12 Kasım 1934 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 3

12 Kasım 1934 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 3

12 Teyrinisani 1934 AKŞAMDAN AKŞAMA Kaçan gelin Anadolunun bilmem neresinde bir düğün olmuş. Belediye daire- sine gidilmiş. Oradan çıkılarak &ve gelinmiş, Gelin ile güveyi ar- tık içeri girecekleri sırada, haya- tanın en mühim, en saadetli daki- kasında damat beyin çeneleri gev- şemiş, ağzı açılmış... Tabii, insan böyle bir dakikada saadetini mey- 'dana vurmaz. Neşesini ilân etmez- 8€ ne zaman ağzını açar? ihtimalki bu kalabalık arasın- da güzel söz söyliyerek herkes ta. rafından alkışlanmak ve gelin ha- numa biraz caka satmak arzusu da âmil olmuştur. Her halde, damat bey pek tatlı bir nutka başlamış. Söylemiş, söyledikçe coşmuş, ken- len geçmi len o kadar tatlı hisler de uş ve bunları o kadar 2: Hisan ile anlatmış ki kel sözlerinden mestolmuş... Fakat sonra bu sarhoşluğun ga- ip bir ayılması var, Damat bey bin teessüflerle sözüne nihayet yermeğe razı olup ta muvaffakı İçi yetinin semerelerini nikâklısımın yüzündeki hayranlık alâmetlerin- örmek için gözlerini etrafa zaman... Evet, işte © in yerinde yeller esti- Zaman, geli Bini görmüş! lerin nefeste keramet var dedikleri galiba bu olacak, Damat beyin sözlerindeki keramet gelin hanımı uçurmuş. Kadıncağız bu bitip tükenmek bilmiyen boş lâf- lar tufanı altında sıkılarak, bu larak, mahvolarak, sabrını kay- bederek, kendinden geçerek, de- runi bir aman Allah! Feryadile kaçmış gitmiş. Halâ da o kaçış imiş, Çünkü gelini henüz bulama» mışlar deniliyor. Bu hikâyeyi gazetede okuduğum. zaman, ne yalan söyliyeyim, vallı damada acıdığım kada: çare geline de hak verdim. Çünkü, gelin hanım kocasına karşı icap ederse kullanılacak en kuvveti si- lâhın çene olduğumu bilir. Fakat bu en kuvvetli noktasında kocası- Dın kendisine kat kat galip oldu- ğunu, ağzı bir kere açılırsa, panmak bilmedi 'de başına gilecek dertleri düşün- mez mi hiç? Fakat, şakayı bir tarafa bıraka- ım. Lüzumsuz lâkırdıya da zor tahammül edilir. Osmanlı mebu- san meclisinin ilk zamanlarında- | ki bazı celseleri hatırlıyorum. O ne yavan, ne tatsız tuzsuz, ne ma- anasız sözlerdi. Hatip sanki bir gölde söz söylüyormuş gibi, etra- fındakilerde © uyandırdığı can sıkıntılarına — hiç o ehemfiyet yermez, kekeliyerek, rabıtaları kaybederek, sözlerinden hiç bir mana çıkartmıyarak uzun uzı herkesin kafasını şişirirdi. Dinl yenler kendilerini salondan dışarı atıp canlarını kurtarırlardı.. İşte Ada çamları Orman müdür- lüğü çamlıklarla alâkadar oluyor Belediye, mi sene müddetle evkaftan kirala- mıştı. Belediye Ada çamlarını ki- Talarken, harap olmaktan koru” mak için etrafına telörgüler çevi- recek ve daha bir takım tesisat ya- pacaktı. Halbuki belediye, çamlı ri korumak için bu tesisatı henüz yapamamıştır. Yalnız belediye bahçeler müdürlüğü, her sene çam- ların tırtıllarını ayıklamakla ikti- fa ediyor. Haber aldığımıza göre İstanbul orman müdürlüğü Ada çamlarile yakından alâkadar olmağa karar vermiştir. Ada çamları bakımsız- ik yüzünden mahvolmak tehlike- sinde bulunduğundan orman mü- dürlüğü hem şimdiki ağaçları ko- rumak, hem de yeniden ağaç ye- tiştirmek istiyor. Orman müdür- işe başlamadan evvel çam- lar hakkında belediyeden malü- vaziyeti iyi- 'den iyiye öğrendikten sonra çam- ların ıslahına başlıyacaktır. Zorba çalgıcı Kendisine ki adamı bıçakla yaraladı Ötede beride çalgıcılık yapan Saim isminde birisi dün gece Fenerde bir kahvede çalgı çalar- ken Rafael adında bir adam ge- lerek oturmuş ve Saimden kendi istediği bir şarkıyı çalmasını İr- temiştir. Saim bu isteğe aldırış etmiyerek gene kendi bildiği ha- vayı galmağa deyam etmiş, bu defa Rafael hiddetlenip | Saime küfür etmeğe başlamıştır . Bu yüzden çıkan kavgada çal gıcı Saim bıçağını çekip Rafaeli bir çok yerlerinden ağır yarala- mıştır. Polisler Rafaeli hastane ye kaldırmışlar, Saimi de adli yeye vermişlerdir. Alman askeri heyeti Memleketimizde tetkikata ge- len ve iki zattan mürekkep Alman | askeri heyeti yarınki Ankara tre- nile şehrimize gelecektir. Heyet | şehrimizde askeri müesseseler ile mektepleri gezeceklerdir. Heye- tin mihmandarlığına erkânıharp | çektiği ıztıraba aşina çıktım, Boş söze tahammül edilmez. Fakat ben ne diye lâkardıyı bu kadar uza tıyorum! Akşamci AKŞAM ŞEHİR HABERLERİ phem bir nokta Yeni artırma ve eksiltme kanunu belediye işlerinde tatbik edilecek Yeni artırma ve eksiltme kanu- nu kânunuevvelin onundan itiba- ren tatbik edilmeğe başlanacaktır. Yeni kanunda belediye artırma ve eksiltme işleri için madde ol madığından belediye artırma ve eksiltme işlerinin gene eskisi gibi elde bulunan nizamnameye göre yapılacağı anlaşılıyor. Yalnız İs- tanbul belediyesi için vaziyet böy- le değildir. Çünkü İstanbul bele- diyesi ile idarei hususiyesi birle- ik bir halde olduğundan belediye tarafından yapılan işlerden bazı- ları bu birleşik tahsisatla, bir kıs- mı belediye, bir kısmı da ayrı ca İdarci hususiye bütçelerince idare edilmektedir. Yalnız beledi- yeye ve yalnız idarsi husüsiyeye in mesele yoktur. Yalnız. tırma ve ek- silime kanununa göre mi. yoksa belediye artırma ve eksiltme ni- zamnamesine göre mi yapılacağı malüm değildir. Belediye reisliği bunu vekâlet- ten sormuştur. Henüz vaziyeti ay- dınlatıcı bir cevap gelmemiştir. Ticari anlaşma Italyanlarla yapılan anlaşma gümrüklere bildirildi İtalyanlarla yapılan yeni ta- kas mukavelesi gümrüklere bil Bu tebliğattan evvel gümrük lere gelip te muamelesine baş lanmış olan eşyamn sahipleri es- ki mukavele hükümlerinden isti fade etmek istemişlerdir. Gümrükler baş mi i, teb- Tiğatin bu hususta sarahat ok madığını nazarı itibara alatak dün telgrafla vekâlete müracaat etmiştir. Tacirler de ayrıca teşebbüşat ta bulunmuşlardı. Cevap gelince- İ ye kadar eşya bekletilecektir. (—— Her yıl binlerce okuyucunun iştirak ettiği AMCA BEY Karikatür müsabaki “dördüncüsü 15 Son teşrin 1934 İİ perşembe günü başlıyor! Taf- | silâtımızı bekleyiniz. Belediye zabıtası Yeni tadil komisyonunu kim seçecek? Belediye zabıtası talimatname- sini yeni baştan tetkik ve tadil et- mek için eski şehir meclisi âzasın- dan bir kısmı ile belediye erkânın- dan mürekkep bir komisyon teşkil edilmişti. Fakat, meclis değiştiği için komisyonun da yenileşmesi lâzımdır. Yeni komisyon, meclis seislik divanı tarafından seçile- cek ve meclisçe tastik edilecek ve hemen işe başlıyacaktır, Bugünkü belediye zabıtası tali- matnamesi, senelerdenberi bele- diye tarafından konulmuş ve yeni öhtiyaçlara uygun olmıyan bir ta- kım hükümleri ihtiva eder. Binaenaleyh yeni belediye za- bra talimatnamesi yalnız hal kın ve beledi Kemal, rakibi Mustafayı bıçakla vurdu sinde bir evde Eleni isminde bir kadınla tanışmış ve sık sık kadı- nın evine gidip gelmeğe başlamış- tir. Son günlerde madam Eleni ile Mustafa isminde diğer bir deli- kanlı da tanışmıştır. Bu sırada Kemal işi haber almış. ve Mustafayı eve almaması için: iye tembih etmiştir. sıkıştırmalarına. karşı Mustafanın gene eve girip çıktığını görünce işi kendisi hal etmeğe karar vermiş ve evvelki gece bir kaç şişe rakı içtikten son- ra madam Eleninin evine gidip beklemiştir. Bundan haberi olmı- yan Mustafa gece geç vakit eve gitmiş ve yukarıya çıkarken sar- hoş Kemal ile karşılaşmıştır. Iki rakip merdiven başında kav- gaya tutuşmuşlar, bu sırada Ke- | il yalnız başına Mustafaya gü- | cü yetmiyeceğini anlayınca bıça-. ğını çekip delikanlının karnına saplamıstır. İkinci bıçak ta Musta- fanın kasıklarına saplanmış ve de- likanlı merdivenden aşağıya yu- varlanıp bayılmıştar. Evdeki gürültüyü duyan devri- yeler yetişmişler ve Kemal elinde kanlı bıçakla kapıdan kaçmak is- terken yakalanmıştır. Mustafa ölüm halinde hastane- ye kaldırılmıştır. Zabıta cinayet etrafında tahkikata devam ediyor. Bütün dünya siyasi oldu — Sar meselesi ne safhada yahu... — Almanya Cenevreye döne cek mi acaba? — İngiltere silâhlanıyormuş. — Yugoslavya - İtalya vaziyeti son derece gergin.. — Arnavutlarla (o Yunanistan muharebe edeceklermiş. .M. Mukdonalt beyanatın« ıhları azaltmak doğru de ir.» diyor. Okudun mu?, — Sar halkı tehdit ediliyor. — Bulgaristan Balkan misaki: na girecek mi? — Bir İngiliz siyasisi muhakkaktır» diyormuş. Bütün yer yüzü son seneler için- de siyasi kesildi. Yedisinden yet mişine kadar herkes siyasetle meşgul. Nerede ise yeni doğan çocuk- lar: — Anne. Baba!, gibi ilk keli- meleri söylemeden evve — Silâhlanma.. Misak. Harp. Makdonalt., gibi kelimeleri fısık dayacaklar.. Fakat bu meselenin çok bü- yük bir iyiliği oldu. Harp korku- su, zehirli gaz korkusu, mikrop «harp muharebesi korkusu, Sar hav zası meselesi bize bir şeyi, him bir derdimizi Buhranı.. Hakiketen harp tehlikesi sam mü. unutturduz artık dilimize sakız etmiyoruz. Zehirli gaz kelimesinden buh- ran kelimesini kullanmağa kalmıyor. o Hikmet Feridun Ankara - Istanbul tayyare postal Ankara - İstanbul tayyare por taları muntazam bir şekilde de- vam ediyor. Bu seferler gok rağbet bulmak tadır. Son hafta yapılan sefer. lerde boş yer kalmamıştır. Beş yolcü taşıyan bu posta tay- yarelerinden kadınlar da istifa- de ediyorlar, Ailesile birlikte gi- | dip gelenlere sık sık tesadüf edi- iyor. Gizli randevu evleri P: ahlâki zabıta memurlar tarafından Beyoğlunda bazı semit- lerde yapılan sıkı bir araştırmada yedi evde gizli randevu yapılmak» ta olduğu meydana çıkarılmış ve evler kapatılarak içinde bulunan münasebetsiz kadınlar muayeneye gönderilmişlerdir. Bu evleri işletenlerin ekserisi- nin randeyuculuktan birçok sabi- kaları vardır. Gene bunlardan iki- sinin de ecnebi tebasından olduk- rarlaştırılmıştır. — İktibas ve tercüme hakkı mahfuzdur — — Söyle Yöyle derken kadinlarin ierik işi sahileşli Ansa beye | Bug a oluyordu. mizahçılara. - Halbuki şimdi Lehis Kadınların mecburi askenliğini pr n hükümeti kabul İyi amma içtimai bakımdan bu- faydası ne? A. B.— Çocookl.. Her şeyden evvel sokaklarda sarkıntlik vakaları azalır...