22 Ocak 1934 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

22 Ocak 1934 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

, © çiftlik sahibi ç i , ki . MİLLİYET PAZARTESİ 27? KANUNUSANI 1934 Tarihi tefrikamiz:7 Napolyon imperatoriçe Jozefin'i nasıl sevdi? — Napolyon'un ikbal devri ve aşk macerası— Yazan: PAUL REBAUX. Tercüme eden: H. TAHSİN Balkon hadisesi Direktuvar | azasından Bara, | şayanı teessüf bir surette düşen Jo- zefinin sıhhatmdan her gün haber dar edilmesi emrini vermişti. Hor tense annesinin yanında bulun- mak üzere Paristen yola çıkarıldı. Jozefin, herkes tarafından itina ve ihtimamla bakılmaktan mem- nun, nekahat devresini uzatıyor. Musikişinas Epinal her gece sere- natlar çalıyor, sabahları taze çi- çeklerden buketler takdim edili- yor, köy halkının büyük bir reka- betle, kırlar ilâhesi gibi ona verdi- ği meyve, bal ve saireyi kabul et- mekte tereddüt göstermiyordu. Nihayet uzun bir zaman geçtik ten sonra, Jozefin odasında yalnız kalca yavaş yavaş dolaşmağa başladı. Fakat içeriye bir ziyaret - çi girince, güzelilğinden hiç bir şey kaybetmiyen bu kadın, saçları #rizeli, kokular içinde olduğu hal- de, yastıkları arasında, çehresine tıpkı bir düzgün kadar yakıştıra- bildiği hazin bir ifade ile hayatın- dan müşteki: — Hissediyorum ki, artık hiç iyi olamıyacağım, diyordu. Châtlaine de Malmaison malikânesi Jozefin Sen nehri kıyısındaki .Châtlaine de Malmaison denilen bir malikâneye göz dikmişti. Bu ve geni yet edildiğine göre bu bağlarda her sene mühim miktarda nefis şa raplar istihsal edilirmiş. Bu köşkte oturmak ne büyük saadet olacaktı. Malmezon bir say fiyeye benzediği için, insan burada sakin bir hayat yaşayabileceği gi- bi, Parise yakınlığı itibarile de eğ lenceden uzak kalmıyacaktı. Bina enaleyh Jozefin, mutlaka burası- nı almak hevesine düşmüştü. Joze finin bu hususta, güzel bir otel, bir inci gerdanlık, bir araba ve bir N olmak hülyasında bulunan diğer bir çok kadınlar. dan hiç farkı yoktu. Esasen Mısır seferinden evvel Bonaparta Malmaison'dan bahset- mişti. O zaman Bonapart binayı satın almak için bir teklifte bulun muş ve fakat müzakereyi tamik etmemişti. Şimdi Jozefin, elinde mühim bir servet menbar bulunmamakla beraber, kocasınn gıyabında bina yı satm almak için pazarlığa baş - İamıştı. Nihayet, tara- Bonapart fından ifa edilmek şartile, bazı te ahhütlere de girişti. Bundan başka elmaslarmı kar- şılık göstererek aktetliği bir istik- raz, bazı ticari muameleler, ordu- ya yapılan satışlardan alınan ko- misyonlarla bu malikâneyi satın almağa muvaffak oluyordu. Geçen sonbaharda pazarlığı başlıyan bu binanın kati satın mu amelesi 1799 da bitti, Jozefin bu malikâneye yerleş- tikten ronra ilk misafir olarak, ö- denmesi icap eden bir borcu uzun bir zaman sonraya talik etmek için büyük bir muvaffakiyetle ta- bulunmasını bilen, neşe- dedikodudan baş ka bir şey bilmiyen Aristokrasi mahallinde kendir güzel bir mevki işgaline muvaffak olmuşt Şarlın vir, amel > giknak ta, maz! $i vardır. Bunun için, ilkbaharın mehtaplı akşamlarında parkta a. gaçlar altında sakin sakin gezer ve etrftaki köylülere kendisini say dırmasını ve acındırmasını da bi- lirdi. Bahçe tarafındaki çitler ara- sından yeni sahipleri seyreden ci var halkı, Jozefin için, “kardeşini © ne kadar çok seviyor!” derlerdi. Jozefinin yerini tatan kadın Bonapart, Mısırda Jozefinin yaşadığı serbest hayattan haber- dar edilmişti. Ona hoş görünmek için hafiyelikte bulunanlar, dedi- kodu kabilinden bin türlü havadis toplıyan Bonapartın erkek ve kız kardeşleri, yazdıkalrı mektuplar. da Jozefinin yaşadığı açık satık hayattan imalı bir tarzda bahset- meğe başlamışlardı. Jozefin ekseri ya genç delikanlılarla gezmeğe çı- Kiyor, hususi ziyafetler veriyordu. Bu ziyafetlerde gece eğlencelerin. de misafir dağıldıktan sonra geri- ye kalan hiç bir zaman birkadm el e Bonapart tekmil bu havadisleri kaşları çatık, kılıncınm kapzasını yumruğu ile sıkarak, büyük bir asa biyetle okuyordu. O zamana kadar karısının na- musuna elini basar, bundan şüphe edenlerden iv aş see imdi, kardeşi Jozefine yı « bir ke lm le yırtılmış, gizliler âşikâr olmuştu!.. Jozefinin oğlu Eugöne, genç bir zabit sıfatiyle Mısır seferinde Bo napartın maiyetinde bulunduğu i- çin, vaziyetteki bu değişiklikten validesini haberdar etmişti: “Bonapart beş gündenberi fev- kalâde müteessirdir. Charles dai - ma senin etrafında dolaşıyormuş. Pariste onunla beraber İtalyanlara gittiğinden, şimdiki halde onunla beraber yaşadığından bahsedil- mektedir. İşte burada işitilen söz- ler bu merkezdedir. Ben şahsen bunların hiç birisine ihtimal vermi yorum, Fakat şurası muhakkak ki, Ceneral bunlardan fevkalâde mü- teessirdir.” Bonapart tesirini teskin edebil mek için, bir takım şehvani aşklar aramağa başlamıştı. — e kadın getirsinler! di- yordu. Kendisini derin bir muhabbet le seven yaverleri derhal Mısır kız Davit tarafından yapılan Ceniersi Bonapartın pörptresi (Ar Dekoratif kütüphanesi ) İsrr atamağa büşladılar. Bu kadın ların iri siyah gözleri, boyalı kir. pikleri, geniş göğüsleri, o zaman- ki şarkın bedii hissine uygun bü - yük arkaları Napolyonu pek alâka dar edemiyordu. İptidaları bu ka « dınların orta oyunlarını, karınları üzerinde yarım düzine kadeh yer- leştirerek yatmalarını, elleri arka- da bellerini kırmalarını artistik bir zevkle seyretmişti, Fakat bu şişman gülyağı kokulu kadınlar. dan bir türlü hoşlanamıyordu. Bunun üzerine, Bonapartı, bir Fransız muhacirinin idare ettiği eğlence yerine getirdiler. Bir müd det te burada muzika dinlemekle vakit geçirmeğe çalıştı. Fakat bu iptidai eğlenceler Bonapartı işğal edemiyordu. Velhasıl, Ceneral fevkalâde me yus, hiç konuşmiyor, fakat yalnız Jozefinin ince çehresini, puseleri- ni, İtalyada ve Pariste yaşamış ol- duğu âşıkane hayatı düşünüyordu. ... Nihayet bir gün Bonapartı mem nun etmek imkânı bulunabilmişti, Fourâs namında bir zabitle ev- lenmiş olan eski bir terzi kadını nı Bonaparta takdim ettiler. Kü- çük Madam Fourâs iptidaları mağrur ve kocasma sadık görüne - rek gönderilen hediye ve mektup- larr kabul etmedi. Fakat çok geç- meden herşey yoluna girdi. Kadı- ei müstacel ve mahrem birtakım evrakı Fransaya getir. nek tesi derhal hareket em rini aldı. Kadın, bir taraftan koca- $ı yola çıkarılırken, diğer taraftan Bonapartın ziyafetine davet edildi, Bitmedi e Almanyada mecburi çalışma BERLİN, 21 (A. A.) — Nazırlar. dan M. Hieri, reisi bulunduğu mecburi şalışma teşkilâtı hakkında Berlin'de- ki yüksek tahsil talebesi in ferans vermiştir. M. Hieri, konferansmı bitirdikten sonra yüksek tahsil talebesinden 16 bin kişinin gelecek ilkbaharda çalışma ve iş kamplara gireceklerini bildir. Avusturya yolu Almanyaya kapalı İtalya Avusturyanın ha- reketini tasvip ediyor VİYANA, 21 (A.A) Havas Ajansı muhabirinden; M. Saviteh'in Viyanada yaptığı konuşmaların hakiki mevzwu hak ında resmi makamların gösterdilderi ke tumiyet, bu görüşmelerin en esaslı nok- talarınn yavaş yavaş ortaya çıkmasına mâni olmamıştır. M. Suviteh, Avustur - ya yolunu Almanyaya kapamağa İtalya Bin azmettiğini kat'i bir lisanla söylemiş tir. Avusturya ile İtalya arasındaki iletr- sadi münasebetlerin daha sıkı ve kuvvet bir kısmının bu mevzu etrafında eee « yan ettiği zannolunmaktadır. Nihüyet Avusturya diplomasisinin Almanyaya karşı aldığı vaziyetin İtalya tarafından a muhakkak gibi görünmek Avusturyanın korunması icin LONDRA, 21 (A. A.) — Sunday Referce gazetesinin verdiği bir habe- re göre M. Dolifuss, Avusturyanm is- tiklâlini temin etmeleri için büyük dev etlere hitaben pek yakında bir da- im neşrelmeğe hazırlanmakta» lr, Ayni zamanda M. Garvin, Observer Sazetesinde neşrettiği bir yazısında “Avusturyanm korunması sulhün ko- runması ile sıkı sıkıya alâkadardır.,, dedikten sonra, İngiltere tarafından üç taraflı bir teminat verilmesini kuv- vetle tavsiye etmektedir. Resmi Tebliğ VİYANA. 21 (A.A.) — Italya Hari ciye müsteşarı M. Suvich'in ziyareti hak kında neşrolunan tebliğde bu ziyaretin bilhassa dostane olan Avusturya - İtalya münasebatı için yeni imtihan devresi teş İ kil etmiş olduğu kaydedildikten sonra deniliyor kiz iyasi vaziyet ve İtalya ile alâkadar eden ve ünasebetler esaslı bir tarzda tetkik olunmuştur. İki nazar arasındaki görüşmeler Riccione'de mevzuu bahis edilmiş olan harici siyasetteki âhenki te İ git etmiş ve bilhassa Avusturyanın istik- İlinin muhafazası hususunda mutaba - kat efkâr: mevcut olduğunu isbat eyle » miştir. Bu meyanda Avusturyanın yeni- den tensiki . ve iktisadi kalkınması da mevzuu bahsolmmuştur. tür si şa ma e Stavisky meselesi PARIS,21 (A.A.) — Mebus M. ibarncgaray, Staviski meselesi, için, bir anket parlamenter) heyeti seçilmesi hak kında, müstacelen müzakere edilmek üze re İyarın bir teklifte bulunacağını ihbar etmiştir. M. İbarnegaray'ın bu teklifi, ge gen hafta mumaileyhin verdiği ve meeli sin reddetmiş olduğu takrirden farklıdır. Bu şimdiki teklif, heyeti umümüyenin müzakeresine wzedilmeden evvel, niza - sen ait olduğu encümenden geçecektir. M. Compere - Morelin riyasetindeki bu i bir mazbata tanzim ve arzedecek ve maali muvafık olsun olmasın, teklif sahibi, nizamen ike tiza eden 50 imzayı toplamış olmak şeri tile, bu mazbata nihayet beş gün zarfın. da meclis ruznamesine alınacaktır. Berlinde Çin resim sergisi BERLİN, 21 (A.A.) — Berlinde ki güzel sanatlar akademisinde vücü - da getirilen muasır Çin resim sergisi dün gimat. iyi gezip görmeğe geleni rasında Berlimdeki”” cenebi * lçilerden birçoğu ve hariciye nezaretinin mümes- silleri de bulunuyordu. Fransa - Lehistan CENEVRE, 21 (A.A.) — M, Paul M. Beck ile ko- Milletler Küçük itilaf BELGRAT, 21 (A.A.) — Hariciye nazırı M. Jevtieh, dün gece Zagrep'e gitmiştir. Orada küçük itilâf konferan” soda bulunmak üzere Cenevreden ge, len M. Benes ile M. Titulescoyu ka. bul edecektir. yağa Silâhları azaltma meselesi PARİS, 21 (A.A.) — Havas Ajansın i kü Şük bürosu M. Hendorsonun reisliği al - tında toplanmıştır. Bu Çermi İ Be nes, M. Politis, M, Avenol iştirak etmiş- İerdir. Büro, şu kararı almıştır: Küçük büro, 1934 şubatının 13 ünde Londrada yeniden ti ğ İngiliz Hriciye nazırırın tetkikatı LONDRA, 21 (A.A.) — Hariciye na zer M. John'Simon Londraya döner dön HARICI HABERLER Amerikada Para meselesi Kanun mebusan mecli- sinde kabul edildi VAŞINGTON, 21 (A. A) — Para meselesi hakkındaki kanun lâyihası- nm Mebusan Meclisinde yapılan mü- zakeresi, bir çok tadil takrirleri ve- rilmiş olmasından dolayı sürüp gitmek tedir. Bununla beraber Demokrat ve Cümhuriyetçi fırkalar liderleri bu iâyihanm meclisçe kabulü muhakkak olduğu fikrindedirler. Ölüm ilmühaberi VAŞİNGTON, 21 (A. A.) — Mebu- san Meclisi, para hakkındaki kanun lâyihasında mevcut olan ve Reserve Federal bankalarında bulunan ihtiyat alim paralar üzerindeki hakları hükü. mete devreden fasiz olduğu gibi kabul Müzakere esnasında mebuslardan M. Luce demiştir kiz “Altın vesikaları hakikatte Reserve Federal,bankalarındaki altınm maliye mahzenlerine gömüldüğünü tastik ©- den birer ölüm ilmühaberi mahiyetini alıyor. Meclis, millileştirilmiş altının bey- nelmilel bankalara devrinin men'i hak- kındaki tadil takririni reddetmiştir. Kanun kabul edildi VAŞINGTON, 21 (A.A) — Me busan meclisi cümhur reisi M. Roose- veltin para meselesi hakkında bugüne kadar aldığı kararların hepsini tasdik etmiştir. Ayni zamanda meclis M. Roose veltin teklif ettiği kanun lâyihasını da kabul etmiştir. Bu kanun M. Roosevelte dolar kıymetini yeniden düşürmetmesi ve kambiyo fiyatların istikrar ettirilme. sine mahsus olarak 2 milyar dolarlık bir karşılık vücuda getirmesi için salâ- hiyet vermektedir. Cümkhuriyetçilerin bu kanun lâyi- hasına evuhalefet için sarfettikleri bü- tün gayretler boşa çıkmıştır. Bu kanun lâyihası, ayan meçlisin - — bu hafta müzakere mevkiine kona- tar, Üç milyon kişilik Bir ordu Bir Londra gazetesine göre Almanya silahlanıyor LONDRA, 21 (A.A.) — Reyold ga zetesi, hu sabahki nüzhasmda Almanya- nn yeniden silâhlanması hakkında bil diklerini tekrar sayıp dökmekte. Başve - kil M. Hitlerin İngiliz ve Fransiz hükü- metlerile fikir teatisine girişmekle sade- ce vakit kazanma istediğini açık bir su- yette ileri sürmektedir. Bu gazete, müta- Isalarına devamla diyor kit “Müzakerelerle geçen her gün M. Hitler'e yeniden ve gizlice silâ suretile maksadını takip imkânını vermek tedir. Bundan başka bugün elimizde bu- lunan vesikalar Almanyanın şimdiki hal de enaz üç milyon kişilik bir orduyu se ferber hale koyabileceğini, M. Hitler'in kura usulile asker toplama sistemini şim diden tatbike başladığını göstermektedir. Milliyetçi sosyalist hücum katalarmın #adece siyasi mahiyette teşekküllerden başka bir şey olmadığı yolunda Alman idarecileri tarafından müdafaa edilen ok tai nazar kısmı bu iddiaya kapılıp aldan miyacaktır.” Sarre'da halkın reyine müracaat CENEVRE, 21 (A-A-) — Havas ajansı muhabirinden: Milletler Cemiyeti meclisi, Baron Alcisinin teklifi üzerine M. Madariaga Baron Alsisi ve M. Argentin Camti- loden mürekkep bir komite teşkil et- miştir, Bu komite, Sarreda ha'kın reyine müracaatın tatbik ( suretinin ortaya «çıkardığı meseleler hakknda bir rapor hazırlayacaktır. Bundân sonra meclis Baron Alcisi- nin raporunu tasvip etmiştir. Bu Ya- porda meclis, Sarroda 1935 senesinde halkın reyine müracaat edildiği sırada reylerin serbestçe samimi ve doğru bir surette verilmesi hususundaki arzusunu teyit etmektedir. M. Paul Boneour, bu rapora karşı ileri sü hiç bir itiraz olmadığını, ancak Fransanın Sarreda halkım reyi ne müracaat edilmesi için girişilen ha- zırlıklara nasıl bir zihniyet dairesinde iştirak ettiğini anlatmak istediğini söy- lemiştir Mergen Milletler cemiyetinde Ga a m ir Gamiyeni öd akel — hiç değilse şimdiki toplantı devre- si hesabıma — hal ve tanzim ettikten sonra Bolivya — Paraguay ihtilâfile meşgul olmağa başlamıştar. Arjantinde şiddetli sıcaklar BUENOS AİRES, 21 (A. A.) — Ar jantinde bugünlerde gayet şiddetli bir hüküm sürmektedir. Termomet- re gölgede 40 dereceye çıkmıştır. Bir çok kimseler güneş çarpmasından has talanmıştır. m ur parlamentosunda | Fransa - Türkiye grupu M. Herriot ile hariciye vekili arasında telgraflar teati edildi ANKARA, 21 (A.A.) — Fransız parlamentosunda Fransa - Tür - kiye grapunun teessüsü münasebetiyle Tevfik Rüştü Beyle M. Herriot arasında aşağıdaki telgraflar teati olunmuştur: Fransa - Türkiye grupunun müessis meclisi için toplanmış olan 130 Fransız mebusu size muhabbetlerini arz ve yürekten gelen hislerinin ve asirdide ananeye tevfikan iki memleket arasında samimi bir teşriki me sainin inkişafını görmek hususundaki arzularının Türk hükümetine ve parlamentosuna iblâğını rica ederler: Reis Herriot ve arkad. Paristeki sefirimiz vasıtasiyle gönderilen çok lâtülkâr telgrafınızın arzına müsaraat ettiğim cümhuriyet hükümeti, Fransa - Türkiye parla- mento grüpunün teessüsü hakkındaki dostane işarınızdan fevkalâde mü tehassis olmuştur. Zatı devletinize ve mezkür telgrafı imzalamış olan dost ve arkadaşlarınıza hararetle teşekkür ederim. Fransa — Türkiye grupunun edindiği gaye hükümetimce Türki- yenin Fransa ile olan münasebatının inkişafında takip edilen ga- yenin tarnamiyle aynıdır ve telgrafınızda izhar etmek lütfünde bulun - dı temenni burada en iyi makesini bulmaktadır. B. M. Meclisi ta- til devresinde bulunduğundan telgrafınızın süretini meclis reisi Kâzım Paşa Hazretlerine göndermekle iktifaya mecbur oldum. Ve Meclis tek - rar açılır açılmaz - ki bu açılış mart ayı başlarında olacaktır - takdire şayan mesai ve gayretlerinizden mebusları haberdar etmesini kendi - lerinden rica ettim. Millet mümessillerimizin bu haberi sevinç ve min - nettarlıkla karşılayacklarına katiyen kaniim. Tevfik Rüştü İhracat mallarımız daha ucuz tarife- lerle harice gönderilecek İktisat vekilinin İzmirde tetkikatı İZMİR, 21 (Milliyet) — İktısat V: ahmut Celâl Bey tetkikatı- na devam etmektedir. il Bey bügün öğleden sonra vapur acentala rı mümessillerini kabul etmiştir. Toplantıda ihracat mahsullerimizin ha- riç piyasalara daha ucuz tarifelerle sevkini temin çareleri etrafında mü- zakereler cereyan etmiştir. Bundan sonra Vekil Bey, Ziraat Bankası umum müdürü Kemal Za im Beyle birlikte mektepleri gezdiler, akşam yemeğini Kız Muallim mektebinde yediler, Celâl Bey öğleden evvel yeni teşekkül eden kuru meyve ihracatçılar birliğini kabul eyliyecek, izahat alcaktır. Öğleden sonra da Türk, ecnebi tütün ihraca tacirlerile görüsecek, halıcıları da kabul eyliyecektir. Toplantılar Gazi konağında olacaktır. Ankarada ekmeği pahalıya satanlar hakkında takibat yapılıyor ANKARA, 21 (Teleforla) — Dün şehrin muayyen semtlerinde baş gösteren ekmek buhranı bugün de devam etmistir. Belediye lâzım geln tedbirleri aldığı halde buhranın devamına sebep bazı fırıncıların ve ekmek satan dükkânların yaptıkları fena propagandalardır. Dün ek- mek bulamayan veya bulmakta müş külâta uğrayanlar bugün bu fena pro pagandaların tes'rile ihtiyaclarımın dört beş misli ekmek almışlardır. Bu suretle çarsıda ihtiyaçtan fazla ekmek satılmış ve fakat belediyenin teş vikiyle fazla ekmek çıkarmış olan mahllelerdeki fırınlarda bilâkis ek - meklerin çoğu satılamamıştır. Bu müvazenesizliğe nihayet vermek için Bugün de bazı tedbirler alınmıştır. Fazla ekmek satmak maksadile; ya- rin ekmek bulunmıyacak” diyerek halkı endişeye düsüren bazı fırın ve düki vaziyette istifade ederek ekmeği belediyenin koyduğu a- zami fiyattan pahalıya satanlar hakkında takibat yapılmaktadır. İyi pamuk yetiştirmek için , ANKARA, 21 (Telefonla) — Milli sanayimizin mühtaç olduğu i- yi vaziyette pamuk yetiştirmek için geçen sene Adanada başlanan teseb büs güzel neticeler vermektedir. Bu sene Amerikan mevcut pamuklar Adana piyasasında rağbet kazanmıştır. Bu pamukların üretme işine muntazam bir plân dairesinde devam olunacktır. , Nazilli mıntakasında yapılan pamuk ıslah tecrübelerinin de kat'i ne ticesi alınır alınmaz orada da Adanada olduğu gibi üretme faaliyetine geçilecektir. Yeni usul ziraati tatbikatile göstermek için birçok yerlerde istasyon müdürlerinin idaresi altında tecrübe torlalrı açılmıştır. Önü - müzdeki sene bu tarlaların adedi arttırılacaktır. ? Nazillide mensucat fabrikası İZMİR, 21 (A.A.) — Sehrimizde bulunmakta olan İktisat Vekili Mahmut Celâl Beyi ziyaret etmek üzere Nazilliden bir heyet gelmistir. Gazi konağında Vekil Beyi ziyaret eden bu heyet, Nazillide kurulacak mensucat fabrikası ve maden kömürleri hakkında izahat vermişlerdir. Amerikalılar tütün alıyorlar İZMİR, 21 (A.A.) — Şehrimizde bulunan Amerikalı tütün alıcıları, senelik alıp sevkettikleri iki milyon kiloya yakın tütünleri Amerikaya götürmekte olan vapur geçenlerde Kıbrız adası civarında batmıştı. Bu suretle tütünlerimizden mahrum kalan Amerikadaki tütün kumpanyala re ihtiyaçları olan tütünleri yeniden piyasamızdan almak zaruretinde kal mış olduklarından bu kumpanyalara mensup İzmirdeki mübayaa me - murları her tarafta tekrar faaliyete geçmişlerdir. Böylelikle piyasadan iki milyon kiloya yakın tütün alıp Amerikaya sevkedeceklerdir. Ankara valisi ANKARA, 21 (Telefonla) — Me zun bulunan Ankara Valisi ve Beledi" ye Reisi Nevzat Bey bu sabah şehri” Yunanistanda bir tevkif ATİNA, 21 (Milliyet) — M. Venize suikastta methaldar Josa yapılan olmak- mize dönmüş! la mazmun ve müddelumumiliğe kendi | mmm arzünile teslim olan Spireaninin tevkifi - | 3, diğer bir üçüncüsü de sekiz ay haf ne karar verilmiştir. *e mahküm edilmişlerdir. Bundan maada suüstima! meselesi den bir miralay da divanı âli tarafın” dan 9 ay hapse mahküm edilmiştir. M. Venizelos Giride gitti ATİNA, 21 (Mitliyet) — M. Veni zelos buşün Giride hareket etmiştir. M. Venizel kalar rel belediye müştür. Pireda gürültülü bir muhekeme ATİNA, 21 (Milliyet) — Pire'de hava kuvvetleri zabitlerinin muhake- mesi çok gürültülü oltauştur. Gazete lerin verdikleri malümata göre müda» fan şahitlerinden M. Saras M. Repa a- leyhinde tahkiramiz cümleler sarfet. tiğinden iki zabit dövüşmeğe başla- mışlardır. Polislerin müdahalesi üze- rins ortalık yatıştırılmıştır. M, Saras mahkeme reisinin emri üzerine tevkif edilmiştir. Neticede zabitlerden biri zaklaşmak istediğine dair olan habe” ler tekzip edilmektedir. ğ TERİ EESESİPEEREREİ SEEEEADE SP EPİ EE YA İSİ. Ke M. Venizelos'un Yunanistandan ©. 7 As ö mW EDU KEYNES FER EEEPPESESESEEEELERLEŞ