16 Eylül 1934 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

16 Eylül 1934 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

M POLİSTE Hırsızlık Yapanlar Dün bir kaç hırsızlık vakası oldu Dün şehrimizde birkaç hırsız- İrk vak'ası olmuştur. 1 — Galatasarayda İş Bankası- nm sergisini dolaşmakta olan Â- kif efendi meri bir şahıs pav - i ampullerden üçünü çalmış are ie mi haber vermişler ve Akif efendiyi yakalatmışlardır. 2 — Fatih postahanesinde çalı- şan rençber Yusuf ağa ceketini as- mış ve çalışmağa devam etmiştir, Bu esnada sabıkalılardan Musta» İn Şevket , Yusuf ağanın asılı ce ketini kaçarken Yusuf ağı farkına varmış ve hırsızı yakala - muştur. 3 — Yenicami muslukları son günlerde birer ikişer eksilmekte- 'dir. Bu vaziyet zabıtanm nazarı 'dikkatini celbetmiş ve tarassuta Dün seyyar bir leblebiciye mus- Juk satmak için uğraşan Azizin va- ziyeti şüpheli görülmüş ve Aziz yakalanmıştır. Yapılan tahkikatta Azizin Ye- nicami musluklarını çaldığı anla- plmuştar. 4 — Karagümrükte Melekha - tun mahallesinde çıngıraklı sokak- ta Ahmet ağanm evine bir hırsız girdiği görülmüştür. Etraftan ya - pılan baskın üzerine Karabaş ma- inde Aynalıbakkal sokağın - 'da 23 numarada oturan 28 yaşla - ki hırsız kayalanmıştır. Ahmet ağanın evinden üç gün evvel 150 lira para çalındığı için dekrar hırsızlığa gelen Zekinin va- ziyeti tahkik edilmiş bu paraların üç gün evvel de Zeki tarafmdan salmdığı öğrenilmiştir. Bir yangın başlangıcı Emirgânda Musluk caddesin - ile İbrahim © ağaya ait bahçenin kuru otları dün O tutuşmuş ise de etraftan yetişilerek söndürülmüş - tür, Porapalasta kömlrler tutuştu Dün Perapalas otelinin kalori- fer dairesinden birdenbire duman- lar yükselmiş ve derhal itfaiyeye verilmiştir. Ancak itfaiye gelinceye kadar, otel hademeleri kalorifer dairesin- de bulunan taş m2 tu - tuştuğunu görmüşler ve söndür - müşlerdir. Bir yüzüğün sahibi aranıyor Mahmutpaşada börekçi Bodo - sun fırınında dün çok kıymetli bi yüzük bulunmuştur. Fırında börek yiyen Kemerbur. gaz nahiyesi sıhhiye memuru Şev- ket Beyin zevcesi Faika £ hanım sonra elini yıkamak için musluğa gitmiş ve musluk taşı or- tasnda altı taşlı bir yüzük gür - | müştür. Yüzüğü eline alınca bu - Mun kıymetli bir elmas olduğunu anlamış derhal karakola | haber vermiştir. a yüzüğü düşüreni ara - Brezilya hükümeti sefa- retini lâğvetti Brezilya hükümeti Ankara se - İaretini lâğvetmiştir. Badema Bre. ilyanım Bükreş orta elçisi, Bre - zilyayı Türkiye cumhuriyeti nez - dinde temsil edecektir. Brezilya maslahatgüzarı Mös- yö Dr. Franklin d'Almeida, Atina n na tayin edildi - ğinden şehrimizden müfarekat et- miştir, Tanınmış iki Romen doktoru geldi , Bükreş tıp fakültesi teşrih ens- gitüsü müdürü Dr. Rainer ve zey- sarayi kralisi cerrah larından Madam Dr. Traincu Rai- yer tayyare ile şehrimize gelmiş lerdir. Dr. Rainer ve refikası üniversi- > ziyaret etmek arzusundadır “ ue Dünkü bava ISTANBUL, 15 (A.A.) — Sıfır dere- €ci bararele ve deniz seviyesine indiril- miş barometre bu sabah saat 7 de 761,5 saa 14 te 762,5 derecei hararet saat 7 de 19,9 derecci hararet sast 14 te 23 azami derecci hararet 24,5 asgari derecei hara vet 175 Rüzgür poyrazdan esmiştir. Azami sürati saniyede (15) metredir. Lehistanın MİLLİYET PAZAR ÜTEFERRİK HABERLER son teklifi Ekalliyetleri başka memleketlere dağıl mış milletleri hiç te memnun etmedi VİYANA, 15.A.A.— Matbuat, umumiyetle, Lehistanın teşebbü- süne gayri müsaittir. Gazeteler bu nun mevcut muahedelerin meriye- ti icin teblikeli olduğu kanaatin- dedir. Gazeteler, Lehistanın hattı hareketinden Hitlerci Almanyayı mesul tutuyorlar. Ukranyalılar da öyle... VARŞOVA, 1S.A.A, — Diyet meclisinde Ukranya fırkası reisi M. Levicki Havas ajansına yaptı- ğı beyenatta demiştir ki : “ Leh hükümetinin teşebbüsü Ukranya milletine Versay muahe- desi aleyhinde diplomatik faaliyet- te bulunma hakkını vermektedir. Zira halen Lehistandaki 6 milyon Ukranyalının mukadderatı Lehis- tan hükümetinin hüsnüniyetine bağlı bulunmaktadır. Bu bir taraf- İı icraat teşebbüsü Ukranya ekalli- yetini, ekalliyet vaziyetinin ihlâli takdirinde Milletler cemiyetine şi- kâyette bulunmak imkânını kalk dırmaktadır. Lehistanda memnuniyet Diğer taraftan, hükümet M. Beck'in teşebbüsünü büyük bir mu- vaffakiyet olarak telâkki etmekte- dirler, Bir çok gruplar tezahürat ve alaylar tertip (etmektedirler. Pilsudski sabık askerler cemiyeti M. Beck'i tebrik etmiştir. Prağda intiba PRAĞ, 15. A.A. — Matbuat, umumiyet itibariyle, M. Beck'in mut kunda ekalliyet prensiplerinden kurtulmuş büyük bir devlet gibi te- lâkki edilmesini temine matuf bir tabiye manevrası görmektedir. İngiltere de nasıl karşılandı LONDRA, 15. A.A. — Selâhi- yettar mahefil, Lehistanın ekalli- yetler hakkındaki hattı hareketi ünasebetiyle, meselenin ortaya mesi tarzı ile bizzat mesele arasında pek açık bir fark olduğu- nü söylemektedirler. M. Saymen birinci mesele hakkında Cenevrede yegâne cevabı vermiştir. İngiltere bir muahedenin bir taraflı olarak nükül edilmesine muhalif bulun. muş ve bulunmaktadır. Buna mu- kabil muntazam bir şekilde ortaya konulmak şartiyle her türlü bey- nelmilel meselenin müştereken tet kikin eamade bulunmaktadır. Daimi bir Tramvay tarifesi Müzakereye başlanmak üzere bir heyet seçildi Nafia vekili Ahi bey dün de imtiyazlı sirketlere ait meseleler üzerinde meş gul okmuştur. Şehrimize çelen devlet de- mir yolları umum müdürü brahim Ke lit etrafındaki tetirikat devam etmekte- dir, Tümel girketini del üne girişmek üzere Ankaraya gidecek olan heyet seçilmiştir. Müzakerelerin on gün sonra Ankarada başlaması mukarrerdir. Hilâliahmerin bagçe eğlencesi Beyazıt Hilâlinhmer nahiyesi tarafın» dan bu ayın yirmi yedinci perşembe akı şamı Tepebaşı bahçesinde bir garden parti verilecektir. Bu hayırlı ve şefkat yuvasının tertip ettiği mevsimin bu son bahçe müsame- resinin pek eğlenceli ve nezih olması için zengin bir proğram hazırlanmakta Avrupa güze biR | Avrupa güzellik müsabakasının Fen kurbanımız ŞE Baytar Kemal Cemil Bey için Paris camiinde cenaze merasimi yapıldı PARIS, 15. A.A. — Dün Paris camiinde baytar yüzbaşı Kemal Cemil Beyin cenaze merasimi ya- pılmıştır. Mümaileyh dört seneden beri Paris Pastör ensti lışmakta idi. Türkiye cenaze merasiminde hazır bulun- muştur. Enstitü müdür muavini Profesör Ramon, müteveffaya, ölü münden sonra takdir nişanesi ola- rak ecnebiler için olan büyük ma- dalyayı vermiştir. Kemal Cemil B. ruam basili hakkında laboratuvar tecrübeleri yaparken yakalandığı hastalıktan ölmüştür. Cenazesi mu- vakkaten Parise gömülmüştür, Sonra İstanbula nakledilecektir. Romanya sefiri geldi Mezunen Fransaya gitmiş o - lan Romanyanım Ankara (sefiri Mösyö Ciuntu, dün şehrimize dön- müştür. İlik kraliçesi İngilterede yapuacağını ve buna birçok güzellerin iştirâk ettiklerini yazmıştık. Avrupa güzellik kraliçe- liğini de Finlândiya güzelinin kazandığını telgraf havadisi ri bil dirmiştik. Yukarıdaki resimde Avrupa gü yorsunuz. Resime dikkatlice bakınız zel kız vok mu dersiniz? inin iki portresini görü. acaba bu haz gibi Avrupada gü 16 EYLUL 1934 Küçük itilâf Toplantısı Neşredilen resmi tebliğde ne gibi esaslar var? CENEVRE, 15.A.A, — Küçük itilâf daimi meclisi dün öğleden sonra tekrar toplanmış ve sonra bir tebliğ neşretmiştir. o Tebliğde ez- cümle deniliyor ki : “ Konsey evvelki gün ve dün toplanarak, ruznamesine dahil bü- tün meseleleri ve bu meyanda Sov- yet Rusyanın Milletler cemiyetine girmesi, şark misakı, ekalliyetler, orta Avrupa ve küçük itilâfın İtal- ya ile münasebetleri meselelerini derin bir surette tetkik eylemiştir. Konsey, Sovyet Rusyanın kabu- lü lehinde rey vermeğe karar ver- miştir. Konsey, şark misakımı o sulhun muhafazası teminatlarının takviye- si olarak telâkki ve bunun kısa bir müddet zarfında aktini temenni e- der, Ekalliyet muahedelerine gelin- ce, küçük itilâf malüm olan ve ge- çen seneler müzakerelerinde muh- telif vesilelerle tasrih edilmiş bu- lunan hareketini muhafaza etmek- tedir. Orta Avrupa meselesinde, kon- sey, Tuna havzasındaki bütün dev- letlerin tam istiklâli, bunların ikti- sadi sahada yaklaşmaları ve alâka. dar bütün devletlerle teşriki me- saileri hakkında kararını yeniden bildirmiştir. Konseyin noktai nazarınca, Mil etler cemiyeti lüzumu halinde, sul- hun ve muahedelerle ihdas edilmiş olan nizamın muhafazası için en Yugun teminattır. Almanyada Patlayıcı maddeler Amerika ayaniuda böyle bir iddia ortaya atıldı VAŞINGTON, 15.A.A. — Ne. möürü firiaslarından Dupon AL manyanın, muahede hilâfına ola- rak büyük mikyasta patlayıcı mad- deler imal ettiğini haber almıştır. Bu sözleri, âyan tahkikat komis- yonunda şehadet eden bu firma mümessillerinden M. Lammot söy- lemiştir. Namağlüp Amerika VAŞINGTON, 15. AA. — A. yan silâh tahkikatı komisyonu harp sanayiinin millileştirilmesi mesele- sini ruznameye koymuştur. Bunu teklif edenlerden biri olan Cumhu- riyetperver âyan âzasından M. Vandeburg, bunun Amerikayı mağ lup edilmez hale getireceğini be- yan eylemiştir. Bir protesto VAŞINGTON, 15. A.A. — Beş hükümetin protestosu üzerine, si- lâh ve mühümmat satışı hakkında tahkikat yapan âyan komisyonu- nun yaptığı tahirikatın bazı kısım- larma sansör konulmuştur. — — — Baltık misakı MOSKOVA, 15 (A.A.) — İlzvestiya gazetesi, üç Baltık di arasında “Milli Sosyalistlerin Memel'deki ha- yaretli faaliyetleri endişe uyandırmış ve Litvanya, Estonya ve Letonya da AL man faşizminin tehdidi altında bulun. muşlardır. 26 kânunusani tarihinde Lehis| tan « Almanya misakının akti ve Baltık Muhafaza motörü kaptanı mahküm olüu MUĞLA, 15 (A.A.) —Cemup adaların dan aldığı konyağı sekiz ay hapis ve para cezasına mahküm olmuştur. Çankırıda yer sarsıntısı ÇANKIRI, 1S (AA.) — Bugün saat beş yirmide poyrazdan doğuya doğru yar onramatan olda. Zaylak Olle Almanya ve Yahudiler BERLİN, IS(A.A.) — Alman polisi yö oyle ajan m ei yafette gezmeği ve yine hususi işaret ve bayraklarla ve grup halinde sokaklarda dolaşmağı yasak etmiştir. Siyamda istifa BAUGKOK, 15 (A.A.) — Meclis ka. uçuk kontenjanı kabul iğ si- am hükümeti istifa çi i İki bataklık Karasuda bu iş için parasızlığa rağ KARA SU, (Milliyet) — Kaza- mızın teşekkülü pek yeni olduğu halde idaresi, muktedir ve çalış- kan ellere tevdi edildiği için muh- telif sahalar da pek mühim varlık- lar göstermeye başlamıştır... Görü- len bütün işlerde değerli ve genç kaymakamımız Şekip Beyin kıy- metli ve yorulmaz çalışmaları na- zarı dikkati celp etmektedir... Bu son aylar zarfında muhtelif işler- le uğraşıldığı gibi bilhassa sih- hat işlerile de fazla bir ehemmi- yet verilerek meşgul olunmuştur.. Evvelce burada yalnız bir kaza hükümet tabibi ve sabit sıhhiye memüru ile bir de sıtma mücade- lesine memur seyyar bir sıhıyeci bütün kazanın sağlık işleri ile lâkadar bulunuyordu... Fakat bi- dayetten beri bu kadar dar bir çer. çeve ile umumi işlerin görülmesi- ne imkân bulunmadığı da anla- şılmaktn idi. Binaenaleyh bu işle- rin tevsii ile vasi bir çerçeve da- hilinde bilhassa sıtma mücadele- sine girişilmesi lâzım bulunduğu yakinen görülerek bir an evvel ha: rekete geçilmesi israrla talep edil. diğinden kazamızda müceddeden bir sıtma mücadele evi açılmasına muvaffak olunmuştur. Ev riyaseti- ni mütekait miralay dokt Maz- har Bey deruhte ettiği gibi şimdi- Jik iki srhhiye memuru ile müca- deleye girişilmiştir... Bu daireye merbut olmak üzere 2-8-934 tari- hinde yeni açılan hasta evinde de muayeneye başlandığı gibi bilhas- sa hasta evinin yataklı hastahane kısmı yeni inşa edilen ve kaza sıhhiyesine tahsis edilen binada a- çılacaktır. Binaenaleyh şimdilik Dr. Maz- har B. ayaktaki sıtmalıların teda- visi ve tahaffuz çareleri ile Sa- karya civarındaki sazlıklar ve bil- basa sıtma menbaı olan Okçu gölü ve göl köprü bataklıklarının kurutulması çareleri ve keşfiyatı i- le meşgultur... Okçu Gölü bataklı- ğı küçük bir sahaya inhisar etti- Görüşler Her maceranın Bir akıbeti Vardır (Bayı 1 inci sahifede) re umulur mu ki böyle bir işe göz yumanlar bulunsun ? Neye yarar ki komitecilik, maceracılığa binince, iş bir sal- gın hastalık halini aldı . Çarların, Habsburglar, Gla- destonların, Bakstonların falan en kuvvetli ve satvetli yardım- larını bol bol elde eden idealist Makedonya komitesi ne yapabil. di ki bugünkü değişik şartlar i- çinde bugün, ve yarın — mace- racılıkla — bir şey yapabilsin. Amma nöbeti eksilmiyen bu hastalık bütün aklı: selimleri, mantıkları ve realiteleri bir ya- na bırakıyor. Makedonya komitesi adını a- lan bugünküler eğer Makedon- ya Bulgarına bir iyilik etmek is- tiyorlarsa yol bu değildir. Yol, Bulgaristanı müşkülden müşkü - le sokmak ve Makedonya Bul- garlarını biteviye muztarip et- Başka düşüncesizlere de örnek başladı. Bu ör- neklerden bir tanesi de (Trak- ya komitesi) dir. Bu, bir siyasi komiteden ziyade bir özenti ko- mitesidir. Bunların ne bugün, ne yarın hiç bir çıkar yolları da yoktar. Bir macera hastalığına özenmişler, nöbet içinde sürük- lenip gidiyorlar. Ben bir Makedonyalıyım. Bunun için ve ne olursa olsun İvan Mihailofun akibetine acı - dım. Ne çare ki her maceranın bir akibeti vardır. Ven. Bulgaristandaki Türklere kar. ş« yapılan işler de bir macera- dır. Aka GÜNDÜZ | MEMLEKETİ kurutuluyor malzemesizliğe V€ men çalışılıyor ğinden şimdilik cıvar köylüler raya sevk edilerek üzerindeki $* lar ve kıymetsiz orman Pp: sivri nı açılacaktır. Ve bu sarot Akkülüpenliş cinsinin tah: Ay ne meydan verilmeyecektir». 22. nı zamanda da vasi Göl köprü taklıklarmın, Göl köprü (dere Sakaryaya akıtılmasının temini çin derenin temizlenmesine d€ hemmiyet verilmektedir... BilD*” sa şimdi sineklerin gayp olm. başladığı zaman olduğu için he lenin buralara sevki için bU sustaki raporlar hazırlanarak derilmiş bulunduğu anlaşılmıft. Binaenaleyh hemen bu husustaki epi filiyat sahasına geçilmek i6i” >” mir beklenilmektedir. Bundan X | da Ada Tepe ve Ak Göl ye ci körlerinin vaziyeti de düzel ? Fakat elde imkân bulu9” dığından dolayı sıtma mücadelf?, ancak, tahaffuzi çarelerin mü” mertebe tevsii ile iktifa olun?€i” tır... Sıtma mücadele işlerine YAT. etmekle beraber umumi sihbat leri ile meşgul bulunan hüküÜ tabibi Dr. Yünmü Bey, beledi lerile de alâkadar olarak reis Fİ? rü B. ile birlikte birliği ile imarına çi şmaktadi lar... Bu sayede dükkânlar ve tıcılara kuvvetli talimat veri! gibi lâğım ve evlerin helalari bafaza ultma almınıştır... AMİ rında on dakika mesafe buluöi, Karasu ile İncilinin biribirine e tı için şarktan garbe uzayan cadde yapılarak kasabanın Ki suya doğru büyümesi temin ©' miştir... yeniden inşa edilen biz. lar bu caddenin iki tarafmda lunmaktadır... Kasabada on yakın yeniden ve bir kısımı kes? olmak üzere dükkân açıldığı #f iki adet de fırın faaliyete geçmi? tir... Kasabanın ocakları temi? haldedir. Bu vaziyet ve faafiyei devamı halinde kasabamızdan velce hicret edenler avdet e! ri zaman her cihetten gerek bamızı ve geregse de kaza m: zimizi tanmamaz bir halde ir. Balkan konferan” Geri kalacak mi? (Başı 1 inci sahifede) yp se yazmıştık. Konferans tehir Hi edilmiyeceği henüz kat'i surette Mg pi bul | ik değildir. Bu nokta, Cenevrede bul Hariciye Vekili Tevfik Rüştü beyi” kan devletleri Hariciye mazirlarile Te makta olduğu temaslar neticesind£ şılacaktır. ö Diğe rtaraftan Atinadan gelen bi. bere göre, Yunanistan Balkan birliği miyeti reisi M, Papanastasiu Lak sulh kongresinden avdetinde vâki beyanatında Romanya hariciye nas” Titulescu ile görüştüğünü ve M. £ lescu'mun konferansının tg taraftar olmadığını söylemiştir. ya hariciye nazırırnın Balkan e sının teşrinievvel ayı zarfında ei toplanması için Yugoslavya nezdinde A & » edilecektir. Iki Vakilimiz Geldiler, gittiler Şundan iktisadi mahafile ve İş na gelmemişlerdir. Vekil bey akşam giderlerken gen ni zevat tarafından uğurlanmışlar” radan ayni trenle şehrimize geli e bey istasyonda maliye vekâletine devair reis ve memurları tarafınd” şılanmışlardır. Faat bey şehrimizde bir müdd gul olduktan sonra akşamki tr09” karaya dönmüştür. i sm gzl esi Rusyada İngiliz amel edi LONDRA, 15 (A.A.) — Bir mebusunum teşebbüsü üzerine Sovyet Rusyaya giderek amele yar” hayat şeraiti hakkında tetkikati” cakir.