12 Kasım 1934 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

12 Kasım 1934 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

MILLIYET PAZARTI HARİCİ HABERLERİ) Korporasyonlar meclisin de M. Mussolininin nutku İtalya Başvekili Faşist rejiminin ökonomik | sistemini ve korporasyonların işini anlattı Italyada Korporasyonlar Meclisinin kü| zaruri olan salâh ve on'ar arasında be TARİHİ TEFRİKA: 3 İttihat ve Terakki! (BAHAEDDİN ŞAKIR BEYİN BIRAKTIĞI VESIKALARA GORE) Her hakkı mahfuzdur. Yazan: A.C. Merkezi umumi yeni nizamnameyi hazırlamakla meşguldü lemeli “Vezaiften maada husussatta, Başvekil Pş. Hz. Hilâliahmer mer- kezini ziyaret ettiler ANKARA, 11 (A.A.) — Başvekil Ismet Paşa Hazretleri bugün öğ leden sonra Hilâliahmer umumi merkezini teftiş buyurmuşlardır. Ve ce miyetin umumi işleri, çalışması gelir ve masrafları hakkında izahat al - “Geşof hâdisesinden dolayı he- mışlardır. Başvekil Paşa Hazretleri ayni zamanda merkezin muhtelif şe yeti vükelâ ne suretle hareket edi- yor? Netayicin ne renk kesbedece- ğini mübeyyin mufassal tahriratı - nıza ilk posta ile intizar ederiz.,, Meşrutiyetin ilânmı müteakıp bir yığın mesele çıktığı halde bun- ları İstanbula gönderilen üç kişinin takip edip anlayabilmesi ve merke- zi umumiyi vaziyetten haberdar et- mesi bekleniyordu. Yukardaki tel graf bunun böyle olduğunu ispata kâfi bir delildir. Bu aralık merkezi umumi yeni vaziyete göre bir nizamname ha - amrlamakla meşguldü. — Alelâcele tanzim olunan yeni nizamname el yazısile taş üzerine basılarak alâ - kadar olanlara dağıtılmıştı. Her ta- rafta şubeler açarak faaliyete geç- mek için bu nizamnamenin elde bu lunmasına lüzum vardı. Bu yeni ce miyetin maksat ve mesleği hakkın- da ç nizamnamede deniliyordu ki: “Meşrut idarenin tamamını temin, cins ve mezhep ayırmaksı - zın bütün Osmanlıların bir ittihadı tâm dahilinde istikmali refahile basli hürriyet olmalarına çalışmış olan “Osmanlı İttihat ve Terakki Cemiyeti, bundan böyle de kanu - nu esasi dairesinin ayni maksatla sâyine devam edecektir.,, Bu cümle pek açık bir mâna ifade etmemekle be- rabe onu aynen o olduğu gibi neşrediyoruz. Belki aceleye gelerek onu daha vazih olarak yaz- mak kabil olamamıştı. Nizamnamenin ikinci maddesi mucibince cemiyetin, mevkii gayri muayyen bir merkezi umumisi ile her vilâyet, liva, kaza ve kariyede müşekkel heyetler tarafından ida- re olunan bir veya müteaddit mer- kezleri bulunacaktı. Merkezi umumi mevkiinin gayri muayyen olması cemiyetin henüz vaziyetten emin olmadığına ve ta- mamile meydana çıkmak için bir müddet daha beklemek istediğine delâlet eder. Her halde 21 âzadan mürekkep olan umumi merkezin Selânikte (o kalması ve meydana çıkması münasip görülmüştü, Nizamnamenin kırk yedinci mad desi cemiyete girmek için yapı cak tahlif muamelesinden bâhisti. Bu tahlif merasimi de meşrutiyet- ten evvel olduğu gibi ibka edilmiş- ti. Deniliyordu ki: “Kabulüne karar (verilen fert, gözleri kapalı olduğu halde heye- ti tahlifiye tarafından merkez da- ilinde ve fakat ayrı bir mahalde âtideki mevada riayet edeceğine dair tahlif olunacak ve müteaki- ben merkeze getirilip gözleri açık olarak ihvana takdim olunacak ve defteri mahsusunda mukayyet yeminini imza ettikten sonra efra- dı cemiyetten madut olacaktır. Tah lifi icra kılman zat, heyeti tahlifi- yeyi tanıma; > Yeni vaziyete göre değiştirilen yemin sureti şu “Dinim, vicdanım, namusum ü- zerine yemin ederim ki esas mak- sadı kanunu esasinin Ee ve milletin hukuku meşruai tini kâmilen istihsale ve bilâtefrik ret olan “Osmanlı ttihat ve Terak- ki cemiyeti,,ne bu ândan itibaren dahil oldum. Milletin ezdiyadı şa- nü şevketile memleketin temini sa- adet ve refahı her şeye ve hattâ canıma tercih eylediğime ve tevdi edilecek esrarı muhafaza eyliye- ceğime ve cemiyetin kabiliyetime göre vereceği bütün kararlarını ic- rada ve uhdeme tahmil ve tevdi *deceği vezaifi tamamen ifada te- reddüt eylemiyeceğime ve cemiye- *e dühul hususunda bir güna iti- raz ve menfaati hususiye besleme- vip sırf maksadı cemiyeti takip ve muhafaza edeceğime ve em e sasiye ölünceye kadar sadık kala- cağıma ve şayet bunca taahhüdatr namuskâraneye rağmen nakise ah- olursam cemiyetin nefrin ine müstahak olacağıma şimdiden söz veririm, vallah bil- lâh.,, Nizamnamenin cemiyet efradı. va taallök eden diğer maddelerin- de şunlar yazılı bulunuyordu: “Efradın vücudu cemiyetçe mu- kaddes ve kıymettar addedildiğin- den her fert, şahsen (o bir felâket hisseylediği ânda derhal merkez heyeti idaresine keyfiyeti ihbar ey- hattâ merkezi umumi heyeti aza- sile en son dahil olan efrat arasın- da zerre kadar fark yoktur.,, “Efradı cemiyetten eceli mevu- dile vefat edenlerin ibkayı namı için kendilerinin erbabı hamiyet. ten oldukları ihvana ilân edilecek- tir. Cemiyet efradı meyanmdan mak sadı cemiyet uğurunda duçarı felâ- ket olanların ve eğer vefat etmiş ise muhtacrı muavenet bulunan ailelerinin maişetlerini ve evlâtl. rmın tahsil ve terbiyelerini cemi yet mütekeffil olduğundan, sarfo- İunacak mebaliği merkezi umumi tedarik ve tevdia memurdur.,, “Cemiyete hidematı fevkalâde ibraz eden her ferdin #efatından sonra merkezi umuminin kararile hem muhtacı iane olan evlât ve a- ilesinin maişeti & temin edilecek, hem de hidematı güzidesini mu- savver olmak üzere bir kitap yazı- larak namı ibka ve tevkir ve ismi sütunu hakikate hakkedilecektir.,, Evvelce cemiyetin nizamname - sindeki mücazat fasıllarında yazılı bulunan idam cezası da tabii kaldı- rılmış ve onun yerine denilmişti ki: “Mücazat, cemiyetin maksadına iras edeceği teire göre, tenvih, takbih, muvakkat ve daimi tart ve beynelihvan tel'in ve merkezlere tamim cezalarından ibaret olacak- tarı, Selânik ve İstanbul bi ntürlü gai- le içinde çalkanırken Pariste ka- lan eski merkez unutulmuş ve ih- mal edilmişti, Sezai bey gelip Va- niköyündeki yalısına yerleşmişti. Doktor Bahattin Şakir bey de Selâ- nikten İstanbula geçmiş ve heyeti mebuseye iltihak etmişti. Pariste yalnız Ahmet Riza beyle o Mısırlı Prens Mehmet Ali paşa kalmışlar- dı. Ahmet Rıza beyin Paristen Se- lâniğe ve İstanbula yazdığı mek - tuplar o günlerdeki vaziyeti pek güzel anlattığı için 7,10 ve 24 A- ğustos 1908 tarihli olan üç mektu- bunu sıra ile aşağıya dercediyo- ruz: “On bir gün devam eden gayet şiddetli ve hiddetli bir intizardan sonra kartınızı ve mektubunuzu al- dım. Müsterih oldum. Selâı i mektup yazmıştım. Vüsulünü bil- dirmiyorsunuz. Sağlam bir adres bulmak nasip olursa mütaleaları- mı tekrar yazarım. Bahusus diplo- masiye ait vereceğim malümat pek mühimdir. Sezai beye Vaniköyündeki adre- se mektup gönderdim, cevap ala- madım. Cemiyete gelen mektupla» rt açıyorum. İcap eden muameleyi Nahit beyle birlikte yapıyoruz. Lâ- kin namınıza gelen; bahusus Mon- ges sokağına gönderilen mektupla- “rt açmadım, ne yapacağım? Şerif paşayı görmek için Nişan- taşındaki konağına lütfen gidiniz. Reşit beyi de orada bulacaksınız. Hiç ruyi infial göstermemek cemi- yetimiz hakkında iyi olur. Dün Prens Sabahattin beyle gö- rüştüm. Bir kaç güne kadar Istan- bula gidecek ve orada bir kongre yapacaktır. “Terakki, gazetesini yevmi olarak İstanbulda çıkaracak tır. Kendisi artık umuru siyasiye i- le uğraşmıyacağını söylüyor, fâkat fırkasından ayrılmıyor ve bir de in- tihap zamanında ademi merkezi- yet fikrini müdafaa edeceğ lüyor. Tafsilâtını sonunda arzederim. Istanbulda bir çok gazete çıktığını işitiyorum. Bazılarını burada öte- kinin berikinin elinde görüyorum. Bana ve cemiyete bir gazete bile gönderen olmuyor. Dün Sabahattin bey bazı efalimi zi müaheze sırasında: “Sizin aranızda da ittifak yok. İtsanbul heyeti Parisi tanımıyor, dedi. Delil olarak 5108 numaralı İkdam gazetesini gösterdi. Ikdama İttihat ve Terakki cemiyeti tarafın- dan gönderilen bir tekzipnamede | İstanbuldaki cemiyetin Parisle mü- | nasebeti olmadığı bildiriliyor. Va- iâ bundan maksat merkezin umu- ru dahiliyesince demek olacak, lâ- kin ifadeden o anlaşılmıyor. — Bitmedi — gat resminde M. Mussolini'nin bir mutuk i dün ajans haberi olarak yoz- . Dün gelen telgraflarda bu nutkun bülâsası verilmiştir. Mühim yerlerini a- şağıya aynen alıyoruzi “Bu meclis, yalnız iştirik (edenlerin miktarı bakımından muazzam bir toplan- & olmakla kalmıyor, bunun gerek mahi- yeti ve gerek gayeleri itibarile mazide değildir. Bu meclis, bir in- ği, ie, ka- ir milletin hayatı birer zaruret halini almış olan siya- si ve içtimai değiştirmeleri tayin için me- totla, şevk ile çalışan meclislerden biri- dire M. Mussolini bundan sonra 22 Korpo- rasyonun faal bir surette işe başladık'a- rmı söylemiş ve şunları ilâve etmiştir: “Giçen asır, vatandaşların kanun hu- zurunda müsavatlarını ilân etmiştir ve bu son derece şümüllü ve etraflı bir zafer olmuştur. Faşist asrı, bu prensipi ifa et- miş ve hattâ kuvvetlendirmiz ve fakat o- a daha az esaslı olmıyan bir prensip i- lâve etmiştir. Insan'arın bir hak, bir va zife olmak itibarile iş huzurunda müsa- vatı premipi. Bu prensip, ayar zamanda hayatı bir sıkıntı ve bir mezellet haline getirecek değil, belki onu genişletecek, onu kolaylaştıracak © bir şevk ve sürür menbar gibi telâkki edilmelidir. “Kurduğumuz büyük makine teşrini- saninin onuncu günü o'an bu günde ha- rekete geçiyor. Bu makineden hemen bir takım mucizeler beklemek ceiz değildir. Bilhassa dünyanın çok büyük bir k:smı- rın istrap çekmekte olduğu siyasi, iktı- i ve manevi karışıklık devam ettik: zar edilmemelidir. Mucize iktısadiyat 3a- hasna giren bir şey değildir. “Bir unsurunu ve b'r kuvv tisadiyatın teşkil etmekte old yat sahasma dahil olan şeyler bi ben azim ve iradesi ve usulüdür. Az çok uzun sürecek bir tecrübe devresine hazır- lanmak lüzimdir. Randıman meselelerine | gelince; eşyanın müessiriyetinden başka | insanların zihniyetlerinde — hâsıl olması * Belçikada Yakında bir kabine buh- ranı ihtimali var BRUKSEL, 11 (A. A.) — Yakında kabine buhranı çıkacağı söylenmektedir. Kabine erkânı arasında parlâmentonun toplanmasından evvel kabinenin istifa et bazı nazırların çekilmesini intaç edecek derecede görüş / ihtilâfları vardır, Buna rağmen hülümek salı günü parlâmentoya gidecektir. Bütçe dolayısi- de de Sosyalistlerin birçok tenkitlerile karşılaşacak olan hükümet belki de par- lâmentoda düşecektir. Pek şiddetli olan buhranın doğurduğu kararsızlık, piyasa- da eıham ve kambiyolar ürerinde ve ef- kârı umümiyede fena bir tesir yapmıştır. Efkâr: umumiye çabuk bir hal sureti bu- lunmasını dilemektedir. Müsallâh çete Gemiyi kaçıranlar Rusyada kurşuna dizilecekler MOSKOVA, 11 (A. A.) — 1932 se- mesinde müsellâh bir çete vücuda getire- rek 17 numaralı gemiyi cebir ile ve silâh- la zaptederek harice götürmüş olan eş- hasa ait dava, Vladivostok'ta mahkeme askeri divanı tarafından görül müş, ve maznunlardan teşkilâtı vücuda getirenlerle bu teşkilâtın faal âzalarının. kuryuna dizilmesine ve iki mazmun da 9 ve 5 ay hapis cezasma mahküm edilmiş- tir, ri RİN Mai MARİE M. Mussoliniye hediye ATINA, 11 (Milliyet) — Atina be lediyesinin Mösyö Mumeoliniye hediye olarak söndermeğe karar verdiği kıy. metli bir albumu belediye reisi bizzat Romaya giderek Italya | Başvekiline yermiş ve aralarında çok samimi mülâ- kat cereyan etmiştir. Madam Veiirlo” ATINA, 11 (Mölliyet) — Madam. Venizelos bu ayın yirmi dördünde ken dilerine geçen sene yapılan suikastin muhakemesinde hazır bulunmak üzere gelmiştir. Avrupadan a Gl 'enizelosun yanında recektir. mİ eğ İspanya ihtilâlinden sonra' BARSELON, il (A.A.) — Isyan doli divanı harplerce üm e ler Kadilks kalesine gönde - Memnuiyetleri | kaldırılmamış olan «ol cenah gazeteleri başka isimler al - tında çıkmakta devam ediyorlar. Mirador gazetesi, Sarre hakkında yazmış olduğu hir makaleden dolayı 500 peçetâ para cezasına mahküm ol- muştur, Hükümet, bu makalede M. Hitler | hakkında fena bir lisan kullanılmış ol. duğu mütaleasında bulunmuştur, ! rübeden sonra hâsıl olacak istıfayı da he- saba katmak ve bunlara istinat etmek i- cap eder, İşte Faşizm, bunu yapmak üze- redir. “Buhranın şimdiki sistemden doğmuş olduğu kabul ve teslim edildikten sonra yapılacak iş, cesaretle yeni bir sistem ih- tas etmek yoluna yede icap eder, Bili teknisiyen'er ve amele yat, bu iktisadiyatın. idaresi elli bayaksn tamammı yani istihlâkçiler âlemini de temsil eden devlet tarafından ihtas edil. “lyilik'erin meyi getirilmesi ve bunların tevzii kakımından Korporasyon teşkilâtınm Italyada veyahut de ne gibi inkişaflara mazhar noktası değildir. Fakat madem ki Faşist Korporasyonizmi, inkılâ'ın ietimai tara. fı temsil etmektedir. Şu halde rejimin bütün imanları merede olursa olsun o » | nun inkişafını ve feyizli bir surette de. vamını temin vazifesile mükellef kılmak» tadır. Cihanda umum! bir. teşevvüşün, hât bir muzayakanın ve kuvvetli bir yasi gerginliğin hüküm sürmekte old: şu sırada Korporasyonların meydana gı meri, yalnız İtalyaya münhasır kalma - mak üzere birçok ümitler uyandırmıştır. “Bu ümitler, inkisara uğrama: Ve uüramıyacaktır. Insan'arn azim'erin, ve imanlarma güvenileb fir. Fakat bu a- zim ve imandan daha ziyade güvenilecek $€y, uzaktan siyah gömleklilerin muzaf. fer inka'âb:na do »bezlik eden 1919 prensiplerinin mantığıdır.,, 893 kişiden mürekkep olan ve 22 Kor-| porasyonun âzası bulunan — ve hepsi de Façist üniforması geymiş olan hazirun, | Duço'nin nutkunu hararetle ve şiddetle a kışlamıştır. Celse, hazirunun hepsi tarafından te- rennüm olunan inkılâp marşı ile kapan- muştar, Almanyada M. Mac Donaldin nutku teessür uyandırdı BERLİN, 11 (A, Â.) — M, Mac Do- pald'ın nutku Almanyada mesesizlik yandırmıştır. Alman gazeteleri Ni, Deolad5ın Almanyayı sulhün istinatgâh- ları arasında zikretmemesinden dolayı bil hasın hiddet göstermektedirler, Gazeteler, Almanyaya Milletler Cemi- yetine girmek için yapılmakta olan teşvik İcre karşı Almanyanın silâhları b:raka meselesindeki düşüncesini hatırlatmakta ve “mütektddim,, bir mesele addetmekte oldukları hukuk müsavatı meselesinde 15- rar eylemektedirler. BERLİN, 11 (A. A.) — Berliş geblatt, M. Mac Donald'ın sulhün ri leri arasında Almanyayı zikretmediğini yazdıktan sorira su suali soruyor: “Acaba bu süküt, A'manya aleyhinde bir İngiliz - Fransız - Italyan cephesi var dr, demek değil midir? Mütarekeden bahşeden Cermanya ga- zetesi diyor kiz “Almanya bu hâtarayı di malı ve ayni hataların iliği mesi için azmini ispat etmelidir.,, öelezini de gözden geçirmişlerdir. Ücretli muallimler kullanılması içir bir kanun projesi hazırlandı ANKARA, 11 (Telefonla) — Orta tedrisat kadroları, gittikçe ge nişlediği halde kanuni evsafı haiz muallim bulunamamasını nazarı dikkate alan Maarif Bakanlığı orta tedrisatta ücretli muallimler kul- lanılabilmesini temin için bir kanun projesi hazırlayarak mütaleaları nı almak üzere vekâletlere gönder miştir. Kanun projesine göre, iki se ne müddetle ve bir talimatname ile tayin edilecek evsaf dahilinde üc- retle orta mektep hocası alınabilecektir. Alınacak hocalara verilecek ücret 60 lirayı tecavüz etmiyecektir. Ücretle tayin edilecek muallimler, mwallimlik vazifeleri haricinde başka vazife de alabileceklerdir. Zimanlar kanununun değiştirilen maddeleri... ANKARA, 11 (Telefonla) — Limanlarımızın ıslahı, temizler - mesi, derinletilmesi, genişletme ve taranması gibi işleri yapabilmek i- çin limanlar kanununun 7 nci maddesinin tadili lâzımgelmiş ve bu ha susta hükümelçe hazırlanan lâyiha Meclise verilmiştir. Lâyihaya göre, limanlar dahilinde seyrüsefer selâmetine engel o- labilecek suret ve vaziyette batan bütün gemiler ve eşyalar, liman ve isliği tarafından tayin ve gazetelerle ilân edilecek ve kısa bir zamande çıkarılmağa sahibi, kaplanı, acentesi mecbur tutulacaklardır, Tayin edilen müddet içinde çı karmadıkları veya çıkarmağa teşeb büs etmedikleri takdirde liman daireleri, bu ankazı, dilediği surette çıkarmağa ve imhaya mezun bulunmaktadır. Imha edilmiyerek çıkarılan an kaz ve eşyayı yapılacak ilân üzeri- ne mal sahibi, masrafını ödeyerek alabilecektir. Mal sahibi, bu eşyayı, ve bu an kazı almak için 15 gün zarfında mü racaat etmezse malmemurları tarafından bu ankaz ve eşya, satılarak hazineye irat kaydedilecektir. Aakara trenlerinde küçük feehhürler oldu ANKARA, 11 (Telefonla) — Hat boyundaki kaza dolayısile bu gün İstanbul ekspresi saat 14 te, posta treni de saat 18 de gelmiştir. Kaymakamlar arasında er değişiklikler ANKARA, 11 (Telefonla) — Ergani Kaymakamı Mehmet Ali, Bayramiç Kaymakamlığına, Gönen Kaymakamı İzzet Silvan Kayma. kamlığına, GZörele Kaymakamı Nureddin Gönen Kaymakamlığına, Bolvadin Kaymakamı Rüştü Hafik Kaymakamlığına, Tercan Kayma - kamı Sırrı Demirköy Kaymakamlığına, Hukuk mezunlarından Ziya Söğüt Kaymakamlığına, Kilkit Kaymakamı Edip Hınıs Kaymakamlı- ğına, eski Muş mektupçusu Tevfik Çorüm mektupçuluğuna, Kars mek topçusu Şefik Elâziz mektupçuluğ una tayin edilmişlerdir. Butçelerden bazı münakaleler yapıldı ANKARA, 11 (Telefonla) — Tuz, tütün, müskirat inhisar idare- lerinin 932 senesi hesabı kat'ilerinin tastiki lâyihasile Adliye bütçe - sinde 50 bin liralık münakale yapıl ması hakkındaki lâyiha Meclise ve rilmiştir. .3Seker fabrikası kurmak ve işletmek imtiyazı Müteveffa Yugoslavya kralı için PARIS, 11 (A.A.) — Yugoslavya kralı müteveffa Alelesandrın hatırasını tekrim iç için yapılan âyin ve merasim fecre kadar devam etmiştir. Sabik muharipler, ihtürmm merasi. Atinadaki sefaretimizin bir tebliği ATINA, 11 (Milliyet) — Burada- rel Türkiye sefareti Atina gazetelerin. bir tebliğ meşretmektedir. Bu teb- liğte Ankarada Balkan itilâfı hariciye nazırları müzakerelerinde Yumanis - tandaki muhalefet reisi ve bunun Bal. kan misakı hakkında takip ettiği si- yasete dair bahisler geçtiğine dair ba- zı matbuatta görülen yazılar tekzip ©- Hunmuşturr. Hariciye nazırı Mösyö Maksimos ta Vrni ve Katimerimi gazetelerinin Ankaraya gönderdikleri muhabirlerinin (Mösyö Titüleskonun muhalif © reisi hakkımda söylediği sözler) diye gaze telerine yazdıkları haberleri tekzip ey- lemiştir. Frankfurt'ta bir idamif FRANKFURT, Ti (A.A) — Hü cum kıtantı mensuplarından birini m dürdüğünden ötürü ölüm cezasma pan Jenef Reltlingor balta ile kafası k- silerek idam edilmiştir. İki vagon vesika VARŞOVA, 11 (A.A.) — Sovyet hükümeti, 30 bin müsba olyazası tari hi vesikaları Lehistana göndermiştir. Vosikalar iki vagona doldurulmuş- tür. Bunlar on beşinci asra ast bir ta- kam vezaik olup Lehistanın taksimi es- | nasında Rusyaya gönderilmiş idi, ANKARA, 11 (Telefonla) — İzmir, Manisa, Denizli, Konya, Af- yon vilâyetlerile Uşak, Gediz, Sim av kazalarının şeker ihtiyacım 2 min için bu mıntakalarda şeker fabrikaları kurulması ve işletilmesi tiyazımin 28 sen& mall datla Siler Benf. verilme ira Vekilleri Ele) yetince kararlaşmıştır. İbrahim Tali Bey Çanakkalede EDİRNE, 11 (A-A.) — Umumi müfettiş Ibrahim Tali Bey, refaka - tinde iskân ve Maliye müşavirleri olduğu halde bugün Uzunköprü - Ke şan yolu ile Çanakkaleye hareket etr- ir. İbrahim Tali Beyin bu se- i üç dört gün sürecektir. Kanalizasyonda bir küp para! CANKIRI, 11 (A, A.) — Belediye tarafından (o yapılmakta olan kanalizasyonda bir ufak küp para çıkmıştır. Evvelce de bir hamam ha- rabesi çıkmıştı. Paralar Selçuk hükümdarlarına aittir. Adedi 700 ka- dardır. Mussolini askerlerini teftiş etti ROMA, II (A.A.) — M. Mussolini bütün askeri sınıfları teftiş et - miş ve bunlar Venedik meydanında meçhul öskerin . kabri önün de geçit resmi yapmışlardır. Merasimin devamı müddetince ba - taryalar salvo ateşinde bulunmuşlardır. Odesa kançılarımızın sıhhi vaziyeti ve bir tashih liği Odesa kançıları ANKARA, 11 (A.A.) — Sovyet büyük elçili Zeki Cemil Beyin yaralanmasına müncer olan vaka hakkında neşret tiğimiz havadise şu şekilde tashih icrasını Ajanstan rica etmiştir: | Zeki Cemil Beyin yaralanması meçhul bir adam tarafından atılar bir kurşunla vaki olmuş değildir. Sarhoş bir milis neferinin tevkifine çalışan bir milis kıtasına karşı mumaileyh teslim olmaktan imtina ile tabancasını çekerek ateş açmış ve attığı kurşunlar oradan geçen Zek Cemil Beye tesadüfle yaralanmasına sebebiyet vermiştir. Kançılar Be yin sıhhi vaziyetinde hiç bir vahamet yoktur. Anadolu Ajansı Sovyet! büyük elçiliğinin bu arzusunu kemali memnuniyetle ifa eder. yn a ra 8