11 Mayıs 1934 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 5

11 Mayıs 1934 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 5

| | | | | İ Haftanin filmleri İPEK. — Geceyarısı kulübü MELEK — Viyana hasreti SARAY — Vatandaş silâh ba: sına SUMER — Çılgın uçuş TURK — Ankara Türkiyenin kalbidir. Bu hafta gösterilen filmler ara- sında en şayanı dikkat olanı ME LE K sinemasında gösteri- len VİYANA HASRETİ filmidir. Sari Maritza ve Herbert ; Marchall tarafından oynanan bu film garip bir mevzu üzerinde itina ile çevrilmiştir. & Harpten sonra fakir düşmüş bir kont hayatına hateme çekmek su- retile zaruretten kurtulmayı düşü Dürken bir baloya gidiyor ve son gecesini burada geçirmek istiyor. Orada tanıştığı bir güzel kızı sevi- Yor ve intihardan vazgeçiyor. Sev- mek kolay ama para yok. Kızda ontu seviyor lâkin kendisi de baş ka kaba fakat zengin bir adama Mişanlıdır. Uzatmıyalım. Bir Ame- rikalı kadın kontu müşkül vaziye- tinden kurtarıyor ve kont ta sevdi- ği kız'a evleniyor. Gima Manese lokantacı (Thörese Raguin) filmin kahra- Manı ve güzel Fransız aktrisi Gina anöse artık sinema hayatından Sekilmiş ve Fas'ta bir lokanta aç- aşti Fritz Lang'ın çe- virdi Manöse'in oynaması istenmiş İse de nedense sinemadan istikrah #tmiş olan bu artist teklifi reddet- iş ve onun yerine bu rol Florelle'e miştir. Fransızlar Gina Manâse'in sine- madan çekilmiş olmasına esef et - Mektedirler. Şarlo ne yapacak HOLLYWOOD, Nisan — 15 nisanda Şarlo tam kırk beş Yaşını bitirdi. 45 yaş ve yirmi se- nelik sinema hayatı. Az şey değil, Şarlo bu sene kendi. stüdyosunu Yenilemiş ve tamamen sesli sine * maya uygun hale koymuştur. 15 ma Yısa doğru bir film çevirmiye başlı- Yacaktir. Bu filmde kendisi, karısı (Paulette Goddard) ve bir de üçün *ü artist oynıyacaktır. Film sesli “lacak fakat Şarlo söz söylemiye - ir, Şarlo filmi Seğini tahmin *onra Şarlo büyük bir dram filmi #enaryosu hazırlıyacak ve çevire - “ektir, Hariciye vekili gitti i (Başı I inci sihifede) ile Bükreşe hareket etmiştir. muktüsiciye vekilimize vekâlet u- ş (» müdürlerinden Cevat, husü” Si kalem müdürü Refile Amir Bey” ler refakat etmektedir. Tevfik Rüştü Bey, Haydar - Paşa istasyonunda vali muavini A- li Rıza, Vaşington sefiri Münir, Varşova sefiri Ferit, Akay mü - dürü Cemil, belediye reis muavini Hâmit Beylerle bir çok zevat ta- tafından karşılanmıştır. Tevfik Rüştü Bey, yolcu va - Purile köprüye inmiştir. Vapurda Münir ve Ferit Beylerle uzun boy- VU görüşmüştür. Tevfik Rüştü Bey de va- Purdan inince doğruca İtalyan va- runa giderek Yunan harbiye na- © ceneral Kondilisin teşyiinde 'unmuştur. Tevfik Rüştü Bey, — bilâhara Romanya vapuruna binmiş, vali Muavini Ali Rıza Beyle bir çok ze At tarafından £ teşyi edilmiştir. Tevfik Rüştü Bey hareketin - İk evvel bir muharririmize şun - * söylemiştir: Romanya hariciye nazır ö Titüleskonun ahiren An - yapmış olduğu ziyareti ia- ra - © gideceğim.,, lg evfik Rüştü Bey, Cenevrede hsızlanma konferansınm içti - alanında bulunacaktır. Makdim Osman Bey « Cemiyeti Akvam şube aza - ha tayin edilen Mukdim Os - m Bey, Cenevreye gitmek üze- N hidün Ankaradan şehrimize gel- tiz mindeki kısrağile hergün dağ Bir istatistik Prag'da bir Çek profesörü üşen- memiş, 1933 te gösterilen £ bütün filmler üzerinden bir istatistik tut- muş. Bu zatın istatistiğine göre, bu bir sene zarfında gösterieln film lerde şu sahneler vardır: 310 cina- yet, 104 müsellâh hırsızlık, 43 yan- gın, 74 şantaj, 14 o dolandırıcılık, 642 yankesici 181 yalan yere şehadet, 54 çocukları iğfal, 192 zi- na, 165 adi hırsızlık. . Hayat ne güzelmiş te biz farkın- da değilmişiz.. ii Uzun saç Sinema artistlerinin katlanmak zaruretinde bulundukları bazı mec buriyetler var. Warren William “Doktor Monika,, filmini çevirmek için saçlarını uzatmıştı. Film bit - tikten sonra “Kleopatra,, filmini çe virmek için saçlarını kesmişti. Çok geçmeden “Doktor Monika, nın rejisörü gelip kendisini gördü, dedi ki: — Filmin bozuk tarafları çok. . Yeniden çevireceğiz. Haydi çabuk uzun saç, Tayyarecilerimiz Geliyor (Başı 1 inci sahifedey yeti reisi M. Unşliht, Aerihidrodi- namik merkez enstitüsü ve Türk sefareti erkânı ve Moskovada bu” lunan Türk doktor ve mühendisle. ri hazır bulunmuşlardır. Konserden sonra yemek yenmiş ve M. Voroşilof Türk milletini, or- dusunu ve tayyar ni selâmlı. yan bir nutuk irad etmiştir. Hüseyin Ragıp Bey, Emin Paşa ve Celâl Bey bu nutka cevap ver- mişlerdir. Tayyarediler geliyorlar MOSKOVA, 10.A.A. — Türk tayyarecileri dün Moskova tayya- ve karargâhından hareket etmiş İerdir. Teşyide Hüseyin Ragıp B. M. Aleksnis bahriye komiseri mürnessili, hariciye komiserli kânr, sivil ve askeri daireler | mü- messilleri, Türk sefarethanesi me- murini, askeri heyeti bulunmuştur. Tayyare karargâhı Türk ve Sov- yet bayraklariyle süslenmiştir. Mu- zika Türk milli marşını ve Enler- nasyonal marşını çalmıştır. Celâl By bir veda nutku iradederek gördükleri samimi ve parlak hüs- nü kabulden dolayi teşekkür etmiş | | ve bu seyahatin bütün arkadaşla» rında unutulmaz hatıralar bırak- tığını söylemiştir. Tayyareler 12 yi 45 geçe hareket etmişlerdir. Ayni zamanda Türk tayyarelerini hududa yani Podolsk a kadar uğurlayacak olan Sovyet tayyarecisi İllin'de hareket etmiş- tir. Türk tayyarelerine 10 avcı | tayyaresi refakat etmekte idi. tayyareleri, tayyare karargâhı ü. zerinde bir veda devri yapmışlar ve baştaki tayyare yere Türk ve Sovyet bayraklarını havi küçük L Elizabeth Allan - Metro Goldvin şirketinin güzel aktrisi, Landy is - ; yollarında binicilik eder... Görünmez adam “Görünmez adam,, filmi her yer- de büyük bir rağbet görmektedir. Mae West hususi suvarelerine filmin kahramanı Claude Rains'in hiç gelmediğine dikkat etmiş ve bir gün serzeniş makamında sormuş: — Neye gelmiyorsunuz? — Nasıl gelmiyorum? Geliyo - rum ama, kimse görmüyor. .. .. ği . . a. »saziler Marlene Dietrich'i protesto ettiler Maruf yıldızın ifrat derecede- i cömertliği mi sebep oldu dersi- 127? Alman gazetelerinin yazdık. rına göre, Marlene Alman sine. rasının işsizlerine tevzi edilmek üzere Hollyvood'dan ehemmiyetli miktarda para gönderdiği bir sıra- makamatr' büyük artis- erinden olan “İlâhiler ni metnetmiştir. Söylendiğine göre Hitler iktidar mevkiine geldikten sonra Marlene Dietriche Amerika'yı terkederek Almanyaya gelmeğe ve kendiani nasyonal sosyalizm < ideolojisine hasretmeğe davet edilmişti Artist bunu reddettiği için film- bir paraşüt bıraktıktan sonra Har. kof'a doğru hareket etmişlerdir. leri de Almanyada menedilmekte- LİYET CUMA İl MAYİS 1934 Artist Olmak hevesi Sinema artisti olmak heveslileri çok. Hattâ ( yaşlı kadınlar bile... Bunlardan bir tanesi bir gün gaze- tede şöyle bir ilân okuyor: “Baş rol verilmek üzere genç ve güzel bir kadın aranıyor.,, Kadıncağız bu ilânı görünce dü şünüyor: — Pekâlâ, ben ne diye artist ola- mazmışım. Kocası şaşırıyor, cevap o vermeğe de cesaret edemiyor. Çünkü kadın cağızm doğduğundan beri kaç se- ve var ki yaşını unuttuğunu pek iyi biliyor. Kadın sine müdürüne te- lefon ediyor. Müdür kendisini er- tesi sabah sazt onda bekliyecek. Ertesi sabah ayna önünde.. U- zun bir güzelleşme ameliyesi baş- lıyor. Bu da epeyce bir zaman sü- rüyor. Nihayet kadın stüdyoda müdü- rün odasına girince kırıtıyor: - Affedersiniz müdür bey, beş dakika geciktim. Müdür kadını şöyle bir süzdük- ten sonra diyor ki: — Ne söylüyorsunuz efendim, 5 d-kika değil otuz sene geciktiniz. Feriha Tevfik Hanım Saray sinemasında M. Eduar Bianco ile beraberinde bulunan artistler yeni bir programla kon- serlerine başlamışlardır. 1929 kraliçesi Feriha Tevfik Hanım da her seansta bazi par - çalar teganni edecektir. Viyana Hasreti ———- Sinema haberleri » Verdi'nin “Rigoletto,, su Ber- lin'de filme alınacaktır. * Zofa “Mavi elmas,, filmini çe- viriyor. * “Altın,, ismindeki filmin al - manca versiyonunda Hans Albers ile Michael Bohnen Brigitte Helm' © eş olacaklardır. , * Greta Garbo Nev Yorkta bir tiyatroda sahneye çıkmak üzere bir konturat imzalamıştır. * Üniversal Film şirketi çevirt- mek istediği bir için artist bu- İ lamıyormuş. Çünkü filmin mevzu- u icabı olarak a; lerin © ihtiyar görünmeleri lâzımmış. Buna da kimse Tazı olmuyormuş, da iki buçuk milyon dolar bir te zayüt göstermiştir. Bunu Cümhur- reisi Roosevelt'in iktisat siyasetine atfetmektedirler, * Aktör Richard Dix, uğur say - dığmdan mutlaka her filimde bir kere siyah kravat bağlarmış. * Matmazel Mistinguette'in bir | sesli film çevireceği haber verili» yor. * Harold Lloyd izdivacının on birinci yıldönümünü tesit etmiştir. * Esthed Ralston kocasından ay- rılmıştır. * Kathleen Burke izdivacının bi- yinci yıldönümünde kocasindan ay-| rılmıştır. * Pola Negri Harold Mac Cor - mik ismindeki bir zenginle evlen - | mek üzeredi: * Kate de Nagy, Paul Bernard ve Lucien Barroux'nun çevirmekte ol- filminden bir sahne Kara seri Sessiz film artistlerinden Karl Dane'dan sonra Marie Louis Fribe dahi öldü. Marie Lowise “Atlan - tik, filminin ilk sessiz versiyonun- da Tanit Zerga rolünü almıştı. Yal nız hassas bir artist değil, aynı za- manda iş kadını idi. Bir film fir. ması tesis etmişti ve işletiyordu. Evde tiyatro Joan Crawford kocasından bo - şandıktan sonra evinin içini baştan aşağı Me ilzikir; O da kendisi- *ne mahsus küçük bir tiyatro yap * tırmıştır. Burada dramatik piyesler oynanmakta, dans numaralı gösle- rilmektedir. l Terbiyevi sinema kongresi ROMA, — Nisan: irinci terbiyevi sinema kongre « sinde Roma'da Capitol sinemasının müzeyyen salonlarında M. Musso- lini'nin fahri riyaseti altında açıl- mıştır. İçtimaa Akvam Cemiyeti umumi kâtibi M. Avenol ve 43 let murahhasları rak etmiştir. Kongreyi M. Mussolini kral na- mina kısa bir nutukla açtıktan son- ra muvaffakıyet temenni etmiş ve ilk içtimada korigre encümen aza ve resileri seçmiştir, amam bitmek üzeredir. Yakında Pariste gösterilmeğe başlanacaktır. * Stendhal'ın meşhur eseri (Kar mızı.ve siyah) maruf Alman artisti Gustav Froelich tarafından sine - maya adapte edilecektir. dukları (Bir gecenin şarkısı) filmi Galatasaray takımında muslih te oynayacak mı? | (Başı 1 inci sahifede) bir gazetenin bu yoldaki neşriya- tını bir emrivaki yapabileceği bile iddia olunmuştu. Bu gazete - Gi ve disiplin işlerinde işti lezat h il ahe sedir. Bu şaheserler dabi ma it bir zamanımızda parça parça vplayarak neşredeceğiz. Diğer ta (7 I Ee i | i Fransada bir müsabakada Türkiye disk rekorunu kıran kıymetli atletimiz Veysi Hava çok müsaittir, Harkofta HARKOF, 10.A.A, — Türk tayya- recileri salimen buraya inmişlerdir. HARKOF, 10.A.A. — Türk tay. yarecileri sivil ve askeri makamı mümessilleri ve gazeteciler | ta fından karşılanmışlar o ve gece ti- yatroda verilen müsamerede hazır bulunmuşlardır. Bugün yollarına devam edeceklerdir. raftan mıntaka heyetinin içtima ©- dememesi yüzünden meselenin ol duğu gibi kalarak Muslihin bu haf ta da oynâmaması mevzuu bahte- diliyordu. Fakat muhtelif hâdiseler ve âmiller bu işin söylendiği ve bazılarınca istenildiği gibi netice- lenmesine mâni oldu. Bu hâdise - ler ve âmiller şunlardır: Fenerbahçe klübü mıntakaya bir mektup göndererek, Muslihin ce- zası affedildiği takdirde, ondan daha az cezalı olan ve cezasının da yarısını doldurmuş bulunan Fikretin de affini istemiş. Mev - suk bir membadan öğrendiğimi - ze göre İstanbul futbol heyeti reisi)! mıntaka heyetinin içtima etmeme si ve bu işin ileriye bırakılarak çok pürüzlü bir spor kargaşalığı çık - masına fırsat verilmesi ihtimali - ni düşünerek, Muslih işi kat'i bir şekilde halledilinceye kadar Ga - latasaray - Fenerbahçe maçını te- hire karar vermiş. Gene şayanı itimat bir memba - dan öğrendiğimize göre, İstan - bul mıntaka heyeti merkezi umu- miden “bu meselede bitaraflıktan ayrılmamalı,, mealinde bir tel - graf almış, İşte son mmtaka içtimaında, kımın bugün Fenerbahçenin kar şısına Muslihsiz çıkması Tâzımdır. Fakat bazı kulağı delik sporcu - ların iddiasma göre Galataray bu gün, hükmen mağlâbiyeti göze a- larak, Muslihi de oynatacakmış. Bu rivayeti ileri sürenlere göre, Galatasaray kazansa da yenilse de üçüncü olcağı için, Muslihi oynat mak suretile Fenerbahçeye karşi kat'i bir galibiyet elde etmek fik- rinde imiş. Biz bu rivayete inan - mak istemiyoruz. Vakıa ateşli ve azmü iman sahibi bir futbolcünün Galatasaray takımında mevcudi - yeti, bilhassa Fenerbahçeye ga - lip gelebilmek için kuvvetli nok « talardan birini teşkil edek. Fakat nasıl olsa şampiyonluğu alamıya- cak olan Galatararayın Muslihi oynatmıyarak, mağlübiyeti tak - dirinde, taraftarlarına (Muslil oynatamadık ta yenildik) teselli ve iddiasını hazırlaması daha ih- tiyatlı bir iş olur. Sadun GALIP “ h > Marsel Til ve küçük kızı Marsel Til Gene dünya şampiyonu Dünya orta siklet şampiyonu Fransız Marsel Til ile Belçikalı Rot arasında dünya şampiyonluğu Talmadge kocası Jo - seph M. Schenck'ten hasar Misafirler gittiler g (Başı 1 inci sahifede) miş ve ceneral Condylis ile uzun uzadıya görüşmüştür. Ceneralin maiyeti zabitlerinden kaymakam Çakalatos ve miralay Steryopulos ve yüzbaşı Rukidu bir kağ gün tenezzih için şebirimim. de kuhmışlardır İlk vaımdidalk ya gideceklerdir. için 15 ravuntluk bir maç yapmış- tır, Yirmi bin seyirci önünde ya- pılan bu maç sayı hesabile Belçika- hı aleyhine neü'celenmiş ve Marsel Til dünya şampiyonluğunu muha- faza etmiştir. Veysi Fransada Türkiye disk i Rekorunu kırdı Fransada beynelmilel atlet - | ler sınıfına sokulan atletimiz Vey- sinin yeni bir muvaffakıyetini bü- yük bir memnuniyetle öğrendik. 6 mayısta Orleanda yapılan bey - nelmilel müsabakalara davet edil. miş olan Veysi, disk müsabaka - a maruf atlet Vinterle disk ış ve ikinci olmuştur. Vinterin derecesi 47,20 met- redir, Veysi ise bu müsabakada diski 42,33 metreye atmak su - retile gene kendisine sit (olan 41,40 metrelik Türkiye rekorunu 93 santimetre farkla kırmıştır. Mayıs başında böyle bir mu - vaffakıyet gösteren kıymetli at - letimizden, atletizm mevsimi iler. ledikçe ve Veysi formunu bulduk. güzel dereceler bekleye «