31 Ağustos 1934 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

31 Ağustos 1934 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

ulu Başbuğumuz Gazi Hazretlerine kar- | tı kalbimizde taşan minnet ve şükranla- Fır yat ve tekrar eder, huzuru ma- mevil «inde derin saygrlerin eğilirim. Sarleadaşlarım, Bu sevinçli ve mutlu günlere kavuş- mak için genç yaşlarında mübarek kan- larını feda etmiş olan şehitlerimizi hep beraber hürmet ve rahmetle analım. Natuklar bitince Nutuklar bittikten sonra Harbiye mektebi ve diğer liselerin, muzikaları bepsi birden İstiklâl marşını çaldılar. Bü- tün talebeler ve askerler İstiklâl marşını bir ağızdaa söylediler. Alkışlarla biten İstiklâl marşı müteakip Halis Paşa ile erkân: ve diğer zevat resmi geçidin ya- pılacağı meydandaki tribüne gittiler. Tribünde! Tribünde misafirler erkenden yer al- Zeynelâbidin Bey ile maarif cr- bân, İstanbulda bulunan bütün meb”! lar, C. H. F. vilâyet idare beyet Doktor Cemal Bey ve idare hı le cemiyetler mümessilleri ler. Geçit resmi başlıyor. m: proğrama göre irik edecek kıtalar Universite mey- damnın Mercan kapısından çikacak ve Beyazıt meydanında kumandan paşale- tı selâmladıktan sonra Beyazıt mey: nini dolaşarak Divan yoluna doğru gi- decekti, Birdenbire harbiye muzikasınn sesi yükseldi. Merasim havası ile ilerledi. Kumandanalrın o bulunduğu tribünün karşısında mevki aldı. Selim havası ça- berken en önde büyük kumandanlar ol- duğu halde resmi geçite iştirak edenle. rm ük kafilesi göründü. Bu seneki geçit resmi diğer seneki- lerden çok farklı idi. Netekim bu ilk ande anlaşıldı. En önde Galip Paşa ile erkânı harbi. yesi kumandan paşaları selâmlayarak geçtiler ve tribünde yer aldılar. Arka- dan önde harbiye alayı bayrağı olduğu halde Harbiyeden mezun olan yüzlerce genç zabit sırmalı elbiseli, parlak kılıç hı mektepleki son vnziyetlerinde oldu gi- bi bölük ile geçtiler. Kumandanları se- Yömaladılar. Şimdiye kadar biç bir geçit resmin- de böyle bir fevkalâdelik olmamıştı. Bu sebepten bu güzel manzarayı gören halk birdenbire coştu, Genç zabitlerin geçti- ği dakikalarda hiç bir saniye alkışı kes- medi, Sürekli alkışlar Harbiye talebesi gelince daha ziyade arttı. Çünkü Har. biye talebesi de bu resmi geçide nefer elbiseleri ve tam techizat ile iştirak et mişlerdi. Arkalarmdaki nefer elbizelerile ye heyecanlı bir manzara arzediyor. ardı. Harbiyelileri İhtiyat zabit - mektebi talebesi takip etti. Çok © muntazam bir yürüyüşle bütün takdirleri kazanan: İh» aa sabit mektebi de pek çok alkışlam- . Tıbbiyeliler, Kuleli lisesi, kırmızı ye- şü kordelalı Maltepe askeri hiseleri ya- rın içia çok ümit verici bir ciddiyet ve intizam ile kumandamı selâmladılar Bund ansonra brdenbire bir alkış tu tanı koptu. Bahriye lisesi geliyordu. Önde Bahriye muzikası olduğu hal- de Bahriye mektebi talebesi geldi. Ta- İebenin önünde bu sene zabit namzedi olmuş genç bahriye zabitleri bulunu- vordu. Arkadan lise ve gedikli zabitler geçtiler. Pek çok alkışlandılar. Nihayet Memetçiklere sıra geldi. Tunc yüzlü kahraman Memetçikler büyük bir istizam ile geçtiler. Evvelâ pizadeler daha sonra istihkâmler, mu- habere slayı ve nihayet süvariler ve topçular alkışlar arasmda kumandanı selâmladılar. Toplar atılıyor!... Bu esnada saat tam 12 olmuştu. Js- tanbulun üç yerinden toplar atılacak- &. Birden bire Beyazıttan (toplar atıl- mağa başladı. , Toplar atılirken dağ otobüsleri, moto- sikletler, Ölçme taburu, Tayyareye &- tan obüsler, Işıldaklar geçtiler. Niha- za Polis mektebi, İMfaiye ofradı da geç- Bütün bu geçiş tam bir ciddiyet ve in- tizam ile cereyan etti. Diyebiliriz ki dünkü geçit resmine iştrak eden kıta- İsr çinde hepsi biribirinden daha güzel ve dah nintizamlı yürüdüler. Tayyare timsali Kamyon ilerledikçe tayyarenin mo- *örü dönüyor ve kızlar da etrafa “Tay. yardım ediniz” diye irşatları gös teren küğitlar atıyorlardı. Tayyare tim- intizamla geçüler. Maa- mafih mektepler tatil olduğu için dün verm geçide iştirak eden talebeler pek Saat tam bir Susakta. geçit resmine Üye ik isimini e Kıtalar ilerliyor!... Geçit resmine iştirak eden askeri mekteplerle kıtalar ve mektepler Divan yolu üzerinden Sirkeci yolu ile Köprü ve Şişme karakolunu takiben İstiklâl cad- desine çıktılar. Doğru Harbiye mektebi “ani ini Oki dı ki katlar yollardan zorlukla İNE aliyo Halk ta müthiş bir heyecan ve coş- kunluk içinde vatanı kurtaran askerle. ri selâmlıyorlar, durmadan alkışlayor. Cumhuriyet abidesine konan çelenkler Dün öğleden evvel (o Cumhuriyet Hak Firkusı et idare beyeti ve balı G4 zanna birer heyet o Taksime giderek Ön» ? abilesine birer çe- le Kurultaydan Çıkarken (Başı 1 inci sahifede) şunları bekliyor: 1 — Tarama dergisine gelen düzelt me ve katma düşüncelerini bir araya ge- Girerek © dergiyi düzeltici bir ulama (seyi) ortaya koymak, 2 — Dergide karşılığı olmayan, ya- hut olanı yeter görünmeyen sözler için karşılıklar yaratmak, 3 — Dergiyi, ulamayı, yaratma kar- şılıkları bir araya getirerek, bir seçim yapmak ve karşılıklar kılavuzunu çıkar- 4 — Halk ağzından derlenmiş 130 — 140 bin fişi toplayarak bir derleme der. gisi basmak, 5 — Türkçe söz yaratma yollarını ge- niş ölçüde, bol örnekli bir baskıda top- 6 — İlk ve orta okuma kitaplarında- ki bilim sözlerini türkçeleştirmek, 7 — Yeni Türk sözlüğü için eski ki slarda, yazarların, okurların, çocukların, okutucularn, bir sözle bütün ölkenin bekleyişini göz ö- nünde tutarak, durmadan çalışmak, her galışma verimini çabuk çabuk orlaya dökmek gereletir. Kurultaym bizde bekleştirdiği en büyük inan, çalışmanın bu yolda ileri götürüle . vi kanışıdır. İbra? NECMİ Kunu göstüren bu çelenkler çek gözel Bundan sonra harbiye mektebinin 1934 mezunları ve emaf cemiye'lsri de Cumhuriyet abidesine merasimle birer çelenk koymuşlardır. . Beyoğlu halkevinde müsamere Dünkü zafer bayramı münasebetile akşam saat 21 de Halkevi Beyoğlu şu- besinde bir müsamere iştir. Müsamerede halkeyi reisi Ali Rıza Bey 30 ağustos zaferi hakkında bir nu- tok söylemiş ve temsil şubesi tarafi dan (Sakaryanın tayyarecisi) isimi hi perdelik bir piyes temsil edilmiştir. Fevzi Pş. Hz. ANKARA, 30.A.A. — Büyük zaferin yıl dönümü münasebetiyle büyük erkâ- ni Harbiye Reisi Müşir Fevzi Paşa Haz- retleri bugün 9,30 da Büyük Erkânı Harbiyede ordu namma askeri ve sivil erkanın tebriklerini kabul etmiştir, Ankarada ANKARA, (A.A. — 30 ağ stos za fer bayramının 12 inci yıl dönümü bu- gün şehrimizde fevkalâde tezahüratla kutlulanmıştır. , Esnaf cemiyetlerinin — tertip ettiği bir temsil alayı sabahleyin sekizde İn- kılâp meydanmıdan hareket ederek şeh- ri nana caddesini dolaştıktan sonra Ha- kimiyeti milliye meydanına gelmiş ve burada Gazi âbidesine merasimle çe- — e stiklâl marşını mü sana ce reisi Sabri Bey bir nutuk söylemiş ve geçit resminin yapılacağı Cümbhuriyet meydanma gidilmiştir. Askeri kıtaat ta burada yerlerini al- mış bulunuyorlardı. Saat 10.30 da mev- ki kumandanı Sıtkı Paşa kıtaatı teftiş etmiş ve en İsdemsiz zabit Nuri Bey, büyü kzaferle neticelenen harbin safa- hatını anlatan bir nutuk söylemiştir. Buna, Sıtlı Paşa tarafından verilen cevabı müteakip tayyare cemiyeti namı na muallim Mürvet H. bir nutuk söy- lemiş ve resmi geçite başlanmıştır. Piyade, süvari ve topçu kıtaatınn işini temsil alayı takip eylemiştir. Me- alayı önlerinde muzika olduğu halde m halkın > cadde- geçmi, örekli alikı ia iş ve si uşlarla kur. Sant 16 da Halkevinde bir toplantı yapılmıştır. Toplantıyı Halkevi reisi mış ve Enis Behiç Beyin irat ettiği hi- tabeyi 30 ağustos isimli bir temsil takip eylemiştir. İzmirde IMIR, 30 (A.A.) — Bugün 30 ğustos zafer bayramı ve ayni ninde tayyare bayramı olmak O imünasebetile şehir baştan başa donatılmıştır. Mevki kumandanı, Mümtaz Paşa erkân ve ü- merayı askeriye ile birlikte Cümhuri- yet meydanına gitmişlerdir. Ve 10 bin- İerce halkım hazır bulunduğu meydan. da Gazi Hazretlerinin heykeli önünde Refik Bey tarafından 30 ağus- tos zaferini canlandıran bir nutuk söy- lenmiştir. Müteakiben C, H. F. Reisi ile Yoz- gat meb'usu Avni Bey birer mutuk söy- lemiştir. Müteakiben kıtaatı askeriye tarafından bir geçit resmi yapılmıştır. Sant 12 de 2İ pare top atılmak su- yetile büyük zaferimiz. selimlanmıştır. Tayyarelerimiz de merasime iştirak ete miştir. KUTAHYA, > A, 29.A-A. — Mebuslarımız da dahil olmak üzre, Ali Beyin riyase- #inde bir heyet Dumlupmarda yapılacak merasime iştirak etmek üzre buradan ayrılmışlardır. DENİZLI, 29. A.A. — Dumlupmar. da yapılacak olan merasime iştirak et- mek üzre buradan bir heyet gitmiştir. Balıkesirde BALİKESİR, 30 (Milliyet) — Za- n er meşeli bir surette (| geçti, 'arlak geçit resmi ıldı, F. . ları teri edil > Pr Fener alay Kırıkkale bisikletçileri KIRŞEHİR, 29.A.A. — Kurıkkale bi- sikletiçileri 30 ağustos Kurtuluş bayra- mı vesilesiyle bugün şehrimize gelmişler ve samimi tezahüratla karşılanmışlardır. Vilâyetlerde Gece Kars, Bursa, Gaziayıntap, Kık- lareli, Girezon, Niğde, Kırşehir, Tekir. dağı ve diğer vilâyetlerden aldığımız telgraflarda zafer ve tayyare bayramı- br bir surette geçtiği bildirilmek- Köylülerle beraber tepeye çıkıldı, hare- kât sahasında verilen izahat dinlendi Kocatepeye çıkarkön AYDIN, (Milliyet) —Afyonkara hisarın her tarafı büyük hatıraları olan mevkilerle çevrilidir. Bunların tarihimizde en şerefli bir yer iş gal edecek olan birisi de (Kocate- pe)dir. Ulu Başbuğun 26 Ağustos sabahı daha ortalık ağırmadanı yük. sek zirvesine çıkarak büyük taar. ruz emrini verdiği bu kutlu yer, ev- velki gün cuma tatilini hisli ve fay- dalı bir şekilde £ geçirmek isteyen Afyon gençlerinin ziyareti ile şen- lendi. Halkevinin muhtelif kolalrm | dan birçok gençlerin at tedarik ede bilenleri atla, edemiyenleri yaya olarak, iki büyük (kafile halinde Kocatepeye çıktılar | Bu çıkış çok heyecanlı bir tarih yolculuğu oldu. Duraklama hariç olarak atla gidiş geliş 8 saat süreh bu yolculuk halkevi reisi Galip be- yin riyasetinde yapılmış ve (Âyva- 1), (Büyük Kalecik) . köylerine uğranmıştır. Köylüler; zaten şehrin halkevinde seviştikleri gençleri bir ahbaplık samimiyeti ile karşılaış- lar, ayran ve meyva ikram etmişler- dir, Bu köylerde (köylülerin her cuma yaptıkları bayrak merasimine iştirak edilmiş istiklâl ve cumhuri- yet marşları söylenmiştir. Kafileler bu köylerden de katr lanların iltihakile büyümüştür. Te- Büyük kalecik köyünde peye vannca büyük ( kurtarıcmın harekâtı idare ve tarassut buyur- dukları kutlu mevzide dikilen şan- lı Türk bayrağı selâmlanmış. hal- kevi reisinin bu tarihi zafer yerin. de yaptığı heyecanlı bir konuşma dan sonra vaki olan rica üzerine kafile ile beraber giden zabitan heyetimizden binbaşı Müfahham bey bütün harekât mahallerini gös- tererek taaruz hakkında izahat ver miştir, Ve Kocatepeden Ulu kurta- rıcı Gazi Hazretlerine memleketin ve gençliğin sonsuz bağlantı ve say gı duygularını bildiren bir telgraf çekilmiştir. Daima serin rüzgârla- rın kucakladığı 1903 rakımlı yük- sek tepeden bütün taarruz sahası görülebiliyordu. İzahat çok canlı, çok istifadeli ok du. Tepede vaktile kazılmış olan top mevzileri ve siperleri hâlâ bo- zulmamış bir halde bulunuyordu. İ -Dönüşte gene ayni köylere uğran- dı; köylülerle bir müddet hoş beş- ten sonra gece (geç vakit Afyona dönüldü.Bütün ziyaretçilerde yolun yorgunluğunu unutturan derin bir tahassüs vardı. İstiklâ) O savaşının tarihi hatıraları yeniden yaşanıyor ve Başkı necip hayali dimağlarda canlanıyordu. Kocaelinümuneormanları Yeni teşkilâtın neticeleri bütün mem- leket ormanlarına teşmil olunacak KANDRA, (Milliyet) — Ziraat Vekâletinin vilâyetimiz ormancı - İık işlerinde tatbik etmek istediği yenilikler esasatında, tam manasile muvaffakıyet elde edilmesini te - min edebilmek için yeni bir teşki- lâs ile teşebbüsata girişeceği evvel- ce Milliyet sütunlarında haber ve- ril Bu teşkilât, silâyetimiz or- manlarının diğer vilâyetlere imti - salen nümüne ormanları olarak it- tihazını, ve burada elde edilecek neticelere göre, umum Türkiye or- manlarına da verilecek veçhenin tayinini istihdaf etmektedir. i Binaenaleyh bu hususun temini vilâyet dahilindeki ormanlık saha- larla haritalarının alınmasına mü- tevakkıf olduğundan, Anadoluda mevcut bilcümle orman amenej - man grupları, İzmit Vilâyetine toplanılarak 15 gün evvel başmü - hendis Salih Beyin emirlerine veril mişti. Bu defa ise Kocaeli merke- zinde 70 lira asli maaşlı bir başmü- dürlüğün ihtası dolayısile, - Salih Beye verilen gruplar âmirliği ken- disinden almarak, her grupun ken di başmühendisi riyasetinde ayrı ayrı çalışması muvafık görülmüş- tür. Bu cümleden olmak üzere de başmühendis Mustafa Remzi Be - yin idaresi altındaki 1 numaralı orman amenajman grupu Kandra-| ya gelerek vazifelerine başlamış - lardır. Diğer gruplardan birisi Sa- panca ve Adapazarı mıntakasına, diğeri Karamürsel ve civarına ve bir diğeri de Karasu ve Hendek kazaları ormanlarına hareket et - miş oldukları anlaşılmıştır. Öğrenildiğ'ne göre kazamıza ge len grupun bilhassa çalışacağı fa- aliyet sahaları şu şekilde izah edi- lebilecektir.: 1 — Kaza ormanlarının, İzmit vilâyet merkezi ormanları ile bir- likte haritaları çıkarılarak umumi ormancılık istikşafatı icra oluna- cak ve kat'i miktarları üzerinden odunluk ormanlarla kerestelik or- manlar hudutları tayin ve umum araziye nazaran nisbetleri taharri olunacaktır, 2 — Ormanların koru ve balta- lık kısımlarında kat'iyata müsait olanlarla muhafazaya ayrılmasına ibtiyaç bulunanların ayrıca tefrik. leri itmam olunacaktır. 3 — Ormanlarda muhafaza me- murlarmın tefriki ile bekçilere mah hallerinin tayini zardan mı simi ikmal olunacaktır. 4 — Alınacak esaslı haritaya gö- re kat'iyata o müsait ormanlarm kat'i işletme plânlarınm ayrıca tan zimile, ormanların işletilmesinde ve bilhassa orman hariklerine kar- 41 emniyetin temininde esas olacak yolların açılması için ayrıca istik- şafat yapılacaktır. : Yukarıki maddelerin tamamen icrası uzun bir zamana ve mesaiye ihtiyaç göstermektedir. Maamafih mutlaka bu veçhile hareket oluna» rak hakiki şekildeki orman mik - tarlarının tayinile beraber, işlen- miye salih ormanlar da tefrik edil miş olacağından bilâhare vekâle- tin vereceği direktif dahilinde ve tam teşkilâtla ormanların işletilme- si temin ve şimdiye kadar tahmini olarak düşünülen orman varidatı- nm hakiki mikdarı tezahür etmiş Trabzonda Köy pansiyonları Elde edilen müsbet neti- celer şümullendirilecek Trabzon Valisi Rifat Bey TRABZON, (Milliyet) — Merkezi vilâyette mevcut on ilk, ii ortamektep ve bir liseye inzimam eden erkek mual- Tim ve ticaret ortamekteplerile Trabzon maarifi bu hinterlandın vilâyetleri için- de oldukça zengin (bir kadroya malik bulunuyor. Seksen izi birer mun tazam ilkmektep (o bulunan köy maarif teşkilâtı da vilâyet merkezi kadar zen gindir. Trabzon köyleri mahalle ve hattâ evlerinin biribirinden yarım — bir saat mesafede ve dağınık bir halde bulunma #ı köylü yavruları okutma işinde de ay- rıca bir bususiyet arzetmektedir. Köy- | lü yavruların merkezi vaziyet nazarı dikkate almarak evlerine asgari bir sa- at mesafede inşa edilebilmiş olan mek- | teplerde devamlarında, bilhassa kış gün- İeri, çektikleri mşükülât nazarı dikka. | te alan o vilâyet ve maarif müdüriyeti müştereken bu mahzuru izale eden teda- biri ittihaz etbiş | bulunyorlar. Maarif | işlerile bizzat ve yakından alâkadar o- | lan Vali Rifat bey © köy yavrularını o- | kutma ve en iyi randıman birkaç köyün vasatında tesis edilmekte, köylü yavruların © yiyecekleri velileri tarafından temin edilmekte ve mektep idyaresinin nezareti altında müştere- ken pişirilmektedir. Yavrular mektepte tesis edilen muntazam yatakhanelerde yatırılmakta ve tam leyli bir hayat ge çirmektedirler. Pamsiyon teşkilâtlarına alâkadar köy sandıkları da yardım et- mektedir. Pulathane kazasile (Şarlı) nahiyesi ve (Aksu) köyünde tesis edilen pansiyon - lardan alınan müsbet notice üzerine pan- siyon teşkilâtının bu sene şürüllendiril- mesine karar verilmiş ve derhal faaliye- te geçilmiştir. Şimdi maarif müdüriyetinde yeni se- nei dersiye için o bümmalı bir faaliyet vardır. (Sürmene)nin (Mahnu) ve (A- raklı) köylerile Ofun (Hayrak) nahiye- i muntazam kâgir bitmek üzeredir. Her üç mektepte de bu sene pansiyon teşkilâtı yapılacaktır. Bunlardan başka vakfı kebirin (Tunya) nahiyesinde beş, (Samson) köyünde üç dershaneli (Yum ra) nahiyesinin (Hara) köylerinde üçer dershaneli kâgir mektepler de ikmal 6- dikmek üzeredir. o Yumra nahiyesinin (Samaruka) ve Of kazasının. (Öğ: köylerindeki üçer dershâneli kâgir mek- tepler ikmal edilmiştir. Bu mekteplerde de ihtiyac görüldükçe pansiyon teşkilâ. ta yapılacaktır. İşte başta kıymetli idarecilerimizden Vali Rifat bey olmak üzere genç maarif müdürü Sait Nazif beyle vilâyet ve ka- zalardaki rüfekai mesailerinin azimkir çalışmaları sayesinde Trabzon maarifi hergün için yeni ve canlı eserler yarat- makta devam ediyor. Günden nişliyen bu varlığın pek yakın bir Trabzon yavrularını münevver bir kütl, haline koyacağında hiç şüphe yoktur. —— ———— Eskişehir - Uşak maçı UŞAK, (Milliyet) — Bu mevsim içinde Uşak - Izmir, Uşak - Konya Uşak « Gediz, © Uşak - Akşehir, Uşak - Alaşehir maçlarına sahne o- lan Uşak futbol sabası bu hafta da Uşak - Eskişehir temasma sahne olmuştur. Hiçbir mağlübiyetten yılmıyan ve daima muvaffakıyetler peşinde koşan memleketimiz güzide kulüp- lerinden Gençler birliği - Eskişehir şampiyonunu buraya davet ederek halkımıza çok heyecanlı bir spor günü yaşattı. Saat 5... Uşak 934 Tiki üçüncüsü ile Eskişehir 934 kiki birincisi ve Eskişehir şampiyonu sahada. m düdüğü ile başlıyan oyun çok heyecanlı ve temiz cereyan e- derek netice itibarile Uşak takımı (8-1) golle galip geldi. olacaktır. Vekâletten gelecek di - rektiflerde, Almanyadan celbedi- len mütehassıs M. Bernhard'ın bü- yük bir dahli olacaktır. ayrılacak ormanlar, büyük bir mu- hafız teşkilâtı ile idare edilecek ve tayin olunacak mıntakalarda fidan hik teşçiri cihetine gidilecektir. Zi- raat Vekâletinin, vilâyetimiz da- hilindeki işbu teşkilâtı ile müsbet neticeye varıldığı takdirde, Türki- yenin bütün ormanlık mahallerin- de ayni teşkilâtla harekete geçil - e temini cihetine gidilecek. Cümhuriyet idaresinin her nek: tadaki inkılâp hareketlerinin, mem leket ve milletin tabii | bir servet membar olan oramnlara da teşmili sabırsızlıkla beklenen bir nokta i- di. Bugün bu cihetten de parlayan | i güneşi yalnız çıplak dağla- rın yeşillenerek parlamasını değil, bilhassa müsbet sahada mühim va- ridat temin olunacak tabil servet. | lerle dolmasını temin edeceği için #emcibi emsan 'yettir. Vilâyetimiz orman mintakaları, Sporcularımız Rusyadan geliyi ODESA, 30.A-A. — B: tarafından verilen ziyafe on sekizde hareket edildi, N evvel Cevdet Kerim Bey, Sovyet teşkilât: reisliğine ve icap makamata telgrafla selâm ve rimizi bildir: a Cevdet Kerim Bey, mülikat Sovyet matbuat mümessillerin ki beyanatta bulunmuştur : : Otuz dört gündür dost yurttay terilen yülsek nezaket ve kardeş Sel larma kardeş vefa ve samimiyeği” şekkürlerimizi beyan ederim. İki memleket dostluğunun baky mal oluşunu ve milletlerimizin deyi mahiyetini alışmı bu vesile ile detmekten iftihar duymaktayız. lerimizin spor meydanlarında lerce halk önünde yaptıkları mi Yarda kardeşlik icaplarını spor #ezağ çok üstünde tutuşları dort zun mana ve şümülü meyanıği yiktır. ie öamb aarfında her şahağiliği gümüz büyük te ve inkişaftiiğ İayı cidden sevindir. Yeniden müz kardeşlik ve dostluk duygu memleketimize bir daha yaya | Yakında dest sporcuları da rae » mizde selimlamak ve kacaklamaNiği tiyar olacağız. Ayrılığın b kilâpçı ve milliyetperver Türl ni temsil eden beyetimizin inkelâefiğ yet erkânina halkına ve gençliği babbet ve teşekkürlerini tel Tasa ajansının ve Sovyet matı “| haldummızdali #nesimi ve değerli eg) yatından dolayı mensuplarına da teşekkürü borç bilirim, ||| Fevzi Pş, Hz. ni9 Nutku (Başı 1 inci sahifede) anmaktır. Bütün Türk ordusunun kara V€ havanın muvazzaf mütekait lâl sabitleri büyük ve asil bir ta ve tebcile lâyiksımiz, hepi rinize güvenme ve inanma bağli d irke yaraşan asil bir vahsi dalma itimat veren bakışlarını” inliğile kuvvetlendiriyorsunuZ. Türk milleti en ince sevi 38 vermiştir. Onun örneği ve Öğ, müz, Terakki yollarında daima “fi safta bulunacaksınız güçlü mek Türk zabitinin bariz Bir Size türkün şeref ve mukaddı di edilmiştir. Vazifeniz onu tee korunmak ve istiklâl emniyetini İl ne bahasına olursa olsun e tir. Bu anda Harbiye me: lanan ve harbiyenin 100 cü yi layan kara hava deniz me: ek aziz misafirlerinin bu di kalplerinin beraberce muhareb* helerinde birbirlerini tamamlayfı larını yemin ederek çarptığını vuruşun kudretini hissediyo ordu bu dakikada Harbiyeye gi mâştür. Onlarda aynı veçhil | yonlar. Bugün Harbiyi bitirin kili naspolunan gençleri heye! lâmlıyorlar. Harbiyenin 100 cayi unları. — Zabitilklerinizi tebrik ederi. insibat ve intizamda Tam sarı daima rehber edinecekiiiyf dar YO? yi harp, Taret rını çok okuyumuz. Orada i haları doldur. Size tesli eleği ölkesini çiğnetmeyiniz. Türk TÜ refah ve saadet yolunda çin her zaman ölümü göze nize vazifelerinizde muvaff. dildiğinden dolayı, ilk def& halarda çalışmak şerefi kef ne ait bulunan (O Kocaelini” cümhuriyet ormancılarma mayaFfakıyotler ileri SİN Uşakta gençlik harekeli ye UŞAK, (Milliyet) — Bu Bumin Uşak gençlik barekilii den ve pek samimi bir j bahsedeceğim. Burada resmen te: Şeker muvaffakıyetlerine gl mızdan Türk sporu namır* tutuşmu; dan uçan kığılcımlarda» metre uzakta diğer bir evi muştur. İlfaiye buraya ve bu eyi yanmaktan Vakıfhane, bir oda tam da da kısmen yanarak İ müstür.