12 Eylül 1934 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 1

12 Eylül 1934 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 1

Köylüyü topraklandırma Buğday alımına başlanıyor; talimatnamesi ikmal edildi — 2 nci sayıfada — kantarlar Avrupadan geldi —3Z2 nci sayıfada — 17 inci Yal * Sayı: 5992 Yazı İşleri Telefonu: 24379 Çarşamba, 12 EYLÜL (9 uncu ay) 1934 İdare Telefonu: 24370 Sayısı S5 Kuruş e ———— — Almanya, müzakereleri karıştırmak mı istiyor! Sovyet Rusya, Milletler Cemiyeti Artvin yolunda :3 Pratika işlerinde doğru olmıyan bir şekil | Bir doktorun bir vapura kendisi yerine bir başkasını| göndermesi aslâ muvafık değildir epi P Samsun-Limanında : * Gümrük İstasyonu. azalığına KONSEY | Sovyetlere gönderi- lecek davet için formül arıyor Cenevre, 11 (A.A.) — Milletler cemiyeti meclisi Sovyet Rusyanın milletler cemiyetine kabulünü ve mecliste de daimi bir azalık ve - rilmesini Arjantin ve Portekizin istinkâfiyle müttefikan ve kat'i surette kararlaştırılmıştır. Şimdi Sovyet Rusyaya gönderilecek da- — ( Devami 6 me: sâyfanin inel sütununda) Oauyel bayrağı indirildi ittifakla kabul edildi Halkın ektikleri.. Elektrik ücretleri niçin pahalıdır, neden artar?! Mühendis mektebine üç mütehassıs getirtiliyor. Posta ve telgraf için yeni bir kanun yapılacak Nafia Vekâleti, memleket ve halk için en faydalı olacak işler- den birini daha neticelendirmek üzeredir. Şehrimizde bulunan Nafia Ve- kili Ali Bey bir hafta daha bura- da kaldıktan sonra, Ankaraya dö- necek ve öğrendiğimize göre An- irketlerden Gülcemal vapuru, 3 Eylul — Karadeniz sahillerinde seyahat e- den bir yolcu için İstanbula en müsait mektup gönderecek yer Samsundur. Vakia vapur daha evvel (İnebolu) ya uğruyor. Fa- kat Samsundan her gün tren ile (Gire- son) arasında yazdığım bir mek- Selânik panayırının tubu işe (Trabzon) dan İstanbula deniz postasiyle gidecektir. Gülcemal (Samsun) -a geldiği zaman diğer limanlarda olduğu gibi iptida sahil sıhhiye idaresinin İ sundan sonra (Ordu) ile İ karada eketrik şirketi murahhas lariyle müzakereye geçecektir. . 7 Elektrik : şirketinin vaziyeti açılışında bir hadise hakkında yapılan tetkikat son za- Selânik (Hususi) — Selânik bey - nelmilel sergisinin açılma merasimin- dey Sovyet Rusya bayrağı aleyhinde fena bir hâdise olmuştur. manlarda mühim izler bırakmış- (Devamı 5 İnci sayfanın 1 ioci sütununda ENNE EESAN ...... motörü-gözüktü. : Fakat motörün | Mehmet ASIM : | (Devami 4 üne sayılann 1 inci sübunünde) | İstanbula posta gittiği için (İne- bolu) ya nisbetle mektuplar ora- ya daha çabuk varacaktır, Sam- .....srras seren. Dün de sağnak halinde yağmur yağdı Dün şehrimizde sağanak : ie ağdı. Sokaklarda dere & e Kiğamları taşırdı. Nakil vasıtalarının, yayaların, gidiş gelişle - ri bir zaman güçleşti. Dün elektrikli bir havaydı. Gök gürledi, şimşekler çaktı; yıldırmlar düştü. Düşen yıldı rımlar bazi mıntakalarda (o tahribat yaptı. Resimlerimizde, dün düşen bir yıldırımın kısmen parçaladığı büyük bir çam ağacını görüyorsunuz. « Gene dün, şehrin kenar bir mahal. Jesinde fakir bir ailenin oturduğu ev, şiddetli yağmurun tesiriyle (o göçtü. Kandilli rasathanesinin tesbit ettiğine göre yağın yağmurun miktarı iki mi- limetredir, KENE NENNİ KENE EEE EN Selânik Polis omüdür muavini Dakos, sergiye iştirak eden diğer der- letler bayraklariyle beraber (serginin büyük kapısına çekilmiş olun Sovyet | Rusya bayrağını polislere indirtmiş - tir, Sovyet Ticaret hariciye mümessil - liği, hâdiseyi haber almca Yunan mil Ti iktirat nazırı nezdinde şiddetli pro - testoda bulunmuştur. Yunan milli ik. tısat nazırı, - polis müdür muavinine Sovyet bayrağını tekrar çektirmiş ve kendisine taallük etmiyen işlere ka - rışmaması için o M. Dakkosu tekdir etmiştir; Piyango 2347 numaralı bilet otuz bin lira kazandı On yedinci tertip tayyare piyan - gosunun : beşinci keşidesine dün baş - lanmıştır. Bu keşidenin en büyük ikramiyesi olan otuz bin lira 2347 numaralı bile- Dalmaçyada Italya aley- hine nümayişler yapıldı Mareşal Balbo şehirden yatına binerek gizlice uzaklaşmıya mecbur oldu dinleyiciler Balbo, M. Mussolini ve Dalmaçiyanm İtalyaya ilhakı lehinde gürültülü nümayişler yapmışlardır. Gürültüler (o sokaktan geçenlerin dikkatini çekmiş, bunlar da sokakta toplanazak Mussolini: ve İtalya aley - hinde mükabil bir nümayiş yapmışlar» dır. Balbo yatına dönmeğe ve gizlice uzaklaşmağa mecbur kalmıştır. Bu - gün şerefine verilmesi kararlaştırılmış olan ziyafet bırakılmıştır. Gazino ve İtalya konsoloshanesini muhafaza eden polis dün gece yarısı » na kadar ve bugün bir çok mütaarrız- ları reddetmiş ve bazı kimseleri yaka» Mareşal Balbo te çıkmıştır. Bu biletin bir parçası Ni. sântaşmda > Çiftebakkallarda © oturan mütekait zabitlerden Talât Beydedir. Talât Beye daha evvel de beş bin lira çıkmıştı. Talât Bey dün ikramiyesini Olur şey değil: Bir vapur Belgrat, 10 — İtalyanin Tarabu - lus Valisi ve etki hava nazırı Mareşal Balbo Split'i (Dalmaçiya sahili) zi - yareti esnasında gazinoda İtalyan ko- lonişine hitaben bir nutuk söylemiş ve Jamıştır. Yugoslavya siyasi mahfelleri Bal « bonun ziyaretini ve bilhassa İtalyan kolonisinin hareket tarzını çok mev » simsiz bulmaktadırlar. batmadan batırılmış ! Mesele bir gümrük kaçakçılığıdır.Mahkemeye verilen suçlülar arasında” eski ve yeni deniz ticaret müdürleri de ar Olazısı 4 üncü sayıfamızda) | Üstte; Anderes vapuru, Karadeniz Boğazında uğradığı kazadan e! Uğraşılıyor. Altta: Yarı batırılmış bir halde İstinye koyuna getiriliyor... 'İ Jaskerlik, almıştır. İkinci büyük ikramiye olan on bin lira 12086 numaraya, üç bin lira 5468 numaraya çıkmıştır. Keşideye bu sabah dokuz buçukta devam edilecektir. Muntazam numara Yarınki sayımız: Sinema, güzel eğlenceli yazılar, çocuk, memleket sayıfaları, radyo programı, Bugünkü sayımızda: Kadın sayıfası Davetiyenizi aldınızmı? | Vakıt gezintisi Cuma günü yapılıyor | Davetiye ve bilet almak istiyenlerin iki gün içinde idaremize müracaatları lâzımdır Tafsilât: 9 uncu sayıfamızda di