12 Kasım 1934 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

12 Kasım 1934 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Sayfaya ait küpürler

Lortlor kamarasında bir toplantı Ingilterede fikir hürriyetini tahdit eden ilk kanun Lortlar kamarası uzun ve hararetli bir
 Öz Türkçe düşünceler Dönüm - yeri Türkçe bir Ergeç bu di Dilimizin temizliğe, güneşli — su Bibi ışıklılığa doğru akışının...
 Ankarada yeni bir park Emniyet abidesinin bulunduğu saha güzelleştiriliyor lma resmi Ankara güzelleştiren eserlerin baçında
 Şoförler cemiyetinde ihtilâf çıktı Intihabın feshi için 400 imzalı bir mazbata verildi 1 Otomobilciler ve şoförler cemiyeti
 Lütfi Fikri beyin vasiyetnamesi açıldı Merhum, emlâkinin ve gelirinin bir kısmını hayırlı Eski Dersim mebusu Lâtfi Fikri...

Deve kuşu, ne uçar... AKŞAM © . Ne yük götürür!... Sene 17 — No: 5772 — Fiatı her yerde $ kuruş PAZARTESİ — 12 Teşrinisani 1934 Telefon; PARADldare)- 74249 (Tahrir) - 20218 (Matbaa) 20113 (Klişe, Lortlor kamarasında bir toplantı İngilterede fikir hürriye- tini tahdit eden ilk kanun Lortlar kamarası uzun ve hararetli bir müzakerede sonra komünist tahrikâtına karşı olan kanun lâyihasını kabul etti Londra 7 — Son zamanlarda ingiltere efkârı umumiyesini ve matbuatını en ziyade işgal eden mesele, İngiliz ordusunu komünist: lerin isyana teşvik eden neşri #ndan korumak üzere neşriyata bazı tahdidat konulması için hü- kümetin hazırladığı kanun lâyi- hest olmuştur. İngilterede komünist fırkası ve teşkilâtı başka memleketlere nis- etle pek zayıftır. Hattâ parlâmen- toda bu fırkanın bir mebusu bile yoktur. Komünistlerin İngiliz ame- likleri müstakil teşki le üzerinde hâkimdi amele fırki ise de mütte i altındadır. olması itibarile Komünist fırkası bu zafını bil | diğinden ordu efradını isyana teş- vik eylemek suretile İngil paratorluğunun en mi im- müda- Ankarada yeni bir park Emniyet abidesinin bulunduğu saha güzelleştiriliyor Emniyet abid. Ankara 10 (Hususi) — Yeniş birde 28 ağustosta açılma resmi yapılan emniyet abidesi, Ankara gehrini güzelleştiren eserlerin ba- şında bulunmaktadır. Fikir itiba rile Türkiyede yurttaşların mal ve cani emniyetini ifade eden bu abi- de sanat itibarile de en yeni ve muvaffak olmuş eserlerden dir. Kaideniri ön cephesinde Gazi Hz. nin yazılıdır; «Türk, övün, çalış, güven». | ve abidenin önündeki havuz her şeyden ziyade ehemmiyet ver. miştir. Ordu mensuplari ile şüpheli adamların teması çok güç oldu- #undan komünistler efrat üzürin- de neşriyat vasıtasile tesir yapı (Devam 4 üncü sahifede) aidenin alt cephesindeki ka- bartmalarda jandarma ve emni- yet memurlarının, mülkü ve cani tehlikeye düşen yurttaşlara masıl koştuğunu, yaralı insanlara masıl | yardım edildiğini ifade etmek- tedi Dahiliye vekâleti son günlerde, abidenin etrafındaki söhayi park haline getirmektedir. Abidenin ön ve arka taraflarında birer havuz bulunmaktadır. dalgalanacak. düşünceler Dönüm - yeri şıklığa doğru akışının önü ne geçilemez. Dönüm, - yerleri köpüklü olur, bulanık olur.. dalgalıdır. Dilimiz de dönümünü döner ken köpüklenecek, bulanacak, Bu köpüklenme- den, bu bulanmadan tiksinenler, korkanlar. olacaktır... Tiksinenle- ri böğürtülerile, korkakları kor. kularile başbaşa bırakalım... Dibinin derinliklerini karıştır yarak dönümü geçen büyük akar. sada gemisini kallanamıyanlar, Batacaklardır.. Yırtık yelkenleri acem atkısından dokunmuş, har- ma, ağacından işlenmiş tekneleri delik deşik gemiler, batacaklar.. Onlar ağır kokulu, durgun, işik sız sularda yüzmeğe alışmışlar. dır. Ne ba doğudan esen deli- kanlı yele yelken tatabilirler, ne de bu köpüklü, kaynayan, baş döndürerek akan sulara dayana Bilirler.. Dönüm-yeri acımak bil. mez. Dilimiz, dibinin derinliklerini karıştırarak suyun yüzüne bir çok sözler çıkardı.. Bunların için- den, gerisin geriye, dibi boylıya- caklar yok değildir.. Bir kaç s5- Ze takılıp köpükleneni, akanı gör. miyenler var.. Ne yapalım? Ana- 'dan doğma körlere gözlüğün ya. varlığı dokunmaz ki, takalım. Dilimizin, bugün, içine girdi dönüm - yeri; konuşma yazı dilinin arasındaki derin ay- rdiğı kaldıracak; yalnız, ikisini de temizliyerek işıklandırarak ba işi yapacaktır. Ben, kendi payıma, ne yeni sözlerden korkuyorum, ne de bir çoklarını yadırgıyorum.. Becerik- li bir yapıcı, kuralan yeni yapı da, onların bir çoğunu yadırgat- madan kullanabilir.. İş becerikli olmakta... Dil yürüyor.. Yürüyenin durulmaz. Orhan Selim önüm yerinde se Şoförler cemiye- tinde ihtilâf çıktı Intihabın feshi için 400 imzalı bir mazbata verildi Otomobilciler ve şoförler ce- miyeti idare he- yeti / intihabati hifi pılmıştır. mif neticesinde kazananlar, şun- lardır: Ahmet Senihi, Enver, Cemal, Ali, Nuri, Meh- met, Cavit, Nuri efendi ve bey. ler, Şoförlerin mühim bir lasmi intihap işinde yolsuzluk olduğunu ileri sürerek alâkatlar; makamı» lara müracastia bulunmuşlar vE dörü yüz imzali bir mazbata da Züm bey Salih, Süleyman, Kadri, vami 4 net öahitedey Lütfi Fikri beyin vasiyetnamesi açıldı Merhum, emlâkinin ve gelirinin bir Eski Dersim mebusu Lütfi Fikri beyin Pariste vefat etti yaz maşa. Lütfi Fileri bey, meşrutiyet dev. de İttihat ve Terakki hükümetleri- kısmını hayırlı işlere bıraktı ne muhalefet ve hücumlarile t- © ımmış bir sima idi, Eski Dersim ağustos başlarında ansızın hastı lanmış, ve ken #orlar hızla ilerliyen bir kanser teşhisi koymuşlardı. Lütfi Fileri bey, burada bir müd- det tedavi edildikten sonra geçen ağustosun sonlarına doğru Parise gitmiş, ve orada bir hastaneye gi- rerek kanseri iyileşmeğe yüz tut muş iken, zatülcenbe tutulmuş ve | bu hastalıktan © kartulamıyarak | 7 birinci teşrinde üştür, Merhumun ölüm haberi İstan- bula gelince, yeğeni avukat Feri- dun Fikri bey dördüncü hukuk mahkemesine müracaat ederek ü ve ölmezden evvel hazırladığı vasiyetnamesi- nin açılmasını istemiştir. — Burnundan kil alınmiyerl... 5— Hanende mi mebusu, geçeni Lotfı Fikri bey merhum 25 eylül 933 tarihinde Beyoğlu dördüncü noteri Mithat Cemal bey tarafından tanzim edilen bu vasi- yetname, mahkemece noterlikten istenmiş ve resmen açılarak göz- den geçirilmiştir. Ra m panama