13 Ekim 1934 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

13 Ekim 1934 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

Fransız Dahiliye n: nazırı istifa etti (Başı i inci fede) binesinin de istifa ettiği şaylası çık” rışsa da bu şayia teyit edilmemiştir. Maamafih eğer istif, olursa M. Doumergue'in gene kendi kendisini istihlâf edeceği muhakkak görülmek tedir. Çünkü Fransanın vaziyeti mil- Ti birlik kabinesinin mevkii iktidar da bulunmasını icap ettirmektedir. Bir kısım gazeteler şimdiden teşhisle- rini o koymakta ve bu £ tebeddülü tm geniş mikyasta olacağını yazmak tadırlar. Dahiliye nazırlığı için M. Margüet'nin, M. Flandinin ve M. Lavalin isimleri geçmektedir. M. Dou- mergue dün M. Marguet'yi kabul e- derek kendisile uzun müddet görüş- müştür. M. Marauet Başvekilinin © yanm- dan çıkarken etrafını saran gazeteci lere müsbet bir şey söyliyemiyeceğini beyan etmiştir. Bazı gazeteler ise, bu vesileden is- üfade ederek OM. Prince. katli- ne sit tahkikata birçok mesuliyetle ri görülen Adliye nazırı M. Cheron'unda değiş #-ilmesi lâzım geldiğin O yazmak- tâdirlar, Her halde muhakkak olan bir şey varsa o da buhranın başlamış olma- “der, Kabinedeki buhran şayiaları iki gündür sık sık dolaşmaktadır. akşam meclis koridorlarmda birçok eb Diğer taraftan M. Barthot'dan in- hilâl eden Hariciye nazırlığı mesele «i de vardır. Bu nazırlık o hakkında ede olduğu gibi gene Mösyö Flandin'in ismi zikrolunmaktadır. Di- ğer taraftan M. Oueulle ve M. La moureux'nin isimleri de zikrolunmak- ta idi. Bu son iki zat radikal sosyalist fırkasna mensupturlar. Maamafih şimdiki halde mc bir karar | yoktur. M, müstakar biz kabine yapmak için ge- rek hariciye ve gerek dahiliye neza- retleri için birçok kimselerle de bulunmuştur. Diğer taraftan Marsilya cinayeti esaslı surette tetkik © edilmektedir. Müddeiumumilik meseleye derhal va- ziyet etmiştir. Ayrıca idari tahkikat in yapılmaktadır. İlk tedbir olarak emniyeti umumiye. müdürü M, Bar. thoin ile Bouches du Rhone, Prefesi azlolunmuştur. Emniyeti umumiye müdürü ile bu Prefenin ın muvasalatı esnasında kâfi miktarda tedabir almadıkları te- eyyüt etmektedir. zeteler bilhassa nasıl olup ta Marsilyaya | gittiğini, ve iki taraftaki asker çitini yararak ta oto- mobilin basamağına kadar il bildiğine hayret etmektedirler. Her halde daha bazı vazifelerine mihayet verileceği ümit e- dilmektedir. Yugoslavya kralının, Yu- goslav - Fransız dostluğunu takviye- ye geldiği Wir sırada Fransız toprak- larında öldürülmesini o herkes gayri kabili af bir hata olarak telâkki et- mektedir. i Bunun için kabinede esaslı tadi - lât yapılması çak muhtemel | görül mektedir, M. Doumergue vaziyetten son de- rece müteessirdir. Kendisine kabine buhranı hakkında sual soran gazete cilere, henüz vaziyetinin tebellür et- mediğini söylemiştir. M. Sarraut is - tifa etmeden evvel © reisicumhur M. Löbrön ve başvekil M. Doumergue'le uzun uzadıya konuşmuş ve ondan son- ra istifaya karar ve Adli tahkikat PARİS, 12 (Hususi) — Katil Kle- menin bu işte tek başma hareket et- mediği anlaşılmıştır. Bu hususta ad- li tahkikat ilerlemektedir. Suikast fai- linin son defa yanında görülen No - vek ve Benes isminde iki kişi ve bun- lardan başka Fontainebleu'de Sil - vesire isminde — diğer bir kişi daha yakalanmıştır. Zabıta Saint - Denis. da Ra Yuşonlavların buluştukla- araştırmalar © yapmış ve Bazi Yeselik belamağtar, Burada yakalananlar derhal Pari- ie sahte olduğunu itiraf etmişler - ir. Benes asıl isminin İvan Rajlis ol - duğunu ve Yuğoslavyada Kolodinette» de doğduğunu itiraf etmiştir. Novok hüviyeti hakkında bütün israrlara rağmen hiç bir malümat ver- memiştür Her ikisi de Klemeni Pariste ta- nıdıklarını fakat bilvasta dahi olsa aste iştirâk etmediklerini sö; mişlerdir. Maamafih tahkikat ilerleyince va- ziyet daha inkişaf etmiş ve maznun- lar bazı itirafatta bulunmağa mecbur EL Ve hattâ bunlardan bi- £ — Eğer Marsilyadaki suikast ne- 1 bulunacaktık demiştir. Bundan anlaşıldığma göre, Kle - enin kurşunları eğer boşa gitseydi, bu yakalananlar ve yahut başkaları kral Aleksandr hazretlerinin Paz teki muhtelif ziyaretleri esnasında kinci bir suikaste bulunacaklardır. Bu geriki cürümlerin bulunmasın- da Yugoslavyanın milletler cemiyeti nezdinde mümessili bulunan M. Foti- üçin büyük bir tesiri görülmi m Tahkikat teşmil edilmektedir , İki suç ortağının pasaportlarının “ tamamen sahte olduğu teyit edilmek. tedir. Çünkü bunlar şimdiki pasa - portlara hiç benzememektedir. Bu pa- saportlar 1931 den evvelki modeller- l ! dir. ; Diğer taraftan Marsilyadan alman ; malümata (göre, Marsilyadaki Çe- koslovak konsolosu pasaport mesele si etrafında tahkikatta bulunmak - tadır. Bu tahkikat evvelce de tesbit edildiği gibi katil Klemenin pasa- portunun sahte olduğunu göstermiş - tir. ey takli olunmuştur. Ve ü- zeri yanlışlığı vardır. Mükürün üzerinde Zagrop kons losunun imzası vardır. Bu imza da sahte ve taklittir, Fakat el ile taklit olunmuşa benzememektedir. Daha xi- | yade bilografi ile nakledildiği zanno- İunuyor. Marsilyadaki Çekoslovak konsolo: su Pragdan bu hususta mütemmim malümat sormuştur. Bunun üzerine Pragda nüfus dairelerinde Klemenin kaydı aranmış fakat bulunamamış - tar. Esasen bu ismin birçok ismi ol- madığı bildirilmektedir. Zabıta birçok kimselerin şahadeti- ne müracaat etmiştir. Bu meyanda hâdise esnasında Klemenin etrafında bulunan şahıslar da vardır. Katilin nasl olup ta Marsilyaya geldiği araştırılmaktadır. Maamafih * nerede oturduğu henüz malüm değil- dir. Bir şahadete nazaran Klemen 29 eykülde Marsilyaya gelmiştir. Diğer taraftan muhtelif memleket- lerin zabıtalarma Klemenle temas etmekte olan bazı Yugoslavların ve Hırvatlarm resimleri gönderilmiştir. Bunlar Fransada arandıkları halde Klipi KİMİ Diğer memle- sdimektmdir. Ayrıca ecnebi İK ikmln Ele menin şahsiyetine dair şayan: dikkat malümat görülmüştür. Ezcümle Ma- ten - Belge gazetesi, Klemenin Liege mmtakasında bir kömür madeninde çalışan bir Hırvat olduğunu yazmak- tadır. Mesele ile Belçika zabıtası da ©- saalı surette meşgul olmaktadır. Ma- den mıntakasmda tahkikat yapılmış ve Klemenin buradan 28 - 5 tarihin- de ayrıldığı tesbit edilmiştir. Her halde bunun şimali Belçika tarikile Belçikaya geçtiği tahmin edil- mektedir. Liegedeki Yugoslav kon » soloshanesi, orada bulunan bütün Yu- devam edilmektedir. Fransız — Yugoslav dostluğu PARİS: I2Z,A.A. — Havas ajansı mix babirinden: “Fransız - Yugoslav dostluğunu mma- halaza ediniz,, bu sözler kralm son sözle ridir, Ve bir vasiyet kiymetini haizdir. F hiç bir de li Ve Yugoslav hükümeti, bütün Yugos- lav çocuk - kralın etrafında | saflarını sıklaştırmış bir halde durarak, Fransiz itüfakından ayrılmıyacaktır. Bütün matbuat bu fileri izhar etmele. tedir. Eko dö Pari gazetesi şunları yazmak» tadır | — Şimdi, Belgrat, Bükreş ve Prağ bülrümetleri, bu kadar feci bir şekilde inkitan uğramış işmelere devam için, M. Bartu'nun halı tayinini bekle mektedirler ve Fransız-Italyan, italyan- Yugoslav trünasebatma ait dosya, şüp- hesiz ilk açailncrk olan dosyadır. Yugoslavyadaki münferit | tezahürat halkında, gazeteler Belgrmt hükümeti- nin soğuk kanlı ve tedbirli hağeket ede- coğine emindir. Pöti Parizyen'e göre, Yugoslavya ma- bafili, suikasti Belgrat hükümetinin si- yasetine düşman dahili unsurların bir nümayişi şeklinde görmek istemekte ve mesuliyeti beynelmilel sahada arama- ğa temayül etmektedir. Belçika, Yugoslavya Kralları ile Duka ve Dolfuss'un feci ölümleri Ekselsiyor gazetesinin nazarı dikkatine çarpmakta» dır ve gazete bu ölümlerin Fransız Salar gelip bulduklarını kaydetmek Jurnal dö Jönev'in bir telğrafına gö” re, Annemasse'de tevkif edilen iki Yu- goslav da, katil Klemen gibi, Foamsaya girerken Almanyadan gelmişler: Cinayet filmi la ile österilmiyecek BERLİN, 12 AA Propaganda nazırı M. Göbbele Yugoslav Kralı ile M. Bartu'nun katlini ihtiva eden filimi yem Ni gösterilmesini menetmiştir. ömböz seyyahatini tehir İBUDAPESTE "İZA: A.— karla alına nmalümata göre, M. Göm- in Varşova seyyahatinin kısa bir müddet için tehiri Kral | Aleksandr ile mazır Bartunun feci ölümlerinden İleri gelmektedir. Zira matem ilân kararlaş- mış olmasından mada, soyabat Belgrat tetfin merasiminin tarihine tesadüf Mn İngiliz efkârı umumi, LONDRA, 12. A.A. irem pefretinin meşru olduğunu kabul etmek- le beraber, İngiliz efkârı urmumiyesi te- zahüratın yabancı bir devlete İçarşı tev- ih edilmesini © temenni etmek. tedir. Umumi kanaat şudur ki, Belgrat hükümetinin vekarı, eficirm heyecanının yalişma Sofyada ayini dini SOFYA, IZAA. in Euxinog- rada sarayın kilisesinde müteveffa Yu. goslavya Kralı Alexandrin istirahtı ruhu için bir ayın yapılmış ve bunda Kral ve Kraliçe ve bütün hanedan erkânı bu- lunmaştur. Tabanca değil mit, MARSILYA, 53 ELA yakla ie ra edilen tahkikat neticesinde Kaleme- "in iki rüververi olduğu “ve bunlardan yalnız birini kulanmış bulunduğu anla gılmıştır. Bu rüverver sisteminde bir tabanca ve tekrar di a üzüm gö- rülmelesizin yirmi fişenk atan hakiki w- MİLLİYET CUMARTESİ 13 TEŞRİNİEVYEL 1934 'HARİCİ HABERLER İspanyadaki ihtilâl Tayyareler asileri mutta- İ sıl bombardıman ediyor | 2 —— Sabık Başvekil M. Azana yapılan isticvaptan sonra serbest bırakılmıştır MADRİT: IZ,A.A, — İbtilâlciler As- #uri vilâyetinde kıtanta mukavemet et- mekte devam ediyorlar, fakat zayintları fazladır. Askeri tayyareler Aviedoya bomburdı | man etmiştir. Divanı harpler faaliyette MADRIT: I2.A.A. — Grevcilerin bir kısım reisleri grevin bitirilmesi için emir vermişler dir. Divanıharler müstaceliyet usulü mü- hakemesi ile faaliyete geçmişlerdir. Gece Madritin bazı / yerlerinde silâh sesleri işitilmiştir. Yaralılar vardır. BILABO; IZ.A.A. — Polis, henüz asi-| lerin elinde olan Regotu maden ruintaka- | sını ele geçirmeğe çalışmaktadır. Kıtaat Enandio ve Valmasada köylerini almış- tor. Leferrolda, bir sosyahist gazetesinin | müdürü ve asilerin reisi olan Mato öldü- rülmüştür, MADRİT, 12 (A.A.) — Öğleden sonra, Vallecas dış mahallesinde po » is ile grevciler arasında bir çarpışma olmuş, bir çocuk ölmüş, üç çocuk ya- ralanmıştır. MADRİT, 12 (A.A.) — Harbiye mazırı kitaatn Övideoya girdiklerini bildirmiştir. Tayyareler, Aviedo ile Micres &- Ta asilerin mevzilerini le bombardıman etmişlerdir. Azana serbest bırakıldı MADRIT, İZ (AA) —M. Aza na serbest bırakılmıştır. Fakat bu har ber resmen teyit edilmemiştir. Grevin bitmesinin bir saat mesele- si olduğu zannediliyor. BARSELON, 12 (A.A.) — Sabık başvekil M. Azana bugün , askeri hâ- kimin huzurunda, Katatonya hükümet darbesine katiyen yabancı olduğunu bunu vesaik ile isbat & edebileceğini söylemiştir. MADRİT, 12 (A.A.) — Umumi greve, esnafın birçok kolu devam et- mektedir. Madritte vaziyet MADRİT, 12 (AA.) — Şehir, tabii manzarasını almaktadır. Nazır lar bir toplantı yaparak harbiye ve | dahiliye nezaretlerinin salâhiyetleri dairesine giren meseleleri tetkik et - mişlerdir. İspanya bankası idare meclisi, ihti- II esnasındaki gayretlerinden dolayı zabıta ve askeri kuvvetlerin taltifi i- gin M. Lerunun emrine bir milyon pe- çola tahsis etmiştir. MADRİT, 12 (A.A.) — Ciheti as keriye tarafından verilen bir emir ü- zerine birçok gazeteler ve bu meyan- da Umanite gazetesi tatil edilmiştir. Cenaze naklediliyor Belgratta meclisi mebusan Binan (Başı 1 inci sahifede) Dobrovnik İeruvazörü, Kral Alexan- örm cenazesini hamil ve bütün Yugor lav harp gemileri | refakatinde olduğu hakle 14 deşrinievvel saat 6 da Splite var fak bir mitralyozdur. Tabancanın, tanzim edilebilen bir mi- şangühi vardır. Kılıfı da serttir. Binmen- aleyh icabmda bir karabina haline geti- rilebilir. Bununla dakikada 250 mermi endahtı kabildir. Katilin Marsilyadaki günleri MARSILYA, 12, A.A. — Emniyet müdürü M. Calı, bir lokanta garsonunu Wcvap etmiştir. Bu garton, katilin 29 eylüldenberi yemeklerini kendisinin ça- lışmakta bulunduğu Toleantada yer olduğunu söylemiştir. Şu hale gö: Gi Maryilyada veya civarında hiç pia sa iki Rafta kalmış demekti Kalemenin şeriki cürümleri ANNENNASSE, 12. A.A. — Kaleme nin şeriki cürümleri oldukları zanmolu- nan iki kişi bildirilen eşkâle göre Loza- na gitmek üzere vapur beklemekte olduk b bir sırada le odam lokanta veya kahve d tevkif odilmişlerdir. Bunların Yugoslavya haricinde şube leri olan geniş bir teşkilâta mensup ol- dukları zannedilmektedir. Bunlar, Kral ile M. Bartunın Marsilyaya gitmek takip etmiş oldukları yolu takip etmiş olduklarmı itiraf etmişlerdi PARIS, 12 A.A. — Pariste ikamet et- miş olduğu otelde Benese refakat eden ve nalis olduğu zanolunan şahsın Kra- mer ismi allında bu otelde oturmuş ol- duğu meydana çılımıştır. Malüm olduğu veçhile bu şahıs Aix otelinde de bu is- mi vermiş idi. Zabıta şüpheli Yugoslav» ların ikametgâhlarında tahriyat yap- makta ve elde edilen vesaik, mütahassıs» lar tarafımdan tercüme edilmektedir. Uç Yugoslav tevkif edilmiştir. M. Yevtiç-Dowmergue mülâkatı PARİS; 12, A.A, M. Yevtiç deM. ! Dumerg (Doumergue) dün yarım saat görüşmüşlerdir. Bundan sonra, M. Yevtiç, mezun olup Parise dönmüş olan Hariciye umumi kâ- #bi M. Leje (Leger) ile görüşmüştür. Katilin iki arkadaşının isticvabı ANNEMASSE: IZ.A.A. — Zabıta Ce- evredeki Yugoslav murahhasının huzu- ie Kalemenin şeriki cürümlerinden sayılan Benes ve Novak, isticvap etmiş» ör. Annemasse zabıtasının raporuna gö“ ve bu iki Yugoslavyalı, bir Yugoslav tet- hiş teşkilâtma mensup oldukları kuk etmişi sıl olacaktır, Kruvazör limana girdiği an da top atılmak suretile selimlanacaktır. Ayni dakikada Bolgratta ve bütün vilâ » yet merkezlerinde toplar atılacaktır. Kruvazörün Sphite muvasaletinde bü- kümet erine ile âyan ve mebusan mec- lizleri mümessilleri, mülki ve askeri me- murin hazır bulunacaktır. Yapılacak bir âyini müteakip halk ta- butun önünden © geçecektir. Saat onda baz; Splkten haraket Gecelerin Trene âyan reisi, mebusan ilim reisi bineceklerdir. Tren Zagrepte saat 21,40 ta muvsan- askeri erkân ve cemiyetler mümessilleri hazır bulunacaklardır. 15 teşrinevvel sa- at beşte tren Zagrepten hareket edecek ve saat 13,40: ta Belgrada vasıl olacak- tr, Belgrat istasyonunda niyabeti salta- nat mecbisi âzazası ile hükümet erkdini â- yan ve mebusan weclisleri mümesnilleri, askeri ve mülki erkân, milli kültür cemi- yetleri hazır bulunacaklardar. #a bir âyin yapılacaktır. 16 ve 17 teşrini evvel tarihlerinde saat 6 dan 22 ye kadar balk cenazenin önünden geçecektir. Ge- Fransız Reisicu ik en mhurunun Gazi > Hazretlerine cevabı ANKARA, 12 (A.A.) — Reisi retlerinin M. Barthotnun vefatı M. Albert Lebrun Hazretlerine gö müşarünileyh şu cevabı vermiştir: Reisicamhur Gazi Mustafa Ke “ederi milletleri; in dostu surette karışan Fransız milletinin Türk milletinin iştirâkinden dolayı retli teşekkürlerimi kabul buyurma cumhur Gazi Mustafa Kemal münasebetile Fransız reisica! ndermiş oldukları taziyet telgraf! mal Hazretlerine : ANKARA olan bir milletin O kederine sıkı Bt elim matemine (o zatıdevletinizin çok mütehassis oldum. Çok nızı zatıdevletinizden rica ederime Albert LEBRUN, Başvekil Hz. ve refikaları Hf. ile vekilimiz dün reylerini kullandıla ANKARA, 12 (Telefonla) — dık başına giderek reylerini kullanan vatandaşların adedi fevkindedir. Başvekil İsmet Paşa ile refika ve Milli Müdafaa vekilleri Beyler reylerini kullanmışlardır. Bugün cuma olmak dolayısile sat takmi ları hammefendi, Nafia, Ha öğleden sonra belediyeye | gidi Paris elçimiz geliyor © “ANKARA, 12 (Telefonla) — #anbula hareket etmiştir. Maarif Vekili İzmirden Aydına giti IZMIR, 12 (A.A.) — Bir müd olan Maarif vekili Abidin Bey bu presle Aydına gitmişletdir. Paris büyük elçimiz Suat Bey dettenberi şehrimizde | balu, sabah saat 6,5 ta hareket eden el İç <C luğu ab züm 5 ka örd m Yem! telef gelir mazı E yaca hede pa Posta ve Telgraf umum müdürlüğü,” BURDUR, 12 (A.A.) — Posta ve telgraf umum müdürlüğüne selâ İ yin olunan Antalya valisi Nazif Be, dikten sonra yeni vazifesine gitmek y şehrimize gelmiş, postaneyi gel üzere hareket etmiştir. İİlsveç Veliahtı Hz. İzmirde Gazi konağına misafir edildile, balkor dan coşkun halkı selâmladılar İZMİR, 12.A.A. — İsveç veliah- t Güstav Adolf Hazretlerile zev- celeri Prenses Louise ve kerimele- ri Prenses İngrid Hazeratı ve mai- yetleri erkânını hamil olan İsveç bandıralı Vaseland vapuru bu sa- bah saat onda limanımıza gelmiş- tir. Vali Kâzem Paşa ve Veliaht Hazretlerinin mihmandarlıklarına tayin kılınan Hüsnü Riza Paşa ve hariciye vekâleti erkânından Fuat Hulusi ve Şefkati, Belediye . reisi Doktor Salih, vali muavini Fuat, polis müdürü Fevzi Beyler ve şeh- rimizin İsveç konsolosu ve refika- ları ile İsveç tabaasından bazı ze- vat motörlerle vapura gitmek sure- tile Veliaht Hazretlerini istikbal etmişler ve mevsim çiçeklerinden çok zarif şekilde yapılmış bir çok büketler takijm etmişlerdir. Bir müddet sonra Veliaht Güstav A- dolf Hazretleri, refakatlerinde re- fikaları, kerimeleri ve Vali Kâzım Paşa ile mihmandarları Hüsnü za Paşa ve diğer zevat olduğu hal- de motöre binmişler ve Gazi ko- nağı önündeki rıhtuna, binlerce halkın alkışları arasında çıkmış” lardır, Veliaht Hazretleri, ikamet- lerine tahsis olunan Gazi konağı ce yarı kralın ceseti Belgradın büyük kilisesine naklolunacak ve orada 18 teş- inievvel sabahı istirahat ruhu için mu- tantan bir ruhani âyin yapılacaktır. Ban- dan sonra kralın nâşi Öplenatz kilisesine götürülerek orada askeri merasimle def- nolumacaktır. Yeni kral Belgrat yolunda PARİS: 12 (Hususi — Londradan gelen yeni kral Pierre buradaki Yugös- lav sefaretiğden bugün ayrılarık gara gitmiş ve trene binmiştir. Kendisine val- desi refakat etmektedir. Yeni kralın geçeceği yollarda fevka- ide tedabir alınmıştır. Bir çok polis me- #urları ahalinin arasına karışmış yolun iki tarafına asker ve polis (o dizilmiştir. Yeni kral otomobik geçerken her yer- de pencerelere biriken halk kendisini gid detle alkışlamış ve ikinci bunlar, ellerile selimlar göndermişti Halk çok müteessirdir , BUCHS: 12. A.A. Yugoslav Kral a esinin treni bu sabah saat 10 da buradan geçmiş, Belgrada doğru yoluna devam. kraliçesini getiren tren mahalli saat ile 650 de buradan geçmiş ve Avusturya hududuna doğru yoluna devam etmiştir. İtalya ve kralın cenaze merasimi ROMA: IZ.A.A. — Prens Aymon de Savoie - Aoste ile Kont Macehi di Col- dere Kral Alexandr'm cenaze merasimin- de İtalya kralını temsil edeceklerdir. M. Mussoliniye teşekkür ROMA: IZ.A.A. — Yugoslavya Baş- vekili Uzunovitz, M. Masoliniye bir te şekkür telgrafı mz talyanın Kral Alexandrın ünaseebtile duydu. ğu Sele ai cevap vermiştir. Sloven katolik fırkası reisinin teessürü BELGRAT: IZAA. — Sloven kato- dike ferdemsi reisi olup Kesi Alexandım önünde kendilerine ihtiram mer sim yapan Jandarma kıtasını W tiş Buyurmuşlar ve gördükleri il tizam ve mükemmeliyetten tevellit memnuniyetlerini kıta Ki mandanına söylemişler ve teşel kür etmişlerdir. Bundan sonra zi konağına giren Veliaht Has retleri, balkona çıkarak, kendil: ne samimi tezahüratta bulanan V alkışlıyan halkı selâmlamışlardır. Her taraf Türk ve İsveç ba; dd rile donatılmış ve misafir bulun dukları konağa İsveç Veliahtu mahsu bayrak çekilmiştir. Veliaht Hazretleri bugi den sonra Halkevini ve müzeyi # yaret edeceklerdir. — Letonyada Ortodoks klisesi baş pasını öldürdüler RIGA: IZ.A.A. — Letonya © ilini ro başpapas Jem. geçen köşkünde tir. Riga cari olan bu köşk cinayet akabinde yakı tır. Başpapasın ceseti mühüm bir şı yanmıştır. ane böğründe derin yara hâkimiyet zamanında sürgüne imiş olan baş papas Koreçes Kraliçe Başvehile teessür ve taziyetlerini bil ren ve cinayeti mahküm eden birer graf göndermiştir. 'ugoslavya ve Bulgaristan SOFYA: 12 (Milliyet) — ici Nazırı M. Batalof, Yugoslavya öldürülmesi münasebetile şu bulunmuştur: “Biz Yugoslar milletinin elemine kardeş gibi iştirek ediyoruz. Bu ziya zi de yakından alâkadar eder, Şürkü saki Ülger ve Bulgar m arasındaki samimi dostluk, yaklaşma gayesinin çağ rı idi. Bu gayenin tahakkuku için Çi hazretlerile tamamen anlaşarak çalış ve bunun kuvvetini Sofyada misafir Junduğu günlerde — görmüştü. Bulgaf Yugoslav yakınlığının istikbaline geli” ce, başlanan mukarenet politikası in p ei iyasi vaziyet PARİS, iz (A-A.) — Kral sandr ile M. Bartunun ölümleri, kezi Avrupanın gayet hassas © noktasında sulhun esaslarını seninle, ekiçin icrai tasavvur emişi uzun noktai nazar teatil, mi eatilerine Maamafih, iş geri kalmış deği Belgrat ve Paris kabineleri;> sl muhafazası ve kuvoeslendikimeni şin gayretlerini tevhide devam ed “ ceklerdir. nun bir delilidir. Memlekette teessür TOKAT, 12 (A.A.) — Yugonla" ya kral Aleksandır Hazretlerini! silyada suikaste uğrayarak vefat a“ e Tokat vilâyetinde fevkalâde teessürü mucip olmuştur. Dost Fransanın kıymetli ve veri perver hariciye nazırınn vefatı ayrıca teessür uyandırmıştır. tır, C — Kusi Ada giyen görü B beğe raz8 niz. iyi & tetm dir el zi v ten mi tese, hai ah. düşa ve ald. M. Yevtiçin uzun görüşmeleri HÜ