21 Ekim 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

21 Ekim 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

HALKIN&GGÖZÜL HALRIN KUDAĞI HAÂLKIN DİLİ Sene 5 — No. 1525 Tan'İşleri telelommz 20203 Son Posta — PAZAR — 21 BİRİNCİ TEŞRİN — 1934 Beş Devletin Beyannamesi Suikastler, Devletleri, Güttükleri Siyasetten Geri Çeviremezler Bu Gibi Hüdiseler Vahim Va DAT & ziyetler Doğurur, Deniyor X Askerlerimiz, kıralın cenazesini selâmlıyorlar ' tiyatrosunda, kocasile beraber lo- Paris, ( Husust) — Suikastçı- ların beşinci —arkadaşları olup Fontenblö ormanına kaçıp dört gün sonra bitap bir halde tutulan Malnynin ele geçmesi tamamen bir tasadüf eseri - olmuştur. Dört gün ormanda aç ve susuz dolaşan bu adam, nihayet vaziyetini tayi- ne muvaffak olarak Mölon kasâa- bası İstikametinde uzaklaşmış naza- t dikkati üzerine celbetmeden bir mağazaya girip bir kasketle bir pardesli almış, şehirden ç karken — bir - kahvenin — önünde durup snsuzluğunu gidermek İçin | bir bardak şarap içmek iste- miştir. Onun ele geçmesini işte bu duruş temin etmiştir. Çünkü kahvenin önünde dört kişi otur- muş, Malnynin tereddütlü vazi- yetine dikkat — ediyoarlardı. Bu adamlar derhal Mölon polisine telefon — etmişlerdir. Malny az sonra kendisinden — şüphelenild- ğinin — farkına vararak — dişarı çıkmışsa da arkasından yetişen polisler kendisini tevkif ermiş- lerdir. Bütün slilâhların — Fon tenbiö ormanının içine atan coml- tecinin Üzerinde 700 frauk ve güzel bir pusla bulunmuştur. Bu pusla —sayesindedir ki komiteci vaziyetini tayine ve ormandan çıkmıya müvaffak olmuştur. Katilin İğrenç Hüviyeti Kıral Aleksandr. ve M. Bar- tuyu öldüren katil hakkında ve onun husust hayatına dair şu feci ve iğrenç malümat veriliyor: . Vladi Yorgiyef içki ve kadına son derece düşkün bir adamdı. Bu adam evli idi. Bir gün, Sofya Bu adam Paveliç'tir. Fransa Italyadan teslimini istedi İ * €ada oturan bir kadın gördü. Bu kadın, Budenof namındaki - bir Bulgar zabitinin karısı idi. Yorgi- yef kadına güldü. O da, ona alâ- kasız kalmamış olacak komiteci kalktı, locaya gitti ve kocasının yanında kadını dışarı davet etti. Bittabi zabit tabancasına davran- dı. Yorgiyef te adamı tutunca se- yircilerin üzerine attı. Ortalık ka- Yorgiyefin arkadaşları işe mü- dahale ettiler. Silâhlar patladı ve zabit bayılıncıya kadar dayak yerken Yorkiyef, onun karısını almış, bir otomobile bindirmiş ve meçhul bir semte götürmüştü. Maamafih Yorgiyefin bu kadınla münasebeti az sürdü. Kısa za- ( Devamı B inel yüzde ) Ke | Altayın Türkiye | Izmire | Istanbulda [ büyük bir tevekkuf devresi geçir- İdaze işleri - telofomu 20203 Fiatı 5 kuruş — Futbol Şampigyonasına Doğru İzmir, Bu Sene Birinciliği Elimizden Alacak Mı? Fenerbahğo. İngili; Mel&eplilorini Dün 8-1 Yendi Izmir, 20 ( Husust ) — İzmir grupu futbol birincisi (Altay) ta- kımı bugün (dün) Bursaya müte- veccihen İzmiri terkediyor. Hafta içinde Bursada yapılacak olan Türkiye futbol birincilikleri Izmir- de büyük bir alâka ile takip edilecektir, İzmirin Siyah - Beyazlı çocuk- ları, iki aylık uzun bir çalışma neticesinde formunu bulmuştur. şampiyonasını hediye etmesi kuvvetli bir ihtimal dahilindedir. Bu sene ve İzmirde — futbol mesine mukabil Adanada, Mer- sinde ve Trabzonda dikkate de- ger bir ilerleyiş göstermektedir. Adanalı çocukların Izmirde aldık- ları dereceler bu mıntakanın hiç sahip olduğunu meydana çıkar« mıştır. Türkiye şampiyonasında İzmir ve İstanbulun Siyah - Beyaz for- malı şampiyonları Beşiktaş ve Altay kadar Ankara şampiyonu da, Adana mıntakası şampiyonu da ve bilhassa Konyalı gençler de ehemmiyetli birer rakip sayı- maktadır. Şunu açıkça söylemek lâzımdır ki Altay takımı İstanbul şampi- yonuna, Trabzon ve Adana mın- takaları şampiyon takımlarından daha noksan bir ehemmiyet ver- mektedir. Eğer bu iki mımtaka şampiyonunun — elimine olmaları mümkün olursa Altayın Türkiye şampiyonu olmaması için hiç bir i ihmal götürmiyecek bir kuvvete İzmir şampiyonu Altay Son Fırtınada Bir Felâ- ketin Önüne Geçildi Mahvolmak Üzere Olan Bir Yelkenli Gemi Güçlükle Kurtarıldı Cuma günü akşamı, fırtına ve A A Maektul kıralın tabatu, Tobola'dak! aile mekbererine kenuyor | ı Büyükçekmece açıklarında — bir kaza olmuştur: Karabigaya gitmek Üzere İz- mitten kalkan Tevfik kaptanın Idaresindekli 33 tonluk büyük bir yelkenli mavna, Adalar açıklarına geldiği zaman fırtınaya ve yağ- mura tutulmuştur. Suların tesirile Büyükçekmece açıklarına kadar düşen yelkenli batmak telikesine maruz kalmış; baston ve prova direkleri tamamile kırılmış, yelken- leri paramparça olmuştur. Ha- yanın karardığı bir sırada, yel- kenlinin kenarına iki imdat fene- ri asılmış, kaptan ve tayfalar korku ve endişe içerisinde âki- betlerini beklemeğe başlamışlar- dır. | Bu sırada Akdenizden gelen ve limanımızdan transit geçecek olan Norveç bandıralı Sulina va- puru verilen İmdat işaretini gör- ( Devamı li inci yüzde )