21 Aralık 1933 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 5

21 Aralık 1933 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 5

MEĞER NE İMİŞİZ... İngiliz Antrenör Bizi Nasıl Tanıtıyor? ayın muhterem İngiliz #ntrenörü Mistir Sidney Pödifut Lon. Meyl gazetesinin İstan- bul muhabirine Türk futbolu hakkın- da nükteli bir lisanla izahat vermiş... Ben bunun tercümesini bir re mizde okudum. Tercümede bir yan- İışlık olmıyacağına emin bulunduğum İçin muhterem antrenörün Türk fut- bolünü bir çok taraflarında görmüş olduğu kanaatindeyim. Bu kanaatlerimi şu sütunlarda tes bit etmeği Türk futbolü hesabına fay dasız görmiyorum: Muhterem Mistır Pödifut Türklerin futbola olan he- veslerinden bahsederken futbolcula- yımızın cn sıcak havalarda bile saat beşte kalkarak stadyorma koştukları- nı bildiriyor. Antrenörün hâlâ İngil- terede kullandığı saatini ayar etmedi ğini, halbuki İngiltere ve İstanbul a- rasında iki saat bir fark bulunduğu- nu zannederim. Belki saat yedide stadyoma koşan futbolcularımız var- dır amma, saat beşte stadyoma koşan bir futbolcumuzu görmiyorum. yanlış Seyircilerin yiyecek ve içecekleri- ni de beraber getirerek maçları sa- bahtan akşama kadar sirasile takip ettikleri de antrenörün, stadyomda si mit ve gazoz satılmasından galat bir müstenit olması ihtimali tadyomda İngilter, de olduğu gibi simit yerine sandöviç, gazoz yerine de viski satılması daha iyi olur amma bilmem keseler buna ne der? Antrenör Mister Pödifut bundan sonra oyunlarda çıkan hâdiselere, ya rım kalan maçlara, oyunu yarım bıra İp çekilen hakemlere, müteheyyiç olan halka işaret ediyor. Bu hususta kendisine hak vermemek kabil değil- dir, Fakat arasıra vaki olan bu halle- ve kısım kısım, belki İngilterede değil amma, diğer memeketlerde de tesa- düf edilmektedir. Çeklerin İtalyanları İspanyoli Çekleri ve daha buna benzer kür biraz lisan bildiğimiz okumaktayız, taşladıkları, ermbızladıkları da sediye bulunmasına g: u mutlaka oyunlar sert ve her oyunda sakatlık olduğu için değil, fa kat bir kaza vukuunda he ale karşı insani ve sıhhi tedbirleri yapa- bilmek için bulundurulmaktadır. E- ğer muhterem antrenör bunda bir mahzur görüyor ve kendi oyuncular rından biri maazallah sakatlandığı za man sadece « eğer sakatlık bacağın. da değilec - yürüyerek çıkmasını yorsa belki bu medeni tedbirden vaz gecilebi! Mistr Pödifut, oyuncuların hoş- Türkiye - İran Hudutları (Başı 1 inci sahifede) den bittabi teferrüat üzerin de de ihti - lâfı ve hudut asayişini temine hizmet e- decek kararlar alınmıştır. İranı iyi gün- ler yaşıyor ve istikbalde daha iyi gün - ler yaşamağa hazırlanıyor gördüm. Ve bu komşu millet hesabına bittabi memnu niyet ve meserret duydum. Umumi Müfettişlik mıntakası Umumi müfettişlik muıntakası nam- zet olduğu iyi günlere kavuşmak için vatanın her köşesi gibi cümhuriyetin feyizlerinden kuvvet alarak yürümekte dir. Umumü müfettişlik Üeessüsü bünün den beri vazifesinin hedefelri taayyün etmiş ve bu hedeflere doğru yanılmaz ve emin adımlarla yürümektedir. Eski de virlerde çok ezilmiş olan bu mıntakada. ki vatandaşlar cümhurüyetin kendilerine açtığı nurlu inkişaf yolunun kıymetini takdir etmeke ve her gün biraz daha he defe yaklaşmak için kendilerinden bek- lenilen süratle ilerilemektedir. Fazlı Beyin ziyareti Fazlı Bey, dün vali muavini Ali Rıza Beyi ziyaret etmiştir, Beyoğlunda Bir ev çöktü (Başi 1 inci sahifede)” sine kaldırılmışlardır. Derhal kaza mahaline yetişen Beyoğlu kaym, ini Sedat Bey icap eden tedbirleri al- mış ve gece yarınma kadar civar ev- leri: tahliyesi, ve içindekilerin yer- lmesi işlerile meşgul olmuştur. İkinci şube mi Demir bey de ka- za mahalline tir, 8 numaralı Aron efendinin evi çö- kerken arada arsa olmasına rağmen enkazın bir kısmı IZ numaralı evin üstüne düşmüş, bu evin de yarısı yı. kümuştır. Bunun üzerine bu ev, y başmdaki 14 numaralı ev , diğer k bir ev daha derhal tahiye edilmiş- tir, Çöken evin kiracılarından birinin enkaz altında kalarak öld nediliyor. Gece geç vakıta pılan taharriyat müsbet bi Yarmiemiştir Araştınnalara buzlm da devam edi ecektir. İtfaiye grupu ile nezafet amele- sinden bir grup sabaha kadar kaza mahallinde çalışmıştır. Beyoğlu kaymakamı Sedat Beyin Idığı tedbirler sayesinde tahliye edi- İşte Fransada iki şehir takımı arasın sından titreşen landıkları oyun tarzmı anlatmak için bunlardan bazılarının (Tosun, aslan, hoca) gibi bikapları olduğunu anlatı. yor, Antrenör Galatasaray futbolcul olan bu lâkaplarla ne anla! temiştir. Ben anlıyamadım. E- ğer anlatmak istediği tarz iyi bir şey ise bunu açıkça söylese idi... Yok, fe- na bir şey ise, anirene ettiği takımı batırmış olmaz m1?... Sonra antrenör, mühim bir gara- betmiş gibi bizde maçlara iki tarafın birbirine buket ve kulüp bayrağı tak- dim etmesile ve kaptanların birbiri- nin elini sıkmasile ve maçlardan ev- yel Amerikalılar gibi bağırmakla baş Tandığını yazıyor, Avrupada bulundu- unu yazısında ihsas eden Mistır. Pö- difut bu halleri bizden evvel oralar- da görmemiş mi, yoksa Avrupa ve A- merika futbol bizim de yapabilmekliğimiz tuhafma mı gidiyor?... Bundan sonra İngiliz antrenör Türk futbolcuarın maharetinden, sür- atinden ve birinci derecede futbol ta kımları teşkil edeceklerinden bahse- ika iyi antrenörler neza- retinde çalıştığımız zamanlar'bu ka- biliyetlerimizden şüphe etmiyoruz. Nitekim Müstr Hanter Mili takımı" mızı çalıştırdığı zaman tam on sene evvel, yani 1924 senesinde Pariste ve onu takip eden şimal turnesinde o za man Âvrupanm en kuvvetli futbolcu ları olan Çek Milli takımma az bir farkla yeniimekle ve gene en iyi fut bolcularından mürekkep İsveç muh- telitini iki defa yenmekle bu kabiliye timizi isbat etmiştik. Hattâ mahareti ni İngilizlere tasdik ettiren Avustur- ya Milli takımının meşhur merkez mu Sinema ve tiyatro saatleri meselesi dün gene karıştı! (Başi 1 inci sahifede) dan ortaya konan müşkülâl tekrar meydana çıkarmıştır. Dahiliye vekâleti, sinema ve ti- yatrolarm geceleri saat 23 te kapan- malarını bildirmektedir. Bu karar Ankarada da tatbik edilmeğe başlan- . Fakat, Ankara şehri ile İs tanbul şehrinin büyüklük, küçüklük, topluluk, dağınıklık, vesaiti nakliye farklarını gözetmiyen bu emrin zabi- tai belediye talimatnamesi ile'de te- aruz ettiği görülmüştür. Zabıtai be - İediye talimatnamesi sinemaların yir- mi üç buçukta kapanacağını emret- mektedir. Vekâletin emri ile yarı ka- larca halli lâzım gelen bir hakuki me- n belediye ka- şama, nakil vasıtalarının eçkenliği, geçliği, iş, artlarma uyup uymadığı tetkik edilmeden bir mecburiyet ha- inde tatbik edilebilirse o takdirde ma ve tiyatroların en çok saat buçukta başlamaları icap ede- cektir. Bu halde de sinemaların ge- celeri pek az müşteri bulabileceği anlaşımaktadır. Şehirde serbest ça- lışma saatleri, dükkânların kapan- ması, bususi iş evlerinin tatili vasati olarak en az saat yirmiyi bulmakta dır. Saat yirmide işinden çıkan ai- le sahibi bir adamm da yarım saat işinde ne evine gitmesi, ne yemek y gibi koskoca ve dağınık bir şehirde imkânstdıklar arasında bu- lunmaktadır. Geceleyin sinema ve yatloların müşterisiz kalması da 5 nema sahiplerinin hususi menfaatle- Ti, sermaye ve iş noktasından ayrıca tetkik edilecek bir mevzu halinde gö- mizin verdiği inanla saat 21,30 dan layamayız. 21,30 da başla mak 23 te apamak de program vaziyeti vardır. Bu tarzda bir film seyretmek skn ————ma miariırşlar, civar evlere yerleştirilmiş. lerd rden çıkarılanlar açıkta kal ikilkata devam edilmektedir larmın yaptıklarını | se Göz Hekimi m M daki maçtan evvel nutukların uzama» Futbolcular hacimi Sindelar, o zaman Mister Han terin antrene ettiği Galatasaray takı- mını müdafileri karşısında, İngiltere Müllü takımı müdafaalarının karşısm- da olduğu kadar kolay perende ata- mamıştı. Mister Pödifut Galatasaray takımı nı nasıl bulduğunu ve Fenerbahçeye ancak bir sayı farkla mağlüp olacak hale nasıl getridiğini de anlatıyor. Bu hususta alükadarlar belki da- | ha söylenecek bazı şeyler bulabilir ler, fakat bendi hesabıma yalnız Mis- tor Hanlerin ancak Türkiyeden ayrı- lırken: “Galatasarayı üst üste dört sene iyon çıkardım” iktife Istanbul Futbol Heyetinden * Futbolde 3 ncü kümeyi teşkil eden müttefik Fener Yı'maz, Kara Gümrük, Bakırköy İstiklâl, Türk gücü, Boğaziçi Doğan Spor, Ortaköy Spor kulüplerinin bu seneki futbol fanliyetlerine yakında başlanacaktır. Kura çekilmek ve fikistür tanzim edil- mek üzere yukarda isimleri yazılı olan kulüp'erin 24-12-1933 pazar günü saat tam 18 de salâhiyetnameyi haiz murah- haslarını mmtaka merkezine gönderme» leri tebliğ olunur, Muayyen saate murahhas gönderme miş olan kulüpler bu sen lige girmek bakalrmı gaybedeceklerdir . tısma da kimsenin katlanacağı ve katlanmak içi stelik para vereco- ğini zannetmem, Bu karar ve onun tatbiki tedricen müessesel erimizin kapanmasını icap ettirecekti Hele tiyatrolarda, bilhassa İstan- bul belediyesinin Şehir tiyatrosunda, imli operet 21 başlamasına rağmen gece saat birde zoru zoruna bitmektedir. Saat 23 tiyatroyu kapatabiimek lere yepyeni şartlar içinde eserler 1- marlamak ve tiyatro tekniğinde de bir yenilik vücuda getirmek icap ede» cektir. Vapur, tren, tramvay gibi her tür- lü nakil yamtalarının çabuklaştırılma- sı ve tarifeerinin değiştirilmesi, film müesseselerine daha kısa filmler yap- bırabilmek imkânsızlığı da ayrı bir mesele telâkki edilmektedir. Bütün yatro ve sinama müesseseleri için de müşkül bir vaziyet hadis olmuştur. Beyoğlu kaymakamının belediye reisi sıfatile sinemacılarla dün yap- tığı itilâf ve ittihaz ettiği karar da vekâletin bu son emri ile müşevveş bir hale girmiştir. Sinemacıların Başvekülete ve Da- hiliye vekâletine gönderdikleri tel- graflara henüz cevap gelmemiştir. Barlar kaçta kapanacak? Sinemalar hakkında geldiğini yaz- dığımız mütemmim kararda barlar. dan da bahsedilmekte ve bunların sa- at iki buçukta kapana, Fakat tiyatro ve sinemalar için ya- plan tebliğin bir vekâlet otorite Dr. Süleyman Şükrü Birinci sırf mütehassis (Bâ Yarın, resmi programa nazaran (tabii baya ve sahalar müsait olursa) Kadıköyünde Vefa - Kumkapı - lstan- bulspor, Taksim Stadmda Beşiktaş - Beykoz lik maçları yapılacaktır. e Fransaya gidecekleri söylenen Çek futbolcularından Silay, Nivelt ve Kur ka'nın Fransa kulüplerine | intisabıma | Çek Federasyonu müsaade etmemiştir. ... Fransız Milli takım kaptanı “Def- four İngiltere - Fransa maçında sa- katlanmış ve ayağma ufak bir ameli yat yapılmıştır. Bir ay kadar oynıya- mıyacaktır. ... 1934 senesi Balkan kupasının Ro- manya - Yunanistan beynelmilel fut- bol maçı Atinada oynanacaktır. Romanya Milli futbol takımı, Kâ- nunusanide Mısır Milli takımile karşı laşmak kararından sarfmazar etmiş- ... Şehrimizdeki kulüplerden Ateş - Güneş'in yılbaşı gecesini hoşça geçir- mek için azası ve dostları için bir eğ- lence hazırlamakta olduğu haber ve- rilmektedir. Öğrendiğimize göre, kulübün Tak sim Sıraselvilerindeki iokainde spor kısmının tefrişi bir kaç güne kadar ik mal edilecektir. Tefrişleri daha uza- yacak olan diğer kısımlar da, yılbaşı eğlencesine müsait bir hale konula- caktır. Bundan başka, kulüp idaresi loka Jin en alt kısmındaki sporcuların duş ve soyunma odalarını da hazırlatmak tadır. Bunlar da nihayet bir haftaya kadar bitecektir. Bu kısımda | Ateş - Güneş'e bidayettenberi dostluk göste ren Fenerbahçeliler için de hususi bir oda ayrılacak ve buna “Fenarbahçe odası” ismi verilecektir. Fenerbahçe- liler, Beyoğlunda maç yaptıkları za- man, hususi dolapları olan bu odala- rında toyunacakardır. Ateş - Güneş kulübü, Taven Kulüp namile tanınmış olan Taksimdeki te. nis kortlarını da almıştır. ele vusturya - Hollanda intikam fut bol n maçı 1932 de Viyanada oynana. caktır. M. Hitler, 1936 olimpiyatları için Berlin stadının genişletilmesi hakkın daki lâyihai kanuniyeyi imzalamıştır. ... Türkiye futbol federasyonunum baköm encümeni Çarşamba akşamı Halkevinde içtima ederek bazı karar lar arasında lik maçları hakemlerinin de resmi ve alâkadar heyet tarafm- dan tayinini kararlaştırmıştır. Eski Olimpiyat güle kaldırma şampiyonu Kadine'nin de gibi serbest güreşe başlamak söylenmektedir. Fransız organizatörlere menbat yeni bir Yeni bono tevziatı Emlâk hesapları bitirilince tevziata başlanacak Bir kısım gayrimübadillerin yeni i- dare heyetinden şikâyetlere başladıkla- rı yazılmıştı. Eski idare heyetine karşı uyanan hoşmutsuzluğun sebebi ne ise, şimdiki heyete karşı başlayan memnuni yetsizliğin sebebi de ayni olduğu görül mektedir. Gayrimübadiller, bir sn evvel kendilerine istihkaklarma mahsuben bo no ve para etvziini istemektedirler. Ge- lip geçen idare heyetiri bu hususta mü tmadiyen teşebbüslerde bulunmaktan ge Yi durmamışlardır. Bununla beraber el- lerine bir şey geçmediğini gören gayri- mübadiller, ş'kâyetten kendilerini ala - mamaktadırlar. Şimdiki idare heyeti de, ayni teşebbüslerde bulunmuş, Ankara - ya bir höyet göndermiştir. Heyet, avde inde teşebbüsleri neticsini idare heye - tine bildirmiştir. İlk alınan netice, Ma- liye vekâletinin yeni bono tevziine mu- vafakat etmesi olmuştur. Bundan başka Muhtelit mübadele komisyonu emrinde ki 62500 isterlin lirasından 23750 lira- sınm da gayrimübadillere nakden tev- #i takarrür etmiştir. Ancak bu tevzi - ata yakında başlanacaksa da günü he - nüz malüm değildir. Bu hususta kendisile görüşen br mu harririmize, gayrimübadiller cemiyeti a- zasından biri şu izahtı vermiştir: — Maliye vekâleti, muhtelt müba- dele emrindeki paradan 23750 isteri'nin gayrimübadillere tevziini kabul etti. Bu para, yuvarlak hesap 180'bin Türk bira tutuyor. 63 numaralı ocağın nısıf hiz gelmezse Ziraat hankasında gayrimü badiller hesabına biriken imar bedelle - - rinden de bir mikdar ilâvesil ması arzu edilmektedir. Hesabat bitin - atle yapılacak için de maliyece mevcut emlâkin hesapları yapılmakta - İ der. bu da bitince bono tevziine başla nacaktır. Bonoların yüzde kaç nisbetin- de tevsi edilebileceği, ancak hesabat neticesinde anlaşılacaktır.,, Aldığımız malümata göre, bu işler te ahhür ederse gayrimübadiller Ankaraya Yeni bir heyet daha gönderceklerdir. Balkan şampiyonası bu akşam başlıyor Bu sene çetin rakiplerle karşılaşacağız Balkan O şampiyonluğunu o muhafaza da en ümitvar reşçilerimizden Balkan güreş şampiyonasına bu akşam saat dokuz buçukta Beyoğlun da Asri Sinemada başlanacaktır. Bu şampiyonaya Balkan milletleri nin de iştiraki dan başka yarın, Cumartesi akşamı ve icap ederse Pazar akşamı da de- vam edilecektir. Bu sene Bulgarların da mürabaka- lara girmesi şampiyonanın geçen 80- inden daha ehemmi ve daha hararetli olacağını göstermektedir. Geçen sene Yoguslüv ve Yunan gü Yeşçileri önünde çok muvaffakiyetli müsabakalar yapan ve Balkan şampi yonluğunu alan kiymetli güreşçileri- mizin bu sene de adeden daha çok ve bedenen daha kuvvetli ve çalışmış smda da muvaffak ol. | ikan şampiyonluğunu muhafaza etmelerini can ve gönülden temenni eyleriz. Türk güreş takımınmn hasımlarınm karşısına çok kuvvetli bir şekilde çı- kabilmesi güreşçilerimiz muntazam idmanlara tabi tutulmuştur. Diğer taraftan da sö takip edebilmesi için yo tertibatı yapıldığı gibi müsaba- kaların sesli filmi almmak üzere de tertibat alınmıştır Asri Sinema salonunun, geçen s0- ne Balkan şampiyonasının yapıldığı yerden daha müsait olduğunu zanne- diyoruz. ö rın da! da maçları daha rahatlıkla takip ede bilecek'erini zannediyoruz. Yalnız bu münasebetle bir nokta- ya temas etmeden geçemiyeceğiz. Zevceden şüphe İZMİR, 20.— Karşıyakanın Si- mikler köyünde bir facia olmuştur. Bir hafta evvel evlenen Hüseyin isminde bir genç, güzel ve kimse- siz zevcesi Zarifenin bakire olma- dığını söyliyerek kadını tazyik et- meğe başlamıştır. Genç kadın “ doktora gidelim ” cevabını ver- miştir. Kendisine müracaat olunan hü- kümet tabibi ise resmi (müracaat olmadan muayeneye salâhiyeti ol- madığını söylemiştir. Karı koca bu nun üzerine köylerine dönmüşler» dir. Hüseyin başının içindeki şüphe- lerin tesirile Zarifeyi muhtelif yer- lerinden yaralıyarak kaçmıştır. Ertesi günü Hüseyin bir ağaç di- binrle ölü bulunmuştur. Ne suretle öldüğü meçhuldür. Zarife hasta- nededir, Aydın - Çine yolu AYDIN, (Milliyet) — Aydın - Çi ne yolunun çiftlik burnundan - Gar ganlı burnuna kadar olan kısmı nın da inşasının müteahhide ve- rildiğini yazmıştım. Hazırlıklarını bitirmiş. o Bugün bilfiil işe başlanmıştır. Aydın - Tire yolunun da müteah hide verilen kısmında 300 amele calıştırılmakta ve inşaat ilerlemek- tedir. İzmit istasyonu İZMİT, (Milliyet) — Tren yol. cuları İzmit, istasyon binasmda ve etrafında bir bakımsızlık görmek- tedirler, Kış geldi. Sobaları yan- mıyor. Tren beliyenler bu soğuk günlerde tir tir titreşiyorlar. İstas- yonun içi temizlenmiyor. Bahçesi metruk bir toprak yığını halinde. Her gün bir çok ecnebilerin ge- lip geçtiği bir istasyon merkezinde göze çarpan bu haller iyi ve hoş değildir. dolayısile bu akşam- | olduğumuz mülli gü- Çoban Mehmet Bütün medeni memleketlerde gü- reş ve boks gibi müsabakalar, halkın etrafıma sralanacağı ringler üzerinde yapılmak ödet olmuştur ve bunun faydaları tecrübe edilmiştir. Böyle olduğu haldegörüyoruz ki, bir aralık ring üzerine çıkardığımız ve Avrupai bir şekle soktuğumuz bu müsa- bakalar, gene varyete numaraları gi” bi tek cepheli tiyatro sahnelerine avdet ediyor, Bunun yersizlikten ve zaruret ne- tcesi olduğunu biliyoruz. Fakat İs- tanbul gibi bir şehrin her şeyden ev- vel bir Sporpalasa muhtaç olduğunu da bir defa daha gerek Belediyemi- zin ve gerek spor teşkilâtımızın max zarı dikkatine koyuyoruz. Az bir hirm mel ve biraz da istemekle kısa bir za manda yapılacak (böyle bir salon hem az zamanda bedelini itfa edebilir, hem de yaptıranlara iyi bir varidat memban olur. Daima yana yakıla iliştiğimiz bu spor salonu meselesinin biran evvel halini beklerken güreşçilerimize bu gece başlıyacak olan bu senenin Bai- kan şampiyonasında muvaffakiyetler dileriz. Güreşçilerimizi davet Güreş federasyonundan aldığımız bir tebliğde aşağıda isimleri yazılı güreşçilerimizin maİzemelerile birlik- te bu akşam sant 20 de Tepebaşın- daki misafirlerimizin oturdukları Kon tinantal otelinde bulunmaları bildi « rilmektedir. 'oban Mehmet, Ahmet, Saim, ri, Yusuf Arılan, Yaşar, Hüseyin fendiler. Dalama nahiye kongresi DALAMA, (Aydın) — Fırka mız nahiye konğresi yapıldı. Kong- rede vilâyet idare heyeti reis veki- li Avukat Neş'et, idare hey'etin. den Avukat Nafiz, ve Süleyman baylar de müşahit olarak bulundu- la Dilekler tesbit olundu. o Hesap- lara bakıldı. Yeni bütçe yapıldı. İdare heyetinden Memiş ağa zade Kemal, Ahmet Hidayet, Muhtar hafız Mehmet, tüccardan Mehmet ve Koçarlılı Durmuş Hamdi bey» ler , mümessilliklere de Neş'et, Na fiz, Hafız Mehmet, Ahmet Hü. dayet ve Durmuş beyler seçildiler. İzmir Valisi Ankarada bir çok işleri bitirdi İZMİR, 20.— İzmir valisi Kâzım Paşa Ankaradan şehrimize dö- ierek Eskişehire uğramış ve ora da kalmıştır. Kâzım Paşa Fakişe- hirdeki tetkikatını bitirdikten son- ra ancak perşembe günü (İzmire dönebilecektir. Valimiz Gazi Hz: tarafından An: karada iki defa kabul edilmiştir. Bundan başka İzmir valisi, has ye, dahiliye, mafia, iktisat, zi- rat, sıhhat vekillerini de ziyaret etmiş, İzmire dair bazı mühim iş- leri vekil beylerle görüşmüştür. Kâzum Paşa ayni zamanda, fena bir vaziyete düşmüş olan İzmir be- lediyesi için muhtelif o makarılar- dan yardım istemiştir. Valimizin Ankara temasların. dan çok memnun olduğu buraya gelen haberlerden anlaşdmakta- dır. İktisat Vekil Celâl Bey İzmir muhitinde başlıyan kooperatifçi- lik cereyanı hakkında vali Kâzım Paza ile uzun uzun konuşmuştur. Sumer, İş bankalarının, İsparta ve Keçiburluda işletecekleri madenle re İzmir kooperatiflerin; de işti | raki muhtemeldir. Mn Lİ pe