21 Aralık 1933 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

21 Aralık 1933 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

Balkan haberleri “Yunan posta © Memurları Bütün Yunanistan dahi- linde grev ilân ettiler ATİNA, 20 (Milliyet) — Dün ak- şam bütün Yunanistanda posta, tel- graf ve telefon memurları hükümetçe © © tnlepleri kabul edilmediği için grev ilân etmişlerdir. Yunanistan dahilin © de muhabere yapılamamaktadır. Bu grev piyasaya fona tesir et- “miştir. Selânikte müfrit unsurların hâdise çıkarmamaları için, sokaklar- da devriyeler gezmektedir. Postahaneler, telefon merkezi, tel- grafhaneler o kuvvetli o müfrezelerin muhafazası altındadır. Feti Bir ecza Deposunda yangın Şark Merkez Ecza Şirke- tinin deposu yandı Dün akşam saat 17 raddelerinde Eminönünde kaymakamlık dairesi ci- varmdaki Horasanciyan hanının al tındaki Şark Merkez Ecza Türk A- nonim şirketinin bodrum £ katından yangın çıkmıştır. Yangının sebebi henüz malüm de- &il ise de, atılan sigaradan çıktıği zannediliyor. Deponun sigortalı olduğu da söy- lenmektedir. Yapılan tahkikata göre bodrumun pencerelerinden bir kısmı sokağa bakmaktadır. Bu pencerenin üezinde iskaralar mevcuttur. İskara- ların altında sandeklar içinde bir gök ecza bulunmaktadır. Sigaranm sokak- tan atılmak suretile yangının çıktığı > 5 mekti, Avusturya - Bulgar ticareti SOFYA, 20 (Milliyet) — Viyana Kral Alexandre niçin Zagrebe gitti? SIOFYA, 20 (Milliyet) — Novo Vre “me gazetesinin yazdığına göre, Yugos - zannedilmektedir. Bu sebeple Yugos - © lavya Kralı, öteden beri istiklâllerini is © © demetke olan Hurvatları kendisine cel - etmek için Zağrb'e gitmiştir. Ayni za manda Yugoslav kralı Alexandr, birçok siyasi Hırvat mahkömlarma affı umu - mi ile diğerlerine de bazı salâhiyetler Yugoslav Başvekili Sofyaya gidiyor BELGRAT, 20 (Milliyet) — Yugos lav Başvekili M. Sırçkiç, Bulgar Başve ki M. Manen ide ziyeret için ya M. Maksimosun seyahali ATİNA, 20 (A.A.) — M. Mussolini 4 ikinci kânun tarihine kadar Romadan uzak bulunacağından M. Maktimos se yahatının güzergâhmı tebdil etmiştir. Zağrapt'e tevakkuftan sonra M. Mak - simos Parise , sonra da Romaya gide ektir, M. Venizelosun tekzibi ATINA, 20 (A.A. )— M. Venize - Bulgaristanda memur maaşları SOFYA, 20 (Milliyet) — Memurin ve müteleait maaşlarının tediyesi 2 - 3 ay geri kalmaktadır. Burada daha teşri- micvvel maaşı tevdi edilmemiştir. Bu - tediyesi de bu 25 doğru lznklri Tekal ez da sems verilecektir. Mütekaitler cemiyeti tara - Gy eray melik ya gelerek Muşanofu » Heyet, tekaüt maaşlarınm, | i Dr. Hafız Cemal yeni seneden evvel tediye edilmesini rica etmişlerdir. DOK Rusçuklu Hakkı Kanzük ralı apartımanda 1 numara. Tarihi roman: 5 Bir kuş gibi dağdan dağa, köyden köye uçacaksın..! Haydi, yolun a- çık olsun arslanım! Bora, bağdan ayrıldıktan sonra, atınm başındaki saçları çekip yere atmış ve yoluna devam etmişti. O kendine ve hayvanma güveniyor- du-. Başka bir kimsenin yardımına ve büyüsüne ihtiyaç görmüyordu. Bu hâdise şehrin Türk ve yaban- cı kızları arasında, dilden dile ya- yılmıştı. Kızlar: — Bora'yı kimse elde edemez... Diyorlardı. Güneşin oğlu, son günlerde, civa gibi, ele Oavuca sığmıyor, uzun müddet bir yerde duramıyor, evin- de bile rahat yatamıyordu. Delikan lımm bütün düşüncesi, bütün dile- ği: Düşmanla döğüşmek ve çapul- suları kökünden süpürüp temizle- e. t K Hitay, öç almak isterken ler derhal çıkarılmıştır. Zabıta de ponun müdürü vaziyetinde bulunan Aleko efendi ile bir kaç zatın ifa Tutuşan kurumlar Galatada Arabacı sokağında Cas ri efendinin 7 efendinin ii Kalp sektesinden Kumkapıda oturan 60 yaşlarında Yuvan efendi Tahtakaleden geçer- ken ü i tir. Yapılan muayenesinde sektei kalp- ten vefat ettiği anlaşılmışlır. Neden öldüğü anlaşıldı 19 kânunuevvel salı günkü nüs hanızm 3 üncü sahifesinin 3 üncü sü- tununda “Neden öldü,, başlığı altm- da verilen haberin mahiyeti tahkik edilince: Sirkecide o Hödavendizir (o cadde- sinde 35 numaralı ahçı Ömer efendi dükkünmda müstahdem Tekirdağlı Hayriye hiç bir veçhile aşı ve hattâ sırmga yapılmadığı; sek yemeği müteakip gittiği sokakta kendisine fenalık erime Çar şı bekçisi Mustafa tarafından OHas- taneye götürüldüğü srada öldüğü anlaşılmış ve vefatmın uzvi kalp has- talığı neticesi olduğu Morg muaye nesile tesbit ai İstanbul sıhhat müdürü Ali RIZA VESİKA Emlâki mazbuta yurtluk ocaklık vesikasile her nevi bonolar satar ve alır ve mukabili emlâk alır ve vergi borçları kapatır. Balıkpa- zar Maksudiye Han No. 35 M. DERVİŞ şaş (11185) Dahiliye mütehassısı Cumadan başka günlerde saat (2,30 dan 6 ya) kadar İstanbul Galatasarayda karşısında Sahne sokağında 3 numa- Dimes No. 118. Kabina tele- on : 22398. Kışlık ikametgâh Telefon 42519. Güneşin Oğlu Yazan: İskender FAHREDDİN anlatıyordu: — Tanrı dağlarında geyik avla- yan babam ölürken, anneme: “Ben, bize fenalık yapan bir kimsenin fe- nalığını, iylik yapanın da iyliğini unutmadım. Kızım da büyürse, be- nim gibi, iyliği ve fenalığı, dostu- nu ve düşmanını unutmasın.,, de- miş. Ben de babamın kanımı taşıyo- ru, Yıllardanberi içimi kemiren bir üzüntü, sinen (o bir kin var. Bunu kaç gündür size anlatmak istiyor- dum! Ulun hatun: — Anlat yavrum, dedi, birinden öç almak lâzımsa, beraber alalım. Hitay sözüne devam etti: — Bir akşam yayladan dönüyor- dum. Uzaktan tozu dumana kata- rak gelen haşarı bir atlı, güttüğüm sürüyü kışkırttı.. £ Kenarda duran yolu bıraktı.. Koyunların arasına daldı. Hayvanlarımı ezdi. Başı yu- karda gezen bu atlının burnunu kurmağa yemin. ettim. “Alacağın | müracatları, (3435) (7012) ————— 3 üncü kolordu ilânları mmm M. M. V. Satmalma Komis- yoni ? Yizarlığı konulan 200 ta- kım Tayyare uçuş elbisesine talip çıkmadığından ihalesi 28-12-933 Perşembe günü saat 10,30 za talik edilmiştir. Taliplerin pazarlığa iştirak i- çin o gün ve vaktinde Ankara- da M. M. V. Satmalma komis- yonuna müracaatları . (3436) (7011) »*# Darıca Askeri Satmalma Komisyonundan : Darıcadaki topçu için açık münakasa ile 10,000 kilo kuru fasulya satın alınacaktır, İha- lesi 8-1-934 pazartesi günü saat 14 tedir.Taliplerin şartna meyi görme küzere her gün ve münakasaya iştirâk için deo gün ve vaktinde Darıcada As- keri Satmalma Komisyonuna Çorlu Askeri Satmalma Ko misyonundan : Kapalı zarfla münakasaya konulan Çorludaki kıt'at için 45,000 ve Tekirdağındaki kı- Wat için 60,000 kilo bulgura teklif edilen fiat pahalı görül- düğünden pazarlığa konmuş- tur. İhalesi 24-12-933 pazar günü saat 15 tedir. Taliplerin pazarlığa iştirak için o gün ve vaktinde Çorluda Askeri Sa- tmalma Komisyonuna müra- caatları. (3437) (7013) Çorlu Askeri Satmalma Komisyonundan : Çorludaki kıt'at ihtiyacı için 20,000 kilo ve Tekirdağın daki kıt'atı için de 28,000 ki- lo Nohut açık münakasa ile a- Imacaktır. Ihalesi 28-12-933 Perşembe günü saat 14 tedir. Taliplerin şartnameyi görmek üzere her gün ve mü iştirâk için de o gün ve saatin de Çorluda Askeri Satınalma Komisyonuna müracaatları, (2412) e) 3149 K. O. hayvanatı ihtiyacı i- çin pazarlıkla 50,000 adet Beygir mıhı satın almacaktır. İhalesi 23-12-933 cumartesi günü saat 14,30 dadır. Talip- lerin nümune ve şartnameyi görmek üzere her gün ve pa- zarlığa iştirâk için deo gün ve vaktinde Fındıklıda K. O. Satınalma komisyonuna mü- racahtları. (541) (6976) 9590 ... K. O. Hayvanat ihtiyacı için pazarlıkla 2,500 adetip yular satın almacaktır. İhale- si 23-12-5933 Cumartesi günü saat ldtedir, Taliplerin nü mune ve şartnameyi görmek ü zere her gün ve pazarlığa iş tirâk için de o gün ve vaktin- de Fındıklıda Kol Ordu satın- | İstanbul Milli Emlâk Müdürlüğünden: ' Kadıköy Hasan Paşa m ıhallesinin eski kurbağalı dere l yeni şair Ahmet Kemal Bey ve Muradiye sokağında 1 No.lu | 1600 zira arsa bedeli def'aten ve nakten verilmek şartile 600 | lira muhammen bedel üzerinden açık artırma usulile satı- lacaktır . İsteklilerin pey akçel eriyle 10-1-934 çarşamba günü sat 14 te müracatları. (H.) (6989) Kiralık Sinema ve Tiyatro Emlâk ve Eytam Bankası İzmir Şubesinden: Ödemişin yegâne Sinema kinci Kânun 1934 den itibare » nun 1933 cumartesi günü saat on beşte ihale edilmek üzere kapalı zarf usulile müzayedeye konulmuştur. Sinema bilcüm- Te Levazım ve teferruatila birlikte ve hemen işlemeğe hazır bir halde teslim edilecektir. Talip olanlar “ 75 — Yetmiş Beş ” Türk Lirası depo zito akçesini İzmir veya İstanbul Şubemiz veznesine yatıra- rak bunlara ait makbuzları ve mezkür Şubelerden alıp imza edecekleri müzayede şartnamelerini, teklif mektuplarmı havi zarf ile birlikte 30-12-933 tarihinde İzmir'de bulunacak su- ve Tiyatrosu olan binam 1 İ- bir senelik icarı 30 Birinci Kâ VAPURNCULUK TURK ANONİM ŞİRKETİ İSTANBUL ACENTALIĞI Liman Han, Telefon: 22925 MERSİN-İZMİR.SURAT YOLU İNÖNÜ vapuru 22 Birinci Kâ nun Cuma günü saat 10 da Sir- keci rıhtımından kalkarak doğ- ru İzmir, Antalya, Mersin, Pa- yasa gidecek. Dönüşte bunlara ilâveten Alanya. Küllük, Çanak- kaleye uğrayacaktır. Mevcudu bitiyor İğneada ve Midye mangal kömürü Okkası kuruş rette “ Emlâk ve Eytam Bankası, İzmir Şubesine ” taahhütlü mektup ile göndermeleri veya nur, (7008) bizzat getirmeleri ilân olu- İstanbul Milli Emlâk Müdürlüğünden: Mülga Seyri Sefain İdaresinden müdevver Gayret ro- morkörü ( 3500lira muhammen bedel üzerinden 23 Kânu- nuevvel 933 cumartesi günü saat İ4te açık arttırma usulile satılacaktır. İsteklilerin görmek için kılavuzluk Müdürlü- ğüne satınalmak için de Müdüriyetimize müracaatları. Maltepe Askeri Lisesi Ta- lebeleri ihtiyacı için 360 takım dahili elbise 24-12-933 pazar günü saat 15 te aleni münaka- sa ile satım alınacaktır. Şartna mesini göreceklerin her gün ve münakasasma gireceklerin bel li saatinde Merkez Kuman- danlığı Satmalma o Komisyo- nunda Hazır bulunmaları. (623) (6590) 9102 Harbiye Mektebi ihtiyacı için alınacak olan o 8000 kilo Yufkanm münakasasına talip zuhur etmemiş (olduğundan 25-12-933 pazartesi günü sat 15,30 da pazarlıkla s#atm almacaktır. Şartnamesini gö- receklerin her gün ve pazarlı- na gireceklerin belli saatinde Merkez Kumandanlığı Satın- alma Komisyonunda hazır bu lunmaları. (693) (7016) Harita Umum müdürlüğü alma komisyonuna müracaat- ları, (S40) o (6977) 9591 Davutpaşa kışlasmda K. O. topçu taburunda biriken 40 a - raba gübre pazarlıkla satılacak tır. İhalesi 23-12-933 cumar- tesi günü saat 15 tedir, Talip- lerin şeraiti anlamak üzere her gün ve pazarlığa iştirâk için de o gün ve vaktinde Fındıklı- de Üçüncü Kolordu satınalma komisyonuna müracatları. | (538) (6975) 9615 <G663) için bir adet ince torna tezgâhı 25-12-933 pazartesi günü saat 14 te pazarlıkla satın alınacak tır. Taliplerin belli saatinde Merkez Kumandanlığı Satm- alma komisyonunda hazır bu- lunmaları. (692) (7017) ... Sıhhiye dairesi ihtiyacı i- çin almacak olan dört kalem malzemenin münakasasıma ta- Hp zuhur etmediğinden 24- 12-933 pazar.günü saat 15,30 almacak- rin her gün ve pözarlığına gi- rişeceklerin belli saatinde Mer kez Kumandanlığı Satmalma Komisyonunda hazır bulunma ları. (694) ie (7015) Kuleli Lisesi talebeleri ih- tiyacı için 957 takım pijama 23-12.933 cumartesi © günü saat 15 te açık münakasa ile satm alınacaktır. Şartname ve —| nümunesini göreceklerin her gün ve pazarlığın gireceklerin belli saatinde Merkez K. Satın alma Komisyonunda hazır bu- lunmaları. (6614) (632) 9106 ... Harbiye ve merbutu mek- tepler ihtiyacı için 8000 kilo zeytin yağı aleni münakasa i- le satın almacaktır. Münaka- sası 23-12-933 tarihinde cu- martesi iü saat 14 te yapı Tacaktır. “Taliplerin evsaf ve şe yaiti öğrenmek üzere her gün Fındıklı, Cami meydanı No.104 Mahrukat tüccarı İğneadalı Ali Haydar (11044) 9489, “FRANSIZ TİYATROSUNDA Viyana opereti akış Kal- mann'in meşhur li Maritza'yi oynayacaktır, Yarın matine 15,30 da Çardaş, süvare, operet, revü. L'au- berge du Cheval Blanc i Usküdar hukuk bâkimliğinden » | İzmirde Göstepede tramvay caddesin- de 765 numerolu hanede Sakine Mehmed Ali Bey kızı Fatma hanım vekili İstanbul | barosunun S1 sicil numerosunda mukay yed Cemal Mo'la Bey tarafından Here* ke mensucat fabrikasında baş ressam Rahıni Bey aleyhine açılan boşanma de- | vasında müddeialeyh namına yâzılan da vetiyenin mumaileyhin bir ay evvel İz“ mire gittiği gerhiyle bila | tebliğ inde edilmesi üzerine müddei vekili ilânen tebligat icrasını ta'ep eylemiş ve mahke mecede olvaçhile karar verilmiş olmak” la müddan aleyh Rahmi Beyin 13-194 cumartesi saat 14 te mahkemeye gelme sine dair yazılan davetiye mahkeme di* vanhanesine talik kılındığı gibi keyfiyet ayrıca gezete ile de ilân olunur. (11272) — belli gün ve saatinde. de Ko- misyonda hazır bulunmaları. (6615) (ez) ğ 9107 Merkez Kumandanlığına merbut kıtaat ve müessesat ih» tiyacı içinüçbin çeki odun 7-1-934 pazar günü saat 14 te kapalı zarfla satın tar, i keki rin her gün ve münakasasına gireceklerin belli gün ve saatin den evvel teklif mektuplarını 'Tophanede Merkez Bere danlığı Satmalma Komis; na vermeleri. (674) 8574) ... Harbiye mektebi (ihtiyacı için 2000 kilo kuru üzüm 21- 12-933 perşembe günü (saat 15,30 da pazarlıkla satın alına caktır. “ İsteklilerin belli gün ve saatinde Merkez Kumandan lığı satmalma komisyonunda hazır bulunmaları. (685) (6997) 9622 senin sürülerini kışkartırım!,, De- . ONU arayıp Türk kabileleri arasında kadın çobanları sayarlar, sürülerine her- yerde yol verirlerdi. Ulun hatun bu saygısız adamın kim olduğunu öğrenmek istedi. — Onu şimdi görsen / tanır mı sın? — Yüz sene yaşasam ve bin kişi içinde görsem gene tanırım.» Sana yardım edeceğim. Ya- rın şehri gezmeğe © çıkalım. Belki yollarda rastlarsın! Hitay o gece sevincinden uyku uyuyamadı. vim yıl beri kendisine haka- ret eden ve sürülerini çiğneyip ge- çen adamı bulacağından emindi- Ulun hatun ona yardım edecek- & Hitay o güne kadar bir çok er- keklerden öç almıştı. Fakat bu kı- ratlı yiğiti o günden sonra göreme- . Kinini bir çocuk gibi içinde büyütüyor, zamanımı bekliyordu. Ertesi gün, Ulun hatunla ona yol. da rastlasa ne yapacaktı? Çoban kızı kendi kendine bunu düşünüyor ve: Döğüşmek te çirkin olacaktı. Hitay artık çoban kızlığından uzaklaşmıştı. Yarın, öbür gün ka- bile reisinin karısı olacak, meşhur bir başa ölünceye kadar yoldaşlık edecekti, Sokakta döğüşmek olamazdı. Ne yapacaktı? Hasminden nasıl öç alacaktı? Er meydanmda nişan tecrübeleri ya; - şte bu güzel bir fikirdi. Hitay gibi genç bir kız, zengin oğlu olduğunda şüphe olmıyan at- ıyı er meydanında mağlüp ederse o delikanlı çalımsız ve omuzları dü şük dolaşırdı. Çoban kızı bu suretle hasmının burnunu kırmağa karar vermişti. Sabahleyin Ulun hatunla sokağa çıkarken, Hitay, bu kararını ihti- yar kadına söylemişti. Reisin anası, çoban kızının fikri- ni kendi düşüncesine uygun buldu., O da böyle düşünmüştü. Yürdüler.. Bütün sokakları, mey- , pazar yerlerini dolaştılar., z Hitay, aradığı adamı bulamıyor- lu. Ulun hatun da merak içinde, sa- ğma soluna bakmıyor, çoban kızı” Saatlerce gezdiler. Ve akşam üstü tekrar ocakları- na döndüler. Güneş batıyordu.. Ortalığı ala- ca karanlık bürümüştü. Hitay o o güne kadar, kendisini olan reisin yüzünü de gör- memişti, Kabile reisi ocağın ayrı ve anne- sine uzak bir odada yatıyor, sabah- leyin karanlıkta atına binip köyle- re gidiyordu. Akşamları da hava karardıktan sonra geliyor, evde reisin yüzünü kimseler görmiyor- du. O akşam evin avlısmda kıratlı bir adam dolaşırken, çoban kızı, hasmini bir görüşte tanımıştı. Bahçeye bir çok atlılar girip çık- tığı için, bunu da o atlılardan biri anemi Derhal Ulun hatuna koş- — Aradığım kıratlıyı buldum... Diyerek ihtiyar hatunun koluna li. Avlının kenarına geldiler. Güneşin oğlu saatlerce at üstün- de dolaşmaktan yorulmuştu. Atın- dan inerken uzakta OduranUlun hatunu gördü: — Anne, bana hâlâ bir kız bula- eli dizginli Dü Ki izginlerini t- i “Odasına girdi. Bora annesinin vereceği cevabi bile beklememişti. & Suratı asıktı... O, annesile daima gelm Hitay birdenbire ağzında iki büklüm oldu. ve e tuna bir şey söyliyemedi. Demek ki, döğüşmek ve öç ak mak istediği delikanlı, Ulun hatu- nun oğluydu! ... Hitay'ın köye dönüşü . Çoban kızı, öç © almak istediği bir adama varmak, onun koynuna girmek istemiyordu. O gece ortalığı karanlık sarınca, sıcak odayı, yumuşak yatağı ve ra- hatı gözü görmedi.. Her şeye gözü- nü kapadı.. On günlük tatlı rüya dan birdenbire uyanır gibi, silkin- di.. Babasının sözlerini hatırladı. Ve kimseye görünmeden, yavaşça bahçeye çıktı. Eski elbiselerini gi- yerek, gece yarısı köyüne döndü. ... Hitay, güneş doğmadan köyüne varmıştır. Çoban kızı, on gündür görmedi- ği anasını merak ediyordu. Köy, şehreçok yakın olduğu i- gin, Ulun hatun hasta kadma her gün yu gönderiyordu. OR