3 Nisan 1934 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 8

3 Nisan 1934 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 8

Zafiyeti umumiye, iştihasızlık ve kuvvetsizlik ha'lâtında bü- yük afide ve tesiri görülen Fostatlı Şark Malt Hulâsası Kullanınız, Hereczane! de satılır.” 15177) Memur aranıyor Uşak Şeher Fabrikası .. ye yese Umum Müdürlüğünden: Ticıret şubemizde ikinci derecede vazife verilmek Üzere Ticaret işlerine hakkile vakıf Almancayı iyi bilen, kavrayışlı Memur arıyoruz. İsteyenlerin fasılasız iş veya memuriyet hayatını rir tereümel hal varakalarile diğer vesikalarını bazrlıyarak tanbul Sümer Banka müracaatları ilân olunur. (1496) MENEM)» İstanbul Belediyesi Sular İdaresinden: Evve'ce Gazteelerle 4 Nisan 934 Çarşamba günü sabahı ve- saiti nakliyeye açılacağı ilân edilen Eyüp'te Bahariye caddesinin açılması g?rülen lüzum üzerine 8 Nisan 934 pazar günü sabahına kadar tehir edilmiştir. (1489) « Hilâliahmer İstanbul Merkezinden: 6 Nisan 1934 cuma günü sabah saat onda Cağaloğlunda Hilâ liahmer binasında Merkezimiz kongrası aktedileceğinden aza- yi muhteremenin aidat makbu zlarını hamilen teşrifleri rica o- | Tunur. (1495) Istanbul Mıntakası Sanayi Müdürlüğünden: > İptidai mevat muafiyetinden istifade edecek sinai mües- seselerin 19-2-934 tarih ve 2-153 sayılı kararname mucibin- ce hemen idaremize müracaat (o etmeleri ve evrakın 15 Nisan 934 te vekâlette bulunması lüzumu ilân olunur. (1478) Gedikpaşada Jandarma Satınalma Komisyonundan: 20 çift üzengi ile 30 adet gem 7 Nisan 934 cumartesi günü saat 11 den 12 ye kadar pazarlıkla satım almacaktır. Ta İpler şeraiti anlamak üzere istedikleri vakit pazarlığa iştirâk için de mezkür gün ve saatte Komisyonumuza gelmeleri. (1481) Deniz Levazım Satınalma Komisyonundan: 2000 ton Rekompoze Kömürü Kapalı zarfla 25 Nisan 934 Çarşamba günü saat 11 de. Aleni münakasa 25 Nisan 934 Çarşamba günü saat 14 te, Yukarda cins ve mıktarı iki kalem hizalarmda yazılı güm ve saatte bilmünakasa mü bayaa edilecektir. Şartnamesini görmek isteyenlerin her gün münakasasına da iştirak edeckle rin hizalarmdaki gün ve saatte Kasımpaşada kâin Komisyona müracaatları (1407) 4 atarbul beşinci icra memurluğundan: | Temamma 1722 lira kıymet takdir &- | dilen Kadıköy Osman ağa mahallesinin | eski Halit ağa yeni Ali kalfa sokağında | çaki 18 mükerrer yeni 7 No. hu bir bap | ina bahçe ahşap hanenin temamı açık ar- | tırmaya çıkarılmış olup 21-4-934 tarihin- 'de şartnamesi divanhaneye talik edilip | 7-5-934 tarihine müsadif pazartesi günü saat 14 ilâ 16 ya kadar İstanbul beşinci | icra dairesinde satılacaktır. Artırmaya iştirak için kıymeti muhammenin yüzde yedi buçuk teminat akçesi alınır müte- rekim vergi belediye vakıf icaresi müş. #eriye mittir arttırma muhammen kryme. | #in yüzde yetmiş beşini bulduğu takdirde ihalei kat'iyyesi icra edilir aksi takdirde &n son artıranm teahhüdü bakı kalmak Üzere artırma 15 gün daha (temdit edi- lerek 22-5.934 tarihine mrüsadif salı gö- wü saat 14 ilâ 16 ya kadar o müzayede icra edilir. 2004 No. lu icra kanunun 126 cı maddesine tevfikan ipotek sahibi 10 Ton yağlama yağı Tavukları çok YUMURTLAMAK İÇİN Ne yedirmeli, ne zaman yedir- meli, ne kadar yedirmeli, nasıl yedirmeli ? 34 2d alacaklılarla diğer alâkadaranın ve irtifak hakkı sahiplerinin dahi zayri menkul ü- zerindeki hakları hususile faiz ve masa- rife dair olan iddialarını evrakı müsbite- Ikerile yirmi gün içinde icra dairesine bil- dirmeleri lâzımdır. e Aksi halde hakları tapu sicillerile sabit olmadıkça satış be- delinin paylaşmasından £ hariç kalacık arı ve alâkadarların işbu maddei kanu- miye ahkâmına tevfikan hareket etmele- vi ve daha fazla malümat almak iste- yenlerin dairemizin 934-497 No. lu dosya sma müracaat etmeleri ilân olunur. (15304) Istanbul asliye mahkemesi ikinci tica- yet dairesinden : İstanbulda Mahmut paşada 3İZZ Ye- mi Zaman mağazası İbrahim OE- tem Beyin eshabi matlubile icraen aktey İlediği Konkordatonun tasdiki 12 Nisan 934 tarihine müsadif perşembe günü saat 14 te tayin edilmiş olduğundan slikada- Yanm yevm ve vaktı mezkürde matık?me Ye müracaatları ilân olunur. o (15299) Tavukçuluk aleminde herkesin ar- zu ettiği şey tavukları çok yumurt- latmaktır, Bunu temin edebilmek için Cafer Fahri Beyin yeni çıkan bu cse- rini mutlaka okumalısınız. Gayet ne- fis bir surette iyi kâğıt üzerine ba- sılmış resimli 80 sayfalı bu güzel ki- tabın fiyatı 25 kuruştur. Mahalli tev- zil : Akşam Kitaphanesi. £ (15253) İTTİHADI MİLLİ Türk Sigorta Şirketinden : 24 Mart 1934 tarihinde alelâde inik t eden bissedaran heyeti O umumüyesin'e şirketimiz histelerinin 13 numerolu ku- ponu mukabilinde ve kazanç vergisi hini tediyede tevkif edilmek üzre hise> başına 180 kuruş temettü tevzii tekar- rür etmiş olduğundan 7 Nisan 1934 ta. rihinden itibaren Galatada O Unyon Ha- nında kâin şirketimiz veznesinden tedi- yatta bulunulacağı h'ssedarlarımızın na sarı ittilaina sirz olunur. (15302) Deniz yolları İŞLETMESİ Acsmteleri : Karaköy Köprübaşı Tel 42362 — Sirkeci Mühürdarınde Han Tel, 22740 Trabzon yolu EGE vapuru3 Nisan SALI 20 de Galata rıhtımından kal kacak. Gidişte Zonguldak, İne- bolu, Sinop, Samsun, Fatsa, Gi- resun, Vakfıkebir, Trabzon, Ri- ze'ye. Dönüşte bunlara ilâve- ten Sürmene, Pulathane, Ordu. ya uğrayacaktır. (1439) 1874 Ayvalık yolu BANDİRMA vapuru 4 Nisan ÇARŞAMBA “19'da Sirkeci Şi. rıhtımından kalkacaktır, (1494) Tophanede kâin telsiz telgraf merkezimizin, 935 senesi bida- yetinde tebdili icabeden cihazı, pazarlık suretiyle talibine ihale edilecektir. Şartnamesini görmek ve daha fazla malümat almak isteyenler her gün saat dokuzdan On seki- ze kadar idaremiz levazım Şefli- ğine müracaat etmelidirler. Pa. Gi zarlık 16 Nisan 934 Pazartesi gü. ği nü saat On beşte yapılacaktır. $| (875) 1857 Dr. Nari Feheüi Göz Hekimi Cağaloğlu Süreyya Bey apart. saat 2-6ya kadar. Telefon 23212 121 Dr. İHSAN SAMİ Tifo.ve Paratifo Aşısı Tifo ve Paratifo hastalıklarına tutulma mak için tesiri çok kav? müafiyeti pek emin bir aşıdır. her eczane ve Ecza de polarında bulunur. yaya (15169). 1315 | Mustafa Kemal Paşa Mevcut numühesi veçhile 4000 metre yerli Amerikan bezi pazarlıkla alınacaktır. Talip olanlar şeraiti anlamak üze- re Levazım Müdürlüğüne, pazarlığa girmek için de 75 liralık teminat makbuz veyâ mektubu ile 9-4-934 pazartesi günü saat on beşe kadar Daimi Encümene müracaat etmelidirler. (1493) Gümrük Muhafaza Umum Kumandanlığı Istanbul Satinalma Komisyonundan: , ,1 — 240 Milimetrelik dört adet ışıldak 7-4-934 cumar tesi günü saat on dörtte pazarlıkla satın alınacaktır. i 2 — İstekliler şartnameyi her gün komisyondan alabilir er, 3 — Pazarlığa girecekler malin tasarlanmış tutarmın yüzde yedi buçuğü olan (126) - liralık vezne makbuzu ( veya teminat mektuplariyle belli saatte komisyona gelmeleri. (1482) İstanbul Posta ve Telgraf Başmüdüriyetinden: N Arap harfli pullarm mevkii tedavülden (kaldırılması müddeti 1 Mayıs 934 tarihine kadar temdit edilmiştir. Bu ka- bil pullar gişelerimizce tebdil edilebilir, (1465) Haydarpaşa Emrazı İstilâiye Hastanesi Baştabipliğinden: Hastane için nümunesi veçhile ve açık münakasa ile Üçyüz metro yerli patiskamübayaa edilecektir. İhalesi 24 Nisan 934 salı günü saat on dörtte Galatada Kara Mustafa Paşa sokağında İstanbul Limanı Sahil sıhhiye merkezindeki mübayaa komisyonunda yapılacağından şartnameyi görmek isteyenlerin Galatada Merkez Levazım Memurluğuna veya hastane İdare Memürluğuna müracaatları. (1476) İstanbul İtbalât Gümrüğü Müdürlüğünden: Istanbul Gümrükleri Baş Müdüriyeti Dairesi için yaptı- rılacağı evvelce ilân edilen iki dosya dolabı ile bir adet daktilo masası ve varide kaydına mahsus gözlü defter üzere talibi zuhur etmiş ise de bu miktar fahiş (ogörüldüğün- den yevmi ihale bir hafta müddetle temdit edilmiştir. Bu mik- tardan daha az fiatla yapacakların 7-4-934 tarihine müsadif Cumartesi günü saat 15 te İstanbul İthalât Gümrüğündeki salı Komisyonuna gelmeleri, (1479) J rafları için | 313-934 tarihinde yapılan münakasada 195 lirada yapmak | h Yana i RiKT İ 1832 DALAT-EDER ” Belediyesinden: Madde 1 — Mustafa Kemal Paşa Kasâbasınm Nafia Ve- kâleti celilesinden tasdikli ve (89024) lira bedeli keğifli elekt rik tesisatı olbaptaki proje ve şartnamei fenni ve evrakı müte ferriası ve münakasa şartnamesi mucibince nisanm onuncu salı günü saat on yedide Mustafa Kemal Paşa Belediye encü- menince teklifler muvafık görüldüğü takdirde ihalesi yapıl- mak üzere yirmi gün müddetle ve kapalı zarf usulile münaka- saya çıkarılmıştır. Madde 2 — Talipler teklifnamelerini İşbu tesisat için kavanin Oo mevzua dairesinde verilmesi muktezi bilumum ev rak vesaikile birlikte ayni müddet zarfında kapalı zarfla Be- İediye encümenine vererek makbuz almaları ve bedeli keşfin dipozito akçesini veya teminat (o mektuplarmı yüzde yedi bu- çuğu nisbetinde ita etmiş olmaları meşruttur, Madde 3 — Talipler projeleri Yirmi Beş Lira mukabilir: de İstanbul Taksimde İstiklâl o Apartmanında elektrik mü hendisi Hasan Hâlet Beyden, Münakasa şartnamesini Musta- fa Kemal Paşa Belediye Encümeninden alacaklardır. / Madde 4 — Taliplerin bir kaç yerde muvaffakiyetle te- sisat yapmış olmaları şarttır. (1375) 1869 Maliye Vekâletinden: “TT Ankarada Yenişehirde yaptırılacak Gümrük ve İnhi- sarlar vekâleti binası projesinin tanzimi için Türk Mimar ve mühendisleri arasında bir müsabaka © açılmıştır. Müsabaka Birinciye (1700), İkinciye (1200), Üçüncüye (900), Dör“ düncüye (700), Beşinciye bes yüz, lira mükâfat verilecektir. Ecnebi Mimar ve Mühendisler den arzu edenler, müsabakay4| dâhil olmaksızın ayrıca teklif gönderebilirler, Projesi kabul €| dilen Mimar ve mühendise, taf silât resimleri için yüzde bir, B& ton arme Elektrik, Kalörifer ve sair tesisat plânlarının ilâvesi halinde yüzde 1,75 ve bunlara zamimeten inşaatın kontrolu v4 zifesinin tevdi'i takdirinde yüzde 2,75 ücret verilecektir. ; 30 Nisana kadar projeler Maliye Vekâleti Fen Hey'eti- ne verilecektir. Müsabakanın izahatlı şartnamesi mezkür Fen Hey'etinden ve Istanbulda Milli Emlâk Müdür! günden alınacaktır. (1415) 18! İstanbul İthalât Gümrüğü Müdürlüğünden: * İstanbul Gümrüklerinde mevcut dahili telefon te nin eskimiş kısımların tamiri için 31-3-934 tarihinde mit bayaa edileceği ilân edilen 2000 metre kablo teli için yevmi mezkürda talip zuhur etmemiş olduğundan 8 Nisan 934 rihine müsadif Pazar günü yeniden münakasa yapılacağında” taliplerin yevmi mezkürda saat 15 te İstanbul İthalât Gümrü gündeki Satmalma Kömisyonuna gelmeleri. (1480) Umumi Neşriyat ve Yazı İşleri Müdürü ETEM İZZET, Gazetecilik ve Matbaacılık T. A. Ş.