14 Aralık 1933 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 5

14 Aralık 1933 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 5

Macar Başvekilinin Hitabesi 2 kânunuevvel 933 akşamı saat 22 de Macaristanın 120 kilovatlık Buda- Peşte merkezi merasimle © açılmıştı. İlkönce Macar Başvekili M. Gömbös bir nutuk irat ederek radyonun fay- dan bahsetmiş ve demiştir ki : Radyo bir milletin kültürünü dünyanın her tarafına nakletmeğe en iyi bir vasıta olduğu gibi milletleri bi- Yibirine de bağlamakta pek büyük yar- dımı dokunur. Bu yüzden eskiden bi- il hiç tanrmayan halklar karşı işler gibi sözlerini işitmek- . Bilhassa radyo, kitap ve ga- Zetelere yek maki olmıyanlara çok kimselere radyo kında her husus- ta tenvir eder. ,, M. Gömbös'ün konferansını Macar Nazırının bir hitabesi takip et miş, sonra Macar radyoları Müdürü M. Bela Havel şöyle bir bitabede bu- Tanmmuştur. yük yani menem. aze hu yerine getirmeği Bundan sonra en iyi Macar artist. erinin iştirakile bir konser verilmiş- tir. i duk: Bunu nazaran İngilicre/-ki büyük radyo dinleyicilerinin yüzde 75 şi çocuk- lava mahsus neşredilen programı, çocuk» Galenli aletlerden memnun kalmı- | yan ve ucuz bir alet sahibi olmak is- tiyen amatörlere göstereceğimiz alet ile yalnız mahalli merkezlerle kalma» | yıp hava karardıktan sonra 5, 6 kuv- vetli Avrupa merkezini de bulmak mümkün olacaktır. Şekil (1) Tabii hoparlör ile deği kil (1) de görülüyor. Al > Şema şen sarfiyatı ların yüzde 75 nispetindeki dinleyicileri de dans musikisi ile büyüklere mahsis diğer program kısımlarını takip etmekte haftalar zarfında yapı- arilerin kullanıdığı rad- şter. Gayet © hafif #iklette süvari s'etleri eğerlere raptedil- miş ve kulaklıklad jokeylerin kulakların da takılı imiş, lâponların sevdikleri nedir İspanyada radyo çok teraleki etmiştir. Burada bir mecmua — tarafından ne gibi bir neşviyattan en çok hoşlanıldığı husu- sunda sorulan suallere gelen cevapların Lasnifinde şu neticeye varılmıştı 1 — Balladlar ile Japon hikâyeler, 2 — Dramatik ve mizahi neş- riyat, 3 — Filmlere ait mavzular. Musi- ki olarak bilhassa milli Japon o musikisi eg — Şekil (2) N alir ayda iki cep pilile ayda bir kere cümülâtör doldurmaktan i Lâmba olarak şimdi cuza almabilen bir “bi kullanılır. Aletin imali vaffak olabileceği kadar b tin imali için şu malzeme tedarik edi melidir: tercih edilmektedir. Bir (4 voltluk akümülâtör için) ve | MİLLİYET PERŞEMBE 14 KANUNUFVVEL I Amell Bilgiler İ Galenli aletlerden memnun kalmayan amatörlere bir alet Aletin üst kısmı 0.08 amperlik bigriy lâmbasr. 2 adet 509 zer santimetrelik minyon kondansatör, 2 cep pili (en ye voltluk). Bir küçük akümülâtör. inden ve4,5 için yatak. (1 meghom - Bir miktar bakır montaj teli, isole tüp, İzole boru (bobin sarmak için ve aletin ön kısmı için) ebonit, Aletin monte edileceği kontrplâke tahtanın hacını ve tellerin şema müci- Bobin 0.4 milimetrelik emaye izole e ilmiş bakır tel ile izole mukavvadan mamul bobin borusu üzerine 40 tur ve 3 milimatze ara bırak'larak reakti. ön için tekrar 18 tur daha sarılazakta Aletin bitmiş olarak görünüşü Hususi bir kanun çıkarılmasına lüzum görülüyor (Başı 1 inci sahifede) salonunda oturmaktadırlar. Kâtiple - re gelince onlar şimdilik bu soluk du- varlar arasında ütremeğe mahküm bulunmaktadırlar, lera daireleri Evvelce de yazdığımız veçhile ic- ra daireleri için Tophanedeki Sanayi bi e yeni ve nit olduğu da - erek yerlerine yerleş irilmiştir. İcra daireleri bugünden itibaren faaliyete başlayacaklardır. Müddeiumamiliğin tebliği Müddeiumumilik dün bu hususta Şu tebliği neşretmiştir: Istanbul C. Müddejumumiliği sum icra daireleriyle icra hâ - inin Tophanede eski Askeri Sa nayi mektebi binasında 14-12.933 ta Yihinden itibaren vazifeye başlaya - cakları tebliğ olunur. Yangın yerinde hafriyat Dün de yangın yerinde hafriyat yapılamamıştır. Bunun sebebi henüz ankaz yangınının devam etmekte ol- #masıdır. Evelki akşam ankaz birden bire parlayıvermiştir. Hâlâ yangın ye- rinde nöbet bekliyen itfaiye grupu der bal yetişmiş ve alevleri güçlükle bas- tırabilmiştir. Yangın yerinde hafri - yat yapmak için duvarların hedmedil mesine lüzum görülmektedir. Duvar- lar yıkılmadıkça hafriyat yapılması tehlike ülmüştür. : Pey: ya pılan hafriyatta çıkarılan kasalar bir Yere toplanarak muhafaza edilmekte ve teilerle bağlanrak mühürlenmekte dir. Bu kasalar hep birden ve bir he- yet huzurunda açılacaktır. Ceza dosyaları tesisi yi hemmiyetle meşgul olunmakta, za mahkemelerinin yanan dosyaları - Bin numaraları, mevkufların hüviyet leri, cürümlerinin nevileri ve saire tes bit edilmiştir. Bunlardan yalnız tev - kif müzekkerelerinden çıkarılanlar beşyüzden fazladır. Ayrıca mahke - melerde de bunların tesi maktadır. Dün her pol nit olan tahkikat ve fezleke numara- rinden lin Feridun, Ahmet Rem 3i ve Ekrem Beyler de merkezlerde bu tahkikat fezlekeleri suretlerinin is tinsahına nezaret edeceklerdir. Mumi Kenan Bey Ticaret odasında Ticaret mahkemelerine tahsis edilen #alonda içtima etmişlerdir. Bu içtima da hukuk ve ticaret “mahkemeleri | dosyalarının yanması vaziyeti görü - şülmüştür. Mahkemelerin vaziyetleri- nin düzelmesi ve hakların ziyan uğ- ramaması için bir kanun neşrinin zumlu olduğu kanaati tezahür etmiş- tir. İkinci ticaret mahkemesi reisi Turhan Bey bu hususta hazırladığı projeyi okumuştur. Bu projenin tek - sir edilerek mahkeme reislerine ve hâleimlere | dağıtılması ve rejlerin bunları okuyarak, o mütalealarmı da ilâve ederek pazar günü yapılacak iç timada bu proje etrafında konuşul ması takarrür etmiştir. Projede yati tedbir, müruru zaman ve mahke- me harçları meseleleri mevzuu bah - sedilmektedir. Harçları verilmiş da - valardan yeniden harç alınması ka - nunun rolüne uygun bulunmamakta, "fakat harcın verildiğine dair e dosyalar derununda yandığı için ye- niden harç alınmadan davaya devam kabil olamamaktadır. Bundan başka mahkemelerin gayri fiili bulunduğu günlerin müruru zamanı katetmeme- si icap etmektedir. Bunun için de hu- ir kanun neşri pek lüzumlu gö- İmektedir. Pazar günü yapılacak içtimada Turhan Beyin projesi üzerindel di kimlerin mütaleası dinlenec: cap ederse proje üzerinde tadiller ya- pılarak vekâlete arzolunacaktır, Belediyenin vekâlete gönder. diği rapor Son adliye yangını hakkında be- lediye, Dahiliye vekâletine bir rapor göndermiştir. Raporda, yangın esnasında itfai- yenin oradaki benzin deposu tutuş- masın diye kuvvetlerinden bir kısmı. nı buna ayırdığı ve bu yüzden adli ye binasının tamamen yanmasının ö- cevap verilmektedir. m gecesi 64 hortum çalışmış, bunlardan yalnız ikisi depoyu ıslat mıştır. İtfaiyenin yangın gecesi na tığıma dair rapora bir de kro- ve kontrol teş- e odacılara yan gm ihtimaline karşı talimler yaptırıl. masına mahalli adliyenin nazarı dik- olduğu kaydedil. mektedir. Raporla birlikte bu tezke- renin sureti de gönderimi; Belediye erkânından biri, kendisi le görüşen bir muharririmize demiştir ki “— Sultanahmetteki depomuzda yalnız benzin bulunmaz; kırtasiye ve saire de vardır. Kanun, şehir dahi- linde kârgir binalarda 200 tenekeye kadar benzin bulunmasına müsaade © diyor. 200 teneke benzin 15 şer kilo- dan 3000 kilo eder. Yangın gecesi depoda 3949 kilo benzin vardı. Am cak düşünülmelidir ki, deponun du- varları bir metre kalınlığındadır. Adliyede teessür Alâkadarları ihmal il den bu rapor adliye mahafi essür uyandırmıştır. Adliyede en büyük memurdan en küçük memura kadar herkes o eğer yangından kendilerine mes” tekabbül edeceklerini söylemektedir- 932 senesinde verilen raporun na- zarı dikkate alınmamış olmasının ide edilmesine ve bunun vekâlete ve alâkadarlara arzedilmiş olmasından tegafül edilmiş bulunmasma hayret e- dilmektedir. ia edildiği gibi adliye bi- gın tertibatının noksan olmadığı adliye dairesini | bilenlerin cümlesi tarafından malüm bir keyfi- yettir. Ancak yangın alt kattan çık» mış, merdiven yanmış, ne alt katta- d atlardaki itfa tertiba- tından hiç birisinin kullanılmasına im- kân bulunamamıştır. Bir parça da mes'uliyetten kur. tulmak ve başkalarını ittiham etmek gibi bir emelle yazılmış olduğu anl şılan bu rapor biriz mevsimsiz de lâkki edilmektedir. ünkü bi diye vekâleti ve» kili İstanbula gelmiş, yangın tahki- katını yapmış, alâkadarları dinlemiş ve her şeyi tesbit etmiş bulunm dır. Bu vaziyet karşısında şehrimiz adliye erkânı rapora karşı söz söy- lemeği zait addetmektedirler. Baronun faaliyeti Adliye yangınmda yanan dosya» ların yeniden teşkili gelen esasları tesbit etmek üzere baro tara- fından teşkil edilen dört müzahir he- yet raporlarını kismen hazırlamışlar. “öz müzahir heyetler dün heyeti u- Hali mi Beyin riyasetinde toplanmı; içtimada icra işlerine ve dosyalarının sureti teşkiline dair olan rapor müza- kere edilmiştir. Bu raporun 2 inci ve 3 üncü mad- deleri diğer hukuk ve ticaret işlerile mengul olun müzahir heyetlerin me- #aisi ile alâkadar olduğundan bunla- rın müzakeresi hukuk ve ticaret ra- porlarının o müzakeresine talik edil- di. Diğer maddelerden bazıları a; Zn bazıları da tadilâtla kabul edil- li, Bugün, ve müteakip günlerde hu- kuk, ticaret ve ceza işlerile meşgul 0- lan müzahir heyetlerin hazırladıkları raporlar müzakere edilecektir. İ operetleri dünyanın her tarafında sık Trenlerde radyo Yakmda motörle işliyen Bata trenleri- ne radyo tesisatı yapılarak © soyyahlara | mükemmel hoparlörlerle konserler dinle- bilecektir. Münih merkezi gayri faal - Yeni değişiklikler yapılmakta 2) Münih merkezi bir haftadan beri çalış- mamaktadır. Bir ay sonra başlaması muh temeldir. | Macaristanda yeni bir merkeez| Macaristanın Szökesfehervar şehrinde | kısa dalgalı bir postn yapılmasına başlan mıştar, İşareti “H. A. T.,, olacaktır. Almanya ile Japonya arasında 15 teşrisani günü Almanya ile Japon- ya arasında radyo ile ilk defa resmi bir | görüşme muştur. Bu günde Avrupa sa- | atile saat 18.30 da kısa dalgalı Köniç vusterhausen merkezinden Almanyadaki Japon Sefiri Tokio kısa dalgalı merke zinden de Tokio Alman Sefiri birer hita- bedo bulunmuştur. Her iki tarafın söz“ leri mükemmel olarak işitilmiştir. Sözler- den sonra iki milletin milli marşları te- ğü edilmiştir. Sovyet Rusyada radyo Bu senenin ağustos ayında Sovyet Rusyada aşağıda gösterilen merkezler çalışmakta idiler: 500 kilovatlık bir merkez, 4 tane 100 kilovatlık, bir ta- ne 50 kilovatlık, bir 40 kilovatlık, bir 36 kilovatlık, bir 30 kilovatlık, bir 25 kilovatlık, bir yirmi ve müteaddit 10 ar kilovatlık merkezler imal edilmiş- ti. Merkezlerin mecmuu 1440 kilo- vattan aşağı değildir. Bir rivayete ğö- re şimdi de 1200 kile: ve dünyanm en kuvvetli merkezi ol cak bir merkezin gene Rusyada imi line başlanılacakmış. Irlandada bir hadise İrlandada bir futbol maçma dair safa- hat stadyomdan makledilmekte iken bir- rültüden sonra gene halitabiiye avdet e- best bırakılmasına dair mümayişkârane bir konferans vermiş. Hitabe tar bitmeden işin farkına varılarak neşriyat ise de söylenen sözler her taraf- ilmiş ve ağızdan ağıza dolaşmıştar. Hatip nakil kablosunu merkeze — yakın © FRANZ LEHAR RADYODA kesilmi Ingiltere Kralı Georg Noel günü saat 17 de (İstanbul saatile) yosu mikrofonunda bir hitabede bu » lunacak. Neşriyat kısa dalgalı Daven« try merkezi tarafından dünyanın her tarafından işitilebilecektir. bir yerden keserek kendi aletini raptete mek suretile başka bir yerden konferan- sini vermiştir. Athlane merkezinde Vu kubulan bu hadise heyecan uyandırmış tır. Soldan sağa: Cumartesi (16-12-933) akşamı Viyana radyosunda kendi eser lerini idare edecek olan Franz Lehar ve iştirak edecek Richard Ta uber, Zamanında yaşayan en. meşhur opocet bestekârlarından biri de Ma- car bestekârlarından Franz Lehar'dır. Lehar'm operetlerinin fazla cazip bir ahenkte olmasından mumaileyhin sık çalınmakta ve besteleri popüler olduğundan musikiden az anlryanlar tarafından da seve sev: dinlenmekte. | dir. Franz'Lehar ömrünün çı memleketi ile pek takdir edildi yanada gecirir, Memleketine yakın o- lan Vişândül'de. operet kralın dö- Üç Balkan Kralı (Başı 1 inci sabifede) rilen siyafette şu nutku söylemiştir; Yugoslavya hükümdarlarını ziya ret etmek ve ayni zamanda Yugoslavya hükümetinin mümessillerile telikk'de bulunmak üzere Bulgar hükümdarları ile beraber buraya geldim. Elim hatıra arı silmek ve iki kardeş millet arasın- da yeni İtimat ve dostluk münasebetle- ri tediş etmek için geldik. Hükümetle. rin işini kolaylaştırmak için çalışmak ve yardım etmek gazetecilere terettüp eder. İki memleket arasındaki münase- leşmesine yardım ettiğimden dolayı bilhassa bahtiyarım. Muharebede kudretli olan bizler sulh lehinde müca- dele etmek için icap eden kuvvetleri de bulacağız. M. Muşanof sözlerini bitirirken nik bin olduğunu ve daha iyi günlerin gel- mekte gecikmiyeceğine kani bulunduğu Du söylemiştir. Ziyaretleri filiyat takip etmeli BUKREŞ, 13 (A.A.) — Romanya ga zetecileri Belgrad'da yapılmakta olan mü kâlemelerin ehemmiyetini kaydetmekte ve bu ziyartin hâsıl ettiği müsait inli - bas tebarüz ettirmektedir. Üni zetesi, Kral Biris'in Belgrad ziyareti - nin küçük itilâf efldirı umum'yesince ger ginliğin izalesine doğru bir merhale ola rak karşılandığını ve bu gerginliğin iza lesiyle Bakanlarda kat'i anlaşmanın hâ sıl olacğını yazmaktadır. Kral Boris'in ikinci kânunda Romanya kralı Carola yapacağı ziyaret Bulgaristanın komşu- İariyle anlaşmak ve bütün ihtilâfları hal letmek hususundaki fikrini gösterecek” ör. Fakat bütün bu ziyareteri filiyatın Ep etmesi ve anlaşma arzusunu teyit etmesi lâzımdır. Aksi takdirde ilerisi i- çin hiç bir faydası olmıyan ibre nezaket ziyaretinden ibaret kalır. Küçük itilâf eek işi kai karşı gösterilen hüsnü niyetten sonra, Bulgaristanın bu hüsnü niyeti anlaması ve lerhal filiyata geçmesi icap eder, Belgrat gazeteleri ne yazıyor? BELGRAD, 13 (A.A.) — Yugoslav yaka Bulgar kralmn ziyaretin - düğümü çözmek için kat'i bir hattı ha. reket itihaz etmiş olduğunu ehemmiyet- le kaydettikten sonra diyor ki: bu gün çok asli bir iş görmektedirler. Bu, yalnız iki mil etin mukareneti değ, fakat ayni za - manda Balkan sulhünün kat'i olarak tar sini eseri olacaktır. Balkan devletlerinin milletler arasıda mukarenet tesisi yolun daki azimkir hattı hareketleri ve sulbü Avrupaya misa olabilecekleri zaman gel miştir,” Kral Pierre'in kabrine çelenk BELGRAD, 13 (A.A.) — Dün Bul gar ve Yugoslavya hükümdarları meç- Wanda Achsel, Adele Ker, rı bir bahçeyi andıran Budapeşte şeh- rinde, kışları da musikisini pek beğe- nen Viyanalıların yanında geçirir. Bu mevsimde Lehar Viyanada bu- lunduğundan Avusturya şirketi tarafından Viyanı kendi eserlerinden mürekkep bir rad- yo popurisi hazırlamasını rica etmiş” tir. Lehar bunu kabul ederek Viy anın en yüksek sanatkârları ve chard Tauber'in de iştirakile münte- hap bir program hazırlamıştır. Mevsi- mimizin en güzel programlarından biri olacak bu programa Tauber'den maada İa muzanni ve mu- Ernst Teutenhayn ganniyelerden Wanda Achsel, Adele Kem ve Ernst Tautenhayn dahildir. ler, Musiki takımı olarak Viyana Sen- fonik heyeti intihap edilmiştir. Ayni programda Viyana operasının korosu (heyeti) de hazır bulunacaktır. Bu münasebetle bu programa iştirak eden lerin fotoğrafilerini dercediyo- ruz. Viyana radyosunda 16. 12. 933 cumartesi akşamı saat 21 de verilecek ve Budapeşte merkezi tarafından da nakledilecek olan bu güzel Lehar po- urisini dinlemelerini karilerimize tax ederi; Tasarruf haftası devam ediyor (Başı 1 inci sahifede) şam Melina Avni Hanım tararımdan bir konferans verilmiştir. Bu akşam da rağ- yoda müderris Hakkı Nezihi Bey tara- fmdan bir konferans verilecektir. Haf- tanm muhtelif günlerinde Vekil Bey - ler tarafından Ankara radyosunda irat edilen nutukların İstanbul radyosu ta- rafından da naklen neşrine çalışılmakta- dır. Bugün İktisat ve Ticaret mektebi tarafından tertip edilen iktısat günü ya pılacaktır. Bu iktısadi toplanış saat 14 te başlıyacaktır. Toplantıda müderris Zühtü Bey ve giğer müderrsler tarafından konferane- lar verilecek talebe tarafından hitabeler irat edilecektir. Yüksek İktisat mekte- bi talebesi bu iktısat ve tasarruf hare- üzin mana ve şümulünü gösteren içinde grafikler bulunan bir broşür hazır damaar Bu broşürler bugün halka tevzi e dilecektir. Milli Iktisat ve Tasarruf Ce- miyetinin hazırladığı bez lâvhalar şeh rin muhtelif yerlerine asılmıştır. Bugün fındık ve kaysı günü Yurttaş Bugün ve bu gece fındık ve kayısı gün ve gecesidir. Bunlar yüksek yur. 'dumuzun kuvvetli yemişleridri. Ço - luk çocuğuna bunlardan bugün mut laka al ve ye . Kahve; çay yerine kah veciden, gazinocudan iste ve ye Mülü İktısat ve Tasarruf Cemiyeti 28 inci ilkmektepte. Iktısat ve Tasarruf haftası dolayı- sile Koca Mustafapaşa Halk fırkası semt ocağı tarafından yarın akşam yirmi sekizinci ilk mektepte konser ve muallim Hasene Hanım tarafın « dan bir konferans verilecek! Vilâyetlerde tasarruf haftası MERSİN, 12. A.A. — Tasarruf hafta» sının baş laması dolayisiyle bugün sabah- iktisat mevzuları üzerinde hitabeler söy» lenmiş, tasaruf cemiyeti tarafından ti- caret meketbi salonlarında hazırlanan yerli mallar sergisi açılmıştır. Bu tasaruf cemiyeti tarafından halkevi sa» konunda bir yemişli dans tertip edilmiş Gir. Bütün kahvelerde halka yerli yemiş ———— ra Kral Piere'in kabrine bir çelenk muştur.. Mütealrben Oplenats sarayın- da öğle yemeği yenilmiş ve saat 14 te Bulgar ve Yugoslarya hükümdarları Belgrada dönmüşlerdir. Bütün güzergâh Bulgar ve Yugoslav bayraklariyle dona tılmıştı. Halk misafireri şiddetle alkış. lamışlardır. Bütün bu merasim eünasın- da Bulgar Başvekili ile Yugoslavya Ha riciye nazırı hükümdarlara refakat et - hul askerin kabrini ziyaret ettikten son mişlerdir. ler verilmektedir » DENİZLİ, 12. A.A, — Bugün büyük bir yerli malları sergisi açılmıştır. Ser. giye uzak ve yakın yerlerden bir çok müesseseler iştirak etmişlerdir. Sergi a» çılmadan evvel halkevi bandosu istiklâl ve Cümhuriyet marşlarnı çalmış bun- dan sonra iktisat ve tasarruf cemiyeti ieakiben vali Fuat Bey iktisa di ilerleme yolarını anlatan birer nutuk söylemişlerdir. Havanın yağmurlu olma sina rağmen bir çok halk sergiyi ziyaret etmektedir. ÇANKIRI, 12. ALA. — İktisat ve ta sarruf cemiyeti tarafından tertip olum nan parasız sinemaya toplanan ve çoğu köylü olan halka yerli malları hakkında konferanslar verildi. Sinema gösterildi. Şebrin muhtelif pazar yerlerinde yerli #maları sergileri açıldı. Perşembe günün de resmi geçit yapılacaktır. ELAZİZ, 12. A.A. — Bugün tasar ruf hafatsı münasebetiyle ticaret ve sar nayi odası salonunda bir yerli malları sergiz açıldı. Açılma merasim çok can- k oldu. İktisat ve tasarruf mevzuu ü- zerinde konferanslar verildi. Bütün halk tasarruf haftasını alâka ile karşılamış tır. SAMSUN, 12. A.A. — İktisat ve ta- saruf hafatsı bu akşam Halkevinde Sam sun valisinin bir hitabesiyle açıldı. Halk €vi musiki şubesi gençleri tarafından bir çok parçalar çalındı. Bütün odalar ve salonları kâmilen dolduran halka üzüm, fındık, incir tevzi edildi. SINOP, 13. A.A. — Milli iktisat ve tasarruf haftası Sinop'da ve mülbaks- tında bu hafta için yapılan © geniş bir programla başlamıştır. Kahvelerde, ev- lerde çay kahve kaldırılmış yerlerine mez valarımız kulanılmağa başlanmıştır. Bu gece Halkevinde ilk temsil ve yer yer hitabeler konferanslar verilmiştir. ZONGULDAK, 12, İktisat ve tasarruf haftasının yıldönümü fevka lâde tezahüratla ets'it olundu. Halk ve mektepler evlerinde iktisat ve tasaruf levhalariyle Cümhuriyet meydanında top landı. Fırka reis vekili avukat Bekir Sıt kı Bey bir nutuk söyliyerek bu haftanm maksat ve gayelerini anlattı. Vali tara- fından yerli mallar sergisinin açılma res mi yapıldı. Sergide burada yapılan kon serve ve sepet baston ve saire bin çeşit yerli malı teşhir olundu. EDİRNE, 13 (A.A.) — Şehrimizde tasarruf ve yerli mallar baftası hararet- le kutluanmaktadır. ÇANAKKALE, 13 (Milliyet) — K mallar sergisi Halkevi salonunda EN lu. Yarın Ziraat Bankasında kumbara boşaltma ve kumbara alma merasimi ya pılacakıtır