31 Ağustos 1934 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

31 Ağustos 1934 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

© TARİHİ TEFRİKA: 129 İttihat ve Terakki! (BAHAEDDİN ŞAKIR BEYİN BIRAKTIĞI VESİKALARA GÖRE) Her hakkı mahfuzdur. Yazan: A.C. * Burada hafiyelerin hepsi birbirinden © daha vicdansız, kalpsiz adamlardır Buradaki efkârr umumiye pek başka türlü. Nemli zadelerden. E- yüp zadelerden, Hacı Hafız zade- lerden ve daha bilmem ne zadeler- den Trabzonda hüküm ve nüfuzla- ri olan her (o hangisine müracaat ettimse hiç birisine derdimi anla- tamadım, onlara: — “Biraz siz de gayret etse- nize? Hamiyeti (o milliyeniz yok - mu?,, diye sorunca (o cevap olarak diyorlar ki : —“Biz kurulmuş olan değirme- nimizi bozup ta yeniden inşaata başlayamayız. İstipdat bizden kal- karsa, hiç işimize gelmez!,, Herke:ten aşağı yukarı hep bu cevabı alıyorum, yazık! Tcessüf.. Bu türlü türlü | zadeler bir tarafı kendilerine medyün kılmışlar, Hü- kümetimizin fıkaraya yaptığı eza ve cefa azmış gibi bir de bu zade- ler onla:ı ikinci bir esarete düşür- müsşler. Zavallı | bir adam bütün silsilesi ile tam bir sene çalışıyor, Beticede malını — mülkünü onlara verdikten sonra her sene de ayrıca borcunun artmasından başka eline bir şey geçmiyor. Haydi bu zadeler böyle kendi is- tifadeleri n milleti kurban et- mekten çekinmiyorlar, Ya şuradaki yirmi beş kaşiye baliğ olan menfile- re ne diyelim? Bunların ne yaptık- larını bilseniz o hayret edersiniz. içlerinden bazılarına müracaat et- tiğim zaman bana dediler ki: — “Haydi kuzum git işine! Biz bir defa nasılsa sizin sebebinize yandık ta buralara düştük. Bir ke- ve daha başımıza iş açıp diyar di- yar gezmeğe niyetimiz yok!,, Bu cevap ta hoşdeğil mi? Bil mem vicdan ve hamiyyet ne demek miş? Millet ve hürriyet ne imiş?... İşte efendim, biz gene birkaç na- muslu arkadaşla © beraberk gene kuvvetimiz yettiği kadar çalışmak. ta sabiti kademiz.,, Trabzondan Parise yazılan baş- ka bir mektupla da Terakki ve It. tihat cemiyeti Trabzon şubesi aza- sının düşünceleri ve hafiyeler hak- xındaki fikirleri başka suretle hü- lisa ediliyordu: “Burada hafiyelerin hepsi biri- birinden daha vicdansız ve kalpsiz adamlardır. İnsanları, hanımanla- nı söntlürmek için en küçük şeyle- ri bile bahane ederek zalim idare- ye teslimden çekinmiyorlar. Kimi- $i 5 kuruşluk bir madalyeye bir ai- leyi feda ediyor. Kimisi birkaç pa- ra için birkaç kişiyi idama, ama nâhak yere idama göndermekten çekinmiyor. Esasen insanlıktan mahrum olan şu erazil güruhu her türlü habaseti icradan utanmıyor ve usanmıyor. , Onların bu haksızlıkları ve taz- yikleri arttıkça biz de daha ziyade <esaretleniyoruz. Biz efkârı umu- miyeyi oldukça celbe muvaffak ol- duk. Onlar ise herkesin teveccühü. i hürriyet, ten han gi deliğe saklanacaklar?” Burada duyulmasına imkân in bası vaka RE e ve oradan buraya ihbar edildiğine delileğ'eden emareler vardr medersem orada nezdinizde dehşet, li bir Abdülhamit casusus var. Dik. kat ediniz. En ziyade Ahmet Şev. ket paşadan şüphe ediyoruz. , Buraya gönderdiğiniz gazetele- rin efradımız oarasındao kadar kıymeti vardır ki bunun derecesi. ni tasavvur edemezsiniz. Gazetele. ri pek büyük bin iştiha ve lezzetle okuyoruz. Efradımız yüz kişiden fazla olduğu için gönderilen gaze teler kâfi gelmiyor. Zarf içerisinde olmak üzere birkaç © nüsha fazla yollanırsa bizi idare edecektir. Ga- zeteleri nasıl ğumuzu gör. seniz gülmekten bayılırsınız. Ga- ye yanımıza alı âh olarak kırlara sıkıyoruz, bi, © tarafta ateş (o yakıyoruz ve ğe şin etrafına geçerek büyük bir he. vesle okumağa başlıyoruz. Fakat zannetmeyiniz ki bu suretle hare- ket etmemiz tutulmaktan veya öl. mekten korktuğumuzdan ileri ge- iyor. Hayır, asla böyle bir şey ha- tırımıza gelmiyor. Milletimize yara yabilecek bir iş gö:meden murdar © bir ölüme mahküm olmayı istemi: © yoruz. İçimizde öyle vicdan sahip- leri vardır ki milletin o selâhı için kendisini kurban etmeğe vesile arı- yor. İhtiyatımız son derecededir. Allah muvaffe : ederse az zaman- da kıymetli arkadaşlarımızın bu havaliyi büyük bir terakkiye maz har edeceklerine ümidim vardır. Unutmadan şunu da yazayım: Biz Finansızları pek başka türlü ta- nırdık. Halbuki buradaki Fransız postahanesinde bir Fransız posta memurur var ki serbestiye mâni ol- mağa pek ziyade heveskârdır. Şüp- helendiği bir paket eline geçerse bunu hemen hafiyelere teslim edi yor, Teessüf ederim o Fransızlara ki uyanmak istiyen bir millete mor- fin şrunga ediyorlar!,, Trabzonda çalışan şube elebaşı- Tarımın mektuplarından kendileri. nin cesur oldukları kadar hâli ve âtiyi iyi kavradıkları da anlaşıyor- du. Bir mektupta deniliyordu ki: “Yeni valimiz eski Mezahip mü- dürü Ziver bey şimdilik mülkü mil. letin terakkiyatma hadim olacak bir surette hareket ediyor. Böyle devam ederse pek fena değil, Eski vali ne koktu, ne bulaştıydı. Uzun çarşıdan çekilip te gelmiş bir kalıp gibi gelip gitti. Abdülhamit idare- sinin insafsızlığına şaştım. Biz rifi saman torbalarile (alk: Hükümet ise onu Edirne gibi mü- him bir vilâyete tayin etti. Acaba hangi hareketleri takdire mazhar oldu, hangi hizmetine mükafat 0- larak yapıldı, bunu bir türlü anla- yamadık. Ahalimiz etki eşekliklerinde ya- şiyor. Bunca gayretlerimiz heba o- lup gidiyor. Zenginlerimize Allah imdat eylesin. Geçenlerde buraya birkaç tane İngiliz ve Alman mü- hendisleri geldi. Bunlar maden a- raştırıyorlar. İşittiklerimize göre bunlara maden (imtiyazları veri- lecekmiş. Neden bu imtiyazları Al- manlar ve İngilizler alsınlar? Buradaki ağniyadan birkaç kişi- nin fikirlerini yokladım. Dedim ki: — “Şu şirketi teşkil etsenizde, şu ecnebiler paralarımızın kısmı âzamını alıp kötürmeseler iyi ol- maz mı?,, — Ne cevap alsam beğenirsiniz? Bana dediler ki: — “Adam sen de! Yolunda gi- den işlerimizi bozalım da yeniden iş mi arayalım? Hele dur bakalım ecnebilerin ne yapacaklarını bir kere görelim!,, Öyle ya, niçin teşebbüs etmeli? Köylülerden iyi madenci o olur? Hem de madenin canlısı! Böyle a- haliye bu kadar hamiyetli (1) zen- ginler çok bile. değil mi? Bir te. ceddüt devrine girmeğe ve herke- se hürriyet ve serbesti veren, idare- ye kavuşmağa çalışmakta ne mânâ var? Şu sırada böyle uykuda ekme- ğe ımzı olan bir halk kütlesi durur- ken, para kazanmak, emlâk edin- mek bu kadar kolayken, herkese nüfuz etmek usulü cari iken, mezar taşlarımızla iftihar etmek varken ortaya bir müsavat çıkarmak, bir ge iklerle kendimizi tanıt. tu müslümanlığa yakışır mı? Dedelerimiz öyle mi yaptılar? —— Bitmedi — MILLIYET CUMA 31 AGUSTOS 1934 Almanyada Mösyö Göring Başvekil muavini tayin ediliyor Alman gençlerinin yüzde doksanı teşkilâta dahil de halledileceği bildirilmektedir. Halen M. Hitlerin fırka idaresin- deki mümessili olan M. Hess şimdi - i vazifesini muhafaza © edecek ve M. Göring bir nevi başvekil muavini olarak M. Hitleri temsil edecektir. BERLİN, 30 (A.A.) — Hitler genç gençlerin ki mesai halinde bulunduğunu söyle- miştir. Romanyada Ley kıymetinin düşürül- mesi için temayüller var BUKREŞ, 30 (A.A.) — Havas a- jansı muhabirinden: Iktisadi müşküller , siyasi ve ma- Ki mabafilde endişeler uyandırmakta- | dır. Filhak'ka, harici müvazene ilk de- fa olarak Passiftir. Uç milyon olan açık petrol fiatının düşüklüğüne ve hububat için mahreç olmasına atfe - dilmektedir. Milli çiftçi fırkası umumi kâtibi M. Magdearo, vaziyete ancak para ilmesi sayesind Zannedildiğine göre, paranın de Hişmemesi taraftarı olan © fırka da, umumi kâtibin fikrini kabul edeceke tir, At kora dolandırıcıları HAMBURG, 30 (A.A.) — Fransa at koşularının - neticelerini li olarak telsizle alan ve bunu derhal açarak neti celerin resmen ilânından evvel, kazanan hayvanlar üzerinde oynayan altı kişi Gürmü meşhut halinde yakalanmışlar. dır. Bunların bu suretle doladnırdıkları para azim bir yeküna baliğ olmaktadır. Almanyada Bir kaç ecnebi propagan- dacı komünist yakalandı BERLİN, 30 (A.A.) — Berlin ci- ikanırken bir kaç ecnebi- ine dair İngiliz gazeteleri - nin verdiği haber hakkında Alman matbuat bürosu şu tavzihte bulunmak tadır. Tevkif edilenler komünistüir. Bun. larm dördü İngiliz, ikisi Fransız ve üçü de İspanyoldur. Bu komünistler banyo edenlerin uğradığı bir mahalde ağaçlara pro - paganda beyannameleri yapıştırmış - lardır. Japonyada bir komünist gazetesi müvezzii öldürüldü MADRİT, 30 (A.A.) — "İşçi dün- yası” isimli komünist bir gazetenin mü- vezzii meçhul birisi tarafından öldürül müştür. Cinayet, kalabalık bir halk ma- ballesinde olmuş, büyük bir heyecan &- yandırmıştır. Polis, cenaza merasimi 68 masında hâdiseler olmaması için tedbir. ler almaktadır. HARİCİ HABERLER Avusturyada Çifçi fırkası azası Almanyadan para almışlar Divanı harp bir Naziyi da- ha idama mahküm etti VİYANA, Enstal'da temmuz isyanına kumanda etmiş olan ve bir jandarmayı öldürdüğü de sabit bulunan mazi Fran- zebzebner idama, diğer ili asi müebbet küreğe ve on kişi de 10 seneden 20 se- neye kadar muhtelif kürek cezasına mah- küm olmuzlardır. VIYANA, 30.A.A. — Harp divanı, 26 iemmuzdaki suikaste © iştirak eden Völfel ve Kraupatz isminde iki maziyi on beş sene kürek cezasma mahküm et. miştir, Isyan ve çifçi fırkası VİYANA, 30 (A.A.) İstefani ajansma bildiriliyor: Gazetelerin haber verdiklerine göre, çifçi fırkasının isyan- du iştiraki bulunduğuna dair mühim if- #sat vaki olmuştur. Elyevm Çekoslovak- yaya sığınmış bulunan eski başvekil mu- avini Vinkler ile eski nazırlardan Ba- <hinger ve daha bazı şahsiyetlerin, is- yanı tertip için Münihten dolgun para alınış oldukları söylenmektedir. Yugoslavya ve Naziler BELGRAT, 30 (A.A.) — Avala ajansı neşrettiği — yeni bir tebliğde, Yugoslav memurların Yugoslavya - ya iltica ederek nezareti altına alı - nan nazilere toshilât göstermekte ol- duğu hakkında o Rayhpost (Reich - post) gazetesinin neşrettiği makaleyi prolesto etmekte ve alâkadar maka- mattan aldığı salâhiyete istinaden bu haberin asıl ve esastan âri olduğunu kaydeylemektedir. Sarre için Arayi umumiye yüksek mahkemesi riyaseti CENEVRE, 30 (A.A) — Haber verildiğine göre, Sar, arayi umumi - yesi için teşkil edilecek yüksek mah- kemeye Italyan M. Bindogalli riyaset edecektir. kim şimdiden tayin edilmiş bulunmak- tadır. Bunlardan ikisi Hollandalı , birisi Danimarkalı, birisi Yugoslav, i Letonyalı , birisi (o Norveçli ve birisi Lüksemburgludur. Mensucat grevi Amerikada grevin önüne geçilmesi ihtimali yok NEVYORK, 30 A.A, — Mensucat sanayii patronları, mensucat grevi Bin önüne geçmek üzere işçi sendi - i ile görüşmek teklifini reddetmişlerdir. Bu karar neticesinde, şimdi bütün birleşik Amerika © hükümetlerinde mensucat işçileri grevinin önüne ge- çilmesi kabil değildir. Mensucat grevi komitesi reisi M. Gorman, işin durdurulması için emir vermeğe hazırdır. Yüz binlerce sene evvel yaşayan bir hayvan Ismet Pş. Hz. nin teşekkürleri ISTANBUL, 30 (A.A.) — Kurtuluş savaşı yıldönümü tebriklerint rahatsızlığı dolayısile cevapları gecikecek olan Başvekil © Hazretleri teşekkür ve tebriklerinin arzına Anadolu ajansını tavsit etmiştir. Jandarma umum kumandanı ANKARA, 30 (Telefonla) — Jandarma umum kumandanı Kâzım Paşa bu akşamki trenle Istanbula hareket etmiştir. Başvekilin Şarkta tetkik seyyahat ANKARA, 30 (Telefonla) — Başvekil Ismet Paşa (o Hazretlerilâ Dahiliye vekili Şükrü Kaya Beyin Şark vilâyetlerinde yakında yap& cakları tetkik seyahatine ehemmiyet verilmektedir. Ankarada bir iren kazası ANKARA, 30 (Telefonla) — Saat on yediyi çeyrek geçe Ankarâ istasyonuna varacak olan İzmir treninin iki yük vagonu makastan g€ çerken hattan çıkmıştır. Zayiat yoktur. i Ziraat Vekili ormanları teftiş ediyol KARS, 30 (Milliyet) — Burada bulanan Ziraat vekili Muhlis Bey beraberlerinde vali Cevdet (Bey ve fırka kumandanı Zati Paşa olduğu halde Gole kazası ormanlarını teftişe gitti ve akşama döndü. ğ Gece ordu evinde bayram münasebetile verilen baloda hazır bu unda, Odesada yüzme yarışları ODESA, 30 (A.A.) — Üç gündür Odesa oldukça sıcaktır. Bugü* ne kadar heyetimiz kısmen plâjlarda kısmen de sanatoryomlardarı birinde davetli idi, 1932 de tesis edilen bu müessese senede 4.000 kişi kabul edebiliyor. Her türlü spor tesisatı elektrik ve banyo tedavile riyle park ve binalariyle fevkalâde mükeme'dir. 18 de Menderek civa” rındaki yüzme havuzlarında müsabakalara | başlandı. Tribünlerden başka havuzun etrafındaki kotralar ve vapurlar halkla dolu idi. 109 metreye 4 kişi girdi. Orhan 1-40, 8-4 ile ikinci, Halil üçüncü. 200 meb re kurbağalamağa iki kadın girdi. Leylâ 3 elli beş dokuzla ikinci oldu. 200 metre serbeste dört kişi gidi. Halil, 2 38-8 ile ikinci oldu. 400 met- re terbeste dört kişi girdi. Saffan 5 54-2 ile ikinci, İhsan dördüncü ols du. İki yüz metre kurbağlamaya dört kişi iştirâk etti. Alp 3, 9-2 ikinci Adnan dördüncü oldu. Bayrak yarışını 2, 0 2-7 ile Kiefte yapılan yeni Türkiye rekorunu tekrar kırarak kazandı. Su topunu 2.5 | kaybettik. 1500 metreye dört hanım girdi. Leylâ hanım ikinci, Cavidan hanım üçüncü oldu. İştirâk eden dört Hanım arasındaki mesafe çok azdı. Güreşçiler Kieften hareketlerinde geçikdiklerinden müsabakalar yapılamadı. Bir eylül sabahı kafilemiz saat dokuzda rıhtımda olacaktır. Bir köyde büyük bir yangın ANTALYA, 29.A.A. — Akseki kazasının Büyük Elvata köyün de kazaen bir yangın çıkmış, ve 96 ev, bir mektep, iki han bir öy odası ve yedi dükkân yanmıştır. Aksarayda 5 ev I dükkân yandı AKSARAY, 29.A.A. — Gece yarısı Belediye tiyatro binasından çıkan bir yangın etrafa sirayet ederek beş dükkân ve bir o kahveyi de yok etmiştir. İnsan zayiatı yoktur. Elektrik cereyanından husule geldi- ği tahmin edilen kontağın yangına sebep olduğu zannedilmektedir. ; > bi - Rusyaya giden Türk askeri heyeti MOSKOVA, 30.A.A. — Türk askeri heyeti dün Kiyef'e hareket etmiştir. Heyet istasyonda, Moskova askerlik mıntakası kıtaatı Kı” mandan: M. Kork ile askeri ve mülki memurlar, hariciye komiserliği mümessilleri ve Türk sefareti erkân: tarafından uğurlanmıştır. MOSKOVA, 30.A.A. — Türk askeri heyeti evvelisi gün, asi mektebi ziyaret ederek kızı? ordu askerlerinin bir müsameresinde ha zır bulunmuştur. Dün heyet azası Kremlin sarayını, inkilâp müzesini, ordu merkez evini ve kızzl ordu müzesini ziyaret etmişlerdir. kızıl Amerika âtlas filosu Rusya ve milletler cemiyeti VAŞİNGTON, 30 (A.A.) — Harbi- ye nezareti, Atlaş filosunun Bahrimuhi- #e hareketi tarihini 29 eylül olarak tes- bit etmiştir. Torpido muhripleri müs- tosna, bütün filo evveli Küba'da Guam- tanamo'ya gidip mancvralara iştirak ©- decektir. Makondrijabli de Panama ka- malını filo ile beraber keçecektir. Alman filosu KİEL, 30 (A-A.) — Alman filosu, Baltık denizinde manevralar oyapacak- tır. Prens Jorj'un evlenmesi BLED, — Yugoslavya — 30 A. A. — Yunanistan Prensi Nikola ile prenses sinde evlendiklerini bildirmişlerdir. ECNEBi MATBUATINDA OKUDUKLARI Uzak şarkta harp tehlikesi Nasyen gazetesi, harp tehligesi” başlığı altında yazdı. ğ: bir makalede Sovyet - Japon Me lâfını hukuki cepheden tetkik ederek diyor ki “ Sovyet Rusya milletler cemiyeti azası gı ve Japonya da çekil. miş bulunduğu için misakın 17 inci maddesinin tatbihi bir çok müşkilâta maruzdur. Bütün bu müşkilât eşkâle ait olmakla beraber nazarı dikkata al. mak lâzımdır. Ancak bunlar, aza hu lunan büyük develtler harp tehlikesi nin önüne geçmeği cidden istedikleri takdirde milletler cemiyetinin müda- halesini / bertaraf etmeğe kâfi değil. dir. Çünkü aza bulunan büyük devlet- lerin kati azmi müsellâh bir ihtilâf durdurabilir. Nasıl ki Şang. ilâ- fında Milletler Deni lakii iyele- ri yerine getirilmiştir. Fakat Mançu- gi hödisesinde bu tavsiyelerin hativen Yerine - getirilmediği de © görüldü, şünkü Büyük devletler | kuvveilerini ilân etmiş oldukları hakkın & emrine vermek istemediler, Binaenaleyh Mil. letelr Cemiyetinin müdahalesi huku- ki bakımdan ziyade büyük devletle. i mütevakkaftır. rin ir 1934 de Sovyet şurala- rının zirai vaziyeti Sovyet Şuralar Htihadının cenup kısmında bu sene mahsul idraki geçen seneye nisbetle on onbeş gün evvel başladı. Diğer mıntakalardaki biçmesi ise 1933 senesine nisbetle da- ha geç başlamıştır. Maamafik tem muz sonunda bütün İtihat arazisinde hasat 35 milyon hetkarlık bir mınta- kada tamamlanmıştı. Yani bütün ekim sahasının yüzde kırk üçü biçilmiş bu- lunyordu. Ekim sahası ceman seksen bir milyon hektardır. 1933 senesi 31 temmuzunda 22 milyon hektarlık a- razide mahsul alınmıştı. Geçen seneye nisbetle on üç milyon bir fazlalık gö- rülmesi Kolhoz teşkilâtının fevhalâde munlazam olmasından neşet ediyor. Ayni zamanda kollektif ve devlet ik- tısatları takviye edilmiş o bulunuyor, Kolhoz'lar hububat zeriyatının yüzde kurk üçünü hasat etmişlerdir. Ukranya- da ve Kırım'daki zeriyat hemen tama- men hasat edilmiş bulunuyor. Ekserisi geç zeriyata başlamış olan Sovkozlar mahsulün üçte birini toplamışalrdır. Bütün Kırım , Bazı mıntakalarda hasadın yalnız yüzde iki ilâ üçü bağlayıcı oraklar ve iptidai oraklarla yapılmıştır. Kırım» dahi Beysu Konçe, ziraat Sovkoz'u mahsulün yüzde doksan dör Konbin'le yapmıştır. Hasat işlerinin tanzim edilmesi Kolhoz ve Sovkoz'la- rın buğdayı devlete tevdilerini kolay- laştırdı. Türkmenistan geçen seneye nisbetle 45 gün evvel buğday stok'unu temin et- miştir. Bütün Karım Sovkozları da stok plânunı tamamen tatbik etmişlerdir. Ukranya'da buğday piyasası devlet ta- rafından tatbik edilen stok / plârunın geçen senelere nisbetet daha tahakkuk ettirileceğini gösteriyor. (Tas Ajansı) Yunanistanda fırka- cılık ve M. Kondilisin beyanatı Diktatorluk hevesinde bulunduğuna dair çıkan şayialar üzerine, M. Kondi- lis tahriren beyanatta bulunarak bun- ları tekzip etmiş ve demiştir ki: Efkâ- rı üumümiyeyi aydınlatmak | istediğim kanu- nunun lehinde samimiyetel idarei ke- erip programını tatbik etmeli ve kati galebe istihsal'ne kadar bütün kuvve - tile mücadele yapmalıdır. Uzlaşmalar zaafa müncer olur. Şayet uzlaşma hasıl olmazsa inti- habat yaptırılacağına ve ayanın lâğ- vine dair çıkan şayialar hakkında da demiştir ki : Meclisi Ayanın lâğvi ve ahalinin fikrini sormak keyfi, si Vühelânn, yani fırhamız liderinin işidir. Ben son intihabatta — yaptığım gibi bu husustaki fikrimi M. Çalda- ris'e söyliyeceğim. ? Birleşik Amerika harp gemilerini Büyük Ok- yanus denizine gönderiyor Vashington'dan bildiriliyor * Bahriye Nazırının resmi bir tebliği- ne göre, Uzak Şarkın vahim vaziyeti tasfiye ve halledilinciye kadar, Bir- leşik Amerika hükümeti Okyanus'ta- ki deniz kuvvetlerini fazlalaştıracak- tır, Bu suretle en modern ve en seri harp gemilerinden mürekkep bir filo Okyanus denizine gönderilmiştir. (li Corrier della Sera) LONDRA, 30 (A.A.) — İngiltere Fransa ve İtalya hükümetlerinin, muh” telif payıtahtlardaki mümessilleri vasi” tasile, muhtelif hükümetlerin, Sovyet” lerin Avam cemiyetine girmesi ğ kındaki noktayı mazarlarını istimzaç ef” © tikleri Londrada resmen teyit olunma” tadır. i —— Baltık devletleri arasınd RIGA, 30 (AA, )— Hamra muştur, Ü, dostluk ve teşriki mesi filri ile harek** edeceklerdir . . Feci bir kaza VARŞOVA, 30 (A.A.) — civarında bir trenle bir otobüs mıştar. 11 yaralı vardır. Poznaf © çarpı” Çin Adliye nazırı Almanyada BERLİN, 30 (A.A.) — Ceza” nun ve usullerinin tetkili için Alma yada bulunan Çin adliye nazırı, M. ze ten dün adliye nazırı men kabul edilmiştir. Mumaileyh ber? « da bulunduğu müddetçe hapinameki gezecek, mubakemelerde hazır bulu! cak ve © Leipag © yüksek mesi reisin ziyaret edecektir. Ke Bulgar diplomasi âlemind* SOFYA, 30 (A.A.) — Bulgarisiği;. sabık Prağ sefiri profesör Dimilre halçef Bulgaristanın Moskova 99fi ne tayin edilmiştir. Hükümet, Sovyet Rusyanın Kofç£ bag sefiri M. Fedro Raskolnikof'ni “ar yaya tayini hakkınadki istimzaca çed fakat cevabı vermişti Polonya istikraz yapıyo” PARİS, 30 (A.A.) — Republika pı gazetesi, Fransa Polonya hükümet bankasına 00 mi franlhık bir ikraz yaptığını Yi | der,