21 Aralık 1933 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 3

21 Aralık 1933 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 3

Eczacıların telâşı Dikkat eder misiniz?.. Bir eczaha- Beye gidip te acele bir reçete yaptırmak iğiniz zaman çok defa cezacı kalfa» Şi reçeteye bir iyice bakan sonra si İki saat sonra hazır olur... Ceva- İlet verir. » Sizim da aceleniz vardır. Ya yer eml vr Va dür. İki saat oturup beklemek te olmaz. wuki yaptıracağınız ilây on dakikada İazrlanabilir. Fakat eczacılık telâşa gel Mez bir zenaattir... Alâ! Bunu kabul e- diyoruz, Lâkin bu temkini eczacı dost- ız neden kendi knogrelerinde yap- Huyorlar da matbuattaki neşriyatı elleri- X ve dillerine dolayıp telişa düşüyor- İ Öteden beri bu işi takip etmiş bir ga Zeteci sıfatile onların bu telâşlarımı mu Sp olan şeyi biliyorum. Eczacılar, ceza larının gizi mal satmalarından ni e Halk eğer bu depolara Ridiyorsa tabi eczacılara fenalık olsun “ye değil depolardan daha ucuz ve da da taze mal aldığı için gidiyor. Esasen ın eczacılardan olan şikâyeti onla - i halktan olan şikâyetinden daha çok *n eczahaneye bu reçeteyi yaptırtalım. eczahanelerin aldıkları fiyatlar ara- vanda yüzde eli, altmış fark bulacağını 3a eminim. Eczacılara bu hususta mey- dan okuyorum. Nasıl tecrübeyi kabul ©- Üyorlar mı?. Ben bu sözü söyleyince onların ba - Da verdikleri cevap şudur: — Efendim! Ucuz yapan eczahane tam koymaz, yahut bayat koyarl. Eğer bu söz doğru ise bazı eczacıların halan sıhhati ile oynadığı anlaşlır... Doğru değil de ucuz yapanlar reçeteyi tam yapıyorlarsa, fazla para alan ceza- © ihikâr yapmıştır. Bu iki hareketten hangisini beğenirseniz onu kabul edi - hiz, Zaten eczacılar bir, turşucular iki. Bun iki esnafın ölçüsü, ters#isi yoktur. Tutturabildiğine para alır. Vakın cczacı- lar reçetelerden ne ye reçetele- ve ev defterler yazıyorlar. Lâkin bir Bara alındığını ortaya kovarak fazlayı in de ettirdi mi?... Hayır... Sonra: Eczacıların iadesine nazaran pera - kende mal satan depolar ufak ve pek *hemmüyetsizdir. Zaten böyle ufak de » Polardan kaçak olarak alış veriş edenler de tabii devede kulek kabilinden pek azdır... Öyle ise telâşa, bağırıp çağır - Maya ve bunu bir mevzuu yap- mava ne hacet? Bu depoların baş müş- ie? eczacılar değil midir? Püreli de ilâç sattığı sezilen depolardan mal al masınlar vesse'âm! Lâkin bunu yapamaz ar, Çünkü onların arasmda da rekabet Yar, Bizde bir ticarette biraz güçlük gö- rüldü mü, hemen hükümete bir heyet gönderip bu güçlüğü zecri vasıtalarla ortadan kaldıracak kanunlar yapılması teklif ediliyor. Eczacıların teşebbüsleri de böyle... Yalnız düşünmüyorlar ki bugün €c- zahaneler eskiden gedik tabir edilen şe Wilde rekabetsiz bir haldedir. Eczacıla- rm böylece himaye edilmesi yüzünden bazı yerlerde halk eczahane bulabilmek İçin yarım saat yürümeye (mecbur br Takılmıştır. Bu himaye yetmiyormuş gi- bi şimdi bir de depolardan alış veriş et tiğinden şüpbe edilen birkaç kişiyi se - kıştırmaya kalkmak hastalardan geçinen bir #caret zümresi için bilmem ne de- Teceye kadar doğrudur ve halk tarafın- da teşebbüs ne derece iyi kabul ©- dilir?.. FELEK Sütçüler cemiyetinde Süt müstahsilleri ve Sütçüler Ce- miyeti yeni idare heyeti intihabı dün yapılmıştır. Bu intihapta yeni idare beyetine Halit, Ali, Sait, Mehmet, Fer han ve Ibrahim Beyler seçilmişler. dir. Bu zevat çekilen kur'a netice sinde heyeti idarede hasri olan mün- hallere geçmektedirler. (İş Bankasından alman cetvelidir) 20 Kânunuevvel 1933 Akşam Fi İktierazı dahili 95.25 1033 İetikram 9750 Serk D. yolları 245 türke 30 Ammdalu Hasa 2780 Şir. Hayriye 15 yi 300 Cenevre Amsterdam Sofya 24425 14780 5,3425 NUKUT Moskova (Satış) 60 para zamdan 10 para lütfettiler Benzin kumpânyasının verdiği acayip bir cevap dası vasıtasile benzin kumpanyaların - dan sorduğu suale kumpanyalar niha- yet cevap vermişlerdir. Kumpanyaların odaya verdiği cevap hakikaten garip - tir. Bu garabeli bizzat kumpanyalar da anlamış olmalılar ki son defa yeni bir manevra çevirerek fiyatları biraz 'mi'r - mişlerdir. Bu tenezzül sanki bir lütüf - müş gibi alâkadar rakamlara Germal bildirilmiştir. Kumpanyalar. verdikleri cevapta benzinin bir galonunu esasen 110 kuruşa sattıklarını idia etmektedir- ler, Evvelce benzinin galonünun 105 ku ruşa satılmasma sebep olarak ta kum - panyalar bunun aralarındaki rekabetin bir neticesi ve ziyanma bir iş, şeklinde irmektedirler. Kumpanyaların fi - şin, k'lobaşma 60 varayı | bulduğu naza rn dikkate alınırsa, hakikaten gülünç ol maktadır. Sovyetlerin “Yunanistandan mübayaatı Sowyeller son günlerde Yunanistan dan külilyetli mileânrda kuru incir mü - bu sene incir ihtiyacını Yur kapatacktır. bir Yunan firma- sile daha 200 ton incir almak için müza kerededir. Yumurta fiatları Yumurta fiyatlarında evvelki hafta sandık iki ira kadar bir yükseliş olmuştu. sebep olarak pi yasada Almanyaya yapılan ihracat gös- teriliyordu. Bu hafta yumurta fiyatları iri ve ufak mallarda 1 ve 2'lira bir tenezzül göst Fakat hafta so nurda len canlanmış ve fi- piyasa yı yalla Talim ÖĞE Ye üğpaMMdye Bu hafta içinde yumurta ihracatımız en zi yade Fransaya olmuştur, İngilterede Yunan tütünleri Gelen alümata nazaran Yunan tütün lerinin İngilterede rn temin için. In z > M. Geri riy, ü den mürekkep heyet Yunanistana avdet bi gür. Heyet azasınm ifadelerine gö - teklifleri İngilterede v “ fena karşılanmamıştır. İngil- terenin line çok tütün ala- bileceği kanaati Yunanistanıda mevcut- tar, Çuvalla mı, çuvalsız mı? Unun değirmenlerde satılırken çu - val fiatının da dahil hesap edilip edi'- mediği hakkında oda meclisinden iste - nen (eadül tesbiti meselesi odayı çok meş gul etmiş, fakat bir türkü işin içinden çıkılamamıştır. Oda idare heveti azasın dan Kara Osman zade Suat Bey şimdi unun çuvalla mı, bu sene çuvalsız mı sa tıldığını tetkik etmekle meşguldür. Kumaş ölçüsü Ticaret odası meclisinden 929 - 931 senelerinde yekdiğerinin ayni iki karar çıkarılmıştı. Bu kararlar piyasada ku - maş ticaretinde âdeta bir vahidi kıyasi gibi kullanılan (top) ve (kat) ın tama- men men'rü isetihdaf ediyordu . Oda bu kararları muhtelif zamanlarda gaze telerle ilân etti, top ve kat ölçülerini kullananların tecziye edileceğini bildir- di. Fakat bütün bunlar işin tabii cereya nuna mâni olamadı. Ticaret odası yeni ölçülerin tatbiki münasebetile dün İktı- sat vekâletine müracaat ederek bu vazi yetin de nazarı dikkate alınmasını te - menni etmiştir, Ecnebi malı damgası Ticaret odası memurları şimdiye ka- dar odada toplanan ve dahilde yaptıkla- rı iddia edildiği halde hariçte yapılmış gibi isimler / taşıyan eşyanın ne şekil. de imal edil lerini tetikikte devam et- mektedirler. Şimdiye kadar varılan ne- tice şudur: Bu nevi eşya ya tamamen hariçte imal edilmekte ve parça parça gümrükten sokulmakta veya mevadd ip tidaiyesi kısmen hariçten gelmektedir. Bir'in eşyanın da farmölileri hariçten getirilmekte, kendisi burada satılmak - tadır. Yalnız ambalâğı hariçten ara len fakat içi burada yapılan şeyler de vardır. Oda bu muhtelif şekiller üzerin de meşgul olmaktadır. Bükreş sefirimiz Anka- raya gitti Fim dia v iz ilmik Sazkt Bay dün akşamki trenle Ankaraya gitmiştir. Yeni eşya ve yolcu tarifesi Haliç, Şirketi Hayriye ve Akay ida- Felerinin yeni altı aylık tarifelerini tan xim edecek komisyon, kânunusanide top lanmaya davet edilmişitr. Denizyolları ve vapurculuk şirketi ta rafından tatbik edilecek yeni eşya ve yolcu tarifelerini hazırlayacak komisyon un martta içümins takarrür etmiştir. Bir vapur oturdu İtalya bandıralı Gayta vapuru, Ça « makkale civarında karaya oturmuştur. Vapur boştur ve kendi vesaitle kurtul. şi a MILLIYET Pİ Mahkemelerde Muhakemeler Normal hale girdi Ancak binaların darlığı müşkilâtı mucip oluyor dün, yangından lışma mesaisini apmıştır. Muvakkat ta olsa muhte- yerleştirilmiş olan muh- icra müstesna ol- iâde mesni şekli ile çalışmış ve dünkü mesai yangın z2- rarlarını aşağı yukarı hissettirmemiş- tir, Yalnız icra dairesi daha yangın- dan evvelki vaziyette mesai yapama- makta, ancak müstacel işleri tedvir etmekte, bir de yangından kurtarıl- mış ve tasnif edilmiş evrak üzerinde çalışmaktadır. Sultanahmet sulh birinci ceza mah 'kemesi de dün yeni dosyalar üzerin- de muhakemeler yapmağa başlamış- " Maamafih bu normal vaziyete rağmen ashabı mesalih pek fazla müş külât çekmektedir. Adli lerden bilhassa ceza mahkemeleri ile icra dairesi pek perişan bir vaziyettedir. Binalar bu dairelerin istenilen randı- manı verebilmelerine gayri kâfi gel- iyede bir iki sant kalarak ni neticelendirmek mecburiyetinde ©- lan iş sahipleri oturacak bir banko bi le bulamamakta, ayak üzerinde soat- lerce durmaktadır. Şahitlik için mah- kemelere gelenler, mevkuflu maznun- lar, bu mevkufları getiren jandarıma- lar cin ayni vaziyettedirler. Diğer taraftan hâkimlerin vaziye- t de müsküldür. Bilhasa birinci ve ikinci ceza mahkemeleri ayni 22. manda bir tek odada muhakemelerini icra etmek vaziyetindedirler. o Bir mahkeme müzakere yaparken dier mahiceme heyeti salonu terketinek ve dakikalarca koridorlardi bek'e- mek po-herivatini- hulummaktadır. Kurtarılan dosyalar Kurtarılan dosyalarm tasnifi işi- ne devam edilmektedir. Birinci ceza mahkemesinden de 40 dosya kurta- rıldığı anlasıtmıştır. Maamafih bu dosyalardan ancak 12 kadarı derdesti rüvet muhakeine- lere nittir, diğerleri af kanununa da- hil davalardır. Ceza mahkemelezinin diğer yanan dosyaları da'peyderpey ihzer edilmektedir. Bunların mev- kuflu suçlularının yakmda yeniden muhakemelerine- başlanacaktır. Dünkü muhakemeler Dün üçüncü ceza mahkemesinde sabahleyin 12, öğleden sonra da beş dava rüyet edilmiştir. Bu davalardan birmi Aksarayda 65 yaşında Fatma Hanım isminde bir kadıncağızı oto- mobile çiğneyerek öldürmekten suç- Tu şoför Hüseyin ve Hamdi efe, lerin maznun oldukları davadır. Dün kü muhakemede iddia makamını iş- gal eden Nurettin Bey maznunların suçları sabit olduğundan cezalandı- rılmalarını istemiştir. Fakat Fatma Hanımın davacı mev- künde bulunan kızı Pakize Hanım muhakemede veki bulundurmak istediğini söylemiş, muhakeme bunun için 28 kfnunuevvele bırakılmıştır. Bir diğer dava da Mihran ismin- de hırsızlıktan suçlu bir adama ait- tir. Mihran Efendi en eski, profes- yonel ve mevcut hırsızların üstadı addedilen bir hırsızdır. Topkapı ha- ricinde Kemal efendinin evine anah- tar uydururken yakalanmıştır. Mih- ran efendinin evrakı yangında yan- dığı için mahkeme hakkındaki tevkif kararının istirdadına kene il den hakkında hazırlık tı pılmak üzere mevcuden müddeiimü- tevdiine karar verilmiştir. Di davaların hepsi af kamınun- dan istifade eder mahiyette olduğu için sabıka sorulmak üzere başka gü- ne bırakılmıştır. Ağır cezadaki muhakemeler Dün ağır ceza mahkemesinde de bir kaç dava rüyet edilmiştir. Bun- larm en mühimleri iskân sulistimeli yapmaktan suçlu Cemil, Raşit, Sabri ile Samatyada a, zede Arslan ark Birizini öldür. mekten suçlu Halil oğlu Eteme, Ça- talcada Çoban Mehmedi öldürmekten suçlu Aziz, Mehmet ve Arife, Çatal cada Habili öldürmekten suçlu Sali- he ait da rdır. Bu davaların kâffesinin dosyı rı kurtarılmış, fakat bu dosyalar kurtarılması esnasında zabıtları kay- bolmuştur. Bütün muhakeme” er ram yeniden tanzimi | için başka güne berakılmıstır. Adli encümenin mesai: Baro, birinci hukuk ve ikinci ti- caret mahkemeleri riyasetleri tara- fından hazırlanan kanun projelerini tevhit ederek yeni bir tek proje vü- cuda getirmek üzere teşekkül eden retile vücuda getirilen proje ikinci ticaret reisi Turhan beyin iki gün ev- vel kısmen neşrettiğimiz projesinden misyonu yerine tahkikat hâkimi ve tesis bürosu desk, yapılması mu, EMBE 2i KANUNUEVVEL 1933 Maarifte Hukuk Talebe Kongresi Dünkü kongrede aradaki ikilik kaldırıldı Hukuk fakültesi telebe cemiyeti se- nelik kongresi dün öğleden sonra Hal - kevinde toplanmıştır. Dünkü kongre ©- peyce gürültülü olmuştur. (Evvelki kon gre tarafından bir karar itihazı) madde- si münakaşaya sebebiyet vermiştir. U - zun müddetten beri Hukuk talebesi a- rasındaki ikilik dün halledilmiştir. Dün yapılan uzun müzakerelerden sonra ye- ni bir idare heyeti seçilmiştir. Yeni ida ve heyeti evvelce takip edilmekte olan san dönen talebe işini 'kmale çalışacak tr. Hukuk fakültesi talebe cemiyetinin ismi de dün değiştirilmiş ve yeni bir mühür kazdırılmıştır. Evvelce (İstanbul Di nunu Hakuk fakültesi Talebe Gemiyetei) iken, yeni (isim (İstanbul Devi Hukuk Talebesi Cemiyeti) ir. Hilâliahmer gençlik teşkilâtı Mekteplerde yapılacak olan Hilâliah mer gençlik teşkilâtı için her ayın ikin Gi perşembe günleri toplanmakta olan komünyon bu gün fevkalâde olarak 11 kaza Maarif memurlarnan iştirakile Hi lâliahmer reisi Ali Paşanın riyasetinde 14,5 ta toplanacklır. Sınıfta kalan 25 talebe Ortaköydeki şehir yatı Tik mektep - top haricinde de bırakılamamışlardır. Maarif idaresi belediyeye müracaat ede yek bu daha fazla mektepte kalmalarına bütçe müsait olmadığını, bunların hariçte birer vazifeye tayin e- dilmelerini bildirmiştir. Belediye bu ço cukları yerleştirmek için münasip iş ara maktadır. Toros gençler birliği balosu Toros gençler birliği kânunusaninin beişnde bir balo verecektir. Baloda — na ve havalisine ait bir çok yı sulüt teşhir edilecek ve küçük silen ta bir setçi yapılacaktır. Seminer mesaisi Hukuk fakültesinden ceza ve hususi ye ine ait seminerler hazırlanmış tr. Yeni senebaşından it'baren talebe seminer mesaisine baş'ayacaktır. Üniversite bütçesi Ünivrsite bütçesinin bugünlerde An- karadn gelmesine intizar edilmektedir. Bütçe geldikten sonra lâboratuvarlara ait bazı noksan âlât ve edevat mübayaa omeri Fransızca takrirler 'Tıp fakültesinin birinci senesi olan P. C. N. amıfında yeni Alman profe - sörler de talebenin mühim bir kısmının İransızca lisanını Hldiklerini nazarı dik kate alarak takrirlerini fransızca olerak vermeğe başlamışlardır. Talebe bu su - yetle daha çok istifadeye başlamıştır. Memleketimizde Otomobille seyahat Beynelmilel otomobil kul- lanma vesikası nasıl verilecek? Türkiye Turing klübü ile Beynelmi Jel Turizm teşkilâtı arasında otomobil ile seyahat edecek kimselere beynelmilel ile seyahat edecek kimseler için Bulgar klübü vesilsları getirtmekte ve seyyah lar hep bu vesikalarla seyahat etmekte Ahiren Heyeti Vekilece verilen ka - rar mucibince, Türkiyeden otomobil ile seyahat edecek kimslere verilecek vesi- kalar teşkiliti tam olan belediyelerce beynel milel teşkilât ve merkez merifeti'e yaptı. rlarak tevzi edildiğinden bunların ma- Biyet bedelleri ve tasdik diğer memleketler gibi, Turing klüp tarafm - dan tahsil olunacaktır. Seyrüsefer hatları taksimatı Devlet Denizyolları idaresi ile Va « purculuk şirketi arasında, 1 Kânunüsa niden itibaren tatbik edilmek üzere muh kaç puvan daha alması muhtemeldir. ——————— ——— rak bu tek projeyi müzakere edecek» der ye kasi eğ leke ee Yeni ölçüleri Satanlar Belediye ihtikâr yapan- ları cezalandıracak Sene başından itibaren yeni öl- çü ve tartılarm kullanılmasına baş- Ja iter. Dün belediye iktisat dürlüğüne taşradan gelen bazı tüc- carlar müracaat ederek ölçü ve tartı satışlarında ibtikâr yapıldığını söyle- mişlerdir. Yapılan müracaata naza- ran mayi ölçüleri ancak bir müesse- se tarafımdan yapılmaktadır. Teneke- den yapılan bu ölçülerin üç, dört par- çadan ibaret takımları beşer liraya, ve âdi kilo takımları da 3,5 biraya satılmaktadır. Belediye, ihtikârm önüne geçmek üzere müfettişleri derhal bu işe me- mur etmiştir. Fiyatları yükselten miller şiddetle cezalandırılacaktır. Ayrı ayrı otomobil plâkaları Memleket dahilindeki bütün be- lediyelerin ayrı ayrı otomobil plâka- ları kabul etmiş oldukları görümüş, edilmesinin temini için hükümet nez- dinde teşebbüslerde bulunulmuştur. Her ne kadar bu iş, dahile ait ise memlekete gelen seyyahların her şehrimizde ayni plâkaları görme- leri muvafık olacağı mülâhazasile bu teşebbüs yapılmıştır. Elektrik tarifesi İstanbul Elektrik şirketi aşağıda- ki malümatı veriyor: Elektrik tarifesine dair de intişar eden bazı mütebayin hava- disler şu ciheti tasrih eylemeği mü Dera 1859 tarikike Lojür kileri se ati 17 kuruş olarak ipka olunmuştur. Bu fiat 1 kânunusani 1934 ten itiba- ren 16 kuruş 30 paraya indirilecek- tir. Vilâyette Rüşvet Bir müessese se müdürü aley- hine takibata başlandı Yeykozda bir suiistimal olduğunu yazmıştık. Dün bu hususta mütem- mim olarak şu tahkikatta bulunduk. Aldığımız malümata göre Beykozda Türk Neft Sanayi müdürü 1- sak efendi dahili istihâk vergisini | ile bu işle alâkadar Vazifesini iyi bilen bu memur me- seleyi mafevkine bildirmiştir. Bunun ine cürmü meşhut tertip edilmiş- memura 500 lira nakit ve 3000 lira senet olarak verilmiştir. Bu vak'a üzerine zabit tutulmuş ve ka- nuni takibata başlanmıştır. Dahiliye müsteşarı gitti Bir müddettenberi şehrimizde bu- Iunan Dahiliye Die müsteşarı Veh bi Bey dün Anl itmiştir. Veh- bi Bey vali muavini Ali Raza, birinci umumi müfettişlik başmüşaviri Fazlı Beylerle bir çok zevat tarafından teşyi edilmiştir. Frengi tedavi talimatnamesi Frengi talimatnamesi tadil komis- yonu dün de cildiye mütchassıslârın- dan ve Gülhane hastanesi dektorla- rından muallim Talât beyin riyaseti altında toplanmış, talimatnamenin bir çok maddeleri müzakere edilmiştir. Talimatnamenin bir kaç gün zar- fında tanzimi nihayet bulacaktır. Ye- ni talimatnamenin ismi frengi talimatnamesi olacaktır. Zührevi hastalıklarla mücadele Emrazı zühreviy. misyonu Sıhhiye müdüriyetinde bu- gün sıhhiye müdürü Ali Rıza Beyin riyasetinde birinci içtimamı yapacak- tar, Emniyet Müdürü Feh. #mi bey, siye başmüfetti; bey, Belediye emrazı zühreviye dürü Zihni bey, Emniyet Müdüriye- ti zabıtai ahlâkiye başmemuru Maz- har beylerden mürekkep olacaktır. Mübadillerin tasfiye vesikaları Mübadillerin ellerinde bulunan tas- fiye vesikalarmın ilk tertip kuponların- dan yüz liraya kadar olanlarının tama- mını ve yüz liralıktan fazla olan'arının yüz liraya kadar kısmının tamammın ve üst tarafının nısfının nakden ödenmesi- ne Maliye vekâletince karar verilmiş - tir. Ellerinde tasfiye vesikaları olan mü mahilerdeki Zi hususta İstanbul Ziraat bankasına da emir gelmiştir. Banka 1 Kânunnsaniden #ibaren vuku bulacak müracatalar üze- sine tediyata başlayacaktır. Tediyat al te ay sürecektir. Demiryollar konferansı İzmirde toplanan demiryollar konferan sma iştirak etmiş olan Şark demiryolları e Liselerde talebe kesafeti Liselerde kesafet olduğu nokta- sı, bu hususta tetkikatta bulunan heyetçe tesbit edilerek Maarif Ve- kâletine bildirilmiş. Gençliğin okumağa ve öğrenme ğe /.arşı son zamanlarde göstermiş olduğu tehalükü, Türk ( tarihi hiç bir devrinde.kaydetmedi. Her sa bah, şehrin muhtelif semtlerinde ki yollarda irili ufaklı sürü sürü ço cukların, ellerinde çantları ve ye- mek paketleri olduğu halde mek- teplerine doğru koştuklarını görü» yorum. Kesafet, sade liselerde mi? Ha- yır! Hayır!. Her tahsil şubesinde bu kesafet, elle tutulacak ve gözle görülecek kadar bariz ve ayandır; Halkm okumağa karşı olan bu te- halükü, bir memleketin kurtuluşu. nun ve uyanışının ilk ve kat'i ifade sidir. Fakat ne acıdır ki, (biz, bütün kudretimizi sarfettiğimiz halde bu dileği hakkile (o karşılayamıyoruz. Ona, gönlümüzün dilediği gibi bi- nalar veremiyoruz. Gerçi yeryer, yeni mektepler, yapıldığını görüyo- ruz. Fakat vadilerden aşıp ova- lardan taşan muazzam bir selin manzarası olan bu tehalük karşısın i da, bir, beş, on mektep Hiödir ki?.. Bir Düyunuumumiye binasının, üç Düyunuumumiye binasının bu tu- fanı kucaklayabilmesi imkânı mı var?.. Maamafih burada hatırımıza ge len bir kaç binayı o zikretmekten geçemiyeceğiz. Filhakika bunların derdi, kökünden balletmiyeceğine kaniiz; fakat derde, küçük bir mer hem de olsa zikrini faydalı görü- yoruz: Maçkada bir silâh deposu vardır ki, bu muazzam ve muhteşem bina, metrüktür. O kadar boş ve metrük ki cephesinde kırık olmıyan cam- ları, sayılacak kadar azdır. Aylar- ca evvel burasının mektep ittihazı- nı ileri sürmüştük. Liselerde tale. be kesafetinin mevzuu bahsoldu- ğu şu günlerde bu noktayı tekrar hatrlatıyoruz. Ta: cımı mükemmelen tatmine kâfidir. Merkez Kumandanlığınca işgal edilen eski Tophane Müşürlüğü bi- nasından da, — mezkür Okuman- danlık başka ve münasip bir ma- halle nakledilerek. — Mektep su- retile pek âlâ istifade kabildir. Ta- dilâtla bu bina da, geniş bir saha- nın mektep veyahut lise ihtiyacını pekâlâ ğa müsaittir, İstanbul taraflarında da bu ka-, bil binalar bulmak kabildir. v Gençlik, okumağa karşı göste sl bu tehalükle vatan — borcumu. azami surette ödüyor. Tarih huzu" runda biz, bugünkü babalar, ona karşı borçlu vaziyetine düşmekten çekinelim, Salâhattin ENİS Diyanet İşleri Reisi hastahanede Dinayet İşleri reisi Efendi hazretleri dün, misafir edildikleri fır ka vilâyet merkezinden Cerrahpaşa hastanesine kaldırılmıştır. Efendi haz retlerine fevkalâde itina ile iyi bir tedavi usulü tatbik edilmeğe başlan mıştır. Rifat Efendi hazretlerine cu- martesi günü ameliyat yapılacaktır. mütehassısı İzer Vayner, Efendi haz- rotlerinin muntazam bir tedavi ile sağ gözlerinin muhakkak kurtulabi- leceğini temin etmiştir. Çok kıymet- li ve muhterem Dinayet İşleri reisine seri afiyet dileriz. nz , Şehrin sıhhati Dünkü akşam gazetelerinden biri şehirde tifo vak'aları görüldüğünden bahsediyordu. Bu hususta Sıhhiye Müdürü Ali Rıza Bey bir muharririmize demiştir : — Tek tük tifo vak'aları görül- mektedir. Fakat vaziyet normaldir. Biz de buna karşı tedabir alarak aşı tatbik ediyoruz. Difteri vak'aları ise pek az olmas sna rağmen aşılara devam ediyoruz. ayıdan vefat ettiği yazı. lan Hayri efendi hakkında tahkikat yaptırdım. Sekteden vefat ettiği an- la mami Kendisine "aşi yapılmış de- ğildir. Talebe birliği kengresi Mili Türk Talebe Bi ti deni 1 —M.T.T, Birl'ği senelik kongre sini Beyoğlu Halkovinde (Eski Y. M. C, A.) 22-12.933 cuma günü saat tam 13,5 da açacaktır. |, 2 — 932 - 933 kongre murahhazları idare heyetinin faaliyetini tetkik ede - ceklerdir. 3 — Yeni sene mesai ve yeni yeti idare seçimini, 933 - 934 murahhas Tar heyeti yapacaktır. le ve rm iste