12 Kasım 1934 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

12 Kasım 1934 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

Sahife 10 KEY ŞAN EZ TAA a KÜÇÜK İLÂNLAR 1 — İş arıyanlar emma Bare mt hastane: Dağum işlerinden diplomalı fani ye ciddi bir Türk basta bakici hanım doktor muayenehanelerinde ve hastanelerde bir iş istiyor. Lüzum görenler Akşamda (SA) rümuzuna tah Tiren müracaat, —1 Bir alman madamı — Bi çocnk işlerine bakmağı ve yahut iyi bir mev. kida bulunan yalnız bir boyin evinin işlerine nezaret otmak İçin yer ariyor. Talip olanlar Akşama (Ciddi 190) r0- müzuna tahriren moraenak, ii Muhasip kâliplik veya her törln işlerini idare ve. ifa ötmek için eski ve yenl tnrkçesi çok kuvvetli daktiloya ye biraz fran Sizcaya da vakıf yüksek tahsil görmüş nthim müesseselerde bulunmuş. teorü beli bir genç muhasip görek İstanbulda. ve gerek taşrada olsun iş arıyor. Ak Şam gazetesinde M.S rumuzuna müra Saat, Harltacı Şehir ve arazi haritalarını alir ve çizer bir genç İŞ arıyor. Akşamda (S.K.M. ) rümuzüna —i tahriron müracaat, 2 — İşçi arıyanlar emma Galstada Ziraat bankası yanındaki sokakta Gabay hah 9 numaralı yazılanede eski türke geden yeni türkçeye makine ile yazacak Yirmi yaşından yukarı bir hanım alına baktır. Moracaat: Sant 12den 136, 16 dan 18 6 kadardır. pi Bir seyahat acentesin görmek: üzere bir hanıma ihtiyrç İDaktloya ve ocnebi lisana vakıf anı tercih olunur. Galata, rıhtım cad desi 4/71 No ya müracaat, Bir öz fransız hanımı — Hire larda veyahut mürebbiyo olarak iyi bir bile ezdinde çalışmak itiyor. Akşamda «AG» rümuzuna tabriren mürazaat, — Tercüme — Almancadan türkçeye haftada bir defa olmak Ozero mütercim Aranıyor. Suadiyo tramvay hattına yakın. ikamet elenler terdh olunur. Aişamda 4Sundiyor. rumuzuna şeratle müracasi, Ortak aranıye: ye kuluçka maki eti ve yumurta üzerinde müşterisi çok Hktanbulun tanınmış en boyak bir tayak gililizine ortak araniyor. Akşamda (Çiftli) Fomuzüna talıriren müracaat. 3 — Satılık eşya li Ucuz satılık Fransız piya- NOSU — Vola Sarıboyazıt sokağı No.4 cuma ve pazar günleri mhfacani, Satılık radyo — Son sistem Filipe markalı, yeni bir halde. Görmek için bor gün sant 18ten lde, akşamları 20 den sonra Taksim Sıraservi Yeni Hayat ayartımanı 12 munaruya mira cant <) Sahibinin sesi — Az kulanımı, portatif bir grafmofon 60 liraya, plak arı dn (birlikle veya müloferriz) 60 şer Kuruşa salııktır, Galata, püst restant Ahmet Kemal beye müracaat, | — 9 yi piyano — Alman marka uz satılıktır. Beyoğlu Alyon Bok, 17, kat4 Meme, Mari, sal 48. —: Içi çapraz telli ve demir — Olarak çık bir alman piyanosu azimet, dolayısile satılıktır. Beyoğlu Tarlabaşı Yağbane sokak No 85 Iyi piyano ucuz sal Beyoğlu Aslan sok. 03 46 4 — Kiralık-Satılık Kıymetli satılık Iki mağaza — Birisi Beyoğlu Tiyatro sokak JONo, diğeri Bayoğlu Balıkpazarında 80 No/'dır. Kürgirdir ve beşor katlıdır, Talip olanları Çengelköyünde iskela başında 19 No.da. Sed beye müracaatlar, ij Devren satlık dükkân — Sa | raçhıansbaşı İbrahim paşa caddesi 187 No lı tötüncü dükkân: devren satılıktır dükiüna müracaat, ) Satılık, kiralık — Kadıköyünde Küçük Moda iskelesine ve tramvaya 8 üatikada Yusuf Kamil paşa sokağında 16 No, kârgir 9 oda ve baforruatli ey satılık ve kiralıklar. Takalmatı itibarile her Kat 8 oda, 1 hol, mutfak ve hamam olmak üzere az masrafla apartıman yapmağa elverişlidir. Görmok için Moda caddesinde 163 No, Yanaşın kalıvesinde Kefoliyo, yat için de sahibine mürar onat. —3 Kiralık villa — Şişli Eval hasta: nesi yarında dutluğa karşı 17 numarali hanenin üst iki katı, Adrus: Avukat Tevfik Tarık bey (Galata Böyok Tünel han Ko 6) den sorulu. >2 Kadıköyünün en hi Vo Kalamış koyu ile Adalara ve Çam aya mezarati fevkalâdosi olan. Cövize Jikte Bakla tarlası nazır Afitap sokar Bında köşabaşında hor bir konturu bavl bahçeli kârgir 10 mumaralı hane öati liktir, İçerisindeki mal sahibine müra: can, —: Satılık Bir ev aranmaktadır. Sultanahmet, Bayanı, Şehzadebaşı, Far ti ve hayalinde (£ö) odalı, elektrik Ye terkosu bulunan kürgir bir öy satın alınacaktır. İsteklilerin Akşâmda (MK) rümuzuna tahriren müracaat Kiralık ev — Boyazıtın Mithatpaşa caddesinde Saraç İshak camii karşısında Ko. 18, havadar, bahçeli, alı odalı, elektrikli ev kiralıktır. Saraşlshak bek: isine müracaat, 2 Kiralı ye — Bayoğlu endilesindo Büyhi Parmak kapıda Tah: in Boy hanının 1 inci katı boşalmıştır. Her nevi atelyeye elverişliir. Altındaki mobilya mağazasına müracaat. No. 69, -ı Kiralık — Beyoğlu Tail caddesi 348 asansöra olan Suriye çarşısı 19 No süresinde denizi gören, banyo vo baton osbabı istirahatı mefruş bir oda, — 1 Pangaltı — Yunus bey sokak No, 48, Iki baynk ve iki kaçak odali ev devredilecektir. Jcarı 12 lira, içindeki lere müracaat, Bayol luna Senk Antuvan Kilisesi arkasında düz yolda Na, 9 ap. Balıkpazar ve mak- teplera yakın; dört oda ve antre, havadar ve ziyadar, havagazı, elektrik, terkos suyu mevcut kullanışlı kiralık dalre, Kapıcıya müracaat, 2 si mi radar İh: niyede biri on Oç oda, diğeri iki odalı vasi meyvalı bahçe ve nozaroti, terkos, elektrik, havagazı bulunan haneler top: tan ye ayrı ayrı olarak acele satılacak: tr, Görmek İçin kömürcü Bürhan fon 2 Sarnıç, kuyu, Iki mahzeni! ve denize nazır sahibinin taşraya gitmesinden Gatılıktır. Görüş- mek için Ayakapı Fener caddesi 201 No ya müracaat, -1 küralık Mane — 5 via ve baya dar denize nezaret, Havagazı, elektrik, kumanya suyu e 16 liraya, İhsaniye, end, No 81 Üsküdar, Ee Satılık hane — Sultanahmet Ak bayık mahallesinde Camişerif <okağında 8/8 Nol 6 odali elektrikli kuyu ve başa gayet kullanışlı. İatiyenler mac halli mezikürda bakkal İsmail Hakkı etondiye müracaat, —5 Mühim bir fırsat — Kadıkoyünde Söğütlü çeşme | Pazaryolu caddesinde 148 No.li Lüke tuhafiya vo kundura mağazası mosturasile birlikte kiralıktır. Görmek için Kadıköy Kıhtım caddesinde, Hg yağ mağazasına, pezarlık İçin do Haydarpaşada Antalya anbacı memur. larından Haşim efendiye, atılık — Verese tarafından Altında kügir müstakil 09 oda, yanında yine mastakli üç ola ve müştumldtı ye İki dükkân nelünde 9 olayı hayl bir irat satılıktır, Beyazıt Saraç İshak Köşklü Hamam çıkmazı No. 2,4 cant, EE Kiralık aparlıman — Cazaloğlunda İçihst evinde altı odalı Konforlü bir hire kiralıktır. Kapıcıya müraesat, Çiftçilere ve muhacirlere Tırsat 'Köpıtbane All bey köyünde Yurpuçu derede su altnda 1BEB00 metro mira bak (160 dönüm) meulsuldar ar satılıktır. Sirkeci Kamal bey. sinemasi karşısında 87 numarada komisyoncu Enlih efendiye müracaa' yi i Kiralık Köşk — Bağ, meyva, çam: liği havi olekirik, havagazı, terkos ve telefonu maycut Erenköy sanatoryomu | cadilesinde Bağbası sokak (1) No li köp kün yarısı kiralıktır. İçindekiler müra ait, Kiralık hane — © oda, 1 salon, 2 helâ, mutfak, elektrik, terkog havar Bazi vardır. (yemek pişirmeğe mahsus odun, kömür, gaz sobası), ağaçlı büyük Bahçe, Tramvaya iki dakikadır. Kirası ayda 20 liradır. İçi ve dışı yağlı boyalı Ev sahibi banyo yaptırmağı kabul mu: kabilinda kiraya 6 re zam yapılır Adres; Kadıköy Altı yol ağzı Hasirorbaçı sokak No. 45, telefon: 22608. Ki aparlıman — Pargalı - Hamam - Dilezikçi sokak No 27 Ferah apartımanında © ve 4 odalı iki daire, kiralıktır. Banyo, su, gaz ve elektrik Kira çok eh Kiri Laleli tramvay tâsyonundaki büyük frın tamamen yank leştirilen testeatila kiralıktır lunda Dr, Al Kadıköyünde, Modada satı 1 — Hane güneşli ve havadar, 9 oda, 9 camekdnlı “taraça, 8 sofa, banyo, Bahçe, kalorifer, 4 kiler 2 — Asri apartman 6 dale Gor oda birer camekânlı taraça, banyo, bahçe, Müra in caddesi, 208, 10:12 kadi Ev, dükkân (1800) Uraya satı Yağilköya | kırk beş dakıka raasatöde bulunan Safra kö- yünde dört oda bir dükkân, 2000 metr İki kuyulu bahçe, 200 koyun alır büyak bir ahır, altı parçadan ibaret 64000 metre tarla Satilikar. Talip olanlar mezkür köy Imamı Tabsin. efendiye ve Yeni postahana havale dairesinde kogük Hilmi beye moracaat edebilirler -2 5 — Müteferrik Iyi alleye mensup bir ma- dam — Fransızca, ingilizce ve piyano Ücret mutedildir. sokak 16 numaraya mo dersleri vermektedir. Beyoğlu Pos Tacaak, Diplomalı bir Müptedilere pratik usulle. ders verir. imtihana hazırlar istiyenlerle Moktap talebesini Fransızcalarım İlerletmek. mükâleme ve edebiyat teme! Akşamda 5 N ramuzuna tabı Tacaat, Tecrül matmazel Sari bir metodla yok müsait şöraltle fransızca dersi veriyor. Beyoğlu: Galata: saray. Yenişarşı 83/1 Laks aparuman Matmazel (Droney'ye) müracaat, İngilizce ve Fransızca dersler: Bir yüksek profesör tarafından, Ders alanlar. İkmal kalmazlar, Müracaat Nişantaşında Valide konak eaddesinde “Kor Tbros, mekte binin Kapıcısına, yahut mektupla Ak ler — Bir tecrübeli profesör tarafından, Maktapler için dabi talaba hazırlanıyor. Fintlar uygun. Kadıköy Talimhane &- kak 19, İstanbul, Beyoğlu için Akşamda 20) mdresine müraraat, | —2 N bir matmazel Franstca ve piyano dersi veriyor. Arzu edenler Boyoğlu İstiklâl eaddesi Mehmet Ali bey apartman birinel kat 447 No. ya müracaat: (Şekerei Lebon) karşısında), —« Yüksek mühendis mektebi talebesiyim, Riyaziyosi zayif olan İlse ve orta meki top talabeslne, ecnebi mektepte olup. bakalorya yerecoklara ve hüsüsi surotta. bakaloryaya bazırlananlara hususl riya: ziye dersleri veriyorum. Arzu edenlerin. | Akşamda R. T, rümuzuna tahriron mn racantları, li Almanca dersleri — Usulü tedi isi mükemmel olan bir Alman hanımı almanca dersler vermektedir. Oumadan, maada hergün saat 4 ten 7 ye kadar müracaat; Mela Nozlh EH. Taksim Mis sokağı —3 Mektuplarınızı aldırınız Gazetemiz. Hacehanesini | gües olarak göstermiş ola kazl'larimizden ZA-MLs« H,T.Ş- AG» Kâlip » Prot Sco « Suadiye Ciddi 198 uanlarına galan mektupları İdari memladan allırmaları meredür, Türkiye İş Bankası Cam ve Şişe Fabrikası Müdürlüğünden Paşabahçesinde inşa edilmekte bulunan şişe ve cam fabri- kasında çalışmak üzre aşağıda gösterilen evsafı haiz 14 efendi ustabaşı ve usta namzeti olarak staj yapmak üzre 2 ilâ 3 ay müddetle Avrupaya gönderilecektir. 1 — Türk olmak, 25 yaşından aşağı olmamak. 2 — Sanayi veya buna müümasil mektep mezunu ve fabrika- larda çalışmış olmak. 3 — Askerlik hizmetini bitirmiş olmak, 4 — Tahsiline ve bulunduğu hizmetlere ve hayatına ait kendi el yazısı ile teretimei hali (Li 5 — Tahsiline ve çalıştığı fabrikalardaki hizmetine ait gahi detname veyahut bunlann müsaddak biter soreti, 6 — Hasta olmadığına dair tam vücutlu bir hastane tarafın dan verilmiş sıhhat raporu. 7 — Hakkında kimlerden malümat alınabileceği, 8 — Talipler Paşabahçe cam ve Şişe fabrikasında gösterile- cek vazifelerde çalışacaklarına dair taahhütname kefaletname vereceklerdir. 9 — Yukardaki maddelerle tesbit olunan evsafı haiz talipler arasında tahriri ve şifabi imtihan yapılacaktır. Lisan bilenler tercih edilir. 10 — İmtihan 2 Kânunuevvel 934 Pazar günü İş hanında Cam Fabrikası müdiriyetinde yaş Fazla tafsilât için bu adrese müracaat edilmesi. (4547) Adli tıp işleri umum müdürlüğünden: 50 ton yerli kok kömürü kapalı zarf usulile münakasaya kon- muştur, Taliplerin kati ihale tarihi olan 22 ikinci teşrin 934 per şembe günü akşamına kadar her gün saat birden iki buçuğa ka- dar soğuk çeşmede Adli tıp işleri umum müdürlüğüne müracaatla şartları anlamaları ilân olunur. “7534, at 15 te İstanbul caktır, Kolaylıkla muzu Ev sahibi olmak ister misiniz? Mutlaka Asmaaltı Caml, Han 14 numaraya moraenat ediniz, Zira fintta uousluk, paraca da ko” aylık gösterilir, Telefon; 23905 Çillerinizi Sihramiz güzellik balmumu ile İst, aliye | sinden: altıncı hukuk mahkeme Yusuf çavuş tarafından Eyüpsultan Küzilmesçit caddesinde arap Hayriye hanımın 81 numaralı h mesinde sakin iken ikametgâlünmm mes” buliyeti anlanlan Fatıma Senihe hanım. aleyhine açılan tescili talâk davasının mahkeme günü olan 10/12/934 pazar. tesi günü saat 13,30 tayin ve bu baş mahalle ve «Cir Aseptineş tabir edilen ta yazılan davetiye varakası mahkeme bu balmumu; kaba ve çirkin divanhanesine talik kılınmış ve 15 gün cildin derunun nüfuz ederek müddetle ilinen tebliğat icrasına karar Verilmiş olduğundan mezkür vakit ve saatte yeni postahanede İstanbul asli ye mahkemesi altıncı hukuk dairesinde heyeti hâkime huzuruna gelmediği tak- dirde gıyabında icra kılmacağı. tebliğ makamına kaim ol. © derece yumuşatır ki sabahle yin — yüzünüzü. yıkadığınızda İekeli ve sert harici tabakasını parça parça düşürür. Yeni ve taze cildinizin beyaz ve bir bes Benin cildi gibi yuruşadığını görerek memnun ve hayran ka: ranız, Çiller, çirkin siyah ben ler ve Gldin kırmızılıkları 180 mamen zail olur. 40 yaşlarında muhakemenin mak üzere ilân olunur, İstanbul ikinei tera memurluğundar bir kadin ca 30 yaşla Mahcuz ve paraya çevrilmesi mu görünebilir. Yeni ve karrer üç bin liralık gayri mübadil bo- siheâmiz bir güzellik balmumu nolarının 14/11/934 çarsamba günü olan «Cir Aseptine» sabunun saat 11 - 12 de İstanbul Esham ve tah hiçbir vakit temizliyemediği çildin siyah mesamatını temi er ie borsasında açık arttırma suretle satılacağından taliplerin mahallinde bu- ve bu suretle siyah ben: © | İünâcak memuruna müracmatları ilân erden ve münbenit mesma © | çlumur (4678) tan kurtularak temiz ve taze bir cilt meydana çıkar, Akşam. Zayi — Sultanahmet malmadürlağan: lar yatmazdan © evvel <Cir den (1085) cüzdan pumarasile seycem müteveffa Behcet beyden mubassos maaş beratmı gayi eyledim. Yenisini alacağımdan eskisinin hükmü yoktur, Zehra Aseptiner kullanınız ve siz de kadınların buna (Sihrâmiz bi mumu) © demelerine hak ves ceksiniz. İlemen bugünden is timale başlayınız Tayyare P. Müdürlüğünde! 18 ci tertip 1 ci keşidede: 20,000 Lira kazanan (17,727) No lı 1/5 biletin bir. parçası ve nca dört parçası İstanbulda birer parçası İzmir ve Ankarada satılmış diğer iki parçası satılmamıştır. 8,000 Lira kazanan (9,095) No lı biletin üç parçası İstanbulda birer parçası İzmir, Menemen, Eskişehir, Gönen, ve Edirnede satılmış diğer iki parçası satılmamıştır. 4,000 Lira kazanan (19,073) Noll biletin dört parçası İstanbulda beşte birlik bir parçası Milâsta birer parçası İzmir; ve Adanada satılmış iki parçası satılmamıştır. 3,000 Lira kazanan (23,905) No lı biletin dört parçası İstanbulda birer parçası İzmir, Bilecik, İnegöl ve Devrekte satılmış iki parçası satılmamıştır. evlet Demiryolları idaresi ilânları 7000 ton Linyit kömürünün kapalı zarfla münakasası 2/12/934 zar günü saat 15 Ankarada İdare binasında yapılacaktır Tafsilât aydarpaşa ve Ankara veznelerinde ikişer liraya satılan şarina- melerde yazılıdır. (7655)