21 Ekim 1934 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

21 Ekim 1934 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

Milliyet'in Romanı: 16 Yazan: Marthe Richard Kafama danketti: ve Almanyada IMartbe Richard Fransa mukabil ca- ada tanıdığı yoktur. Fakat otelde Na kle bap olmuştur. Bu kadın kendisini baş- a bir şehre götürmüştür. Orada kadı- mın Tedef ve Charles isminde iki ar - kadaşı daha vardır. Marthe Richard, OGerda'nun Ak anların meşhur casusu Matmazel Dok- tor olmasından şüphelenmektedir. Pransız casusu Karl Mather ismin- de bir İsveçli doktorla nişanlandığını ve onu aramak için bu seyahati yaptı- ğı söylemiştir.) Büyük fakat çiçeksiz bir parkın ortasında ağaçlar yu saklan- mış, büyük güzel Bir evde oturuyor duk. Bu, İsveç tarzında yapılmış bir evdi. Dik, çok dik damı sanki toprağa kadar iniyordu. Burada, şimal mıntakalarının sü künu içinde asil ve kibar bir sessiz- Jik vardı, Ev, İsveçli bir karı koca- ya aitti, Buraya vâsıl olduğumun ilk günü bana “safa geldin” e gel- mişlerdi: — Burası sizin eviniz, rahatmı- za bakm! N Kadın kısa boylu, cevvâl ve aşa. ğı yukarı elli yaşlarında kadar var dı. Kocası biraz daha geçkindi. Be- yaz saçları, sevimli bir çehresi var- dı. Karısmı fazla sayıyordu. — Bir Fransızm evimize gelme- sinden dolayı şerefyap olduk! di - yorlardı. Acaba yanılıyor mu idim? Al- man casusluk teşkilâtımm merke - zinde bulunduğuma git gide iman ediyordum. Ve zannediyordum ki. daima heyecanlı, daima sokulgan Gerda, beni vazifeye almadan ev- vel bir imithandan geçiriyordu. On Jara itimat telkin etmem, ve Karl Mather'den başka şeyi düşünmedi- imi telkin etmem lâzımdı, Geldiğimin ilk günü şöyle şehri dolaştık. Sevimli Gerda bazan ko- uma giriyor. Bazan kolunu omuz- larıma rek bizi takip ediyorlardı. Güya be nim hürmet U ettikleri için fazla kur yapmaktan çekiniyorlar. onlara fırsat ver. miyordum ya. Onların nazarında ben aşkıma ve hâtıralarma sadık bir nişanlı idim. Gerda geceleyin saatlarca odam- da kaldı; yarım açık im ee besinden çıkıyor ve tanı- madığı arkadaşlarınm üzerine atılı yordu. Dördüncü günü Taddee, biraz meyus bir tarzda parkın ortasında benimle Gerda'nın karşımıza çık- ti: — Buradan gitmeğe mecburum, dostum, dedi. Fakat döndüğüm za- man sizi tekrar burada bulabilece. ğimi zannediyorum. v “e Yaziyetimi belli etmemek in hiç bir sual sormamıştım. Fa - kat bu üç ahbabın dostlukları ar. kasmda bana karşı lehte veya a» leyhte esrarengiz bir dolap kurul. makta olduğunu hissediyordum. Dimağımda evvelâ gölge şeklinde beliren bu ihtimal günden güne in- kişaf ediyor ve şekil buluyordu. Filhakika ben, üni; ka- fese girmiş bir esirdim. Öyle bir e- sir ki, dostluklardan yapılmış bir miri içine ai Ev sahip. rinin ne işle meşgul olduklarını De istiyordum: ,,, 77 Ne yazık ki Mösyö Tadöe, de- dim, e gitmek mecburi yetindeyim. Eğer nişanlımdan ge- me haber alamazsam Fransaya dö., neceğim . Bu esnada Tadöe ile Gerda'nın gizli, ancak farkedebileceğim ka. dar gizli fakat zekice biribirlerine gözettiklerini farkettim. Hiç şüphe yoktu ki beni burada tutmak için ellerinden geleni yapacaklardı. , Yemek vakti, iki kardeşin en bü. yüğü ve aynı zamanda en cüretkâ- rr olan Charles yanıma yaklaştı: 7> Size verilecek mühim haber. lerim var! dedi. — Karl'dan mı? — Bilin bakalım nerede? Birdenbire ne olduğumu şaşır - dım. Yüzümde hem korku ve hem Tercüme eden: M. F. beni götürecekler öldürteceklerdi ümit alâmetleri belirmişti. Şaşkın bir âşık vaziyetinde idim. Muhay- yelem boyuna işliyor, kalbim atı - — Stockholm'da mı? dedim. — Hayır, Almanyada. Flandır cephesinde askeri bir hastanede ça olan vaziyeti, bir kaç saat zarfında tamamile değişmişti. Birden bire üstü kapalı bir itimatsızlık hali al- mağa başlamıştı. Müstehzi bakışın dan, göz yaşlarımı yutmadığını an- İyordum. Her iki adam bendeki tahavvülâtı, sanki kronometre ile ee ediyorlardı. İçimi çektim: — Fransaya gitmekten başka ça- re yok, dedim. Çünkü burada suku- tu hayale uğradım. Tadâe, iki kardeşin küçüğü, san- ki bana merhamet ediyormuş gibi, yanıma yaklaştı. O bendeki hassa- siyete aldanmadığı gibi ben de o- nun bu hareketlerini © yutmuyor - dum. Onlarla müşkül bir oyuna gi- rişmiştim, — Size yardım — etmek isterim, dedi. — Neye yarar? Ben Fransızım. © ise Alman olmuş, harp bizi ayırı- yor. Tadöe bir kaç dakika beni bu ya- lancıktan ıstırabımla ba: başa bı- raktı, Gerda odadan çıktı ve biraz sonra Fransızlar hakkındaki kini- ni zaptedere kiçeri girdi. Beni o- muzlarımdan tuttu ve şunları mırıl 'dandı: “ — Ümitsizliğe düşmeyin. yardım edebiliriz. Size — Bitmedi — —— ——— İstanbul ilinci icra memurluğundan ; İpotek cihetinden paraya çevrilmesi mukarrer olup tamamına sekiz yüz lira kıymet taktir edilen Beşiktaşta Teş- vikije mahallesinin uzunca ova sokağın. da eski 4 yeni 4 numara ile murakkam maa bahçe hanenin tamamı açık arttır. maya yazedilmiştir. 25-11.834 tarihne müsadif pazar günü saat 14 den 16 ya kadar dairemizde açık arttırma suretile satılacaktır. Arttırma bedeli kıymeti mu- bamminenin yüzde yetmiş beşini buldu- ğu taktirde mezkür gayrı menkul müş. terisi uhtesine ihale olunacaktır. Aksi halde son arttıranm taahhüdü baki kal. mak üzere 10-12-934 tarihine müsadif | pazartesi günü saat 14 den 16 ya kadar | keza dairemizde yapılacak olan ikinci Şık arttrmasında mezkür gayrı menkul en oçk arttıranın üstünde bırakılacaktır, Artırmaya iştirâk etmek isteyenlerin mezkür gayrı menkulün muhammen kıy. metinin yüzde yedi buçuğu nisbetinde pey akçesi veya Milli bir bankanm temi- nat mektubunu hamil bulunmaları ikti. za eder. Hakları tapu sicillerile sabit ol- mayan ipotekli alacaklılarla diğer alâ- ın irifak hakir sahiplerinin bu haklarını ve hususile faiz ve masarife dair olan iddialarmı ilân tarihinden iti. baren yirmi gün zarfında evrakı müsbi- telerile birlikte dairemize bildirmeleri Mizmdır. Aksi halde hakları tapu sicil, lerile sabit olmayanlar | satış bedelinin paylaşmasından hariç kalırlar. Daha faz- la malümal almak isteyenlerin 28-10-934 trihinden itibaren dairede açık bulundu- rulacak © olan arttırma şartnamesile 934-1454 No: lu dosya derumunda mev. sut ve mezkür gayrı menkulün evsaf, me- saha vessiresini bavi vaziyet ve taktiri kiymet raporunu görüp anlayabilecekle. ri ilân olunur. (3820) Eml al İstanbul asliye beşinci hukuk mahke- mesinden İstaribul belediyesinin e Büyükadada Nizam caddesinde Mülga mabeyn kâ- tibi sani esbakı merhum İzzet Paşanın köşkünde ikamet etmekte olan mümai- leyhin mahdumları Mehmet Al ve Ab- durrahman Beylerle kerimesi Lamia ha- »rm aleyhine ikame eylediği davadan do- layi ieyiinie ; hul olmasından dolayi bermucibi talap ilânen tebliğat icrasma karar verilmiş ve emri muhakemenin 27-11.934 tari binde müsadif salı günü saat 14 de ta- yin kılınmış olduğundan yevm ve vakti mezkürde mahkemede hazir bulunmala. rı ve yahut taraflarından bir vekil gön. dermeleri lüzumu beyan ve aksi halde haklarında giyaben muamele icra oluna- cağı tebliğ olunur, (3830) MİLLİYET PAZAR 21 TEŞRİNİEVVEL | İstanbul sokaklarında köşe kapmaca!.. Seyyar esnaf Belediye zabıtasının taki- batından kurtulmak için neler yapıyor — Haydi uğurlar olsun! Gözünün gör- düğü yere gitsin... diyeceğim ama, çakı. & beni de peşi sıra sürüklüyor. Neden Bıraksam, gitti gider, O koşa, ben koşa, sokağa Girdik ama, orada da tutunmağa va- kit kalmadı. İşporta da çorap mendil sa- kıcı, köşeyi dönünce, Sordum: klarını tutarak cevap verdi: ale gülüyorum, Amma da zivdi — Zivdi ne demek oluyor? Bir “ürlü tarif edemedi: — Zivdi işte... basbayağı zivdi.. — Yani kaçmak mı? 5 Pülk, a lçi ar sani hedda ii my ? — Onun cezası var. Görürler: lar. Eminönünde dolaşıren el eme Sd Kaçtı, kurtuldu ama, yakalanırsa, fena... Arkadaşlar, bunu bildiğimiz için çakıcıyı görünce: — Ziv ulan ziv... diye bağırnız. O ardına bakmadan İaşe ia — Demek, siz bütün gün memurlarla köşe kapmaca oynarsınız... — Ne yaparsın, beyim... geçim dün. yası. — Memurların geldiğini nasıl anlı. yorsunuz?.. iz Başmı salladı: — Gözcülerimiz var. o Tabtakaleden Şut, Sultanabmede kadar... Memur uzak» la... Hangimizin kaçarı evvvetii İse © kel zanır, Memurların da hepsi bir değil, Baksı , görür, #68 çıkarmaz. ize acır bed EE YL A sa AKBA MÜESSESELERİ Ankaranm modem her türlü'kitap, gazete ve mecmua ile model ve fotoğ- raf levazımı ihtiyacma cevap veren yegâne müestseselerdir. Merkezi : Maarif Vekâleti karşı- sında Şubesi : Samanpazarı, Telefon: 3377. İstanbul şubemizde Ankaranın Beşriyatını bulabilirsiniz — İkdam yurdu ittisalinde, 7144 ————---- İstanbul ikinci ticaret mahkemsinden! Büyük postahane arkasında Elkâtip ha- nında mulüm boyacı zade | biraderler vekili avukat İsmail Ratip Bey tarafın dan verilen istidada Beyoğlunda Tstik- lâl caddesinde 251 No. da tüccar terzi Haseki zade Mahmut Nedim beyden se- nede müsteniden alacakları olan 1325 liranm tahsili haklemdeki dava arzuhali- ni H.U. M. K, muma tevfikan diğer ta- vafa tebliğine karar verilmiş ve yaptırı- lan tebliğatta mumsileyh > Ne- sadif salı günü saat ikiden üçe kadar açık arttırma öle satılığa çıkarılacağın - dan taliplerin Galstada Arap camii ci- yarında Taflan sokağında 14 nümaralı dükkünda hazır bulunacak ve keza pa- ray çevrilmesi mukarrer piyano maa sandalye şal, lavomana, dört ayaklı ye- mek masası, yaldızlı ayna 23-10.934 tarihine müsadif salı günü sant 9,5 tan 10,5 kadar açık arttırma suretile satı - lığa çıkarılacağından © talip olanların Taksim Feridiye cağdesi 75 numaralı hane önünde hazır bulunacak memuru ma müracaatları ilân olunur, (34-1173) 1934 belli... Bazısı da aman Allah... sıçan olup deliğe girsek elinden kurtulamayız. Böy- lelerine, aramızda “acıbiber,, deriz. Kö- genin ağzımdan; —Ziv ulan geliyor! diye ba- ğurdı mı, teneke: kapan, işportasım kultuğuna alan tüyer... Ansızn yakalan» dığımız da olur ha. O zaman, artık 80 paniye tatlısı mı, olur. — Yoksa mangır yahnisi mi... Ne çıkarsa bahtma... Yaz günleri öğle sıcağında, bülün cad- deler bizimdir. İkindiye doğzu kol kul memurlar (oo çıkar. (o İşte © zaman dikkat et ki, göz önünde buhunmayasm. Eskiden çok rahattık ama, ah, bu dükkân- cılar... Malın ucuzunu sattığımız için bi- 7e düşman oldular, | İşportasını açtı, her renkten bir kaç çorap çıkarın önüme serdi: — Yirmi kuruşa böyle çoraplar... Be- | yim, git mağazalara sor... Kırk kuruştan aşağı verirlerse, sizden para almam, Â- ma, onlar vergi verirmiş. Verir ama, ka- sa dolusu da par kazanır..., Biz küçük çorapçı ile böyle konuşur. ken, omuzunda küfesi ile seyyar bir ma Bav önümden geçti, Küfesinin içine şöyle bir göz attım: Enfes Gümüşhane elma ları... — Kaça veriyorsun? diyo seslendim. Başını şöyle bir çevirip yürüdü: — Burada olmaz... Peşim sira gel... Kendi kendime; düşündüm: — Anlaşılan bu gezginci esnaftan mal | almakla biz bir nevi günah işlemiş olu- yoruz!., Herife baksana, burada diyor. Kendimi, genç bir kadma sarkın. tahık emiş sokak çapkınlarına benzettim. Mademki satıcı: — Burada olmaz, peşim sıra gel... di- yor, elmaların hatırı için gideceğiz. Sey- yar manav, dar bir sokağın iç köşesinde sırtındaki küfeyi indirirken; — Geçtim, görürler de, ceza yazarlar... Diye söylendi. Elmaları kuça verece- Fin sordum: “Kilosu on iki buçuk,, de- mesin mi? ayni elma, manavda kırk ku- ruşa alınmaz. Doğrusu bem şaştım, hem de sevindim. “Sekiz kilo tart bakalım!,, 'demeğe kalmadan, yokuşun ilerisinden gürültülü bir ayak sesi duyulmasın mı? Ortalık gene karıştı. Memurlarla seyyarlar arasmdaki ko- m a Sr odae pü ini eymafla, ancak el ayak dilen azra, karanlık. eti kapalı milini hâk yerlerde alış veriş edilebilecek... Şünkü biç şakaları, yok, derhal zivi- yorlar... M. SALÂHADDIN Beyoğlu dördüncü sulh hukuk mah- kemesinden « Mecidiye köyünden Ramazan efendi berhayat ilen zilyet bulunduğu vefatı ü- zerine mahkemece terekesi meyanında va #iyet olunan yeri ve arsası miri Mecidi- ye köyünde Muhtar Şevki sokağın mü- kerrer 37-37 No, hu takriben (8) dönüm sahasında (600) bira kıymetinde bahçe- nin intifa ve işgal haklı ile mevcut mey va ağaçları ve bahçe içinde müstakilen kullanılabilir girilecek ayrı kapuları mev Gut 1400 ira kıymetinde birer katlı te- mamen ahşap iki bap hane açık artır. ma suretiyle 18.11.934 pazar günü saat 15 de satılacaktır, dellaliye resmi ve İhale muhammen kıymetlerin yüzde yedi buçuğu/nisbetinde pey akçesiyle mez- kür gün ve saatte Beyoğlu dördüncü sulh hukuk mahkemesinde hazır bulun. maları ve fazla malümat almak ve mü. #âyede şartnamesini görmek isteyenlerin 833-96 Ne. ile mahkeme kalemine mü- Tacaatları lüzumu ilân olunur. (3521) ZAYI — 3276 No. lu otobüse ait kazanç vergi kâğıdı ile 4772 sicil No. lu şoför “hliyetnamemi ve kazanç kâğıdımı zayi #ttim, Yenilerini çıkaracağımdan hükmü yoktur, Şolör Gafur (3816) Mİ dk ariltaş 2 nci hukuk mahicemesin. fi paşa yalısında satılması mukarrer ga- yet kıymetli Avrupada yapılmış 24 par. $e yemek sandalyası ile masası ve nadi- de yemek tabaldarı ile teferruatı ve bir Vitrin içinde kıymettar asari atikadan ol. Pöpelkirreiles ei - eşrinievvelin 24 ncü çarşamba 25 nci Perşembe 26 ncı cuma günleri sabah saat 11 den 17 ye kadar herkes tarafından görülmek üzere mahallinde açık bulun. durulacak ve 27 T. evvel 934 cumartesi günü saat 14 de aleni müzayede ile sa- tılacağı gibi satış bitmediği takdirde er- tesi günü de devam olunücaktır. İstek- lilerin yazılı günlerde mahallinde hazır bulunmaları ilân olunur. (3819) i zarfla satın Istanbul Harici Askeri Kıtaat ilânları. Pazarlığna devam edilen 5957 kilo yoğurda yine talip madığından tekrar pazarlığa konulmuştur. 24-10-934 çar- şamba günü saat 16,30 dadır. Evsaf ve şeraiti eskisi gibidir. Talip olanlar teminatla Çorludaki Komisyonuna mü- racaatları. (482) (6934) Muayyen pazarlık günü xde on bir ton şekere yine talip çıkmadığından son pazarlığı 24-10-934 çarşamba günü saat 17 ye bırakılmıştır. Ev- saf ve şerait eskisi gibidir. İs- teklilerin teminatlarile Çor. Tudaki Komisyonuna müra- caatları. (481) (6935) “e Bayramiçtaki o Topçu kı- tantının ihtiyacı olan 240,000 kilo arpanm kapalı zarfında talip zuhur etmediğinden pa- zarlıkla alınacağmdan yevmi ibale olan 21-10-934 de Pa- zar günü teminat muvakkate- İerile Bayr: “uçtaki Satımal- ma Komisyonuna müracaatla rı. (476) (6937) Kapalı zarfla yapılan fia- lınm pahalı olmasından dolayi | bir ay zarfında pazarlıkla alın- mak üzere tekrar münakasaya konulan üç yüz otuz bin kilo Unun ihalesi 17-11-5934 cu- martesi gün üsaat 14 de yapı- lacağından talip olanların Ed- remitte Satmalma Komisyo- nuna müracaatları. (477) (6936) 2 Fırka kıtaatı için 21,900 kilo Arpa mukaddema kapalı zarflarında talipler zuhur et- mediğinden pazarlıkla alına- caktır. Pazarlık günü 22-10. 934 saat 15 te Komisyonumu- za müracaatları, (475) (6938) İzmir Müstahkem Mevki kıtaatının ihtiyacı için 114500 kilo Bulgur 27-10-934 cumar- tesi günü saat 15 de kapalı . Tas için her gün ve münakasasına girişeceklerin belli gün ve saat- ten evvel İzmirde Müstahkem Mevki Satın Alma Komisyo- nuna teklif mektuplarmı ver- meleri. (347) (6299) 6785 kömürü yi le tahvil için omalzeme aleni münakasa ile satım alına- caktır, Münakasası 21-10-934 pazar günü saat 15 tedir. Ta- İiplerin malzeme cins ve mik- tarlarını görmek için Topha- nede Satmalma Komisyonuna ve münakasasıma iştirâk ede- ceklerin Tekirdağda Satın al ma Komisyonuna müracaatla- rı, (349) (6303) 3 6786 lu ve Muratlıdaki kıta- lar ihtiyacı için açık münaka- sa ile 17500 kilo Gaz yağı sa- bn almacaktır. İhale güni 24-10-934 güm saat 15 tedir. Evsaf ve şeraiti- ni görmek üzere taliplerin her gün ve münakasasına iştirâk edeceklerin belli gün ve saatte Çorluda Satmalma Komisyo- nuna müracaatları. (351) (6304) 6787 “.. Eksiltme gününde 33 ton ma karnaya yine istekli çıkmadı. ğmdan tekrar eksiltmeye kon- muştur. oOEksiltme (günü 24-10-934 çarşamba günü saat 16 dadır. Evsaf ve şerait eskisi gibidir. Eksiltmeye ge- leceklerin belli gün ve saatte teminatlariyle birlikte Çorlu- daki komisyona müracaatları. (474) (6890) 7438 Çorlu Günl oi kıt'at ihtiyacı için 4448 kilo Lahana. 4448 kilo pırasa ve ayrıca Mu- (3204) ————— ratlıdaki kıt'at © ihtiyacı içi” İstanbul dördüncü icra memurlsr ğumdan: Galatada Perşembe pazarında AM lan hanında 1, 2 No. lu yazıbaneyi İ kametgabı ittihaz eyleyip elyevm moctgâhı meçhul bulunan Mada.n Odel| Fon Firamgard Fon Forstemberget tanbul Umum Sigorta şirketine izafi memuriyetimizin 534 - 5270 © nursi) mükerrer 3, 5 üç defa 5 mükerrer İi 356, 358, 360, 360 mükerrer yeni 1, Bi 5,7,9, 11, 13, 294, maralarla murakkam miş ve bir ay müddetle ilânen ifasına ve 24 Kânünmevvel 934 si mat 15 de yenileme başlanmasma karar verilmiş yapılacağı ilân olunur, (3814) İstanbul altıncı icra memurluğundan! Bir borçtan dolayı mahcuz ve paray# çevrilmesi mukarrer şarap, rakı ve kon serve 24-10-934 tarihine o müsadif çöf“ şamba günü saat 10 da Beyoğlundi Hammal başı Ömer Hayyam mahalli 53 nrmerolu düklüinda satılacağından talip olanların mezkür gün ve santte m halinde hazır bulunmaları ilân olunur. 536 kilo lahana ve 536 kilo p” rasa açık münakasa ile satın 8 Imacaktır. İhale günü 5 - Ili” ci Teşrin - 934 Pazartesi günü saat 15 tedir. Muratlı ve Çor” luya ait sebzeler ayrı ayrı teahhitlere veya her ikisi de bir müteahhide ihale edilebilir” görmek yenlerin her gün ve münak&” saya iştirâk edeceklerin belli gün ve saatte teminatlariyl€ birlikte Çorludaki komisyon# müracaatları. (441) (6748) 728 Izmit garnizon teslim (490) Darıca garnizon teslim (10) Tuzla garnizon teslim (60) ceman (660) ton Linyit besi den kömürünün münal Ikinci Teşrin 934 Salı günü ** at 14'de kapalı zarfla yapıl&" caktır. İsteklilerin i gör” mek ve taksitleri anlamak üz“ re her gün Eskişehirde K. O ve İzmitte F. Lv. Md. lerin€ ve ihale gününün muayyen #9 atında İzmitte Fırka Sat e ma Ko. Rs, ne müracaatları» (440) (6753)