31 Ağustos 1934 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

31 Ağustos 1934 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

fi zn wn AKŞAM 31 Ağustos 1934 Askeri terfi listesini neşrediyoruz Bir derece terfi eden askeri erkân, ümera ve zabitlerin isimleri (Dünkü nüshamizdan mabat), 30 Ağıtos zafer bayramı riinasehe- tie terfi eden erkân, ümera ve zebi mın Listesi aşağıdadı : Piyade mülâzimliğinden 1 inci mülâzimliğe erfi edenler: Fikret Erzincan, Tahsin Razlık, Mehmet Kayseri, Bahaeddin Köp- rülü, Nedim Bakırköy, Refet Er- zurum, Cavit Beykoz, Naci İstan- bul, Sıtkı Beşiktaş, Zühtü İstan- bul, İsmail Hakkı Selimiye, 1. Kâ- mil İstanbul, Saip İstanbül, Meh- met Ali Eskişehir, Reğit İstanbul, Salâhaddin Divrik, Emrullah İs- tanbul, Münip Fatih, Seyfeddin İs- tanbul, Yusuf Trabzon, Ethem Ge- Tibolu, M. Necmeddin İstanbul, M. Hakkı İstanbul, Y. Cahit Er- zincan, A. Tevfik Edirne, Muhar- zem Paşabahçe, İ. Kemial İstanbul, Behçet Akçaabat, Necmeddin Ka: yaman, M. Kemal İzmir, Sabahad- din İstanbul, Nevzat Van, Rifat İstanbul, Tufan Bayblırt;, İlhami Süleymaniye, Ahmet Üsküdar, Ce- mal Üsküdar, Cahit Beyazıt, Fik- ret İstanbul, Mustafa zehir, Ha- zim Manastır, Mehmet Ali Halep, Ferhat Trabzon, ihsan İstanbul, Tahsin Elâziz, 5. Ekrem Üsküdar, ibrahim Bursa, Ali Rıza İstanbul, Hilmi İstanbul, M. Necati Bursa, H. Turgut Kilkit, Hayreddin Kırk- lareli, Halil Vidos, Ahmet Fatih, Yavuz Karahisar, Adnan İstanbul, 'N. Kemal Bergama, H.* Tahsin Leskovik, Muhiddin Selânik, Fah. rettin Aydin, Abdullah Erzurum, R. Tevfik Bayburt, Hakkı İstan- bul, Kâmil Üsküdar, Nureddin EL büstan, İsmail Hakkı Üsküdar, Bürhaneddin Bursa, Abdülkadir Ankara, Niyazi Malatya, A. Basri İstanbul, Fikri Şirvan, Himmet, Kovilhisar, Hamdi Erzincan, Asım Erzurum, Mümtaz Üsküdar, Azmi Aydın, Arif Bor, Kâmil Erzurum, Talât Van, Muammer İstanbul, Sedat Beşiktaş, 5. Sedat Tokat, H. İsmet İstanbul, Macit Edirne, Sıtkı Niğde, Zeki Erzurum, Sabit Bozkurt, Reşat İstanbul, Cemal Bitlis, Lütfi İstanbul, Fuat Kasım- paşa, Naci Beşiktaş, Reşat Kovil- hisar, İbrahim Erzurum, A. Dün- dar Tokat, Faik Van, O: Tevfik Üsküdar, Nuri Erbaa; Nevzat le tanbul beyler. Süvari kaymakamlığından mira- laylığa terfi edenler: Murat bey Topkapı, Rıza bey Perşembe, Süvari binbaşılığından kayma. kamlığa terfi edenler: Tabir Diyaribekir, Hüseyin Fi- be, Ali Rıza Kudüs beyler, Süvari yüzbaşıığından binbaşılı. ğa terfi edenler: Münir Maraş, M. Yaşar Erzin. can, Rifat Cuma beyler, Süvari birinci mülâzimliğinden yüzbaşılığa terfi edenler M. Ziya Heybeliada, Hikmet Ortaköy, Abdullah İstanbul, M. Hamdi İstanbul, M. Niyazi Erzt- rum, Remzi Kırklareli, Sadreddin Yenimahalle, Nurettin Arapgir, t, Hakkı Edirne, Şemsettin Mardin, Vahit Sarıyer, Kemal Erzurum, Kerim Selânik, Kemal Lülebur- gaz, Adil Bursa, A. Ulvi Üsküp, Kemal Manastır, Şükrü Üsküdar, A. Sami Sarıyer, Zihni İzmir, Nu- rettin Erzurum beyler. Süvari mülâzimliğinden birinci mülâzimliğe terfi edenler — Ali Gilân, Hasan Ali Teşvikiye, Fuat Sıvas, Fahrettin Sıvas, Sa- dettin İstanbul, Süleyman Erzin- can beyler ml, rm | Topçu kaymakamlığından mira- laylığa terfi edenler ibrahim Amasya, Mazhar Edir» ne, Ali Erzincan, Bilâl Erzurum, Hasan Basri Harput, Hasan Hu- lösi İstanbul, Bekir Feyzi Tufan, Kemal Manastır, fbrahim Edirne, Sabri İstanbul, M. Seyar Kasta- monu, Hakkı Edirne beyler. Topçu binbaşılığından kayma kamlığa terfi edenler Recep Komanova, M. Sabri Ka- saba, Aziz Bursa, M, Tevfik Sı vas, Nail Serfiçe, Hayrullah Selâ- nik, Tevfik Sıvas, İbrahim Hakki Çankırı, Sami Trabzon, Sami metoka, M. Mehmet Nesip Eczin- can, Abdülkadir Çankırı beyler. terfi edenler Hüseyin Dimetoka, Mehmet Rusçuk, Muharrem Antalya, Meh- met, Suphi Plevne, Şükrü Musul, Feyzullah Erzincan, İbrahim Ha- mit Erzurum, İbrahim Ethem tanbul, Bedri Girit, Avni Selânik, Süleyman Kırklareli, Nuri İstan- bul, Sadi Eyüp, Murat Selânik, Mustafa İstanbul, Hüsnü Eyüp, Hüseyin Dimetoka, Ahmet Urfa, Kemal Süleymaniye, Cevdet İs- tanbul, Ali Bayramıç, Cemal Fili- be beyler. Topçu birinci mülâzimliğinden yüzbaşılığa terfi edenler Tevfik İştip, Cevat istanbul, Ke- mal Fatih, irfan Köprülü, Rıza İs- tanbul, Cemal Bursa, Cemalettin Beykoz, Reşit Kadıköy, Nurettin Hanya, Osman Manastır, Seyfuk- lah Bandırma, Cemal Malatya, ih- san İstanbul, Tahsin Selânik, Mu- harrem Manastır, Saim Yedikule, Halit Rize, Şevki Marmaris, Pertev İstanbul, Nuri Sütlüce, Ali Üsküdar, Saip Üsküdar, Bürhanet- tin Beylerbeyi, Halit Bursa, Ha- san Beykoz, Bürhanettin Kasım- paşa, Mazhar İstanbul, Cevdet Uzunköprü, Ziya Seydişehir, Ah- sen Çorum, Ethem Karahisar, Mu- hittin İstanbul, Sabahi İstanbul, Hakkı Edirne, Tevfik İstanbul, Ilhami Antalya, Behzat Merzifon, Recai Edirne, Ziya Eyüp, İrfan Edirne, Abdullah Diyarbekir, Ab- Selâmi Aksaray, Rıza İstanbul beyler. Topçu mülâzimliğinden Birinci mülâzimliğe terfi edenler Necati Kırklareli, Refik Mani- sa, Halit Bursa, Reşit Bursa, Ha- san Üsküdar, Nail Erzurum, Sadri Edirne, Haydar Edirne, Ferit Üs- küdar, Kenan Beykoz, İsmail Sö- ke, Refik İstanbul, Kemal Serez, Cahit istanbul, Adil Van, Kenan Zonguldak, Hulüsi İstanbul, Ziya İstanbul, Kâzım İstanbul, Ziya Edirne, M. Zeki Bursa, Must Niyazi İstanbul, Alp Yüksel İzmir, Mazhar Kirklareli, Suphi Oskü- dar, Ali Ulvi Erzincan, Bürhan Aksaray, Kemal Ubri, Nevzat Bayburt, Dursun Muş, Must Babatski, Niyazi Elbasan, M. Veh- bi Köprülü, Yahya Erzurum, Ni- dai İstanbul, Fileri Erzurum, Şekip. Selânik, Ziya Tekirdağ, Sami Ma- latya beyler, Hava yüzbaşılığından binbaşılığa terfi edenler Sıtkı İstanbul, Tevfik Trabzon, İhsan stanbul, Zekeriya Van, Tev. fik Hırkaişerif beyler. Hava birinci mülâzimliğinden w yüzbaşılığa terfi edenler Namık Beşiktaş, Arif İstanbul, Eşref Bursa, Şakir Yanya, P, Te- bas İstanbul, Hikmet Çengelköy, | Btanbul, Ekrem Adana, 1, Gavsi Topkapı, İsmail Hakkı Karahisar, ihsan Beşiktaş, (A, Niyazi Fatih, Muhittin Edirne beyler. Hava mülâzimliğinden birinci © mülâzimliğe terfi edenler * 1 İsmail Hakki İstanbul, Namik İstanbul, Sadettin Kadıköy, A. Ke- mal Van, Kâmil Cihangir, Şevket Erzincan, Ahmet Trabzon, A. Nu- yettin Saraçhane, İrfan İstanbul, İsmail Hakkı İstanbul, Cevat İs- tanbul, Naci İstanbul, Hasan Van, Reşat İstanbul, A, Suat İstanbul beyler, ğ İstihkâm kaymakamlığından miralaylığa terfi edenler M. Şükrü Tekirdağ, Şerafettiri Gelibolu beyler. istihkâm binbaşılığından kayma: hamlığa terfi edenler A, Cemal Şehzadebaşı, A. Şe- kip Erzurum beyler. İstihkâm yüzbaşılığından binba- şılığa terfi edenler A. Nuri İstanbul, Yusuf Ziya Ortaköy, 5. Sırrı Bolu beyler. İstihkâm birinci mülâzimliğinden yüzbaşılığa terfi edenler A. Kâmil İstanbul, M. Bahact- #in Serez, Şeref İstanbul, Şerafet- tin Bursa, Mehmet Tilveş, Fehmi Kudüs, H. Cavit İstanbul, Ismai Adil Revan, Rahmi Erzincan, Nail istanbul, Osman Erzincan, A, Kemal Giresun, M. Raif Erzin- can, Ekrem Emirgân beyler, Muhabere binbaşılığından kay. makamlığa terfi edenler ömer Sabri Sıvas, Şükrü Erzu- Tum, Azmi Erzurum beyler, Muhabere yüzbaşılığından binba şılığa terfi edenler İM. Sıtkı Girit, A. Cevat Bursa, X. Akif İşkadra, Suphi Harput İ beyler, | Muhabere birinci mülâzimliğin. | den yüzbaşılığa terfi edenler HH. Kadri İstanbul, Celâdet Pre- veze, Necmettin Eyüp, Yusuf Ziya | Perşembe, İsmail Hakkı Kartal, Bürhanettin Koçana, Cevdet Ça- İ talca, A. Şevki İstanbul, Haydar İstanbul, Memduh Şam, Celal Js- tanbul beyler, Muhabere mülâzimliğinden birinci mülâzimliğe terfi edenler Küzim Suşehri, M. ihsan İstan- bul, Enver İstanbul, Cemalettin Çorlu, Nazmi Bursa, Şevki fstan- bul, Fikri Erzurum, Necmettin OL #i, A. Sirri Çengelköy, Necdet Bur- 8a, Hamdi Bursa beyler. Demiryolu kaymakamlığından “ miralaylığa terfi edenler M. Nazmi bey Kozana, Demiryolu yüzbaşılığından binba- çılığa terfi edenler M. Fazıl İstanbul, Hasan Taki sin Sındırgı, Yaşar Mustafapaşa, Hayri Aksaray, Kemal Divitçiler, A. Hikmet Yanya beyler. Salâhattin İstanbul, tin Perşembe beyler. Harita kaymakamlığından mira- aylığa terfi edenler Mehmet bey Kazancılar. Nizamet- Harita binbaşılığından kaymaz kamlığa terfi edenler Salâhittin Ahmediye, Ziya Ka- pıağzı, M. Şükrü Dağistan, Ah met Davutpaşa, kin Fatih, Seyfettin Edirne, Sedat M. Cemal Üsküdar, Cemal Gala- ta, beyler, “ Harita yüzbaşılığından binbaşılığa terfi edenler 1, Ethem Harput, Sadi Elmali, Mahmut Kocamustafapaşa beyler. Harita birinci mülâzimliğinder yüzbaşılığa terfi edenler |" Tahir İstanbul, İsmail Hakki Üsküdar beyler. Harita mülâzimliğinden birinci ilâzimliğe terfi edenler Hayri bey Üsküdar. ” Otomobil binbaşılığından kayma- kamlığa terfi edenler Ferit bey Karahisar. : Otomabil yüzbaşılığından Binba- Başılığa terfi edenler Hamdi bey Yer Otomobil biri den yüzbaşılığa terfi edenler A. Hilmi bey İsparta. Nakliye kaymakamlığından mira- laylığa terfi edenler Veli bey Beyazıt, Nakliye mülâzimliğinden birine mülâzimliğe terfi edenler Közm Edirne, Nurettin Erzu- Tum, İbrahim Söke, Süleyman Boz- kır, Nihat Erzurum, O. Nuri Edir- ne, Bahri Adapazarı, A. Rıza İs- tanbul beyler. Fen ve sana! kaymakamlığındanı miralıylığa terfi edenler Tevfik Srvas, Sait Çankirı, Ce- mal İstanbul, Musa Selânik beyler. Fen ve sanat binbaşılığından kaymakamlığa terfi edenler Ahmet Gelibolu, A. Muharrem Istanbul, Osman Çankırı beyler. Fen va sanat yüzbaşılığından binbaşılığa terfi edenler Cavit Topkapı, A. Remzi Selâ- nik, M. Remzi Çanakkale, M. Sa- dettin Aşıkpaşa, beyler. Askeri fabrikalar kaymakamlı. Zından miralaylığa terfi edenler A. Seyfi Edirne, Emin Edirne beyler, Askeri Fabrikalar binbaşılığındanı kaymakamlığa terfi edenler Ferit Vefa, O. Nuri Çukurçeş- me beyler. Askeri fabrikalar yüzbaşılığından binbaşılığa terfi edenler Hayri Istanbul, Fahrettin Da- vutpaşa beyler. “Askeri fabrikalar birinci mülâzim- liğinden yüzbaşılığa terfi edenler A. Rıza bey Bursa, Levazım kaymakamlığından mi- ralaylığa terfi edenler A. Bican Fındıklı, Hamit Doğan: cilar, A. Hüsamettin Görbakal, M. Remzi Çankırı, Ahmet Unka- panı, M. Tevfik Erzurum, A. Hay- dar Beşiktaş, Nurettin Edirne, Mustafa Samsun, Şevket Kıztaşı, İhsan Çanakkale, İsmail Hakkı Çankırı, Mustafa Hasköy, Y. Ham- di Valideiatik, Muhittin Erzin can, Refik Filibe, Abidin Isparta, Cemal Aydın beyler, Levazım yüzbaşılığından binba- şılığa terfi edenler “Ahmet Trabzon, Hüseyin Geb- Ze, M. İsmail Edirne, A. Lütfi Kü- tahya, A, Hamdi Yozgat, Server Üsküdar, Refik Beşiktaş, Ali Cer- rahpaşa, M. Şehabettin Mimarsi- nan, Memduh Edirne, A. Fethi Kocamustafapaşa, Necip Manas tır, Ziya Yakova, Fevzi Edirne, H. Kâmil Ayasofya, Sait Van beyler, Levazım birinci mülâzimliğinden yüzbaşılığa terfi edenler Cevfik bey Bu Levazim mülâzimliğinden birinet mülâzimliğe terfi edenler Hüsamettin Eğirdir, Abdurrali- man Konya, Cevdet Üsküdar, Sa- im İstanbul, Fehmi Edirne, H. Sabri İstanbul, Muammer Ohri, Mahmut Antalya, R. Niyazi Bur- sa beyler. Tabip kaymakamlığından mira laylığa terfi edenler N. Zeki Kastamonu, M. Şaban İstanbul, Raşit Küçükpazar, Az- mi Sıvas, A. Şekip Ayıntap, A. Ne- cati Tekirdağı, Ş. Fikri Kazan, Nihat Beşiktaş, Köz Trabzon beyler. Tabip binbaşılığından kayma. ' kamlığa terfi edenler M. Kemal Ordu, Hüseyin İz mir beyler. Tabip yüzbaşılığından binbaşılığa terfi edenler M. Niyazi İstanbul, M. Memduh Bursa, İbrahim İstanbul, M. Tev- Aydın, M, Sadettin İstanbul, | Giyabetullah Ejderhan, 5. Sami “Antalya, M. Cemal İstanbul beyler, Eczacı kaymakamlığından mira laylığa terfi edenler M. Ragıp Diyarıbekir, Suphi İs- tanbul, Osman Boyabat, A. Naz- mi Bakırköy beyler. Eczacı binbaşılığından kayma kamlığa terfi edenler 5. Nuri Erzincan, O Vasfi Er- zurum, H. Süreyya İstanbul, A, Nari Girit beyler, Eczacı birinci mül yüzbaşılığa terfi edenler M. Celâlettin Kalkandelen, H. Nurettin İstanbul, Necati Lofça beyler. Kimyager binbaşılığından kayma. kamlığa terfi edenler M. Tevfik Haydarpaşa, A. Ni- Yazi İstanbul beyler, Kimyager birinci mülâzimliğindeni yüzbaşılığa terfi ederler M. Nermi bey İstanbul. Dişçi yüzbaşılığından binbaşılığa terfi edenler Sadrettin bey Nişantaşı, Baytar kaymakamlığından mira- laylığa terfi edenler A. Hamdi Kayseri, İsmail Kar: canhmet, Ali Bosna, Arif Üski dar, M. Hamdi Taşlıca, M. Nuri Selimiye, Halit Akhisar beyler. Baytar binbaşıığından kayma- kamlığa terfi edenler ğa terfi edenler Cemil İstanbul, Cevdet bul, Vecihi Pürgos, ihsan İstan. İstan. bul, M. Nazım Amasya, İbrahim Girit, ihsan Tek Abdurrah- man Debre, Lütfi Naliç, İrfan Us- küp beyler. İkinci sınıf hâkimlikle birinci | sınıfa terfi edenler M. Rasim Seniçe, M. Münir Se- M. Emin Serfiçe beyler. Üçücü sınıf kâkimlikten ikinel sındfa terfi edenler İsmail Hakkı bey Beşiktaş. | Dördüncü sınıf hâkimlikten üçüne cü sıf terfi edenler Nazım Necip Giresun, Haydar istanbul, Ali Rıza Sıvas, Mustafa Erzurum. M. Fehmi Yenicik Var dar beyler. Beşinci sınıf hâkimlikten dördün. cü sınıfa terfi edenler Fahri Ankara, M, Sadık Yan. ya, Selâmi İzmir beyler, Altıncı sınıf hâkimlikten beşinci sınıfa terfi edenler Akif bey Trablusgarp. Devamı 1