7 Mart 1934 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 7

7 Mart 1934 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 7

e e A, A MR A < £ Ci - lü, © bül aha işin | taahhütlerinin icabına İİLLİYE K ISAMBA 7! ART 1934 Bakma bura; tir, ve üzerinde söz söylemek için ya geldiğim muahedelerin adedi beş ve Bunlar Türkiye. Yunaniz Ye Kalbi anlaşma muabedesi ve Türkiye- mapslavya, Türkiye-Romanya dostluk pp öhedeleri ve bu meyanda öteden be- Tayca olup bu defa o temdit edilen tk kiye-Macaristan dostluk ve bitaraf- Mmuahedeleri ve nihayet Balkan an- İşma müsakıdır. Balkan misakı Yüksek tasvibinize arzolunan Balkan isakı bu mntakada ötedenberi takib et- işkmiz sulh, emniyet ve komşularımız. *Yi geçirmek: politikasının mesut bir ve Balkan tarihinde bahtir bir samimi mahiyeti itibariyle ve 0- Yapanların zihniyetine | hâkim olan Tpksat itibariyle de hiç bir devletin a- ine müteveccih olmasına imlâ ilerden budusumu etmemekle beraber farzolarak her hangi birinin bir Balkanlı veya Bulkan Biticinde ber hanyi bir devlete karşı te- Svüz halinde diğer | #kitlerin bu mü- tecavizle münasebutndan misak, müte- Siviz halkında mevcut olmaktan düşü- Yor, Sulh ve refah Balkanların bütün Ba'kan milletlerine beraber aif olması ve artık eskiden ir şuriş menbai addoluman bu diyarin tinesinde yaşattığı kabiliyetli ve kıymet- Ni milletlere bir sulh © ve refah me'vasi line gelmesi gayesile yapılan bu eser- Ös henüz çok yakın bir Balkanlı komşu Muzun iştirak etmediğini görüyorsunuz. Kite temin ederim ki, bütün âkitler gibi biz de herkesten daha fazla olarak bu İğtiraki çok diledik. Fakat olmadı, Bu “İhet kendilerinin misaka iştirakine a- Sik bırakarak telâfi edilmiştir. Bulgaristan Şurasını da serahatle söyleyeyim ki, misak akitlerinin henüz iştirak etmi- Yen Balkan komşularile dostane münase idamesini bir bakıma göre teshil #tniştir, denebilir. Bir tecavüze uğranı- dığı halde bitaraf kalmak ve milletleri- Miz arasnda her vakıt iyi münascbatı i- etmek muahedosile karşılıklı bağ- “İk bulunduğumuz Bulgaristanla iyi kom- emelimi, Paluktn devam etmek başlıca emelimiz- mnilletinin l ükümeti bu esası her işinde olduğu #i- bi bu misakın ihzarında da bir an gözü “ünden uzak tutmamıştır. Sovyet Rus- Yasile diğer dost devletlerle mevcut dost- en bu misakı ayni vefa ve sedakat niy Bir miştir, k., Sihassa gu noktayı huzurunuzda Hi Ydetmeden geçmiyeceğim, ki dört ki, iciye nazırının içtimalarında hâ - olan esaslı zihniyet ve gaye biri- imizle pazarlıktan ziyade birimiz? çok sokularak ve her birimizin, başında o malümemuz olan i ve memleketle il kolaylık 0 eokibet edilmiştir. (Bra- Böstermekte rehi v0 sesleri) Dosiluk bağları Sülhu muhafaza © ve Balkanların bir salih diyar olmasa bizim gibi ve di- der Sakaderlar gibi emilim vi vee mi 'an alâkadar olan komşularımız bulunan büyük ve küçük devletierin ber bar. taltalarını bizden esirgememekle 5 karşı azami iyi niyet hislerini ve itimat er ve dürüler dostluk göstermişlerdir. Bu vadide sarsılmaz dostluk bağlari- » birbirimize inkılaplarımızın ilk günle- tiadenberi bağlı olduğumuz Moskova etine bu münasebetle borçlu olda- Tum teşekkürü burada i den sonra memlek 1 Kiyasetine ve sulh aşkına ia misak vesilesile de ibraz etmiş 0*” 1 Fransa, İngiltere, İtalya ve Macaris- ie Bibi bitaraflık ve dostluk munhede- ta bale olduğumuz devletlerin tavır- da memnuniyetle kaydetmeliyiz. ve merkezi Avrupada sulh ve dü. Tüneli. gi inin canlı ifadeleridir. (Sü teki akylary canlı . Recep B. in nutku me Vekili Tevfik Da Beri ip kürsüye gelen ırkası ağam kari Recep Bey (Kütahya) şu “ bulunmuştur : ö, Arkadaşlarım, büyük Türk takılâbı w Sak esaslı yollardan hiç fasilaya ve Bügükitan uğramadan ileri gitmektedir. ik men değerli Hariciye Vekilimizin gün- “ipesele olmak üzre huzurunuzda arzet Kihyy *9ln e umum ileri gidişin. inka Dariyg gnleket hudutları dışında çalış- yer: Mimas eden bir noktayi ihtiva €- Sulh arzuları ahadaşlarım, ir taraftan “inlelöben ienleket hudırları içeri gkilibn büyük düsturu clan yurtta a ; iban Sulh esasını takip etmek i- likâmetimiz bütün kuvvetleriyle ça- er, ün ta Kalb, cihanda sulh düsturu bu üzerine davandığı, inandığı «© vollern en ehemmiyetlisi olmak ü- ürk; 3 > Gi — Beş Muahede Tasdik Edildi. | sre içimize sinmiş bir düsturdur, Hükü- metimiz bu düsturu tatbik etmek için her sene yeni bir misal vermektedir. Bütün Türkiyenin hududu dahilinde ve hududu haricinde sulh arzuları hakkında en u- şüphe besliyenleri bile samimi ka- baata geğifecek fili misaller samimi bir kanaat getirecek misalleri vermeyi ihmal etmemektedir. Bundan çvvel Türkiye hariciyesinin vü cuda getirdiği Türkiye-Yunanistan pak- tınm ihtiva ettiği Türkiyeye yakın garp mıntakasında sulhun temin ve teyidi me- saisi bu esaş dörtlü o Balkan paktının vücutlanmasiyle daha geniş bir sahaya in/kal etmiş bulunuyor. si Türkiye için kendi hudutları içerisin- de kendi mevcudiyetinin esas temeli 0- lan inkilâbı kavvetlendirmekle beraber yine kendi mevcudiyetinin esası olan kendi istiklâlini müdafaa vaziyetinde Tür kiye harp kılrcıı bir taraftan keskin tut- makta bütün kuvvetini sarfederken diğer taraftan da hem kendi istiklâlini Veyit vasıtasını teinin etmiş — ölüyor, hem de insaniyetin insani verefah fikir. lerinin manasını bulmak kaydı. altında sulh kalıcını barp kılıcı nisbetinde (anl ve çalışmaya hazır bulundurmaktadır. Biz istiklâl ve inkilâp gibi iki büyük manasını Türkiyenin içinde ve dışmda tehakkukuna çalışırken bir taraftan ken- di mevcudiyetimizin teyit ve takviyesine diğer taraftan bütün dünyanın sulh €se- rine hizmet ediyoruz. Türkiyenin bu çalışması bizren başka sulh için çakışan devletlerin faaliyetinden hiç bir veçhile eksik sayılamaz, bilâkis bütün bunlarla beraber ve batta bunla- rin hepsinden üsütn bir samimiyetle sulh iyı bir Saraftan Türkiyenin dış siyasetinin inkişafı eseri olarak diğer (taraftan da Türkiyenin işinden inandığı ve kendi i- çine ve daşma ait olan davalardan biri olan sulh davasını ileri götürmek husu- sundaki kati arzusuna deki olarak te- lâkki ve kabul etmek vaziyetindeyiz. Bu itibarla bu eseri Büyük Millet Mec- Bsinin tasdik etmesi Türk milletine ol- duğu kadar bütün bir cihan sulhuna hiz- met olacaktır. Binaenaleyh Hariciye Ve- ki huzurunuza getirdiği bu eseri gönül birliği ile ve hep birden Üasvip et- Halil B. in beyanatı Müstakil meb'uslardan İzmir mebusu Halil Bey de demiştir ki : * Efendiler, diğer bir ve kürsüden söylemiştim bence Büyük Ga zinin bu memlekete en büyük hizmeti istiklâlden milli azamete giden yolu keş- feylemesindedir. O, milli ve lâyik 6sas- İsra müstenit Cümhuriyetle bu yolun köp rü başını sağlam kurduktan o sönra bu yolda hedefe selimet ve emniyetle yürü- yebilmek için zaman zaman yer yer birler aldı ve alıyor. Evvelâ milletin mu hakemesini tağlif ve ruhundaki müstes- na kudreti, ruhundaki medeniyetler kay» nağı olan esas cevheri körleten, onları yaşatan hurafeleri ve o müesseseleri her- taraf etti, Milletin eline müsbet ilim me- şalesini verdi. Onun wuru altında onun esasi ve metotlarma istinat ederek savaşına koyuldu, Milletin tariht Efendiler, daha büyük bir şey yap- tı, Milletine tarihini verdi. Türk tari» hinin Selçuk ve Osman beylerd. Zil ondan binlerce ela! evvel prehisto- rik mevcudiyeti olduğunu argeoloji, antrepoloji vesikalarile milletin önü - ne verdi ve bu suretle milletin ruhum- da bilhassa gençliğin ruhunda asil ve yüksek gururu yarattıktan sonra hiy İnrarak hedefi gösterdi. Muasır mede niyet seviyesinin üstüne çıkacağız de- di. Şimdi de o yolan gene emniyetini ve selâmetini temin etmek için hudut- larda mütekabil emniyet vesikalari gönderiyor. Ona bu vesile ile binbir Şükranlarımı yollarken onun yüksek direktifi altında bur güç işleri başaran hükümeti de hararetle tebrik ederim. (Bravo sesleri) Sulh siyasetimiz Arkadaşlar, siyaset ambisyonsuz ya- şamaz, Bizim sulh siyaselimiz de sırf pla tonik bir sulh sevkisinden ibaret değil, onun yüksek ve müstesna bir ambiş; yü vardır. O nedir)... vaziyeti coğrafiye Anadoluyu büyük ilerleme ve genişleme hareketlerinin en müsait üssülharekesi yap mıştır. Onun lar oradan bulunuyoruz. Bigi Geçen gün bir vesile ile dediğim gi- bi, imparatorluğu batıran avamilden münezzeh ve tam istillâmizi haiz © - larak ana yurdumuzda toplanmış bulu- nuyoruz. Biz burada gene ilerliyece- Hiz. Gene genişliyeceğiz, fakat bu defa kuvvetlerimizi milletleri silâht - mez altına almak için israf etmiyeceğiz. Elimizde Beseriyetin huzur ve refahı için » Bu yurdun mülmel kalan iktısa - di cihazlarını ilmi cihazlarile müvazi 0- koruyacağız. Ve bu şerait al- tmda artacak huzur ve geniş çalışma vesaitile milletin esasen cevberinde mev çut olan icat ve keşif kudretini cam landıracak oradan fethe gideceğiz. vi Fakat memleketler fethine değil, tabi in gizli tin huzur ve rahatmı genişletmek i- dünyaya vereceğiz. (Bravo sesle- ri) Hülüsa Büyük Şefin dediği gibi eli- mizde müsbet ilim meşalesi olduğu medeniyetin üstüne Çi- kacağız. İşte sulh siyasetimizin ambisyonu «Ve bundan dolayıdır ki sulh - perveriz ve sulhperver kalacağız.,, Sırrı B. in beyanatı Halil Beyden sonra söz alan müş - takil mebutlardan Sırrı Bey (Kocaeli) bu misakın — tohumunu Mus hi di acağız, Ora- tafa Kemal efendi. tarafından Sofyada atıldığını ve fidesinin Ankarada Gazi Kemal hazretleri tarafından yeti işini işaret ederek Bulgaris - tanın bu misaka iştirak etmemiş olma- #mt hayretle karşıladığını söylemiş - ir. Hatip, esbabı mucibe mazbatasında ismi geçmemekte olduğunu kaydede- rek Arnavutluğun misaka iltihak etme- mesi harici bir tesir altmda kalması neticesi ise bundan tecssür duya: ğını il etmiştir. : Hariciye Vekilinin teşekkürü Sırrı Beyin bu beyanatını müteakip kürsüye gelen Hariciye vekili Tev - fik Rüştü Bey demiştir ki: “Arkadaşlarımın hütufkâr beyanat » larma minnetle teşekkür ederim. Tek- rar kürsüye bir noltanm tavsihi. için geldim. O da Sırı Bey biraderimiz ibe mazbatasmdan bahse - ismi görünmiyen Arna - yetluk tabirini kullandılar. Eminim ki bu tabirleri beni dinlemeden evvel kul. landılar. Ancak hükümet noktaj muza» rından şu ciheti tavzih etmek iste » rim. Bulgaristandan bahsedişimin se bebi kendisile aramızda bitaraflık man hedesi mevcut olduğunu ve © mua- hedenin mer'i bulunduğunu ifade et- mek içindi. Yoksa hatırımdan geçmez ki hiç bir devleti ihmal edelim. Biz her - kese hürmetkâriz. Kaldı ki Arnavut milletle Türk milleti arasındaki mü- nasebetler o kadar eski ve o kadar de- rindir ki hâlâ ailelerinin bir çoklarınm yarısı burada ise yarısı da oradadır. (Sürekli alkışlar.) Bu beyanatı müteakip muahedeler ayrı ayrı reye konularak kabul edil » mişlerdir. Meclis perşembe günü tolanacak « tar; Münhal Meb'usluklar (Başi 1 inci sahifede) Muhtar, Kütahyaya Hükimiyeti Milli - ye gazetesi tahrir müdürü Naşit Hak- kı, Orduya Maarif umumi müfettişlerim- den Ali Canip, Yozgata eski Madrit sefiri Yahya Kemal Beyefendileri OC. H. Fırkası umumi reislik divanı fırka namzedi olarak tesbit yemiştir. “ Arkındaşımız Naşit Hakkı Bey uzun müddettenberi Hâkimiyeti Milliye refikimizin yazı işlerini mavaffakıyetle idare etmiş kıymetli gençlerimizden - dir, Gazetecilik hayatında herkese ken- disini sevdirmiş ve inkılâp yolunda çalışmıştır. Namzetliğini memnuniyet. le karşılarız : : Venizelos diyor ki: (Başı 1 inci sayıfada) “Yunan samimi if enin Yunanistanm yı ni başında bulunmasını, temin etmek- tedir. İşte bu da gösteriyor ki Yuna- nistan herkesle dosttur ove kimseye düşman değildir. M. Venizelos ceva» bmda dört taraflı misakın (Balkan devletlermin anlaşabilmelerini teshil eimediğini ve İtalya Arnavutluk tari ki ile Yugoslavyaya hücum (edecek olursa Yunanistanın oda harbe işti rak etmesi mecburiyetinde kalacağı- Bı, Yugoslavyanın hatırı için harp halinde İtalyanın Yunanistana bir ül. timatom göndererek seferberlikten vazgeçmesini talep edeceğini, İtalyanın hemen Korfoyu zapt ve La- yonya ile Selânik körfezlerini abloka- ya teşebbüs edeceğini, binaen aleyh Yunanistanın bu Misakla yerine ge- hr âciz bulunduğu teahhüdat zalanan Tü: vilây: ii tek- if ettiğini, kendisinin de “Yunanis- tan böyle büyük bir namussuzluk ir. tikâp etmiyecektir” yolundaki tarihi cevabını hatırlatmaktadır. M. Veni. zelos makalesini bitirirken şunları da ilâve etmektedir ; “ Sırplar bilmeli. dirler ki ben evvel emirde Yunanlı ve sonra siyaset adamıyım.” Venizelosun bu makalesi #yasi mehafilde ve efkârı umumiyede mü. him tesirler uyandırmıştır. M. Çaldarisin M. Venizelos lesine dair beyanatı ATINA, 6. (Milliyet) — M. Çaldaris M, Venizelosun “ Politika” gazetesine verdiği cevaba dair fikri ne olduğumu s0 Tan matbuat mümesillerine Liberaller liderinin. ii iki devlet arasındaki mmunasebeti bozmak ihümali olduğun. dan memleketin menafii noktai nazarın- dan muzir olduğu kanaatini izhar etmiş- tir, Yunan hükümet bir proje hazırlıyor ATINA, & (Milliyet) — Dün hükümetle teşriki va eden ral reisleri M. Metaksas, M. Kondilis ve ha- riciye nazırı M, Maksimos başvekil M, Çaldarisin riyaseti altnda hariciye na- zaretinde bir toplantı yapmışlardır. Bu toplantıda 2 santlık müzakerelerden son- ra Yunan hükümeti mebusan ve âyan meclislerinde yapacağı beyanatın projesi hazırlanmıştır. Bu proje ile Yunanis - tanın Balkan harici devletlere karşı hiç bir askeri teahhüt deruhte etmediği be- yan olunacaktır, M. Çaldarisin beyanatı ATINA, 6. A.A. — Başvekil M. Çal daris matbunt mümessillerine yaptığı be- yanatla, siyasi şefler konferansı müza- keratı hakkımda hayali haberler nejreden bazı gazeteleri müahazcederek demiştir Reşit Galip Beyin Cenaze merasimi (Başi linci sahifede) mert, hararetli ve heyecanlı bir öncü- sünü de kara topraklara teslim etmiş o- luyor. Reşit Galip, Resmi sıfatlarının Ni tarih ve dil ülkülerinin bu davanın tellerini sarstı- sfatlarnı unutur, yü ği zaman, resmi serbest bir mücadeleci gibi münakaşa ya otılmak isterdi. On beş ay evvel burada Samih Ri- fatın, cemiyeti kurulur kurulmaz in imezarı önünde; iyük bir insan, büyük bir zekâ, büyük bir arkadaş, büyük bir enerji kaybettik, Ne yazık ki bugün de ayni sözleri kendi tabutu önünde tekrarlamak daha kaybettik, Türklük, Türkçülük ülküleri onun ruhunun iç sermayezi olmuştu. Daha tıbbiyeden çıktığı gün kendine bol müşteri getirecek | bir musyenehane açacak yere köylere gitmeyi düşünmüş bir kaç arkadaşile bu hayalini tahak kuk ettirmişti, Sevimli gülümsemesi - le köyde önce nasil zorlar, süphelerle karşıl sonra yavaş yavaş köylünün ruhuna girerek nasıl emni- yetini kazandıklarını anlatışı hâlâ zümün önündedir. Reşit Galip, köyde Türk ve Türklüğü sevdiği gibi, bütün ömründe de bu sevgiye doğru a” teşle koştu, tarihte de, dilde de, Hal kevinde de hep Türklük ve Türkçü - Tük gi ile uğraştı. Ne yazık ki 0- Mu ömrünün en olgun, en çok meyve verecek gününde kaybettik. z Onun tetkiklerinden çıkacak yeni ışıkları beklerken, önümüze bu kara toprağın karanlık ağzı çıktı. Şimdi artık ona karşı ne söyliye - biliriz. Tek bir mia klan O da büyük mürşidin, memleket bü- yüklerinin irşadı, himayesi, delâleti altımda onun da katıldığı büyük i ve kültür. davasında sonuna kadar o- nun gibi çalışmaya onun mezarı önün de bir kere daha ant içmektir. Zan - nederim ki, bu ona en büyük tesliyet ve en büyük rahmöttir, Mecdi Beyin hitabesi Ankara Halkevi namma idare he- yeti sndan Mecdi Sadrettin Beyin hitabesi: 3 e Reşit Galibi kaybettik. Genç ihti - lâlci kırk yaşma doymadan aramı dan ayrıldı. Keçiörenin mütevazi bağ evinde çok sevdiği kitaplarımın rasında güzel gözlerini hayata kaj dı. Artık biz onunla inkılâbın hey can duyduğu, geçmiş yapraklarını a- çamıyacağız. Artık biz ber gün biraz daha süslenen bu yurdun ve yakın yarının daha güneşli günle- rinden bahsedemiyeceğiz; Geniş ve asil alamı, devamlı şimşekleri gökte bırakan bakışlarını ecel bizden kaçır- dı. Milli davânm emrettiği her hiz - mette gösterdiği o hassaslık, sadelik, feragat, memleket ve vazife sevgisi 0 nu Türk gençlerine nümune bir va - tandaş yaptı, Raşit Galibe, onu saran albayrağın önünde son vazifemizi ya- pıyoruz. Ankara gençliği ona sondan birey velki vazifesini yapıyor. Son vazife - #niz onun hürmet ve sevgi ile kafala- rrmızda ve gönüllerimizde asla yasa düşmeden ebediyen yaşatmak olacak i ve yeni Türk fakat ruhu bizimle be desi göçmü, rul iz . Çeke Herliyneği olum mrir ve değerli nelerine 8e! Vilâyetlerde teessür Ayd ve Kütahyadan gelen telg - raflarda Reşit Galip Beyin ölümü rin teessürlerle karçılandığı ve hütira sınm taziz edildiği bildirilmektedir. ISTANBUL LİMAN Kooperatif Şirketinden : Şirketimiz hissedarlar heyeti umumiye- si Martın 22 nci Perşembe günü saat 16 da âdiyen ve ayni tün saat 17 de fev. olarak Sirkecide Liman Hanında cü katla toplanacaktır. Ortakla- rımızın mezkür günde wrnumi heyet içtin Adi içtima ruznamesi : 1 — İdare Meclisinin ve Murakap ra- porlarınn okunması, 2 — 933 bilânço ve hesabatmın tasdi- ki ile idare Meclisinin ibrası ve hakkı hu- zarlarının tayini, 3 — Azadan vefat eden İrfan Riza Beyle İstifa eden Refik Beyin yerlerine intihap olunup ilk heyeti umumiyede tas- dikleri icabeden Mahmut ve Şükrü Bey- lerin keyfiyeti intihaplarının tasdiki. 4 — Merakıp intihaba ve ücretinin ta- yini, Fevkalâde içtima ruznamesi haberlerin konferansa iştirak edenlerden çıkmadığını ümit ederim, iye sep parlemenieda yapılacak nat hakkındaki co e lg gomkemyragila Mecliste yapılacak olan beyanatın met me nini şimdiden tebliğ mümkün ir. Siyasi reisler bu metni biliyorlar. Mil lette müteakiben öğrenecektir. Her hal- de bu boyanat konferansta tekirrür eden şekilden farklı olmayacaktır. ve Havalisi Halk tramvayları TURK ANONİM ŞİRKETİ Hissedarlar Umumi heyeti 31-3-1934 | cumartesi günü öğleden evel saat 10 da Şirketin Usküdarda Bağlarbaşındaki 1. | dare Merkezinde adi surette toplanacak ve aşağıda yazılı işlere bakacaktır. Esas | mukavelenameye göre en az beş hissesi olanların hisse senetlerini içtima günün- den bir hafta evveline kadar şirket maz besine yatırmaları ve dühuliye varakası almalar rilân olunur. Görüşülecek işler : 1 — Idare Meclisi ve Murakıp rapor» larmın okunması, 2 — Bilânçonun tardiki ve Idare Mec lisinin ibrası, 3 — Usküdar tramvay şebekesinin tak- viyesine ve Kadıköy Tramvay şebekesis nin tesisine müteferri muamelelerin tas vibi, 4 — Esas mukavelenamenin 34 ncü | maddesine göre Idare Meclisinde inhilâl eden azalık için intihap icrası, $ — Murakıp seçilmesi ve ücrelinin kararlaştırılması. (14118) ——————--—. Hali (asfiyede bulunan “GÜNEŞ” Sigorta Türk Anonim Şirketinden: Hali tasfiyede bulunan “GÜNEŞ” si- | gorta Türk Anonim Şirketinin hissedi ran heyeti umumy. nun 381 met maddesine tevilzan 2 Mart 1934 tarihine müsadif Pazar günü saat onbir buçukta Şirketin Istanbul'da, Cer- smanya Hanındaki Mericezi idaresinde a- lelâde içtima edeceğinden işbu içtiman iştirak etmek için lâakal onbeş hisse se- medine malik olan hissedaranın mezkür senedatı yevmi İçtimadan asgari on gün evel şirket veznesine tevdi ederek muka- bilinde dühuliye varakası almaları rica olunur, Ruznamei Müzakerat : 1 — Tasfiye memurları ile murakıp raporlarının kıraati, ait bilânço ve masraf ve varidat hesapla Fının kabul ve tasvibi il - iznin kabal ve tasvibi il tasfiye memur. iadesini müteakip bu para ile mevcut bilümum borçların tesviyesi ve #mütebakisinin hissedarlara tevzi için tasfiye memurlarına selâhiyeti tamme i- 4 — Şirkete alt dem'-baş eşyanın top- tan fruhtu na mezuniyet itası, Tasfiye memurları date) Türkiye İş Ba rının seçilmesi, 2 — Şirketin 1933 senci hesabiyesine | i | ! ı VAPURCULUK TÜRK ANONİM ŞİRKETİ İSTANBUL ACENTALIĞI Liman Han, Telefon: 22925 İzmir ve Mersin sür'at yolu İNÖNÜ yin CUMA günü Sirkeci rıhtımından saat 10 da kalkacak, Gidişte: doğru (İZMİR) Antalya, Mersin, Payas. Dö müşte bunlara ilâveten Alanya, Kül lük, Çanakkaleye uğrar. OP Karabiga yolu He CUMARTESİ, ve ÇAR- ŞAMBA günleri saat 20 de Top- hane rıhtımından GERZE, vapuru kalkar, Gidiş ve dönüşte mutat iake- lelere uğrar. İmroz yolu Her PERŞEMBE günü Galata rıhtemından saat 18 de TAYYAR vapuru kalkar. Gidiş ve dönüşte mu tat iskelelere uğrar. doktor ve sihhatmemuru alınacaktır. Namzetlerin şirket müdüriyotine mü- racantları, ——— İZMİT yoluna çalışan vapurları. mızın kahve ocakları bir müteahhide ihale edilecektir. Taliplerin Martı 15 ine kadar Vapurculuk Türk Ano- nim Şirketi müdiriyetine müracaatla. r. Şirketimizin vapurları için karyola imal ettireceğinden talip olanların bir hafta zarfında müdiriyete müracaat- ları, SATILIK FABKIKA Çok menfaalli bir fırsat İstanbul'da asri ve pek mü- kemmel tesis edilmiş b'r fab. rika satılıktır. İşbu fabrikanın mevadı iptidaiyesi dahilden te- darik edilir. Markası şerefis tanınmış ve sarfiyatı tamaman temin edilmiştir. İhracat teş kilâtı mevcuttur. Lüzum olacak işletme sermayesile beraber 30,000 IR Bahçekıpu Taş Han 29 No.da MUM EMLAK ACENTASINA MÜRACAAT. — (141091 nkası İdare Meclisinden: Heyeti Umumiye Ruznamesi 22 Mart 1934 perşembe günü Ankarada içtima edecek olan Türkiye İş Ban- kası alelâde Heyeti mumiyesinin ruznamei müzakeratı berveçhi âti ilân olunur : 1 — idare Meclisi ve Murakipler raporunun okunması, 2 — 1933 senesi bilânçosunun tasdiki ve Idare Meclisinin ibrası, 3 — Temetlöün taksimi suretinin ve tevzii tarihinin tesbiti, 4 — Müddeti nihayet bulan Idare Meclisi yerine yeni İdare Meclisi azala- 5 — 1934 senesinde İdare Meclisi azalarına verilecek ücretin tayini, 6 — 1934 senesi mürakiplerinin 7 — 1933 senesi mürakiplerine © verilecek ücretin tayini Orhangazi Belediye Reisliğinde Orhangazi kazasında mevcut eczahanenin idamesi içi bir eczacıya lüzum görülmüştür. n Taliplerin Belediyemizde mevcut şartnameleri talip olupta görmek isteyenler dairei Be- lediyemize müracaatları ilân olunur. (959) 1267 Istanbul Adliye Levazımından: Devair ve Mahakimi Adliye ihtiyacı için 57 kalem defa- tir ve evrakı matbua pazarlık suretile tab edileceğinden talip olanların iki gün zarfında İstanbul Adliye Levazım Dairesi ü tetkik ve fiat teklif eylemeleri ne müracaatla şartnamesini ilân olunur. (1049) MÜNAKASAİL . ANI Nöye Bavgezelşaft Vays und Feraytag Aksiyengezelşaft Şirketi, 1500 metre mürabbalık bir sahaya parke taşı ile kaldırım döşemek için lâzem olan granit par- ko taşları teslimatını mevkii münakasaya vazetmiştir. Bu münakasaya ait umum şe Eniti ihtiva eden evrak vesair malümat 8 Mari 1934 tarihinden 20 Mert 1934 tari hine kadar Istanbul, Sirkeci'de Sirkeci Palas hanının üçüncü katında kâin mez. kür şirket merkezi idaresinden alımabilir. Fi t ihtiva edecek olan teklifat Nisan 1934 ayının 7 nci cumartesi günü saat 12 ye kadar tevdi edilmiş bulunmalıdır. (14117) Istanbul İthalât Gümrüğü Müdürlüğünden: Istanbul Gü leri o Baş Müdüriyeti için mevcuto- İan sistemde iki dosya dolabı ve bir adet Daktilo masası ile varide kaydma mahsus gözlü defter rafları yaptırılacak ve mevcut olanlar da tamir ettirilecektir. Talip olanların 31 Mart 934 tarihine tesadüf eden cumartesi günü saat 14 te İs tanbul İthalât Gümrüğündeki oSatmalma Komisyonuna gel meleri. (1048)