21 Ekim 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

21 Ekim 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

Biga Muallimleri Arasında Nakiller Biga (Hususi) — Dimetoka muallimlerinden Nerime Hanım Çanakkaleye, İskender köyü mu- allimi Burhan B. Ezineye, Dime- toka muallimlerinden Besim Bey, Safive H. Bayramiçe, Dumlupınar mektebi muallimi Mehmet Niyazi B. Lâpsekiye, Dimetoka muallimi Celâl B. Dumlupınara, Çavuş köy muallimi Cevdet B. Iskender kö- yüne, Ibkaiye köyünden İsmail Hakkı Beyle, Safiye H. Dimeto- ka muallimliğine, Kocayayla mu- allimi Hikmet B. Çavuş köyüne, Hurma köy muallimi Tahsin B. Maksudiyeyo, Yeniçiftlik — mualli- mi Mehmet B, Ibkaiyeye, Korfal muallimi Hüsnü B. Karakocaya, Çanpazar köy — muallimlerinden Ahmet B. Terzialana, Yeniçiftlik muallimi Eyüp B. Karahamzalara, Karabiga muallimi — Behcet Bey İHlyasalana, Kaldırımbaşı muallimi Bedri B. Karabigaya, Dumlupı- vyar mektebi munllimlerinden Muaz- zez H. Geliboluya, Karahamzalar muallimi Çuruoba muallimi Salih B. İmroza, Bayramiç mualllim —Ahmet B. Dimetokaya, Umurbey başmualli- mi İsmail B. Bigaya, Umurbey nahiyesi muallimlerinden Titap H. Dumlupınara, Pazarcık muallimi Saffet B. İbkaiyeye, Bozdoğan muallimi Sanih B. Dimetokaya, Karabasan köyü muallimi Samih B. Bigaya, Kânibey mektebi mu- allimi Çetin B. Yeniçiftlik köyü- ne, Sakarya muallimler.nden Ha- tiçe H. Yeniçiftlik köyüne nak- len ve tahvilen tayin olunmuş- lardır. Cümhuriyet Bayramına Hazırlık Bayramda Birçok Yeni Eserlerin Açılış Resmi ; Yapılacak Silrt, 20 (A. A.) — Cümbur- yet bayramını kutlalama komis- yonu vilâyet makamında toplana- rak kutlulama programını hazır- lamaktadır. N Zara, 20 (ALA.) — Cümhuri- yet bayramının parlak bir şekilde kutlulanması için komite zengin bir program hazırlamaktadır. Bu tarihi gönümüzde Gazi parkısa Yüce Önderimizin heykelleri teza- hüratla konulacak — ve kazamızı hayata kavuşturan büyük kanalın ve Kızılırmak köprüsü ile daha beş köprünün açılma merasimi yapılacaktır. Izinit, (Hususi) — Cümhuriyet bayramı şenlikleri için fevkalâde hazırlık vardır. O gün yeni spor sahasının küşat resmi yaplacak, bu münasebetle — sahada — spor şenlikleri icra edilecek, Himayei Etfal 150 yavruyu giyindirecektir: | Taşköprü Panayırı . Taşköprü ( Husust )— Merkez panayırı şehire 15 dakika süren büyük meydanda — kurulmuş, 4 gün devam etmiş, 40 bin kişi tarafından ziyaret olunmuştur. Panayır yeri lüküs lâmbaları ile aydınlatılmış, fevka'âde inzibat tedbirleri alınmış, bu 40 bin kişi arasında en k bir vak'a bile kaydedilmemiştir. Panayır münasebetile büyük kler lerlip edilmiş, güreşler nış, başpehlivanlık müsaba- kasında — galip gelene bir at hediye edimiş, mağlüba da bir teselli mükifatı verilmiştir. Pana- yırın son günü at koşuları yapık Recep B. Eceabada, | MEMLEKET BABERLERİ Enez 60 Sene Evvel Bir Balıkçılık M_em!eketi idi Uzunköprü, ( Hususi ) — Çan- dır. dağının alt tarafında, biraz yüksekçe mahalde, denize nazır kurulan — Enez ( İnoz ) bilhassa sahil bulunmak itibarile ehemmi- yetli bir kasa- dır. «Enez» Akde- nize bakar, kar- şısında -korkunç bir heyulâ gibi © duran — Semadi- rek adasının hey- betli manzarasını görür. Havası biraz sertçedir. Otu- ranlar kendi ken- dilerinin — dok- toru olmaları lâzım gelir, sıh- bhatlerine dikkat etmeleri pek za- ruri bir. icaptır. Suyu zararsızdır. Yaz — mevsimle- rinde sivri sinek çoktur. Cibinlik gibi vesailte her- kes muhtaç kal- maktan |kurtula- maz. Etraftaki ba-. — - taklıklar ve sular kurutulduğu takdirde bu belâlardan de masun kalacağına güplür; yokku Koyun, keçi, karas ğır, beygir | yetiştirmek için pek müsait otla- kiyeleri ve mer'aları vardır. Çan- dir. dağımın kerestelik a: yakılmış — kömürleri, — yakılacak odunları ve elverişli taş tabakala- spor rı «Enez » hesabına kayda şayan istihsalâttandır. Şimdiki ahalisi çiftçidir. Arazisi geniş ve delidir. Bilhassa balıkçılık o de- recede terakki ve tekemmül et- mişt ki: Balık ihracatı ahaliyi refaha kavuşturmuştu. Bu işe mahsus mağazalar birer san'at ve ticaret müesseseleri idi. Dalyanla- rı pek meşhurdu. Ve hâlâ bazıları | olup önünden ırmak geçmektedir. mevcuttur. Edirneden, mülhaka- tından Meriç üzerinde seyrüsefer eden sandallarla Dedenğaçten, de- niz vasıtalarile gelen mallar buraya | uğrardı ayol vasıtalarla da ihra- | cat yapılırdı. Fakat bilâhara bü- | tün bu kurulmuş düzenler bozu!'- du. Enez, Kikâvs'ın kumandanla- rından meşhur Fanezin kardeşinin işmini taşımaktadır, İranın kadim şehinşahlarından meşhur Kikâvs Adanada Pamuk Fiatleri Adana, 20 (A, A.) — Borsada pamuk fiat'arı gün geçtikçe yük- seliyor. Mısır pamukları kilosu 43-44 kuruşa, yerli cins pamuk- ların kilosu da 35-36 kuruşa satılmaktadır. Sıvasta Konferans Sivas, 20 (A. A.) — Meb'usu- muz Remzi Bey Halk Fırkası sa- lonunda Cümhuriyet — devrinde sanayi, ziraat, nafla, ticaret ve milli bankalarımızın inkişafı hak- kında bir konferans vermiştir. mış, panayırın hergünü ayrı bir eğlence ve neş'e ile geçmiştir. Panayırda fevkalâde hararetle alış veriş olmuş, bilhassa kendir muamelesi yüzünden memlekete binlerce lira girmiştir. kadınlar elinde büyüyerek iyi bir terbiye ve tahsil görememişti. Bu sebeple ahlâk ve harekâtında menfi tesirler vardı. Çok mağrur, | Kızılcahamam İlk Yatı Mektebi Kızılcahamam yaltı mektebi Kızılcahamam (Hususi) — Kazamızda yatı mektebi açılmış ve derslere başlanmıştır. Mektebin çok gayretli müdürü Savecl Bey bir aydanberi mektebin dahili ve barici noksanlarını uğraşmaktadır. Cuma günleri talebe muallimlerinin |Gazi çamlıklarında spor idmanları yapmakta ve sıhhatleri için büyük | bir ihtimam göslerilmektedir. Bu defa kasaba sahası vücuda gelirilmiştir. çok hiddetli, çok hotgâm bir in: sandı. Kardeşi Bardiya ise bilâkis | müsbet | usul ve harekâtile ken- dini halka sevdirmişti. Kikâvs kardeşini kıskanıyor, vücudunu kaldırmak iİstiyordu. Fırsatı bek- lemek şartile Bardiyayı Trakyaya sürdü. Kikâvs'a sadık kalan meş- hur kumandan Fanezin kardeşi “ Enez ,,de Bardiyanih felâket arkadaşlığını kabul — ettiğinden maiyeti arasında Enez de Trakya- ya birlikte — gelmişti. Şimdiki memleketin mevkiini be- gendiler. * Enez ,, Bardiyaya yaptığı tesirle derhal bir kale bina ve inşa ettirdi. Kalenin kuruluşundan her cihetle memnun kalan Bardiya gayet memnun oldu. Ve ismini «Enez» koydurdu. Bilâhara * Kikâvs ,, buraya geldi. Bir müddet oturdu. Fakat vaz geçmediği kin ve gayzı sar'a illeti gibi tazelendi, kardeşi “Bar- diya ile Enezin, kafalarımı kale- nin işkence mahallinde - taşlarla ezdirtti. Cegetlerini denize attırttı. *“Kikâvs, dönerken * Semadi- rekli İnos , isminde bir Rumu Tekfur yaparak burasını onun bıraktı. * Kikâve ,, 1 tamamlamak civarında da ayrıca| Mektep çok havadar bir mevkide | istihlâf eden meşhur Dârü musal- lat İskenderin fütuhat ihtirasından mukadderatını kurtaramadı. Müs- tevli İskenderin — Makidonyadan toplayıp getirdi- ği “Lâtyumlıların,, eline geçen “ E- nez-İnos,, bir müd- det böyle kaldı. Iskenderin dün- yadan göçmesini müteakip istiklâl daiyelerine — dü- şen kumandanla- rından “Sezar Ka- toli,, İsminde biri- sinin — idaresine geçti. Ecdadımızın eline geçeceği za- manlarda ise bu kale * Aynaroz- ha Mihal-Nikola ,, İIsminde ikiz do- ğan ikl kardeşe makarrı — idare olmuşu. “ Enez ,, I Edirnenin açılma- sından sonra pek kısa bir zamanda Türke geçmiştir. ( Enez ) birinci | Murat zamanında Hacıiilbey — or - —— düsuna mensup Öz Kayahan bey ve Ahiler Türkle- rinden Sarıhan bey ve Kırca Ali bey mnamındaki müfreze kuman- danları tarafından kan dökmeden açılmıştır. O tarihte müştereken Tekfur bulunan o ikiz kardeşler (Mihal ve Nikola) Türk heybeti- nin azametinden ürkerek maneviyat- ları kırılmıştı. Derhal teslim oldu- lar. Gördükleri yüksek insaniyete karşı ihtida ettiler. Arzuları Üze- rine isimlerini Mihal ( Öztaş) Ni- kola (Özkaya) isimlerile değiştir- diler. Müfreze kumündanlıklarile taltif gördüler. Sadakatle hizmet ettiler, silâh arkadaşları - gibi sadakatle döğüşe döğüşe Kosva meydan muharebesinde namusla- rile şehit düştüler. “Enez - İnos,, ikisi de müteradif isimdir. Doğrusu dillerde okunduğu gibi banlsinin ismine muzaf olan “ Enez ,, dir. Tarihi hatırası daha eski olduğun- dan kıymetlidir. “Enez,, mütesel- silen tarih yaşamış bir memleket- tir. Türk — vatanının tarihi bir parçası, Trakyanın - feyizli bir bucağı, ve göz bebeği hükmünde nazlı bir köşesi, sevilmeye, anıl- mıya; ve hassaten dikkate şayan kıymetli bir diyardır. Nureddin Fikri ğ için nezareti altında Uşakta Yol Faaliyeti Uyak yollarında çalışan silindirler Uşak (Hususi) — Burada hummalı bir yol yapma faaliyeti baş- lamışlır. ümhuriyet caddesinin inşaatı “ikmal edilmiştir. Şeker fabri- kasına giden 3 kilometrelik yol da bitmek üzeredir. Uşakta yapılma- sına başlanılan bütün yollar kıştan evvel bitirilecektir. | ; e ]jîım!ıluth Belediye Saçim4 | nn TOŞa zEEE T b 'Yeni Belediye Reis Ve Azala- rının İsimleri Bolu, (Hususi) — Belediyo ine intihabatı neticesinde Bediz Faik, Eczacı Hilmi, Dişçi Ahmet, Das va vekili Ali, Afife Tahir, Yağlı O. Baytar Reşat, Ali Yazıcı O, Ahmet Kâcı oğlu ismail, Boyaci oğlu Mehmet, Kâtip oğlu Moeh«e met, Dava vekili İsmail, Saraya cıklı O. Ncip, Kasap Hüseyin Avni, Mutaf oğlu Mustafa, Terzi İhsan Kanaatçı Şeref Şaziment Sahip, Dimağ ©. Murtaza, Kas naatçı Fehmi, Tayip O. Haklâ Hanımlar ve Beyler asli azalığa seçilmişlerdir. Yedek azalığa seçilenler de şunlardır. —£ Avukat Âkif, Samuri O, Mu: zaffer, — Arapkirli Kemal, Aşılt oğlu Mehmet, Tayyare C. M, Vehap, Mütekait Nahit, Kalleş | oğlu Hasan, Fatma İzzet, İlyaş oğlu Fazıl, Leblebici O. Hakkı, Hacı Tosun O. Hüseyin, Zaini oğlu İhsan, Kundur Niyazi; elleci oğlu Refik, Ikiz berbey Kâzım, Dava vekili Seyfi, Tabali Mehmet, — Tuhafiyeci Hüseyin; Çınar oğlu Kadir, Dişçi Tevfili Hanım ve Beyler. Amasya, 20 ( A.A. ) — Dün ilk toplantısını yapan yeni beles diye meclisi reis ve encümen İnt tihabatı yapmıştır. Zara, 20(A.A.) — Kazamızı belediye intihabı bitmiş ve C. F fırkası namzetleri kazanmıştır. Eskişehir ( Hususi )— Belediye seçimi neticesinde Mebrore Hakkı, Türkân Kâzım, Zehra Sıdkı Hağ nımlarla şeker fabrikası Muhasebe Müdürü Bezmi, Şeker fabrikasi Umum — Müdürü Mehmet Ali Suphi, Belediye Reisi Topcu oğlu Kâmil, Hasköylü Mustafa, Hasan Bey oğlu Cevat, Yasin oğlu M met Ali, doktor İhsan, doktor Hamit Kâmil, avukat Hakkı, avukat Salâhattin, ekmek fabri- kası sahibi Sabri, tüccardan Küflü oğlu İsmail, Eskişehir Bankası Muhasebecisi — Ziya, Kütahyalı Hafız Melimet, Boyacı oğlu Mahe mut, Çıkıl oğlu Hlüseyin, Hacı Arif Mehmet, Raşit öğlu Abduls lah, elbiseci Ibrahim, mütekait miralay Kadri, Şaban, eczacı Kenan, eczacı Şemsi, — eczacı Sadri, şekerci Kâmil Beyler asli azalığa seçilmişlerdir. Bunlar aralarında yaptıkları intihapta —eski Belediye - Reisi Kâmil Beyi tekrar Belediye Reis- liğine, Mustafa ve avukat Hakkı Beyleri de enellmen azalıklarına, şeker fabrikasından Bezmi Bey birinci rels vekilliğine, Mebrure Hakkı Hanım da ikinci reis vekil« liğine seçilmişlerdir. Boluda Fırka Ocak, Nahiye Ve Kaza Kongreleri, Faşladı Bolu, 20 (A. A.) — Vilâyet dahilinde C. H. fırkası kongresine başlanmıştır. Ocak ve nahiye kongreleri bu ayın nihayetine kadar bitecek ve ikinci teşrinin birinde kaza koöngreleri başlaya- caktır. Ikinci teşrinin 23üncü gü nü vilâyet kongresi toplanacaktır. Ocak ve nahiye kongrelerinde halk dileklerini söylemekte ve hizamnameyo uygan bir şekilde dilekler ' üzerinde düşünülüp g3- rüşülmekte ve tesbit edilmektedir, Kaza ve yvilâyet kongreleri daha büyük mikyasta hararetli a tahmin edilmektedir. Halk leklerinin çoğu orman mıntakası olan Boluda halka fenni surette ağaç kestirmeye bir an evvel müsaade edilmesi ve — arazisi haşaştan başka zeriyata müsait olmıyan arazilerinin başaş ekimi mıntakasına ithali hususları Uz:- rinde toplanmaktadır.