11 Ekim 1934 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

11 Ekim 1934 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

Milliyet'in Romanı: 8 Yazan: Marthe Richard. Tercüme eden: M. F. İhbar edeceğim her casus için bana 25000 frank verecekmiş Hülâsa | Martbe Richard casusluk töhmeti aıunda Fransa mukabil istihbarat büro su şefinin huzuruna çıkarıbyor. Halbu- ki casus değildir. O tayyareci olarak va- tana hizmet etmek emelindedir. Şel, kendisine soruyor: Bi musunuz sizi buraya ni- şi getirttik?) Yüzümde gizli bir tebessüm be- birdi. Bu tebessüm gözlerime sira- yet etti, Ve beni daha büsbütün şüpheli ve muammalı yaptı. Sakin ve gayet büyük bir soğuk kanlılık- İn bir şey anlamadığımı işaret et- tim. a Omubenden evvel çileden çıka- cak ve hiddetlenecekti. Süküt et- #mek ruhun bir mahcupluğu, konuş- #amak gururun bir alâmeti olabi- Berdi. Hiç bir suçum yoktu ki, iza- bat vereyim, kendimi müdafaa ede- Gözlerini daima üzerimden ayır- — Elimde vesaik var, dedi. Siz Pariste bize ihanet eden kimseler. Je düşüp kalkıyorsunuz. Bir ok gibi atılan bu kelimeler (dimağımın içine (saplandı. Fakat müteessir olmadım. Hayret etme- dim. Halbuki yüzbaşı Ladoux bu- nu ümit etmemişti. — Ya?.. dedim, kimmiş bunlar... Oturduğum koltuğa iyice yerleş- tüm. Arkamı dayadım gayet sakin Yüzbaşı bi reddü a bir saniye tereddüt etti. Benim mukabil sualime me cevap vereceğimi bil miyordu. o Onuniçinlâfı çevir. 'di. Ses birdenbire yükseldi ve yü- züme çarpar gibi dedi ki: — Siz daima askeri ellere girip Me Ne yapıyorsu- Duz ol Cevap Ml — Eğer tahkik ettinizse bunu bil- meniz lâzımdır. — Evet, eğer aldığım malümat doğru ise, biliyorum. Benden daha çabuk hiddetleni- yor ve kendisini güç zaptediyordu. Münasebetsiz bir mevzudan canı sıkılmış bir kadınm balile etrafa bakındım nazarlarım: duvarlar ü- zerinde gezdirdim. Sonra gözleri- mi gözlerine dikerek sordum: — Ne gibi malümat yüzbaşım? Bu düello behi çok eğlendirdi. Zaten Eskrimi her zaman severim. — Almanlarla olan münasebeti- Biz... Hiç istifimi o bozmadım ve sor. — Hangileri yüzbaşım? Beni itham ederken hakikaten samimi mi idi? Belki de samimi | âdi. Bunun, benim anlayamadığım bir neticeye varmak için bir ma- Devra olduğunu da zannetmiştim. Uzun bir süküttan sonra: — Şimdi beni dinleyin Madam Richard dedi. | Biliyorum $iz çok kuvvetli bir kadınsmız. Pariste bazı Almanları tanıyorsunuz. E - ğer bunları bize söylerseniz, size vadediyorum, hiç sizi rahatsız et- mem. Gayet ciddi konuştuğunu anla- yordum. Münakaşayı uzatmamak ve büsbütün bir çıkmaza götürme. mek için, hiç duraklamadan ga- yet açık bir şekilde izahat verme- ğe başladım. Sözlerim onun yüzün- deki hatları da değiştirmiş, geniş- letmiş, kendisine dost bir ifade ver- zmişti. — Yanlış malümat almışsınız yüzbaşım dedim. Bundan çok mü- teessirim. Ben memleketime hiz- met etmek isterim. Bir senedenberi tecrübelerimi ve hayatımı vatana bir casus tanımış olsaydım, kim ©- lursa olsun, kendiliğimden doğru size koşarak hemen haber verir - dim. Bir dirseğini masanın (üzerine dayayarak düşündü. Ve beni kor- kutmak istemeyen fakat âmir bir sesle birdenbire dedi ki — Benim hizmetime girmek is- ter misiniz madam? Şimdi sizi an- lamağa başladım. Şaşırmıştım. Casusluk töhmeti al tında bulunmak beni gayri ihtiya. ri bir tarzda casusluğa sürükleyor. du. — Niçin?. İzah etti: — Askeri tayyarecilikte çalış- manız bir netice vermez. Bunu si- ze gayet açık bir şekilde söylüyo- rum. Siz gayet zekisiniz. Ve bana hizmet edebilirsiniz. İhbar edece- ğiniz her casus için size 25,000 frank veneceğim. Muhtelif yerlere girip çıkmanız dolayısile çabukça casusları keşfedebili Muhtelif yerlere Evet, vaizyet gayet saribti; yüz- başı Ladoux hâlâ benden şüphe- lenmekte devam ediyordu. — Paraya ihtiyacım yok, dedim, zenginim bunu siz de bilirsiniz. Bu sefer hayret eder gibi görün- dü. Ve memnun olmamış gibi elile mübhem bir işaret yaptı. Söz- lerime devam ediyordum: — Sizi yalnız bir nokta hakkm- da temin etmek isterim yüzbaşım. Ben bir Fransızım, üstelik Loraine' liyim, Bunun ne demek olduğunu anlarsmız; casusları eğer rastge- lireem size haber vermek üzere hiz- metinize girmek isterim. — Fakat, dedi, size ancak bura- da ihtiyacımız var, Zihnimi kurcalamağa başladım. Bir türlü kat'i cevap veremiyor. dum. Pariste casus arayıp bulmak sonra onları haber vermek? Bu çok yavan bir işti, — Teklifinizi kocama söyleme- den kabul edemem yüzbaşım! di. ye cevap vendim. Mütereddit bir vaziyette idim. Ladoux başile be- ni selâmladı. Ve elini wzatmadan kemali ciddiyetle mi kadar teş- daba, dedi, zaten biribirimizi tekrar görmiyecek de- ğiliz. — Bitmedi — Sıvas silosu İnşaat bitti, | elektrik tesi- satı yapılıyor SIVAS, (Mülkiyet) Yaylânm ağrından yükselen silo inşaatı hitam bulmuştur. Şimdi elektrik | tesistı ta- mamlarmaktadır. Silonun rocmurları gelmiş ve ça- hişmağa başlamışlardır. Orta Anadolu köylüsünün büyük ihtiyaçlarına cevap vermek için yükselen silo cumhuriyet bükümetinin Srvasa ve etrafıma on bi- rinci yılda kurulan en verimli bir mü- esesesi olacaktır. Türk dili Tetkik cemiyet: büroları Ankaraya nakledildi ISTANBUL, 10 AA.— T.D,.T. C, Umumi Kâtipliğinden: Kurultay için İstanbula gelmiş olan cemiyet merkezi ve umumi kâğiplik bürosu An karaya dönmüşlerdir. Cemiyete gön - derilecek yazı ve başka nesnelerin An. karada T. D. T. C, Umumi Kâtipliği. ne gönderilmesi rica olunur. Adliye ıs ıstılah encü- meni teşkil edildi Bu seneki Adliye tatilinden sonra İstanbul adliye encümeni ilk defa o « larak dün toplanmıştır. Dünkü içtima da münhal beri anlık, mübaşirlik ve daktiloluk gibi ifeler arasında na- killer, tayinler yapılmış, adliye ıstılah encümenini teşkil edecek zevat ta tes- bit edilmiştir. Encümenin ilk içtimai. nı bugün yapması muhtemeldir. MİLLİYET PER EMBE, İntihap yarın yarın bitiyor | Reylerin sayılması cumartesiye kadar bitirilecek ve netice ilân edilecektir Şimdiye kadar reylerini vermeyen vatandaşlar da intihap sandıkları başma koymaktadırdar. İmihap cuma akşamı sant 21 de bitmektedir. dir. İstanbulda (400) bin rey toplan mış olacaktır. Yarın akşam saat (21) de sandıklar mühürlendikten sonra, her kazada intihap © encümenleri toplanıp tandıkları açacaklar ve reyleri sayma” ğa başlıyacaklardır. Roylerin sayılması işi cumartesi günü sabaha kadar bitirilecek ve se- bahleyin netice ilân edilecektir . Bir kısım vatandaşlar, rey puslala- rı üzerinde mamzetlerin isimlerini hiç Gememektedirler. Bu şekilde | atılan namzet listelerindeki reyler müsavi rey telâkki edilerek çizilmelere nazarım ne- ticede en fazla rey almış olanlar geli a- za olarak ilin edilecektir , Erinönünde Eminönü kazası sandığı dün Atik Alipaşa camiinde duruyordu. Buraya dün Alemdar, Mollefenari, Mahmutpa- şa mahalleleri halkı reylerini atmışlar. mahalleleri balla reylerini kullanacak. lardır. Fatihte Dün Fatih sandığı © akşama kadar durmuş ve Kazlıçeşine meballeri ve fabrikaları smalesi Teyleri- ni atmışlardır. Sandık öğleden sonra İmrahor camiinde durmuş ve İmrahor, Meya sr lem Abd Çele Fakih mahalleleri halle la AMİ çi SAR sandığı Be; dairesinde durmuş ve Beyler. beyi, Bü Küplüce, Abdullah a- e yili atmış. “Buyün Üsküder dandığı Kandilli caminde duracak, ve Kuleli, Çengi Beykozda Dün Akbaba köyü, köy mektebin deki sandığa reyini atmıştır. Öğleden sonra Derseki köyü halkı reylerini kul- Tanmışlardır. Bugün sandik öğleden evvel Ana- Riva köylerinde bulunacak, öğleden sonra Poyrazköyü halkı reyle | rini kullanacallardır. Kadıköyünde Dün Kadıköy sandığı © Suadiyede durmuş ve Kozyatağı Suadiye mahalle leri halin reylerini atmışlardır. Bugün saat on bire kadar Bostan- çı mahallesi halkı, saat (15) e kadar İçerenköy halkı, saat on beşten sonra da Bakkalköy holkr reylerini atacaklar. im. Beşiktaşta Dün Beşiktaş kazası sandığı Bebek camii meydanında © durmuş ve Bebek mahalleleri halkı reylerini atmışlardır. Bugün Dikihtaş ilk mektebinde dura” cak sandığa Dikilitaş mahallesi ball reylerini atacaklardır . Bugün Beyoğlu sandığı Arap ca - miinde duracak ve Galata mahalleleri Halkı reylerini sümağa devam edecekler. Sarıyerde Dün sandık Kemerburgazda durmuş ve Kemerburgaz, Pirinççi, Çelebi Pet pi mahalleleri halkı reylerini atmış- Bugün sandık Odayeri, İhsaniye, Çiftalan, Akpınar, Kumanda, Ağaçlı köylerinde dolaştırılacaktır Adalarda Adalar hallır, Büyükada belediye da- iresinde bulunan sandığa reylerini ate mağa devam etmektedirler. Yarm ak - şama kadar sandık ayni yerde buluna caktır, Dün ye Eğlırkö in Yeşilköy halkı veylerini z N vey atma Zonguldakta int ZONGULDAK, 10 a guldak belediye İnlihabı bı yor. Bütün rey sandıkları ük te « zahürat ve merasimle intihap munta- kalarına gönderildi. Şehir baştan ba 21 TEŞRİNİEVVEL 2934 #a bayraklar ve defne dalları ile de - matıldı. Hallevi dün gece büyük toplantı yapılarak konferans - lar verildi. Muazzam bir fener alayı yapıldı Memleket sinemasında halka imeccanen film gösterildi ve intihap iş leri hakkında muhtelif hatipler tora- fından konferanslar verildi. Antalyada ANTALYA, 10 (A.A.) — Anlal- yada ve mülbakatmda belediye inti- habatı bugün başlıyor. Bir günde bite cektir. Şehir bayraklarla donatılmış - tır. Bafrada BAFRA, 16 (A.A.) —C. H. Fırka 81 belediye azası namzetleri ilân edil- di. Bugün şehrin dört yerinde intihap başlıyor. İneboluda İNEBOLU, 10 (A.A.) — Belediye seçimi hararetle devam etmekte, bü- tün halk reyini C. H. Fırkası namzet lerine vermektedir. Rey verme işi bu BURDUR, 10 (A.A.) — Bugün be lediye intihabıma başlanıyor. Ak: a AKSARAY, 10 (A.A.) — Belediye intihabı başladı. Bilhassa kadınları » mız bü alâka göstermektedir. Reyler hep C. H. Fırkası namzetleri- ne verilmektedir. Adanada ADANA, 10 (A.A.) — Belediye im tihap encümeni gece dün sabah anat 8 de reylerin taanifimi bi- törmiştir. Tasnif neticesinde asli ve ye dek belediye meclisi azaları derhal iştir. kiste ir) na değin sürmüştür. Sandık bugi çılmıştır. Reyler sıralanmaya başla - maştir. Yozgatta seçimine bugün Kaşilmışete. BONE | şi ir, belik caylak O 0D orsa vermektedir. Seçim saat 17 de bile - cektir, Bursada intihabat BURSA, 10 (A.A.) — Belediye im- | ihabı yarm fevkalâ - de en mahsna bir kaynaşma ve bareket halindedir. Şimdi şehrin muh- telif meydanlarında halk, hatipler ta rafından söylenen nutukları dinle - mektedir. İnlihabm bir günde başarıl ması yolunda alâkadarlar tarafından bütün tertibat alınmış ve müntebip yurttaşlara en çok kolaylık olmak ü- zere İm numaraları göste - rir fişler İZMİR, 10 (Milliyet — Belediye intihaplarının neticesi sabahleyin anla- şildı. Sandıllara 40,835 rey atılmıştır. Bu adede göre, rey sahiplerinin yüzde | elti dokuzu intihaba iştirik etmiştir. — | Bursada Belediye seçimi BURSA, 10 (Milliyet) — Beledi- ye seçimi işi yapıldı. (75) bin müfus- lu Bursa şehrinden 30,576 mrüntehip - ten 25,850 kişi intihaba iştirâk etmiş - tir. Fırka namzetleri O kazanmışlardır. Kadmlar daha çok rey vermişlerdi. Dünkü hava Sıfır derecei hararete ve deniz e- viyesine indirilmiş barometre bu sa- bah: saat 7 de 760,5 saat 14 te 759 derecei hararet 7.de 17, 14 te 25, Azami derecei hararet 26, aagari de- Fecei hararet 15. Rüzgâr kısmen doğudan kısmen lo- .dostan esmiştir. Azami sürati saniyede 6 metroya çıkmıştır. Halkevi kütüphanesinde okuyanlar İstanbul Halkevi kütüphanesine rah bono ile Ziraat Bankası İstanbul şubesine (yatırdığım para için kullan- dığım tatbik mühürümü kaybettim. Ye- nisini yaplırdığımdan diğer mühürümün hükmü yoktur, Mehmet oğlu Mahmut ZAYI : Vefa orta mektebinden 1932 se mesinde aldığım şahadetnameyi kaybet- tim. Yenisini alacağımdan hülemü yok- / RK ae ilmen Istanbul Liman İnhisar Şirketi Muvakkat İdare Heyetinden : Liman Hanınm 2 ve 3 ve asma katında tüccar ve komisyon ra elverişli mutedil fiyatta boş odalar bulunmaktadır. Yüksek Mektepler Satınalma! Komisyonu Reisliğindet Mülkiye mektebi talebesi için lüzumu olan 350 - 40018 yerli mali elbiselik kumaş açık eksiltme usuliyle alı İsteklilerin şartları görmek üzere yıldızda saat kulesi k: da Mektep müdürlüğüne ve kırma günü olan 21 - 10-9 rihinde saat 15 te Fındıklıda güzel san'atlar (o akademi: Toplanan komisyona müracaatları ve dipozito parasını gün evvel vezneye yatırarak makbuz almaları ilân olun (6237) Selimiyede Fırka Satınalma : Komisyonundar Selimiyedeki kıt'atın ihtiyacı için aşağıda cins ve mı yazılı Üç kalem sebze ve odunun hizasında gösterilen gül de Sebzenin kapalı zarf usuliyle ve odunun ise münakasa retiyle saat 15 te ihaleleri yapılacaktır. İsteklilerin muv teminatlariyle birlikte teklif mektuplarını alarak Selimij Fırka Satmalma komisyonuna müracaatları lâzımdır. (62! Ihale Tarihi 20-10-934 20-10-934 20-10.934 20-10-934 Günü « Cumartesi Cumartesi Cumartesi Cumartesi Saat Cinsi Lahana Pırasa Ispanak Odun 15 15 15 15 Sıhhat ve içtimai Muavenet Vekâletinden Trahom Hastane ve Dispanserlerine lüzumu olan (İ kalem eczayi tıbbiye olbaptaki şartname ve İstesi mucil ce kapalı zarf usuliyle münakasaya konulmuştur. 30 Biri teşrin 1934 salı günü saat 15 te Ankarada Sıhhat ve İçtif Muavenet Vekâletinde mahsus komisyonunca ihalesi caktır. Şartname ve listeyi görmek isteyenlerin İstanb Sıhhat ve İçtimai Muavenet Müdürlüğüne Ankarada Hif sıhha işleri Umum müdürlüğüne müracatları ve tali şartnamesindeki tarifat veçhile hazırlanmış teklif n » Şen teminat paralariyle birlikte muayyen Ga vel te göndermeleri veya komisyona vermeleri ilân olunur. “ (6610) AKBA MÜESSESELERİ Ankaranın modern ber türlü hitap, gazete ve mecmun ile model ve fotoğ- raf İevazmmı ihtiyacına cevap veren yegâne mücsseselerdir. 3571. İstanbul şubemizde Ankaranın meşriyatını bulabilirsiniz — İkdam yurdu ittisalinde. Dr. A. KUTIEL Karaköy Topçular caddesi No. 33 6659 MECCANEN İncili Şerif Ez yazımız : Maison de ia Bible Dpt. T. 2. GENEVE LORM A GULE) Mahalli Hisanlarını mükemmelen bi- len bir Fransız Matmazeli İstanbul, İz- mir veya Ankarada bir aile nezdinde mürebbiyelik arıyor. (Mürebbiye rumu- zile İstanbul 176 No. lu posa kutusu na yazılması. (3480) İstanbul asliye birinci buleuk mah. kemesinden: Memaliki şarkiye Fransız Bankası” va merhum (2000) det parmık ve ne- bati yağlar Türk anonim şirketi bise senedatı 13-10-934 taribine müsadif cu- martesi, günü saat 9,30 da İstanbul €s- bam ve tahvilit Borsasında açık arttır. mma İle satılacağından talip olanlar © gün ve santte satış mahallinde © hazır bulunmaları ilân olunur. (3496) DEVREDİLECEK İHTİRA BERATI “Yüz tarafı şeffaf gaz maskesi, hak- kmdaki ihtira için İktisat © vekâleti sanayi müdürlüğünden istihsal edilmiş olan 19 teşrinisani 932 tarih ve 1489 numaralı ihtira beratının ihtiva ettiği | hukulnn bu kere başkasına devir veya icara verilmesi teklif edilmekte olmak» ia bu hususta fazla malümat edinmek Bahçekapı. | istambul asliye dördüncü mahkemesinden: Istanbul Tramvay şirketi namına kat Celâl Beyin evvelce Şişlide hir Gazi caddesinde 2 - $ fah apartmanında birinci önirede muş olan Gaspar Sıdıkyan ve şofö tat efendiler aleyhlerine açtığı zararm hükmen tahsili haklınd yanın 14-11.934 tarihli sesinde ilânen tebligat yap!” # dava olunan Gaspar ve şoför Dir fendiler gelmedikleri gibi dava hüküm ve karar derecesine duğundan usulün 406 ıcı üne tevfikan bunler haldında leli gıyap kararı itühazile bir ay detle ilünen tebliğine ve 11MM 934 çarşamba günü saat me günü hazır bulunmadıkları vakıaların mumaileyhimaca kabul miş addedileceği ve davaya sabit rile bakılacağı ilân olunur. € MÜZAYEDE İLE SATIŞ 1934 o Teşrinievvelin İZ nci günü sabah saat 10 da Beyoği tklâl caddesinde Rumeli hanının maralı dairesinde mevcut ve D. Moskopule Beye ait ve riç oteli, Çubuklu ve Bebek müzayedelerinden alınmış em. yalar apartımanı değiştirmek müzayede suretile satılacalrtır . yatak oda takımı, hakiki fngilis keninden mamul kanape, koltuk jer takımı (Klüriç otelinde) , İ kapılı ve mapl mamulât emsalsii vitrin (Klâriç) , Armut ağacındıf; mul ve musre ipekli ile kaplı mamulâtı gayet zarif salon - had kımı, (Bebek sarayından) yine mamulâtı ve hakiki İngiliz le kaolım som palisandrdan m salsiz bir İngiliz salonu, FLOR nadide bir antre imzali ki GALLE eski abajurları, bir arabesk limba, (Fındaklı dan) , madide Sevres | vazolar mandra sobaları, kadife yeni Sahibinin Sesi gramofon, AROKAŞ Ağaçlı Şam işi büyük saksılık, » bir ingiliz kasası, Amerika selik klisör çekmeli, Fransızca mi 8 ciltlik Nuvo Larus bügeti tarihi ve kanun kitapları, gayet 5 Tebriz, Saruh, İsfahan ve seir ! ELER MALE Da mir. Satış peşindir. Hamiş: Avukat Moskopule yazıhane ve ikametgâhim (Fi Cumhuriyet meydanında Ül İns) apartımanının 5 No. hu nakletmiştir. Telefon : 41467