23 Ocak 1934 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

23 Ocak 1934 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

Tarihi “ tefrikamız :8 rm PAUL REBAUX. Yazan: de mevcut değildi. z Jozefin, ertesi günü Barras'ya yenieğe gitti ve yemek masasında Hariciye Nazırı Talleyrand'ın ya- © nihai oturdu. Fakat Hariciye nazı. © si, Jozefinle hiç meşğul olmuyor, © davetlilerden Madam Tallien'ne © karşı mültefit davranıyordu. Meş- © hur Madam Tallien Jozefine te- © ; : — Bizim büyük cenetel ve â- © lemde? Çoktanberi haber almıyor ik sunuz, galiba, dedi. | Jozefin bir dakikalık bir teeh- hürden sonra: © — — Yedi aydanberi hiç bir mek- © tup alamadım. Madam Tallien salon kadmla- rına Va cali bir teessürle : i olabilirdi. Yedi aydanberi Bonaparttan haber alamaması, or- taya atılan rivayetleri makul gös- terebilecek en bariz bir emare teş. kil edebilirdi. Bu takdirde istikbali mahvol. muş demekti. i Kocasının ailesi ona karşı düş- manlıktan başka bir hisle mütehas sis değildi... Bonapartın kardeşi, mütearrız Lucien, bu sakil ve mu- ya adam, Jozefinin daima aleyhin bulunuyordu. Kardeşlerin en büyüğü Lasepk, Jozefine karşı va- zih bir kin eseri göstermemekle beraber hiç bir zaman onu seveme mişti. Bunların en genci olan Low- is, Jozefine karşı her zaman lâka- yit kalmıştı. Şimdi, hakikaten Bo- © napart ortadan kalkmışsa, kendisi &i düşman telâkki eden bu aile ile alâkasını muhafaza etmekte ne faydası olabilirdi? Binaenaleyh is Bu izdivacı kolaylaştır. | şimdiden boşanma teşeh | edi MİLLİYET SALI 23 KANUNUSANİ 1934 Napolyon imperatoriçe Jozefin'i i nasıl sevdi? — Napolyon'un ikbal devri ve aşk macerası— Tercüme eden: H. TAHSİN Bir boşanma davası rak: — Sizi askeri bir mesele, ordu- ya taallök eden bir iş için çağırmı- yorum. Ortada bir kalp faciası var. Ere İmak istiyorum. Sizler iyi görür, iyi anlar, benim eski dostlarımsınız, size sırrımı açaca- ğrm, beni dinleyin ve hükümlerini zi verin. © — Bonapartın yanlış bir hareketi, | büsüne girişmesi daha makulol © buzlu bir şişe suyun Madam Fow- | maz mı idi? © rös'nin üstüne dökülmesini mucip Fakat yeni bir koca bulmak öy olmuş ve silinmek üzere hususi bir | le zannedildiği kadar kolay değil odaya alınmıştı. Bu işin, odada lü | di. Charles, zeki, faal ve istikbali zumundan fazla uzamış olması, ni | olan bir adamdı. Tehlikeli işlere © hayet ordu kumandanınm kendisi | de atılanlardan değildi. © ne bir gözde bulabildiği kanaatini Şüphesiz ki, Charles Bonaparta © hüsil etti. göre daha pek gençti. Yalnız bir- Zabit Fourâs Fransadan tekrar | az fazla oyun oynar, biraz da hop Mısıra avdetinde kendisine karşı | pa meşrepti.. Fakat ayni zamanda — gösterilen iltifatı sebebini anla- | ne bulunmaz bir arkadaştı! Bina- © makta geçikmedi ve karısmın bu | enaleyh onunla mes'ut bir hayat © hareketine tahammül edemiyerek | yaşamak imkân haricinde idi. : boşanma davası açtı. Bir gün Jozefin: Artık Madam Fourös Ceneral- — Ciddi konuşalım, Charles, la beraber yaşıyordu. Sırtında za- | demişti. Bonapartın artık yıldızı bit üniforması, bir arap atma bin- | sönmeğe başladığını zannediyo- © miş olduğu halde yaver sıfatile Bo | rum. Kim bilir, belki bu dakika napartın yanından ayrılmıyordu. | betbaht kocamın cesedi Mı-ır çöl Jozefinin oğlu Eugşne de Beaukar | lerinde çakalların şikârı olmuştur. /İ mais de hakiki yaver olarak Bona- | Şimdi serbest ve yalnız kalmış olu © parta refakat etmek mecburiyetin | yorum... Binaen aleyh benimle ev- © de kalıyordu. İenmeğe razı olmaz mısın?.. © © Eugöne bu gezintilerden hiç) © Charles, busuale karşı müte- memnun değildi. Fakat validesine | reddit davranınca, Jozefin yase- karşı kütum davranmak inceliğini | min kokulu kücük elini dostunun de göstermekten geri kalmamıştı. | ağzına kapayarak: Bonapart hemen âşık denilecek — Hayır! İstemiyorum, cevap derecede bu kadma tutulmuş görü | verme... Yalnız bu teklifimi dü- © nüyordu. Eğer bir çocuğu olursa | şün.. Ve yarın bana kararını bil- eski terzi kadınla evleneceğinden | dir. bile bahsetmeğe başlanmıştı. Fa- | & Charles, ertesi gün işi şakaya kat sabık Madam Fourâs bu işi bir | bozarak, düşünceli bir tavır takın- © türlü beceremiyordu... mış, izdivaçtan hiç bahsetmemiş- * — Bunun üzerine, Ceneral kadın. | ti dan yavaş yavaş usanmağa başla- Hain kadın.. X dı. Nihayet bir kaç ay sonra, bir| © Ceneral Bonapart, elleri arka zabit refakatinde Fransaya gönde | nda, çadır altında, beş ayağı, rildi. Te | beş yukarı dolaşıyordu. Mısır gü- k Kadının seyahat ettiği gemi | peşi bu ince tavanlı siperi kavuru yolda İngilizler tarafından esir € | yor. Çadır altında boğucu bir sr 5 <dildi. Fakat kadın, Bonapartın bu | cak var. Ceneral, yakasınm düv- süs atmda müşkülât çıkarma- | melerini çözüyor ve gözleri Jo- &r için derhal serbest bırakılmıştı. | sephe ve Loncien'den gelen müşte Bonapartın yerini tutan adam | ek bir mektuba saplanmış kalıyor 5 |, Bonapart ne oluyordu, nerede | du. Bonapartın bu iki kardeşi, Jo- ! Le Si ie il idik sağ zefini ahlâksızlıkla, zina ile itti- ena, bir havadisi etrafa yay-| ham ediyorlardı. Beraber yaşadığı maktan hiç bir zaman geri kalmı- | adamın ismini, buluntukları yeri yan, ve daima kulağı delik olan | çafsilâtile anlatıyorlar ve nihayet: Paris halkı, Mısır ordusunun mağ | “Dikkat et Napolyon! Bonapart mmaiilEi0i ye Coneralin #ldürül | nilesinden birisi karısı tarafından l b cim tan kulağa fısılda. | aldatılıyor. Artık harekete geçmek, PUİŞN MİRAMEŞİL, şiddet göstermek için ne bekliyor- Jozefin bu korkunç haberi alın | sun?” diyorlardı. ca derhal Talleyrand ve Barras'ya Ceketini kopararak üzerinden koştu. ğ çıkarıp ufak demir yatağı üzerine Bunların ikisi de: attı. Nöbetçi askere bağıtıyor, bü. © Ç — Elimizde bu haberi teyit e- | yük bir bardak su istiyor ve suyu © decek hiç bir vesika yok, dediler. | bir nefeste içtikten sonra bardağı | Fakat bu rivayetin aksini isbat | fırlatıp atıyor ve nihayet yaverle- © edecek ve binaenaleyh Jozefini | rini çağırtıyor ve bunlar içeriye gi teskirle yarayacak hiç bir emare | rince ayrı ayrı tuta- Bonapart, demir kafes içinde kalmış bir arslan gibi tekrar dolaş a a başlıyarak homurdanıyor. lu: — Paristen, karımın ahlâkan sukut ettiği bildiriliyor. o Charles, hani ordudan defedilen şu Hippo. İyte Charles yok mu, karınm dos- tu imiş. Beraber yaşıyorlarmış.. İş bu kadarla bitmiyor, bana hâdi seyi tafsilâtile anlatıyorlar. Bu ka dın bir mevkiine düşüyor, Şimdi söyleyin, ne yapalım?.. Bitmedi Japonya ve Mancekuo TOKIO, 22.A. A — Rongo ajansm- dan : Hariciye mazırı M. Hiroto neşret- miş olduğu bir tebliğde ezcümle diyor yoktur. w-Yi'nin culusu, Mançoo Kuo'mun iz- tiklâlini teyit edecek ve Jsponyanın bu devleti ilhak edeceği hakkında dolaşan şayinları ortadan kaldıracalıtır. kr şe Uzak şarkta muharebeler ANOY, 22.A.A. — Nankin hükümeti kıtaatı dün Aney civarında asi Chang- <houv şehrine hücum etmişler. Şehir öğ- le üzeri teslim olmuştur. gPükümetin bu zefri Fakie'deki Ke > Arif > yeilmin bel kemiğini kırmız telâkki Sovyetler de Giriyor mu? M. Herriot Cenevreye böyle bir teklifte bulunmuş CENEVRE, 22A.A. — Anadolu A- jansmm hususi muhabiri bildiriyor : Sovyet Rusyanın Milletler Cemiyetine girmesi hakkımda yapılan neşriyat, mil. İetler cemiyetine ne tekzip ve ne de tekit edilmektedir. Yalnız Rusyanm Ce- miyete girmesi, Almanyanm cemiyetten çekilmesiyle husule gelen boşluğu fazla öyle dolduracağı ve cemiyetin i rrrelayscnii ve Massillaalp tücls: ie mak'istediği direktuvar meseleninin Ce- Bevreden temamiyle uzaklaşacağı ve bey» nelmilel siyasetin bazı tebeddülüta ma- ruz kalacağı mütalaaları tekrarlanmak- tadır. Rusyanın cemiyete girmesi irin io'nun teşebbüsatta bulunduğu da aynen kuvvetle söylenmektedir. Sarre'daki Reyiâm Daha bir çok seneler tehiri teklif ediliyor CENEVRE, 22.A.A. — Anadolu s- İjansınm hususi muhabiri bildiriyor : Büyük devletlerin hariciye o nazırları konsey toplantılarına henüz iştirak et- mediklerindon silahları bırakma mesele- si üzerinde burada hiç bir müzakere ce- reyan i Bugün kulislerde konuşulan en mühim mesele Sarre işidir. Milletler cemi; tabetine büvük harpte bitaraf kalmış üç küçük ir müracaat ederek 1935 senesinde Sarre'da yapılacak reyiam i- il Sarre ahalisinin arzu ve kanaat- çıkça bildirmeleri keyfiyetinin te mini vaziveti hazıra dahilinde imkânsız görüldüğünden reyinma müracaat tari- bi-in bir kae sene tekirini ve reyisma müracaat edilerek istihsal edilecek neti- cenin tat! da 1945 senesine tehirini ve bu tarihe kadar Sarre'ın milletler ce- miyeti mürakabesi slimda bulundurun. rah tabii halin avdetinden sonra ait © İacağı bülcümete teslimini tek'if etmiş- erdir. Bu teklifi yapan hükümetler tek- Mflerine esas olarak Almanya alevhine rey verecek halkın Hitler © siyasetinin magduru olmamalarını temin maksadına matuf olduğunu bldirmektedirler. Reyiamn şeklini tertip ve tatbik et- ek üzre teşekkül &decek O komisyona dahil alacak zevat hakkında konseyin hu sasi bir toplantısında bazı #pğdevelei ef- Wârda bulunacağı tahmin edek tedir, İki müthiş haydut BALE, 22. A.A, — başlarında Bale'da Veber cum ederek iki memur öldürüp bir sile pansiyonuna iltica eden Valfrmass ve Sandveg isimli iki Alman haydut, sabah kendilerini tevkife gelen bir poli- si öldürmüşler, bir polisi de ölüm dere- cesinde yaralamışlardır. Haydutlar, akşam üzeri, kendilerini ta“ kip eden bir polis hafiyesini öldürmüş. er, bir başka polis hafiyesini de yarala- mışlardır. Bu polis hafiyesi de bugün ölmüştür, Haydutlar, Laufon - Bern Jurasi - min takasa iltica etmişlerdir. Birçok polis. ler kendilerini takip etmektedir. Haydut lar, yanlışlıkla motosikletle © geçen bir genci de öldürmüşlerdir. BERNE, 22. A.A. — Birkâç gün evvel Bale'da bir bankada iki memur ve cumar tesi pazar günleri peşlerine takılan po- İosleri öldürmüş olan iki “Alman hay - dut, şakaklarından vurulmuş. bir halde, bu sabah bir parkta ölü olarak bulun- smuşlardır. M. Benes ve M. Titu- lesco Zagrepte ZAGREP, 22. A.A. — M. Benes ile M. Titulesco Tehir, tehir, tehir , CENEVRE, 22. A.A. — Anadolu A- Jansımın hususi muhabiri bildiriyor: Silahları HARİCİ HABERLER BERİ aaenammız Uzak Şarkta Nazik vaziyet M. Herriot'nun tehlikeyi “ gösteren bir makalesi PARİS, 22. A.A. — “Agence Econo- migue et Financiere” de çıkan bugünkü makalesinde M. Herriot, geçenlerde Sov- yet Rusya merkezi icra komitesinde Lit- vinoff yoldaşm söylemiş olduğu nutku hatırlatmaktadır. şark meselesin ortaya koymuştu. M. Herriot, Litvinoff yoldaşın sözle- rini ele alarak bu meseleyi şu suretle tasnif ederek tetkik ediyor & 'Mançuri muharebesi, Mançeo Kuanın teşkili, Sovyet Rusyanın şarki Çin demir yollarındaki menfaatları için endişeleri; bu demiryollarının satn ( almması için Japon-Sovyet müzakereleri, Sovvet Rus- yaya göre, Mançaride, hudut civarında Japonya tarafından yapılan askeri ha- zırlıklar, bu hudumun Sovyet Rusya ta- rafından tahkimi. M. Herriot, diyor ki * “ Bu suretle, demiryolunun satın alm- ması ihtimali, sulh veya harp meselesi- ni or'ava koymektadır, ” Litvinoff yoldaşm, nutkunu tahlilde devam eden M. Herriot; varmış olduğu umumü neticelerde, hariciye komiserinin, topraklarından bir santim bile vermeme- hatırlatıyor. M, Herriot, Sovyet Rusya ile Ameri- ka arasında münascbatın tekrar tesisi üzerine vaziyetin değişmiş olduğunu ka- bul ediyor ve diyor ki Sovvet bir esnada Amerika ile uzlaştı.” M. Herriot, Şark Çin demirvolları ida- resi için çıkıp devam eden hadiseleri ha. tırlatıyor ve £ İli tarafta da, diyor, asabiyet büyük görünüyor ve herşey, müşkilât çıkarıl- mek için vesile oluyor. Ayni suretle Ja ponya Amerikanın politikasmı ve bilhas- sa deniz silâhlarını nezaret altında bu- lunduruyor. ” M. Herriot, makalesini o şu neticeye yard'rıyor : “ Binnenaleyh, vaziyet açıktır. Bir ta- raflan Japonya ile Amerika arasında, di ğer taraftan Japonya ile Sovyet Rüsva arasıda gerginlik şüphe götürmivecek bir halı ve bu vaziyetin tehlikesiz lenemez. Janonyanm fazla nu in, etmek ihtiyacı, birçok dev- şal eden ihracat faaliyeti, bazı Japon fırkalarının askeri rejim taraftar- lığı, bu vaziyetin başlıca sebeplerini teş- kil etmektedir. Bir taraftan bir demiryolu meselesi, öteki taraftan, harp donanmaları mesele si, bu daimi ve umumi meseleye bugün kü şiddetini vermektedir. Japon Harbiye nazırı istifa etti 'TOKTO, 22.A.A. — Jeneral Araki- nin istifası kabul edilmiştir. Yerine ya- rın M. Senjurjo Hayaski geçecektir. Hücum tankları nereye lerden mürekkep yük bir esrar mevest olduğunu kayde- iyor. Bazılarına göre bu müfreze, hududa tecavüz eden araplara karşı, bazılarına göre de Hayfa'ya gönderilmektedir. Staviski meselesi nın tasvibine arziçin bu raporları güz“ den geçirmiştir. “Ba vebali Diyete caruğında toplamı cak olan nazırlar, içtimada beynelmilel siyasi dahili siyaset mese- İelerini de görüşeceklerdir. kadar yine bir anlaşma sahası temin ©- öilemediği takdirde komisyon ieneral'in ay daha tehiri simdiden ka- aleamış gibidir. tekrar bir rar alına AL ME MA ZEY Me Sa) MELANET Ecnebi lisanla çıkan gazeteler Hakimiyeti Milliyenin bir yazısı ANKARA, 22 (Telefonla) — Hâkimiyeti Milliye bu sabahki müs - hasında İstanbulda bazı ecnebi lisanla çıkan gazeteler hakkında ciddi tedbirler alınmasını isteyen şiddetli bir yazı neşretmiştir. Bu yazıyı Tür kişepostun Anadolu Ajansının bir haberini Alman politikası namına tahrif ederek neşrettiği bilhassa denmektedir ki : tasrih olunmakta ve bu münasebetle “Bu gazetelerin topuna birden ihbar etmek lâzımdır ki burası top » İktısat Vekili bugün Nazil- liye hareket edecek Vekil Beyin İzmirde bir elden ihracat hakkında beyanatları IZMIR, 22 (Milliyet) — Iktısaş Vekili Mahmut Celâl Bey bugün öğleden evvel kuru meyve il ları birliği idare heyetini kabul et - miştir. İdare heyetinin bazıları stan darizasyonun lehinde, bazıları ise &- leyhinde söz söylemişlerdir. Stand arizenin memlekete zararlı olacağı mütaleasını yürütenler ekseriyette idi. Bazı azalar ise prensip itibarile standarizasyonun zaruri olduğu fikrini ileri sürmüşlerdir. Bunlar bu se- neki piyasanın sukutu sebeplerini evvelâ cihan buhranına, saniyen re - koltenin iyi tahmin edilmiyerek ali vre satışın az yapılmış olmasına at- fetmişlerdir. Bu meyanda esas itibarile satışın devamı ve bu usulün kal- dırılması sekli üzerinde uzun uzadı ya izahat veren birlik azası alivre - nin mutlak olarak ifası zaruretini ileri sürmüşler ve bunlara mutabık kalmışlardır. Müzakerede Vali Paşa, Ticaret müdürü ve borsa komiseri hazır bulunmuşlardır. Vekil Bey, öğleden sonra, ecnebi tütün alıcıları- nı teker teker kabul etmiştir. Celâl Bey tütün alıcılarına bilhassa tütün fiyatlarının neden sukut ettiğini, iskonto ve skartalar etrafındaki sikâ - yetlerin hakiki mahiyetini sormuş, harice sevkolunan tütünlerin kâmi - len dahilde işlenmesi, rekolte işleri ve devam edecek olan mübayaat etrafında malümat almıştır. Tacirler tütün fiyatlarının sukut sebebini dolar vaziyetine atfetmişlerdir. Bundan sonra kabul edilen Sanayi Bir- liği idare heyetile halıcılar kendi hususi vaziyetleri etrafında izahat ver mişlerdir. Bilhassa mevaddı iptidaiyeden alınmak istenilen munzam be lediye hissesinin alınmamasını: halı ve palamat hülâsası ticaretinin inkişa fınt temin edecek olan takas usulünün kabulünü, mevaddı iptidaiye - nin tenzilâtlı gümrük tarifesinden istifade ettirilmesini istemişler, He - yeti Vekilenin son kararile transit ambarlarından | İstanbula çıkarılan İran halıları dolayısile Türk halıcılığının çok zarar gördüğünü arzet - mişlerdir. Vekil Bey bu hususta müzaheret vadetmişlerdir. Celâl Bey, yarın, otokarla Nazilliye gidecektir. Kendilerine Vali Kâzım Paşa, Zi- raat Bankası umum müdürü Kemal Zaim, Ticaret müdürü Saffet Bey- ler refakat edeceklerdir. IZMİR, 22 (A.A.) — İktisat Vekili Mahmut Celâl Bey bugün öğ- leden evvel vali Kâzem Paşa beraberinde olduğu halde kuru meyva ih- racatçıları idare heyetini kabul etmiş ve iki saat devam eden görüşmele rinde ihracatçıların mi silin, satıcıların ve nakliyat işlerinin selâme- tine, memleket menafiine ait vaziyetler üzerinde samimi düşünceler ve nazar noktaları karşılıklı olarak konuşulmuş ve bu münasebetle memle - ketin çok nafi bir kuvveti olan ikracatçıları tereddüde sevkeden bir el - den ihracat şeklindeki yanlış görüş ve şayialar hakkında Vekil Bey şa sözleri söylemişlerdir; — Bir elden ihracat gibi hakikat ve tatbikat cephesinden memle - ketimize uymayan işleri düşünmeğe bile vaktimiz yoktur, İhracatçı ar - hadaşları teşvik ve takviye ederiz. Onların kazançları memleketin ka - zancıdır. Bunun için böyle ara sıra fışıldayan haberleri bir kere daha tekzip ederim. Realist olarak hareket edeceğiz. Memlektin yüksek men faatlerini daima düşünmek mecburiyetindeyiz. Bu münasebetle memle- ketin beynelmilel piyasanın tesiri haricinde olarak memleket ve müstah silin zararına olan fiyat sukatları ve tedbirleri etrafında konuşuldu. 4. Vekil Bey oğleden sonra büyük ihracat yapan tütün kumpanyalart nın direktörlerini dinleyerek tütün rekoltesi ve satışları hakkında iza- hat aldilar ve nazara alınacak bazı faydalı hususları görüştüler. Mah - mut Celâl Bey bundan sonra sanayi birliği heyetile halıcıları kabul bu- yararak memlektin sanayi ihtiyaçları hakkında verilen izahatı dinle - mişler ve lâzım gelen noktaları takip için emirler vermişlerdir. Memlekete gümrüksüz eşya sokan- lar hakkında tedbirler alınacak ANKARA, 22 (Telefonla) — Muhacirin kanununun hükümlerin - den istifade edrek memlekete gümrüksüz ticaret eşyası ve bilhassa şe - rakları üzerinde ancak kendi politikasına ve kendi politikasının tema - yüllerine müsaade eden bitaraf, fakat bitaraf olduğu kadar münakaşa edilmez derecede müstakil bir memlekettir.Bu türlü politika ajanların türlü propaganda oyunlarına tahsis edilmiş bir fütbol sahası değildir.” Marsilya ve İskenderiyeye seferler İZMİR, 22 (Telefonla) — Deniz yolları idaresi umum müdürü Sa » dettin Beyin buraya avdeti Marsilya ve İskenderiyeye vapar seferleri vaptırılması ile alâkadardı i ir. is niğde Müh ikm kn ker sokan bazı kimselerin hareketleri hakkında hükümet tedbirler al - mak kararındadır. Temyiz mahkemesinin bu hususta verecği bir karara intizaren Gümrük ve İnhisar Vekâleti mezkür kanun hükümlerinin tef- siri maksadile Millet Meclisine müracaat olunmasını Buşveköletten ri - ca ve temenni etmiştir. Mesele tefsirle halledilemiyecek olursa kanuna hazineyi koruyan ve suüstimallere mâni olacak sarih hükümler ilâvesi teklif olunacaktır. Matbuat Umum Müdürlüğü ANKARA, 22 (Telefonla) — Vekâletlenr 1334 bütçe projelerini hazırlamğa devam etmektedir. Gümrük ve İnhisar vekâleti yeni teşki - “ lâtında gümrüklerde ve İnhisarlarda mürakabe işlerini takviye etmek kararındadır. Bu maksatla yeni sene bütçe projesine lüzumu kadar tah- sisat koymuştur. Dahiliye Vekâleti Matbuat umum müdürlüğü kadrosu « nu genişletmek maksadile bütçe projesile bu dairenin tahsisatının art- tırılmasını teklif etmektedir. Mezkür umam müdürlüğün ayni zamanda lek amala eg Lİ ve imkânlarının verilmesi mu - erdir. Âli İktısat Meclisi toplanıyor ANKARA, 22 (A.A.) — Ali İktisat Meclisi şubatın birinci günü on birinci toplantısını yapacaktır. Bu devredeki müzakere ruznamesi şu - dur: 1 — İş kanunları; 2 — Ormanlarımızdan en iyi şekilde istifade mev zau, 3 — Âli İktisat meclisinin yeni teşkilâtı meselesi, Yaz içtima devresinin re ruznamesi yine bu mevzulardan ibaretti. Ancak bunların ehemmiyetleri nisbetinde lâzım gelen tetkikat yaz devresinde bitirilemediğinden bu tetkikatın intaçı bu devreye bıra- kılmıştır. Kaymakamlar arasında değişiklik ANKARA, 22 (A.A.) — Kaymakamlar arasındaki değişikliklere da ir olan kararname âli tasdika iktiran etmiştir. Münhal Malazgirt kaymakamlığına Nazimiye kaymakamı Sıtkı, Nazimiye ığına Gönan kaymakamı Zeki, Çıldıra Tuzluca kaymakamı İhsan Hayri, Lâdik kaymakamlığına Vakfıkebir kaymaka - mı Ramiz, Olta kaymakamlığına sabık Poshof kaymakamı Pertev, İs pir kaymakamlığına sabık Beşiri kaymakamı Nurettin Beyler. Terfi eden Hariciye memurları "ANKARA, 22 (A.A.) — Hariciye Vekâletinde yedinci daireden protokol dairesi şefi Sevket Fuat, Şifre şubesinde Abdülgani, Sünni, £ kinci daireden Celâl Osman, kâtibiumumilik kalemi şefi Mehmet Ce“ vat, İskenderiye Başkonsolosu Nizamettin, İktisat ve Ticaret işleri dı resinde Talât Rauf, muhtelit hukuk işleri şefi Hasan Basri ve dördü. dairede Memduh Kemal Beylerin derecelerinin yedinciden altuicıy& terfii tasdiki liye iktiran eylemiştir. Stk nhezd si iznlimi izdihamı