11 Mayıs 1934 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

11 Mayıs 1934 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

“AAKINI TEFMİKA: İİ. İİ İttihat ve g e 'Dr. Nazım Be Onların maksadı harita üzerin- deki Osmanlı boyasını büsbütün “ ortadan kaldırmaktır. İmtiyaz - © larını derece derece tevsi etmele- © ri hep o maksada hizmet etmek i- çindir. O imtiyazlar sayesinde a- e bir çok yerlerinde islâm kal. © Bu imtiyaz bulutları toplana topla- pa bir gün müthiş bir şimşek fırtı- nası halinde islâmların başma yağ- mıya başlıyacaklar ve bütün islâm- ları adadan muhacerete mecbur €- decrktir, © Sözde Şakir Paşa oadanmbazı imtiyaz'arını tahdit etmek istemiş ve yeni nizamlar tesis eylemişti.Bu nunla beraber idam cezasına mah. küni olan bir hayli mefsedet reisle- © ri'bugün gene resmen memur bulu- müyorlar. İmtiyazlar tevsi edilirse ne olacak? Buna verilecek cevabın hulâsası şudur: Riyaseti umur ta- mamile huristiyanlara inhisar ede- cek. Bugün zıya'dan kurtulamıyan islâmların hakkı o zaman kimbilir ne olacak? Yemin ile iddia edebi- İirim ki © zaman mahkeme huzu. runda boğazlanacak olan bir islim hakkında verilecek olan hüküm bi- ie o maktulün aleyhinde (olacak, be'ki de onun na'şi de cezalandı- rılacaktır. Acaba hıristiyanlarca matlüp o- lan adalet bu mudur? Acaba Av - rupa efkârr umumiyesi o zaman is- lâmların mazlümiyetine inanacak mıdır? Hiç zannetmem. Bu varakamın türkçe “Meşveret, gazetesinde neşrini ve tercümesi - nin Avrupa efkârı © umumiyesine arzını hamiyeti islâmiye namma ri ca ederim.,, İslâmlık ve hıristiyanlık mesele- leri İttihat ve Terakki azası arasın- da en ziyade Dr. Nazım ve İshak Süküti Beyler arasında mevzuuba- “çin Pariste bulunan Dr. Nazım Bey uzaktan uzağa tahriri münaka- © salar yapardı. Dr. Nazım Bey bu mektuplarda diyordu ki: “Bence şark o meselesi dini bir meseledir. Çünkü Türkler müslü- » manlığı kabul edecekleri yerde o zaman hıristiyanlığı kabul etmiş ol- — salardı, tabii medeniyete daha yas ie kadar olsun terakki edemezler mi idi?,, Mektuplarının © bir yerinde de Dr. Nazım Bey aynen şunları yazı. yordu: “Şüphesiz Hazreti Muhammet i- le-ashabınm yapmış oldukları islâ- miyet manii terakki değildir. Fa - kat bugün çalgı dinlememek için kulağını tıkamak, şapka © giyiyor diye oğlunu tahsil için Avrupaya göndermemek İs Dr. © Beyin bu iddialarına aşağıdaki ce- vapları veriyordu: © o “Araplar Acemistana islâmiyeti | © soktukları zaman orada büyük bir p medeniyet gördüler. Araplarda bir t basta vardı: O da her gördüklerini © hemen kabul etmekti. Dünyaya bu © kadar müsamehakâr bir millet gel. memiştir. Arap'ta taassup yoktur, yalnız asabiyeti o kavmiye vardır. © Araplar bu hassa yüzünden terak. © ki ettiler ve inkıraz buldular, Bin- lerce müslüman bir zamanlar Arap bir çok Nasrani hocasının karşısın- da diz çökerek ders okumuşlardır. © O talebe içinde bizim dince mukad ; des tanıdığımız zevat ta vardı. © — İslâmiyet nasıl oldu da bugünkü © hale girdi? Ulüm ve fünun terakki — ettikçe ahali muhtelif fırkalara ay- rıldı. Dini fenne tatbike kalkıştı 5 Jar. Her fırka hükümeti kendi a- © kidesine çekmek istedi. Daha bir çok seyyiat ta Niha - yet halifeler putperest Türklerden köle getirterek onları asker yaptı. lar ve Araplara karşı kullandılar. Mongol olan Türklerin dini, bütün Mongollar gibi, hükümdara tapın- maktan ibaretti. Türkler eskiden böyle oldukları gibi halen de öyle- dirler. En sonra Cengiz Han çık- tr. Ortalığı yakıp yıktı, mevcut o- lan medeniyeti mahvetti. Helâgü' “nun kılıcının korkusu hâlâ o Asya p > (BAHAEDDIN ŞAKİR BEYİN BIRAKTIĞI VESİKALARA GORE) Müsülmanlık ve hırıstiyanlık münakaşası y diyordu ki: “Müsülmanlık manii terakki değildir, fakat bugünkü bidatları olmasa.. Terakki! Acemistan'a git, çocuklara Helâ - gü geliyor de, bak nasıl korkup k. çarlar. Annemden zalim ve cana- varı tavsif etmek için ilk işittiğim isim Helâgü idi. Ondan sonra Cengiz'in oğulları islâmiyeti kabul ettiler. Fakat na- sıl islâmiyet! Kanun gene eski ka- nun kaldı, yalnız bir namaz ile o - | rucu kabul ettiler. İlim biraz terak ki etmek üzere iken arkadan Ti - murlenk'i yetiştirdik, geldi, islâm memleketlerini ikinci bir katliâma uğrattı. Avrupalıların damascain dedik- leri meşhur Şam kılıçları yok mu? Bugün san'at bu derece terakki et- tiği ve pıçakçılık İngilterede bi: ci dereceyi bulduğu halde o çeliğin nasıl yapılmış olduğunu hâlâ keş- fedemiyorlar, İşte o sanat ta o kat-| liam esnasmda kayboldu. Ondan | sonra lar ne yaptılar? Ri- ca ederim, tarih meydandadır.Cen- e i gizin yaptıklarını kopya mi? Üç dört yüz sene zarfında ta Tunuslara, Cezayirlere, Faslara ka- dar bir Yeniçeri dayısına herkesi secde ettirmedik mi? Cezayirde bir Yeniçeri Ağası meselâ İspanya sefirini dövüp kovduğu zaman Ba- brâli o ağaya kaftan göndermez mi ? Hindistandaki müslümanlar hep Cengiz ahfadı değil mi? Rica ederim söyle islâmiyet nerede var? Cengiz âyinine dönmemiş olan bir islâmiyet göster de beni itham et! Biz Osmanlılar islâmiyeti ortadan kaldırdık ve kendi eski putperest. | liğimizi islâmiyet diye islâmlara yutturduk. Birkaç tane de uydurma medeniyet bulduk. Oh, işimize bak tık. İnsaf et, islâm tarihini bir ke- re yokla! Hangi Arap halife kendi- sine Zillullahi filarz,, dedirtmiştir? Bunu bir kitapta bulabilirsen o ki- tapla kafamı yardığına razıyım. Cüzi bir mütalea ile anlaşılır ki hâlâ Çin'de kalan amcamız kendi- sine “İbni Sema,, namını veriyor. İşte görüyorsun ya, Türkler hâlâ | müslüman olmamışlardır, onların âmiyetleri yalandan, riyadan i - barettir. Beyhude islâimiyete ta'n etmesinler! Gelelim Macarların meselesine! Macarların bizden ayrıldıkları za- manı tarih bile tayin etmiyor. Ba- husus onlar orada hıristiyanlığı ka- | bulden sonra Avrupanın muhtelif milletlerile asırlarca ihtilât ettiler Putperestlik devrinde de Avrupa milletlerile temas (halinde idiler. Onun için Macarlarda huşunet za- ile olabildi. Rusyadaki hıristiyan kazaklardan bir insan yetiştiği va- | ki midir? Varsa, rica ederim gös. | ter! İşte azizim benim fikrim bu mer kezdedir: Türkleri islâmiyet dedik leri bugünkü putperestlikten kur - tarmalı ki onların terakki sahasın- da büyük adımlar © atabilmeleri mümkün olsun! Yoksa hakiki islâ- miyet dininin terakkiye mani ola - bileceğini hiç zannetmem.,, N — Bitmedi —. yournal des Döbats'dan: Jowrnal des Döbats, Hüdeyde'nin İbnissuut kuvvetleri tarafından işgal edildiğine dair olan haberi verdikten sonra vaziysti tahlil elzeskte ve şun - ları söylemektedir. Yemen'in merkezi olan San'a'nın Şap denizindeki limanı Hüdeyde'nin | ve hariçten kendisine dâzem gelen şey leri tedarik imkânı kalmamıştır. Muhasemat daha devam edecek mi? Kudüsten ve Kahireden gelen ha- Berler tamamile biribirine zıttır. Bir rivayete bakılırsa İmam Yahya, ib - nissuudun istediği şekilde teslim ol - maya ve tâcü tahttan feragat etmeğe razıdır, Fakat oğlu Emir Seyfülislâm Ahmet bunu kabul etmemekte ve mu kavemet göstermeğe hazırlanmakta - dır. Hiç şüphe yoktur ki Sana'nın mü dafaası sahil boyunca ilerlemişlerdi. Çünkü burada kolaylıkla yol bulabili. yorlar ve süratle ilerileyorlardı. Ibnis suut hayli zamandan beri çok süratli bir ilerlemenin düşmanlarının gözü « nü Dn tahmin etmişti. Bu - nun için otokar alacak yerde, - simli IHARICI HABERLER Romanya - Leh hariciye nazırı Mösyö| Bek Bükreşte Bu temaslar iki meinlket arasındaki ittifakın daha ziyade tarsinin BÜKREŞ, 10 (A.A.) — Lehistan | Hariciye nazırı M. Beck refikasiyle beraber dün saat 17 de buraya mu - | vasalat etmiş ve istasyonda Hariciye | Nazmı M. Titülesco ve refikası, Lehis | tan ve Fransız sefirleri, Kralın bir ya | veri ve diğer hükümet erkânı tara - | fından karşılanmatşır. BÜKREŞ, 10 (A.A. )—M, Titü- | lesko Polonya Hariciye nazırı M. Beck | şerefine bir ziyafet vermiştir. M. Titülesco bu münasebetle bir | nutuk irat etmiş ve Lehistan Hariciye mazırını Romanyada selâmlimakla bah tiyar olduğunu ve Romen hükümet ve milletinin de Romanyanın 10 mayıs is tiklâl günü senei devriyesine tes” iüf eden bu ziyaretten çok memnün “u - lunduk'larmı bildirmiştir. Lehistanın dünyayı hayrette bıra- kan teşkilât dehasını mevzuu bahse - den W. Titülesco bu devletin Avrupa da kendisine düşen beynelmilel bü - | yük vazifeyi ifa için lâzım gelen bü - tün evsafı haiz bulunduğunu söyle - lemiştir. M. Titulesco nutkunu devamen de miştir ki: maruz kalmışlardır. Fakat her iki millet bu bahsi artık ta mamen kapanmış telâkki etmektedir. ler ve istikbalde açılmasına da hic bir zaman müsaade etmiyeceklerdir. Le - histan ve Romanya biliyorlar ki bir mil let için arazi, hayat için vücut gibidir. Yani onun destek ve hareket kayna- idir. Bundan dolayıdır ki ber iki mil İet te topraklarına her kim olursa ol- sun kimsenin müdahalesi olmadan sa hip kalmayı kararlaştırmışlardır. Hiç bir kimsenin aleyhine tecelli etmiyen ve ayni zamanda sulh yodlunda bü yük bir kuvvet olan Lehistan Roman. akı yalnız beynelmilel hı Va kalmakta, fakat ayni zamanda, ” ğine daniim. Silâhsızlanma Fransız meclisi İngiltere murahhas Radikal dösğelikğer feshe- larına gayet geniş salâhiyet verdi PARİS, 10 (A.A.) — M. Hönder” son saat 17,40 ta buraya gelihiştir. LONDRA, 10 (A.A.) — Almanya başvekiletinin silâhleri berakma işleri hususi müşaviri M. Von Ripendeop ha- va yolu öle dün Londraya gelmiştir. Bugün öğleden sonra Sir Jahn Simon görüşecektir. Alman hükümetinin iltiması ile ha | zır edilmiş olan bu mülüket esnasında 29 mayısta vuku bulacak Cenevre öç timama taallük eden meseleler görü - şülecektir. geti kemi ME erken olmazı do - layısile, bu mülâkat büyük bir ebem - miyeti haiz olacaktır. M. Von Ripendrop Lord Eden ile de görüşecektir. LONDRA, 10 (A.A. — Kralın mü - hürdarı Lord Eden, cumartesi günü öğleden sonra, hava yolu ile Parise ora- dan da ayni gece trenle Cenevreye gi- dip Akvam Cemiyeti meclisinin pa - zartesi günkü içtimmında hazır bulu - Harici; Sie John ye nazarı Sir Sinonun da gelecek hafta sonunda Cenevreye gil zi LONDRA, 10 (A.A.) — Son kahi- "e içtimanda hükümetin halkı için otomobiller satın almıştı. İşte şimdi orduların: bunlarla sevket mektedir. San'a dağlık bir arasinin arkasın - da ve Hüdeydeye 155 kilometre me- safede bulunmaktadır. Binaenaleyh da ha devamlı bir mukavemet gösterebi - lir, Fahal Yemen ordusundaki kın - vei mânebiyenin bozukluğu ve teşki - lâtin noksanlığı zaferle neticelenecek bir mukavemet yapılmasına mânidir. Bütün Yemen bunun mesuliyetini İ - mam Yahyaya atfetmektedir. Diğer taraftan Yemenle Hicaz ara- sındaki muhasematın göze görünen se bepleri altında gizli bulunan diğer €x bap ta cranmaktadır. İbnissuudun Yemenle Necit arasında (Etat tam - pon? mevkiinde bulunan Asir'i zap - kendilerine bir melce buldakları ma lâmdur, Fakat Ibnissudun herhangi bir teminat almadan harekete geçmiş olmas muhtemel değildir. Bu temina- tın da din ve coğrafya noktai naza - rından kısmen Hindistan yoluna hâ - kim olan Arabistana büyük bir ehem miyet atfeden Londra'dan başka bir yerden verilmesine imkân yoktur. Di ğer taraftan Yemenin, Şap denizini hesine malik olan İtalya ile sık: mü - nasebat temin ettiği muhakaktır. Bi İ mumi menafie daha ziyade ha | dir ve tahsin etmektedirler. i münaebalın Lehistan e hizmet etmektedir iki memleketin başkalerile idame et - lacağma kaniim.,, sinde Bükreşte bulunduğundar dola - yı memnuniyetini izhar etmiş ve hi bayramın Romanya kuvvetlerini bugüne elde edilen muvaffa - kyetleri göstermesi itibarile haiz ol - duğu ehemmiyeti işaret ettikten son - ra demiştir kiz i “ Romanya ile Lehistan biribirine bağlayan ittifak bağları eski ve devam- lıdır. Milletlerin içinden gelen ve dev- let adamlarının dürbünlüğü ile tak - viye olunan bu ittifak, iyi ve fena bir çok safahatı, dalma galip olack geçir - miş ve bunlardan dalma her inslaya mukavemet eden yeni bir kuvvetle çik- muştar, Siz de nazır hazretleri, Lehistanda iken Leh milletinin Romanyaya karşı duyduğu derin ve büyük dostluğu his- setmişsinizdir. Lehliler dürb'alik ve tecrübe gibi büyük hasletlerinizle bü- tün Avrupanm takdirini celboden ve memleketinizi derin büyüklükle tem - sil eden şahamızda Romanyayi tak - Aramızdaki mi n ber iki b aral gittikçe kuv. . Sulha matuf müşterek menfax'imiz yalnız memle - ketlerimizin ve velandaşlarımızın ne - fini değil ayni zamanda beynelmilel menfaatlerini ve umumi sulh İ biribirine yaklaştıracığma ve İnn sahadaki iştirek me ük mikyasta yardın edece - ni dilip edilmemesi hakkında karar verecekler PARİS, 10 (A.A.) — Bütün gaze teler Klermonferrand şehrinde topla - nacık olan radikal sosyalist kongresi- be büyük ehemmiyet vermektedirler. | Mübüm bazı radikal sosyalirt mebus- ların Stavislki meselesile alâlendar ol - biliyetten mümkün olduğu kadar geniş bir surette istilade einselerini müm. kün kılmayı istihdaf etmektedir. Bu nok tai nazardan M. Eden ile M. Bartu arasın zardan M. Eden ile M. Bartu arasm - daki mükâlemelere çok ehemmiyet ve- silmektedir. Britanya plânı ü - zerinde bir itilaf husulü hiç bir su - retle kabil olmadığı tekdirde M. Bald vinin 8 martta avam okamarasındaki beyanatımda işaret ettiği veçhile ha - va kuvvetlerinin istimelini tenkis ede naenaleyh bugünkü harp bir Arap harbi değil bir nüfuz harbidir. Cibati ve Suriye ile Yemenin ve Hicazın kom şusu bulunan Fransa bu hâdiseleri bü yük bir dikkatle takip etmek mecbır. riyetindedir. Nevyorktan yazılıyor: Bir mat - buat içtimaında, maliye (nazırı M. Cordell Hull mümkün metrebe sürat. le daimi bir kambiyo istikrarı ya - pılmmasını ve daimi para itilâflarının tatbikini müdafaa etmiştir. Mumai - leyh, her taraftaki mali ve ticari te - sepzübün, bu meselelere dikkatle ve tedrici bir surette takarrübü mecbur kıldığını söylemiştir İdarenin salâh plânının diğer ga- yeleri, milli kredinin muhafazası, büt- çenin mümkün mertebe süratle tev- zini ve kontrol edilmiyen ve edile « miyen enflâsyondan içtinaptır. Mali - ye nazırı beynelmilel ticaretin daha hür ve serbest olmasına ihtiyaç bu « lunduğunu söylemiş, ve dünya selâ - hin ilmesi için keyfi ve mütebeddil ticari tahddatın kal - dırılması Tüzumuna bilhassa nazarı dikkati celbetmiştir. Ve demiştir hi: “Hali hazırdaki müfrit milliyetperver lik cereyanı beynelmilel ticareti boğ- maktadır, mai En iile i li intaç edecektir. Bi. e memleketteki ik A i ticari lan “raplem ve namushâr metot- İktisadi 'konferans- Gümrük memurlarına ikramiye ANKARA, 10 (Telefonla) — Gümrükler ve İnhisarlar Vekâleti gümrüklerde tahsil edilen para cezalarından haziran ayı içinde gümrük memurlarına ikramiye verecektir. li İkramiyenin geçen sene olduğu gibi birer maaş nisbetinde olacağı tahmin edilmektedir. Muhacirlerin getirecekleri eşya ANKARA, 10 (Telefonla) — Nüfus ve gümrükler umum müdür - lükleri tarafından müştereken hazırlanan muhacir ve mültecilerin bera berlerinde getirecekleri eşyalar hakkındaki unun tatbik şeklini gös- tesir nizamname Devlet Şürasına gönderilmiştir. Ölüm cezasına çarptırılanlar ANKARA, 10 (Telefonla) — Erdek kazasının Yuharı köyünden Kara Hasan ile Malatyanın komikköyünden Süleyman oğlu Mehmedin kazası ölüm cezalarının tasdik: Meclisten istenmiş ve Yozgadın Sorgun Karakız köyünden Ismail oğlu Yusuf ve Hüseyin oğlu Alinin ölüm ce - zasına çarptırılmasını Adliye encümeni tasdik etmiştir. İzmir yolunda feci bir kaza IZMIR, 10 (A.A.) — Bergamadan Menemen yolu ile İzmire gel - mekte olan 18 yolcu ile dolu kamyon, yolda devrilmiş ve 13 kişi lanmıştır. Bunlardan bir kısmının “ gönderilen sıhhi imdat otomobille. il tirilmişlerdir. Venizelos iyi yara rat ağırdır, Yaralılar İzmirden le İzmir memleket hastanesine ge- karşılanmadı EŞME, 10 (A.A.) — Sakızdan alınan en son haberlere göre beş gündür adada bulunan eski Yunan Başvekili M. Venizelos bu seferki ge liş ve kalışında hiç iyi karşılanmamış, çok yalnız kalmıştır. Hattâ Bal- kan misakın iyi karşılayan pek çok taraftarlarının kendisini bıraktıkla. rı söylenmekte ve buna sebep olarak mumaileyhin Balkan misakına karşı yapmış olduğu fena tesirler il. Küçük itilâf , ta ne gibi “Tedbirler alındı BÜKREŞ, 10 (A-A.) — 30 nivan- da Bükreşte toplanan küçük itilâf ie tısadi meclisi düm müzakerelerine ni- eden meclisin Bükreşteki müzakerat es masında kendi dahili nizamnemesini vücuda getirdiği zikredilmektedir. Meclis mütekabil mübadelelerin faz- lalaşmasının üç arasmdaki ktsadi yakınlaşmanın esasını teşkil | Bundan dolayı meclis mili komi telere gelecek — içtimalardaki müzake rata esas teşkil etmek üzere her üç | memleketin ahten tesbit edilen iktı - al Meclis gelecek içtimam 20 1934 tarihinde Yugoslavyada sma karar vermiştir. : > M. Titülesko içtima nihayetinde bir nutuk söylemiş meclisin çok iyi çalış- ağustos yapılma. tem ve verilen kararların çok Y: kanda gemere bildirmiş - tir. Diğer iki murahhas heyet reisleri de memmüniyetlerini izhar etmişler - dir. şek ya - Almanya ite Brezilya ara- sında zeplin seferleri RİO DE JANEİRO, 10 (A-A.) Brezilya hükümeti ie Zenelin hava nakliyat sirketi, Almanya ile Brezil > arasında muntazam posta Taletmeki üzere itilaf aktetmişlerdir. LARIMIZ lara istinat | etmesini istemektedir. Re fah senelerinin seviyesine avdet artık mevzuu bahis değildir.,, Mumaileyh, esham borsasının ma- li manipülâsyonlarını ve esham oyun- larını şiddetle takbih etmiş ve “ba zuk metotlar ve » baya yüz ll e yetler ve ahlâk ve namuskârların her zekilde ihlâli milletin mali işlerine nü fuz etmiştir,, demiştir. L'Ami du Peuple'den : Staviski meselesinde ölenleri saya Stavishi öldü. Arkasından Blanchard, daha arkasından David, srasile Prince, Macar avukatı Pav - iovack, Madam de Chattancourt, Des- | Yaralılar: Müddeizmumi muasini Hurlauz, avukat Raymond Hubert, Madam Ta ris Hastalar: Avukat Gaulier Kurtarılanlar; Bonnaure Staviski meselesine yakından ha - olan isimlere, şubatta ölen 27 ile yüzlerce Fransız vatandaşı da ve etmek lâzımdır. Polis Flandre'i de komünistler öldürdü. Bu feci silsile daha devam edip gidecek mi? | yada Karatuli leri sürülmektedir. A Mali rezaletler ERER İskenderiye belediye meclisinin feshedilme- sine sebep oldu İSKENDERİYE, 10.AA, — Reuter ajansı bil. or : Bir müddettenberidir. efkârı u- mumiyeyi işgal eden bazı rezalet. lerden dolayı, hükümet İskenderi- ye Belediye meclisini o dağıtmağa karar vermiştir. Hükümet, bunun yerine kaim olmak ve yeni intiha- batın icrası mevsimi olan sonba- hara kadar icrayi faaliyet etmek üzere altı Mısır'lı, üç İngiliz, bir Fransız, bir İtalyan ve bir Yunan- hr azadan mürekkep hususi bir meclis teşkil edecektir, Deniz kazası k ii Amerikada iki harp ge- misi birbirine çarptı ğ VAŞINGTON, 10 (A-A.) — Bah- riye nezareti Mileke © krüvasörü ile Simpson muhribinin bir manevra csne- bin bir atelye gemini ile birlikte kem vesaitile Kübaya doğru gitmekte verilmek. Taş devrinden kalma os bulundu M A, 10 (A.A) — Kafkas ili istasyonu © civarında 8080 metre irtifada bir dağın etek- lerinde taş devri insanlarının mese > nini teşkil etmi solan bir mağara bu- lunmuştur. Mağaranın içerisinde si - leks ve kemikten mamul âletler ve mağara ys: ve bos brigeles gibi bö- yük hayvanlarm iskeletleri meydana çıkarılmıştır. : İlalya yakında Yugoslavyâ ile de müzakerata girişecek ROMA, 10 (A.A.) — İtalya - Avus turya - i cumartesi günü imza edilme pa ATİNA, 10 (Milliyet) — İtalya - Maxi ri nın Atina sefiri dün M. yaret etmiştir. Yugoslavya sefiri de Başvekil M. Çaldarisi ziyaret etmiş - tir. Bu iki ziyaretn Balkan misakile alâkadar addolunmaktı , İtalyada bir kooperatif heyeti. Şan OMA, 10 (AA) — Revler A ; Başvekil Muenelini, fibiünt ye s8 — nayi faaliyetini mürakabe için sanayi ziraat, nakliyat ve küçük sanatlar er- babından 22 kişilik korporatif bir he- yet teşkil etmitsir. Bunların vereceği kararlar, kanun hükmünde olacaktır. Orman yangınında yanan insanlar