8 Mayıs 1934 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

8 Mayıs 1934 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

6 MÜTEFERRİK HABERLER ODADA Soğuk hava Depoları » Esnaf ta, depo sahipleri de haklı görülüyor Ticaret odası idare heyeti dün toplanarak birçok tacirlerin şikâ - yetini mucip olan soğuk hava de- poları ihtikârı meselesini tetkik et- miştir. İdare heyetine verilen oda tetkik raporunda gerek tacirlerin gerek buzhane sahiplerinin müla - İeaları bulunmakta idi. Buzhane - lerin ibtikâr yaptığından şikâyet eden tacirlerin başında yumurta, yoğurt ve peynirciler gelmektedir. Yapılan şikâyette yumurta fiatle- rinin geçen seneye nazaran üçte i- ki, peynirlerin dörtte bir fiatleri- ni kaybetmiş olmasına rağmen bu zhane ücretlerinin yükseltilmesi - win doğru olmadığı gösterilmekte ve buzhane ücretinin ekseriya ma lin kıymetini de geçtiği zikredil - mekte idi, Buzhane sahipleri ise sene de ziyan etmekte oldukları - nı öne sürerek, hattâ Ticaret oda - sma defterlerini tetkik için açık bulundurduklarını da ilâve etmek- tedirler. Ticaret odası tetkikatın - da her iki tarafın da noktai nazar- larmı haklı bulmuştur. Oda idare heyeti dünkü içtimamda bu işi wzun boylu tetkik etmiş ve bu iki zümre arasında tavassula karar vermiştir. Posta kutusu ile dolandırıcılık mı? Almanyadaki Türk Ticaret oda #ı tarafından İstanbul Ticaret oda sına müracaat ederek İstnbulda bir müessesenin posta kutusu ad - resi vererek Almanyadaki bazı mü esseseleri dolandırdığı bildirilmiş- $ir. Ticaret odası posta kutusu nu marası gönderilen bu müessesenin adresi ve firma ismini postadan sor muştur, Fakat posta Odayabunu vermekten istinkâf etmiştir. Oda polis vasıtasile ir. Maamafih bu mües - sesenin gene şehrimizdeki Alman müesselerinden biri olduğu zanne dilmektedir. Kalay fiatları Dünya kalay müstahsillerinin miştir. Bu içtimada bilhassa il cat mikdarları üzerine görüşül - müş ve yüzde on umumi arttırma. ya karar verilmiştir. 14 Mayısta | tekrar bir içtima yapılmasına ka - | rar verilmiştir. DAVETLER Matbuat cemiyeti fevkalâ- de bir içtima yapıyor İstanbul Matbuat cemiyetin - m; İstanbul Matbuat cemiyeti umu mi heyeti 14 Mayıs 1934 pazarte- si günü saat 13 te cemiyet merke- zinde fevkalâde olarak toplana- çaktır. Muhterem azanın teşrifle-i rica olunur. Ruzname: 1 — Bina meselesi, 2 — Tekaüt sandığı meselsei. de Milliyet'in tefrikası:3 INHISARLARDA Amerikada Türk içkisi İnhisarlar umum müdürlüğü A- merika Birleşik hükümetlerine iç- ki ihracı için bazı teşebbüslere gi- rişmiştir. İdare ahiren Nevyorkta Agvodo isminde bir firma ile bir sene için muvakkat bir anlaşma yapmıştır. İdare bu firmaya şim - diye kadar muhtelif neviden 30 bin litre içki ihraç etmiştir. Bu bir se- ne zarfmda yapılan ihracatın ve Amerikadaki satışın vereceği ne - ticeye göre idare bu firma ile Nev- yorkta umumi bir acentalık tesis edecektir. Uzak Şarka afyon ihracatı Afyon inhisarı Uzak Şark'a he- nüz (ihracata © başlamamıştır. Uzak Şarka ihraç edilecek afyon miktarı 4000 sandıktır. Uzak Şark afyon piyasaları şimdiye kadar hemen hemen Hindistan ve İran piyasalarının elinde gibi idi. Bu ilk satışları diğerlerinin takip edeceği ümit olunmaktadır. Uzak Şark pi yasaları Türk afyonları için iyi bir mahreç olmıya namzettir. Hilâliahmer haftası 25 Mayısta Hilâliahmer hafta - sı başlıyacaktır. Bu bir hafta zar- fmda Hilâlishmer şubeleri tara - fından yeni aza kaydedilecek ve halkın teberrüleri kabul olunacak- tır. Lehistan Münakalât nazırı muavini geldi üzere Polonya münakalât nazırı « vavini M. Bolikovski'nin riya - setinde bulunan Leh tayyare heye ti Bükreş - Sofya yolile şehrimize gelmişlerdir. Tayyareciler Yeşil - köy istasyonunda tayyarecilerimiz le, Tayyare cemiyeti ve Polonya konsoloshanesi erkânı tarafından karşılanmışlardır. M. Bolikovski ve maiyetinde bulunan tayyareci - ler dün sabah da Ankaraya hare - .ket etmişlerdir. e “Kadro harici bırakılacak camiler Evkaf müdiriyeti bir müddet - ten beri kadro harici, bırakılacak camilerin tasniflerini yaptırmakta idi. Bu camilerden asarı atikadan madut olup olmayanlar müzeler idaresinden sorulmuştur. Müzeler idaresi tetkikat yapmaktadır. Deniz mevsimi başlama merasimi İ.S.K. Istanbul Su Sporları Klübü Reisliğinden: 8 Haziran cuma günü klübümüz | azalarının- teknelerile ve yalnız klüp azalarıma mahsus olmak üze- re bir “Deniz Mevsimi Başlama Merasimi” ve bir gezinti yapıla - caktır. Azamızdan motörbot veya yelkenlisi olanlar, Deniz vasıtası olmayan azayı teknelerine almayı kabul etmişlerdir. Yalnız herkes yiyeceğini kendi getirecektir. O gün bütün aza teknelere taksim olunmak üzere saat 9,30 da Moda da klüp binasında toplanacak ve tam saat 10 da Modadan hareket edilecektir. Tanıdığım Casuslar (Meli. Knokaert'in hatıraları ) Tercüme eden: kimse (o olmadığımı ise annemle (Alfons) tan başka hiç bir kimse bilmezdi. Diğer taraftan teşriki me sai mecburiyetinde kaldığım şeri- ki cürümlerimin de asgari miktar da bulunmasına ehemmiyet verir- dim. Memlekette sayısız casus $€- beke ve teşkilâtı bulunduğunuz bilmekle beraber birlikte çalıştı- ğım mutemet kimselerden altı niha yet yedi kimse faaliyetimden ha- berdar bulunuyordu hattâ bunlar bile benim (Laura)dan başka bir kimse olmadığımı bilmezlerdi. Çün kü iki üç kişinin vakıf olduğu sırrın sır olmaktan çıktığı o malümdur. Kendilerine tamamile itimat ede- bileceğim düzünelerce vatandaş tanıyordum ve onların hüsnü niyet- lerinden süphe etmeğe hiç te hak- kım yoktur. Ancak bu zevatın dik- katsizlik yüzünden ağızlarından rabilecekleri bir kelime ve ya- AHMET CEMALEDDİN Uzaklardan bir casus arkadşın gelip beni görmek istediğini ha- ber aldığım zaman da böyle hare- ket ederdim. Evvelâ sahte bir düş- man memuru olup olmadığına sü- ratle karar vermeli idim fakat hiç bir zaman o memurun ismi ve han- gi mıntakadan gel dı. Bu sistem sayesinde ele geçn bir casusun ağzından Almanlar, kul-” landıkları Engizisyona rahmet oku- tacak işkence ve tazyik usulüne rağ men, bir şey öğrenemezler. binnefis o casusun fazla bildiği bir şey yoktu meselâ (Rulers) şehrin- de bir ingiliz istihbarat mülâzimi evvelinin — bulunduğundan ve bu zatın hayati ehemmiyeti haiz ma- lâmat elde ettiğinden haberdar- dım. Lâkin ne ben kendisini gör- mek istedim ne de kendisi böyle bir arzu izhar etti. Başka bir defa da bir Belçika neferinin aylarca »g MİLLİYET SALI 8 MAYİS 1934 Küçükçekmecede hayvan pazarı Yeşilköy nahiyesine bağlı Kü - çükçekmece köyünde mayısın 11 inci cuma günü bir hayvan pazarı açılacaktır. Bu münasebetle mera- sim yapılacaktır. Pazarın. açılma merasimi için Çalalca köylüleri de davet edilmiştir. O gün köylüler tarafından güreş te yapılacaktır. Konferans ve konser Alemdar nahiyesine bağlı Bin birdirek semt ocağı merkezinde perşembe günü akşamı saat 20 de aylık umumi bir toplantı yapıla - caktır. Bu toplantıda Dr. İbrahim Zati Bey tarafından içki ve kumar hakkında bir konferans, İstanbul musiki birliği gençleri tarafından da alaturka bir konser verilecek - tir, Konferans Hukuk Fakültesi Iktısat ve İçti- maiyat Enstitüsü tarafından ter - tip edilen konferanslardan beşinci- si yarın Doçent Dr.Muhlis Etem B. tarafından verilecektir. | Mevzuu (Devletçilik ve plânlı ik ) ter. Vehbi Beyin cenazesi , Vefatını teessürle yazdığımız Şe- hir Meclisi azasından Vehbi Beyin cenazesi dün saat İlde merasimle kaldırlmıştır. Cenazede Belediye reis muavini Hâmit Bey, Şehir Mec İisi namına reis vekili Sadettin Fe- rit Bey, Usküdar kaymakamı Lüt- fü Bey, belediye erkânı, Şehir Mez- Misi azaları ve birçok dostları bulun muşlardır. Cenaze namazı Yenicamide kılın | miş ve merhum Bülbülderesinde ha | n ailesi makberesine defne- dilmiştir. Hâmit Bey belediye na- mma, Sadettin Ferit Bey de Umumi Meclis namına mezara birer çelenk koymuşlar ve merhumun ailesine taziyetlerini beyan etmişlerdir. Turan Hanımın cenazesi kaldırıldı İstanbul beledivesi teftiş heyeti üdürü ve Cümhuriyet Halk fırkas Eminönü kazası idare reisi Tevfik Beyin 17 yaşındaki kız Turan Hanı- mun bir müddette km em ol- duğu hastalıktan irak ve- fat ettiğini dün teessürle yazmıştık. Merhumenin cenazesi dün sabah saat 11,5 da Bekırköyündeki evinden kal 'dırılmış, öğle namazı Cevizlik cami - inde kılındıktan sonra Bakırköy me - zarlığında ihzar edilen makbere def nedilmiştir. Cenazeye fırkanın Emin. önü kazasma bağlı nahiyelerile bele- diyenin ve fırkanın İstanbul merkezi | tarafından 25 çelenk gönderilmiştir. Cenaze, Cümhuriyet Halk fırkası vi- | Tâyet idare heyeti reisi Cevdet Kerim | Beyle kaza ve nahiye idare heyetle - rile mensupları şehir meclisi azaları Emniyet müdürü Fehmi Bey ve be- lediye erkânı ve diğer birçok zevat ile bir müfreze polis hazır bulunu - dide ailesine beyanı taziyet ederiz. Milliyet bu sütunda iş ve işçi isti- yenlere tavaasut ediyor. İş ve işçi istiyeni 'r bir mektupla İş büre- muza müracaat etmelidirler. İş arânıyor M. A. rumuzuna Kadıköyünde Cüm- heriyet kıraat hanesinde * 6, rumuzura müracaat edilmesi, mak istemediklerinden ben de on- ların sırrma vakıf değilmişim gibi davran Bütün bilmem; vermem, sistemine (şiddetle ( sadık kal dı. Bu sistem obiraz ihlâl edilince derhal (| felâketler ol- du ve bilhassa bigünah kimselerin canı yandı. . (Sol elinin yaptığını sağ eline bildirme) yolundaki es- ki darbı meseline harfiyen riayet üliyevdel Cephe gerisi teşkilâtından müte- addit defalar istifade ettiğim de ol- du. Bu teşkilât eşhas saklamak ve hududa sevketmek, üserayı harbi- yeyi ve alelâcele ortadan kaybol mak mecburiyetinde bulunan firari leri kaçırmak gibi O şayanı hayret işler görürdü. Ara sıra bu teşkilât sayesinde casusluk © haberleri de alınıp verilir idise de bunların asıl işleri adam saklamak ve kaçırma- ya inhisar ediyordu. o Yüksek bir maharet ibraz eden sahte pasaport daireleri, sivil elbise depoları, her zaman maalesef feci bir surette nok sanım hissettiren para meselei mü- himmesi, yemek ve cesur klavuzlar bulmak gailesi bu cephe gerisi teş- “kilâtmın cümlei vezaifinden idil teşkilât bu ““ almadım 1 : .. Şehir meclisi (Başı 1 inci sahifede) maktadırlar. Esanf Bankasının va ziyetini tetkik eden komisyon re- isi Galip Bahtiyar Beyle arkadaş - larının da, yaptıkları tahkikat et - rafında mütemim izahat vermele - ri beklenmektedir. İçtima bugün bitmezse Esnaf Bankası müzakeralının bir günde ikmal edileceği zanno - lunmaktadır. Bu takdirde toplan - tılar müteakıp günlerde de devam il Meclis toplantı nizamı ittir. ye reis muavini Hâmit B. bu hususta dün bir muharririmize: — Müzakere edilecek işler, bir günde bitirilemezse, mütcakıp gün lerde de içtima olunabilir, içtima- lar işlerin ikmaline kadar devam eder.,, demiştir. Mehmet Ali Bey ne diyor?. Daimi encümen azasından Meh- met Ali Bey de demiştir ki: — Mecliste Vali Beyin vereceği izahat dinlenecektir. İlk sözü aza alacak değildir. Verilecek izaha - tın ne olduğunu şimdiden bittabi bilmiyoruz. İzahat üzerine aza söz alırsa, münakaşa olur, belki, be - lediye makamından bazı şeyler s0- rulur. Meclisin bu fevkalâde top - lantısı için şimdiden bir şey tah - min edilemez.,, Dün Şehir meclisi azaları ili yaptığımız temâslarda edindiği - miz kanaate göre, aza, müzakere vaziyetini merakla beklemekte - dir. Meclisteki hava, katiyetle ta - yin edilememektedir. Bazı aza da müzakerat safhasma göre hare - ket etmeği muvafık lar. Hü , bugünkü toplantı hak lâkadarlara hâkim olan belediye reisinin izahatı nı merakla beklemektir. Başka meseleler de var Meclisin bu fevkalâde toplantı - sı için ruznamede diğer bazı mad deler de vardır. Konuşulacak di - ğer üç mesele şunlardır: 1 —931 senesi hesabı kat'isinin tetkik edilmiyen fasıl ve maddele- rinin müzakeresi. 2 — 93A senesi bütçesine ait ba zı tadil teklifleri. : 3 — Süyüz neft şirketinin muka velesinde yapılacak tadilâtm tas - dik. Hakkı huzur Esnaf Bankasının vaziyetini tet- kiki etmekte olan Tevfik Talât ve Cemal Ziya Beyler tetkiklerine devam etmektedirler. Dünkü Cüm huriyet gazetesinde bankanın he - yeti umumiye içtimalarında bulu- nan ticaret komiserlerinin 250 şer Hira hakkı huzur aldıkları yazıl - makta idi. Dün temas ettiğimiz a- lâkadar makam bunları tekzip et- miştir. Ticaret komiserleri hiç bir sekilde hakkı huzur alamazlar, iki yüz elli hira hakkı huzur banka - nm mürakıpleri tarafmdan alın - mıştır. Adliyede yapılan tahkikat Esnaf Bankamı hakkındaki adli tahkikat ta devam etmektedir. Bu tahkikatla meşgul olan muavin Ahmet Muhlis Bey şirketler komi- seri Remzi Saka Beyle bankanın eski müdürlerinden Afif Beyi din lemiştir. Remzi Saka Bey bir se - ne evvel bankanın vaziyetini tet - kik ettiğini, o zaman vaziyet bo - zuk gördüğünü ve ait olduğu ma - kamlara bildirdiğini söylemiştir. Afif Bey ise birki gün banka müdürlüğü yaptı ürlüğü mütcakıp istifa et i söylemiştir. Ahmet Muhlis Bey bankanm eski ürlerinden hususi ikametgâhlar besliyorlardı. Bu teşkilâtın tehlikeli mesaisine prens ile dıvarcı amelesi; prenses- le bulaşıkçı kadm hoca ile serseri omuz omuza ve ayni şevk ve gay- retle iştirâk ediyorlardı. Almanların firarilere melce temin eden veyahut onların hududa var- malarma delâlet eyliyenlerin casus telâkki edilerek idam nı 7 nisan 1915 tarihli resmi beyen- name ile ilân etmiş ©! rağ- men bu kahraman kişilerin mesai- si biran bile durmamıştır. Bu adam kaçırma ve saklama u- sulü hiç değişmeyip ayni idi. Firari yani kaçmış bir harp esiri yahut ta acele bir ric'at esnasında tabu- runu kaybetmiş ve esir düşmek teh likesine maruz (kalmış bir asker sivil ahali O tarafından haftalarca bazan aylarca saklandıktan sonra bu teşkilâttan birisine teslim olu- nur. İlic olarak firariye sahte bir pa saport tanzim edilir, sivil elbiseler tedarik olunur ve civar mıntakaya teslim edilmek üzere bir klavuz bu- Tunur. Böyle mmtakadan mıntaka- ya teslim edilmek şartile kahraman ve fedai klavuzların delâleti saye- sinde binlerce mil mesafe katolu- dır -| Zabıtanın bir muvaffakıyeti (Başı 1 inci sabifede) Bu Ermeniler Sultanahmet meydanında bir Türk hanımına tesa * düf ve ona tecavüz etmek istemişlerdir. Türk hanımı mütecavizlerti icap eden cevabı vererek terbiyesiz'iklerini ibtar edince bu küstahlari Ermeni idin, Türk oldun, milletine ihanet ettin. üstündeki çarfı! diye kadıncağızın üzerine çullanmışlar Çıkar 8 ve biçarenif) çarşafını parçalamıya başlamışlardır. Bir taraftan kadının feryat ve istimdadı, diğer taraftan Türk aha'İ| linin gözlerini yaşartan ıstırabı © esnada oradan geçen hamiyetli ij Türk polisinin hadiseye müdahalesine sebep olmuştur. Hüsnü ve Haf di Efendi ismindeki bu iki polisimiz üzerlerinde İngiliz eskeri elibsesifl bulunan bu üç vatansız Ermeniye tecavüzlerine nihayet vermelerini tar etmişler, fakat pek feci bir mukabele karşısında kalmışlardır. Müt caviz Ermeniler küstahlık ve edepsizliklerini daha ileri götürerek ta f bancalarını çekmişler ve polislerimizin üzerine ateş etmişlerdir. Hü nü ve Hamdi Efendiler aldıkları yaraların tesirile vefat etmişler, Erm niler de sığındıkları işgal kuvvetleri zabtıasınm mazharı himayesi ol8| yak kaçmışlardır ve bittabi o zaman haklarında takibat yapılamamış tır. Bu facinnın üzerinden tam 15 sene geçmiştir. Katil Ermenilerdefi ikisi efendilerile beraber temiz Tük topraklarından ayrılmışlar, lâyık oldukları kölelik ve hizmetkârlıkla kimbilir hangi esir mıntakada zu lim ve teaddilerine devam etmek üzere defolup gitmişlerdir. Fakat bugün anlaşılıyor ki bunlardan birisi bugüne kadar İstan bulda yaşamıya ve kendisini burada saklamıya muvaffa kolmuştur. B Ermeni'nin asıl ismi Aleksandr oğlu İstepan Haçatoryandır. Evvelce, y Hisi i Umumi harp senelerinde ve daha evvel Osmanlı po k zabıta hizmetlerinde bulunan bu adam daha o zaman devlei ve hükümet esrarını ifşa etmek cürmü ile ve bir daha hiç bir devlet hi metinde kullanılmamak üzere vazifesinden tardedilmiştir. İşgal kuvvetleri de İstepan Haçatoryan'ın ne mal olduğunu anla * mışlar ve buradan ayrılırken de işine nihayet verip burada brrakmış! er istepan Haçatoryan bir türlü kaçmıya muvaffak olamamış, bura; da yakalanıp cinayetinin hesabını vermeğe mecbur tutulacağını da b diği için uzun müddet — senelerce — evinde gizlenmiş kalmıştır. Bi müddet zarfında da boş durmamış ve kendisine Mıgırdıç ismine Bİ nüfus tezkeresi tedarikine muvaffak olmuş, senelerce gizlenip | ismi ve simasmı unutturduktan sonra Mıgırdıç ismile meydana çıkıp dolaş mıya başlamıştır. Kemal Efendi isminde eski bir polis bu Ermeniyi teşhise muvaffi olmuştur. Kemal Efendi Mıgırdıçı görünce simasını hatırlar gibi ol muş, hafızasını yoklamış ve iki polisimizin şehadetile neticelenen bu cia gözleri önünde canlanınca Mıgırdıç'n Haçatoryan olmasını düşü yapmıştır. Kemal Efendinin zan şüpheleri kuvvetlenince keyfiyeti amirlerine ve emniyet müdürlüğü! ihbar etmiş, emniyet müdürlüğü de kendisini tutmuş ve hakkında kikata başlamıştır. Mıgırdıç bittabi her şeyi inkâr etmekte, feci bir tiraya uğradığını söylemektedir. Fakat polis tahkikatı derinleştirine! Mrgırdıçm asıl isminin İstepan Haçatoryan olduğunu tespit etmiş, müş ve bu adam üzerinde tetki fus kaydını aramış, bulmuştur. Bu vaziyet karşısında Mıgırdıç isminin Istepan olduğunu mecbur klamı itiraf — Pekâlâ, madem ki suçun yoktu, neden iki isim kullanıyordum sualine de: — Eh, bana cevap vermiştir. öyle de derlerdi, böyle de derlerdi, gibi manasız bif İstepan Haçatoryan hakkındaki tetkikat ve tahkikata devam edil © mektedir. Bugün müddetumumiliğe teslim edilecektir. Aradan 15 se ne geçmiş olmasına rağmen İstepanın suçu mürüru zamana uğrama mıştır. Müruru zaman 20 senedir. Halbuki suç işleneli 15 sene olmuş”! tar, Tahkikat tekemmül edince İstepan Haçatoryan hölekında adli 1# kibata başlanacaktır. İstanbul limanının inkişafı (Başı 1 inci sahifede) tanbul limanının inkişafını hazır - layacak esbabı, bilhassa su ve kö- raür meselesini tetkik ederek ha- | —— — sabık belediye reis muavini Şerif Beyi de davet etmiştir, Volff hakkındaki suale henüz Emniyet müdürlüğü cevap verme - miştir. Vali Bey gripten müstarip ISTANBUL, 7. A.A. — Bazı ge zetelerde şehrimiz Vali ve Beledi- ye reisi Muhiddin Beyin bir hafta- danberi evinden çıkmıyarak Esnaf bankasına ait dosyaların tetkiki i- Is meşgul olduğu yazılmaktadır. İstihbaratımıza nazaran Vali Bey Ankaradan avdetini müteakip has- belvazife Yalovaya ve Derinceye gitmiş ve pazar günü sabahı şehri- mize avdet etmiştir. O günbir müddet vilâyet ve belediyede meş- gul olduktan sonra eve ve | gösterdikleri cesaret ve in okap Gene i em e €v- lerinden dışarı çıkmamışlardır. gençler de ancak bu tarikle ordu- larına iltihak etmeğe ve düşman- dan intikam almağa ol. muşlardır. Klavuzların bu işlerde raman- lık tasvir ve tavsif çe derecede büyüktür. Binlercesi ara- sından iz bir misal alarak zikredelim: İngiliz küvvei seferi- yesine mensup birinci fırkanın şi- mali (Lankaşayir) alayının birinci taburu efradından (7590) alay nu- marasında mukayyet (R. Penni- ket) çavuş (Mons) ric'ati esnasın- da (Morbe) (şehrinde taburunu kaybeder. Her dakika esir alınmak tehlikesi içinde kırlarda dolaşır. ken büyük (Fayt) köyü civarında Madam (LegrandJa £ tesadüf etti ve kendisine derdini anlatır (Leg- rand) ailesi İngiliz çavuşunu bir mukabil İngiliz taarruzunun kendi. sinin kıtasına iltihakma müsaade edeceği ana değin muhafaza ve hi- maye etmeyi deruhte eder. Fakat bu mukabil taarruz bir türlü yapi. lamaz. İngiliz çavuşu tenha bir yer- de kâin cesim bir göl ( kenarında yaban ördek avcılarma mahsus o- larak yapılmış harap (o kulübede (Legrand) ailesi tarafından sak- lanılmı meri efradından birisi arlanan projeyi Ankarada Ve” Beye vermiştir. Aldığımız mali) mata göre bütün Akdeniz İim rından daha ucuz kömür ve sul vapurlara verebilmenin muh! şekilleri tetkik edilmiş ve muf fık bir formül bulunmuştur. di Bey vekâletle yaptığı teme neticesinde dün şehrimize avdet miştir. Hamdi Bey bugün İzm) gidecektir. Dün kendisile görüfl bir muharririmize Hamdi Be miştör kiz - Kömür ve suyun en ucuf”, şekilde vapurlara verilmesi © Vekil Beyin direktifleri dahili bazırladığım projeyi Ankarada tısat vekili beye takdim ettim. sele henüz tetkik safhasında © ğu için bu hususta fazla bir © söylemeği muvafık bulmam. | Yarın İzmire gidiyorum. Sünfİ) cilik şirketi işlerile meşgul © ğım. ağustosunun (28) nci nü 1915 senesi mayısının (4) ncü # nüne kaldı. 1915 senesi mayısının dö (Permiket) çavuşa mektep mi Madam (Louise Thuilliez) * fından sahte bir pasaport, bir kım sivil elbise para ve cesur "Xi klavuz tedarik edildi ve bir çok | diyede şimendiferle bir kaç te kat'ı mümkün olan bir m İngiliz çavuşu ve kahraman zu tamam on bir (Ogünde mişlerdi. : Belçikanın * sından oOsonra ecnebi like iltica eden bir Belçika de köylülere has o açık ve sv li ile demişti ki: “Açıkça sö lâzımgelirse biz bu kadar ct davranacağımızı doğrusu bile etmemiştik. Biz (Bel yüksek politika işlerine ve m“ pi beye bigâne küçük bir milleti” esnaf millet, Bi. başımız | (lider)in geçmesi lâzımdı. 4 bıhak o lideri gönderdi biz P 0 yimizi kralımıza (1) borçi ji” ui 1) Aliren kayadan dit