31 Ağustos 1934 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

31 Ağustos 1934 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Sayfaya ait küpürler

edebiyat, felsefe sahalarında cemiyetlere yeni hedefler icat et miş büyük idenlistlerin misaller le doludur. Devlet adamları
 ErEnnaa Ranlı bir hadise oldu Üç kişi yaralandı, bir göçebe öldü Havza 30 (Hususi) — Lâdik inhisarlar memuru ile iki...
 Harbiye mektebinde dün yapılan heyecanlı merasim Fevzi paşa Hz.: “Bütün ordu bu dakikada Harbıyeye dönmüştür. Beraber and i
 Hariciye vekili Dört beş günc kadar Cenevreye hareket ediyor Başvekil lumet paşa Hiz. akşam İzmirden avdet eden hariciye...

Kendinden menkul CUMA — 31 Ağustos 1934 Telefon 24240 (İdare) - 24249 (Tahrir) - 24248 (Matbas)- 20113 (Klişe) Soldan itibaren: Dünkü merasimde nutuk iradeden gen valinin bulunduğu. tri paşa, askerlere bitabesini iradediyor. Istanbul kumandanı Halis paşa kumandanı Hali imiz kürsüde, kara ve deniz kuvvetlerimi ünün önünden selâmlayarak geçerken, Istanbul Tek Adam İnsanlar var ki bir milletin ava- ın devirlerinde ona yol göstermiştir. Tarih, böyle fikir, edebiyat, felsefe sahalarında ce- miyetlere yeni hedefler icat et- üyük idealistlerin misalleri- le doludur. Devlet adamları vardır ki ruhi ve menevi sahada fikir ve ide sahibi büyük insanların ortalığı dan istifade ede- ler, bu ye üşleri en iyi şe kilde devlet işlerine tatbik etmek kabiliyetini gösterirler. Büyük kumahdanlar, eserler, Geherallar vardır ki devlet adam- Tarımın kararile bir plânı Filiyat sahasına koyarlar, devletin; mil- İletin kararile harbe girişerek or- dular sevk ve idare ederler, mu Zaffer olurlar. Düzeltici, kurucu, yapıcı i hât adamları vardır ki parlak bir zaferden sonra gelen rahatlık ve gükünet devirlerinde iktidar ma- kamına çıkarlar ve bu nefes alm dan istifade ederek memleketi #erakkiys götürürler, ziraate, sa- mayie ehemmiyet verirler, fabri- kalar açarlar... Bir çok milletlerin böyle yüksek idealistler, yani İt kütlelere yeni mefküreler yaz fatan büyük adamlar, yahut kud retli devlet adamları, meharetli kahraman kumandanlar, * yahut inkılaplar yapmış büyük ıslahat Şılar yetişmiştir. Çok'nadir gö den bu şahsiyetler, ayrı ayrı saha: larda çalışmış, ayrı âyrı işlerde muvaffak olmuş, başka başka si. Tinalardır. Hattâ bir milletin, böy- Jle mühtelif büyük dehaları ardı ar- dina çıkardığı bile tarihte pek önder görülür. Bazı milletler, #nusyyen çağlarda, ya fikriyat sa- kasında bir idealist, . yahut bir #nuktedir kumandan, yahut usta bir devlet âdamı yetiştirmiştir. Bunların he, birden yarım Asırda, bir asırda bile malik ola: mamıştır. Nerede kaldı ki bütün bu sıfat ve meziyetleri tek bir adam nef- inde toplayabilsin! tarihinde , Türk milletinin, en büyük iztırap Şağında doğurduğu Mustafa Ke. | mal, o tek Adamdır ki Türk ül kesinin ve Türk ca, "siz, kimsesiz ve perişan devrin- de milli vicdanı" birdenbire kön. disi sarmış, uyküdan uyandırmış, (Devami 2 nci özkilede) Necmeddin Sadık MR iz Fevzi Kıymetli bir “irfan oc olan Harbiye mektebinin yüzün. yılı ve civarı, merasimi görmek yen çok kes dolmuştu, Yeni mezunların tahlifi Saat ikide evvelâ mektebin iç bir halk tabakasil 'na diploma tev: pılmıştır. Merasime İstiklal mar. şile başlanmıştır. Mezunlar * öaf | saf dizilerek evvelâ Türk bayrağı üzerinde şu Süretle: yemin etmişlerdir: «Hazarda, seferde, karada, de- nizde, havada her zamanda Ker yerde milletimize, memleketi- mize ve cumhuriyetimize doğru: luk ve muhabbetle hizmet; kanün- | lara ve âmirlerime itaat edeceği" Türk sancağının şanını canımdan aziz bilip icabında vatan, ve vazife uğurunda seve seve ca- | mumı feda edeceğime me ve askerlik namusunu, cumhuriyet Bundan sonra Cevat paşa tara- itibaren : Yeni zabitlere diploma verili; dönümlü merasiminde bazır bulunan söylerken, yeni zabit vekillerinin geçit resmi, Cevat paşa nutkunu irat ederken. bahçesinde. bu senenin mezunlari" | vattan bir grup, aşağı findan mezunlar birer birer teb- rik edilmiş ve kendilerine diple- maları dağıtılmıştır. Birinci çi kan genç zabite bir altın saat, ikinciye bir altın ncüye müş saat verilmişti Bundan sonra mektep kuman- danı tarafından ordunun genç za- bitlerine bir güzel hitabe edilmiştir. Bunun arkasından Ce. vat paşa mezunlara karşı samimi bir kaç söz söylemişti Yi yıl dönümü merasi it üç buçukta Harbiye vE ocağı arasındaki bi hada mektebin yüzüncü yıl mü binlerce davetli huzurunda pek parlak bir surette kutlulan. miptari Merasime binlerce yeni ve eski zabitimiz, mütekait paşalar, aske- ri erkân, vilâyet erkâr bütün Düyük memurlar Zazeleciler gel mişlerdir Davetliler arasında Meclis re- isi Kâzım paşa Hz., Cevat, Halis, Kerameddin,' Ali Fuat paşalar, Vali Muhiddin bey, vali muavini (Devamı 2 nci sabitede) Harbiye mektebinde dün yapılan heyecanlı merasim paşa Hz.: “Bütün ordu bu dakikada Harbiyeye dönmüştür. Beraber and içiyor ,, diyorlar sağda Harbiye Harbiye taleb: den bir efendi nutuk kabahai kârın öle 1000 — Gümüş para müsabakası etrafindaki Hariciye vekili Dört beş güne kadar Cenevreye hareket ediyor Başvekil İsmet paşa Hz. ile eve velki akşam İzmirden avdet eden hariciye vekili Tevfik Rüştü be; Milletler cemiyeti içtimama i yak etmek için dört beş güne ka- 'dar Cenevreye hareket edecektir. Tevfik Rüştü beye bu seyaha- #inde hususi kalem müdürü Tevfik Âmir bey refakat edecektir. Ha- iye vekilimizin bu seyahati on beş yirmi gün kadar sürecektir. Erbaada kanlı bir hadise oldu Üç: kişi yaralandı, bir göçebe öldü Havza 30 (Hususi) — Lâdik inhisarlar memuru il jandar- manın yaralanması ve bir göçebe- nin ölmesile neticelenen bir vaka olmuştur. Hadise şudur: Lâdik inhisarı ve jandarma ida- resi göçebe halinde yaşıyan bazı kimselerin kaçak tütün taşıdıl rını haber almışlar ve inhisar memuru da dahil olduğu halde ta- kiplerine bir müfreze çıkarmışlar- dır, Müfreze bunları Erbaanın Ki- Teçli mevkiinde karşılamış, fakat silâhla mukabele etmişlerdir. Bu esnada bir göçebe ölmüş, inhisar idaresi memurile iki jandarma yaralanmıştır. Memurla jandarma: ların yaraları haf tir, görülü devam ediyorl.., iüride mi, yoksan sanavkârlarda mu? bira, oluşunda!