3 Aralık 1933 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

3 Aralık 1933 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

K Yamnı BM, Sadazam Koca Rüştü Paşa, Sa- raskerin hiddetini haklı bulmakta idi: — Hakkımız var! Her ne yapılsa becadır. Ancak âcizane olarak ar- zederim ki, şayet gene bir tahsil- dar kimse gönderirse idareimasia- hat yolu tutulsa, meselâ masarifi askeriye veznesinde mevcut nakit yoktur, sadaretle görüşüp bugün yarın bir çaresine (£ bakılacaktır.. denilerek ümide düşüruise, hesa- | bımıza daha mülayim ve çesban- olur mülâhazasındayım. Anf ile reddolunursa malüm olan şıar ve mışvarı icabınca ihtimalki mânah- | nütihimizi akim kılacak bazı deği- Şikiikier de bulunur, sanırım, Mitat Paşa da (sadrazamın bu nasihatini musip görmüştü. Bunun üzerine, para talebile gerek Saras- ker Kapısına, gerekse Babıâliye tekrar irade tebtiğ olunursa mülâ- yimane cevaplarla savsaklamaya karar verilmişti. Mitat Yaşa; Büiznillâhiteâlâ bu işin kimseciklere (o sezdirilmeden, bır güna dağdağa ve şamataya dü- şürülmeden sühulet ve sükünetle başarıiması için icap eden tedbır- lerin kağ gündenberi düşünülüp hazırlandığını ve saray mensupla- rının koku alarak Hünküri uyan- dırabilmeleri mütaleası dahi naza- rrehemmiyete alındığını ve halkın Hünicâr aleyhinde vicdani nefret Ve ıstıkran hissetmeleri için muk- tazi işaat ve neşriyata şair Ziya ve edıp Namık Kemal ve Nuri ve A- gah ve Basiretçi Ali ve Sadullah beyler ve Mevlevi Şeyhi Osman dede Efendi vesaire caniplerinden propagandaya ihtimam ve devam olunduğunu ve cümleden olarak, Mahmut Nedim Paşanın büyük be- yaz bir Şimal ayısı ile öpüşüp ku- caklaşmasını tasvir eden ve Hayal ve Çaylak gazetelerine (konulan karikatürlerin efkârrimmede *ev- kaihat tesir © yaptığını ve bu gibi neşriyata devam mürettep bulün- duğu ve askerce lâzım muamele- nin dahi projesi hazırlanmış olup tasvibi sadaretpenahiye müsarea- ten arzolunacağını itade eytemuşti: Mitat Paşa, Şeyhislim (Hasan Hayrullah Efendinin iknaile hal" hakkında fetva alınması işini de- ruhte etmişti. Mitat Paşanın mane- vi riyaseti altında bulunan Osman- lı Ahrar Fırkası erkânı meyanında ülema ve meşeyihten adlı sanlı bir bâyli zatlar vardı. Bunlardan biri de meşhur Derseâm hocalar. propagandaya devam. Har hakkı (Milliyet) öndür, Sultan Azizin Hal'i 9 Hünkâr aleyhinde müsveddesini Kara Halil Efendi iknar, Hal” fetvasını hazırlıyor . — Şeyhislâmın dan fetva emini Kara Halil Efen- di idi. Şirvani zade Hulüsi ve Kuş adalı denmekle maruf Halidi Şey- hinin halifesi Şeyh Sadık ve Darı Şürayiaskeri başkâtibi Sait Efen- diler, Şeyhislâmın samimi ve mah- rem dostları olduklarından ve şa- ir Ziya Bey tarafından tertip ve > re edilecek şekilde Mekâtil riye Nazırı Süleyman Paşa, Şeyhis- lâm Efendi ile ledeliktiza görüştü- rülerek icap eden izahat ita ve işin Hüseyin Avni ve Mitat ve Kayseri- li Ahmet Paşalar v: erkânı dev- letçe tekarrür ettiri mevkilt ül ve icraya konulmasının yalnız cani biâlii meşihatpenahiden isüar olu- nacak iki satırlık bir fetvayışerite ye kaldığı arz ve inba olunması ve askerce lâzımgelen her türlü teda- bir ittihaz ve ıhzar (edildiğinden hiç bir güna mani ve mezahim ol- madığı hakkında teminatı kat'iye verilmesi ve Şeyhislâm Efendi te- allül gösterir ise, kendi hakkında iyi olmıyacağının lisanımünasıple itham kılınması ve her halde basi- ret üzere bulunulup fetvayışerite- nin Kara Halil Efendi taratından hazırlanan müsveddesinin Şeynıs- lâm Efendiye imza ettirilmesi ve meselenin terdaya talikine mahal ve imkân bırakmaması kararıaş- turılmıştı. Çünkü Şeyhislâm Hayrul lah Etendiye pek te güvenilemiyor- du. Mitat Paşa, bu minval üzere ev- velâ ders vekili Kara Halil Efen- di ile görüşmüş ve kendisile zaten uyuşmuş olduğu cihetle tertip o- lunduğu vechie Şeyhislâm Erendi- nin iknaile fetvanın alınmasına hemen ayni günde teşebbüs edil mişti. Uarışüra başkâtibi, akşamdan sonra Şeyhislâm Eefndiyi ziyaret edip mesleyi açmış ve zalıscmuhi- lerine olan intisabıkadiminden ve fartıhamiyyet ve ihtiram ve ihlâsın dan bahsile bu emrihayre muhale- fetinin hem kendileri, hem de mil- let ve memleket için hüda nekerde âzim şerri badi ve mesaibi dai cağını anlatmış ve bunun üzerine Süleyman Paşanm nezdi meşihat- penahilerine getirilerek mahrema- ne surette görüşülmesine muvafa- katini istihsal eylemişti. Süleyman Paşa, o gece Süleyma- niye civarında kâin Kayserili Ah- met Paşanın konağında beklemek- te olduğundan Sait Efendi hemen gidip getirmişti. (Bitmedi) Sultan Mühim hal'i 10 Mektebi Harbiye Nazırı ile Şey hislâmın mülâkatı, — Nazırının saraydan şikâyeti. — Mektep Beğenilen, seçilen (talebeler Balkan haberleri Sahte Türk lirası mı? Bir Bulgar gazetesine göre Bulgaris- tanda bir kalpazan SOFYA, 2 (Milliyet) — Novo Vreme bildiriyor: Burada Türk liralarını taklit ederek halk arasına sokmak isti- yen bir kalpazan çetesi yakalan- muştur. Orhaniye kazası Pravets kö- yünden V. P. Marinkov ile Zlat- na Panega köyünden Dan. Ts. Petkov çetenin elebaşıları gibi gös- terilmektedirler. Bunların yatak- ları olmasından da şüphelenilmek- tedir. Tahkikata devam ediliyor. tulgaristanda siyasi bir cinayet SOFYA, 2 (Milliyet) — Novo Vreme yazıyor: Bulgar amele partisinin Ziştevi muntakası kâtibi umumisi olan 27 yaşında Georgi Terziev meçhul kimseler tarafından öldürülmüş tür. Terziev, akşam saat 7 radde- lerinde evine dönerken siyah kas- ket ve muşambalı iki şahsın taar- “ruzuna uğramıştır. Mütecavizler tarafından atılan bir kaç el silâh- tan sonra Terziev ölü olarak düş- sendiztier çetesi yakalanmış Kışladan silâh kaçıran komünistler SOFYA, 2 (Milliyet) — Yazm Burgaz kışlalarından silâh ve fi- şek kaçırmak teşebbüsünde bulun- muş olan komünistlerin muhake- mesine devam edilmektedir. Müddeiumumi Semerciev id- dianamesinde, suçluların 10 nar seneye mahküm edilmelerini ve bazılarının da idamını istemiş tir, Mahkeme bugün yarım kararını SE ” Yugoslavyada musevi aileler BELGRAT, 2 (Milliyet) — yan meclisi Almanyadan Yugos- lavyaya gelen yahudiler meselesini görüşmüştür. Mebus Maystoroviç, 350 Al. man yahudi ailesinin Yugoslavya- da iskân edilmelerinin doğru olup olmadığını dahiliye nazırından sor muştur. Nazır da cevaben, Yu. goslavyada firari 200 Alman ya. » hudi gilesinin Filistine gitmek ü- MİLLİYET PAZAR 3 KANUNUEVVEFT. ABERLER| HARICI H 1933 | Fransız kabinesi Parlamentoda M. Chautempe. dün Ve beyannamesini okudu PARIS, Z.A.A, — Kabinenin beyam- bamesi çok kuvvetli bir şekilde tanzim edilmiş çok kısa ve ancak mali endişe- lere mahsur kalacaktır. Hükümet, herşeyden evvel bütçe mü- vazenesini temine azmettiğini beyan €- deceketir. Bu maksatla, bugünkü müşkilât kar- sısında hasseten lâzım gelen canlandır- ma gayesine erişmek için hüsnüniyet sa- hiplerine müracaat edecektir. Harici iş lere gelince, hükümet Akvam cemiyeti- nin çerçevesi dahilinde daima takip et- wiş olduğu harici siyasete — Fransanın sadık kaldığını işaret edecektir. Bugün! / nazarlar meclisi içtimamda, kambiyo munzam © resmi w. s'esinin kat'i surette halledildiği habe. i tseyyüt etmektedir. PARIS, ZA.A, — Nazırlar meclisi bu sabah saat 10 da Elyseede cümhur- reisi M. Lebrun'un reisliği altında top- lanmıştır, Başvekil M. Chautemps parlamento- da okumak için hükümet be- yannamesini okumuştur. Bu beyanname nazular meclisi tarafından ittifakla ta3- vip edilmiştir, Bütçe nazırı M. Marehandeau bütçe projesi hakkında izahat vermiştir. Bu projede nazırlar meclis tarafından tas- vip edilmiştir. Proje bugün M. Cbau- temps tarafından mebusan Oo meclisine tevdi olunacaktır. M. Chautemps bütçe projesinin müstaceliyet kararile mü- zakeresini isteyecektir. Bundan sonra mazirler meclisi, is- tizâh takrirlerinin müzakeresi - li projeni nkabulünden sonraya barak masmı mebusan meclisinden —Kendi mesuliyeti altnda — istemeğe karar vermiştir. PARİS, 2.A.A. — Bugün hükümet mebusan meclisinden Umumi siyaset hakkındaki müzakerelerin maliye pro- jesinin kabulünden sonraya bırakılma sını istiyecek, başvekil M. Chautemps bu tehir hususunda itinsat meselesini ileri sürecektir. Meclis tehir hakkın- da karar verdikten sonra hükümet ma liye projesini tevdi edecek ve derhai müzakere için fevkalâde müstaceliyet kararı istiyecektir, Bu hususta her halde sülüsanı ekseriyet hasıl olacak- tr. Çünkü gerek sosya'istler © gerek merkezciler bu tarzı kabule amade bu Tunmaktadır. Binaenaleyh © bugünkü celse kısa süreceğe ve hülümet de müşkülüta uğramıyacağa bönzemek- tedir. Maliye komisyonu projenin tetkiki- ne resmen pazar günü başlıyacak ve salı akşamsı bitirecektir. Kömüsyoun raporu perşembe sabahından itibaren müzakere olunabilecektir. Beyanname PARİS, 2.A.A. — Bugün başvekil M. Chautemps tarafından o mebusan meclisinde ve M. Raynaldy tarafın» dan da ayanda okuman hükümet be- yannamesinde yeni kabine en seri bir surette memleketi kurtaracak bir €- ser vücuda getirebilmek üzre parlâ- mentonun vatanperverliğine müracaat * etmektedir. Pek uzun bir zamadan beri meclislerin nazarı tetkikini cel- betmesi icapeden bir çok beynelmilel iktisadi mesail bütçede müvazene te- mini gibi yegâne bir ssikin tesiri al- İİ tenda muattal bir vaziyette kalmıştır. Beyanname bütün Cümhuriyetcileri ittihade davet ederek nihayet bul- maktadır. İtimat meselesi PARİS, 2.A.A. — Hüklmetin iti- mat meselesini ileri sürerek vuku bu- lan İnlebi üzerine meclis 19 muhalife karşı 391 rey ile istizahları atiye ta- lik etmiştir. m zere muvakkaten kaldıklarını ve Yugoslavyanm bunlara sadece mi- safirperverlik göstermekte oldu- ğunu söylemiştir. Bundan sonra ayan azasından Dr. Alkalay da Hitlerin, Alman- yada idareyi eline aldığı günden beri Yugoslavyada bir Anti siyo- nizm propagandası başladığını söy lemiştir. Bunun üzerine Maystoroviç ken disinin Anti Siyonist olmadığını ve bilâkis son zamanlarda Alman- yada yahudilere karşı olan muha- lif cereyana aleyhtar bulunduğu- nu söylemiştir. Bulgar-Yunan meseleleri ATİNA, 2 (Milliyet) — Bul gar ve Yunan murahhas heyetle- ri arasında dün akşam yeni bir içtima yapılmıştır. Bu içtimada da muallâk meselelerin tetkikine de- vam edilmiştir. Bir anlaşmaya var- mak için iki taraf ta hüsnü niyet- le çalışmaktadır. M. Çaldaris te namzetliğini koyacak mı? ATINA, 2 (Milliyet) — Dün siyasi mahafilde bomba gibi bir haber şayi oldu. Harbiye nazırı Mösyö Kondilis evvelki gün Baş- vekil Mösyö Çaldaris ile görüştü- Komünistler neler Yapacakmış? Reichstag yangını davasın- da neler görüşülüyor? BERLİN, 2.A.A, — Vel A tısım dan ; Reihstag yangını mübakemesinin bugünkü celsesinde dinlenen birçok şa- hitler, komünistlerin ihtilâl hazırlıkları yaptıldarı ve silâhe tedarik ettiklerin hakkında dün yapılan şahitlikleri teyit etmişlerdir. Şahitlerden biri, komünistlerin silâh tedarik etmekten maksatlarını bir ihti- lâl çıkarmak değil, fakat milliyetçi s08- yaliştlerin hareketlerine karşı kendileri ni müdafaa etmek olduğunu söylediğin den müstantik Locsche, komünistler i- çin o sirada korkacak hiçbir şey olma- dığını beyan etmiştir. miştir ki 5 “ O sıralarda e Alman - Çekoslovak 4 a hududu boyunca birçok komünist silâh tedariki için Almanyaya gelip gitmek- te idi. Bu gibi vakalar hakkında yüzler- ce misal gösterebilirim. ** Çin vakâyii CHANGHAL, 2.A-A. — Fukien haber. leri madirleşmiştir.. 19 uncu ordunun Venkeou istikametinde doğru il Nankin bahriyesi Foukien eyaleti sa- hillerini aklokasma şiddetle devam et- mektedir. Almanya'da | komünistlere ağır cezalar HAMBOURG, 2.A.A, — Nasyonal sosyalistlerin devam ettikleri bir kah- veye tearuz suçundan dolayi 6 komünist 9 5 sene hapise mahküm ed'İmişler. dir. Yugoslavyanın on beşinci yıl dönümü BELGRAD, 2.A.A, — Yugoslavya birliğinin on beşinci yıl dönümü müna- Kral ile bütün hükümet erkânı, sefirler heyeti ve parlimento azası hazır bulun- muşlardır. İkinci semplon tünelinden otomobillerde geçecek PARİS, 2. A. A.— Şimdiye kadar demiryolları için hiç istifade edilmemiş olan ikinci sermplon tunelinin bir otomo bil yolu haline konulamsı o plânından babsedilmekt Wir. Bu suretle karlar yü- zünden ekseriyetle müşkülüta uğrayan otomobil seferleri kolaylaşmış olacak- ter, Prenses Merie LONDRA, 2.A.A. — Ahiren apandi- sitten ameliyat olan Pronsez Meric, ne kahat devresini geçirmek üzere Harevut kasrına gitmiştir, * Sarre meselesi BERLİN, ZA.A, — Paris'de çıkan Actinm Française gazetesi, Alman başı vekil muavini Von Papen'in Sarre me- selesinin reyiama müracaat etmeksizin halli için 1814 hadutlarnın tesisini tek Hf etmek fikrinde olduğunu yazmakıta- dır, Bu suretle sar Brücken ve saar Lowis Fransa'da kalmakta ve Almanya kömür madenlerinin bedelini Fransa'ya tesviye etmektedir. Alman selâhiyettar mahafilinde bütün Sarre havzası üzerin de bilâkaydüşart Alman hakimiyetinin teessüsünden başka bir tarzi hal derpiş inçe ve mezkür haber tekzip olunmak: ğü sırada Halk Fırkası liderliğini istemiştir. Buna sebep, sonbahar- zetliğini koyabilmesidir. Denli iş “lerde Mösyö Çaldaris ile Mösyö Kondilis arasmda tam bir ahenk olduğu temin edildiğine gör güre b bir. le bir şeye ihtimal verilmek Maamafih Mösyö eri ga yiayi tekzip etmiştir. Atinada talebe grevi ATİNA, 2 (Milliyet) — Üni- versite talebesi greve devamda ısrar etmektedir, Maarif (o nazırı Başvekile bu hususta izahat ver- miştir. Bu mülâkatta talebenin ta- lepleri genc kabul edilmemiştir. Talebe iddialarından vazgeçince- ye kadar üniversite mesdut kala- caktır. Atinadaki komünist nümayişi ATİNA, 2 (Milliyet) — Çar- şamba günkü hâdiselere iştirakin- den dolayı tevkif edilen 40 komü- nist talebe, emniyeti umumiye ka- nununa mugayir hareketlerinden dolayı cünha mahkemesine veril- mişlerdir. On bir grevci muhtelif is cezalarına mahküm edilmiş- es İki arkadaş kavga etti, neticede bir garson ağır yaralandı Dün akşam saat on dokuzda Çemberlitaşta Çalgılı aile bahçesi gazinosunda iki arkadaş kavgaya tuluştular. Neticede bir garson iki yerinden ağır surette yaralandı. Vaka etrafında aldığımız malümat ge dur; Akşama doğru çalgı dinleme k üzere Urfalı Şakir Efendi ismin - de bir şahıs yanında bir arkadaşı, olduğu halde gazinoya gelmiş ve Bü masaya olurmuştur. İki kafadarın oturdukları masanın arkasında da bir kadın oturmaktadır. Bir müddetten sonra bu kadın yüzünden iki ar- kadaş arasında bir rekabet baş gös teriyor ve aralarında kavga çıkıyor. Şakir arkadaşının vaziyetinden şü phelenerek üstüne atılıyor, ötesini berisini araşlırıyor, büyük bir bıça k buluyor. Şakirin arkadaşı bıçağı - nın alındığını görünce hasmına da ha kuvvetle saldırmağa başlamış, gürültü büyümüştür. Nihayet garso nlar araya girerek Şakirin elinden bıçağı almak istemişlerdir. Bundan hiddetlenen Şakir elindeki bıçakla araya giren garsonlardan Tahir oğlu Salihi iki yerinde ağır surette ya ralamıştır. Vaka mahalline gelen zabıta memurları Şakiri yakalamışlar dır. Garsonun yaraları ağırdır. Te davi edilmek üzere Cerrahpaşa has- tahanesine kaldırılmıştır. Kadınla Şakirin arkadaşı kaçmışlardır. Sıhhiye Vekili mezuniyet aldı ANKARA, 2 (Milliyet) — Sıh hiye Vekili Refik Bey istirahat et - mek üzere mezuniyet almıştır. Ref ik Beye Ziraat vekili Muhlis Bey ve kölet edecektir. Sıhhiye vekili bug ün işleri Muhlis Beye devretmiştir. Büyük bir meyve ormanı ANKARA, 2 (Telefonla) — Gazi Orman çiftliğinin Akköprü ile Asmaköprü arasındaki iki buçuk kilometrelik kısmına yurdun ve Avru panın meyve ağaçlarından on iki bin ağaç dikilecek, büyük bir meyve ormanı tesis edilecektir. Mecliste bir sual ve cevap “ Kısmı azamı ,, ne dir?.. ANKARA, 2 (Milliyet) — Mecliste fahri konsolosların aidatı hak- kındaki kanun lâyihasının müzake resinde Refik Şevket Bey dedi ki: — Bazı konsoloslar nizamın fevkinde para almışlar. Bunları zim metlerine kaydetsinler. Bunları bu kanunla affediyoruz. Acaba bu şe - kil ileride gene fahri konsolosları böyle bir affe mazhar olmaları ümi dini uyandırmaz mı?, Fra Bey (Bursa), Lâyihadaki arapça kelimelere itiraz ederek de di ki, — Küyihemer birinci snmllesini ; okudam Kimi öneme araş Mağ - meler. Mükerrem Bey (İsparta) — “Kısmı âzame” nedir? Rüştü Bey (Devamla) — Ben hatâmı kabul ediyorum. Encümen de kabul ederek türkçeleştirsin.. (Alkışlar). Ziya Nuri Paanın mazbatası ANKARA, 2 (Telefonla) — Bugün Mecliste Ziya Nuri Paşanın Afyon mebusluğuna intihabı hakkındaki mazbata okundu. Reis “maz bata muallel değildir. Tahlifi evvel ce icra edilmişti. Mazbatayı reyini- ze arzediyorum” dedi. Süleyman Sırrı Bey (Yozgat), itiraz etli, Dedi ki; Mazbata reye konduktan sonra icra edilir. Halbuki iki defadır evvelâ tahlif ya ıpılıyor. Sonra reye konulu yor. Bir böyle olmasın. Ya mazbata reddedilseydi. O zaman vaziyel ne olurdu? Mazbata reye konarak kabul edildi. Orta mektep mezunlarından da na- hiye müdürü tayin edilecek ANKARA, 2 (Telefonla) — Nahiye müdürlerinin tayinine ait ka nunun birinci maddesinin değiştirilmek üzere hükümet Meclise bir lâyi ha sevketmiştir. Bu lâyiha esaslarına göre nahiye müdürleri mülkiye, hukuk mektebi, lise veya yedi senelik idadi veya orta mektep mezunla- rından ve polis komiserlerinden tayin olunacaktır. Hükümet esbabı mu cibe mazbatasında kananda yapılan son tadilâtın pek çok nahiyelerin müdürsüz kalmasını intaç ettiğinden bu tadilâta lüzum görüldüğünü tasrih etmektedir. Nevyorkluların 1 numa- Macaristanda Yahudi ralı düşmanı aleyhtarlığı NEVYORK, 2Z.A.A, — Nevyork hal- BUDAPEŞTE, 2.A.A, — Politeknik ee eli İN anılan meşhur bira kaçakçısı Vaksey | miş ve ; Gordon, 10 yıl hapis ve 20.000 dolar pa | #iye kadar tedrisatı tatil etmiştir. ra cezası 60. dolar mahkeme a eee Gordon, Bir deniz konferansı bundan başka, ödemekten kaçınmış ol. | | NEVYORK, 2A.A. — Japon mens duğu 572.763 dolar kazanç vergisini de Bir volkan ateş püskürüyor SAN SALVADOR, Z.A.A. — İzsl. ko dağı volkanı, şiddetli bir surette fe» veran etmiştir. Civar köyler sıcak bir kül tabakası ile örtülüdür. Yaralı ve ha sar yoktur, Madam Gandki BOMBAY, 2Z.A.A. — 28-11 de tevkif duğu altı »7 hapis cezasını tamamlamak üzere Anaüd hapisbanesinden Sarbarna 8 hapishanesine £ 'dedileceletir. Mame Gandhi, 15 günlük mevkufiyet- ten sonra oruç tutan kocasına bakmak için serbest bırakılmıştır. Londra itfaiye kumandanı yangıncılarla beraber LONDRA, ZA.A, — Londra itlaiye kumandanının yangıncılar davasına da- hil edilmesi meselesi dikkate şayan bir vaziyet almıştır . Filhakika, haber alındığına göre itfai ye kumandanı yüzbaşı Millet sigorta şir- ketlerinin şikâyeti üzerine ahiren tev- kif edilen yangıcı'çetenin muamelâtma iştirakle kalmamış ayni zaman başlıca müttehim Harris'in 3 senedenberi ay. hik adamı olduğu tebeyyün etmiştir. Yüzbaşı Mülles, Harrs'in dünkü ifadesi ne nazaran daha çok para koparmak i- . çin şantaj bile yapmıştır, hazır eye na Sirri em el ettiği şey, Babri kuhitikebir'de yine bir Japon sulhudur. ” e şöyle Evvelâ, Japonya utuhatın muha- faza için Sovyetler ile sulh istiyor. Ve kendisi Japon olmıyan erazi hudutların- 'dan askerini çekmek fikrinde olduğu bal 'de Sovyet bududundan askerin çekil ei Saniyen, deniz müsavatna müteallik miki mmamağı temin ki, bir de- miz konferansı ii ee yor. Bu gazete, Japonya'nın o Sovyetler, Amerika ve İngiltere menafiini karşılaş- bırmak istediğini ve Çin'in Foukien is- Bilile çok meşgul bulunduğu bu sırada azami istifade etmek üzere Avrupadaki gerçin vaziyetten menfaat beklediğini tahmin Avusturyanın tarziyesi VİYANA, ZA.A. — v e bii Alman edin pere güm bir Alman askerikin ölümüne sebep 0- lan son hudut hadisesi hakkında kati tarziyede — bulunmuştur. oAvvusturya mümessili snezkür hadiseye iştirak (A niş nn halat mahakılarmın. derki tevdi edileceklerini beyanm