27 Kasım 1933 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

27 Kasım 1933 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

Mer hakkı (Milliyet) indir. Sultan Azizin Hal'i 4 Hâtırat arasında bir hâtıra. — Âli Paşa. — Tebdi Mitat Paşanm Ziya Beye kararlaştırıldı! — Şair Ziya Beyin Mitat Paşaya | serzenişlerini, Selânik esbak valisi | şair Nâzım Paşa anlatmıştı. Nâ - zım Paşa, bu mülâkatın bütün te- ferrüat ve tafsilâtını bizzat Ziya Beyden duymuştu. Şair Nâzım Paşa, Ziya Paşanın has muhiplerindendi, Adanada, Konyada beraber bulunmuşlardır. | Ziya Paşanm büyük Reşit Paşa ile | Mitat Paşaya meftunluğunu da, | kendine mahsus öz türkçe sözler ve içlen yanıp yakılmalarla müşa - rünileyh mükerreren bize naklet - | inişti. Ziya Paşa, Âli Paşa merhumu her nedense sevmemişti, seveı yordu. Âli Paşa, her ne kadar âki zeki, diplomat ta olsa, şairin peri: ondan hoşlanmamıştı. Âli Paşaya dair olan menkıbelerini, tenkit ve tarizlerini kendisi bizzat kendisi yazmış ve adaşım Süleyman Nazif merhum da kısmen anlatmıştı. Yal Bız şu fıkrayı şimdiye kadar hiç bir yerde rastlayamadım. Nâztm Paşadan işittim. Ziya Pa- Ali Paşa , zahiren çok müte- | ü mashviyet gösteri, En küçük bir kalem efendisine bi- le derin hürmetle selâm verir; âci- ziniz, bendeniz! der. Fakat o te - vazu ve mahviyet içinde o derecede kibir ve inaniyet vardır ki Abdülâ zizin kibir ve azameti yanında hiç kalır. Ali Paşa; zata mahsus kaz dırdığı bir mühürde: Hâk ol ki hüda metrebeni eyleye âli hâki ka - demdir. Beytini yazdırmıştır. Halbuki ar zı bülüs zımnında kendine takdim olunan medhiyenin: Senden de eğer olursa hâli Müânasız olur bu Babı-âli Diye mühür beytini, sözde sa - mayli İâfziye ve bediaya misal ola rak oğlu Ali Fuat Beye ezber ettir mişti. Bu cihetlerle onu sevemem. Esasen sözü, özüne, kavli, fi - line uymayanları beğenemem, da - vayi inaniyet edenleri, hotpesentle Tacı seri âlemdir o ki Yazmakta olduğumuz hâtwat a- | rasmda şu hâtıracığıda istitrad kabilinden kaydettikten sonra sa- dede gelelim. Mitat Paşa, Ziya Paşanın he- yecanlı, müteessirane söz ve tavır- İarindan çok mütehassis olmuş, A- teşli.şairi, içli vatanperveri bu de- recede müteessir eden huzur hâdi © sesini, evvelinden âhırma kadar, olduğu gibi anlatmağı ve onu ne - © tiğei matlâbeye erdirmekte velev beş on dakika bile bekletmeği viz etmeyip çarpan yüreği mencecik teskin ve tatmin ediver mek için: ri muhlerem! “Asâen tekre hü şey'en ve hüve hayrün leküm” | âyeti kerimesi malümunuzdur. Si- zi dağdar eden o mülâkattan, ba- kin ne hayirlar çıktı! Bu gece, sizi orada, eğlenceniz arasında keder - lendiren, camı safanızı zel saltanat atı lâm eyleyen mülâkat ilcasile Hü - seyin Avni ve Kayserili Ahmet Paşalar ile biz de bur: birleşip müzakereler ederek âcilen tebdili saltanatı kararlaştırdık! Diyiverince, Ziya Bey derhal yayla kurulmuş gibi yerinden fır - lamış ve ulu mevlâya hamt ede - rek Mitat Paşanın iki ellerinden ve yüzünden öpüp arzı şükran etmiş- ti. Mitat Paşa, sözüne devam et - mekte idi: — Mirim ! Estağfurullah! Biz, size teşekkürlere, minnetlere med yunuz. Türkiyede, Avrupada bun- ca mezahime katlanıp hayati fe - MİLLİYET PAZARTESİ 27 HARICI HABERLER Silâhsızlanma | Konferansı | Romada neşredilen tebliğ ve gazeteler ROMA, 26 (A.A.) — Havas Ajan muhabirinden: Gazeteler, M. Mowssoli- ni ile M, Avenol'un görüşmesi netice- sinde verilen bir tebliği neşrelmektedir. ler, Gazeteler, tebliğ hakkında yazdık ları mülalenlarda görüşme esnasında da silâhları birakma konferansının Mi istler cemiyetinin fanliyeti ile olan al kasma dair görüşülmüş olmak ihtimali- mi bildirmektedirler. Gazetelere göre böyle bir gi şme, silâhları bırakma kon feransını müsait bir neticeye ulaştırmak için yapılan gayretlerin istikbaldeki in - kişafını kolaylaştıracaktır. ! Almanya Silâhlanıyor uu? PARİS, 28 (AJA.) — “Le Journal” gazetesi Almanyanm gi dakârl:klar ile yapılacak büyük işi millet ve memlekete iyilikleri ha- zırlayan , efkârr umumiyeyi ten - vir eden, sizsiniz! Daha geçen se İ me, on binlerce talebei ulümu mak sadı mukaddes için harekete ge - tiren, Hünkâr: tedhiş eyleyen siz- siniz! Başkâtiplerini sokaklara dü sürüp yalyarttıran, gene sizsiniz! İşte artık mücahedenizin zafer e- serini görmemiz, birgün meselesi halini almış ve neticei hayriye kı - vama gelmiştir. Serasker ve Kap- tan Paşalar, şimdiye kadar bura - da idiler, bir saat evvel avdet bu- yurdular. İki saat sonra Kaptan Paşanın konağında üçümüz birle- sip hal'in sureti icrası için icap e- den tedbirleri O kararlaştıraca; Badehu meclisi mahsusa gideceğiz. Seraskerle Koca Rüştüyü yalnızca görüp kararımızı bildirerek, itti - fak ve iştirakimize alacağız. İnşal lah akşamdan sonra, gene zatı âli- lerile ve Namık Kemal Bey ile bu- rada buluşuruz. Serasker Paşanın sizden ricaları vardır. Kendileri, işin askeri cihetini Kaptan Paşa ile üzerlerine aldılar, lâzım olan her tedbiri ihzar ve icrayi taahhüt ettiler. Sizden ricaları, ülema ve meşayihi, esas meseleden haber - dar etmeksizin aleyhte hazırla - mak ve talebei ülüm ile münevver gençler arasında hakimane propa- gandalar yapmak ve “Hünkârın, Moskof çarma İğnatiyef vasıtasile müracaat ettiği ve ledelhace ken - dini siyanet ve müdafaa için asker ve donanma göndererek muavenet te bulunmasını dilediği ve emaneti mukaddese ile Topkapı hazinesin- deki zikiymet mücevherat ve altın, gümüş bütün eşyanın bir semti meç hule naklolunacağı ve Mahmut Ne dimin bazı geceleri Moskof sefa - retbanesine gidip elçi ile gizli giz li müzakerelerde bulunduğu” hak kında ağızdan ağıza yayılacak şa- yialar çıkarılarak avamnâsı tah - rik etmek ve mizah gazetelerine, idareci devlete taallük eder mühey yiç, müessir mânalı, imalı karika- türler dercettirilmesi gibi hususatı mühimmedir! Diye yapılması muktezi şeyleri tebliğ eylemişti. Ziya Bey, bu teb - liği, sevinçle telâkki ederek, ayni saatten itibaren tatbika başlayaca ğını söyliyerek ayrıldı. (Arkası var) Yarın: Sultan Azizin hal'i > Bahriye nâzırımın konağında paşaların toplanmaları. — İçtima, gayet gizli tutuldu(— Kaptan Pş. nın konağında neler konuşulmuş, nelere karar verilmisti? — Sadrazamla ü Şeyhislâmı yola getirmek meselesi! nn Balkan haberleri Sofyadakabinebuhranımı 1 “Kuvvetli bir kabine teşekkül edemezse sobranyanın feshi de muhtemeldir SOFYA, 26 (Miliyet) — Burada siyasi partilerin şeflerine göre, borçlar meselesi hakkında kabul edilecek kanın liyihası yüzünden kabinede buhran o- Başvekil M. Muşanov ile meclis reisi 'M. Malinovanın fikirlerine göre bugün- kü kamara, kuvvetli bir hükümet teşkil «demediği takdirde feshedilerek yeni- den intihabat yapılacaktır. Demokratlar da, kamaranın feshe- dilmesini muvafık bulmaktadırlar. Buhran vukuunda hangi partinin mevkii iktidarı selmeve teşebbüs ede- «eği henüz belli değillir, Atinada bir matem nümayişi - ATİNA, 26 (Milliyet) — Yarın, 1922 de Anadolu hezimetine sebebiyet veren Yunan nazırlarınm kurşuna dizil- me gününün yıldönümüne tesadüf et- mektedir, Bu münasebetle Atinaya davet edi- len heyetlerin iştirakile burada sakin bir mâtem nümayişi yapılacaktır. Bu merasime reisicümhur da davet edilmiştir. Bükreşle bir toplantı mı? ATİNA, 26 (Milliyet) — Sofyadan bildirildiğine göre birinci kânun ayı içinde Balkan Devletler arasında Bükreşte bir içtima yapıla. çakır. Içtimada Balgar Haşvekili BA. Muşanov da hazır Dulunacaktır. leri Başvekilleri | dan bahsediyor ve bundakai vel Hollandada büyük bir keşfedildiğini ve bu depoda mühü darda harp mühimmatı imaline mahsus âletler ve imaline başlanıp yarıda kal - mış mühimmat bulunduğunu, fakat kâ- fi derecede malümat olmadığından Fran ükü lmakla iktifaya ni haber yeriyor: hlanması hususunda yapılan tahkikatı aydınlatacak malümat İccek ( vaziyetteyiz. Ve yakında ieşredec: vesaiki kim- M. Litvinof Romaya gidiyor iye komiseri Amerikadan dönüyor NEVYORK, 26 (A.A.) — Litvinof Yoldaş, dün "Conte Disavola,, vapuru- va binerek Romaya hareket elti, Büyük bir kalabalık Litviro Yoldaşı alkış - lamıştır. Litvinof yoldaş ayrılırken de miştir kiz ”.— Duyduğum hisler, uzun bir ay- tılıktan sonra kavuşan bir dostun du- yacağı Hislerdir. Aramızda daima dost- İuk vardı, fakat onu muvakkaten kaybct- tik. Ve tekrar bulmak oldu. Bu dostluğan devamlı ola. ve artaca- ğını ümit ediyorum, Yeni sefir VARMSPRNİGS, 26 (A.A M, Roosavekin tebliği üzerine e yeni Moskova sefiri M. Bullitt 29-11 hareket edecektir. Resmi ziyaret ROMA, 26 (A.A.) — M. Litvinof, dün Nevyorktan harekât etmiştir. Könünvevvelde İtalyaya vasıl ola caktır. Mumsileyh M, Mussolininin da- vetine icabetle Romaya gidecek ve Du- çeyi resmen ziyaret edecektir. Amerikalı devletler konferansı BUENOS AİRES, 25 (A.A.) — A - merikalı oüferanemın Arjan- tin heyeti murahhasasına M. Lavedra Lamas, riyaset edecektir. Yeni Fransız - Kabinesi M. Chautemps dün istişa- relerini bitirdi PARİS, 26 (A.A.) — M. Chautemps sabahın (saat birinde &istişarelerini bitirmiş ve Dahiliye nezaretinden isti - rahat etmek üzere ayrılmıştır. Efkâr: umumiye esasen kendisi için sürpriz teş kil etmiyen bir Chautemps kabinesini mü sait bir şekilde karşılamaktadır. Daha dünden, M. Hesr'ot'nun rel. .cümhurun iş başına gelmek teklifini hati müsaade etmediğinden reddedeceği ve kabineyi teşkil için M. Chautamps'ı göstereceği malüm idi. Radikal sosyalist olan M, Cbaütemps bütün parlameni mahafilinde birçok kimselerin tevecci bünü kazanmıtşır, Ve bilhassa mahareti İ le meşhur bir şahsiyet olarak tanınmış tar. M, Ckautempi müracaatları biter bit İ mez bugün kat'i bir şekilde bir neticeye varacağını söylemiştir. M. Chautemps kendis'ni mecl'si vü- kelâya memur etmeği düşündüğü M. Herriot'nun yardımını temin etmiştir. Fakat zannedildiğine göre M. Herriot radikal sosyalist fırkasının başında mec lis hariciye encümeni riyasitinde kal - mak suretile M, Chautemps kabinesini butmağı düşünmektedir. Mali mesele buhranın anabtarı ola- rak kaldığı için gazeteler M. Chawtemps in vazifesinin kolay olmadığını kaydet. mekte, fakat bütçe meselesini ele al - mak üzere, mahareti esinde son cüm huriyetçiler ile yeni sosyalistler arasın İ da bir ekseriyet bulacağına emniyet gös termektedirler. Buhranın anahtarı mali mesele oldu- ğundan M. Chantempe gece uzün müd det eski kabinelerde Maliye nazırlığın - bi Kabinede başl tedilât yapdnayacak tr. Çünkü M. Boncour Hariciye, M. Daladier harbiye , AL Sarrunt Eabriye nazırlıklarını omuba'aza edeceklerdir. Bütün müsleşarlık'arın ilga edilmesi muhtemeldir. Sol cenah cümhuriyetçi « lerinden bir coğu kab'nsye işlirik ede- irem Gazeteler M, Chautempsin gö in pek kolay olmadığı bususun da müttefiltirlr. Chautemps. matbuata beyanatında bir neticeye varmak hususunda arzusunu bildirmiş ve demiştir “— Zira işlerin sürünesmede kal - mağa müsaadesi yoktur. Bütün Fransız cümburiyetçileri ve vatenperverleri gibi, M. Herriot'nun vazife boşna geçecek vaziyette bulunması isterdim. Bunun- ln beraber üzerime aldığım vazifenin M. Herriot'nun bana yapacağına hiç şüp be etmediğim kıymetli yardımlarile bü- yük. r'kyasta kolaylaşacağına katiyen cninim. Amerikada alın esasına dönmek isteyenlere cevap VAŞİINGTON, 28 (AA.) — M. olduğu beyenaitn M. bugün tatbik edilen yapıcı" peğifün » dan daha iyi bir program tal mele ri iâzim geldiğini söyleyerek bunlara meydan okumuştur. M. Borah, şunları ilâve etmiştir: “— Altın esası politikası çinde bulunmuş olduğumuz feci vaziye te müncer oldu. Polonyalı e evine dün bir plâka kondu Yenişehirdeki evde merasim yapıldı, hararetli nutuklar söylendi Polonyanm yüksek vatanperver ve beynelmilel şöhreti haiz ediplerinden (Adam Mickievicz) in ölümünün 78 im- ci yıldönümü münasebetile dün sabah, saat 11 de Taksimdeki Polonya klübün- da tezahürat yapılmış ve müteveffanm Istanbulda iken bir aralık oturduğu Bey- oğlunda Yenişehirde Hanım sokağın. daki eve şehrimiz Polonya kolonisi tara- fından hazırlanan plâku merasimle a- sılmıştar. Şehrimiz Polonya ceneral kenralca "M. Vegnoroviç ve maslahatgüzar Dubiç, Polonya kolonisine mensup bazı zevat, dün sabah saat on buçukta To- katliyan otelinde buluşmuşlar ve bir müddet otelde istirahat ettikten sonra, hep birlikte Yenişehirde Hanım soka- ğındaki evi ziyare etmişlerdir. ickieviez'in tarihi evinde, ya tebaasından bir çok kimseler daha evvel toplanmışlardı. Saat (11) de hazırlanan lâvha, evin cephesine mera- simle asılmıştır. Bu münasebetle cene- ral konsolosu M. Vegnoroviç'le , İstan- bul Leh kolonisi namma bir zat tara- «fından müteveffa edip ve vatanperver baş tanına yaptığı seden nutuklar söylenmiştir. Vali muavini Ali Rıza bey, Erkân askeriyemizden Pertev paşa, Polonya sefaret ve konsoloshane erkânı ile Leh dostlarından pek çok zevat merâsimde bulunmuşlardır. Hatırası, taziz edilen Leh vatanper- veri Hanri icz, aslen Lituvanya- dır. 1798 senesinde Novogrodek şehrinde doğmuş, Lehistanın Avusturya, manya ve Rusya tarafından taksime uğ- satıldığı devirde, fedekârane hizmetleri görülmüştür. Hanr: Miekieviez, 1855 Kırım har- Leh şair ve vatanperveri Adam Mickeiewicz binden evvel İstanbula gelmiş, Beyoğ- lunda Yenişehirde hatırası taziz edilen evde bir müddet ikamet etmiştir. Rasyası aleyhine Osmanlı imparatorlu- gönüllü toplayıp Rusyaya sevketmek i- in tşk yapmakla, #eygal olm- > Mükierez. göleti her taraf ta duyulan kudretli bir edi Dün öğleden sonra da Tükmlenleki Polonya klübünde büyük şair için bir ihtifal tertip edilmiş nutuklar ve konfe- ranslarla Leh vatanperverinin hatırası hürmetle anılmıştır, Askeri ve mülki tekaüt kanunu hakkında bir tefsir ANKARA, 26 (Telefonla) — Bütçe encümeni askeri ve ml ki tekaüt kanununun yedi ve on s-kizinci maddelerini şöyle tefsir et - miştir: 1 — Mülki ve askeri mütekaitlerden maaşla devlet hizmetine alı- nanlar ister iptidaen eski rütbe ve dereceleri ile alınarak bilâhara ter fi edilmiş olsunlar, ister iptidaen eski rütbe ve derecelerinin üstünde bir rütbe ve dereceye tayin edilsinler tekaüde irca olundukları zaman haklarında 1683 numaralı askeri ve mülki kanunun ikinci maddesi bük mü tatbik olunur. Wi 2 — 1683 numaralı askeri ve mülki kanunun 18 inci maddesinde yazılı rütbe terfilerinden münhasıran harpteki hizmet sebebile olan rütbe terfileri mahfuzdur. Tayyare ile posta nakliyatı ANKARA, 26 (Telefonla) — Memleket dahilinde faaliyete geçe - cek hava yolları için âhiren Heyeti Vekilece kabul edilen talimatname- ye Posta ve Telgraf idaresinin nakliyatına dair mevaddi ihtiva etmek tedir. Bu mukavelename mucibince idarenin nakli için tayyareye su geçmez bir maddeden yapılmış olarak vereceği posla çantakalarının sikleti elli kiloyu tecavüz etmiyecek, bunun için de sevkedilmek üze- re verilecek-posta paketleri eb'adı da her cihetten 45 santimetreyi geç mieyeektir. Posta paketlerinin beher kilosundan posta ücretinden ma- da 75 ve koliden 30 kuruş alınacaktır. Posta idaresi mektuplardan pos ta ücretinden başka altı kuruş tayyare farkı almayı düşünmektedir. Fahri konsoloslar hakkında kanun ANKARA, 26 (Telefonla) — Fahri konsoloslar hakkındaki kanun lâyihası Bütçe encümeninde müzakere edilerek heyeti umumiyeye sev kolunmuştur. Encümen lâyihaya; “hâsilat bin lirayı tecavüz ederse faz lası tamamile hazineye ittir” kaydını ilâve etmiştir. İnhisar idaresi hesapları ANKARA, 26 (Telefonla) — İnhisar idaresi hesaplarının Divanı Muhasebatça tesbit ve mürakabe edilip edilmiyeceği hakkında Diva- nı Muhasebatça gösterilen tezkere Bütçe encümeninde müzakere edile- rek bu hesabatın Divanı muhasebatlan geçmesi icap etmiyeceğine ka - rar verilmiştir. Ortatedrisat Umum Müdürlüğü ANKARA, 26 (Milliyet) — Maarif vekâletinde münhal bulunan orta tedrisat amum müdürlüğüne Maarif müfettişlerinden Hasan Âli Beyin tayini takarrür etmiştir. Ve'tâlet müsteşarlığına tayin edilecek zat ta bugünlerde anlaşı'acaktır. Edirnede mebuslar, paşalar, köylü- ler bir arada yemek yediler EDİRNE, 26 (A.A.) — Bu gece Edirne kulübünde Fırka tarafın « dan verilen ziyafette mebuslar, vali, belediye reisi beylerle paşalar, köy lüler bir arada dertleşerek, konuşaak yemek yediler, Ziyafetin sonun- da fırka reisi İbrahim Bey misafirlere hitaben çok heyecanlı bir nutuk söyledi. Fırka reisinin matkundan sonra Edirne mebusu Şeref Bey, her cümlesi şiddetli alkışlarla karşılanan heyecanlı bir nutuk söyledi. Şeref Bey, yanyana, başbaşa, omuz omza otaran mebusları, vali ve beledi - ye reisi paşaları ve köylüleri göstererek: “İşte Cümhuriyet budur” demiştir. Şeref Beyin ve fırka reisinin nutuklarına Ankara ve İstanbuldan gelen heyet namına Denizli mebusu Mazhar Müfit Bey mukabele etti. Ve şiddetle alkışlandı. Ziyafet samimi ve neşeli bir hava içinde geçmiş tire 505 se Şİ Frâhsada temerküz kabinesi PARİS, 26 (A.A.) — M. Châmtemps'in bir temerküz kabinesi teş - kil edeceği kat'i surette tahakkuk etmiştir. Alpullu şeker fabrikasını ziyaret EDİRNE, 26 (A.A.) — Kurtuluş bayramı şenliklerine iştirak et - mek üzere Ankara ve İstanbuldan şehrimize gelen heyet şimdi otomo - billerle Alpulluya hareket ettder. Misafirler fabrika müdürlüğünün zi yafetinde bulunacak ve fabrikznın dokuz sene zarfında almış olduğu hı zı temaşa eltikten sonra İstanbula müteveccihen hareket edeceklerdi. ERİRNE, 26 (A.A.) — Alpulluya pancar sevkiyatına devam edil. mektedir. Fabrikanın daha iki ay kadar çalışacağı anlaşılmaktadır. Cevizli nahiyesinin inşasına başlandı ANTALYA, 26 (A.A.) — Cümhuriyet bayramında yanan Akseki - nin Cevizli nahiyesi merkezinin hükümetçe verilen tahsisatla yeniden inşası işine başlanmıştır. Mahallinde teşekkül eden komisyon malze - mesini hazırlamaktadır. Vilâyet mimarı Cevizliye gönderilmiştir. Antalyada şiddetli bir fırtına ANTAİLYA 26 (A.A.) — Dün akşam Antalyada 35 senedir görül miyen şiddetli bir fırına olmuş, bir çok evlerin damları uçmuş bir çok ağaç devrilmiştir. Elektrik tesisatı da hasara uğramıştır. Fırtına al tı saat devam etmiş, bir yağmurla başlamıştır. İnsanca zayiat yoktur. R. Eşref Bey T.D.T. C.inden çekildi ANKARA, 26(A.A.)—T.D.T.C. inden: Riyaseticümhur amumi kâtibi Ruşen Eşref Bey, yeni vazifesideki meşguliyetinin çokluğu yü zünden T. D. T. umtmi kâtipliğinden istifa etmiştir. Cemiyetin ilk kuruluşundan en yü sek ve değerli bir temeltaşı olarak çalışmış, o günden beri cemiyetin bütün işlerini pek büyük bir faaliyet ve dirayetle ileri götürmüş olan Ruşen Eşref Beyin istilası U. M. H. in- ce büyük bir teessürle karşılanmıştır. U.M, H. bu münasebetle cemiyetin ilk müessislerinden ve İlk & - *mumü kâtibi olan Ruşen Eşret Beyin bir resminin cemiyet merkezine talikine ve bu zarari ayrılıştan duyulan teessürlerin bir mektupla ken disine bildirilmesine karar vermiş! r. Almanyadaki hekimler cemiyeti Sıhhiye vekilini fahri azalığa seçti BERLİN, 26 (A.A.) — Anadolu Ajansının hususi muhabiri bildi. riyor: o Münihte toplanan hekimler cemiyeti yüzüncü yıldöni nasebetile yaptığı toplantıda umumi sıhhate ve ilme olan hizmeti do- layısile Türkiye Sıhhat vekili Dr, Refik Beyi fahri azalığına seçmiş ve bumu hususi bir vesika ile kendisine bildirmi; >Lindberg meçhul istika- mete uçtu LAS PALMAS, 26 (A.A.) — Lind- berg bu sabah saat 7,40 ta meçhul bir istikamete uçmuştur. Hareket ederken radyo ie maldmet vereceğini bildirmiş Mısır hava filosu MARSILYA, 26 (A.A) — Dijon - dan dün gelmiş olan sekiz tayyarelik Masır filosu, bu sabah İtalyaya gidecek ti. Hava rasat merkezi havanın fena ol- doğumu bilirdiğindem hareket tebir ©