12 Nisan 1934 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

12 Nisan 1934 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

MÜTEFERRİK HABERLER | Elma sandığında Bulunan esrar Kaçakçı İskenderiye ile gizli muhabere yapıyordu Evvelki gün İzmir vapurunda «lma sandıkları içinde İskenderi - Bakırköyde fakir çocuklara b yeye kaçırılmak istenen 51 kilo es- | 88 rar bulunduğunu yazmıştık. Bu mesele hakkmda zabıta dün de tahkikatma devam etmiş- tir. Aldığımız mütemmim malâ - mata göre, elma sandıkları Yemiş te kuru meyva tüccarlığı yapan Av ram efendi ile şeriki ekmekçi oğlu Sava efendilere aittir. İskenderiyeye gönderilmek ü- zere 46 sandık a komisyoncu Nuri efendi ve arkadaşa verilmiş, onlar da rı vapura yerleş- tirmişlerdir. Fakat emniyet mü - dürlüğü beşinci şubesine bir ih- bar vaki olmuş, bunun üzerine za- bıta sandıkları arayarak, dört san- dık içinde ayakkabı mantarı şek - Bindeki mantarların arasına konul - muş birinci neviden esrar bul - sahipleri derhal ne- Çalış > iadeleri zaret alta alınmışlardır. tırdıkları adamların da Sava alınmış, ayrıca dükkânda da ara- ma yapılmıştır. Bu arama netice- sinde rümuzlu bir takım mektup- lar bulunmuştur. ” Avram efendinin bundan evvel e kaçakçılık yaptığı anlaşılmak - tadır. Şebekenin daha geniş olma- 81 nazarı itibara alınarak, tahkikat derinleştirilmektedir. Esrar saklı elma sandıklarının vapura konulmasına müsaade e - ri gri hakkın « a da gümrük müfettişliğince tah- kikat yapılmaktadır. yiz Avram Japon gemileri bu sabah bekleniyor Limanımızı ziyaret edeceğini yazdığımız iki Japon mektep ge - misinin bu sabah © muvasalatları beklenmektedir. Napoliyi ziyaret ROMA, 11. A.A. — 23 nisanda Jı filosunun Napoliye gelmesi bekleniyor. Filo, Nopolide 4 gün kalacak ve bu esnada zabitler ve mürettebat, şehir ve civarını geze ceklerdir. Tarihi roman:110 (| Güneşin Oğlu Halbuki Kral Osaser'in karısı sarayda, iki defa, Bora'yı öldür. mek fırsatını ele geçirdiği halde bu yeni (kuvvet ilâhı) na el uzata- mamışlı. Onu neden öldüremiyordu? Seviyor mıydı? Hamat içesi 'defa gördü yakışıklı ve temiz yürekli bir er- keği öldürmeğe kıyamıyordu. Reisin de yavaş yavaş kendisine karşı yumuşadığını ve fazla iltifat etmeğe başladığını görüyordu. Güzel kraliçe o sabah uyandığı Zaman fikrini tamamile değ'ştir- mişti.. Reise kendisinin Oşaser'in karısı olduğunu ve saraya onun taz yikile geldiğini söyliyecekti. Ken- di kendine konuşuyordu: z — N hayet o da bir kral değil mi? Kendimi ona sevdirirsem, ©- nun da karısı olabilirim. Üstelik Bora'nın daha büyük şöhreti ve bo- Zaları yenen müthiş bir kuvveti var. Oşaser'e gelince, o zaten bu- o naöm biridir. Simdive kadar ömründe ilk ğü bu kadar kuvvetli, | Halk fırkası Bakırköy kazas bin ayesi altında Bakırköy mekteplerinin fakir eden bir hey'et teşekkül etmiştir. İlk e) idare hey'etinin müzaheret ve yavrularını himaye fili eseri olarak da | Nisan ta- rihinden itibaren 167 çocuğu iaşeye başlamıştır. MAARIFTE | İkmal imtihanları Kaldırılmıyor Vekâlet komisyonun tali- | matnamesini kabul etmedi Üniversite fakültelerindeki im- tihan şeklini tesbit eden komisyon fakültelerde ikmal o imtihanlarını kaldırmıştı. Hukuk fakültesi rei- si Tahir Beyin riyasetindeki bir komisyon tarafından tanzim olu - nan bu imtihan talimatnamesi Maas rif vekâleti tarafından reddedil - miş ve ikmal imtihanlarının kaldı- rılması doğru olamıyacağı bildiril. miştir. Vekâletin bu yeni kararı talebeyi son derece memnun etmiş- tir, İktisadi ilimler. enstitüsünde konferans Üniversite iktısat profesörlerin- den Mösyö Rüstov dün akşam ik- tısadi ve içtimai ilimler enstitüsün- de bonferanslarma başlamıştır. Dün akşam profesör “iktısat sis temi ve iktisat ideolojisi,, mevzulu bir konferans vermiştir. Enstitüde bundan sonra her hafta bir konfe- rans verilecektir. Piyorre hakkında konferans ,Bularistanda toplanacak kon - greye iştirak etmek üzere Paris- ten şehrimize gelen (Diş tedavi- si ve Piyorre) profesörü Roy dün mektepte Piyorre hakkında bir kon ferans vermiştir. Fakir hastaların reçeteleri Bir akşam gazetesi belediye ta- rafından fakir hastalar için verilen tahsisatın bittiği ve bu hafta fuka- rann reçetelerinin yapılmadığını yazıyordu. Sıhhiye müdürü Ali Rıza Bey diyor ki: — Tahsisat bitmiş değildir. Mayıs nihayetine kadar yeniden tahsisat verilmiştir. Bundan başka Beşiktaş, Edirnekapı, Üsküdar süt | ve mektep çocukları dispanserle - rinde muhtaç çocuklara meccanen ilâç verilmektedir. Yazan: İskender FAHREDDİN tal milleti uydurma (cin orduları) | ile oyaladı durdu. Fakat, Türkle- rin dağları deviren sayısız akın- cıları Suriyeyi baştan başa sarmca bu müthiş kuvvet karşısında ko- cam hiç bir şey yapamadı. Onun tahtını ne cinler, ne de yılan ve- arslan sürüleri ( kurtarabildi. Bi köyün mağarasına korkak bir tilki gibi kapanarak karısından yar- dım uman bir kral, Kaybettiği sal- tanatı tekrar elde (o etse bile, ben artık böyle korkak bir adamın ka- rısı olamam... O gün, Bora, sarayım içindeki o- daları gezerken, dıvarlarında Suri. ye lisanile yazılmış bir takım kita- beler görmüştü. Bu yazılar arasın- da göze carpan bazı kartal ve ko- yun resimleri vardı. (Bora bunla- rım mânâlarını o anlamak istedi. Bodıum katında yatan köylü kadı. nın çağırtlı. POLİSTE Gece hırsızları Yalıyı soyarken.. Sandalla gelerek yalıyı soyanlar yakalandılar Emniyet müdürlüğü ikinci şu- besi yeni bir gece hırsızı şebeke - sini meydana çıkarmıştır. Bundan bir kaç gün evvel Yeniköyde Bal- yada oturan mühendis o mektebi profesörlerinden Bürhanettin be - yin evine denizden bir sandal ile gelen hırsızlar kapı camını kırmak suretile, yaliye girmişler ve büra- dan kıymetli eşyalar ile gümüş ta- kımları, seccade; halı gibi eşyalar alarak kaçmışlardır. Tahkikat neticesinde Baliyi sok tukları anlaşılan gece hırsızların - dan Arap Mehmet ile arkadaşı Na- ci ve sandalın sahibi Ahmet yaka- lanmışlardır. Eşyalar kâmilen meydana çıka- yılmıştır. Yankesici İstiklâl caddesinde Hasan Bey apartımanında oturan Mehmet be- yin 46 lirasını cebinden © aşıran Fehmi namnda bir şahıs yakalan. mıştır. Dahiliye memurları Kanunda yeni bazı değişiklikler yapıldı Dahiliye memurin kanununda yapılan tadilât vilâyetlere bildiril. miştir, Bu tadilâta göre, dördün - cü veya daha yukarı derecelerdeki merkez ve vilâyet (memurlarının mülkiye ve hukuktan mezun olma- ları şarttır. Tahsilini bitirip ecnebi memleketlerde stajlarını bitiren- ler üç sene hizmet ve ehl'yetini is- bat ettikten sonra dördüncü dere- ceye çıkarılırlar. Ancak şimdiye kadar vekâletçe mesleğe kabul e- dilmiş ve idare âmirliği stajmı bi- tirmiş ole arım hakkı mahfuzdur. Hariçte.. mesleğe alınanlar, hiz metlerinden istiğna hâsıl olduğu takdirde iki maaş nisbetinde ikra- miye verilerek eski vaziyetlerine irca edilirler, Genç kadın dıvardaki birer birer okumağa başladı: “Bir kartalın, dişi kuzuyu parça- ladığı işitilmemiştir. İnsan oğlu da kartal gibi düşünseydi, yer yüzün- de hiç bir fenalık olmazdı.,, Güneş'in oğlu kendi kendine: — Doğru söz... Diye mırıldandı. Genç kadın bir adım ilerledi. İçinde yılan ve kadm resimleri “ Dr bir kitabenin önünde dur- a. Okudu: “Toprak hamurundan testi ya. Pıp satan bir adam bir gün bana, üstünde yılan resimleri bulunan za- rif bir testi getirdi. Bu resimler a- rasında vücudü çok güzel çizilmiş bir kadın resmi vardı.. Fakat, bu kadının başı, bir yılan kafası şek- linde gösterilmişti. Testiciye bu- nun sebebini sordam. Bana: “Yan- lışlıkla yapmışım. Farkında deği- lim.. Düzölteyim.” dedi. Elini tut- tum.. Ve bunu tashih etmesine lü- zum görmedim. Çünkü, o vücuda bu kafa çok yaraşmıştı!,, Bora elini şakağına koymuş dü- şünüyordu. O, Sertelli'de insanı yılan gibi — Şunları bana anlat bakalım dedi, bu resimli yazılar neden bah- sediyor? ü sokan bir kadın gö: işti. Demekki Suriye kadınları yılana benzivenler çak” akılıyor | Şark demiryolları İle müzakereler Şirkette, henüz davet vaki olmadığı söyleniyor Dünkü nüshamızda Nafia vekâ- letinin imtiyazlı şirketler muka - velenamelerini tetkik etmekte ol - duğunu ve yakında Şark Demir - yollar şirketile bazı müzakerata girişeceğini, Ankaradan aldığımız bir habere atfen, yazmıştık. Dün bu hususta malümat almak üzere Şark Demiryollar şirketine müra - caat ettik. Şirket mahafilinden bi lümat verildi: ia vekâletinden müzake - reye girişmek üzere bugüne kadar bir davet vâki olmamıştır. Elyevm büyük Edirne istasyonunun ikmali için hazırlık yapıyoruz. İnşaata ya kmda başlanacaktır. Bu suretle Nafia vekili Beyefendinin arzula - İ rını yerine getirmiş olacağız. 15 İ Mayıstan itibaren banliyöde işle - yen katarların adedini 33 ten 39a iblâğ edeceğiz. Bundan başka 1 Mayıstan itibaren aylık abonman kartlarımızın bedeli üzerinden de yüzde yirmi tenzilât yapacağız Bun dan maksat halka aylık abonman bedelini tediyede kolaylık göster- mektir.,, ODADA Kereste va kömür tacirleri fikirlerini bildirdiler Belediye zabrtası talimatname- sini tetkik için Ticaret odasında dün de kereste ve kömür tacirleri içtima etmişler ve talimatnamede kendilerini alâkadar eden madde- ler hakkındaki fikirlerini odaya bil dirmişlerdir. Tütün raporu İktısat Vekâleti Ticaret odası- na, odanm 15 Nisanda Ankarada toplanacak tütün kongresine gön - derilecek raporunun kongre aza - sina tevdi edilmek üzere tab'ını bildirmiştir. * Oda derhal raporu matbaâya vermiştir, Rapor yarın Ankaraya gönderilecektir. ANKARA, 11. A.A. — Tütüncü ler kongresi tertip heyeti, kongre azasınm Ankaraya gelir gelmez ad reslerini Türkofise bildirmelerini rica etmektedir. Küçük haberler I * 23 nisan çocuk bayramı mü- nasebetile dün Himayeietfal Ce - miyeti İstanbul merkez heyeti bir içtima yapmış programın esasları üzerinde meşgul olmuştur. * Vilüyet aygır deposundaki ay- gırlar bu ayın on beşinci pazar gü- nünden itibaren aşim istasyonları- na gönderilecektir. Aşim istasyonları olan Üskü - dar, Beykoz, Şile, Yalova, Pendik, Çatalca, Silivri, Bakırköy istasyon- larının hazırlıkları nihayet bul - muştur. # Orman ameliyat mektebinin mezuniyet imtihanları martın ni - bayetinde bitmiştir. Bu sene mek- Zeki Bey Moskovada ——o— Riyaseticümhur orkestrası şefi Moskovada.. MOSKOVA, 11. A.A. — Sovyet Rusya ile ecnebi memleketler a- rasındaki harsi münasebetler ce miyetinin o davet! üzerine o riyaset cümhuür o filarme. f ni orkestrası ş€- fi ve Ankara mu- siki muallim mek- tebi müdürü Zeki Bey ile oğlu Ek- rem Bey bugün bu raya gelmişlerdir. Türk Omisafirler, (Zeki Bey ,İstasyonda türk sefareti ve mez- kür cemiyet mümessillei ve sair zevat tarafından istikbal olunmuş- lardır. 17 nisanda Moskova konserva- tuvarında Zeki Beyin riyaseti al tında ve Ekrem Beyin iştirakiyle bir senfoni konseri verilecektir. ; . . İbrahim Tali B. Trakya umumi müfettişi İbra - him Tali" Bey dün Ankaradan şeh rimize gelmiştir. İbrahim Tali Bey öğleden sonra Vi lâyete gelerek va li muavini Ali Rr za Beyi ziyaret et miş ve emrine tah | sis olunan salon. da bir müddet meşgul olmuştur. Baş müşavir Şük rü Bey de bu es. nada yanında bulunmuştur. İbra - him Tali Beyi dün bazı zevat ziya ret etmiştir. Umumi müfettiş İb - rahim Tali Bey burada birkaç gün kalacak ve hafta içinde Edirneye gidecektir. —— Yenilecek şeylere katılabilecek boyalar ANKARA, 11. A.A. — Umumi hıfzıssıhha kanunu mücibince ye- nilecek ve içilecek şeylere katılabi- lecek boyalarla muhafaza madde- leri ve boya ve muhafaza madde- lerinin ilâvesi yasak olan şeylere ait talimatname heyeti vekilece ka- bul edilmiştir. Sihhate zarar vermediğinden dolayi yinecek ve içecek şeylere ka tılan boyalar talimatnameye bağlı cetvelde gösterilmiştir. Murakabe heyetinin teşkilâtı ANKARA, 11. A.A. — Heyeti vekile İstanbulda teşkil edilmiş o- lan mürakabe heyetinn teşkilâtı ve çalışma tarzına ait nizamname- yi tasvip etmiştir. sınıf talebesi müdür ve muallimle- ri ile birlikte ada © çamlarındaki hastalıklar hakkında tetkikat yap- mışlardır. Evvelki gün de İstanbul Amez- man grupu dairesine giderek a- senjman plânları üzerinde tatbikat görmüşlerdir. * Hilâliahmerin balosu — Ba- tepten 28 orman mühendis mua- vini mezun olmuştur. * Yüksek orman mektebi son Diyerek yanındaki köylü kadı- nın yüzüne baktı, Genç kadın sü- ratle yere indirmemiş ol. saydı, Bora, itimat ettiği bu kadı- nın da yılan başlı bir mahlük oldu- ğunu sezecekti. Bora: — Haydi gidelim, dedi, bundan sonra kadınlardan büsbütün uzak kalacağım. Bu hakikati keşfeden Kral Oşaser'in babası büyük adam- miş. Odadan çıkıyorlardı. Köylü kadın sordu: in kadınları yılan ruhlu mu zannediyorsunuz? — Hayır.. Yılan benim için çok zararsız bir hayvandır. Fakat, ka- dın öyle mi ya? Ben, yanımda çö- reklenip yatan bir yılanla dağda sabahladığımı hatırlıyorum, Lâkin bir kadınla beraber uyumak im- kânı yoktur. K kadın gülümsedi: — Çünkü yılan soğuktur. Sizi çabuk uğuşturur.. Uyursunuz! Fa- kat, kadın bir (e ateştir. Yanında yattıkça, onun harareti size de si- rayet eder. damarlarınızda uyuşan kanın yavaş yavaş kaynadığını, vü cudunuzun tutuştuğunu hisseder ve uyuyamazsınız! Gece esen serin .. üzgârlarlar vücudunuzu üşüttüğü İ lat Hilâliahmer şubesi tarafından bu akşam Fenerde Filburnu gazi - İ nosunda bir balo verilecektir. <l güneşi altında, soğuktan tüy- leri ürperen bir yolcuya rastladı- nız mı? Kadın tıpkı bir güneşe benzer.. Girdiği yeri derhal ısıtır. Eğer biz yılana benzeseydik; erkek lerin bizi görünce üşümeleri lâ- zımdı.... Güneş'in oğlu genç kadının söz- İerini dikkatle dinliyordu. Uzun bir koridordan geçiyorlar- dı. Bora odasına çıkacaktı. — Hava çok sıcak.. Fakat, ben üşüyorum. Dedi. Genç kadm bu sözün mâ- nasını anlamamış gibi görünerek cevap verdi; — Sarayın alt katında rütubet vardır, Rahatsızlanmamanız için, ayağınızın altını dağlatsanız fena- olmaz. — O zaman isımır mıyım aca- — Bir defa deneyiniz.! *.* Suriye kralının karısı, Güneşin oğlunu mu seviyor? Köylü kadın, Bora'ya kendini tanıtmağa karar vermişti. © Anadolu akını için yapılan ha- Memlekette Mıntaka kongresi Teki murahhasları TEKİRDAĞ, (Milliyet) 7 Nisan 934 gününde İstanbul& ikat edecek mıntaka ticaret rı kongresinde vilâyetimizi, len Furtun zade Murat, odası reisi Yakup zade B: beyler şehrimiz ticaret od lisince murahhas seçilmişlerÖl Antalya - Afyon hatti ANTALYA, (Milliyet) busumuz Rasih Bey mühim şirde bulundu. Gönderdiği b grafta, Gazi Hz.nin Antalya yon şimendifer hattının sü şasına başlanmasına emir Vi rini bildiriyor. Önümüzdeki ayı zarfında inşaat ihale edi ve temel atma me:asimi yap tır. Son karara göre hat, Dinar - Burdur - Tefenni - elinden geçecektir. Hattın ği vilâyet ve kazalardan d& haberleri gelmektedir. Bandırma Ağırcezası n BANDIRMA, (Milliyet) £ hal bulunan Bandırma N mahkemesi azalığına sabık can müddeiumumisi Hamdi aza mülaz'mliğine hukuk larından İzzettin Bey tayin tir. Hamdi ve İzzettin Bej yazifelerine başlamak üzel rimize gelmişlerdir. Balıkesir Hilâliahmar koni BALIKESİR, (Milleyi) 7 gece yapılan kongrede müdü ten iki aza ve istifa (o eden intihabat yapılmış Doktor Emin, Memduh, hamami min, Doktor Osman Oğuz, Fahri, kaptan zade Hasan. lim Bedri Beyler seçilmiş!e! Merkez heyeti seçmeleri! retle bittikten sonra hizm den dolayı doktor Ahmet Kırımlı Veli, Vidinli İsmail? rin takdir edilmesine hep karar verilmiştir. Yeni idare heyeti ayr cektir, Egridirde fabrika EĞRİDİR, (Milliyet) — 5 müddettenberi atıl b'r halde? nan Eğridirin Zından ormâ İşık kereste fabrikası nev3? mal edilerek faaliyete get tir. çel. f Yeni bir spor klübi EĞRİDİR, (Milliyet) — re bağlı Sütçüler nahiyesi! ğan isminde bir spor kulül li için hazırlıklar başlamı hiyenin dağlık olması itibsf kulüp gençletinin en fazlâ kayak sporlarila iştiğali & rak kahul edilecektir. Ni Tahin fabrikala ANKARA, 11 (Teleff Tahin fabrikalarının vergisinden muaf olmadı; ye vekâleti alâkadarlara miştir, Siirtte nüfusa yazıl! SİİRT, 11. A.A. — Şir dar kayıtsız olarak 26.756) 20,826 ölüm ve 7.924 niki meselesi tespit ed İmiş hakiki mıktarı kati olarak kadar anlaşılacaktır. giderse, kralım karısı onu ” kim bilir ne vakit gör. Güzel kaaliçe, dıvari ki ları okuduktan dmlardan büsbütün neft ni anlatmak ist yen Yy ilâhı)na kendini nasıl ğini düşünüyordu. , kocasma verdiği söl yacak.. Duramıyacaktı. yapmalıydı ki, hem koc#* rinden kurtulsun, hem d gözüne ve kalbine girsin gece gözüne uyku yatakta rahat yatamıy0! yı, günler geçtikçe (o ye” sevgi ile sevmeğe başlar” — İşte, tam benim arf erkek.. Hem cesur, hem # karda. i Diyerek mütemadiyeB yor; © yanında im *“ atlerce ona yalvarıyordU.. Bora'yı öldürmek içi gönderilen zehir boyo© mundan çıkarmıştı. 3 Boynuzun kaj Yere dökmek istedi. Sonra birden: i -- Hayır.. Lâzım olu" lendi - belki kendim * Kendi canıma kıyı Faka, Güneş'in oğlu" y