12 Eylül 1934 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

12 Eylül 1934 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

© TARİHİ TEFRİKA: 141 İttihat ve MILLIYET ÇARŞAMBA 17 EYLUL 1934 Terakki! | (BAHAEDDIN ŞAKIR BEYİN BIRAKTIĞI VESIKALARA GORE) 7 Her hakkı mahfuzdur. Yazan: A. C. Istipdat devrinde Beşiktaş muhafız- lığı gayet mühim roller oynardı Terakki ve Ittihat cemiyetile alâ- kasını münhasıran şahsi menfaate inhisar ettiren bu gibi aza eksik de- ğildi. Hattâ bunların pek tehlikeli olanları bile vardı. Çünkü onlara vaktile cemiyet esrarı fâş ©- dilmişti. Onlar cemiyetten ay- rıldıktan sonra bu mey dana © çıkarmaktan (o çekinmi- yorlardı. Bereket versin bu gibi- lerine pek nadir tesadüf ediliyordu. Meşrutiyetten evvel cemiyetin es- rarına vakıf iken Pariste ve Mısir- da bulunduktan sonra (İstanbula dönen ve Abdülhamide casusluk et- meğe başlıyan bir Fazıl bey vardı. Sözünden dönenler içinde azılı ola- ni bu Fazıl beydi. Fazıl Bey Istanbula geldikten sonra doğru gidip Beşiktan muhafı- zı Vasıf paşayı görmüştü. Yıldızın Beşiktaşta olması dolayısile istip- dat devrinde Beşiktaş muhafızlı. ğı gayet mühim bir rol oynardı. Fa. zılın İstanbula gelir gelmez gidip Vasıf paşayı görmesi nazarı dikka- ti celbetmişti, Onun İstanbula gitti- ği Paristen İstanbul ( teşkilâtına yazılmış olduğundan Fazıl Bey a- dım adım takip ediliyordu. Bereket versin Cemiyetin Istanbul teşkilâ- tma mensup olanlar içinde Fazıl beyin dostları vardı. Fazıl Bey bu dostlarınm cemiyete mensup olduk- larını bilmediğinden bunlar kendi- sile derhal temasa gelerek sözün- den dönen ve Abdülhamide sır ifşa ederek para kazanmak istiyen bu eski dostlarının fikirlerini öğren- meğe başlamışlardı. Öğrendikleri- ni aşağıdaki suretle Pariste Terak- ki ve İttihat merkezine bildirmiş- lerdi: “ Fazıl Beşiktaş muhafızı Va- sıf paşa vasıtasile cumartesi günü sabahleyin saat üçte (alaturka sa- at) mabeyine götürülecektir. Bu iş için Vasıf paşaya bir irade gel. miştir. Fazılın bundan böyle Vasıf paşanın maiyetinde istihtam edile- ceği söylenmektedir. Arkadaşla- rımızdan birisi Fazıldan şunları öğ- renmeğe muvaffak olmuştur: Fazıl Terakki ve ittihat cemiye- tinin veliaht Reşat ve Şehzade Yu- suf İzzettin efendilerle muhabere ini bildiğini ve ciddi vesaikile isbata muktedir olduğunu söyle- mektedir. Paristen İstanbula gön- derinlen ve şehzadelere ait olan mektupların “Rouet,, ve Voltacire,, namlarına İstanbuldaki Fransız pos tahanesine geldiğine vakıftır. Bu namlar için kiralanan posta kutula. rı araştırıldığı takdirde mektupla- rın derhal meydana çıkacağını an- latmaktadır. Fransız postahanesin- dö memur olan Türk tebaasından bikmüusevinin bu işlere vakıf oldu- ğunu ve onun para ile elde edilme- si kabil olacağını söylemektedir. Pariste sizinle beraber çalışan ve kitabet vazifesini yapan bir er- meni vardır. Fazılın ifadesine naza- ran bu ermeni, şayet istediği yük- sek bir meblağ temin edilecek olur- sa Parirten mbula gelerek cemi- yetin bütün esrarını Abdülhamide bildirecekmiş. Fazıl vakitile Abdülhamide kar» şı atılan bombanın sabık serhafi- 5 Ahmet Celâletti an tertip ettirildiğini ve nn bu işiçin kırk bin ira sarfettiğini de biliyor. Bundan başka Abdül. hamidin ve dördüncü oğlu olup veliaht yapmak — istediği şehzade Bürhanettin efendinin zehir verile. rek öldürülmelerinin mukadder ol- duğuna ve bu işin kimler tarafın- dan yapılacağına da vakıftır. Fazıl ifadatında daha ile giderek bu işler için seraskerin elde edildi- ğini bile söylüyor. Şehzadeler tara- fından Parise gönderilen tahsisatın nasıl ve kimler yastıasile yollandı ğını da Fazılın bildiği şeylerden- felerin sahih olup ol- mı bilsmiyoruz. o Onuniçin keyfiyeti derhal size yazıyoruz. Şa- yet Fazıl bir mazarrat Oyapmağa muktedir ve bu omazarratın ref'i lâzım ise kendisini takip etmek için ii Fazılın arkadaşları- e fevkalâde itimadı için bundan sonraki harekâ- tıtmı da takip etmemiz kolaydır. Fazıl bey hakikaten bahsedilen o cumartesi günü Yıldıza gönderil. mişti. Orada neler söylediği tabii malüm değildir. Yalnız muhakkak olan bir şey varsa o da Fazılın, şa- yet yaptıysa, ifşaatından cemiyete bir zarar gelmemiş olmasıydı. Çün- kü İstanbuldan vuku bulan ihbarat üzerine lâzımgelen tedbirler alındı- ğından Abdülhamidin casus teşki- lâtı Fazılın iddialarını isbat ede - cek olan vesikaları elde etmeğe mu- vaffak olamamıştı. Bu hâdiseden sonra Fazıl orta- dan kaybolmuş ve bir müddet son- ra Mısırda zühur o etmişti. Onun Abdülhamit tarafından casus ola- rak Mısıra gönderildiğine muhak- kak nazarile bakıldığndan kendi- sine karşı tabii gayet ihtiyatlı bir surette hareket ediliyordu. İ:tipdat devrinde böyle dalave- reler yapanlar içinde bir de Bondi- ni isminde bir İtalyan © vardı, bu Bondini La Turguie,, namında ya- rısı fransızca ve yarısı (o italyanca bir gazete neşrediyordu. Istanbul- dan Paristeki cemiyet o merkezine yazılan bir omektupta Bondini hakkında deniliyordu ki: “Bondini İtalyan sefaretile ğer sefaretlerle münasebet peyda etmiştir. Onlardan muhassasat al. maktadır. Geçenlerde Babrâli me- murlarından birisile bir mukavele akdeterek para mukabilinde o me- murdan evrak satın almağa ve bun- ları sefaretlere satmağa başlamış- tır, Bandini esasen başkâtip Tahsin paşa ile Paris sefiri Münir Paşaya mensup âdi bir o muhbirdir. Hem devletin esrarını ifşa etmekte, hem de diğer taraftan o Abdülhamide jurnallar yağdırmaktadır.,, Bu mektubun Parise yazılmasına sebep olan keyfiyet, Bandini Te- rakki ve İttihat cemiyetine mensup olan ve Babrâlide yüksek bir mevki tutan bir zat ile münasebet peyda etmesi ve bu müna:ebetini istisma- ra kalkışmıştı. Mektupta o zatın | Paritsen yazılacak bir mektupla i- kaz edilmesi tavsiye olunuyordu, İstanbuldan Parise yazılan mek- | tuplarda daha neler tavsiye edili. yordu ama, bunların hepsi tavsi- yeden ibaret kalıyor ve hiç birisi tatbik olunamıyordu. En ziyade şeh zade Bürhanetlin efendinin Abdül. hamidin yerine geçmesine mâni ol- mak için yapılan (o bu tekliflerde, Bürhanettin efendinin zehirlenme. sinden ve sair suretle öldürül, sinden bahsedildikten başka deni- liyordu ki; — Bitmedi — İtalyada propaganda müsteşarlığı ROMA, Tİ. A.A. — Dün neşredilen bir emirname ile doğrudan doğruya hükümet reisine tabi bir matbuat ve pro- paganda müsteşarlığı ihdas olunmuştur. Bu > e Kont Galeazzo Ciano tayin vekadyo kongresi /EDİK,TLA A. — M, i, beynelmilel radyo elekrik kame keni açmıştır. ssimlerimiz Beşiktaşta yağmurdan yıkılan evi, yıldırımdan parçala - ri Çam ağacını ve sokaklar dolduran kumları gösteriyor z HARİCİ HABERLER Kolera değilmiş Fakat kuyulara kasten mikrop mu atılmış? o | BÜKREŞ, 11 (A.A.) — Mamaia- da kolera salgını çıktığı | hakkındaki haberler tekzip olunmaktadır. Kırk vak'a olmuş ve bunun seki ölümle neticelenmiş ise de Mamaia'da sular yalnız kuyulardan & alındığndan kuyulara kasten mikrop atılmış olmas sına ihtimal verilmektedir. Ba husus ta tahkikat açılmıştır. > BÜKREŞ, 11 (A.A.) — Rador a- jansı bildiriyor: Salâhiyettar mahafil, Köstence ci- varındaki askeri konakta çikan hasta lıkta kolera basili bulunmamış olduğunu kat'i surette bildirmektedirler , Hastalığın © mahiyetini tesbit için lâboratavar araştırmalarına devam ©- dilmektedir. Hastalığın hâd şekilde anterit olduğu zannedilmektedir. Amerikada grev Vaziyeti fenalaştı VAŞINGTON, 1LA-A. — Mensucat patronları grev komitesi reisi M. Gor. man'ın tekliflerini reddettiklerinden va- Ziyet! vahimleşmiştir Şark misakı Almanya devletlere gizli bir muhtıra gönderdi LONDRA, 11.A.A. — Alman masla- hatgâzarı Prens Bismark şark misakı hakkındaki Alman muhtırasmı hariciye ü » Ve-ikanm meşredik- taleple müterafik olduğu ve İngilizlerin ise matbuatta ne- şir için ısrar ettikleri bildirilmektedir. Mevcut intibaa göre muhtıra ne kabul, De de rot mahiyetindedir. Alman hür kümeti kendi mülühazaların bildirmekte ve bazı itirazatta bulunmaktadır. Mub- bra Paris, Roma ve Moskova hükümet- lerine de Alman matlahatışözarları tara" fından teğiğ edilmiştir. 12 milyon Dolar istikraz VAŞİNGTON, 11 (A.A.) — Alâ kadar mahafilde © söylenildiğine göre borçlarm tevhidi için hükümetin ak - tini derpiş ettiği 12 milyar (| dolarlık muazzam istikraz büyük © müşkülâta uğramıyacaktır Büyük harpten kalan fazla silâhlar VAŞINGTON, ILA.A. — Silâh ve mühimmat satışı hakkında tahkikat ya pan âyan komisyonunun dünkü içi mada, âzadan birisi ,büyük harpten ka- İn fazla miktarda silâh ve mühimmatın, bir Amerika şirketi tarafından, Ingiltere namma satılmış olduğunu (Solez) teslihat şirketi müd in (Amerikan teslihat) şirketine yaz- mış olduğunu bir mektup okunmuştur. Bu mektupta, Amerika hükümetinin Ja- ponyaya karşı Çine yardım için mitral. yöz ve diğer silâhlar satın alması ileri sürülüyordu. Bir Rus âliminin yüzüncü yılı MOSKOVA, 11. A.A. — Büyük Rus kimya alimi Mendelef'in doğduğunun yü züncü yıldönümü münasebetiyle Lening rad'da bir kongre açılmıştır. Kongreye Rus ve ecnebi 50 Oden fazla alim iştirak etmeklisdir. Matbuat, 1834 de doğarak 1907 de ölen Mendelef'in keşiflerini ha- tırlatarak, alimin kimya sahasındaki keş fiyatı Darven'in biyoloji sahasındaki keş fiyatı kadar mühim olduğunu kaydet- mektedir. Mendelef biberal fikirleri s9- bebiyle 30 sene tedrisalta bulunmuş ol- duğu Senpeteriburk © üniversitesinden A A Yeni bir İtalyan kruvazörü TRİYESTE, 11. A.A, — Muzio Att- tenddo isimli, Monfalkone tezgâhlarında yapılmış yeni bir kruvazör denize indi. tilniştir, M. Roosevelt'in yeni bir teklifi PARIS, 11 ALA. — Malen gazetesi Nevyorktan öğreniyor: Dönen #ayilara Hhzaran, M. Ruzvelt, bütün harp malzemesinin millileştirilme- si ve sıkı bir kontrola tabi tutulmasını başlıca devletlere teklif edecektir. Bu teklif Cenevreye, M. Norman Davis tarafından ay verilecektir. Bir Irak tayyaresi düştü BAĞDAT ,ILA.A. — Bağdat cira- rında Hindiye hava meydanma bir İrak tayyaresi düşmüş; üç zabit ile Irak hava kumandanılığına mensup beş kişi ölmüş- tür, Yanan gemiyi kasten ateş ledikleri anlaşılıyor lenler 137 kişi.. Gemi yanarken bazı kadınlar kamaralarında yatıyorlarmış NEVYORK, 11 (A.A.) — "Kate. ( olduğunu bildirerek şunları ilâve et - miştir; | — Tahlisiye sandallarında yolcu - lara nizbeten de çok fazla mikdar - da tayfalar olduğunu saklamıyorum Sandallar, güverteden verdiğim emir üzerine indirilmiştir.. Yolcular arasm da bazı panikler oldu. Makine daire- si duman dolmuştu. içeride çalışılama dığı için gemi durmuştu. angın tulumbalarının nasıl işle - hakkındaki suale, M. Varms beş tulumba kullanılmış olduğunu ve taz yilin çok fazla olduğunu söylemiş ve demiştir ki; — Tehlike işareti verildiği zaman bazı yolcular kabinelerinden çıkmak istememişlerdir. Ve zannıma kalırsa haddinden fazla içenler pek çoktu. Kazadan evvel, akşam üzeri, ta « mamen sarhoş bir halde bulunan allı kadın, lerine koltukla gö- türülmüştü. M. Varms, kaptanın cesedini alı bir tahlisiye gemisine koymak için ça hıştığını, fakat (alevlerin yolunu kapa dığını ve elleri yaralandıktan sonra avzgeçtiğini anlatmış, kaptan Vil mot'un cesedinin yandığını bildirmiş. dilen 163 kişi serlevhalı bir makale- de Nevyork Daily Nevs gazetesi, Mor. rokastl vapurunda yangın çıkmadan evvel iki patlama olduğuna dair de - illeri olduğunu bildirmektedir. Bu gazeteye göre Havanadan' gelen tel. graflar, Küba polisinin grev halinde bulunan Ward Line kumpanyaaı rıh- tım işçilerinden bazılarınn gemide is n çıkarmak ve gemiyi mahvetmek #i'e bindikleri hakkın * inları tahkik ile meşgul oldu ğunu bildirmektedir. Bu grev esnasında rıhtm işçilerin. den iki kişi ölmüştü. NEVYORK Ti (A.A.) — More - kastl faciası hükümet tahkikat komis yonu, ille şahit olarak, g. ari N dan muavini M. Vaı uhranı neticesinde, ge mi fırtma ile mücadele ederken öl - müştü. M. Varms yanğının kasten yapıl » ğını zannetmektedir. Yangın çıkt kendisine saat 2,45 de bildirilmi tir. Bu haber üzerine derhal gemi i kincisini vaziyeti anlamaya gönder » miştir. Saat 3 de, tayfaları harekete geçirmiş, yolcuları da uyandırmıştır. Varms'e yangının kasden ya » pıldığı zannı veren şey, bir sefer ev vel, gemide bir yangın çıkarılma te « getbüsü meydana çıkarılmış olması” lar. Yeni Jersey mebuslarından M. Sut fayn, kiki iyaset eden M. Hoo- ver'e gönderdiği bir telgrafta Morro » kastl'in tayfasnın tamamen dizip - linsiz ve yeni alınmış gemicilerden mü na dair malümatı oldu- M. Varma şunları tr Arthur Bagaley isminde bir tayfı (Nevyork Evening Post) gazetesine demiştir ki; — Yangın, kâğıt sepetlerine yanmış siçaralar atan sarhoş yolcular tara - fından çıkarılmıştır. Bir gemici ile ben, bu yolcuları çıkarmak istedik. Fakat itiraz ettiler. Biz de gidip baş kama- rotu aradık. Döndüğümüz zaman ha- kı tutuşmuştu Morrkası eki zabitleri de se- badet etmişlerdir. İkinci zabit M. Hakney, kaptan emir vermeden evvel denizin ortasında tahlisiye sandalları gördüğünü söylemiştir. Bu zandallar. nlar fevkalâde acele ediyor - İar-gibi idi. İM. Haknöy bütün yolcu- ların kabinelerinden çıkabilecek va « ziyette olduklarını söylemektedir. Fa kat çoğu çıkmak istememişlerdir. M. Hakney demiştir ki — Pek fazla disiplin yoktu. Zaten bu şerait altnda disiplin olamazdı. M. Freeman isminde bir başka zabit facianm Kasten yapıldığını, çünkü bir tek sigaranın yangın çıkarmaya kâfi olacağını zannetmektedir. NEVYORK, 11 (A.A.) — Son rak kamlara göre, Morrokasti'den kurtarı lknların sayısı 413 ile 425 arasinda- dır. Ölenlerin sayısı ise 132ile 137 — Zannıma kalırsa, birisi, gemi elektrik kontrolü odasına bir kundak koymuş ve kundak uzun müddet ora. göre ilk imdat işareti, saat üçü on baş geçe gönderilmiştir. Bundan sonra telsiz telarelçı gelerek benden emir istemiş ir, Tahkikat memuru kaptana sormuş. Ç Ne diye sizden emir istemiştir? Varms; — Bilmiyorum. demiş ve tayfaya tam bir itimadı arasındadır. Soyadıiçin talimatname hazırlanıy0! a — —— : Ziraat Vekilinin Orduda tetkikleri GİRESON, 11. A.A. — Ziraat Vekili Muhlis Bey dün sabah beri berinde mebusumuz Musa Kâzım B eyle Belediye Reisi ve maiyeti oldi ğu halde otomobille yayla mıntakalarına gitmiştir. Vekil Bey Kulak Kaya civarındaki ormanlarda tetkikatta bulunmuş ve ormanlarımız hakkında malümat ve izahat almıştır. Akşam belediye reisimiz tarafın dan şerefin everilen hoxusi ziyafette bulunmuştur. ORDU, 11. (Milliyet) — Ziraat Vekili Mühlis Bey bugün Vatan vapurile Giresondan ayrıldı.-Giresonluların teşyileri de karşılı kadar canlı ve coşkün oldu. Vekil Bey beraberlerinde Erzurum meb'usu Nafi Atuf Bey olduğu halde orduya çıktılar. Ordulular tarafından parlak tezahüratle karşılan dılar. ORDU, 11 (Milliyet - Yıldırım) — Ziraat vekili Muhlis Bey Ord da dört saat kalacak, Vatan vapurile Istanbula gidecekti. Fakat, şerefine halkevinde verilen ziyafette gençlerin ısrarlari zerine hareketini tehir etti ve Orduda kaldı. ANKARA, 11 (Telefonla) — Dahiliye vekâleti | kânunasani 955 tarihinde meriyete girecek olan soy adı kanununun tatbik suretini SÖ teren bir talimatname hazırlamaktadır, Iktısat Vekili Izmire gidiyor ANKARA, 11 (Telefonla) — Iktisat vekili Celâl Beyin Ahdeni? kıyılarile şark vilâyetlerinde yapacağı tetkik seyahatine başlamak üz€ re cuma günü İzmire hareketi mu karrerdir. Dahiliye Vekâletinin Beledi- yelere tamimi ANKARA, 11 (Telefonla) — Dahiliye vekâleti © belediyelere bi tamim yaparak 931 ve 932 senelerindeki tahsilât ve masarifatları hak kında malümat istemiştir. Vekâlet bu malümatı belediyelerin sarf yatlarını da vize edecek olan divanı muhasebata verecektir. Bursanın kurtuluş günü BURSA ,11. (A.A.) — Bursanın kurtuluş gününün on üçüncü yıld? nümü © bugün emsalsiz bir heyecan içinde katlandı, S£ bahtan itibaren Cumhuriyet meydanında toplanan oOon bir lerce halk, şehre giren temsil İtıtaatını sevinçle karşıladı. Bu gü ne ait nutuklardan sonra geçit resmi yapıldı. Geçite iştirak eden mu telif teşekküller arasında bilhassa kadınlı erkekli dağ sporları büyi bir alâka ve takdir topladı. Müteakıben Mehmetçik âbidesinin önüne gidilerek çelenkler konuldu ve heyecanlı hitabelerde bulundu. Gece M4 azzam fener alayları tertip edildi ve halk günün eşrefine geç vakte kö dar eğlenceler yaptı. İngilterede büyük manevralar LONDRA, 11 (A-A.) — Ordu, donanma ve hava kuvvetlerinin işti rakiyle büyük manevralar Yorkshire sahillerinde başlamıştır. Manevra * nın ruhu havaya hâkim bir şimal devletinin Ingiliz sahillerine dönmesi dir. Yunan meclisi Dalmaçyada Vahim bir hâdise | Mesaisini bitirdi İtalyan kolonisinin teza- | Fakat bir emirname ile hüratı mukabil şiddetli |fevkalâde mesaiye başlıye! nümayişlere sebep oldu | ATINA, 11 (Milliyet) — Yunan usan meclisi isini bitirmiştir” BELGRAT, 10 — Mareşal Babo a e talyan | Mezliste Rehs'cumhurun ki emirnamesi okunmuştur. Fakat bu dan sonra meclis fevkalâde içtimii” rna başlayacaktır. Bu husustaki iki ci bir.emirname daha Meclise gelmi tir. Ünümüzdeki | pazar velce reddolunan intih rosu ve Kilikis'in ayrı bir dairei ini habiye teşkil etmesi hakkındaki lâYi halar müzakere edilecektir. Hüküm” mebusları bunun için hususi bir içi” ina yapacaklar ve ondan sonra me3” leyi heyeti umumiyede müzakere ed€ ” 45 Bursadaistiklâlilk mekteb Na BURSA, 11 (A.A.) — Istillar mektebinin açılışı bugün binlerce y8İ taşın iştirekile yapılmıştır Sipalâtoya gelerek inoda cemaatine — mütuk rat ederken, *a londaki | İtalyan te banu Dalmaçyanıı Italyaya ilhakı 1s, hinde (o hararetli te- zahüratta —— bulun muşlardır. V Hâdiseyi © öğre nen dişardekiler d İtalya ve o Mussoli ni aleyhinde muks bil nümayişe o geç mişlerdir. Mareşal o Balb gizlice yatına avde. mecbur kalmış ve bugün şerefine veri- lecek ziyafet geri kalmıştır. Kazinoyu ve İtalyan konsoloshanesini muhafaza | eden polis birçok defalar halkın bücu- manu püskürtmüştür. Bir hayli tevki- fat yapılmıştır . Yugoslav siyasi mahafili Balbonun ziyaretini ve bilhassa İtal - yan kolonisinin tavır ve hareketini 26- min ve zaman ile hiç te kabili telif bul- mamaktadırlar, Avala Ajansının tebliği BEOGRAD, 11 (A.A.) — Avala ajansı tebliğ ediyor Bir Ajans tara - | MI. Baldo Davetliler ağırlandılar. Mektep ie Samara avajyesı içim de Gi çık bir tarasası vardır. Amerikada intihabat PORTLAND, (Maine), 1.A.A. 7 Birleşik Amerikada de “ Mind lece rey verirler. Daima cumhuriyetci bir hökümet 0İ” fından Mareşal Balboya karşı nüma- yişler yapıldığı tarzında işne edilen havadisi tekzibe resmi mahafil tarafın 'dan mezunuz. Mareşalin Spletteki ika meti esnasımda hiç bir nümayiş vaki olmamıştır. Yalnız on kadar nasyona- list Italya tabüyeti lehine rey vermiş olanların harekâtmdan müteessir ola rak Italya aleyhine bağırmışlardır. Maroşal Balboya ne hakaret edilmiş, ne de herhangi bir tehlike ile tehdit edilmiştir. Kendisinin Splitten hare - kete mecbur edildiği de doğru değildir Yunanistanda krallığın iadesi ATINA, 11 (Milliyet) — Ayan aza sından Mimar M. Metaksas muhale - fet reisine bir mektup gönderek kral- lığın iadesi için bizzat teşebbüsatta bulunmasını , Fakat Yuna nistanı linde Zeplin balonunun Ame- rika seferleri FRIDRISHAFEN, 11.A.A. — Cenubi Amrikaya senenin yedinci seferini yap- mış olun Zepplin balonu bu sabah icinde 23 yolcu olduğu halde avdet etmiştir, rak teikki edilen Maine, hükümet ini” babatına başlamıştır. Bütün alimet”” Bu sefer | demokratların kazanacağı” edir. Hatta ,Cumhuriyetcil? ii basımlarının. keazanacaği” tasdik etmektedirler. Memelde bir hâdise KAVNAS, 11. A.A. — Elta ajans ji ütüm Litvanya milli bayramı can ile tesit ederken Memel'de bir hareket vuku bulmuş'ur. Bazı ş9b1*” lar Memel kurtuluş âbidesini kirletimif” ler ve abideyi devirmek için bir debi açmışlar Merkumlar abide üzerin gamali salip bayrağı çekmişlerdir. İki tren çarpıştı ç BUKREŞ, 11.4. Bümbelin'de İha tren açrpışmıştır. Bir ölü bir kaç YA! vardır. M. Hoover hükümeti ittiham ediyor 5 NEVYORK, ti (A Es umhur Hoover, “Saturday EY” nin post,, gazetesinde yazdığı bir m kalede hükümeti geniş bir propag da sistemi vasıtasile matbuat bürriY tinin kaldırılmasına doğru gitmekle nd bam etmektedir. heye çirkin 2 eme