9 Kasım 1934 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

9 Kasım 1934 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

peer > A A - Z)LİHAYATIM İs Yazan: Marthe Richard Alman casuslarının kullandıkları bu mürekkep Fransada malüm değildi Hülâsa IMarthe Richard Fransa casusluk teşkilât: taralmdan Ispanyaya Sen Sebastiyen'e gönderilmiştir. Vazifesi 0- rada Alman casus teşkilâtina girmek ve iki cihetli casusluk yapmaktır. Ora- da kendisine kur yapan Walter ismin. de şişman bir Almanla tanışmıştır. Bu- nunla bir parkta gezerken Stephan is- minde birisine rast gelmişlerdir. Ste pban Bir Alman casusudur. Onu Al man casus teşkilâtı reisi Baron (Fon Krohn'a tanıtmıştır. Kendisini bu te$- kilâtin içine almışlar ve casusluk yap- mak lizere Fransaya göndermişlerdir. Şimdi Marthe Richard Fransa casusluk teşkilâtı reisi M, Ladoux'ye İspanya- daki macerâları hakkımda malümat ver- mektedir.) Taaa... köşede... en geride. Jacob sokağında M. Delorme i- le yaptığım mülâkat bu söfer be - nim İehime idi. O beni ilk gördüğü zaman bayret etmişti: — Siz, dedi. Bir ayda böyle çı- kageldiniz.? - Geldim, çünkü bir iş başar. dım. Size gayet mühim malümat getirdiğimi zannediyorum. — Nedir onlar bakalım? Elde ettiğim zaferden memnun- dum. Şefime, Almanların casus - tukta kullandıkları hususi sırrımı anlattım. Bu sır şimdiye ka- dar Fransa'da henüz keşfedileme- mişti. Yüzbaşı Ladoux heyecanla e - limdeki delâili, collargolizm tane- lerini, bununla yazmak için kulla- ulan hususi kalemi muayene etti, Harbın başlangıcından | beri, Fransa'daki casuslar hariçteki şef- lerile istedikleri gibi muhabere e- diyorlar, fakat bir türlü Fransızlar bunu anlıyamıyorlardı. Çünkü kul. landıkları mürekkebin ne olduğu- nu bilen yoktu. Bu sefer Yüzbaşı Ladoux beni | haşlamadr. Bilâkis çok memnun ve çok müftehir görünüyordu. Çünkü beni o keşfetmişti. — Sayenizde bir çok insanların hayatı kurtulacak Marthe, dedi. Enfes bir şey, çok memnunum. İtiraf edeyim ki, bu esnada ne Fransa hava karargâhmm beni reddetmesinden, ne de İsveçteki muvaffakıyetsizliklerimden zerre kadar müteessif değildim. Casus olmuştum, Bu, bana kâfi idi. Ve hiç bir ahlâki düşünce altında kal- mayarak bundan iftihar duyuyor- dum. Vazifemin bir mânası vardı: Tehlike. Vatanıma hizmet ediyor ve ona faydalı oluyordum. Sevinçten sarhoş bir halde idim. Yaptığım izaakârlıklar boşuna git mensişti, Ve bundan nihayetsiz bir saadet duyuyordum. Artık Yüzba- sı Ladoux ile adamakıllı dost ol - muştuk, Ona Walter'i Stöphan'ı6n latmağa başladım. — Sizin şu baron yok mu, de - dim, bana dehşetli © vurulmuştu. Kendisini daha sakin olmağa da- vet ettim. Evet, ben yalnız casu - sum dedim. Başka bir şey tanı - mam. Halbuki bu adam benden daha başka şeyler istiyordu. Yüzbaşı sordu: — Sizi bekliyorlar mı? Gülmeğe başlamıştım: Bekliyebilirler. Zannediyo - rum ki bir daha ne yüzlerini, ne suratlarını göreceğim. Bu sözleri söyledikten sonraki sahneyi hiç bir zaman unutamıya- cağım: Yüzbaşı birden bire ayağa kalk- tı. Ve geniş geniş adımlarla oda - wn içinde dolaşmağa başladı. Yü- zündeki çizgiler fikirlerinin, düşün celerinin akislerile değişiyordu. Sinirli bir vaziyette boyuna siga - rasmın dumanını çekiyor ve yele - #inin üstüne düşen külleri asabi bir hareketle eziyordu. Bir iki da- kika düşündükten sonra yanıma yaklaştı ve kuvvetle dedi ki: - — Gitmeniz lâzımdır. Siz gö- röllü olarak hizmetimize girdiniz. Bundan ric'at edemezsiniz. Vazi - feniz derhal hareket edip işinize devam etmektir. Bir kadınsmız. Si ze nasıl kolay gelirse öyle hareket edersiniz. Sevincim birdenbire söndü: — Evet, bir kadınım, diye hay- kırdım. Eğer İspanya'da kalırsam bir gün belki bu işten ricat (o ede- mem. Yüzbaşı soğukkanlılığını ka) betmişti. Buna rağmen hiç bozmamağa gayret ediyordu. i | Tercüme eden: M. F, — Lözım, dedi. Behemehal git- meniz lâzım. Ve hattâ mümkün ol- duğu kadar süratle... Vaziyet nazikti. Baron şimdiden o soğuk hallerile gözümün önün - de canlanmıştı. — öyle şeyler vardır ki yüzba- şım, dedim. Bunlara-bir kadın rı- za gösteremez. Beni ikna edebilmek için yüzba- vaziyet aldı Ki Siz de bir Fran - sızsınız. Ve elinizde öyle bir fırsat var ki, bununla vatana her hangi bir kimseden daha çok hizmet ede- bilirsiniz. Bu hizmeti meyin ve muvafakat edi Kalbimle mücadele ediyordum. Fon Krohn benden yalnız malümat istemiyordu. Daha başka şeyler de ümit ediyordu. Bundan emindim. Yüzbaşı tekrar o odanın içinde dört dönmeğe başladı. Endişeli idi. Böyle mühim bir şahsiyetin yanm- da Fransa'ya kendisini vakfetmiş bir kadınm bulunması onu fevka- lâde sevindiriyordu. — Kurtarılacak hayatlar vardır, Marthe, dedi: Bunları kurtarmalı- yız. Eğer bu vazifeye devam et - mezseniz üzerinize büyük bir mes" uliyet alıyorsunuz demekti akat muvaffak olursanız, binlerce adam size minnettar kalacaktır. Yorgun, bitkin bir vaziyette i- dim, | — İstediğiniz şey dehşetli bir şey yüzbaşım, dedim. Bu ölümden de beter bir fedakârlık. — Vazife emrediyor. Diye ce - vap verdi. — Vazife emrediyor. Bunu an - ladım. Fakat, .. Hayatta daima serazat yaşamış iirriyetin tadını tatmış bir kadın için hürriyetsiz, kalmak çok feci bir şeydi. Kendi kendimin üzerine müthiş bir kuvvetle icrayi tesir et- meğe çalışıyor ve devam ediyor - dum: — Vazifenin emrettiği belki be- nim kudretimin fevkindedir. Tec - rübe edeceğim, Elimden geleni yap | decek bir kuvvet vardır: Tasavvur edin ki sizin sayenizde bir çok an- neler, sevgililer harbe iştirâk et - | mek için denize açılan çocukl: nı, nişanlılarını tekrar görec dir. Baron Fon Krohn, Atlâı Okyanusundaki bahri harekâtı i - dare ediyor. Eğer onun plânları daha evvelden keşfedebilirseniz vatana ne büyük hizmetler yapmış olursunuz. İşte bu hizmetin karşi- smda ahlâki endişeler çok miskin kalır. Bereket versin yüzbaşı Ladoux kocamdan bahsetmemişti. Yoksa böyle bir vazifeyi reddedebilirdim. Şef, karşısmdakini sanki bir e - lektrik cereyanma kaptıracak ka- dar kuvvetli kelimeler bulmakta — Bitmedi — Haftalık Ankara gazetesi Sahte makbuzlarla abo- ne kaydediyorlar Milliye gazetesinde Hâkimiyeti Milli- yenin kendine mahsus makbuzlarile tahsil edilmektedir. Istanbulda her iki gazete için abone kaydedecek ve pa - ra kimse yoktur. Fransızca An kara gazetesile hiç bir alâkası olma- yan bir makbuzun klişesini de bu mü- masebetle neşrediycruz. MILLIYET CUMA 9 TEŞRİN Yatı meccanilik İmtihanlarında | | Kazanan talebeler | Yatı devlet mekteplerinde meccani okumak için imtihana girenlerden ka- zananların İistesini dünkü müshamızda meşre başlamıştık. Bugün de devamını Mustafa oğlu Heri, Nuri oğlu Ab- di, Suphi oğlu Sedat, Hüseyin kızı Fat- ma, Raşit oğlu İsmail, Şaban oğlu A- li, Mustafa kızı Hadiye, Mustafa oğlu Beyza, Fehmi kızı Fatma, Bayram ki- m Emine, Faik oğlu Hicri, Yakup oğ- hu Tahsin, Recap oğlu Halit, Mehmet kızı Emine, Ahmet kızı Fatma, Hüsnü Sabri oğlu Salih, Nazan oğlu Hü- samettim, Nakman oğlu Memduh, Ab- dullah oğlu Hayri, Raif oğlu Salih: tin, M. Rüştü oğlu M. Razi, Hüseyi oğlu Hasan Eskişehir: Ismail oğlu Alâettin, Mustafa oğ- hu Sabri, Şükrü oğlu Ulker, Ahmet oğ- ka Salih, AK Osman oğlu Mehmet, İs- mail oğlu Mabmut, Eyüp oğlu Hasan, 'Gazinntep: Mustafa oğlu Lebip, A. Hasan oğ- Ju Mustafa. Antalyı Mehmet oğlu Abdürrahim, Nazım | oğlu Semih, Emin oğlu Kemal, A. Ta- bir oğlu Cevdet, Balikesir: Ibrahim oğlu Orban, lemail H. oğ- ha Recai, (o Mustafa oğlu Mustafa, 1. Hakkı oğlu A. Hamdi, Tamail oğlu H. | İbrahim, Kâmil kızı Meşerret, Musta - fa oğlu Yusuf. Bursa Ahmet Kerim oğlu Halit Ziya, Meh. | met oğlu Hikmet, Sabri oğlu Kemal, Sait oğlu Sait, M. Nuri oğlu Muhittin, Süleyman oğlu Kadri, Abdülkadir oğ- ha Mustafa, Hüseyin oğlu Sait, M. Şo rf oğlu Şevket, Mahmut oğlu Ahmet, Ahmet Hulüsi oğlu Suphi, Denizli: Mahmut oğlu Afi, Şükrü oğlu Haş- met, Ema oğlu Mustafa, o Habil oğlu Ali, Mahmut oğlu M. Gafur, Mehmet oğlu A. Demir, Osman kerzı Müşerref, Diyarbekir: M. Faik oğlu Ahmet, İsmail, Adil oğlu Behram. Karsta Ali Ruhi oğlu Arslan, Ihsan Turan. Kayseri: Mehmet kızı Fehiman, Mehmet oğ lu Mehmet, Necip oğlu Nurullah, Mu- sa oğlu o Hüreyin, Şakir oğlu Muzaf fer, Hasan oğlu Ali, Abdülmecit oğlu Fevzi, Abi oğlu Azmi, oAhmet oğlu Küzem, Yorahim oğlu Ali, Hacı Nöman oğlu Ahmet, Hamit oğlu Abidin, Onier oğlu H, Hüseyin, Konya: Raşit oğlu Sadi, Halil oğlu Kemal, Hayri oğlu A. Şükrü, Adil oğlu A, Suat, M, Hazım oğlu M. Hilmi, Ozer oğha Mehmet, Abdullah oğlu Ali, Adil zı Behice. Kütahya: Abba: oğlu AB, Mustafa oğlu 5. Nasır oğlu İ Gündüz. Malatya: Mustafa oğlu Şevket, Mehmet oğlu İ Ibrahim, Cuma oğlu ibrahim, Ali Os- man oğlu İzzettin, Naci oğlu Şerif, Mehmet Nafi oğlu Mükerrem. ia oğlu Davut, Yakup oğlu Mustafa, Mürtaza oğlu Kemal, Aydın: Mehmet oğlu Mustafa, Ali Çavoş oğlu Salâhattin, Ali oğlu A. Hamdi. Bayazıt: Cevdet oğlu A. Ihsan, Bilecik: Tbrahim oğlu email, Kizim, Bolu: Sadık oğlu Hasan, Sezai oğlu Sab- ri, A. Kıza oğlu Fikret, Hakkı oğlu Halim, Vasıf kızı Leman, Burdur: Hacı Süleyman oğlu Hasan, Ahmet kızı Leman. p Çanakkale: ğ Şerif Ali Kızı Lütfiye, Hüseyin oğ- hu M. Vahdet, Ahmet kızı Nigâr, Ali oğlu Mehmet, Talât kızı Akufe, Jamail oğlu Çoruh: Osman oğlu Süleyman, Tevfik oğ- Mehmet, Mehmet oğlu Ismail, Meh- met oğlu Mehmet, mi. Çorum: > Nari oğla Feyyaz, Yusuf oğlu Hil mi, Elâziz: Ismail o kızı Müyesser, Ali oğlu Erzincan: Rıza kazı Zehra, Abdullah oğlu Ca- Giresun: Tevfik oğlu Salâhatlin, Ali Rıza kı m Lütfiye, Ahmet oğlu Münir, Gümüşlane: Yok: İçel; Fuat oğlu Hikmet, Ismail oğlu A- b, H. Kemal oğlu M. Kemal, Yusuf kızı Neriman, Hayri oğlu Fahrettin. Isparta : ö Sadık oğlu Sadettin, Şükrü © oğlu Zeki, Salik kaz: Pakize. Kocaeli: Ali oğlu Mekmet, Hall (oğla İs- mail, Fehmi oğlu Fehmi, Hidayet kı 2 İlhamiye. Kırklareli: Hüsnü kez Nedret, Abdülhalim oğ- hi Salâhattin. Kırşehir: Omer oğlu M. Kemal, Rasim oğlu Fazıl: fer. oğlu | | dar Beyoğlu sulh mehlmesi İ ye edilecektir. Akai takdirde ihale ve İ Me kanununun 126 l İstanbul Levazım Amir- Satın Alma Komisyonu İlânları Harbiye mektebi için 10,009 | Ie alâkası olanların Bankaya ve icabında Istanbul kilo Zeytin yağı 25 Teşrini- sani 934 pazar günü saat 14,30 da aleni münakasa ile satım alınacaktır. İsteklilerin şartnamesini görmek için her | gün ve münakasasma girişe- ceklerin belli saatte Tophane- de Komisyonumuza gelmele- ri. (532) (7381) 8276 Harbiye ve merbutu mek- tepler için 13000 kilo makar- na 2600 kilo Şehriye 11-11- | 934 pazar günü saat 15,30 da aleni münakasa ile alınacak tır. İsteklilerin şartnamesini görmek için her gün ve mü- nakasaya gireceklerin belli saatten evvel teminatlariyle birlikte Tophanede Satınalma | komisyonuna gelmeleri. (531) (7380) ar ... İstanbul Levazım Amirli ne bağlı kıtaat için Bin Lira hık Pilavlık Pirinç 12-11-934 pazartesi günü saat 14,15 de pazarlıkla almacaktır. Talip- | lerin Tophanede Satınalma Komisyonuna gelmeleri. (560) (7582) Beyoğlu birinci sulh hukuk hâkim- liğinden: Haralambos Karayana- pulos efendi ile Vasfiy» hanımın şayian ve müştereken mutasarrıf — olduldarı 2740 lira kıymeti © muharmmeneli Ka- sımpaşada çalma mesçit mahallesin - de eski Çeşme ve yeni Orin solnkta eski 11 mükerrer yeni 14 mumarak alt kısmı kârgir ve üst kısma ahşap üç kat h ceman beş oda bir yüklük bir helâ ve içinde kuyusu olan mutfak ve en üsi katında çinko döşo'i taraşayı havi hanenin tamamı şuyuun özalesi zım - nında açık artırmaya vaz odildiğin - den 10-12.934 tarihine müsadif pazar - tesi günü saat on beşten on altıya ka- başkütip- Hiğince bilmüzayede satılacaktır. Arttır. ma bedeli kıymeti muharnenenin yüz- de yetmiş beşini bulursa o gün ihale edilecektir. Bulmadığı takdirda en son arttıranın taahhüdü baki kalmak sure tile ikinci arttırma on beşinci gününe müsadif 25. 4 salı yünü (osaaton | beşten on altıya kadar icra olunacak ve en çok artırana ihale edilecektir. 2 — Tarihi ihaleye kadarki © meliye, belediye vergileri, vakıf icarı dellâliye müşteriye sittir. 3 — Artırmaya işti. rük edecekler kıymeti muhanmneneleri- nin yüzde yedi buçuğu nisbetinde teni- mat akçesi veya milli Obir baslanın teminat mektubunu getirmeleri şarttır. — Arttırma bedeli tarihi ihaleden beş gün zarfında mahkeme kasasına tedi- fesh ve farkı Fiyat zarar ve ziyan, fa- iz bilâhüküm kendisinden tahsil ewle- cektir. 5 — 2004 mumaralı icra ve if- ncı maddesine tevfikan gayri menkul üzerindeki ipo- tek sahibi alacaklılar ile diğer alâka - darlar gayri menkul üzerindeki bakla- rmı hususile faiz ve masrafa dair olan İ iddialarını jsbet için tarihi ilândan iti- beren yirmi gün zarfında evrakı müs » bitelerile birlikte satış memuruna mü- racaat etmelidir. Aksi takdirde hakları tapu sicillerile sabit olmıyanlar satış be- delinim paylaşmasından hariç kalırlar. 6 — Şrtaame mahireme divanhanesin- de herkesin görebileceği bir yere asıl. #işter. Fazla malümat almak istiyenle rin 934 - 24 mamara ile başkitabete mü racaatları ilân olunur. (4589) Istanbul asliye mabkemesi birinci ticaret dairesinden: Mimar Ziya Bey tarafından © Galatada © Azapkapısında Şükrü zade Şükrü (Beyin 2 murmaralı levazımı inşaiye mağarasında mühen- dis Mesut oğlu Kemal ve Mimarhanı sabık odacısı Cemal Beyle © aleyhine 933 - 86 dosya mmarasile ikame odi- len 65837 lira alacak davasının yeni- leme muamelesi yapılarak evrak mah- kememize tevdi ve mahkemece de tah- kikat icrası için tahkikat | hâkimliğine havale edilmiş ve tahkikat günü olmak üzere 4-12.934 tarhine o müsadif Sah günü saat 13,30 tayin kalınmış oldu- ğundan muayyen olan günde ikamet - gühları meçhul olan o Kemal ve Cemal Beyler gelmedikleri veya vekil gönder- medikleri takdirde — haklarında gıyap muamelesi yapılacağı ilân olunur . (4590) Tashih - Gazetemizin 5 teşvinisani 934 pazartesi günkü nüshamızm 5 nci sahilesinde intişar eden İstanbul 4 ncü icra memorluğundan serlevbalı ve 934 - 533 dosya numaralı ilânm 16 ve 17 nci satırlarını teşkil eden (tarihi ilâ itibaren 15 gün zarfındı mezkür hane- yi tahliye etmeniz) cümlesindeki (15) rakamı sehven 75 yazılmıştır. Tashih lumur. maları. (516) | vazım Amirliği Satmalma Ko- İç Ticareti Umum Müdürlüğünde kapattığını ve tasfiye müsmelesini ikmal lân olunur. İsparta Fırka kıtaları için 29550 kilo sade yağının kapa- hı zarfla ihalesi 12-11-934 pa- zartesi günü saat 15 de İspar- tada Fırka Satmalma Komis yonunda yapılacaktır. Muvah- kat teminatı bin yediyüz elli bir liradır. Tasdikli şartname suretleri İspartada Satınalma Komisyonundan ve Ankara, İstanbul Levazım Amirlikle- rinden almacaktır. İştirak et- mek isteyenlerin şartnamesin- deki nümünesine ve tarifatma göre yazılmış teklif mektupla- rını ihaleden bir saat evvel Ko misyona teslim etmeleri veya- | hut iadeli teahhütlü vezarfı mübür mumile kapatılmış ol- | ra duğu halde aynı gün ve saatte İspartada Komisyonda bulun (1D 8104 Ordu için 2500 takım Eğer kapalı bürüm © yöndemile 1-12-934 cumartesi günü saat 11 de almacaktır. Bağlılı- | ğı göreceklerin İstanbulda Le | misyonuna kapalı bürümüne gireceklerin belli saatten ev- vel dilek okumalarını Ankara- da M. M. Vekâleti Satmalma Komisyonuna verilmeleri. (595) (7583) Ezine garnizondaki hulu- nan kıt'atın o ihtiyacı olan 200,000 kilo arpanm kapalı zarfla 26-11-934 tarihine mü- sadif pazartesi Ogünü saat 13,30 da ihalesi icra kılmaca- ğmdan taliplerin teminatı mu- vakkateleriyle birlikte Bay- ramıçta satınalma komisyonu- na müracaatları. (583) (7549) | Asker? fahrikalar ilânları | Askeri Fabrikalar Kırıkka- le Topçu Muhimmat Fabrikası için almacak olan Tornacı, Tesviyeci, Tenekeci imtihanla rma devam edilmekle beraber şimdiye kadar imtihan olanlar imtihanlarının neticesini öğ- renmek ve muvaffak olanlarm hemen Kırığa hareket etmek üzere Bakırköy Barut Fabri- kasına müracaatları. (7566) Yeniköy / sulh icn memurluğun- dan; Tamamına 1700 lira kıymet tak dir edilen Boğaziçi Sarıyer Yenima - halle Pazarbaşı caddesi eski 1 müker- rer yeni 138, 138/1 mumaralı deniz ke parında bir bap hanenin tamamı açık arttırmaya konulmuş olup 15-11.934 ta- rihimde şartnamesi © divanhaneye talik edilerek 19.12.9834 © tarihine müradif şarşmnba günü saat 14 ten 16 ya ka dar Yeniköy sulh icra dairesinde açık arttırma ile satılacaktır. Mezkür gayri menkul, Kayıkhane, odunluk, kömürlük bir çini taşlık, bir mutfak ici helâ dört sola , İki taraça ve sekiz odayı mühtevi dört kattan ibaret alt | katı kârgir üç katı ahşap , derununda — terkos suyu mevcut denize ve Pazarbaşı caddesine nezareti bulunan 162 arşın terbiinden i- | barettir. Arttırmaya iştirâk için yüz- icaresi | hissedarlara mitti bedeli muhammen © kıyıncı yüzde yetmiş beşini bulduğu takdirde ihalesi yapılacaktır. Aksi halde en son arttı - ranm taahhüdü baki kalmak üzere arttır. ma on beş yün daha icmdit — edilerek 5-1-935 tarihine © müsadif cumartesi ünü ayni saatte en çok arttırana iha lesi icra ör. 2004 © mamaralı icra kanununun 126 ncı maddesine tev- kan ipotek sahibi alacaklılarla ve di- ğer alâkadarların ve irtifak bakkı sa - hiplerinim dahi gayri menkul üzerin - deki haklarını ve hususile faiz ve mas- rada dair iddinlarını evrakı müsbite - lerile yirmi gün | içimde icra dairesine bidirmeleri lâzımdır. Aksi halde hak - ları tapu sicillerile sabit olmadıkça sa- tıp bedelinin yaplaşmasından hariç ka lırlar. Alâkadarların işbu madde abkâ- mına göre hareket etmeleği ve daha faz- la malümat almak istiyenlerin 934 - 61 dosya numarasile dairemize müra - eaatları ilân olunur. (4891) ro tescil edilmiğ bildirmiştir. ne müracaat etdi (4600) ettiği Istanbul kumandanlığI tınalma komisyonu ilâ8 Fırka Kıta'tı ihtiyaci 96 ton kuru fasulye W zarf usuliyle satın alınsf tır. İhalesi 21 İkinci T: 934 Çarşamba saat 15 ti Talipler, şartname ve nü yi görmek üzere her gün ihale günü vaktinden bil vel teminat ve teklifna le Fındıklıdaki komisy hazır bulunmaları. (120) | (7035) i ... İstanbul Kumand taatı ihtiyacı için 750 kil va, 750 kilo zerdali reçelif zarlıkla almacaktır. İhale İkinci Teşrin - 934 Perş€ günü saat 16 dadır. Talip şartnameyi görmek üzert gün Fındıklıda satınalma misyonuna müracaatlar! haleye iştirâk edeceklerin vaktinde komisyonda İunmaları. © (274) (75! ... 8 İstanbul Kumandanlı taatı ihtiyacı için 1200 domates salçası pazarlıkl8 nacaktır. o İhalesi 15 - İİ Teşrin - 934 Perşenbe güf at 15,30 dadır. Taliplerif gün Fındıklıdaki satınal” misyonuna müracaatları haleye iştirâk edeceklerin tinde komisyonda hazır b maları, (273) (7511 İstanbul Kumandanlığı taatı ihtiyacı için (25000) lo Patates pazarlıkla alm! tır. İhalesi 18 - İkinci Te$f 934 Pazar günü saat 15,3 dır. Taliplerin şartna görmek üzere her gün Fm da Satmalma Komisyon”) müracaatları ve ihaleye iş” edeceklerin de vaktinde F misyonda hazır bulunmal! (271) (7513) ... İstanbul Kumandanl!İ| Kıt'atı ihtiyacı için 300 8 direk eb'adı 7 metre 650 can maa deve boynu 3 No, kilometre galvanizli | tel kutrunda 150 kilo katraf| kilo bağ teli pazarlıkla al caktır. İhalesi 15 İkinci te 934 tarihine müsadif Pe: be günü saat 14,30 dadır liplerin şartnameyi — gör üzere her gün Fındıklıda İp. tmalma komisyonuna mü caatları ve ihaleye iştirâk deceklerin de vaktinde kof yonda hazır bulunmaları. (276) (7579) Birinci iflâs memurluğundan: Şişlide — Halâskâr Gazi cad ren açılmasma İs. mahkemei asliy€ rinci hukuk dairesince mezkür 934 - 9 T. No, sile karar verikmif ,İ bulunmuş olduğundan: 1 — alacağı olanların ve istihkak iddi”, da bulunanların alacaklı: ve ist rm Binden Bir ey içe birle dairesine gelerek kayıtlarını ve deli rini (senet defter müsveddeleri ve “4 re ) asıl veya müsaddak © sur tevdi eylemeleri. 2 — Hilâfına sezai mesuliyeti müstelzim olmak İyİ re müflisin borçlu'arının ayni çinde kendilerini ve borçlarını meleri. 3-— Müflisin mallarını be” * suretle olursa olsun, ellerinde bul" duranların © mallar üzerindeki b mahfuz kalmak şarile bunları “4 müddet içinde daire erarine tevdi © , lemeleri ve etmezlerse makbul —i retleri bulunmadıkça cezai mesul tarihine müsadif cumartesi gi 3 1) de alacaklıların ilk içtimaa sr leri ve müflis ile müşterek “ lar ve kefillerinin ve borcunu W eden sair kimselerin toplanmada ağa hakları olduğu ilin oluna)