23 Mayıs 1934 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

23 Mayıs 1934 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

Marsilya Ticaret | Hey'eti avdet etti (Başı 1 inci sahifede) le yemeği vermiştir. . Heyet bugün Theophile Uau- tier vapurile £ Marsilyaya av- det edeceklerdir. Ankara Palasta eğlenceli bir ziyafet ANKARA, 22 (A.A.) — Dün şehrimizi ziyaret eden Marsilya Ti caret Odası heyeti şerefine An - kara Ticaret Odası tarafından An- karapalas otelinde len ziyafet son derecede neşe ve dostluk ha- vası içinde geçmiştir. e Bilhassa çalınan müzik ve her ikisi de son derece nekregu ve neşeli olan An- kara ve Marsilya Ticaret Odala- yı reisleri arasındaki lâtifeler bu neşe ve samimiyeti bilhassa art - kırmıştır. Bu meyanda yemeğin bidaye - tinde Eskişehir mebusu ve Anka- ra Ticaret Odası reisi Emin Bey, yemeğin sonlara doğru bir pro testoda bulunmak istediğini, ye - oda tarafından gön ilmiyerek de- diştirilmiş olmasından dolayı o- tel idaresini protesto etmek iste- diğini söylemiş ve odadan gönde- rilen Bsteyi okumuştur: 1 — Clearing usulü ordövr. 2 — Dost şarabiyle balık. 3 — Marsilyadan dolu gelip boş dönen gemi kaptanları pirzo- s1, 4 — Bloke sebze. 5 — Lisanslı kuşkonmaz. 6 — Kontenjante kaygana. 7 — Gümrüğü taşmış meyvalı dondurma. Heyet reisi M. Prax bilhassa Fransızcaları çok manalı düşen bu listeye son derecede mütehas- sis olmuş ve kendisinin | , ke- lime ve zekâ oyunu ile tanınmış bir memleketin ticaret odası reisi bulunduğunu ve fakat Emin Be- sabahtanberi bu kabil neşeli sözlerinin kendisini mestettiğini ve hattâ ilk defa olarak (o zevce- sine bu neşenin tesiri altında An- karadan mektup yazdığını söyle- miş ve Emin Bey de karşılık ola- rak; — Öyle ise bende bizimkine mektup yazmak için Marsilyaya kadar geleyim demiştir. Zâyalette misafirler kendileri- ne ikram edilen Türk şarapları nın nefasetini takdir etmişler ve Fransız şaraplarından farksız ol. duklarını söylemişlerdir. çeşitli Fransaya neler ihraç edebileceğiz ANKARA, 22 (A.A.) — Mar silya Ticaret odası heyetinin An- kara Ticaret Odası azalarile te- masları iki memleket ticari mün. sebatının bir kat daha genişleme- sini temin edici bir hava (yarat. maıştar. Bu görüşmeler © esnasında Fransız heyeti azaları Fransanın yumurta, arpa, pamuk, yün ve pa- Jamut ve tiftik için müstesna ve vasi kolaylıklar göstermesi lâzım geldiği kanaatine vardıklarını söy- İemişler ve M. Barthou tarafın. dan iş adamlarile temaslarından elde edilecek neticelerin tatbik ve temini vadedilmiş © olduğundan Fransa hükümetinden bu teshilâ- tı elde etmekte güçlüğe düşmiye- serim ümidini izhar eylemişler. İ lir. Gene bu görüşmeler esnasında | Marsilya Ticaret Odası heyeti tüc-| carlarımızı “Marsilya panayırma | davet etmişler ve kendilerinin de | Türkiyedeki sergi ve panayırlara Fransız . . |. Belediye Hey'eti (Başı 1 inci sahifede) lasta Paris Belediye Heyeti sere - fine kırk kişilik bir ziyafet veri- lecektir, Evvelki gün Fransız sefiri M. Kammerer o heyet şerefine verdi- ği ziyafe'te irat edilen nutuklarda memleketimiz hakkında dostane ve cemilekârane sözler söylenmiş- tir. Sefir yemeğin sonunda heyete | hoşgeldiniz demiş ve bu güzel memleketin uyanışı ve seri hatve - lerle terakkisi herkesin hayretini e Paris belediye mec- in Türkiyede iki şehir | ireceklerini, bunlardan birinin dünyanın en güzel ve en eski şe - hirlerinden — biri olduğunu, di- ğerinin (oOenerji (o sahibi (o bü- yük bir adamın iradesi sa- yesinde modern bir plân üzerine inşa edildiğini söylemiştir. M. guet buna cevap vererek İstanbul- da gördüklerinden çok memnun ol duğunu ve Türkiyenin merkezini de görmek'en çok memnun olaca. ğını ve Ankaraya Parisin selâmla- rını götürmekte olduğunu söylemiş tir. Heyetin Ankarada ziyaretleri ANKARA, 22 (A.A.) — Pa. | ris belediye meclisi reisinin riy: setindeki Fransız belediye heyet bu sabah şehrimize gelmiş ve tasyonda © belediye reis muavi Mustafa Adil ve belediye meclisi azasından Makbule hanım, Şük- rü ve Halim Beylerle Fransız se- fareti erkânı tarafmdan karşılan- Heyet saat 10 da vali Nevzat Beyi ziyaret etmiş ve bu ziyaret Ankarapulasta iade edilmiştir. Sa- at on üç buçukta vali tarafından heyet şerefine Anadolu klübünde bir öğle yemeği verilmiştir. , Heyet yemekten sonra şehri- mizdeki müesseseleri ve bu meyan- da enstitüleri, nümune hastahane- sini, Gazi çiftliğini gezmiş ve ak- şam treniyle İstanbula hareket et- muştır. l | İ miştir, ANKARA, 22 (A.A.) — Bu sa. bah şehrimize gelmiş olan Paris Belediye Meclisi Reisi M. Figue! min riyasetinde ve reji i Lobligeois Zadan M. Rozert Rosse ve M. Pinot ile kalemi mahsus mü | dürlerinden mürekkep Paris bele - diye heyeti şerefine vali ve beledi- ye reisi Nevzat Bey tarafından bir öğle ziyafeti verilmiştir. Yemekten sonra misafirler İs- met Paşa Kız Enstitüsünü ve Gazi. Orman çiftliğini U gezmişlerdir. Heyet azası saat 15,30da B. M, Mec | lisindeki dairelerinde Başvekil İs- met Paşa Hazretleri tarafından ka bul edilmişler, ve Mecliste grup re isi Cemil Bey o esnada C, H, F kası içtimama riyaset etmekte ol - duğundan Türk - Fransız grupu na mma Ordu mebusu Ahmet İhan Bey ve bazı grup azaları tarafın - dan karşılanmışlar ve kendilerine Meclis gezdirilmiştir. Heyet, saat 18 de Hariciye Ve- kâletinde Hariciye Vekâleti vekili Şükrü Kaya Bey tarafından kabul edilmiş ve Anadolu ekspresi ile İstanbula hareket eylemiş'ir. Misafirler istasyonda v belediye reisi Nevzat Beyle reis mu e belediye meclisi azaları, iye Vekâleti ve belediye na - mına kendilerine refakat etmekte olan zevat tarafından teşyi olun- muşlardır. iştirak etmeğe hazır larını bildirmişlerdir. Milliyet'in teirikası: 17 aşimsn meli lll Tanıdığım Casuslar (Meli. Knokaert'in hatıraları ) Tercüme eden: — Şimdi oğlum ,d edi, karşıma | oturunuz da beni dinleyiniz. Hiç | süphe yok ki arkanızda bu Alman üniformasile yola çıkamazsmız. Zi. | ra şayet devriyeler tarafından öl- dürülecek olursanız arkanızdaki ü- | niforma yüzünden tahkikata giri şirler ve sizin (Roulers)te vazife- dar olduğujuz anlaşılınca işler ka- rısır, orada arkadaşları tehlikeye atmış olursunuz. Halbuki arkanız da sivil bir (elbise (o bulu- nursa hiç bir tahkika lüzum görmezler. Şayet sivil elbise ile diri olarak ele geçerseniz sizi firari zan nederler harp zamanında bütün or. dularda firarılere atabik edilen ce- zanın ne olduğunu da tabii bilirsi- niz: İda (Verhagen) bir o müddet, uzun | bir müddet sustu. (Alfons) bu u- zun süküttan ihtiyarm büsbütün - başka şeyler düşünmeğe başlamış olduğu mânâsını çıkarmak üzere iken kendisini / ihtiyarın bir suali AHMET CEMALEDDİN karşısında buldu: — Sizi dikenli tele gitmek gibi çok tehlikeli bir işe sevkeden ha- kiki sebep nedir evlât? (Arfons) © muhatıbınmi yüzüne ar çehrede müvaziş ve şefkatten başka bir pk den gelen bir hey'y:anla cevap ver- di: — Benim (Paris)te büyük ba- bam var. Kendisi ahar ömründe bu lunuyor. Ben kendisine (güzel Fransa) ilden geldiği kadar hizmet el i - söyliyerek hayır duasını almak istiyorum. (Verhagen), (Alfons)un büyük babasının Paristeki adresini tespit ett kten sonra: — Allah muvaffakıyet versin oğ- lum, dedi, şimdi hareketinize bir hayli dikkat olunduğundan size ba- zı vesayada bulunmak isterim, Al- manlar devriye efradına daima şu s vekili Dr. | MİLLİYE (Başı hifede) rinde veya memleket dahilinde is- tihsal veya imallerinde hizaların - azılı mikdarlarda istihlâk ver- 1 net kahve, kavrul- (hazırlanmış kilogramın - muş kahve kabuğu, kahve dahil) beher dan 25 kuruş. 2— Çay (taklit çaylar dahil) beher kilogramından 50 kuruş. 3 — Kakau (tane, öz veya ha- mur halinde, şekerli ve şekersiz da il) beher kilogramından 50 ku - ruş. 4 — Kauçuk (ham) beher kilo- gramından 200 kuruş. 5 — Pencere camı (her nevi) beher kilogramından 4 kuruş. 6 — Küâğnt (sargılik kâğıt, mat- baa kâğıdı, yazı kâğıdı ve her ne- vi mukavva dahil) beher kilogra- mından 3 kuruş 7 — Çimento beher tonundan 100 kuruş. 8 — Yaş deriler hariç olmak ü - İ zere kesilmiş ve * kesilmemiş her nevi deri ve köselelerden: A — Köselelerden beher grammdan 15 kuruş. B — Meşin ve sabtiyandan be - her kilogrammdan 10 kuruş. C — Vidala, rugan ve sair deri- lerden beher kilogramından 30 ku kilo 9 — Pamuk ipliği ve pamuklu mensucat ve mamulâtından: A — Hariçten ithal olunan veya dahildeki fabr kada imal olunup fabrikadan satılan pamuk iplikle - in beher kilogramından 9 ku- İ ruş. B — Hariçten ithal olunan ve; | dahildeki fabrikalar bu fabrik: | ların kendi imal ettikleri iplikler. le dokunan pamuklu mensucattan 1 — Beher metro murabammın sik | leti 150 grama kadar (150 dahil) olanlardan beher kilo gramdan 10 kuruş, Beher metre murabbaının | 150 gramdan fazla olan - lardan beher kilogramdan 20 ku- Tuş. 3 — Gümrük ithalât tarife ka - İ nümunun 39 ve 40 iner fasıllarına | diğer pamuklu maddelerden beher | kilogramdan 50 küruş. 10 — Yün ipliği've yünlü men- sucât mamulâtındaş | sikleti A — Hariçten itha! olunan veya dahildeki fabrikalarda imal edilip fabrikalardan satılan yün iplikleri- T ÇARŞAMBA ?3 MAYİS 1934 rin beher kilogrmmdün 30 ku - Tuş. B — Hariçten ithal olunan ve - ya dahildeki fabrikalarda bu fab- rikaların kendi imâl etiikleri ipli lerle dokunan alelümum yünlü m: sucattan: I — Beher metre murabbaının sikleti 600 grama kadar (600 da- h'1) olanlardan beher o kilogram- dan 40 kuruş. 2 — Beher metre murabbainmn sikleti 600 gramdan fazla olanlar- dan beher kilog'amdan 20 kuruş. 3 — Gümrük ithalât tarife ka - nununun 11, 12, 13 üncü fasılları- | na dahil sair yünlü maddelerden beher gramdan 50 kuruş. Sikletin hesabında kilo kesirle - ri kilo iti -r olunur. Vergiye tâbi maddelerin zuru- | fu hakkında gümrük resminin su - | reti hesabında kabul ve ta'bik o - lunan usuller aynen cereyan eder. Madde 2 — Karışık mamulâtta emri veriyorlar. “Evvelâ vur on- dan sonra tahkikat yap.!,, Binaen- aleyh herşeyden evvel çok ihtiyatlı bulunmak lâzımdir, Bizzat ben de müteaddit defalar dikenli tellere kadar sokulmuş bir adam olduğum dan size tecrübeme istinaden yola iğınız zaman ağzınızda daima | bir sakız bulundurmanızı tavsiye edeceğim. Çünkü insan mda sa- | kız çiğnerek ansızın öksürmez, ök- sürüğün gel i duyar. Size ve- receğim sivil e'bise siyah renkli o- lacaktır, Ellerinizi ve çehrenizi ka- rartınız. Göndereceğin'z haberleri muhtevi paketin içinde icabı mik- tar ağırlığı ben koyacağım zira bu paket icabı kadar ağır olmalı ki bü- lunduğunuz mahalden sallıyp sa!- layıp fırlattığınz zaman (35) met- | nıncaya kadar inhisar relik bir mesafeyi katedebilsin. Ta- | bil paketi bütün kuvvetinizle savu- racaksınız. Buradan siz saat dörtte | yola çıkacaksmız. Herşey yolunda | gitmek şartile saat altıda dikenli tellere varmış olacaksınız. Bu saat- te devriyeler ekseriya, yemek za- | manı olması itibarile, karavana ile meşguldürler. Dikenli tellere yakla $inca parola olarak “Puhu, kuşu taklidi yaparak bir kere bağırırsı- nız. Karsı taraftan parolahıza ce- vap beklemeyiniz çünkü “Puhu, kuşları birib'rlerine cevap vermez- İstihlâk Vergisi Kanunu | Bulgaristandaki lâyihasının esasları kıymetli cins mikdarı yüzde yir - miş beşten (25 dahil) fazla olma- dıkça maddei asliyenin mamulü - nü, kıymetli cins mikdarı yüzde yirmi beşten fazla bulunduğu tak- dirde heyeti umumiyesinden kıy - | metli madde mamulünün vergisi a- lınacaktır. Madde 3 Kabulü muvakkat usulile yeya gümrük tarife kanu - nunun beşinci maddesi muvizince gelen eşyadan ve halr ipliğinden | bu vergi alınmıyacaktır. Şu kadar ki kabulü muvakka' suretile giden eşya kanuni müddeti zarfında ih- raç edilmiyecek olursa bidayeten teminata raptolunan vergi irat kay dolunacaktır. Memlekete ithal sırasında ver - gisi verilmiş olan maddelerin mem leket dahilinde yeni bir ameliye - | ye tâbi tutulmaları halinde başka- ca istihlâk vergisi alınmıyacakiır. İthalât maddelerinde gümrük resmile birlikte ayni usul ve me - rasim dairesinde tahsil edilecektir. Dahildeki istihsalât ve imalâtta verginin tarh, tahakkuk ve tahsil müameleleri yeni muamele vergi. | si kanunu mucib'nce cereyan ede- cektir. Bu vergilerin tahsiline 1 Haziranda başlanacaktır.. Tütün ve içki ANKARA, 22 (Telefonla) Tütün ve müskirattan almacek müdefaa vergisi hakkındaki ka- nun lâvihasını güre dahilde inhi- sar idarelerince satılacak veya ban- durollanacak (tütün ve müskirat mamulâtından aşağıda yazılı mik- tar ve nisbetler üzerinden müda- faa vergisi alınması teklif edilmiş. | tir; A — Satış fiatı 25 kuruş ve da- ha fazla olan ve içinde 20 âdet gara veya 20 — 25 kuruş tütünü | muhtevi bulunan mamulâtın (en- fiye ve tanbeki dahil) beher pak tinden bir kuruş ve bu fiattan a- şağı satılan mamulâtm beher pa- ketinden 20 para. Paketlerin muh. teviyatı 20 sigara veya 25 gram | tütün eksik veya fazla olduğu tak- dirde vergi yukarıdaki esas üze- rine mütenasiben tayin ve kesirle- ri 10 veya 20 paraya iblâğ olunur. İ B —Ş'şe hacimleri 25 santi: | litre ve daha fazla olan Yakı, kon- | yak ve likörlerin beher şişesinden 2 kuruş ve hacimleri 25 santilitre den aşağı olan şişelerden de bir kuruş, şampanya ve viski şişele- rinden 25 kuruş. .C — Şarapların beher litresi; den bir kuruş. Biranın fıçiyle 8a- | tılanların beher İtresinden 2 ku- | ruş ve şişeden satılanlardan bir ku Tuş. | Paket ve şişelerden alınacak ver. gi paket kâğıtlarma tab' edilmek veya paket ve şişelerin üzerlerine konulacak etiketler de ayrıca gös- | terilmek suretile, şarap ile fıçı lardaki biralardan almacak vergi | ise inhisar resmi ile birlikte ayni usul dairesinde tahsil olunacak» tır. İnhisar idaresi ( şarapları da ayni esasa tâbidir. Paket ve şi lere konulacak etiketler hazırla. idaresi bu vergiyi satış bedellerine ilâveten | istifa edecektir. İ Bu vergiden hükümet senede 2 milyon lira varidat temin ede- ceğini tahmin etmiştir. ler parolayı verdikten sonra yapa- Cağınız şey araziden istifade ede- rek adam akıllı gizlenmek ve üze- rinizi yapraklarla örterek mümkün olduğu kadar araziye karışmakt Ondan sonra uzun, üzücü ve ezici bir intizar devresi gelir ki vazifeni- zin en müşkül, en sinir yorucu kis- mı da budur, siz hareketsiz yatar- ken devriyelerin dolaştığını hisse- dersiniz. Size öyle gelir ki arkanız- dan s'ze bakıyorlar ve ele geçtiniz. Halbuki siz küçük bir harekette bi- le bulunmıyacak, başımızı bile kı- mıldatmıyacaksınız. Vakit geçtik- çe bir takım şüpheler zihni li lâ eder. Meselâ parolanı: memiş olduğu zehabma düşersiniz yahutta fırlatacağınız paketi atamı yacak derecede kollarınızda kesik- | lik duyarsınız. O ne feci dakikalar- dır yarabbi ln. İ İhtiyar (Verhagen) bir müddet susarak yarım açık kalan gözlerini gayri muayyen bir noktaya dikti, Dost devletler istihbarat memurla- yına haber olaştırmak için o şeamet li hudut tellerine kadar yaptığı teh- likeli seyahatlerin bu korkunç da- kikalarmı zihnen yaşamakta oldu- phe yoktu. — Alsaslı da bu htiyarın süküti mürakabe- sine hürmet ederek dindarane bir İ sonra Başvekil M. Yorgiyef, Harici - | Bu hâdise, artık müsamaha edilmi İ kâr akşam gazeteleri, son günlerin İ buriyetinde kalmasına teessüf ettik « huşu ile onun yüzüne. bakıyordu. Vaziyete itimat Edilemiyor! (Başı 1 nci sahifede) devletlerinin takarrübüne ve Bul- garistanın Balkan misakma dahil olacağına bir işaret görmekledir. Kabine sarayda SOFYA, 22 (A. A.) — Kral, bugün 11 de Harbiye Nazırı Ceneral Ziatefi'in bir raporunu almıştır. on sekizde hükümdar, yeni hükümet ımı kabul eimiş ve Başvekil larını kendisine takdim e hükümet erkanının ları sant 19,15 e kadar devam etmiş- tir, Kral, Başvekili saat 20 ye kadar | sat at inist toplantısı SOFYA, 22 (A.A) — Bu akşam yirmi kadar komünistten mürekkep ufak bir grup, bir toplantı — yapmışlar ından biri nutuk söylemeğe tır. Polis, kendilerini dağı - ştur, Bu esnada nümayişçilerden bi- ri bafif seri yaralamıştır eni ve erki Başvekiller başba; SOFYA, 22 (A.A.) — Bulgar Ajan «ı bildiriyor: Buyün vezaifin devri tesliminden ye Nezaretinde eski Başvekil M. Mu- sânof ile uzun bir mülâkatta bulun - muştur. Mütekabil itimat ve tam bir dest - luk havası içinde yapılmış olan bu mü lâkat esnasında M. Muşanof, yeni baş vekile harici siyasete müteailik me - seleler hakkında malümat ve izahat vermiştir. Demokratitcheski Egovor gazetesi, | Demokrat Fırkası Reisi eski Başvekil M. Çankofun şu beyanatını neşre: 9 Mayısta ordunun yardımiyle vukua gelen tebeddül, hesaba kai ması icap eden mühim bir hâdi tasfiye etmekti sabır ve sökün ile beklemek herkese | bir vazifedir. Vaziveti ve vaka SOFYA, 22 (A.A.) — Hükümet te- beddülden beri ilk defa olarak inti - şar eden muhtelif fırkaların naşiri ef umumiyetle müsait bir su - etmetkedirler. Demokrat birliğinin Çankof gru - punun naşiri efkârı fırkanm bütün a- zasına hitaben neşretmiş olduğu be - yannamede ezcümle şöyle demekte - dir: “Yeni hükümet, eski fırkalarm ta - kip etmiş oldukları usullerin memle- kette vücude getirmiş olduğu siyasi sadi inhilâl zamanında iktidar mevkiine gelmiş bulunuyor. Devletin ye milletin tehlikeye maruz kalmış 0- Tan hayati, menfantleri, çoktanbei kurtarıcı bir hal sureti bulunmasın "mir idi, 19 Mayısta teşekkül etmiş olan hükümetin, devletin zaiflamı lan otoritesini yeniden tesis edece -e ittihaz edeceği tedbirlerle vatanın di ve siyasi kalkınmasına yol a- çacağım üznit ediyoruz. Memleketin “üratle ve biç bir iztirap çekmeksizi eni bir siyasi hayata kavuşacağını ve devlet teşkilâtının tensiki için mil- etin teşekkül halinde bulunan bütür kuvvetlerine müracaat olunacağını da zmuyoruz. Demokrat birliğinin Meloff - Bou- #off grupu ile sıkı rabıtaları bulunan karışmasına ve hükü- metin meşmuti halden aynimak mec- ra bundan mütevellit mesuli - 'a ve onların akim yü Aduğuru ede ten yetlerin fırkalar, rine rek diyor ki “Tehhikel mesuliyetlerini idrak etmiş olmaları Tüzsm gelen fırkalarm serfuru etme İeri ve memleketin hayır ve menfas' namına sarfedeceği mesaide yeni bü kümete yardımda bulunmaları icap © | der... | Bu gazete, bütün Bulparlaı | - sipline riayet etmeğe ve milli tahakkukunu temine çal Bu heyecanlı ve heyecanlı olduğu kadar da yurdunu seven bir kimse için tatlı olması lâzmmgelen hülya - dan birden bire silkinerek uyanan (Verhagen) dudaklarında tatlı bir tebessümle sözüne şöyle devam et- — Tellere kadar gitmiş olduğum ilk sefer yanımda (Jan) da vardı. Etraf o kadar karanlıktı ki bu zifi- ri karanlık © ortasında biç bir şey farkedemiyeceğimi O zannediyor. dum. Lâkin biraz sonra yıldızların hafif ışığı altında etrafımı seçer gi. bi oldum. Gözlerimi, kuvvetli bir elektrik cereyanmın geçmekte ol- duğu dikenli tellerden ayıramıyor- dum. Bana öyle geliyordu ki bu se- ametli teller titriyorlar, açılıp ka- panıyorlar ve bana sürünmek için enim tarafıma doğru uzanıyorlar. Birden bire bir devriye kolu hava- ya bir tenvir fişeği attı. Cephede topların gürle i, metralyozların taktaklarını bir çok defalar işittim fakat bu tenvir fişeğinin ta beyni- min içinde patlayan infilâkı kadar şiddetli bir gürültü işitmiş olduğu mu tahattür edemiyordum. Anlama lı sinirlerim ne kadar gerilmiş! Ben sanki toprağı göğsümle delerek i- çine girmek istiyormuş gibi yassıl- | rilmektedir. İ —————— rkamdaki ormandan b'nler- in istihzalı (o bakışla bana Ankaranı ı imarı için ANKARA, 22 (Telefenla) — Ankara şehri imar müdürlüğünün Ankara plânunın tatbiki için iki 86 nede itfa edilmek üzere (350) bin liraya kadar istikraz aktine Maliye vekilini mezun kılan bir lâyihayi hükümet imeclise vermiştir. Emniyet işleri umum müdürlüğünde ANKARA, 22 (Telefonla) Emniyet işleri umum müdürlüğün de birinci şubenin 55 Lira maaş'ı ay il idare edilmesi hak- ir lâyiha verilmiş» Merkez Bankası ANKARA, 22 (Telefonla) — Merkez Bankası hakkındaki kan: nun 8 inci fıkrasma bir fıkra ilâ vesi hakkındaki lâyiha meclise ve' rilmiştir. 9 Eylül panayırı için ANKARA, 22 (Telefonla) — 9 eylül panayırı hakkında bir ka- rarname neşrolunmuştur. Bu kari vamede panayırda teşhir edilecek €cnebi eşyasının tâbi olacağı mua- meleye dair hükümler olduğu gibi panayırda satılacak eşyanın da vi zeleri hakkında bazı Ookayıtlar vardır, Türk tahvilleri ANKARA, 22 (A.A.) — Yüz“ kında meclis, tir, | de yedi buçuk faizli ve 1933 tarih- li Tük tahvillerinin ihracı müna * sebe'iyle ihdas olunan kesir mak buzlarının düyunu umumiye mec * ince İitanbulda satm alınmasi sureti hakkında hazırlanan talimsi Dame İcra Vekilleri Heyetince ka bul edilmiştir. İspartada zelzele ISPARTA, 22 (A.A.) — Dün gece şehrimizde 9,20 de hafif bir zelzele olmuştur. Esnaf Bankası Tahkikatı (Başı 1 ” inci sahifede) teydi. Öğrendiğimize göre yapıl * makta olan tahkikat son safhasına girmiştir. Dün Müddeiumumilik Bankanın eski İdare Meclisi Reisi Hâkim Rıza ve Avukat Atıf Bey” leri dinleyecekti. Dinlenmeleri bur güne kalmıştır. Komisyonun tah * kikatma gelince buna kısmen bit * miş nazarile de bakılabilir, Rapor” lar.ait oldukları makamlara gönde Komisyon, tahkikat safaha' hakkında büyük bir ketumiyet m9 hafaza etmektedir. etmektedir. Çankof tarafdarı olan Slova ga “ zelesi, Bulgaristanm içinde bulundu” ğu wi inhilâli teri daşlarınm fırka haricinde bulunan 29 vattan mürekkep ve nüfuz sahibi bif hükümetin teessüsünü öteden beri t€ menni etmekte olduklarını e yazmakti Fırkaların * vaziyetleri SOFYA, 22 (A-A.) — Bulgar ajansı bildiriyor: Siyasi fırkalar yeni hükümet muvacehesinde vaziyetlerini şim “ diden tasrih © etmektedirler. De mokrat Tzankof grupu, azasın? hitaben neşrettiği bir beyannam€” de, hükümete müzaheret etmele" rini tavsiye eylemektedir. Diğer bir çok vatanperver te şekküller de ayni suretle hüküme” te müzaheret etmeğe karar ver” mişlerdi: bakmakta olduklarını hisseder #i oluyordum. Civarda dolaşan dev riyelerin ayak sesleri bana bunl# rın üzerime basacak derecede Yİ” kın olduğu kanaatini veriyordu. N hayet karşıdan da bir gece kuf” nün hüzünlü sadasının işittim. Pe rolaya cevap gelmişti, Kalbim o k” dar hızlı çarpıyordu ki darabanı9”| kilometrelerce mesafeden işit'ld” ğini zannediyordum. Bütün ce timi toplıyarak sürünmek sureti tellere biraz daha yaklaştım ve şımda tellere kadar sokulmuş elf gunu tahmin ettiğim diğer bir ki” senin fısıldısını işittim. O gecer” parolasını gayet — alçak sesle te?” ettik, Alçak sesle söylenen bu bi ilg sslimeyi bana öyle geliyordül ayazım çıktığı okadar bağıran” öyledim ve bütün mıntaka sesi! işitti. Bir müddet sonra karşı yavaş yavaş bir sopa yükselm?i” başladı. Tıpkı bir / tahtelbahifi? preskopu gibi tarassut vazifesi ren bu boru bir ihtiyat tedbirindö” başka bir şey değildi. Zira bir K* defalar bu taraftan havadis bek'; yen dostlarımız bu casus haber et yerine el bombaları ile — Bitmedi —