21 Ekim 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

21 Ekim 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

Gürültü Mücadelesi ! Belediyenin gürüllü mücadelesi, bir mizah mevzuu oldu - denile- bilir. Maha v bunu ileri sürüy miyede ise, bunun bıraklığı tibar, buraya, bir defa daha kay» dedip şikâyetimizi tekrarlıyoruzt Ahmet B. (G Tophane caddesi 192) — Belediyenin gürültü ile müce- | bir mizah mevzuu çöp — arabalarına Tâstik takacakmış. Buna karşı kel başa gimşir — tarak, . Belediye saat yediden evvel satıcıları -bağ rtmıya- cakmış, buna karşı da Belediyede çalışma saati 9 da başlar, beşte biter deniliyor. Hâlâ motosikletler süru- israfil gibi ölmekte berdövam. Şoför- ler kornelerile geceyarım — peşrev çalarlar. Vatmanlar tempo tutarlar. Stma görmem'ş satıcı sesleri horos neslerile beraber başla Yük ara- balarının enirleri geren gürültüleri Belediye yasağı ile slay eder xibi bütün şiddetile devam ediyor. Hulâsa vaziyet eski hamam esşki tan kta berdev mdır. Bundan en ziyadı gören Belediye otoritesile şu bu zamanda ( 16 ) sant çalışıp ta n bir isi ate ve uykuya muhtaç olan zavallı alle velileridir. * Kemal Bey ( Taksim — Sıraserviler 191 ) — Avrupada nüfusları mi lari geçen mühteşem — ve gehirler vardır. Or lerd. dele — meseles oldu. — Beleciye gündüzleri rültü ve uğultu 1 nerede keldı bilmem? Ya bu müca- dele kırarının tatbik kabiliyeti yoktur veyahutta belediyemiz bunu tatbik edemiyor. Tatbik eti yoksa lar niçin n kurtarmıyorlar. Kendilerinden sorulmalı. Halkta alınan kararların tatbik edilmediği zihniye« tini dofurmık çok fenadır. Bir karar fena bile olaa harfi —harfine tatbik edilmelidir. Halka nizamlara, kararla- ra karşı lâkaydilik hissini telkin et- mekten son derece sakınmak gerektir. Ferit Muhtar Bey (Sultanahmet Üç- lerini i'ân etse de herkes öğ diğerleri de ibret »lsa çok iyi Soyulan Bir Ev Birkaç gün evvel — Beyazıtta bir hırsızlık vak'ası olmuş, Fuat- paşa caddesinde Mustafa Asım Beyin evinin bir bölüğünde oturan Hasan Nâzım - Beyin eşyaları t mamen çalınmıştır. — Evdekilerin Çamlıcada bulunmasından istifade eden ve birkaç gecede — işlerini gören Mustafa, Ibrahim, Abdur- rahman ve Hayrettin ismindeki üç hırsız. yakalanmışlardır. Polls, kömsiyoncu Sait efendi bir dolandırıcılığa vasıta olmaktır. göre hâdise şöyle olmuştur: raftan bozduralım, demiş. Sonra mışlar, o civarda sarraf Anastas nına gitmişler. Anastas efendiden almış ve bir siyah torbanı Mübadele Komisyonundaki Emlâk Hükümete Geçti Muhtelit mübadele komisyonu iki gün evvel son içtimamnı yapa- rak tarihe karıştı. Komisyon bu şekilde Jâğvından sonra kendi emrinde bulunan firarilere ait 1500 parça emlâki de Milli Em- lâk Müdürlüğüne devre karar vermiştir. Dün bu emlâkin listesi Emlâk Müdürlüğüne verilmiştir. Müdürlük yarım milyon lira ka- dar bir kıymeti olan bu emlâki satarak hazineye irat kaydede- cektir. | İş Üzerinde | Yakalandı Evvelki gün Karaköyde bir hâdise olmuş, bir azii: yankesici bütün bir tramvay balkımı soy- mak isterken cürmümeşhut hâlin- de yakalanmıştır. Ahmet adlı geçmişibozuk bir yavkesici — evvelki raköyden bir tıumvaya atlamış, bu sırada tramvaya — binenlerin ceplerini boşultauya başlamşlır. Bu sırada — tranıvayın — biletçisi Mustafa efendi yeni — tramvaya binenlerden Münür efendi isminde birinden bilet istemiş, — Münür efendi para çıkaamak için elini cebine —sokmuş, fakat — paranın yerinde yeller esmekte olduğunu görünce: “ — Tramvayda paramı çal- dılar. Burada — yankesici varl,, deye — bağırmıştır.. Bu sırada tramvaya binmekte olan bir ada- mın ceplerini boşaltmakla meşgul olan Ahmet — bu feryadı işitince yakayı ele vınce?inl anlıyarak kaçmak istemiş, fakat orada bu- lunan memurlar tarafından yaka- lanmış, çaldığı paralar da geri alınmıştır. Son Posta'nın Resimli Hikâyesi: — Hasan B. bir gazetenin bir köşesinde ufacık bir havadis gördüm, — Mısırda bir düğünde bozuk yemek yiyen (140) kişi zehir- lenmiş.. ramanlıyı dün müddelumumiliğe vermiştir. Suçu da Balıkpazarında bir handa komsiyonculuk yapan Sait efendiye iki gün evvel birisi gelmiş ve: “ — Ben Karamanlıyım. Hemşerinim. Memle- kete gideceğim, bana yirmi beş altın lâzım. Bir sar- şa (20) altın pazarlık etmişler. Bu misafir, altınları akşam — Ka- | | Hasan B. isminde bir Ka- lddia edildiğine | dim. Onları da Yeni Çeşit Bir Hırsızlık Ne Sihirdir, Ne Keramet.. Sapsarı Altın Liralar Nikel Oldu dikmiş ve bir teklif daha yapmış: " — Ben Ankaradan birkaç bin mecidiye getir- size satayım. ,, Sarraf bunları da (37,5) kuruşa almış. Sonra bu beraberce kalk- efendinin dükkâ- tanesi 925 kuru- den nikel kırk Sait efendinin Yarım Milyon |Sokakta 'Kalan |Talebeler Veliler Tarafından Maarif lVekâletiue Müracaat Edildi | Lise ve orta mekteplerin son sınıflarında dönen talebeler, mü- teakip sene bakalorya imtihanına irmek hakkına sahip olmakla raber, o sene içinde mektebe devamlarına müsaade edilmemek- tedir. Bu şekilde sınıfta dönen yüzlerce talebe bütün bir sene boş gezmek vaziyetindedirler. Bu talebelerin velileri Maarif Vekâletine müracaat ederek, ço- cuklarının sokaklarda gezdirilme- mesi için mekteplere kabulünü İstemişlerdir. | Yanlışlık Mı? | İki Vapurun Mürettebatı Hakkında TakibatYapılıyor Gümrük —muhafaza - teşkilâtı tarafından * Adnan ,, ve * Kutlu,, vapurlarında — ecnebi — limanlara hareketleri sırasında arama yapıl- mış, kaptan ve mürettebatın üzerinde bir miktar Döviz bulun- muştur, Halbuki, harice götürülecek paralar için kambiyo müdürlü- günce müsaade verilmesi icap etmektedir. Bukaptan ve mürette- bat ise bu paraları gidecekleri limanlarda resim ve saire olarak ödeyeceklerini, —esasen — bugibi muamelâta vukufları - olmadığını söylemişlerdir. Muhafaza mü: lüğü, bunlar hakkında takibata başlamış ve aymızamanda Deniz Ticaret Müdürlüğüne de bir tez- kere İle müracaat ederek bu hususta — alâka: tebli yapılmasını iste çakçılığının önüne x'î'nik için daha bazı tedbirlerin alınması lüzumlu görülmektedir. esrarengiz misafir: “ — Dur getireyim, diyerek dışarıya çıkmış ve çıkarken de elindeki siyah torbayı Sait efendinin Avucuna vermiştir. Bir Iki saat beklemişler. Gelen, giden olmamış. Nihayet siyah torbayı açmışlar, İçin- paralıklar çıkınca —Anastas - efendi yakasında tutmuş ve İş böylece polise aksetmiştir. Polis şimdi Sait efendinin ismi içine koyarak ağzıni | ve hüviyeti meçhul arkadaşını aramaktadır. 4000 Hayvan Bunlara Ruam Aşısı Tatbik Edildi Fatih hayvan hastahanesinde hayvanların aşılanmasına devam edilmektedir. Şimdiye kadar (4) bin hayvan aşısı tatbik edilmiş- tir. Bunlardan (5) hayvanın ruam bastalığına tutulmuş olduğu anla- şılmiş, / derhal — itlâf edilmiştir. Aşı tatbiki bu ay sonuna kadar sürecek ve o vakite kadar daha (3) bin kadar hayvan muayene- den — geçirilecektir. — Istanbulda ruam hastalığının salgın bir. şe- kilde olmadığı görülmektedir. 24 Saatin | Hâdiseleri Şükrü adlı biri Mecidiye kö- yünde bir bahçeden 50 llralık karanfil çaldığından yakalanmıştır. * Sabıkalı Necmeddin - ile kafadarı Tahir Üsküdarda Kerim ile Muzaffer Hanıma ait ve tamir için boşaltılan bir evin 9 kapısı ile bütün çerçevelerini çaldıkla- rından yakalanmışlardır. * Barnak adlı bir ermeni ile Milton adlı bir Rum Kadırgada başlarına topladığı çocuklara ku- mar oynatırlarken cürmü meşhat halinde yakalanmışlardır. * Sütlücede oturan Muhar- rem adlı biri bir çocuk mesele- sinden çıkan kavga neticesinde komşusu Münire Hamımı taş ile başından yaralamıştır. Yeni Bir Şikâyet Havagazı şirketinin abonele- rinden muayyen bir nisbet dahi- linde © Aaboönenin bulunduğu şube binasının kira bedelini aldığı, halbuki — mukavelesinde — böyle bir kayıt bulunmadığı için Nafıa Komiserliğine birçok - şikâyetler yapılmıştır. Şehir Meclisinin Toplantı Hazırlığı İstanbul Umumf meclisine yeni #ö. çilen azanın intihap mazbataları yarım veya öbür gün bütün yeni azaya gön- derilmiş olacaktır. Yeni aza, aynı zamanda bir Teşrinisanide toplanacak olan umum? meclisin ilk - toplantısına da davet edilecektir. Meclisin Teşrinisani toplantısı 15 gün sürecektir. Bu toplantıda yeni Belediye zabıtası talimatnamesi müza- kere edilecektir. Muzik Dersi Verenler Belediye Konservatuvar müdür üğü, husust olarak musiki dersi verenler hakkında bir talimatname yapmak Üzere tetkikata girişmiştir. Bundan sonra herkes musiki dersi veremiyoe cek, hususi musik: muallimlerinde ble takım vasıflar aranacaktır. İskambil Kaçakçılığı Evvelki gün Beyoğlunda Yazıcı sokağında 8 numaralı evde oturan madam Martanın —evinda — yapılan arama neticesinde birçok kaçak iee kambil ve sigara kâğıdı bulunaralı müsadere edilmiş, Madam Marta yas kalanarak tahkikata başlanmıştır. Geriliyon Bir Müzakere İmtıyazlı şirketlerle Nafıa Vekâleti arasında ayın 23 ünde başlayacalş müzakereler Elektrik Şirketi Müdürü M. Hanses'in müracsati üzerine bir müddet dsha geri kalmıştır. Şişli - Beyazıt Tramvay Şirketi, Şişli ile Beyacıt arasında yeni bir servis ihdas etmiş ve dünden- itibarön işlemeye başlar mıştır. Yine İpekli Kumaş Pireden gelen Mareşal Jofr vapuru yolcularından Arnavit isminde birinin üzerinde mühim — miktarda ipekli kumaş bulunmuş, hakkında takibata “Toplanamadı . — Dün Halkevinde gayrimübadiller kongrelerini — aktedeceklerdi. — Fakat ekseriyet olmadığından kongre başka bir güne Bayrı yaklaşırken 29 Teşrinievvel Cümhuriyet bayramı — programımı hazırlıyan komisyon, dün Belediyede Reis Muavini Hamit Beyin riyasetinde toplanmıştır. Program üç güne kadar kat'i şeklini alacak ve alâkadar makamlara tamim edile- cektir. Bu sene bayramın kutlu- lanması bir gün süreceklir. Dükkânların Açılma Saatleri Ayakkabıcı san'atkârları cemiyetl ile Marangozlar cemiyeti Belediyeyâ müracaat ederek akşamları dükkâne ların kapanma saatleri nasıl - tahdit ve tayin edildi ise sabahları da açıl ma saatlerinin tayin edilmesini istee mişlerdir. Bu ikl esnaf cemiyeti, bir kısım müecssese sahiplerinin işçileri çok erkenden çalıştırtmıya — bi dıklarından şikâyet — etmişlerdir. Belediye daimi enecümeni bu mü«s racaatı tetkik etmiş, Belediye kanus nunda bu “meseleye dair — sarahat görmediğinden açma saatlerinin ta- yaiai salâkbiyeti haricinde görmüştür. —a Pazar Ola Hasan B. Diyor Ki: Eyi söyledin azizim, hemen eve koşayım.. | — Ne oldun Hzsan Bey, te- lâşla nereye gidiyorsun ? Hasan B. — Havadisi karıma söyliyeceğim. Haftaya bir tanıdı- ğın düğününe gitmek İçin hazırla- nıyorda, Bunu söylersem belki kor« kar da gitmekten vazgeçer. Ben de elbise masrafından kurtulurum!