22 Ocak 1934 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 3

22 Ocak 1934 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 3

| | Gİ İva Hükümetin parmakları Şimdi ne tarihini, ne de yapanın sms hatırlıyorum.. Yalnız ba- Da fena bir tesir yaptığı için vak'a- unutmadım. o Bundan dört beş & evvel bir köylü arabacı. Kim bilir şehrin hangi varoşundan gir - Pit içinde ot dolu arabasile Ga- htasaraya kadar gelmiş, oradaki memuru bunu (yakalamış. ia bir muhavere geçiyor. Bu muhaverenin köylüye ait olan kumı acemiliğini itiraf ederek ö- Şir dilemekten ibaret. Öteki tara- nda maalesef fazlaca bir kabar- Ma var, Benim kulağıma çalman arasında hiç unutmıyacağım MİZE oldu. — Öküz herif! Bu araba ile bu- İni hali le imal sün dir. Hükümet otoritesinin hikmeti edilememesindedir. Ü- hastalığı şöyle bir kenara koyalım. lâkin bir acemi köylüye bir işaret Memurunun böyle | hitap etmesi koğru mudur? Bu ufak fakat göze tan vak'ayı anlatarak ogi iğim mevzu şudur: Hükümetlerin halk üzerinde ya- ilk tesir küçük memurların ir. Sokakta polisler, beledi- memurları, dairelerde mukayyit- ii Para tevzi edenler, icrada halk daima memurlar $ 7 halkın beslemesi lâzrmgelen ve muhabbet noktasmdan Yaş iylik yapmış olurlar.. Lâkin bin kere esef olunur ki, hükü- memurluğu denince halka ka- fa tutmak, hırpalamak, da saatlerce beklet- telâkki edilir. Bunu il edemeyiz fakat hâ ve bilhassa a görülen bu zihniyeti kopartmak, halka istinat bir rejimin en hayati işi olma- 1 1 E 7 yi i g 5 ii İğne rahim olurlarsa halk okşan- o hisseder. Şimdi ars- Pile okşayarak idare ediyorlar. Bir Mağazalarının önünden geçerken “Ala bir şey görseniz. kefenlik ( patiskalar - Küle elbiseleri - gözyaşları Yl kı, SİN yumuşak mendiller, va- iş nın önünde durursunuz ama : Biz Hay Allah belasını versin!.. “0 şey!. Dersiniz. fi Kii bizim gazetelerimiz maale- iyi tasavvur ettiğim mağaza vit. eğer, Penzer.. İlk sayfalarında — dr, m bütün facialar yazılı- in, ç Pıkalıp altında ölenler, ka- * iki yerinden doğrayıp en, dide kazara (1) ölenler, hava boğulanlar falan filân. ölüm kokan ne kadar ka- 77 İng pirinci sayfalara bir dükkâncı erceğ iye Ben hayatta kâfi e hattâ lüzumundan fazla a kağanduğuna kaniim.. Gaze- beyle vermeselerde bu kara Onay, er elektrik süratile işitir. içindir ki; Piyeslerimizde, arm hikâyelerimizde Yesi / hafifliyebilmektedir. Yama etler yaşamak ister, ve ie arzusu hâkim olan millet. Biyyaffak olurda gün evvel bir hanım oku- et, zdan aldığım bir mektupta N yikgrimizin bu fena mostraların yet ediliyordu Benim de öte al, Bözüme çarpan bu noktayı bay fırsatını buldum. Bugüne birinci sayfaları ve büyük da; Dep facinlara saklamak. vi şan sonra da biraz tatlı haber- fvetsirelim..— Bakalım ne olur! Say arı görmüyor musunuz?. U- Yişyenkli lâstik keseleri alıp f İk htiyorlar!, Lâkin bunların için: Hapçara renklisi var m7. kara rengi kabul etmez. bakın!, FELEK İhraç iskelesi Derince yerine Haydar- paşa kabul edildi Aldığımız malümata göre, İktisat Vekâleti halen Derince limanmdan ih raç edilen bir kısım maddelerin bilhas sa krom madeninin Haydarpaşa lima- mından ihracmı muvafık görmüştür. Vekâlet Derince yerine Haydarpaşa- dan ihracat yapıldığı takdirde masra- fn fazla olmamasını ve emare sillere gerek alıcıya fazla ir mil edilmemesini istemektedir. Bumun için alınacak tedbirler tespit edilmek- tedir. Yarda yerine metre Ticaret Odası makaraların etiketle- rinde © makaranın ihtiva ettiği ipliğin miktarının yarda yerine metre ile gös- terilmesi hakkında İktisat Vekâletini kararınm tatbikine çalışmaktadır. Odanm bu hususta yaptığı telkikat- ta bir kısım makaraların etiketlerin- de hem yardasının hem de metresinin yazılı olduğu anlaşı'mıştır. Yazılr ol. mıyanlar için de ufak birer kâğıt ya- pıştırmak kâfi gelecektir. Hattâ bir kısım makara ticaretha- meleri böyle küçük kâğıtlar tabettiro- Tek makaralar üzerine yapıştırmışlar. dir. Nakadır arka geldi Dün şehrimize Anadoludan 165 ton arpa gelmiştir. Bu kadar çok arpanm bir günde piyasaya gelişi fiatler üze- rine derhal tesir yapmıştır. İstanbul. da halen 1570 ton stok arpa vardır. Yeni kayıtlar kondu Ticaret borsası Borsada muamele gö- ren malların kayıt ve satışı hakkımda ye- Bi bazı hükümler koymuştur. Bu hüküm lere güre bundan sonra Borsaya arzedi len mallar o gün satışı yapılırsa derhal kayıt yapılacak ve Borsadaki muamele- si yapıldığı gün piyasaya arzedilmiş ola caktır. Bunun haricinde hareket eden « ler şiddetle cezalandırılacaktır. Müşterek büro Türk - Yugoslav Afyon satış bürosu için uyuşturucu maddeler inhisarı yanın da tutulan daire tamamen hazırlamıştır. Büro ihzari mahiyette fazliyete geçmiş bulunmaktadır. Nevyork borsasında NEVYORK, 21 (A.A.) — Nevyerk Federal Reserve bankasının dolar kıyme ne hesabına hariçten altın mübayaasına hangi hadde kadar devam edeceği borsa mahafilinde merakı mucip oluyor. Filha kika Sn perşembe günü 4.957 dolara düşen İngiliz lirasma nisbetle dolar mü- Bim surette yükselmişti. Cuma günü 5,085 e düşen dolar dün gece 4,997 ye çıkmıştır. Borsada zannolunduğuna göre cuma günü İngiliz irasınm yükselmiş olmasına sebep, Londradan gelen haber lerden anlaşıldığına göre ayni günde Re- serve Bankasının Londradan mühim al - çarşamba günleri 4 milyon 319 bin dolarlık altın satm aldı- ğmi ve doların yükselmesine mâni ol - mak için günde takriben iki milyon gözetesi, İngiliz kirasının beş dolar kıy- yapağı Sml için Abir, ka - İngiltere arasında bir uzlaşma bu- Tunduğunu temin ediyorlar ise de, baş- kaları bu kiymetin her iki tarafı da tat- ini (0,60) çente düşürmek Tardr. Böylece İngiliz Birası mühüm su- rette yül frank ise 6,50 çentte takarrür edecektir. Gümrüklerde Bir döviz kaçakçısı yakalandı Dün akşam zabıta ve muhafaza teş- kilâtı yeni bir döviz kaçakçılığı mey - dana çıkarmış ve kaçakçı yakalanmış - tr. Galatada Ahtranik İstepan isminde bir sarraf vardır. Bu sarrafın harekâtı bir müddettenberi şüpheli görülmekte ve nazarı dikkati celbetmekte idi. Bu sebeple muhafaza teşkilâtı ve zabıta bu sarrafın muamelelerini tetkike başla - mışlar ve dün bir döviz kaçakçılığı baş- langıcında iken yakalanmıştır. Antranik İstepan efendinin üzerin- de 450 Türk lirası mukabilinde tebdil «dilen ekserisi dolar olmak üzere muh- telif ecnebi dövizi bulunmuştur. Antra- nik Efendi hakkında kanuni takibata başlanmıştır. Esrar ve çakmak taşı Gümrük muhafaza kumandan! gelen malümata nazaran Yukarıçarşıda İlyanm dükkânmda yapı. lan aramada muhafaza teşkilâtı tara” fından 35 çakmak ta lunan Maltepe vapuruna binmekte iken İbrahim namında bir m Me süphe üzerine arama yapılmış ve bimin belinde bir köğrtta sardı iki ki. lo esrar bulunmuştur. İbrahim mahke- meye verilmiştir. Mehkemelerda Adliye tayinleri Bazı değişiklikler yapılâ- cağı söyleniyor Adliye intihap encümeninin tın on beşind. edeceği söylen- mektedir. - Gene söylendiğine göre Müddelumumi Kenan Bey İzmir a; ceza reisliğine, İzmir Ağırcezi Suat Bey İstanbul ağırceza reji tayin edileceklerdir. İstanbul Ağırceza de münhal bulunan rından birine tayin Adliye yangını tahkikatı Adliye yangını tahkikatma devam edilme ül şuba- reisi Aziz Bey temyiz azalıkla- ir, iatintak hâkimliği- De müracaatla tahkikatın tevsi tale- binde bulunmuştur. Yenileme bürolarına müraca- atlar başladı Adliye yangını münasebetile neşre. dilen kanun mucibince teşkil edilen ve evvelki gün faaliyete başlıyan ye- nileme bürolarına dün öğleye kadar vukubulan müracaatm miktarı 127 yi geçmiştir. İşler bu süratle üdüğü takdirde tesis işinin 3 ayda biteceği tahmin edilmektedir. Doktorlar itiraz ediyorlar Etibba Odası Odaya kaydedilmiyen bir çok doktorları sulh mahkemesine vermiş, sulh mahkemesi do © bunları bir kasmı ei niye müracaatla karar- etmektedirler. Doktorlar bu kararlarında Etibba Odasma aza kaydedileceklerini, fakat Odanın 10 i şapkayı tahkir ettikleri için Cemiyet Reisi Süleyman Sırrı Bey bun lar aleyhine bir dava ikame etmişti, Davanm geçen celsesinde hâkim, Sü- Jeyman Sırrı Beyin cemiyet mümessili olup olmadığına dair vesika getirme- sine karar vermişti. Süleyman Sım Bey dün bu vesikayı ibraz etmiş, bu- nun üzerine Gani Efendi ile Şaziye Ha nım isminde bir kadının tercümanlığı ile 3 dilsiz ve kulaksız şahit-dinlenil- miştir. Bu şahitler maznunların haka ret ettiklerini söy! ir. Mahke- e geimiyen diğer şehitlerle dilli ve şahit te getirilmesi için « için aym öğ Kibrit fizti R sy Şirket müdürü tekrar Ankaraya gidiyor Kibrit fiatlerinin indirilmesi hükümetçe şirket nezdinde tebligat yapıldığını ve büyük kutu kibritlerin 70, küçük kutu kibritlerin 60 perakende olarak satılması Jüzumu şir kete bildi liğini nf . den Kibrit Şirket Umumi Müdücü Mi. King Ankaradan dönmüştür. M. K'ng bugün de Ankaraya giderek müzake rata devam edecektir, Kibrit fiatlerinin hangi tarihten jti- baren indirileceği ve Yeni fat üzerin. den satışa ne zaman başlanacağı M. King'in avdetinden sonra kat'i şeki de belli olacaktır. Bağcılığa rağbet Bu sene bağcılara çok çubuk dağıtılacak Vilâyetimiz mülhakatında son senelerde bağcılığa büyük bir e - hemmiyet verilmektedir. Birçok müteşebbis bağcılar yirmi otuz çe- şit üzüm yetiştirmeğe de muvaf - fak olmuşlardır. Ziraat vekâletinin direktifi üzerine Ziraat müdürlüğü ve Ziraat odası bağcıları teşvik edi ci tedbirler almışlardır. Bağcılara geçen sene Ziraat vekâletinin Eren köyündeki nümune fidanlıkların - dan Amerikan üzüm çubukları ve- rilmişti. Bu sene bağcılara daha ge niş mikyasta yardım edilmesi ka - rarlaştırılmıştır. Mektum nüfusun kaydı Son af kanunu mektum nüfu - ından dolayı cezayı affet di eli bu gibiler nüfus idaresine müracatla kayıtlarmı yap tırmaktadırlar. Bunların mikdar: « nm epeyce tutacağı anlaşılmakta- ir. Yangına karşı tertibat Yangın vukuunda alınan terti - bat hakkında vilâyette yapılmakta olan bee bitmiştir. Polis müdür- lüğünde de buna mümasil tesisat yapılmaktadır. va 1 Karısını öldürdü v Şehremininde dün akşam bir cinayet oldu Dün akşam Şehremininde Uzun Yu- suf mahllesinde Kahveci Yakubun çıra- ğı Mustafa, evine gitmiş ve şiddetli bir münazaa neticesinden zevcesini bıçakla ağır surette yaraladıktan sonra kaçmış - » Gürültü etraftan duyularak yetişil - miş ve yaralı kadıncağız hastahaneye kaldırılmış ise de bütün müdavata rağ - men vefat etmiştir, Cinayetin, kıskançlık eseri olduğu anlaşılmıştır. Büyük bıçağı ne yapacakmış? Zeyrek caddesinde dolaşan Osman is minde birinin halinden zabıta memurla « rı şüphelenmişler ve üzerini arayınca büyük bir bıçak bularak müsadere et » mişlerdir. İstasyonda düştü ve öldü Evvelki gece Sirkeci istasyon mü - dürlüğü Kıvırcık Yusuf oğlu Hacı Ömer Efendi, tren yetişmek üzere koşarken is- tasyon avlusunda düşmüş ve derhal öl müştür. Bir kadın için Rumeli fenerinde Rizeli Abdürrah - man ve Halim isimlerinde iki kişi bir ka- dın meselesinden kavga etmişlerdi. Ab - dürrahman, tabancasile altı kurşun sika rak Halimi kolundan ve vücudünün muh telif yerlerinden ağır surette yaralaya - rak kaçmış idi. Abdürrahman, dün za » bıtaca derdest edilmiştir. İnaboludan kaçan yakalandı İneboluda ahzugasp suçundan dola yı hakkında tahkikat yapılan Kâmil İsminde biri İstanbula kaçmıştır. Polis ikinci şabe müdürlüğü Kâmi- lin burada saklandığı yeri meydana çıkarmış ve kendisini © yakalamıştır. Kâmil tahkikat evrakile birlikte mah- fuzan İneboluya gönderilmiştir. Çocuklara kumar oynatırken Kadıköyünde sokakta küçük çocuk- lara kumar oynatan bir adam yaka- lanmıştır. Mahmut isminde olan bu 8- dam isine seyyar köfteci süsü ve- rerek elinde bir mangal ve bir teneke ile sokaklarda dolaşıp çocukları başı- na toplamaktadır. lahmut, etrafma çocukları topla- dıktan snora elindeki tenekeyi yere koyup çocuklara verdiği tavla zarları- nı bu enin içine attırmak sureti- le kumar oynatmakta ve kandırıp pa- ralarını almaktadır. Bu hareekti zabr- tanın nazardikkatini celbetmiş ve ta- kip neticesinde Mahmut dün gene ço- cuklara zar attırırken cürmü meşhut halinde yakalanmıştır. © Fiatlisteleri Sıkı bir kontrol yapılmazsa beklenen netice alınamaz Yeni ölçü ve tartıların tatbikinden itibaren bilhassa bazı perakendeci es- Bafın bu vaziyetten istifade ederek ih- tikâr yaptıkları ve başlıca eşya fiatle- rini yükseltmeğe gösük - mekledir. Belediye bunun üzerine Ti- caret Müdürlüğü ile anlaşarak bu ih- tikâr hareketinin önüne geçmek | ve ayni zamanda halkı da ikaz etmek için piyasada mevcut başlıca maddelerin bir fiat listesini gazetemiz vasıtasile çarşamba günü neşretti, Bu piyasa fiat listesinin neşrinden beri altı gün ü. Bu altı gün zarfmda bu fiat sinin piyasayı biraz itidale sevkettiği | inkâr edilemez. Yalnız henüz listeden beklenen fayda husule gelmiş değil. dir. Esasen listeyi neşretmek eski va- ziyette bir tebeddül yapmaktan uzak bir harekettir. Belediye teşkilâtınm bunun tatbikini semt, semt ve tarama suretile tetkik etmesi lâzımgelmekte- dir. Dün bir muharririmiz piyasanın en harcektli yerlerinden Tahmis sokağm- dan başlıyarak şehrin kenar semtlerin kadar bu listeye karşı olan alâka de- recesini, esnafın ne derece riayet et- tiğini ve haikm ne kadar benimsediği- ni tetkik etmiştir. Muharririmisile ilk evvel hasıl olan kanaat bu piyasa cet- vellerinden başta bu işi tatbike memur olanlardan bir çoğu da dahil olduğu halde esnafın ve halkın farkında bile olmamasıdır. Maamafih umumiyetle fiatler bu fiat listesinin çerçevesi ha- ricine çıkmamaktadı, si Yalnız, esnaf bu vaziyetten de isti- fade yolumu kolayca bulmuştur. Es naf hemen umumiyetle bütün smıf mallar üzerinde kabil olduğu kadar azami fiati tatbik etmek yolunu tut- smuştur. Halkevinde Yeni intihap Halkevi komiteleri yeniden seçilecek yet komitesinin idare heyeti intihapları 15 şubatta bitecektir. Halkevi talimatnamesinin höüküm- lerine göre iki yılda bir yapılması lâ - zım gelen şube komiteleri seçimi aşa ğıdaki sıra, gün ve santte İstanbul Halk evi merkezi salonunda yapılacaktır. bat 934 çarşamba saat 17 de 6 — Halk dersaneleri ve şubesi: 9 subat 934 cuma saat 17 de : 7 — Kütüphane ve neşriyat şubesi: 11 şubat 934 pazar saat 17 de 8 — Köycüler şubesi: 12 şubat 934 Pazartesi saat 17 de 9 — Müze ve sergiler şubesi: 14 şubat 934 perşembe sant 17 de, Ücret tarifeleri Memurlara tenzilât yapıl- ması kabul edildi Liman nakil vasıtaları bilet ve ücret tarifesini tetkik eden komisyon dün de- niz ticaret müdürlüğünde toplanmış ve Şirketi Hayriye ile Akay tarifelerini tet kik etmiştir. Komisyon Şirketi Hayri - ye müdürü tarafından verilen izahatı din aga ve varim mm tetkik ede - mevcut yolcu biletlerinin ücretlerini memurlara yaptığı tenzilât bütün devlet ve belediye memurlarının yapılması muvafık görülmüştür. Memur lar için çok mühim olan bu tenzilât A- kay tarafından da kabul edilmiştir. tesi günü saat (11) de Fatih parkında Tayyare abidesi civarmda yapılacak ihtifal merasimi program mucibince hazırlıklara başla macaktır. Küçük haberler *Bir srupu geliyor. —3 şubattan sonra şehrimize İngiliz ve A- merikan seyyahlarmdan © mürekkep bir seyyah grupunun muvasalatı bek- lenmektedir. * Danslı çay — Türkiye Turing ve Otomobil klübü azası şerefine dün, Pe rapalas salonlarında danslı bir çay ve- rilmiştir. Toplantı geç vakte kadar devam et- * Faşizm hakkında bir konferans - Şehrimizde bulunan İtalyan profesör. lerinden M. Carocci tarafından evvel. ki gün, Casa d'ltalin salonunda faşiz- min içtimai ve zirai siyaseti mevzuu etrafında bir konferans © verilmiştir. Konferansta İtalyan Ceneral konsolo- su ile İtalyan kolonisine mensup bazı kimseler bulunmuşlardır. * Mürettipler Cemiyetinde. — Ge- çen cuma günü senelik kongrasını ya- pan Türk Mürettipler Cemiyeti İdare Heyeti intihabat neticesinde reisliğe Cemal, ikinci reisliğe Nasuhi, kâtipli- ğe Necdet, Kasadarlığa Saim ve aza- lıklara Cenani, Natık, İsmail, Turan fız Şükrü, Münür Bey ve €- iel sözlmişerdi. mmm hinabilir? çim Du sil listesinin tatbi sıkı bir surette kontrol et- bi yahut ta fint listesi neşrinden sar #azar edilmesi lâzımgeldiği söylen- mektedir. Belediye Reis muavini ne diyor?. Belediye başlıca gıda maddelerine ait ikinci fiyat listesini bu perşembe neşredecektir. Neşredilen fiyat listesi. nin umümi piyasaya uygun he na ve bazı maddelerin daha ucuza ve- ya bazılarının daha pabalıya satın a - İimdığına dair dün belediyeye bir mü- racaat vaki olmuştur. iye reis muavini Nuri Rey dün bu hususta bir muharririmize demiştir it © — Olçülerin değişmesinden dolayı piyasadaki tereddüt ve bazı yanlışlık- lar zamanla geçecektir. Rekabet mese- i in iş ir, İzi e yi mi kilo üzerinden alım satıma alışama - mıştır. Bazı esnafın ibtikür yoluna sap- tıklarını duyuyoruz. Fakat teftiş ve müracantl b Re ii Ni hil iyat İistele. rapor almadık. Neşredilen — küyetler vaki olduğu takdirde âmilleri şiddetle tecziye edilecektir.,, ME Zevklerimiz Bayram gibi, tatil | günleri gibi aylak kaldığımız zamanlara acıyo- rum. Çünkü her tatili veyahut bayra- mı takip eden gün gazetelerin za- bıta sütunları kabarıyor. Çünkü işsiz, serbest o kalan bir takım insanlar hürriyetlerinden is- tifade etmeyi yalnız rakı içmekte buluyorlar. Çünkü tatilin çalışan insan için bir istirahat ve eğlence hakkı ver. diğine akılları ermiyor. : ie kime GE içiyorlar. Kumar oynıyorlar, oyna- masını bilmeden oynuyorlar. Çap- kınlık ediyorlar. Çapkınlık etmesi. ni bilmeden etmeğe kalkıyorlar. Kimseye rakı içmiyeceksin dene- mez. Fakat rakıyı içmesini ve haz- metmesini bilmiyene içkinin ne ol- anlatmak lâzımdır. ikadeh (yuvarladıktan sonra gözleri dönüp etrafındaki kadınla- rı kendi has hareminin cariyeleri gibi gören ve azgın bir kareman paşası gibi onlara toslıyan insanla- ra cemiyet terbiyesini vermeli, ka- nun da cezasını tayin etmelidir. Kimseye oyun oynama denemez Başkasma zarar vermiyen her eğ- lence mubahtır. Fakat bunu iddia veyahut kumar haline getirince 0- na evvelâ cemiyetin nizamı, sonra adliyenin kanunu müdahale eder. Bu her şeyden evvel bir kavrayış medeniyeti hazmediş meselesidir. Bir Fransız amelesi pazar günü eğ- lenir, içer, zevkeder. Her çalışan insan gibi bu onun hakkıdır. Fakat bu hareketleri cemiyetin örf ve â detle tayin ettiği terbiye hududu- nun içindedir. Bir kadeh apsent içir, ce piştova sarılmaz. İki parti bi- riç oynarken kavga çıkarmaz. Ne- şelenip keyiflenince etrafındaki ka. dımlara horozlanmaz. Ve aile kadı. nı ile kaldırım kadınını ayırt eder. Her zaman işaret ettiğim gibi bu ol. gun bir cemiyet yaşayışını gösterir. Kümes ve kafes hayatından ayrı- Tanlarımız içinde hâlâ neşeyi rakı- da, zevki kadında, eğlenceyi umu- mi evlerde arayan mantar kafalılar var, Tabiatteki her güzel şey çalışan insanlara saadet vermek içindir. Fa kat bunlardan insan gibi istifade etmek lâzımdır. Rakıyı sarhoş ol. mak için yuvarlıyan, kadını kavga Şıkarıp adam öldürmek için seven- lerin bu halkı ola - maz. Onlara lâyık olan karakol kö- mürlüğü ve zindan ur, Zevklerimizi terbiye etmek için epey zaman İâzım gibi görünüyor, Burhan CAHİT «——— 0 Maaritts Talebe pansiyonları Lise müdürlerinden mürekkep bir komisyon lise ve orta mekteplerdeki ta. lebe pansiyonları vaziyetini tetkik et- meğe başlamıştır. Talebe pansiyonlarını ihtiyaca kö- fi gelip gelmediği, ücretlerinin muteğil olup olmadığı görüşülmektedir. Şilede yeni bir mektep ağı etmiştir. Bu mektepte tedrisata şubatta başları. eaketer. di 20 Kânunusani 1934 Akşam Fiyatları İstikrazlar Tahvilât İtikrazı dahili Elektrik 1933 İstikram — 9850 $ Tramvay İk D. Yolları 200 $ Tümel nitürk 725 $ Rabtem . Çi 20 İ Anadala1 Mi ref . Gümrükler Büz yiz Bağdat 815 $ Kuponsuz T. seheriye © (978 $ Mümessil ESHAM İş Banlikar Nama 10 ız m Hamiline 10 2180 1170 v0 149 Vat 246 ÇEK FİATLARI Parla 1206 $ Veet 1502 Londı iyana 422 Nüyork O Z5M283 iri Em öd 801 $ Berlin 1e9s4 SADA $ Belerad 3ATATS Ari 8210 İ Zeki lemeve (O 24425 Amsterdam 11772 $ Bel, — Sofya 858425 İ Moskova 1094 NUKUT (Satış) Kuruş 20 F. Fransız TEZİ 1 Sille Av. 805 İ 1 Pözeta 128 $ 1 Merk 2190 1 Zeleti Nİ 20 Ley 24 İ 20 Diner 8ISİ 1 Çermeviş (2 24 1 Am .. ie o B.