11 Eylül 1934 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 7

11 Eylül 1934 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 7

| İl Ydında bayram asıl geçti? münasebetle muhtelif i , Kulüpler karşılaştılar AŞİDIN, (Milliyet) — Aydın 2 Cumhuriyetin temeli ü- kurulduğu büyük baş andanlık savaşımın 12 nci yıl tümü dün Aydında her yıldan * İda canlı daha coşkun kutlulan- öğleden evvel başta vali bey hi, ğu halde fırka, halkevi, reis : », Zaları daire müdürleri cemiyet ) Müessesat dairesine giderek büyük Türk © İşiiunu kutluladılar. Bundan son- a eh âbidesinin önündeki ann yer alan asker, jan- sporcular ve mekteplileri Sabri beyi milli mücadele i ik ennhüribösini ys Rs söyledi. Çok parlak bir re merasim zona: erdirildi. C. Ki rid'büy de bir b hi e Fırkası ve halkevinde bayram- ğüleden sopa halayi bimeyel mintaka atletizm müsabaka- İkyapıldı. Binlerce ve en çok sa- “İlan kulübe halkevi kupa ve ma verildi. Başta vali ve ku yel beyler olmak üzere saha te kalabalıkla dolmuştu. As- yi i » Muzıka istiklâl marşını çalarak İsime başlandı. Mıntaka heyet- de dahil olduğu halde müsaba- İkETA iştirak © eden askeri, sanat ME Ayan ve Çine er ku İiğieri bir resmigeçit yaptılar. Res işiöçitten sonra mitaka reisi Def- İç âr Nafiz bey bir nutuk söyle- “18 müsabakalara başlandı. 100 Metre düz koşuda — Fikret | ? (Aydın) birinci, Mustafa bey | li ikinci Muharrem (Çine) r Halat çekmede Çine - askeri ta- Ve Sanat mektebi - askeri ta- işe her ikisinde de askeri takım bi- İlle atma Ziya boy (Sanat) bi İ, Süleyan bey o (Çine) ikinci Şan bey (Askeri) üçüncü. İSO metre sürat koşusu Fuat bey İşm) birinci, Muammer bey (Sa | İli, ilkinci, Niyazi bey (Askeri) ü İrmik urun atlama; Ziya İğ (Sanat) birinci, o Ahmet bey ik ekeri) ikinci, Hulki bey (Çine) 0 Metre yarı mukavemet ko- # Ziya bey (Sanat) 6 dakika iyede birinci, - Abdülkadir (Aydın) ikinci, Osman efen- İz İ Metre koşuda; Ziya bey (Sa- İğ birinci, Mustafa bey (Aydın li “İ; Ahmet bey (Askeri) üçün- 2) Metre bisiklet koşusu; 8 da- SI saniyede Tahsin bey (Çi- birinci, Mustafa efendi (Ay. (Askeri) çarparak dü İigfünden müsabaka harici bı. “alı. Ahmet bey (Askeri) (çürildr. Dizi atma; Mustafa bey ÜRÜ 17,44 metre atarak birin- iii ilssnn bey (Askeri) 17 metre 4,2 alarak yüksek atlama: Fikret «D») 150 birinci. 14, sr üç kulüp 1,30 Ja hepsi i- sayıldılar. VİD Metre koşuda: Mustafa (Sa- İliş, birinci, Mehmet (Askeri) HİR 4x100 bayrak koşusunda: mektebi birinci, Aydın ilein- kulübü de üçüncü. iy V Adım uzun atlamada; Ahmet İÇ (Askeri) birinci, Osman bey i iç N in reisleri kumandan- || bey teftiş etti, Kıdemsiz| ç Sanat mektebi 35 sayı birinci, Aydın 26 sayı ile ikinci Ky? 25 sayr ile üçüncü ve Çine 20 N le dördüncü oldu.. tâfatlar halkevi reisi Neşet arafından dağıtıldı. Birinci İtal, mektebi takımı halkevine eee tezahürat yaptı. I zabitan yurdunda biraile i tertip edildi. Halk, bele- v ırka meydanında toplan- iğ bomba ve diğer patlayıcı ve ül, Bilerek gep esime kadar Fi meydanından fişek, Sölendirildi. | aks Hilâliahmeri eğlencesi Sivaslılar dört eylül kon- gresini kutluladılar Bilhassa Gazi Hz. nin odası sabahtan akşama kadar doldu, boşaldı yi Sivas kongresinin toplandığı lise binası SIVAS, (Milliyet) — Geçen se- ne Meclisi umuminin verdiği bir kararla Sivas kongresinin açılma günü olan 4 Eylülün bir bayram ola rak kabul edilmesine, ker yıl mera- sim yapılmasma, Lise salonundaki Gazi odası gezilirken inkılâp sava- şına hız veren bu yuvanın görülme- sine ve 4 Eylülün tarihteki hakiki çehresini aydınlatabilmek için bü- yük tezahürat yapılmasına karar verilmişti, 4 Eylül 1919 perşembe günü öğ- leden sonra kongre Sivas lisesinin calonunda toplandı. Sivas kongresi nin ana hatları canlı ve. tarihi bir gündür. Bütün müesseseler, evler dükânlar bayrak ve çiçeklerle do- natılmıştı. Asker, zabitan memur , talebe ve bütün Sivaslılar merasim meydanında yeralmış bulunuyorlar dı. Sivasın çok sevdiği genç bele- diye reisi kürsüde halka hitap etme ye başladı. 4 Eylülün bütün şumullü bir 'za- hını yaptı. Başta kıymetli valimiz Süleyman Sami bey ile fırka ku- mandanı İlyas paşa belediye reisi Hikmet, fırka reisi Hüseyin Veli beylerle belediye ve halk fırkası mensupları (o memurlar, zabitan, halk lisenin üst kısmındaki Gazi 0- dacını gezmeğe başladrlar.. Büyük kurtarıcınn inkılâp savaşını hazır- ladığı oda bütün Sivaslılarla dol du, boşaldı. Halk meydanlıklarda milli oyunlar oynıyor, inkılâp tür- küleri söyliyerek tezahüratta bulu- Buyordu. Sivas bugün çok güzel bir bay- ramsa geçirilmesine | sahne oldu Saat beşte Cumhuriyet Halk Fır kasmın bahçesinde davetlilere bir çay ziyafeti verildi. Gece fener a layları tertip edilerek (askeri ve sanatlar evinin mızıkaları geç vak- te kadar muhtelif parçalar çaldılar Gece bütün sehir aydınlıklar için- de yanıyordu. Lisenin ön kısmına i- lâve edilen bankonun üzerine elek. trikle “ 4 Eylül 1919 Sivas kongre- si,, yazılmıştı. Bütün Sivaslılar bu ünlü güne yakışır bir bayram yap- tı. Sivaslı, Cumhuriyete temel atma günü olan 4 - Eylül 1919 bayramını büyük sevinçler içinde kutluladı. —ğ—ğ—ğşşşşm Aydında bir cinayet AYDIN, (Milliyet) — Evvelki gece Hükümet yanında feci bir ci- nayet olmuş bir sabıkalı, vazife ba- şında bir bekçiyi 7 yerinden bıçak- lamiştır. Hâdise şöyle olmuştur.: Zabıta şüpheli bisisinin geceleri şehirde dolaşmakta olduğunu tes- bit ederek bunun kollamağa başla- mıştır. Bekçi Süleyman tarif olu- nan şekilde bir adamı mmtakasın- da görünce kim olduğunu sormuş nüfus kâğıdını alarak tetkik eder- ken Denizlinin değirmen önü ma- hallesinde İbrahim paşa oğulla- rından 30 yaşında Ibrahim adında- ki şerir bekçiyi kasığından bıçak. lamış ve yere düşünce arkasından beş defa daha bıçak saplamış, bi- raz gitmiş, tekrar gele:ek bir daha bıçak sokmuş ve jandarma koğuşu- mun önünden (okaçarken devriye sıkmak üzere atını hazırlayan Naci onbaşı tarafından görülmüştü. Na-. <i onbaşı şüpheli gördüğü bu şah- sı için silâhını bile al- madan atma atlamış ve takibe baş- lamıştır. Takip çok uzun ve yorucu olmuştur: Şerir bir iki defa bıçak- la Naci onbaşıya bücüm iş, Naci onbaşı palaska — kayışile bu taarruzlaı defetmiştir. Şerir rum mahallesi yıkıkları arasında izini kaybetmeğe uğraşmış, fakat jandar mamız peşini bırakmıyarak niha- yet yakalamış ve merkeze getirerek teslim etmiştir. “İbrahim adliyece tevkif edilmiş. ve inin yaralatı sek ağırdır, memleket hastahanesinde i dilmektedir. iş era Perteğin eski kaymakamı ELAZIZ, (Milliyet) — Vilâyeti. mizin kazası olan Perteğin pek çok sevilen kaymakamı Kemal bey terfian Bingöl kaymakamlığına tâyin edilmiştir. Bir senedenberi Pe:tek kayma- kamlığında bulunan ve kendisini muhitine çabucak sevdiren ve bu- lunduğu kısa bir zaman içinde ka. zada bir çok yenilikler vücude ge- tiren Kemal beyin Pertekten ayrıl. ması dolayısile Pertekliler çok mü- teessir olmuşlardır. Aydın ve mülhakatında kurtuluş bayramları AYDIN, (Milliyet) — Vilâyeti- mizin kaza ve nahiyelerinde kur. tuluş bayramları kutlulanmakta. dır. Kurtuluş bayramları bu sene geçen seneden daha canlı ve parlak bir surette kutlulanıyor. Nazilli ka- zasile atça ve Sultanhisar nahiye - | lerinin — kurtuluş © bayramridi, Nazilli © bayramına Aydın Halk Fırkasr o reiri O Etem ve Halkevi reisi | Neşet Beyler de iş- tirak etmişlerdir. Sabahleyin yapı- lan istirdat © merasimile öğleden sonra tertip olunan zafer alayı ha- kikaten emsalsizdi. Gece Halkevi salonunda bir müsamere verilerek Himmetin oğlu piyesi temsil edi miş fırka reisi Ulvi ve halkevi reisi Sami beyler birer nutuk söyliyerek kurtuluş günlerinin / hatıralarını canlandırmışlardı. Sultanhisar ve atça nahiyelerinde de istirdat o merasimleri ve zafer alayları yapılmıştır. o Dün Nazilli atça ve Sultanhisar baştan başa tak Türk bayrakları ve defne dallarile süslenmişti. Bu vesile ile belediye- ler fırka ve halkevi büyüklerimize tel yazılarile şükran ve tazimlerini bildirmişlerdir. Gedizde belediye faaliyeli GEDİZ, (Milliyet) — Gedizin çalışkan belediyesi şehir dahilin- deki lâğım ve yolların bir kısmını yeniden yaptırmıştır. Bir kısmını da tamir ettirmektedir. Camii ke- bir mahallesinde yeniden başlıyan geniş yolun o lâğım ve kaldırımı ile ikinci olarak gene Camii kebir mahallesinde mevcut iken kâmilen yıkılarak yeni baştan yapılan za. * mana uygun halânm inşaatı hitam bulmuştur. Altı ay içinde umulmayan fayda- z meydana getiren belediye. miz memleketin yakın bir zamanda elektrikle için çalışmakta. dır Projeler hazırlanıyor şimdiden bazı müesseselerle anlaşmak üze- re ye devam olunmakta. SALI 1 EYLÜL 191 | lerek yoluna devam etmiş. Atça ile YENİ NEŞRİYAT Holivut Holivet'an 12 Eylül nüshası il li va ie yl m zengin ” Salon mscmuası 11 | Kamyonete Çarpan tren Sultanhisar ilersindeki kaza nasıl oldu? AYDIN, (Milliyet) o — Nazilli | belediyesine ( yazılı ve kuyucaklı Mehmet Nedim şirketine ait zafer aklı kaptı kaçtı otomobili Nazilli- den on yolcu alarak Aydına hare- ket etmiş. Yolda makine iki defa bozularak stop yapmış. Tamir edi. Sultanhisarı arasında kır kahvele- rinden geçerken demiryolu üzerin- | de makine tekrar bozulmu ve kap- tı kaçtı demiryolu üzerinde kal mıştır. Bu sırada (o Nazilliden 46 yüklü vagonla Aydma gelen ve ma- kinist Ali Mustafa efendi idaresin- katarı kaptı kaçtınm kaldığı yere 40 - 50 metre uzaktaki virajı dön- müş ve makinist yol üzerinde kap- tı kaçtıyı görünce bir taraftan dü- dük çalarken, bir yandan da tre- nin hızmı kesmiş ve durdurmağa alışmıştır. Fakat çok uzun ve yük- lü olan tren birdenbire durdurula- mayarak kamyonete çarpmış çe par çalarmı ıskarasının üstüne alarak 40 metre kadar sürdüten sonra du- rabilmiştir. Tren düdüğünü ve gü- rültüsünü duyan sekiz yolcu hemen kamyonetten atlamışlar, çarpışma eshasında inmeğe çalışan Kadıköy. lü Ayşe adında bir kadın 20 metre kadar ileri fırlayarak ayağından, başından ve belinden hafif surette yaralanmıştır. Kamyonetin içinde kalan kocası İsmail ağaya bir şey olmamıştır. Karı koca Aydma geti- rilerek memleket hastahanesine ya. Urılmışlardır. Bu gibi yük ve yolcu taşıyan kamyonetlerin ve otomobil, lerin sık sık muayene edilmeleri zumunu daima yazdım. Daha bü. | yük kazalara meydan vermemek üzere bu işin alâkarlarca dikkatle ele alınması lâzımdır, kanaatinde- yim. Bu nefis haftalık âile mecmuası üçer renku iki kapak vesmile çıktı. o Venüs korsanları isminde heyecanlı bir roman, ne aldığı meşhur Li ve ruh resimleri, salon oyunlarından po. ker yazılarile karikatür ve mizah sahife lerini okuyunuz. İstanbul Etnoğrafyası A. Baha Beyin mecmua ve gazeteler. de şimdiye kadar “İstanbul Etnografya" gra ait çıkmış raekaleleri toplu bir kitap halinde intişar etmiştir. Güzel bir tetkik eseri olan bu kitçbı karilerimize tavsiye ederiz. —————————— Kadıköy sulh icrasından : Bir borcun “emini istifası o zımnmda mahcuz olup satılarak paraya çevrilme. si mukarver bulunan muhtelif cins ev eşyası 169-934 pazar günü saat 10 dan 12 ye kadar Göztepe çarşısında açık artırma ile satılacağından yüzde iki buçuk resmi dellâli; iye Müşterisine ait olmak üzere taliplerin mezkör | gün ve santto mahallinde bulunacak memura muracaat eylemeleri ilân olunur.933-1953 (2471) ——— —-. Devredilecek İhtira Beratı © Bağlanmış maden çenberler ve bun- lara mahsus makina, Zakkındaki ihtira için İktisat Vekâleti Sanai Umum Mü- dürlüğünden istihral edilmiş olan 31 Ağustos 1930 tarih ve 1383 numaralı ih- ira beratınn ihtiva ettiği hukukun bu kere başkasma devir voyahut icara Ve rilmesi teklif edilmekte olmakla bu hu- susta fazla nalümat o edinmek isteyen zevatın İstanbul'da, Bahçekapu'da Taş honda 43-48 numaralarla mürakkam ilarehaneye müracaat eykmeleri ilân olunur. (2465) Devredilecek İhtira İlâ < Bika gla re anna imaline mahsus usul, hakkındaki ihtira için İktisat Vekâleti Sanai Umum Mü- dürlüğünden istihsal edilmiş olan 19 Teş rinsani 1332 larih ve 1493 numaralı ih- ira beratıaın ihtiva ettiği hukukun bu kere başkasına devir veyahut icara ve. rilmesi teklif edilmekte olmakla bu hu. susta ii malümat edinmek isteyen ze. yatın İstanbul'da, o Bahçekapu'da T, esma 43-48 numaralarla üakieii ii 'ye müracaat eyi Mae lemeleri ilân o- | . MAKİNE - VOTÖR martesi başlanıyor. Eski talebenin mek- tepte bulunma LAKLI MOTORLER şubesi ile E- LEKTRIK ve TELSİZ TELGRAF şu- belerinde tedrisata başlanacaktır. ZARI sınıf vardır. ler şubelere girerler. doğrudan doğruya meslek şubelerine a- lanır. Bu şubelerin müddeti iki senedir. muhabere ile ders verilir, Kayıt mua- melesine başlanmıştır. Izahat almak ve kayıt olmak için : Murahane caddesinde kâin makine Motö elekrik mektebine müracaat edilmelidir. ELEKTRİK MEKTEBİ 1 — Tedrisata 6 Teşrinicvvel 1934 cu- 2 — Ayni tarihte DİESEL ve İNF- 3 — İlk mektep menzunları için IH- Bu sufları bitiren 4 — Orta mektop tahsili olan talebe 5 — Mektep yalnız neharidir. 6 — Taşrada bulunan © makinistlere Galata Çinili rıhtım hani arkasında Gayrimübadiller Takdiri kıy. . met Komisyonundan; de bulunan 23 numaralı marşandiz | 12 Eylül Çarşamba 1539 Numaradan 1665 Numaraya kadar 3 Perşembe (1666 15 ,, oCumartesi 1758 16 ,, Pazar 1899 17 ,, o Pazartesi (2050 Alacakları yekünu 10,00 0 liraya kadar olan numaraları yukarıda sösterilen gayri mübadillerin nisbetinde nakit istihkaklarını ” 1757 s5 vi 1498 ,, ” 2049 ” ” 218 , " ve karar binde 4,3 almak üzere hizalarında gös- terilen günlerde'komisyona m üracaat etmeleri. (5636) Bandırma Malmüdürlüğünden: Muamele versrisinden borçlu Gönenli Remzi Beyin mül- kiyetine ait tahsili emval kanunu ahkâmma tevfikan tahtı hacze almıp satılığa çıkarılan 20000 lira kıymetindeki fabri- ka binasile 29 parça alât ve edevatına 21 gün müddet müzaye de içinde talip çıkmadığından 10 gün müddetle hazine na- mına muamelei feragiyesi icra kılımmak üzere askıya alm- dığından 19 Eylül 934 tarihine müsadif çarşamba , günü saat 15 de Bandırma İdare Hey'eti nce son müzayedesi icra kılına- cağı ilân olunur. (5639) 1. F, Kıt'at ihtiyacı o için (18,000) kilo kuru fasulya a- | leni münakasa ile alınacaktır. İhale 12-9-934 çarşamba gü nü saat 15 dedir. TTaliplerin nümuneyi görmek üzere her gün Fiındıklıda Satınalma ko- | misyonuna müracaatları ve iha İeye iştirâk edeceklerin o gün vaktinde Satmalma komisyo- nunda bulunmaları. (108) (5570) 1. F. Kıt'atı hayvanatı ihti- yacı icin 341 ton saman kapa- k zarfla münakasaya konmuş- tur, İhalesi 12-9-934 çarşam- ba günü saat 15 dedir. Taliple- rin sartnameyi görmek üzere Fındıklıda Satınalma komisyo nuna müracaatları ve ihaleye iştirâk edeceklerin de teminat ve teklif mektuplariyle birlik- te Satınalma komisyonunda ha zır bulunmaları.(110) (5572) Bakırköy Barut Fabrika- ları muhafız kıt'ası hayvanları için (9000) kilo Arpa pazar- lıkla mubayaa edileceğinden perşembe günü, saat 14 de Fab vermek istiyenlerin 13-9-934 rikada Satınalma Komisyonu- na müracaatları. (580) (5526) ör sie 5939 Devredilecek ihtira beratı “ Haşaratla mücadele cezasını makta. da daha muvafık bir şekilde istihzar u- salü” bakkındaki ihtira için istihsal o- lunan 29 Ağustos 1932 tarih ve 1476 numaralı ihtira beratının ihtiva ettiği hukukun bu kere başkasına devir veya» hut icara verilmesi teklif edilmekte ol makla bu hususta fazla malümat edim mek İsteyen zeratm İstanbul'da, Bah- çekupu'da Taş hanında 43-48 numaralar- da mukim vekiline müracaat eylemeleri ilân olunur. (2320) 5864 ———— Devredilecek ihtira beratı “ Haşaratla mücadeleye hadim gaz neşreden patron,, hakkındaki ihtira için istihsal edilmiş olan 5 Eylül 1932 tarih ve 1483 numaralı ihtira beratımın ihti- va ettiği hukuk bu kere başkasına devir veya icara verileceği teklif edilmekte ol- makla bu hususta fazla malümat edin. mek isteyenlerin Istanbul'da, Bahçeka- pu'da Taş hanında 43-48 numaralı ida- rehaneye müracaat eylemeleri ilân olu- > (2321) 5865 VAPUR CULUK TURK ANONİM ŞİRKETİ İSTANBUL ACENTALIĞI Liman elefon: 22925. Han, Izmir sür'at yolu SAKARYA vapuru Her PERŞEMBE günü saat 16 da Galata rıhtımından kalkar doğ- ru İzmire gider. Bu vapur ber pazar günü saat 16 da İzmirden kalkıp doğru İstanbula gelir. Bilamum İzmir yolcularına © 49 tenzilât, İstanbal 2 inci iflâs memurluğundan: Feriköyünde oturmakta ve Galatada kunduracılıkla meşzul bulunmakta olan Mikail Zipciyan ef, iflâsi 8-9-934 tarihin- de açılıp tasfiyenin adi şekilde yapılma sına karar o verilmiş o olduğundan : 1 — Müflüste alacağı olanların ve istih- kak iddiasında bulunanların alacaklarını ve istihkaklarını ilândan bir ay içinde 2 inci iflâs dairesine gelerek kaydettir. meleri ve delillerini (senet ve defter hu lâsaları ve'snire) sütl veya wsaddak su rellerini tevdi eylemeleri. 2 — Hilâfe- na hareket cezai mesuliyeti müstelzim olmak üzere müflisin borçlularının aynı müddet içinde kendilerini ve borçlarını bildirmeleri, 3 — Müflisin mallarını he ne sıfatla olursa olsun ellerinde bulun- duranların o mallar üzerindeki hakları mahfuz kalmak şartile bunları aynı müd det içinde daire emrine tevdi etmeleri vo etmezlerse makbul mazeretleri bu- lunmadıkça cezai mesuliyete uğraya- cakları ve ruçhan haklarından mahrum kalacakları, 4 — 15-9.934 tarihine mü- sadif Cumartesi günü saat 1530'da a lacaklıların ilk içümma gelmeleri ve müh lis ile müşterek borçlu olanlar ve kefil. lerinin ve borcunu © tekeffül eden sair kimselerin toplanmada bulunmağa hak- ları olduğu ilân olunur. (2463) ————--------— İstanbul asliye mahkemesi üçüncü har kule dairesinden : Diyunuumumiye muhafaza motöründe müstahtem iken yedi senedenberi tegay- Yüp eden hayat ile memaü meçhul bu- Vunan Hasan Fehmi efendinin gaipliğine karar verilmesi talebile Mükerrem Ha- | nım tarafından bar arzuhal vuku bulan müracaat üzerine icra kılınmakta olan tahkikatnda mümaileyh Hasan Femi e- fendinin hayat ve mematından malümü- tı olanların mahkemeyi haberdar etmeler ri lüzumunun ikinci defa ilânına karar verilmiş olduğundan ber Omucibi ka- rar mümaileyhin akibetinden haberdar olanlarm © mahkemeye O müracaatla 9idri 599 No, ile malümat vermeleri ilâm olunur, (2456)