27 Nisan 1934 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 4

27 Nisan 1934 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 4

( Haftalık Siyasi İcmal j Fransa'nın notası: ni teşrinievvelden beri silâhsızlanma mese- leri İngiltere, Fransa, Almanya ve İtal. ya arasmda hususi müzakerelere zemini oluyordu. Almanya konferanstan çekil- diği için bu devletle temas temin edile miyordu. Bu sebeple silâhsızlanma me. selesi dört devlet arasında görüşülecek, bazı esaslarında busıl olacak ve sonra konferans tekrar toplanacaktı. Altı aydır bu devletler muhaberede - dirler. Nihayet bir itilâfn varılacak gi görülüyorken, Fransa hususi müzakere- İleri bir tarafa bırakarak konferansın timaa davetini istemiştir. Yani teşrini evvelde mesele merede bırakılmışsa, altı aylık müzakere ve muhabereden sonra tekrar oraya ricat ediliyor. Silâhsızlanma konferansının o bürosu 10 nisanda toplanmış ve heyeti umumi. yenin içtima için bir gün tayin etmek üzere 30 nisanda tekrar toplanmıya ka- * rar vermişti. Birkaç defa bu içtima gü- nü tehir edildi. Çünkü büyük devletler i müzakerelerin bir netice ver- li artık böyle bir netice beklenemez. Fakat artık bütün si- lâhsızlanma işinden biç bir netice çıkmı- yacağa benziyor. .. Silâhlı Almanya Fransa'yı bu karara sevkeden sebep Almanya'nın silihlanmasıdır. Filhakika Almanya silâhlanıyor, - Geçen hafta da işaret ettiğimiz gibi bu sene ordusuna, Mönünmanina s6 baya kiivvetlarine bizin © paramızla 500 milyon lira kadar bir pa- sarfedecektir. haberlere gö miyet vermektedir. Hava Nazırı Göring bütün Almanya'yı 16 hava mıntakasına ayırmıştır. Şarkta ve garpte yedi mar- kez bulunacaktır. Şark merkezleri Kö- nigsberg ve Breslau'da bulunacak. Garp- teki merkezler de şunlardır: Münster, Frankfurt, Kolonya, Darmstad ve Stult- gart. Almanya'nın silihlanması İngiltere de de.endişe uyandırmış ve İngiltere | L ülkümeti tarafından Alman hükümeti | vozdinde teşebbüsatta | bulunulmuştu, /lmanlar baştan savma birtalam cevap- İsrla silâhlanmalarını tevil etiler. Gerçi hukuk noktasından Almanya'nın silâh - lanmıya hakkı yoktur. Ancak devletler arasında müsavat prensipi noktasından hakları vardır. Eski galip devletler Ak manya'nın müsavat hakkını o kadar çok defalar teslim etmişlerdir ki şimdi itiraz &tmeğe yüzleri yoktur. Almanya'nın silâhlanmasına mani ol- mak için Milletler Cemiyetini tahrik et- mek lâzımdır. Fakat bu cemiyet infisah halindedir, Japonya'nın Mançurya'yı is- tlâsma mani olamadığı günden beri hiç bir ehemmiyetli beynelmilel meseleyi tetkik bile etmemi: Bu şartlar altın. lanmasma mani ol- mak mümkün görünmü devletler Almanya'ya karşı bir harbi gö- 76 alsınlar. Bunda da ittifak edemiye - ceklerinden Almanya silâhlanmakta de- vam edecek demektir, Fransız siyasetinin yeni veçhesi: Fransa'nın o silâklanma bu yolu takip etmeğe vi bariciyesi iz de eski yoluna yor, Malümdur ki Fransa harpten beri — Avrupa'daki hegemonyasını ikinci dere. <ede birtakım devletlerle yaptığı ittifak. lara dayamıştı, Geçen sene Dörtler misa- kımı imzaladıktan sonra büyük devlet lerle bir teşriki mesai siyaseti takip et meğe çalıştı, Altı ay evvel de silâhsız. lanma meselesinde gene bu büyük dev - letlerle anlaşmıya ve sonra da verilecek kararları küçük lere empoze etme- ğe teşebbüs etti, o Her iki teşebbüs te bir netice | vermemiştir. Fransa bü- yük devletlerle beraber ayni yolda yü - Tüyemiyeceğini anlayınca tekrar eski müttefiklerile arasındaki münasebetleri takviye etmek yolunu tutmuştur. Filba- kika bu münasebetler takviyeye muh: &. Çünkü arada, müttefiklerin ber, ayrı bir yol tutmuştu. Şimdi Barthou evvelâ Varşova ile Pa- ris arasındaki münasebetleri takviye et- mek için Lehistan'a gitti. Ayni zaman- da Lehistan'la Çekoslovakya arasındaki âhtilâfları halletmek için Prag'a gidecek. Milliyet'in ede tefrikası: 60 Titulesco ile Paris'te uzun uzadıya gö - rüştü, Velhasıl Fransız harici siyaseti tekrar eski küçük devletler kombinczo- nuna dönmüş bulunuyor. Fakat bakalım ber biri bir kombinezonla işini uydurmı- ya çalışan bu devletler eski yollarda yü- rümek istiyecekler mi? |. Suviç'in seyahati: Barthou Varşova yolunda iken italya Hariciye Müstoşarı | Suviç te İngiltere yolunu tuttu. Hariciye Müsteşarının se- yahati evvelce dö mukarrerdi. Eğer Fransa tarafından konferans usulüne av- det yolundaki nota verilmeseydi, Su - viç'in İngiltere'yi ziyareti yalnız Roma protokolları hakkında malümat vermek ve iktisadi aranjmanlarma İngiltere'nin de alâkasını celbetmeğe münhasır kala- caktı. Filhakika bu protokollerin ileti. yeye muhtaçtır. İtalya, kâfi gelmiyor. Ancak şimdi silharzlanma meselesinde ki yeni vaziyet üzerine İtalya Hariciye Müsteşarı ile İngiliz hülcümeti arasında fikir teati edileceği anlaşılıyor. İngilte- re ile Italya Dörtler arasındaki müzake- rede binnisbe bilaraf bir vaziyet almış - | lardı ve hakem rolünü yapmakta idiler. Bu itibarla İtalya © müsteşarının Lon- dra'yı ziyareti ehemmiyetlidir. ... Uzak Şark Monroe kaidesi: Avrupa devletleri arasmdaki ihtilâflar derinleştikçe, Amerikanın da iktisadi buhranı arttıkça Japonya Uzak Şark'taki vaziyetini takviye etmek yolunda adım adım ilerlemektedir. Hafta arası Japon Hariciye Nezareti Çin'deki Japon nüfu- zunu takviye yolunda bir adım daha at. memleket zabitleri ta- vafından telim ve terbiye edilmesine ve Çin'a bol para ikrazma karşı likayt ka- lamıyacağını bildirmiştir. Japonya yavaş yavaş Çin'i kendi nü- fuz şuntakası içine almak istiyor, Şim- diden Uzak Şarkt'aki Monroe kaidesin- den bahsedilmeğe başlandı. Nüfuz mın- takalarının teşkili için takip edilen yol Bir defa bahsedilir, iki defa bah- ilir, Uçüncü defa artık herkes tara fından bir hak halinde tanınmıya ve tas- tik edilmiye başlar ve ba “hak,, tedricen kuvvetlenerek bir müddet sonra kimse tarafından münakaşa edilemez. Nüfuz munlakaları öyle teessüs etmiştir. Japonya'nın da yaptığı budar. Çin'de- ki hüsusü alâkası tedricen kabul edilme ğe haşladı. Gerçi bu defa Japonya tara. | fından ileri sürülen iddia her taraftan itirazlara hedef oluyor. Fakat Japonya'- nın tecavüzlerine mani olmak için harp yapmak lâzımdır. Buna da kimse cesa- ret edemiyor. Japonya'nın faikiyeti şu noktadadır ki kendisi harp yapmıya ha- zırdır ve harp yı tan da kaçınmıyor. Diğer devletler kendi aralarmda anlaş- mamışlardır. Anlaşamazlar ve anlaşsalar bile harp yapmaktan kaçınırlar, Böyle bir vaziyette daima harbi göze alan taraf kazanır. ... Yugoslavya'da Buhran: Yugoslavya'da hafta arası bir kabine buhranı oldu ve Uzunoviç kabinesi iatifa ederek yeni baştan teşkil edildi. Kabine nin istifasma sebep, mecliste Münakalât Nazırı M. Radivoyeviç aleyhine yapılan hücumlardır. Nazır, mecliste alenen, ba- zı Fransız şirketlerile şüpheli muamele- lere girişmekle itham edilmiştir. Bu hü- .cumlar üzerine bütün kabine istifa et- miş ve M. Uzunoviç hücuma maruz ka- ât Nazırı da dahil olduğu halde bazı nazırları dışarıda bırakarak yeni kabinesini teşkil etmiştir. Yeni Uzunoviç kabinesinin dahili ve harici si. yasette başka bir yol takip edeceği an- laşılmıyor. Esasen kabinenin Hariciye ve Maliye Nazırları gibi erkânı asliyesi değişmemiştir. . hesapları tasfiye edilmeden yeni bir suikast daha meydana çıkarıldı. Bu defaki suikastin daha geniş ol duğu ve kralı da katletmek gayesini ettiği anl or. ai li Tele yüzünden tertibat meydana çıkmış v alâkadarlar tevkif edilmiştir. Tevkif edi. KANLISIR Sırrı Nevresin, ustaca bilek sal- layarak ustaca zar atışı, pulları us- taca dizişi, ve ustaca toplayışı, ha- kikaten görülmeğe değerdi. rif Bakinin alnında dizi dizi terler toplanıyor, şakaklarından çenesine doğru sızıp damlıyordu. Sırrı Nevres, zarına ve oyununa güvenen avukat Şerif Bakiyi, fe - na terletiyordu. Halim Sirete dik - il ütün ruhile sey- rediyordu. Ustaca alınmış bir ka - pı onu yerinden sıçratıyor, yerin - de ve zamandı imamış ve kapatılmamış bir açık, onu fena halde sinirlendiriyordu. Fakat ne ağzımı açıyor, ne de dudakları ara- sından takdir, hayret, esef bir sada çıkarıyordu. Şerif Bakinin göğsü sıkışmış, şa kaklarındaki damarlar atışı be! Ti oluyordu. Bize dönerek, sordu: — Müsaade eder misiniz?. Ha- va çok sıcak ta... Ve cevabımızı beklemeden ceke Gini çıkarmıştı. Halim Siret, nâzik Yazan: Mahmut YESARİ bir evsahibi tavrile Sırrı Nevres'e eğer terliyorsanız, çıkarınız, Ferah- ,Sırrı Nevres, başını geriye it mişti: ER Teşekkür ederim Beyefendi... İhtiyaç görürsem, derhal... Bu, Şerif Bakiye nâzikâne bir taştı. Şerif Baki, bu taşı hissetme- miş göründü; bıyık uçlarını kemir- mesinden, için için homurdandığı belli idi. Sırrı Nevres, Şerif Bakinin iki açık pulundan birini vurmuştu. Şe rif Baki, oturduğu iskemleden sıç- radı: — Bu, gelir zar değildir... Sırrı Nevres, bıyık altından gü - lüyordu; — Bazan gelir. mı ediyorsunuz? Estağfurullah... Ciddi söylü- yorum. — Taliinize çok güveniyorsu - Bugünkü program ISTANBUL 12,30: Türkçe plâk © neşriyatı. 18,15: Plâk. neşriyatı. 19,15: Anadolu a, ; Türk musiki meşriyatı (Eliza H. im H.) 21,20: Anadolu 'akup Bey orkestrası. tax 18:30: Kyara Berta tarafında; geri. 19,13: Stenografi dersi, 1 ken gramofon plâkları. 20,10: ri. 20,30: Büyük © eperada temsilini sakil, 74: Konferana, Sizan musikisi BUKR Hütalea. 22,15: Senfonik 45: Haberler (İramsrtca ve almanca.) MİLANO, TORİNO, CENOVA, TRİYES- TE FLORANSA, 18,10: Oda musikisi, 18,55: Haberler. 20, Plâk. 2055: Haberler. 21,05: Plâk. 21, sahabe. 21/45) Renro Bianchi idaresi Tonik konser, 24; Son haberler VIYANA,SOT m. 1830: Konser (Ada Hı 19: Muhtelif bahisler. siki (Max Sehönherr; Bittner Kurteti; Radyo orkestrası). 2155: Senfonik “kanser (Orkar Kalastanım idaresinde.) 23: Son haberler. 23, 15 plâk. komser, HAMRURGS3İZm 20,15: Piyano konseri. 21; İlkbahar servisi. eşriyat. 22,15; Plâk, 23: ikincibe- 23,20: Musikili | meyriyat, 24,504 40: Erieh Meller.) Neşeli hafif mu Zayrepten nakil iben dans plik. KONISVUSTERMAUSEN, 1571 m. 19,1 “Peynir batlenı, mele. 18, asır? eri, 21; Kasa hinher- mele hayatına dair : Amele şarkaları. 23: “dair, 24 Tamaş bes tekirların eserlerinden mürekkep konser. Dr. Nuri Fehmi amam Göz Hekimi Cağaloğlu Süreyya Bey apart. saat 2-6ya kadar. Telefon 23212 1826! Ir. HORHORUNİ Eminönü Valide kırâtanesi yanında 8 (15570) 2060 Sultanahmet Beşinci Sulh Hukuk Mah kemesinden: hallesi Kâlip Sinan mesçidi N. lu evde mukim Aziz Efendi'kuzi Lut- fiye hanıma Kanunu Medeninin 355 inci maddesi mucibince aynı hanede mukim kardeşi Istanbul Paket Postahanesi Mü- dürü Cafer Tayyar Beyin vasi tayin e dilmiş olduğu mezkür kanunun 371 inci maddesi mucibince ilân olunur. 934/331 Kari Elan Balıklı hastanesi menedilen bir doktoru çalıştırıyor mu Bir Rum karümiz bize & gönderdiği gerginlik husule geldiğini | yaz - maktadırlar, Bir kariiniz sıfatile size bu | hususta şu salırları yazmayı faydalı bul- dum. Balıklı hasta vilâdiyesi şimdiye kadar gayri mütel bir tabip tarafından ida | re edilmekte idi. Geçenlerde | bu tabip | hakkında fenni hatası dolayısile resmen | tahkikat yapılmış ve 6.3.934 tarihli Sıh- hiye ve Muaveneti Içtimaiye Vekâleti- nin emirile vazifesine nihayet verilmiş - tir. Bununla beraber bu doktor vazifesine devam etmekte ve maaşımı tadır. Heyeti idare azasından birçokları buna itirazla etibba ihtısas kanunu mucibince bir mütehassıs tayinini talep etmiş ve hattâ geçenki celsede o birinci sınıf bir mütehassıs tayinini kararlaştırmıştır.Bun dan muğber olan etibba ( heyeti, heyeti idarenin bu kararımı reddetmiş ve i$rar edildiği takdirde toptan istifa edecekle- rini bildirmişlerdir. Bu vaziyet karşısın» da heyeti idare azasından doğru ve ka muni düşünenler bu tarzı hareketi protes- to ederek celseyi terketmişlerdir. Görülüyor ki, gerek hususi hastaha- Beler kanunu ve gerekse etibba ve şua- batı kanunu mucibince birinci sınıf mü- tehassis tayin edilmesi lizım gelen bir meseleye etibba heyeti itiraz ederek mev- cut kavanine ademi riayet olunmuştur ki, bu doğru değildir. Vilâdiye servisi bakidir. Fakat geçen lerde Erifili Dimitriyado isminde ve do- ğum üzerinde bulunan bir kadın hasta. haneye müracaat ettiği halde kabul e- dilmemiştir ki, bu da doğru değildir.,, Kariimizin bu mektubu üzerine resmi makamattan tabkikatta bulunduk, Resmi makamata da bu kabil şikâyetler yapıl mıştır. Sıhhiye Müdürü Ali Rıza Bey- den aldığımız malümala göre: | “İkinci sınıf mütehassıslık vesikası hamil bulu. 'nanlar hastahanelerde müstakil vazife &- lamazlar, Asistan olerak çlışabilirler. Bu ves rı olanlar kabinelerinde çalı. ler, Şikâyet edilen doktorun ifayi fe etmesine Sıhhiye Vekâleti müsaa- de etmemiş ve hastahaneye tebligat yapıl müşter. Bunu erine hastahane birinci sınıf bir mütehassıs göstermiştir. Buna muvafakat edi mesi * Ancak mesele kariimizin yazdığı şekil- de ise bu hi ayrıca tetkik, tahkik ve teftiş olunacaktır. VAPURCULUK TURK ANONİM ŞİRKETİ ISTANBUL ACENTALIĞI Liman Han, Telefon: 22925 Mersin yolu 5 İ çin Haziran 934 iptidasımdan n Fn > Bugün İİİ MELEK Sinemasında | İPEK Sinemasında ANDRE LUGUET ve EDWİG* FEUİLLERS Hakikaten görülecek güzel- likte bir film olan ZABİT 33 No.lu CASUS NAMZETLERİ teessür filminde Bu görülmemiş muazzam filmleri muflaka gidip görünüz. İlâvei heyecan Kemalettin Sami Paşanın cenaze merasim intibaati ELHAMRA SİNEMASINDA: 2 film birden NOEL GECESİ Mümessili HENRY GARAT PRENSES NADYA oynayanlar: FREDERİC MARCH * | CLAUDET COLBERT (16134 Yalova kaplıcaları Dahilinde kiralık mahaller AKAY İşletmesi Müdürlüğünden: 3 kardeşler gazinosu, köylü hamamı, tuhafiye müzayede ile kiraya verilecektir. Talipler şeraiti anlami için her gün Levazım Şefliğine ve müzayedeye (iştirak 3/5/934 Perşembe günü saat 14 de Idare Encümenine meleri, (1973) Gayrimübadiller Cemiyetinde! Türk Gayrimübadiller Cemiyetinin mutat alt aylık kongresi hisabı eks olmadığından Mayısın 9 uncu Çarşamba gününe tehir edilmiştir. Mukayyet nm yevmi mezkürda saat 2 de Istanbul Halkevine teşrifleri metcudur, Ruzname: 1 — lidare heyetinin altr aylık mesai raporu. ai Satılık köşk Altunizadede, Küçükçamlıca cad desinde 16 numaralı köşk müsta - celen satılıktır. Köşkün iki dönüm bahçesi, on odası ve sair müştemilâtı vardır. Bina kârgir ve yenidir. Bakmak isteyenler içinde- kilere müracaat edebilirler. 2390 ————> > Askeri fabrikalar Bakırköy Barut Fabrikala- rı muhafız efradının iaşeleri i- Fransız tiyatrosu 27 nisan cuma, gündüz 15 t8 sam 20 de ğ Leblebici Horhor Ağa opera komik 3 perde Filmde tenor parçalarını o B. Harşit B. rolünde. Tamam ARANIYOK Türkiyede askeri tayyareciliği © çuluğu için elzem yeni — bir malzemesinin Türkiyada satışın bında imalini temin için sermaj münasebatı çok olan ciddi bir aranıyor. — Tekdiflerin Fransızca olarak 316 rumuzu ile adrese gönderilmesi, P; (ex » joufomasse) Belgrad, ” Teşrinisani 934 nihayetine ka | (ex. iv dar altı ay zarfında almacak aşağıda cins ve mıktarı yazılı İNÖN 29 Nissa PAZAR sünü saat 10 da Sirkeci rıhtımından kalkacak. Gidişte: | Ça- nakkale, İzmir, Küllük, Bodrum, Ro- dos, Marmaris, Dalyan, Fethiye, Kalkan, Kaş, Finike, Antalya, Alan- ya, Mersin. Dönüşte: ayni iskeleler- le beraber Taşucu, Anamur, Kuşada- w ve Geliboluya uğrayacaktı ZAYI, — Adapazar Emniyet Banka- sından aldığım 18 Nisan 929 tarihli bir adet hisse makpuzunu zayi ettim. Ye- | nisini alacağımdan eskisinin hükmü yok- tur. Adapazar Ozanlar mahallesinde Hü. seyin oğlu Tahir. (16085) ———————— enler arasında kralın Romanya'ya avde- tinde kendisine tayyare ile refakat eden Prencup'un da dahil bulunması gariptir. Diğer taraftan teşebbüsün siyasi maksat- larla yapılmadığına delâlet etmesi itiba- rile * ikta tayandır. Dahiliye Na- zeri iddia etmiştir. or ki kralın Kiminde kler mime ki selerin bu hizmeti yaptıktan sonra kral tarafndan ihmal edilmeleri suikastin tertip edilmesine sebep teşkil et Belki de bu doğru bir izahtır. Fakat İn ve hükümet orkânm katletmek gaye- sini pere eden ele siyasi ol. mazsa, dünyada hiç bir suikaste siyasi Ahmet ŞUKRU nuz, Beyefendi Sırrı Nevres, adeta istihfaf eden bir gururla gülümsüyordu. Avukat (o Şerif Baki'ye acıyor - dum. Sırrı Nevres, talihine değil, bileğinin ve bilhassa zar tutan par- myaklarınn meharetine göveniyor- lu. Ben, Halim Siret'ten fazla dik- kat ediyordum. Tavlacılar arasın- da; zar tutulur mu, tutulamaz mı? ünakaşası bir türlü halledileme - miştir. Zarın nasıl ve ne suretle tutul- duğunu, tutulabileceğini ne bili « rim, ne de aklım keser. Yalnız, is- tenilen zarm, istenilen zamand. art arda gelmesi, insant düşündü- rüyor. b , Hüsnüniyet, doğan şüpheleri öl düremiyor. .. Zaten şüphe, kolay doğuyor, çok güç ölüyı Bir şeye aklım ermiyor. Halim Siret gibi eski bir kumarbaz, nasıl oluyor da şüphelenmiyor? Avukat Şerif Baki'nin, profesyonel kumar- baz olmadığına eminim. Halim Si- ret, hissediyor da, aldırış mi etmi- yor? Neden Sırrı Nevres'i himaye edi. yor? Aralarında bir meslek sırrı, bir meslek tesanüdü, inzıbatı, bir meslekdaşlık gayreti mi var? Serif Baki, hiddetlendikçe, şa- | Trabzon yolu SADIKZADE .;'y, AZAR günü saat 20'de Galata Mi kalkacak. Gidişte: Zon- guldak, İnebolu, Ayancık, Samsun, Ünye, Ordu, Kireson, Tirebolu, Gö. rele, Trabzon, ve Rize. Dönüşte bün- lara ilâveten, Of, Sürmene ve Pu- lathaneye uğrayacaktır. Uroloğ - Operatör : r. Reşit Sami | İdrar yolları hastalıkları Mütehassısı Bevoğlu: Parmakkapı - İstiklâl caddesi No. 61 M(15849) 2229 şırıyor ve şaşırdıkça oyununu bo- zuyor. Sırrı Nevres, Baki ile oyun oynamıyor, adeta alay ediyor. Bu, bir kedinin, öldürmeden evvel fa- reyi pençeleri arasına alarak oyna- yışına benziyor. Şerif Baki, üç parti yenilmişti. Alnının terlerini kuruluyor: — Şayanı hayret bir şey. . . Şim- | mulmuştur. Taliplerin şartna- İ 934 perşembe günü saat 14 de Üsküdar icra Memurluğundâ Bir borçtan dolayı mahçuz v9 serilm mekarer be adi kei Et, Ekmek ve yeşil sebze ay- rı ayrı açık münakasaya ko- meleri görmek üzere pazartesi ve perşembe günleri ve müna- kasaya girmek için 10 Mayıs tarihine çarşanba den itibaren Istanbul sandal da açık arttırma ile satılacı olanların yevmi mezkürda m yayliye Asrm umdesi “ MİLLİYE ABONE ÜCRETLE Fabrikada Satmalma Komis- ü tları. (486 yonuna müracaatları. 5 Kilo Cinsi 1300 Sığr Eti Ekmek Patates Kuru sovan Taze Bakla Ispanak Sakız Kabağı Taze ayşe kadın fa- sulyesi Kırmızı Domates Patlıcan 5 Taze Bamya Pırasa pa 200 150 60 60 Gelen evrak geri verilmez — geçen nüshalar 10 kuruştur — G matbaaya ait işler için mi Gazetemiz ilânların 2280 mak, bir zevk, bir üstü Şerif Bakiyi herkes Doktor Nüzhet Süleyman'” rinde bile Sırrı Nevres'e hayret, takdir vardı. > B Baki'den tarafa çıkacak lünç olacaktım. ne sanki?.. Deminki penç ve yek a- tiler zar mı idi?.. O, dübeşin arka- sından gelen dübara.. Tek kapı- ya hep yek, arkasından da düse, .. Halim Siret, onun hiddetine de kıskıs gülüyordu: — Tabii azizim, zar oyunu bu, zor oyunu değil... Zarda hepsi var... Senin elini tutan yokki. Sen deat... diye kadar bu, hiç başıma gelme - mişti.,. Sırrı Beyin şansı dehşet- hi, Halim Siret, dayanamamıştı, el- lerini dizlerine vurarak ayağa kalk — Yalnız şans mı? Oyunculuğu- nu da itiraf et... Şerif Baki, hiddetle homurdanı- yordu: — Bey, iyi oyuncu, usta tavlacı.. 'Amenna. .. Doğrusunu söylemeli. Fakat bugünkü şanslarma da diye. cek yok. . Halim Siret, galibin, kuvvetlinin tarafını tutmuştu: — A, Şerif Baki Beyciğim, bir parti şans, .. iki parti şans... Ü- güncü parti de mi şans? Sonuncu partide tek oyun alamadın! Bu alaylı alaylı nisbet veriş $e- rif Baki'yi çıldırtımştı; kollarını a- çıyor, oynatıyor, vakit vakit yumru ğunu tavlaya vuruyordu: — Elbette sans... Sans değil de rı eline alarak sordu: — Nesine, beyefendi? Sırrı Nevres, lütufkâr yeli : Şerif Baki, Halim Siret'e hiddet- le yan yan baktı, sonra Sırrı Nev. res'e döndü: — Bir parti daha var mısmız? Sırrı Nevres, danışır gibi etrafı. na bakındı: — Bilmem, biraz fazla sürdü... Hensmetendinin, beylerin başları- rm! nı Bu, öyle nazikâne bir meydan okuyuştu ki Şerif Baki'nin hiddet- ten moraran yüzü sararıvermişti; dudaklarını ısırdı, cevap vermedi. Neşide, dargın dargın boynunu ştü: — Bilâkis beyefendi, biz, sizi merakla, heyecanla seyrediyoruz. Bu iltifat, doğrudan (doğruya Sırrı Nevres'e idi. Şerif Baki'nin sararan yüzü, pençe pençe kızar - mıştı. Hayatta, her ne şekilde, hangi vesilel fırsat ve lerle, Oher nede ve nerede olurşa olsun, kuvvetli ol - Nesine oynıyalım? 4 Halim Siret, tekrar il — Sırrı , para ile mıyor. .. Şizldi bir kar kazandık. Bu ziyafete, da ilâve edelim mi? Doktor Nüzhet Si etti: : ye TT hayır. .« İm Siret, ısrar ©? — Üç dört şişe kada” ne dersin, ri — Benim, i mumun reyine iştirak ğ Şerif Baki, sinirle” mıştı: i