28 Aralık 1933 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 3

28 Aralık 1933 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 3

Daktilo Hanımlar! Rivayete nazaran, resmi daire- lerde çalışan daktilo hanımların maaşları tasarruf edilsin, diye cai- relerdeki memurlarm daktilo öğ- rTenmeleri tamim edilmiş. Bu ta- mim haklı mı, haksız mı? Bunu tet- kik edecek değilim... Resmi dai- reler de bir çalışma yeridir. İste- diğini kullanır, istemediğine yol verir, Lâkin bu tamimde anlamadı ğim nokta şudur: Memurların dak- | tilo öğrenmeleri... Malüm ya! es- kiden kalemlerde bir takım ucuz memurlar mübeyyiz ismile müsved. deleri temize çekerdi. Yeni harflerinin kabulü üzerine tabii iş makineye döküldü. Ve, dünyanın ber tarafında olduğu gibi bunun için bir takım hanımlar alındı. Şim- di tamim bu temize çekme işini kal dırıyorsa o başka.. Yook, gene es- kisi gibi kalemlerde ucuz oveaz maaşlı memurlar müsveddeleri te- mize çekeceklerse bunlarm erkek veya kadın olmasında bir fark yok! Kaldı ki; daktilografi bir kadın şidir. Manükür, telefonculuk ve di- kiş gibi... . Bir de bir müddetten beri kadım-i lar hayat kazanmada erkek (gibi çalışmağa mecbur kalarak enikonu | erlekleşmişlerdi. Bunların içinde | pek çokları gece derslerine, hususi mekteplere giderek, lisan, muhase- be ve daktilo öğrendiler. Şimdi bu bahsettiğim tamim ile resmi daire- lerin kapısı bunlara kapanırsa bir çokları nevmit olur. Kadının nev- mit olması tatsız bir şeydir. Ben, şahsan, kadınların erkekler | gibi hayata atılmalarına taraftar | değilim ama, bir kere bu itiyat baş- layıp ta bir çok genç kadınlar ken- dilerine az çok bir maişet medarı temin ettikten sonra bu sahanm on- lara kapanması acı olacaktır. Bu karar kat'i ve değişmez ise hiç de- ğilse bunun bundan sonra daktilo alınmaması şeklinde âtiye talik o- Tunması çalışan kadınlar hesabına temenni olunur. İsim cellâtlığı!.. Biliyor musunuz? Ecnebi isimle- ri yazarken ne kadar lâübaliyiz!.. Son günlerde yapılan Balkan güreş müsabakalarına iştirak eden Yya- bancı pehlivanların isimleri gaze- telerimizde o hale gekmişti ki; bu gazeteleri misafirlerimize göster- meğe utandım. Ben, şahsan, ecne- bi ismihasların imlâlarına ilişmek hakkımız olmadığı iddiasımdayım. Doktor Kemal Cenap Beyefendi ise yabancı bir dilden alınmış bütün kelimelerin imlâlarmın muhafaza- sına taraftardır. Bir üçüncü fikir de ismicins olsun, ismihas olsun bü tün yabancı kelimelerin Türk fone- tiğine göre ya Ben, bu- na muarızım. Son isim cellâtlığın- da buna da razı oldum. Lâkin Po- lak isminin ne yapsanız bizim ga- zetelerde çıktığı şekilde Plotz olma sına imkân yoktur. Başka dillere geçen isimlerimi- zin asıl kılıklarını kaybettiklerini gördükçe biz nasıl kızıyorsak, baş- kalarının da bizim yaptığımız isim tahribatına kızmaya o kadar hak- ları vardır. Kaldı ki bir adamın is- mini yanlış öğrenmek ve âleme yan ış öğretmek te ayıptır. Yok ki, dönsün!.. Soba tütüyor ve göz gözü gör- müyordu. .. Fena halde bunalmış arkadaşlardan birisi sobayı karıştı rana sordu: — Yahu! Yeter artık! Bunaldık dumandan. Başım dönmeğe başla- dı. Senin ki dönmüyor mu? Üçüncüsü — Yok ki; dönsün! FELEK Doktorlar arasında Ekim odam dere bezeli, ger Niyazi İsmet Beyin riyaseti altın ag mler mari dan tababet kanununa münafi e ke b ER rin nazarı dikkatlerinin celbedilmesine karar verilmiş, yeni icrayi sanate başla- Yanlar ve taşradan İstanbula gelip te Türk dilini yayma birliği Dün akşam, Halkevi Beyoğlu da toplanan Türk dilini yayma ği müessisleri idare heyetini. seçmişler ve kendilerine toplanmaları için yer tah- siz eden fırka ve halkevi reisine te- “a ve minettarlıklarını bildirmişler ! lr, Ya idare müdürü Raşit Bey hars birliği İcin enlısan bu gibi toplantılata Balkev | * FELEK >) İ ze gelmiştir. Hüsnü Bey İsviçre ile ticaret Romaya giden heyet evvelâ İsviçreye uğrayacak Aldığımız malümata mazaran İtalya ile yeni yapılacak ticari anlaşmanın mü- zakoratı için şehrimizden hareket eden heyetimiz evvelâ İsviçreye geçmiştir. Heyet Ber'de İsviçre ile aramızda ak- Gi mukarrer ticaret anlaşması müzake ratını yapacak ve İt imzala” yacaktır. Heyet bu anlaşmayı yaptıktan son- ra İtalyaya gidecektir. Tahmil, tahliye, nayul, aktarma Şamber Maritim reisi Mösyö Rebül ve külâbi umumisi Hayri Bey, İstanbul Deniz Ticaret müdürü Müfit (Necdet Beyi resmi surette ziyaret ederek ken- disile liman tahmil ve tablisiyesi, nav- Ian tarifeleri ve aktarma işleri hakkın da görüşmüşlerdir. Portakalcılar birliği Memnuniyetle haber aldığımıza gö- re şehrimizdeki portakal tüccar ve ih- racatçıları bir birlik yapmışlardır. Bu birlik bilhassa ihracat azlığma karşı portakal fiatlerinin sukutuna meydan vermemek için tedbirler almaktadır. Bu şekilde birlik portaka! bahçeleri ahipleri için de çok faydalı olacak- © İktisat vekâleti ticaret müsteşarı - geldi İktmat Vekâleti Genret müsleşarı Hüsnü Bey, dün, Ankaradi rim işleri için İstanbula gelmiştir. Cumar- tesi günü Ankaraya avdet edecektir. Bununla beraber Müsteşar Bey bazı iktmadi işlerle de meşgul olacaktır. Mürefte petrolleri İktisat Vekâleti namma memleketi- mizde petrol taharriyatı ile meşgul ©- lan heyet petrol mütehassısı Mr. Paige in riyaseti altında petrol sondaj müte- hassızı Cevat Eyüp ve Kema! Beylerin de iştira! bugünlerde şehrimize ge- lecek ve Mürefte petrolları hakkında tetkikatta bulunmak üzere Mürefteye Varidat umum müdür muavinliği İstanbul Kambiyo Mürakabe He- yeti Müdür vekâleti lan Maliye Müfettişlerinden © İsmail Hakkı Bey Maliye Varidat Umum Mü nü Bey tayin oilmiş ve dün bormde işe başlamıştır. İsniçre i için halı kontenjanı içre Hükümeti, memleketimiz i- vE istisnai olarak, iki ayda istimal e- dilmek üzere 12 tonluk halı konten- m vermiştir. İhracat Ofisi bu müd. det zarfında bu hakta: de edil. mesi için halı tacirlerine vaziyeti ta- mim etmiştir. İzmirden üzüm, incir ihracatımız İzmirden aldığımız malümata göre, mevsim başlangıcından şimdiye ka- dar olan üzüm ihracatımız 32,216,046 kilodur. Geçen sene ayni müddet zar- fındaki üzüm ihracatımız 44,638,376 kile idi. Üzüm stoku Zğe mntakasında 30 « 35 bin çuval kadardır. — Fiatler son hafta içinde bir miktar düşmüştür. İncir ihracatımız ise bu sene mevsim başmdan itibaren 28,831,199 kiloyu bulmuştur. 932 de bu (ihracatımız 23,395,435 kilo idi. a, ecir stoku İzmirde 4 - 5 bin çukal. (İş Bankasından alman cetvelidir) 27 Kânunuevvel 1933 * Akşam Fiatları İstikrarı dahili Tahvilât Elektrik Tramvay Tünel İş Bankası Nar .. ». Hamiline » Mücesis 380 $ Şark m, sena ÇEK FİATLARI 1206 $ Prağ 1502 601.505 Viyana 422 7415 $ Madrit 77 20 0, Frnmsiz 1 İsterlin al MİLLİYET PERŞEMBE 28 KANUNUFVVEL 1933 Maarif İktisat Enstitüsü Profesörler birer raporla fikirlerini bildirecek İktisat enstitüsünün tesisine dair Hukuk fakültesinde hazırlıklara devam edilmektedir. Bütün iktısat hocalarından enstitü- nün teşkilâtı ve tedrisatı hakkında fi- kirleri sorulmuşüur. Profesörler | birer raporla fikirleini fakülte dekamanlığma bildieceklerdir. Almanyadan yeni bir iktisat hocası daha gelmiştir. Hukuk talebesinin de bu enstitüye devam et- melerinin mecburi olup olmuyacağı nok- ası tetkik edilmektedir. İktisat emstitüsüne devam eden tan lebeye hukuk fakültesi diplomasından başka bir de iktısat sertiflkiyas veril. mesi tasavvuru da mevcullur. Yılbaşı tatili Evvelce verilen karar üzerine mek- Bu vaziyete göre bütün mektepler pazar akşamından gelecek (© cumartesi sabahma kadar tatildir. Erkek lisesinde ingilizce ders Lisan mütehassıs © profesör dektler Fancett sene başından itibaren İstan- bul erkek lisesinde haftada 13 saat İn- gilizce ders vermeğe başlıyacaktır. Profesör sekiz sasi ikinci devrede, beş saat birinci devrede ders verecek- tir. Profesörün dersinde, diğer lise ve orta mekteplerdeki bütün ingilizce mu- alimleri de hazır bulunacaklardır. Muallimlerin , ecnebi mütehassısın derslerini tanzim ve takip edebilmele- ri için, bütün mekteplerin ders saatle- ri programında tadilât yapılmıştır. Şehrimizdeki lise ve orta © mektep müdürleri dün sabah maarif dairesinde inhlı Nikotinsiz tütün larda Maltepede yapılan tecrü- beler iyi neticeler verdi İnhisarlar İdaresi üç seneden beri Maltepede nikotinsiz tükün istihsali için tecrübeler yaptırıyordu. Bu tec- rübeler, nihayet tam bir muvaffaki- yetle neticelenmiş ve mtıfa suretile ta- mamen nikotinsiz tütün istihsaline ilk defa olarak imkân elde edilmiştir. Bu netice, büyük bir alâka ile kar. şılanacak çok mühim bir muvaffakr- yet olarak telâkki edilmektedir. baymüfettiş Salik Zeki Beyin riyasetin- ederek program meselesini Bölen sin Ecnebi mütehastısın dersine devam Almanyada tahsil edecek talebe gitti Muhtelif ilimler tahsili için Avrupa- mezunlarından 16 ki- #işleri, aileleri ve arkadaşları tarafından oğurlanmışlardır. Fransa ve Belçikaya gidecekler bu akşam saat 6 da vapurla hareket edecek- erdir. Amerikaya gideceklerin henüz ha- reket günleri malüm değildir. . Hukuk fakültesini eskiden bırakanlar Hukuk fakültesini çok eski zaman- larda terketmiş olanların tecdidi kayıt- ları bakkında iie va talimatnamenin. çıkması üzerine bir çok eski talebe fa- külteye müracaat etmeğe başlamıştır. Müracaat sahiplerinden vaziyetleri talimatnameye uygun olanlar fakülte. ye yeniden kaydedilmektedirler. Mahkemelerde Mahkeme koridorunda gazete muharrirleri Nizamettin Nazif Beyin yüksek sesi Postanın Nizamettin Nazif Bey hine açtığı bir dava rüyet edilmiştir, Mahkeme huzurunda tarafoyn teşele- kül el sonra reis Nizamettin Na- zif Beyi ip etmiş ve bu arada, menin mahiümmiyeti sabıkası olup ol- madığını sormuştur. Nizamettin Na- zif Bey bu suale: Çoook. Diye cevap vermiş, mahkümi, şekli ve cinsi sorulduğu zaman da — İstiklâl mahkemesinde mahküm mahkümiyettir, alelâde amettin Nazif Beyin bittikten sonra müddeiumumi Nizamettin Nazif Beyin iki yasmda çıkan bir münakaşaya hiç m- lâkası olmadığı halde müdahale etti- ğini ve kendilerini tah- kir ettiğini söylemişler ve arzuhallerin deki davalarmı tekrar etmişlerdir. Nizametlin Nazif Beye, ne diyeceği sorulmuş, demiştir ki: «— Son Postayı münakaşaya tahrik için neşriyat yaptım, Kastım tahrik- tir, tahkir değildir. Fakat Son Posta gazetecilik yapmadı. Usulen münaka şaya iştirak etmesi, bana cevap ver- mesi lâzımgelirdi. Halbuki onlar he- yetialiyenizi rahatsız ettiler, Reis yazıda ahmak, aplal, eşkıya kelimeleri geçtiğini, bunların. tahkir kelimesi olup olmadığını sormuş, Niza- mein Ni Nazif Bey bu sunle de: Hayır, diye cevap vermiştir. Gene reis Bey: — Biri size ahmak, aptal, eşkıya dese kendinizi hakarete uğramış say» maz mısmız? demiş. Nizamettin Na- zif Bey bu suale. — Bu tarzdaki sualinize | bir şey söyliyemem, demiştir. Bundan sonra Ali Ekrem Bey, Ni: mettin Nazif Beyin eş eni şti — Mahkeme her iki tarafı dinledikten sonra iddia makamından mütaleasını sormuş, iddia makamı da Son Posta- nın münakaşaya vesile olan yazısmı görmek istemiştir. Muhakeme, bu Son mahkemeye arzı, id- mahkemeye müracaat bir cümle ile fakat, biraz yüksek 306- le takılmak istemiş, Halil Lütfü Bey tavassutta bulunarak Nizamettin Na- zit Beye: — Be sesini! mildzkaleye de Ali Ekrem've Halil Lütfü Beylerin vekili caki Adiiy4 Müsteşarı Ferit Bey iki hasım arasında kendisinin müna- ek karıştırılmasını muvafık bul- — yi birader, demişi iribirinizle. münakaşa ediyorsunuz. Kâinata sataş makta ne mana var? le Nizamettin Nazif © Beyi büsbütün tahrik etmi — Sana ne oluyor a efendim. Sen kâinat mısım?... Diye haykırmıştır. Bu tarzda mukabele Avulgat Ferit Beyin canını sıkmış, Ferit Bey doğru mahkeme salonuna girerek mumi muavini Nureddin Beye müra- cantla: — Müddeiumumi Beye sizi ye davet ediyorum.. dı Nizamettin Nazif da koridoru do'durduğu için müdelu- mumi de işe müdahaleye mecbur kal- mış ve Nizamettin Nazif Beyi sükü- nete davet etmiştir. Nizamettin Nazif Bey: — Efendim, sizin müdahalenizi mu- cip olacak bir vaziyet yok. Rahatsız olmayınız. Demiş ve binadan çıkmıştır. Affa giren bir dava Dün üçüncü ceza yyahkemesinde 12 davaya bakılmıştır. Çoğu affa tâ- bi olan bu davalar Tütün İşçileri Cemiyeti Reisi Ali Remzi Bey aleyhine açılmış dolandırıcılık davası da vardır. Bu dava da affa tâbi oldu- ğu cihetle takibatm devamma mahal görülmemiştir. İşkenca mi yapılmış? Dün müddeumumüliğe Mehti ismin de bir adam müracaat etmiş ve Şile Jandarma dı duğunu bildirerek muayenesini iste- miş, bir de arzuhal vermiştir. Sırtın. da bir yorgan EN ayakta duran hasta olan bu Mehti müddeiumumilikte anlattığına göre Şi- lede tahkikatı yapılmakta olan ve bir buçuk, iki ay evvel vukua gelen bir ci- ayet hakkında kendi şehadet ve ma- faka vazife- na haşlanmş yumurta Simrsiğe Biz küğ DE Veee Slm: muştur. Bu işkence neticesinde de koltuklarının altında ve haşlanmış ya- mmurtaların konulduğu yerde derin ya- ralar hâsıl olmuştur. Müddeiumumilik Mehtiyi muayene için tıbbıadliye sevketmiş, tıbbıadlice yapılan muayenede Mehtinin filhaki- ka koltuklarının altının anlattığı şekil de yara olduğu görülmüş, tedavisine Jüzum gösterilmiştir. Mehti Gureba bastahanesine gönderilmiş, iddiası da vârit görüldüğünden tahkikata başla” milmister. Pastahane alınmıs değildir ŞEHİR HABERLERİ Bütçe tanzim edildi Bu sene yeniden hiç bir inşaat yapılamıyor Belediye Daimi Encümeni yeni sene bütçesinin tanzimini bitirmiştir. Bütçe nie hususi idare kısmı tevzin edilmiş- tir. Belediye kısmında biraz açık var- der. Bugün Daimi Encümen Vali ve iye reisi Muhittin Beyin riyase- tinde son defa bütçe için toplanarak açık kalan kısmı tetkik edecektir. Son zamanlarda havayici zaruriye fialleri çok düşmüştür. Şehir hastane- lerinin ihtiyaçları tahminden daha az masrafla temin edilmektedir. Bülçe, ğın bu suretle kapatılabileceği ümit ediliyor. Bütçe, bu sene çok dar olduğundan yeniden yapılacak iş ve inşaat yoktur. Mevcut vaziyet ve iş- lerin idamesine çalışılacaktır. Bu sene yapılması düşünülen bir çok inşaattan bütçe vaziyet dolayısile vazgeçilmiş- tir. Bu sene, yeni olarak, bütün şehir hastanelerine rontgen konacaktır. Vesaiti nakliyede çalışacak ranir — Belediye Daimi Encümeni zabıtai- belediye talimatnamesinin. 146 inci lil ete; ve dün şubelere tamim etmiştir. Tadil edilen © yeni şekle göre motorlu ve motorsuz deniz. ve kara vessitinakliyesinde çalışacak müstahdimin 15 yaşmdan aşağı olmı- yacak, uyuşturucu maddeler kullanımı yacak, şeref ve haysiyet kımcı işler yapmış bulunmuıyacaktır. Yeni p.üna Taksi arabalarının plâka değiştir. me müddeti yeni sene başmda bitmek ir, Senebaşmdan sonra yapılacak teftişlerde henüz plâlalarmı değiştir. arabaların seyrüsefer ruhsati- Yeleri almacaktır. Terkosta tetkikat Belediye Fen İşleri Müdürü Ziya B. Terko sgölüne gitmiştir. Ziya Bey Terkosta bir kaç gün tetkikat yapa- caktır. Gölde yeni tesis edilen maki- neleri vesaireyi mahallinde görecek- Bahşiş denilen rüşvet Gümrüklerde bahşiş namır ahında a- ılması hakkındaki başmüdürlüğüne derhal gümrüklerde tatbikine başlan. mıştır. Başmüdürlük bu hususta hüzum. ördüğü bazı idari tedbirler de almış- is edi i ve bu hususta alâkadarlara tebligat yapıldığını yaz- mıştır. Bu binaın adiiyeye tahsisi mev zuubahis olmakla beraber henüz ne verilmiş bir karar, ne de postaneyc, yahut ta adliyeye yapılmış bir tebliğ yoktur. Maamafih mevcutlar adliye için en münasip görülen bina da gene yeni postane binasıdır. Ancak bu binanın adliyeye tahsis edilebilmesi, binanın satın alınması ve posta yeni bir bina hazırlanması ile kal dir. Henüz bu nokta da halledilmiş değildir. Bir hâkimin aylığı Yangın münasebetile adliye men- suplarımdan bazrlarmın da şahsan za- Far gördüklerini yazmıştık. Bunlar a- rasında asliye birinci ceza azasından Ertuğrul Sait Bey de vardır. Ertuğrul Sait Bey, mezun olduğu için aylığı ma a3 LAHM Fatin Bey tarafmdan mim mış ve kalem odasındaki çekmeceye kilitlenmişti. Fatin Bey çekmece ile beraber paran da yandığını söyle- mektedir. Ertuğrul Sait Bey ise Sultanahmet birinci sulh hukuk mahkemesine müra caat ederek maaş kâtibi Fatin ve mu- temet Asım Beyler aleyhine dava ika- me etmiştir. Ertuğrul Sait Bey yüz kü- sur lira olan maaşının ödenmesini iste- mektedir. Kasadaki para duruyor lunup bulunmadığı etrafımda neşriyat yapmaktadır. , Mecliste icra kasalarında 400 bin ”. © Ami paranın miktarı 40 bin li- ra: Filvaki ertesi günü tediye süzün. tesadüf ettiği için icra yaten 40 bin lira bırakılmış pia yordu. Fakat bu kasa çok mahfuz, sağlam ve yangına »şütehammil kasa- Jardandır. İçindeki paranın yanmadı Er tahmin edilmektedir. Dün de yangı; yerinde tetkikat ya- pılmış, bilhassa icra larının bu- İunduğu yere kadar gidilmiş ve kasa” lara bakılmıtşır. Bu, kasalar tontzlar altında ve duvarlara vaziyet. te bulunmaktadırlar. Yerlerinden oy- nın büyük yangından tmalleri bu görüşten sonra daha zi- yade artmıştır. Hafriyata memur Salim Bey de dün yangın yerinde tetkikat yapmış, bilhas sa yandığı tahmin edilen odacmın düş üğ erinde hafri- yat; yapılıp v yapılamıyac: ğını tetkik et- sansin. Kaçırılan devlet kuşu Aylar var ki Amerikada içki ya- sağının kaldırılmak üzere olduğu söylendi, yazıldı; hattâ o kadar söy lendi, o kadar yazıldı ki, Mısırda- ki muhayyel sağır sultan bile sağır kulağına rağmen bu havadisi duy- ve tahmin ettiğimiz Müskirat İn- hisarı idaremiz, henüz bunu duy- mamış ve işitmemiş. Beynelmilel. ve âlemşümul olan bu hâdise önün de harekete gelmek iktıza ederken dahili müstahsilâta etiket yapıştır. makla vazifesinin ifa (edildiğini zannediyor. Bir vakitler eski Müskirat İnbi- sarı Müdi ün ihtiyaç fevkinde şarap, likö: ribal ettirdiğinden uzun, uzun bahsolundu, şikâyet ve müaheze edildi. Halbuki bugün A. merikalılar memleketimizden içki almak istedikleri hak o! de maalesef bu talebi is af o edememek (o mevkiindeyiz. 80 sene beklese İnhisar idaresinin başına böyle bir devlet kuşu kon- ması ihtimali yoktu, Görülüyor ki idare, böyle bir ganimet ve fırsatı maalesef rr Eğer Müskirat İnhisarı idaremiz, ticari kafa ile hareket eden bir mü. essese olsaydı, Amerikadaki vazi- yeti daha evvelden takdir ederek memleketin bütün istihsal vasıta- larmı tahrik eder ve senelerdenbe- ri içkiye susamış bir âlemin muaz zam pazarlarma malını dökerek pek büyük kazançlar temin ederdi Bu idarenin, ne kadar ticari zil a niyetten uzak bir müessese olduğu. nu, iki satış mağazasının birisini, Rıhtım caddesi gibi satış saatlerin de kör ve hareketsiz bir mevkide senelerdenberi idame ettiği ispata kâfidir. Karaköyün en kalabalık mevkilerinde adım başma dükkân lar, her gün birer birer boşalırken rıhtımm o sapa (caddesinde satış dükkânmı idame etmenin, ağ ku- rup sinek bekliyen örümceğin ha- reketinden farkı © yoktur. Geçen gün, oradan Cümhuriyetin onuncu yıldönümü münasebetile inhisarın çıkartmış olduğu tütünlerden alır- ken, kendilerine niçin caddeye çık; mıyarak burada kaldıkları sor. duğum vakit, Karaköydeki dük- 'kân kiralarının buradan fazla ol- duğu cevabını aldım. Anlaşılıyor ki idare, az verip çok (O kazanmak fikrindedir. Halbuki bugünün ti- cari zihniyeti bunun tamamen ak- sinedir: Çok almak için çok ver- mek lâzımdır. Eğer ticari kafanın Avrupaya 15- muvafık olurdu; fakat ne yazık ki Avrupada ticari kafayı o mmarlar ma kostüm gibi ihzar eden mües- yetiştiren müesseselere pek çok lü- zum olduğuna kani bulunuyoruz. Salâhattin ENİS vilayette İskân dosyaları Tefyiz edilen evrak Tapuya devrolunmaktadır a devam n siye ha bir müddet sürecek Fuhuş yari EYES talimalnamesini tadil etmek le meşgul ve Cildiye mütfhassısların- gan genallim Talât Beyin riyaseti ai. tındaki komisyon evvelki akşam ve dün sabah toplanmış, talimatnamenin 4 bazı maddeleri üzerinde — tetkikatta bulunmuştur. Fuhuş ince teşkil edilen komisyon da bu sabah saat 10 da Sıhhiye Müdürlüğünde, Ali Rıza Beyin riyasetinde toplanacaktır. Bu içtimada zabıta tarafından fuhuş ma: halleri ihtas edilen hakkınd yerler müzakereler yapılacaktır. Türk vapurculuk şirketi umumi müdürlüğü o Türk vapurculuk şirketi idare mec- Tsi, grkete bir müdürü umumi tayinine karar vermiştir. Müdürü umuminin kim amele be © müz belli değildir. Maamafib. v ukla bilfiil alâkadar bir alm DENE elik e, lde