25 Aralık 1933 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 3

25 Aralık 1933 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 3

Bir ben, bir de sen! Yapı nakkaşlığından Alman Hü- kümetinin başıma geçip 65 milyon Almanı ve o meyanda (o milyonla münevver adamı ister istemez ar- kasına takan ve bugün dünyanın gözlerini üzerine çevirten Her Hit- İer'in bu cüret ve muvaffakıyetine doğrusu hayranım. Lâkin bu bay- ranlığım, kendisini bir türlü seve- mediğimi söylememe mâni olamaz. Bunun için bana gücenip kırılma- sırı da istemem. Her Hitler'in en ziyade sinirime dokunan tarafı Al- man fikir hayatı üzerinde yaptığı hoyrat tesirlerdir... Size bunun bir misalini göstereceğim: Bugünlerde Almanyada Mösyö Gauch isminde bir adam “İrk tet- kikatı için yeni esaslar” ismi altın- da bir eser neşretmiş... Bu kitaptan alınmış iki parçayı (o fransızca bir mevkuteden naklediyorum: “He la insanlar arasında bir ayrılık tesisini haklı gösterecek maddi veya ruhi hususiyetler tar. Yegâne mevcut olan fark bir tarafta şimalliler ırkı diğer tarafta da tekmil hayvanlar ve onlarla be- raber şimalli olmıyan diğer insan- lar yahut yarı - insanlar (ki hay- vanla insan arasında mutavassıt bir fasiledir) olarak görülen ayrı- hıktır. “Umumiyetle yalnız şimal ırkı sesleri tam bir vuzuh ile çıkarabil mektedir. Halbuki şimalli olmıyan ırklarda telâffuz daha az vazıh ve sesler çok daha karışık ve havlama homurdanma gibi hayvan gürültü lerine daha yakındır. Kuşların lâf etmeyi diğer hayvanlardan daha abuk öğrenmeleri ağızlarının şi- mallilerin ağzına emesinden yani yüksek ve dar, dilleri de kısa olmasınd: al Bu satırları okuyunca bütün şi- mallilerin bilmem ama, müellif M. Gauch gibi bazılarının yalnız ağzı değil, beyinleri de kuşlarınkine ben zediğine hü meğe (Oimkân yoktur. Dillerinin kısalığına gelin- ce; Her Hitler'in geldiği günden beri bu kısalık cidden göze çarp- maktadır. Vaktile herifin biri tenha ve boş bir tarlada gidiyormuş. Bir aralık şöyle bir gerindikten sonra bağır- miş: — Hey! Var mı bu dünyada ben den başka kabadayı be?.. Orada ağacın altında birisi yatı- yormuş. Bu bağırtı üzerine uyan- mış ve öksürmüş.. Bağıran herif öksürüğü işitince derhal: — Bir ben, bir de sen arkadaş! Demiş ki; hır çıkıp kabadayılığı tehlikeye düşmesin diye!, Şimdi bu kitap meselâ kazara M. Mussolini'nin gözüne ilişse de bir öksürse muhakkak Almanya- dan bir ses: — Bir de 8iz!... diyecektir. Dün yazmıştım.. Cerrahi kısırlık Almanya için bir tehlike teşkil et- mez, Fakat fikir kısırlığı büyük bir zarar verir. Bu kitap orada fikir kı sarlığı başladığının alâmetlerinden- dir. Evvelce böyle bir eseri Alman- yadaki (Etnoğrafya) uleması he- men aforoz ederler, daha doğrusu orada böyle kir eser meşretmeğe maattessüf yağcılıktır. Soğuklar ve tuhaflık!., Görüşüyorduk... Soğuktan du- dakların çatlaması hakkında lâfet- tik.. Birisi: — Dudaklar çatlayınca insan gü lemiyor... Gülerse kanıyor değil mi? dedi. Ve diğer biri bana sordu: — Gerçek! gülme diyince hatırı. ma geldi. Siz neden gülecek ya- zılar yazmıyorsunuz... Ben de şu cevabı verdim: — Sizi güldürüp te çatlak dudak larınızı kanatmamak için!,. FELEK Avukatlar birliği barosu senelik alelâde ün saat İdte İstanbul halkevinde yapacaktır. Bu içtimada konuşulacak en mü- him mesele İzmirde beş kânunusa- hide toplanacak olan ve gayesi Tür- kiye Avukatlar Birliği tesis etmek o- lan büyük avukatlar kongresine İs- tanbul barosu namma iştirak ©dilmemesidir. İştirake karar ve: diği takdirde murahhas intihabı ya- pılacaktır. Avukatlarm ekserisi bu birliğin tesisine taraftar bulunmaktadırlar. İzmir barosu bu iş için pek büyük hazırlıklar yapmaktadır. e Kongreye İştirak edecek murahhaslar şerefine Muhtelif ziyafet'er verilecek, İzmir ve civarmda ziyaretler ve tenezzüh- ler tertip edilecektir. Kongre 3 kâ- devam edecektir ve resmi mahiyeti iz bulunacaktır. Naki B. gitti İtalya ile iktisadi müza- kere başlıyor Ticaret Umum müdürü Naki Bey dün akşam ekspresle İtalya ile ara- mızda yapılacak iktisadi müzakera- ta iştirak etmek üzere Romaya hare- ket etmiştir. Naki Bey refikasnı da birlikte götürmektedir. Naki Bey dün Ticaret müdürlüğüne gelerek bir müddet meş gul olmuştur. İtalya ile iktisadi mü: zarekatta bulunacak heyete nazarı dikkate alınma! ticaret mü- dürlüğü, ihracat ofisi ve ticaret oda- # tarafından birer muhtıra verilmiş bir. Naki bey bu muhtaraları da bir- likte götürmektedir. Yün fiatı yükseliyor ka, Yün fiyatlarında ser. günlerde bir yükseliş görülmektedir. Bu yükse- liş yüzde 11 i bulmuştur. Türkiyede muhabirlikler tesisi Yugoslavya Ticaret Ofisi Ticaret lasına müracaatla iki fı için Türkiyede muhabirlikler ihdas edileceğini bildirmekte ve bu muha- birlerin oda tarafından intihabı is- tenmektedir. Yumurtalarımız Almanyada Almanyada yumurtalarımız &on bazı gümrük müşkilâtma uğ - ramasta idi. Alman gümrük idare- si Alman hükümetinin kontenjanla müsaade ettiği yumurtalarımızı güm- rükten bir seitefehkılmm neticesi ola- rak Ofis ba mziyat üzerine vaziyeti derhal Berlin Ticaret mümessilli mize bildirmiş ve mümessilimiz zamettin Âli Bey Alman hükümeti nezdinde derhal teşebbüsat yaparak yumurtalarımızın Almanyaya girme- sini temin etmiştir. da Rakı, ispirto varidatı İnhisarlar müdüriyeli tarafmdan yapılan istatistiklere göre, gerek in- hisar fi ları içinde 1 milyon 698 bin 329 lit re rakı yapmışlardır. Geçen senenin üç aymda, inhisar ve hususi fabrikaların rakı imalâtı 1 milyon 728 bin 570 litre idi. Geçen sene bu müddet zarfmda ispirto istihsalâtı 430 bin 573. fitre idi, Bu senenin temmuz, ağustos, oy- lâl ayları içindeki ispirto istihsalâtı da 611 bin 892 litredir. Likör sarliyatı artıyor mer senenin temmuz, ağustos, eylül aylarında 7683 Bire Tiki yi bulmuştur. Tevfik Fikret ihtifali Büyük şair Tevfik Fikretin doğumu- mun 65 inciyıldönümü münasebstile, dün Galatasaray lisesinde samimi bir ihtifal yapılmıştır. Büyük şairin Galatasaray lisesi dürlüğünü deruhte ettiği günlere ait gü- zel hatıralar dün de bu münasebötle bir kere daha hatırlanmıştır. Bütün Galetasarayllar, mektebin bü- yük salonunda toplanmışlardı. Musllim İsmail Habip Bey Tevfik Fikretin edebi hayatını tahlil etmiş, talebeden Ekrem Hayri Efendi, Tevfik Fikretin bazı şir. lerini Necmi Efendi Ruşen Eşref Beyin eserinden re! Fikret Müdür” parça- Sını okumuş, geni Mahmut Şe rif ve İsmail Efendiler, muhtelif manzu- meler inşat etmişlerdi (iş Bankasmdan alman cetvelidir) 23 Kânunuevvel 1933 Fiatları re Tramvay, Tünel Tesmrây Anadolu Hisse 8 Şir. Hayriye o |15 Reği 260 $ Şark, cez ÇEK FİATLARI 1206 $ Proj 62 ? Viyana SE ş Madrit $ Berlin 4 Belgrat 20 £. Fransır 1 İsterlin 1 Dolar 70 kürek 70 £. Belçika 20 Drakmi 20, İ. İsviçre 1 Şile Av, 1 Perola IM 1 Çernoriş 3 Alan 1 Mecidiye Banknot 24? MILLIYET PAZARTESİ 25 KANUNUFVVEL 1933 ŞEHİR HABERLERİ Foliste © Şile cinayeti Tahkikat devam ediyor yeni ihbarlar var Bir buçuk ay evvel Ş le yolunda Pen dikli basmacı Akif ve elbiseci Karokaş reci bır surele öldürülmüşler. 'avur Ağa ile Ali Bey ve Adaj iştü Efendi de suçlu olarak tevk f edilmişlerdi. Cürüm | e silâhları elde edil - miştir, Ya e gecesi bunların üç Sumi kenar köyden ayrıldık'arı, ondan sonra da sazlı, sözlü bir eğlenti yaplik - lari tesbit edilmiştir. Fakat jandarma yeni bir ipucu daha elde etm ştir. Hâdi. *e civarında kömür ocağı bulunan İsmail Ağa zabıtaya şunları söylemiştir: düm, Benim de ellerimi ve ayaklarımı kuşakla bağladılar. Öldürmek istediler. Yalvardım, k mseye söylemem dedim. Bı raktılar.” Jandarma kömürcü lamail Ağanm şa badeti üzerine tahkikatı derinleştirmiye başlamıştır. İzinsiz si âh taşıyanlar Zabıta evvelki gece bazı semtlerde süpheli kimeeler üzerinde araşiirma yap mıştır. Bu araştırmada Byoğlunda V: sıf, Zeki, İsmail, Apustol ve Akif is'm- lerinde beş kişinin üzerlerinde kama ve bıçaklar bulunmuştur. Cibali civarında Salih ve Nazmi is mlerinde iki kişide de büyük kama'ar bulunmuştur. hepsi müsadere edilmiştir. hekkmda müsaadesiz silâh taşımak cür- münden evrak tanzim olunarak adliye - ye teslim edilm'ştir. Bir eroinci yakalandı Kasımpaşada oturan Ahmedin Ka - namal Li kalca Gülan GN rülmüş ve merkum zabıtaca yakalan - ma şar, Kaçak çakmak taşları Tahtakalede Murat isminde bir s0- bacın ink gi gizli bazı şeyler sattığı za brta memurları tarafndan görül ramada bulunmuştur. Maradın bir şebekeye da- bil olduğu haber alınmıştır. Murat ve arkadaşları ihtisas mahkemesine verile - cektir. Bir otomobil kazası Temizlik amelesi yollardaki şekilde yağan kar, dün sabah dinmiş, hava da bıraz ısınmış, güneş yüzünü göstermiştir. Kandilli rasatanesinden aldığımız malümata göre, dün sabah saat 7 de tazyik nesimi 769, saat 14 te 770 mmi- Bmetre olarak kaydedilmiştir. Dün saat 7 de hararet dışarda — Sd, a zami — 3,8, asgari — 8,9; saat 14 te dışarda — 3, azami gene —3, asgari — 8,9 i Rüzgâr dün öğleye kadar azami sürati saniyede 8 metro olarak şimal- güzelleşeceği tahmin Rasatane müdürü Fatin bey de, bu sene kışın çok şiddetli olacağı yo- lundaki tahminlerin hiç bir esasa is- tinat etmediğini söylemiştir. Kastamonuda ve Çankırıda müte- addit zelzeleler vuku bulduğu haber verilmişti. Rasatane de zelzele vuku- unu kaydetmiştir. Denizlerde fırtına hafifledi Denizlerde fırtma (o hafiflemiştir. Yalnız dün Zonguldak liman riya- setinden Deniz ticaret müdürlüğüne gelen bir telgrafta, orada karın tipi yapmakta olduğu, ve kalın yıldız poy. raz denizleri hüküm sürdüğü bildi- rilmiştir, Maamafih iki gündür Büyükde- re önünde hava bekliyen yapurlar- dan bir kırı Karadenize çıkmış” Halâ , yanıyor! Ad'iye yangını gene için için devam ediyor Adliye yangını tahkikatı devam et - mektedir. Dikkatsizlik ve vazfelerinde ihmal göstererek yangına sebep olmak. tan suçlu olan odabaşı Mehmeli kapcn Ahmet ve papuççu Etem efendiler dün de tekrar tahliye edilmeleri için ağır ce za maliksmesine müracaat etmişlerdir. im reddetmiştir. Belediye henüz ya - seni Aliya binası divarlarımı hodmattir mediği, tehlike devam ettiği için yan- gın yerinde henüz hafriyat yaplamamak tadır, Bu yüzün kasaların vaziyeti he üz tesbit edilemediği gibi yangın da feci bir şekilde yanan odacı ve vezne muhafızı Mİ hmot Ağan da cesedi çin rılamamıştır. Yangının üzerinden tam yirmi gün geçmiştir. Fakat buna rağmen hâlâ arkaz yangını devam etmektedir. Kar ve yağmura rağmen bu için için ya niş itfsiyee lerin hayrelini macip olmak tadır. Bu yanışa sebep olarak üzerine arkaz yıkılmış olan kâğıt yığınlarinm altına sn ve rutubetin nüfuz etmemesi sil. ayara ha ŞAMİ eke keli hayriye kadro- sunda tenkihat Şirketi hayri tatbiki üzerine iy ketleri gibi servisleini azaltmış ve kad- rosundan bazı müstahdemini tazminat vererek çıkarmıştır. Evkafın tahsilât Evkaf Umum Müdür muavini Ha- &r Hakkı Bey İstanbula gelmiş ve Ev- kaf işleri hakkında tetkikat yapmış, ve evkafın tahsilât işlerile yakmdan alâkadar olmuştur. maları da evvelâ dul ve yetim maaş- larının tevziinden ileri gelmiştir. Evkaf umum müdür'üğü camile- rim taanifine ait listeleri de Müzeler Müdür! üne gönderilmiştir. , Müze iri ül mimari kıymeti olanların evvelâ ev. kaf tarafından tamif edilmesi için Histe'eri inde etmiştir. eaniiömmğinmimnemkeğ im iememmmkim bulunan 3015 numaralı kamyon, Beşik taşta Sinanpaşa camii önünde Yunuf âs- ie” iii pe ” karları kaldırıyorlar EE sükünet buldu Denizlerdeki fırtına da dindi, şüpheli evler yıktırılıyor Beş gün hemen fasılasız denecek | lar ve seferdeki vapurlar da limana gelmeğe başlamışlardır. Boğaz hari- cindeki işaret sadası ve zi- yası fırtmadan bozulmuştu. Hava mü- sait olursa bugün tamirat yapılacak- tr. Fenerden, evvelki gece Boğaza girip çıkan şöğnilere çan çalmarak işaret rami yeni kaza vukuuna dair lehülhamt malümat gelmemiş- Lir. Köstence civarında karaya otu- van Yunan bandıralı Ağamemnun v rafından ancak dün başlanabilmiştir. Şehrin dünkü hali Bir kaç gündür mütemadiyen ya- ğan karlar, dün her tarafta poyraz rüzgârnm tesirile dün | Bu yüzden yaya yolcular, müşkül la sokaklarda dolaşabilmiş, bı berkesin eline baston aldığı Bu meyanda bir çok hanım- Kün kün ee maine dayanarak ilerledikleri görülüyordu. Dikkatle yürümiyen bir çok kim- seler kayarak düşmüşler ve yere yı- kılmıştardır. Vesaiti nakliye de ayni müşkülüt- la işleyebilmişlerdir. Hele son gün- lerde esasen seyrekleşen tramvayla- rn bir de kar yüzünden teebhür et- yolcuların hayır dualar sar- Nezafet âmelesi, esas vazifeleri ihma! etmemekle beraber, muhtelif mıntakalarda karları temizlemek için Mahkemelerde Gene sorulacak Duman Hatçenin evin- deki cinayet Bir gece Balatta randevucu | Duman Hatçenin evine giderek zorla İçeri gir- mek, oturup eğlenmek istiyen ve muha- İefete maruz kalınca — Duman Hatçenin Hasanı vurup öldüren Şucsattin ile sabık Ordu Tabırirat kâtibi Eyüp ve Ömer Efendilerin ımı dün ağırc.za mahkemesinde devam edilmiş- tir. Yangından evvel yapılan muhakemede suçluların sabıkası olup slei nn s0- rulmasına karar verilmişti. Bu sorguya henüz cevap gelmediği anlasldığndın Üçüncü Ceza Reisliği Dokuzuncu ihtrsas mahkemesi © reisi Redik Bey mezuniyet nini, leyhe © üçüncü cez reisi Hikmet Bey vekâlet edecektir, Hikmet Beye ili as <E& BEY müddeiumumilikten. ehli edilmiştir. Yeniden sorulaçak Esrar kaçakçılığı yapmaktan suçlu Recebin edilmiş- tir. Celbi icap eden şahitler melmediği ve sab kası olup olmadığı bekkındaki tezke- hakeme de şahit celbedilmek ve sab: kaydı sorulmak üzere başka güne bıra- kalmıştır. Dün 20 muhakere yapıldı yeniden icrası ia e tayin prima Adliye binası ne olacak? tevzinatı yapılmış, davaların Kame laş ni e gün tayini için jandalar tev- Zi olunmuştur. n adliye dairelerini bir araya topl cs bir bina bulunsa bile bu dairenin W rişi, adliye dairesi olarak tanzim ve tesi- si gene 2 - 3 aylık bir zamana mütevak. kıf görülmektedir. Ceza mahkemeleri ka lemlerinde soba ve mangal olmadığı, bu mahkemeler gayet kalm taş duvarlı ve rütubetli bir bina içinde bulunduğu icin ere srada srada vazifelerini Bina mesele, kat'i euruttn, Ankarada: Vi komisyon tarafından tespit ve halledi- Belediyenin yanan dava evrakı Belediyenin muhtelif Mn iki bin kadar davası vardır. So: yangını EE kalir ie km bir çoğu yanmıştır. Belediye bu da- yalara ait evrakın yenilerini için tetkikat yaptırmaktadır. seferber hale getirilmişlerdir. Bununla beraber, karın kalkması, bavanın lodosa çevirmesine bağlıdır. Yıkılmak tehlikesindeki evler Besediye, diğer taraftan, yıkılmak tehlikesine maruz evleri de tesbit et- tirmeğe devam etmektedir. Belediye şabeleri, kendi mmtakalarındaki mai- li inhidam binaları tetkik ettirmek- te, bunlardan ani bir inhidam tehlike- si arzedenleri derhal zabıta marife- le tehliye etti Fatih mmtakasında bir kaç eski hane, Davutpuşa mıntakasında bir i- ki çürük çarık ahşap ev, Papasköp- rüsü, Bostanbaşı, Cihangir ve Tahta kale muntakalarında bazı eski bina- lar ve hanlar tesbit ettirilmiştir. Bun- lardan bir kısmı ani inhidam tehlike- si arzetmekte olduğundan tahliye et- Girilmemiş; sahipleri süratle tamirat taahhüdünde bulunmuşlardır. Kırıcı soğuklar ANKARA, 24. A. A. — Ziraat vekâ- eti meteoroloji enstitüsünden aldığımız malümata göre Balkanlarda kopup ge- len soğuk hava dalgası aym 21 inden be ri Trakya, Marmara havzası, Ege mınta» kası ve Orta Anadolu üzerinde son 24 saat zarfında şiddetini daha ziyade artır mek suretiyle seyrini takibetmiştir. Bu sabah suhunet derecesi İstanbulda | #fren altında 10, İzmit ve Çanakkalede | 8, Denizlide 9, Bursa ve Manisada 7, İz- mirde 6 derecedir. AKHİSAR, (Miliyet) — Kırcı soğuk başladı: Kar şiddetle yağıyor. Mahrukat pahalılandı. Noel nedir? Her yıl bu ayın sonlarına doğru Hristiyan ailelerde, | İsanm evlât ları arasında hummalı bir hazırlık başlar. Defne ve çam dallarile süslenen salonlarda tavanlardan renk renk yeni dünyalar, balonlar sarkar. Be- yazlı, sarılı, türlü (O mumlarla çam dallarma takılıp bir köşeye yerleğ- tirilir, Ve Noel gecesi, yani yarın ak- şam Hristiyan çocukları muhayyel bir Noel babanın getireceği hediye lere kavuşmak üzere erkence ya- tarlarken büyükler de şarap, balrk, ve meyvalarla süsledikleri sofranın başında zevkederler. Âyin ve iba- detlerin yavaş yavaş keyif ve eğ- lence şekline girdiği son zamanlar« da bilhassa kibar, zengin Hristi- yan aileleri bu dini geceyi yarım tertip bir sefahat âlemi gibi geçirir ler. Nitekim bizde de Ramazan ge celeri sinemalar, tiyatrolar daha başka numaralar yapar. Mahalle kahveleri bile süslenir hokkabaz, karagöz, orta oyunu, meddah gibi eğlenceler tertip ( ederler. İbadet- lerin bu şekilde & âdetlere inkilâ; etmesi pek tabii olabilir. Yalnız an. lamadığım, ayıpladığım gülünç bul duğum bir var, Sırf Hristiyanlara ait bir yıldönü mü olan Noel gecesi bazı Türk a- leri tarafından benimsenerek te it ediliyor. Bir çok Türk aileleri galiba (No. el)in ne olduğunu bilmedikleri ve frenklerin her yaptığını taklit et- mekle asri olacaklarını zennettikle ri için Noel gecesi evlerinde ağaç- lar hazırlıyor, mumlarla süslüyor ve küçük çı — Bakalım yarm balak Noel ba- ba sana ne getirecek! Diye aldıkları hediyeleri şömine. ye veyahut kapı dibine saklayıp a- kıllarmca şıklık, — asrilik, (Ah bu kelimeye öyle düşman oldum ki) yapıyorlar. Noel İsanın doğduğu gecedir. O geceyi Hristiyanlarla beraber İ bayram etmekte mânâ yoktur. Biz | Avrupadan İsanın yirmi asırlık hu. rafe ve âdetlerini değil, bugünkü maddi ve medeni hayatının eserle rini taklit ediyoruz. Hiç bir cemi- yet manevi telâkkilerini, vicdani akidelerini görenek uğuruna feda etmez. İsanın doğduğu gece evinde şenlik yapan bir Türk ailesi yalnız İâik Türkiyenin inkılâbını, mânâsı- Bı anlamamış — değil, kendi dini ve milli duygularını da tatmamış, kavramamıştır. Çocuklarma Noel babadan hedi- ye getirenler o gece (Hristiyanlık Sükyinda işitilen şan seslerini”. : işitmiyorlarsa onların yüzüne hay- kıralım ki bu gece İsanın doğduğu ve papasların bayram etiği cizvıt- lerin şahlandığı bir gecedir. Burhan CAHİT Noel yortusu Dün hiristiyanların Noel yortusu- na müsadifti. Bu münasebetle Bey- oğlunda büyük eğlenceler tertip edil- miştir, Gece yarısı bütün Katolik kiliseler inde merasim yapılmıştır. Sent gspiri kilisesindeki merasime Papanın İstanbul vekili M. Margoti riyasel ct» işti Büyük salonlarda ve hemen ek- «ı apartmanlarda reveyonlar tertip edilmiş ve bir çok kimseler Noel az #eçları alında sabahlamışlardır. Ticaret borsası bütçesi Ticaret odası idare heyeti dün bir fevkalâde içtima daha yaparak tica- ret borsası yeni sene varidat ve mas raf bütçesini tetkik etmiştir. İmar bürosu Belediyede bir imar bürosu tey kil edilmiştir. İmar bürosu şehir pl&- nı yapmak İstanbula gelen ecnebi müteh. rm raporlarını tet kik etmeğe başlamıştır. Şehir plân: yapılırken ve tatbik edilirken imar bürosu mütehassıs'a- ra yardım edecektir. Teftişlere devam ediliyor devam etmektedir. idüriyeti şubelerinde yapılan teftişler bugünlerde nihayet bulacaktır. Müfettişlerden bir ktm. polis merkezlerini teftişa başlamış lardır. Bunlar meyanında Eminönü polis merkezini İsmaii Hakkı, Müm- taz Beyler teftişe başlamışlardır. Emniyet müdüriyeti veznedar: Şük rü Beyin işten çi çektirilmesine de sebep hesabatında görülen bazr vaz. yetlerdir. Gaziantebin kurtuluşu Gaziantebin 12 inci | kurtuluşu yıldönümü münasebetile bugün saat 17 de halkevinde bir merasim yapı- lacaktır. Zehât ve Fıtrenizi Tayyare Cemiyetine Veriniz N ğ