9 Mayıs 1934 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 7

9 Mayıs 1934 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 7

Faik B.de Dinlenecek (Bası altıncı sahifede) Yeli düzeltmek için uğraştığını, fa - at muvaffak olamadığını ve nihayet sifa edip ayrıldığını söylemiştir. « Müddeiumumilik şimdi Faik Beyi dinleyecektir. Ancak Faik Beyin İs - tanbulda olmadığı anlaşılmış, adresi - nin tesbiti ve kendisinin müddejumu- vikiie izamı için polise emir verilmiş ir, İ Feci bir kaza 78 amele bir maden yangınında öldü KARLSRUHE, 8. A.A. — Buggin- #sn de bir potas madeninde kontakt yü” Zünden bir yangın çıkmıştır. Amelenin ekserisi kurtarılmış ise de kuyularda kalmış olan seksen r mahvolmuş ve kendilerini kurtarmak i- ğin sarfolunan bütün messi akl Lalınış- PARIS, 8. A.A, — Bern'den bildiril. diğine nazaran içinde bir yangın çıkan | Bugringen madeninde kalan 74 kadar | #meleyi kurtarmak ihtimali akşama doğ- 'U temamen kaybolmuştur. iğ meselesi Çin Avam kamarâsında İngiliz siyaseti tenkit edildi LONDRA, 8. A.A. — Avam kama» rasında bazı mebuslar İngiltere | hükü- metinin uzak şark hadiseleri karşısında almış olduğu vaziyeti şiddetle tenkit et- mişler ve demişlerdir ki : * — İngilterenin bu meselede kullan- dığı lisan azimkâr isede, hareketi dalma Zayiftir.” Hariciye müsteşarı Lord Stanhope Vu sözlerin haksız olduğunu, İngilte- nin uzel şark hakkında bir harekete ön *Yak olamıyacağını söylemiştir: — Türlü hareket ettiği doğrudur. F* kat Birleşik Amerika milletler cemiye- tinde aza değildir. Halbuki bir azayız. Binaenaleyh Çinin Cenevreye müracaat | #ttiği bir zamanda kendi başımıza hare” | ket edemezdik.” ! Bundah başka Lord Stanhope, ne Ley- ton komisyonu, ne de milletler cemiyeti komisyonunun Japonya © aleyhine zecri muameleler tavsiye etmediklerini hatır- atmıştır. Lord Stanhope, hükümütinin. son Ja- | Pon cevabından tamamen memnun ol- duğunu, bu cevapta, Japonyanm Çinde açık kapu siyasetine ve dokuz devlet Muahedesine riayet edeceğini bildirdiği- Bi söylemiştir. Yunanistanda yeni intihabat lâyihası ATİNA, (Milliyet) — Dahili- Ye encümeni tekrar topl: harak intihap lâyibasını bir daha gözden geçirdikten sonra kabu - lü hakkındaki mazbata ile birlik te meclis heyeti umumiyesine sev- edecektir, Lâyihanın perşembe günkü cel- sesinde müzakeresi muhtemel - ir, Yunan Riyaseticümhur namzetliği h ATINA, 8 (Milliyet) — Mu - alefet mahafili Mâ Zaimisi rar cümhurreisliğine intihap ©- deceklerine dair vötmiş oldukla - N sözleri geri alacaklarını ve #ünileyhe yeniden namzetliğini rağ takdirde aleyhte rey ve *klerini beyan ediyorlar. hiç Mösyö Venizelosun marize. iğini . Malüm ç Koymadığı tak - dirde Mösyö Kafandarisin nam - zetliği mevzuu bahistir, Afrikaya giden Yahudiler| NAİROBİ, S.A.A. — Ekserisi Ak mayalı olmak üzere, 1.000 yahudi ai esinin Afrikada Uganda ve Tanganyi- havalisinde iskânı için Kenya yahu- di rüesası taraflarından hazırlanan pro- İt, Togiliz hükümeti ile akvam cemiye- ine arzedilmiştir. Alman donanmasının büyük manevraları bi JEL, 8. A.A. — Alman donanması 'Yük manevralar yapmak üzere Baltık izine harelcet etmiştir. Viyanaya giden heyetimiz VİYANA, 8. A.A. — Dün ak: tam Türk tacbus il işilik bir kafi- raya muvasalât etmiştir. Bu- m bir konferans verecek olan uring Klübü reisi Reşit Saffet Yy leme akşamı gelecektir. ngilterede işsizler LONDRA, 8 A.A. — 29 nisanda iş- sizlerin mıktarı 2.148.195 yani 19 marta ve geçen senenin ayni devresine mazaran 549,439 kiş i noksan idi. Küşük haberler keş Hamdi Bey — Liman şir - ©ti müdürü Hamdi Bey İzmire gitmiştir. 5” Sadettin Bey — Devlet De- "izyolları müdürü Sadettin Bey araya gitmiştir. ka, Akayın yeni vapurları — A- i2Yin yeni aldığı Göztepe, Eren- Türk - Yunan. Dostluğu (Başı 1 inci sahifede) zaratı ve hariciye vekâleti kâtibi umumisi Numan Rifat Fransa se- firi, teşrifat umum müdürü, mer- kez kumandanı ve emniyet müdü- rü tarafından teşyi olunmuşlardır. Misafirlerin o muvasalâtında ol- duğu gibi hareketlerinde de Yugos lavya, Romanya ve Bulgaristan 3€- firleri teşyi o edenler & meyanın da bulunuyorlardı. Ceneral Kondilis Hazretlerine istasiyonda bir askeri kıta resmi se- lâmi ifa etmiş vemuzika Yunan ve Türk milli marşlarını çalmıştır. Yunan ve Türk milli renklerile süslenmiş olan istasiyonun içini dolduran halk tren hareket eder- ken misafirleri sürekli alkışlarla uğurlamışlardır. Resmi teblig A NKARA,8. A.A. — Resmi teb. liğ : Yunan harbiye nazırı sabık Bas- vekil M. Kondilis ile Yunan ordu- ew umumi erkânı harbiye reisi ce- neral Kateniotis Cümhuriyet hü- kümetini dostça ziyaret etmek ve iki memleketi ve — Balkanları alâ- kadar eden meseleler hakkında Türk devlet — adamlar'le gö: mek üzere Ankaraya gelmişlerdir. Reisicümhür Hazretleri M. Kon- dilis ve M. Kateniotisi kabul ede- rek kendilerile uzun uzadıya gö- vüşmüşlerdir. Mümaileyhim Baş- vekil, Hariciye ve Mülli Müdafaa Vekilleri ve büyük erkânı harbiye reisi Müşür Paşa Hazaratile mü lökatlarda bulunmuşlardır. Çok samimi bir dostluk © havası içinde ceryan eden bütün bu ko- muşmalar esnasında, müşterek hu- dutlarının masuniyetini tekeffül eden samimi anlaşma o misakının yüksek kıymeti hususunda tama. mile mutabık bulunan Türkiye ve Yunanistanın, gerek iki memleket vs gerek sulh davası için feyzli ne- tceler verdiğine kani bulundakla- rt her vakıttan ziyade emin ve sar- inkişafını oldukları Bundan başka Türkiye ile Yu- nanistanın, Balkan misakına azim- kârane bir surette merbut kaldık. ları ve Balkan devletlerinin iti- mada müstenit teşriki mesailerin- den şahsi ve müşterek menfaatla- rına en eyi tevafuk eden neticeler beklemekte oldukları da tesbit edil miştir. Gerek mümtaz Yunan devlet a- damının ve kıymetli mesai arka- daşının ziyareti gerek Türk Yu nan zal'tleri arasındaki temasın vesile olduğu samimi arkadaşlık tezahürleri Ankaranın bütün ma. hafilindeen müs't ve en dostane intiba hasıl etmiştir. Ceneral Kondilisin beyanatı ANKARA, 8. A.A. — Yunan harbiye nazırı ceneral Kondilis Hazretleri bu- gün Anadolu Ajansı ve matbuat müme- sillerini kabul yı ziyare- dilmesi ve yeni bir devlet kurulması ta- rihte, emsaline tesadüf edilemeyecek bir misal olarak kalacaktır. Plütarkın, hayatlarını bize an- lattığı eski tarihin büyük adamla- iç birisi bugünki yeni Tür- kiyenin büyüklerile mükayese edi- lecek derecede büyük değillerdir. Senelerce bir istipdat idaresinden sonra benliğine sahip olan Türk mille- tinin girmiş olduğu terakki yolunda me- deniyetin en yüksek derecesine varaca- Zindan şüphe edilemez. Bunlar gördüklerimin bende bıraktığı umumi tahassüslerdir. Ki Kendi resmi vazifeme gelince, Türk ricali ile kardeğce ve askerce konuştuk ve teatii efkârda bulunduk. Umumi hat- ları yine Ankarada imzalanmış olan ve antant kordiyal ile tespit edilen esaslar dairesinde daha geniş bir surette ve en mükemel çekilde el birliğile çalışa meselelerini tetkik etmekle beraber Ati- mada imza edilen Balkan yaktın. — mi çerçevesi içinde ahvalin o ve col vaziyetin müsadesi | nisbetinde Balkan miletlerinin refahmı termin o maksadile tatbiki ve tevsii hususundaki değişmez kurarımızı bir defa daha teyit ettik.” - Kondilis Hazretleri beyanatlarımı şu tür miştir < « Büyük Petro Parise gittiği zaman Rişliyonun mezarını ziyaretinde, no ka- dar mütesssifimki bu adam bugün ber- bayat değildir. Eğer, o, hayatta olsa i- di ona memleketimin Yarısını bağışlar ve buna mukabil ondan dar. let idaresi ne demek olduğunu öğrenir ve geri kalan kısmını da kendim idare e derdim. ” demiştir. Ben de Ankaradan ayrılırken büyük Petronun düşüncelerinin tesiri altında, yım, Ne kadar yazık ki, Ankarada müddet kalarak büyüklerinizden SEL —- saratecıle dersi alamadım. MILLİYET ÇARŞAMBA 9 MAYIS 1934 Yusuf Kemal Beyin dünkü dersi (İktisat vekâleti ye- İ ni teşkilât lâyihası (Başı 1 inci sahifede) tınm normal addedilebilecek bir devresinin. mahdut ihtiyaçlarını karşılamak maksadile kurulmuş 0- lan İktrsat vekâleti teşkilâtı son beş sene zarfında cihan iktısadi - yatında müşahede edilen büyük ik- tısadi buhran müvacehesinde bu - günkü ihtiyaç ve icaplara uygun ve bilhassa memleketin iktısadi in kişafına şamil bir surette yardım edebilecek bir şekilde tevsi ve tak- viyesinde zarüret görülmüştür, İktisat vekâleti bugün her za- mandan ziyade teşebbüs ve sây faydalı bir surette reh - a çalışması belli başlı ihraç mallarımızın, ihracmı teş - kilâtlandırmış ecnebi memleket - lerin Türk mallarının ihraçlarına aldığı tedbirlere mukabil tedbirler ittihaz etmesi iç ve dış pazarlarda Türk mallarınm sürümünde aza - mi muvaffakıyet ve menfaat te - minine gayret etmesi ve ona göre yeniden teşkilâtlandırılması icap et mektedir. Kısaca denebilir ki bu müşkül Türk milletinin iktisadi mesaisin- de memleketin kudretli ve bilgi- li bir erkânı harbiyesi vazifesini üzerine alacaktır. Beynelmilel iktisadi varlık mü- cadelesinde memleketin ve mille- tin hayati menfaatlerinin korun - masıni temin edecek ve müstah - illeri, işçileri, sanayicileri, tüc - ı, madencileri, o bankacıları ve memleketin servetini teşkil ve inkişaf ve muhafazası işlerinde vazife almış olan arkadaşların sı- imkânlarını eğ Lâyi yeni teşkil ve ihdas edeceği borsalar, tarife, kredi, milli iktisadı koruma işleri elektrifikasyon, ecnebi (o devlet- lerin iktisadi tedbir ve mevzuatı- ir işler, neşriyat ve propa a şubelerinin vazifelerinin bir nizamname ile tesbit edileceği zik. redilmekte ve vekâletin yeni kad- Lâyihanın diğet göre İktisat vekâleti ihtisas ve tec rübe şubelerinde icabında çalıştı- rılmak üzere ücretli memur alına bilmesi için İktisat vekâletine sa- İâhiyet verilmesi istenmekte ve bu ücretli mevkilere alınacak memur- ların maaş emsali hasılı tutarının iki misli ücret verilebileceği zik - redilmektedir. Mürakabesi (o vekâlete ait bulu. nan şirketlerin ayrı ayrı komi - serler vasıtasile mürakabe edil - mesine devamda şimdiye kadar el- de edilen neticeler ve tecrübelere öre bir fayda tasavvur edilme - diğinden ayrı ayrı komiserlikler ğvedilerek bu vazifeler yeni teş- kil olunacak müfettiş ve müraka- be heyetine verilmektedir. Ayni lâyihada Türkofis ve öl- çüler başmüfettişliğinin teşkilât kanun projeleri yapı'mcaya ki muvakkat kadrolarla idare edil bilme, icra vekilleri heyeti - Harbe “doğrumu Gidiyoruz? Lord Sesil “Avrüpima 1914 teki vaziyete dönmekte bulunduğunu söylüyor LONDRA SAA — Lorülar kama tasında Lord Sesil, her hangi bir mille- ön sulhu ihlâl etmek arzusunu beslemi- yeceğine kani olduğunu ve mamefih Av- rupanm yavaş yavaş 1914 deki vaziyete dönmekte bulunduğunu söylemişti lü raileyh, infirat politikasının. İngiltere için imkânsız olduğunu beyan ve silâh- ları bırakma meselesinde daha azimkü- rana bir siyaset takibini iltizam etmiş- tir, Lord Reading, hükümetten silâhleri bırakma konferansına talırar gittiği 7a- man İngilterenin kendisini berri Avru pada zuhur edecek her hangi bir harbe hütlere girişemiyeceğini tehattür etme- sini talep etmiştir. z : Mümaileyh, her hangi bir hadise zu- hurunda İngilterenin bir karar vermek hususunda serbest bırakılmasını istemiş- tir. Hariciye müsteşarı Lord Stanhope, hükümet nama cevap vererek hülküme- $n her hangi bir teklifte bulunmak ni- yetinde olmadığını ve Cenevrede halle- meselenin parlâ- inin ihtimali bulunmadığını söylemiştir. GİR Hükümeti siyaseti, milletler cemiyeti- Bezmi etmek ve Almanyanın oraya avdetini temin eylemektir. Müs- teşar sözüne devamla demiştir ki Bizim filrimizce silâhları bırakma i- çin bir kontrol bulunmalıdır ve ları bırakmaya ait bir mukavele akdi ümidi baki kaldıkça hükümet mesaisine devam edecektir. başarmak yolunda bulunduğunuz. İsieein İremet ve ehemmiyetini elbette TBaşı 1 inci sühifede) radaki muameleler, devletin iti- barile alâkadardır. Böyle yerlerde daima milli ru- hun hâkim olmasının hususi ehem- miyeti vardır. İstanbul esham tah- vilât borsası vaktile yabancılar ta- rafından teşkil edilmiş, sonradan bunlar tadil olunmuştur. Borsanın cidden bu memleke- tin menfaatlerile alâkadar olma - | um. Devlet otoritesinin te - lâzım, Filân kambiyo, filân tah vili alıp satanlar, © evvelâ kendi menfaatlerini düşünürler. Fakat bu millete mensup olanlar, men - sup oldukları milleti de hatırdan e Çikarmamak lâzım - ur. Muamele yapanlar Zamanımız, ferdin devlete kar- $ı olması nazariyelerini tamamen unutmuş bir zaman. Cemaat de fert var. Böyle olunca, bu mü- him müesseseden bunları bekle - mek milletin hakkı idi. Bu kanun- la lâzim gelen şekil verildi. Bor - salarda dikkat edilecek nokta, mu- amele yapanların evsafıdır. Muameleyi yapanlar efrat de- ğil. Orada alımı satımı muayyen kimseler yapar. Meselâ, ajan de- diğimiz kimseler vardır. Devlet bu ajanların Türk olmasını, hiz - meti askeriyesini filen fa etmi olmasını şart koydu. Evvelce bö; ildi. Ajanları, borsa meclisi intihap, borsa komiseri inha e- der, hükümet tayin ederdi. Borsanın yeni Türkiyeye lâyik bale getirilmesinde asıl mesele bu- dur. Bunda da muvaffak olun - muştur. Kredi meselesi Kredi meselelerine gelince memleketin mülrim bir işidir. yapılacak hizmetle bugünkü hizmeti elde etmek mühim bir şeydir. İnsanın her vakit istihsdi vasrtası elinde bu - lanmayabilir . Bu zamanda muhtaç ol. duğu şeyleri kolay ve ucuz elde etme- m ışne yarar, susi faa Tiyetler sahasma dabil bir iştir.. Fakat, ba işin de içtimai hayata dokunur, dev. lete tallük eder cihetleri çoktur. Kredi mu herkesin her iste - diği yerden para bulabilmesi demek Kredi alanın aldığı parayi iade e- 'deceğine kredi veren kani olmalıdır. kalardır. Yeni Türkiyede çiftçilere, em- lâke, tücenra, samayie kredi vermek suretile kredinin kolay ve ucuz veril- Kredi İlerde üyeli 2 1929. senelerine kadar fazlı Mik gitmiş. Genişlik diyemiyorum. 1930 dan sonra umumi buhranm bize de isa- bei dolayısile alesilerek gelmiştir. zirai mesleğe mensup olan sıf göz- lerini diktiği bu müessese, yeni Türe: kanunda zmonün seli rakamlar zikrettikten sonra sözüne devam etti — Son zamanlarda halk, borcunu ta- mamile ödeyemiyor. Bu buhrandan, mah- sulün para etmemesinden ileri geliyor. Bunlarm çoğu vadesi geçmiş alacak - lardır. Ziraat bankası, bu suretle hal - kn yardım etmek, halktan yardım gör- mek suretile haşrü neşr olmaktadır. Va- deli vadesiz tasarraf hesaplarının da bu meyanda arttığını kaydedebiliriz. Ziraat bankasına tevdi edilen para- ların yekünü 49 milyondur. Memurle- en 6 milyon küsür tevdimte, ticaret sa - mayi erbabının 2 milyon, serbest meslek ashabın 2 milyona yalım mevduatı gö- rülür, Bunlar, git gide artıyor. Demek ki mevduat iyor. Demek isterim kli kredi fazlalığın - dan şikâyetimiz var, Fakat eğer dre di şartlarını haiz isek bulabiliriz. Ban- kaları da kredi verecek halde bulundu- ru; 80 seneye çıkarılma: ğ Fakat bunlar şimdilik yapılır. şeyler de- ğildir, İş Bankası Memlekette şirket ve müesseselere komandit şeklinde iştirak etmek üzere İş bankası tesis edilmiştir. Sermayesi beş milyondur. Sermayesi eliradın elin- de bulunur. Tüceara yardım etmekte, Her banka, İkömandit işlere gire - mer. Ziynat, İş, Emlâk Bankalarında ol- sun, gördüğümüz yeni Türkiyedeki şa- yanı şükran hal, genç Türk çocukları: nım bankacılığı kusuruz yapmaları - lar. Vaktile Avrupadan gelen tahsil gör- müş gençlerimizi bankalar, ancak umu- ru hukukiyelerinde istihdam ederlerdi. Bugün Türk gençleri mükemmel ban - kacılık yapıyorlar. Başladığımız zamandanberi geçen müddet çok kısadır. Bize aldı ermez diyorlardı. Yalnız kılıç kullanır diyor. lardı. Osmunü Bankası Halbuki biz hepsini öğrendik. Mem- lckette bir bankadan daha bahsetmek isterim. O da Osmanlı bankasıdır. Bu banka, öledenberi Osmanlı imparator - luğu ile mukavelesi olan ve bazı hak - lardan istifade eden bir müessese idi. Bu müessesenin mukavelelerini tet- ürpeririz. Bankanın, Os - manlı devletinin bütçesini mürakabe © decek salâhiyeti vardı. Oyle imtiyaz- lar verilmişti ki olmaz. , Yeni Türkiye tabii bunlara tahsm- mül edemezdi. 1925 te mukavele müd- deti hitam bulmuştu. Yapılan yeni mu- kavele mucibince hüleümetimiz, esas - larımıza uygun olmıyan biç bir nokta- yi kabul etmiyordu. Bu yeni mukave - le de 1935 te hitam bulacaktı. Sonra ikinci bir mukavele daha ya- pıldı. İmtiyaz müddeti 1952 ye kadar uzatıldı. Bastzanm bir takım hususi - yetleri vardı. Devletin bütün menfaat- in edilmek üzere, k sone, devletin emrine İ milyon 2 yüz bin İngiliz k- ralık kredi tahsis etmek mecburiyetin- dedir. Osmanlı bankası o memleketimizde bu suretle 1952 senesine kadar öşliye- cektir. Banka 1941 könunuevvelinden son - ra vektile çıkardığı banknotların be - dellerini altın olarak ö ir. Yakında ha'k bankası ve halk san- dilları baklımda kanunlar kondu. Ö - dünç para verme işleri intizam haline kondu. Tefecilik menedildi. Yüzde 12 den fazla öiz mukavelesi yapılama” - ası karar altına alindi. Halkın mevduatma bir hâd tayin edildi. Hasılı bunların hepsi krediyi ve halkın sermayesini muhafaza için alın- umş tedbirlerdi. İçlerinde en mühimmi, merdan koruma kanunudur. Çünkü memleketimizdeki bankalar, sermaye di- ye bir şey korlar. Halka teminat olmak için o sermaye sağlam yerlerde yatmak lâzımdır. Binaenaleyh ballen yapıla a gm bu kullanılmama - dar. Mevduatı koruma kanunu ile Dev- let bankacılık öleminde de otoritesini sermaye tesiş etmiştir. Mewleketimizde 75 milyon itibari 52 milyonü temin edilmiş 40 kadar ban- ka vardır. Osmanlı bankası bundan hariçtir, Demiryolları cihazlarınızdan - lim, Başlıcası demiryolları. Osmamlı deki yasmnanda. Gemi yeliz GERi kendine göre, gözettiği menfaatleri te min etmek için yapılırdı. Meselâ demiryalcuhuk, © Avrupada başladığı zaman, ilk müracsatlar. bize yapılmıştı. Müracaat edenler, Hindis - milli müdafaayi temin etmemiş, netice- de de milli iktisadı temin edememiş olu- ruz. | Yolsuzluktan çok çekilmişti. Elde - ki hatlar 4000 kilometre idi. İmtiyaz - ları cenebilerde idi. Yeniden 5892 kilo: | metre yapılmıştır. Bunun 3600 kölemetresi devletçe, tazamdır. diğimiz mertebede sun. Bu tenkitlerden azade değiliz. kat dün Türkler demiryolculuğu yapa maz di setmiyeceğim. Ankaranın lefohunu yapanlar Türktür. Gemicili ğimizden de bahsetmek isterim. Kabu- iaj halkını Lausanne'da istihsal ettik- Goembocs m saka Mânimi olac ıktı? (Başı 1 inci sahifede) daha büyükler vardır. Bununla be- raber bu Balkan omisakından pek ziyade korkulmamak ve müsterih olmak lâzımgeldiğini söyliyebili rim. Bu misak aralarında menfaat ihtilafları olmıyan devletler tara; fından aktedilmiştir. Macarlar kaybettikleri yerleri istiyor BÜDAPEŞTE, 8. A.A, — Mec liste bütçe müzakeresi başvekil M. Gömböş haricii mese- İeler hakında beyanatta bulunarak ezcümle demiştir ki realist bir zihniyetle hareket et- mektir. Programın ilk noktası şim- diki vaziyete nihayet vermektir. Muahedelerin tadili fikrinden mül hem olan Macar milleti Karpat havzasında Macaristanm hayati- yet ve iktisadi ve harsi refahını temin eden hudutlarmı istiyor. M. Gömböş Romada umumiyet itibariyle Macaristanın menfaatle- rine hizmet edecek olan bir anlaş- ma elde edildiğini hararetli alkış- lar arasında söylemiştir. Başvekil bundan sonra diğer memleketlerle olan dostane mü- nasebatlan bahsetmiş ve müteaki- ben küçük itilâfla olan münase- | bata geçerek demiştir ki : “ Macaristan, bir zaman yalnız iktisadi nazardan mütalaa edemez. Triya- nun hudutları siyaset ve tarih a- damları tarafından değil © erkânı harbiye zabitleri tarafından tesbit edilmiştir. Macar hükümeti küçük itilâfla kolları zincirli ve esir ola: rak değil müstakil bir millet ola- zakereye amade bulunmak- tadın M. Gömböş, hanedan meselesi» ne temas ederek şu sözleri söyle miştir : “ Kralın Fakat memle! Sie eabettirdiği takdirde diğer noktai nazarları da - e. almağı reddetmem. Meseleyi hiç bir veçhile bugünün meselesi ola rak telâkki etmiyorum Milliyet bu sütunda iş ve işçi isti- yenlere tavassut ediyor. İş ve işçi ütiyenler bir mektupla İş büro- muza müracaat etmelidirler. serbes intihabı taraf genç hir rada veya Anadolu'da öz vis ve referansları var. milliyet MH N. elektrik rumuzuna müracaat, sanıf montör mi . Bonesi ... 19-4.934 tarihinde Bulgaristandan gel dim. İkamet tezkeremi almak üzereyim. İş arıyorum. Her ne iş olursa ehven $6- Faitle yaparım. Yeni Türkçeyi okur ya” zarım. Milliyet İsmail ismine müracaat. İzmir sürat yolu « SAKARYA vapuru Her PERŞEMBE günü saat 14 te Galata rıhtumından kalkacak doğru İzmire gidecektir. Bu vapur her pazar günü saat 15 te İzmirden kalkıp doğru İstanbula gelecektir. İmroz Yolu Her PERŞEMBE süsü Ge- lata rıhumından saat 18 de TAY» YAR vapuru kalkar. Gidiş ve dö- nüşte mutat iskelelere uğrar. Vapur Kahve Ocakları Vapurculuk Türk Anonim Şirketi” nin çalıştığı Trabzon, Mersin, İzmir, sürat, Karabiga, Mudanya, İzmit ve İmroz yolu postalarını yapan vapur» larin kahve ocakları toptan veya ay- ra ayrı açık arterma ile mayısın 9 un- cu günü saat 14 te ihale edilecektir; Taliplerin muayyen günde yüzde 10 teminat paralarile | Sirkecide Liman yete başladık. Fakat, sermayesizlik tesirini gös“ göstermiş ziyetimiz, büyük ümitler "Em çok muhtaç olduğumuz serme ye ve birlikte çalışmaktır. yi — iş şayanı şük e