13 Kasım 1934 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

13 Kasım 1934 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

MİLLİYET SALI 13 TEŞ TARİHİ TEFRİKA: 4 İttihat ve Terakki! (BAHAEDDIN ŞAKIR BEYİN BIRAKTIĞI VESİKALARA GORE) Her hakkı mahfuzdur. Yazan: A.C. Alman sefiri Ahmet Riza Bey için ne diyordu? Manyasi zade Refik beyin “Tan,, gazetesi muhabirine veri mü- fassal malümalta Paris o cemiyeti hiç kale alınmıyor. Bunları bir si- tem olarak yazmıyorum. Biz met- hedilmek, mükâfat almak için ça- lışmadık. Ancak Paris heyetini bir yabancı gibi tutmak halk arasında kilükali mucip olur. Ahassi emeli- miz olan ittihada sekte verir.,, “Bu sabah gazetelerde Manyasi zade Refik beyin Zaptiye nezare- tine tayin edildiğini ük bir se- vinçle okudum. Ancak bana mu- habere için onun adresini bırak- mıştmız. Şimdi o nazır olduktan sonra mektupları kime gönderece- ği Badi Pariste iken işler biraz acele gidiyordu, onun için munta- gelecek mektup- lardan hangilerini açabileceğimi bildiriniz.,. “İngiltere hariciye üreme cevap Deli Sir Grey hakkımda tatlı bir kaç kelimeden sonra be- nimle istediğini yazıyor. Fakat bugünlerde Londraya gele- miyeceğinden seyahatimin bir müd det tehiri mümkün olursa memnun iyi oldu. Dün bir şey işittim: Ak man sefiri beni bilen bir zatla ko- nuşurken “evet, Ahmet Rızayı ta- nıdım, pek memnun oldum. Lâkin Jon Türklerin bir kaç reisi var ve politikada bunların biri di- ile müttefik değil,, demiş. ği Reisler, Prens Sabahaddin, Ali | Haydar Mithat vesaire olacak. Bu rezalete nihayet verilmedikçe be- nim sefirlerle, hariciye nazırlarile görüşmem hata olur. Çünkü her ka- İfadan bir söz çıkarsa (o cemiyetin hariçte itibarı kalmaz. Bu akşamki “Tan,, gazetesinde cemiyetin beni Fransa hükümetine karşı mahcup edecek büyük bir ha- lasmı daha gördüm ve okudum: Jon Türkler Fransa sefaretine gitmişler, içlerinde İttihat ve Te- rakki cemiyeti tarafından da meb- us varmış), Mösyö Constans'a Tür kiyeye yaptığı hizmetlerden ve bil- bassa Mektebi sultaninin inşasm- don dolayr teşekkür etmişler! — Lovando Tubini gibi rezaletleri ne çabuk onutmuşlar! İngiltere hariciye nezareti tara- fından, gelen zatın Marsilyada se- fiz Mösyö Constans'e Jon Türkler tarafından yapılan nümayiş hak: kındaki sitemini size söylemiştim. Bu yeni nümayişe dair fikrimi s0- ran olursa ne diyeceğim? Ah arkadaşlar, arkadaşlar! Ab- dülhamit beni sizin kadar üzmedi! Ingiltere sefirine Şerif paşa ile bir- likte gitmiştik. O da bizden cemi- yetimizin müdürü mes'ulü kim ol- lan Ademi ar li ile İttihat ve Terakki cemiyeti tarafın- dan neşredilen bir beyennamede müşterek gaye için iki cemiyetin müştereken çalışacakları bildiril. miştir, Akşam çıkan “Tan,, gazetesi ise işi büsbütün cemiyetle İstanbuldaki cemiyetin birleştiklerine dair bir” haber neş- yetti. Bu muğlâk ve müphem şey- leri gazetelere kim veriyor? Prens Sabahaddin beyin bana söylediklerini size tekrar edeyim: “Biz artık politika ile uğraşmıya- cağız. Milletin terbiyesile meşgul olacağız.,, dedi. Fakat arası çok geçmeden, intihap zamanı gelince Ademi merkeziyet fikrini müdafaa da yevmi olarak neşre- decektir. — Sabahaddin beyin bu harekâtile sözlerinde hiç samimi- yet olmadığı anlaşılıyor. Hinçak- lar, bir Arnavut fırkası ve “Ara- bistan Araplarındır., diye Necip Azuri güruhu hep Sabahaddin bey- le birleşmişler. Bizimle ittihat ettiğini ilân ey- lemesi şu maksatlara müstenittir: 1 — Sabahaddin bey çarşamba günü deniz tarikile Istanbula gidi- yor. Z — Hakikati hale vakıf olma- yan cemiyetimiz muhiplerini bir- İeştik diye aldatmak istiyor. 3 — İntihap (ozamanında gene bu desise ile refiklerini o meclise sokmak niyetindedir. İki cemiyetin birleştiği ilân edil meden evvel aşağıdaki şeyler mut- laka yapılmalıdır: 1 — Ademi merkeziyet cemiyeti kâmilen lâğvedilmelidir. 2 — Öyle bir fırkaya o mensup ölmak üzere “Terakki,, namında bir gazetenin neşri menolunmalı- r 3 — Bugüne kadar Ademi mer- keziyet fırkasma mensup olanların İttihat ve Terakki cemiyetine ale- nen girmeleri ve yemin etmeleri lâzımdır. Ben İstanbula geri döndüğüm zaman önüme büyük bir haset ve garez bataklığı çıkacak, beni va- tanıma huzuru kalple çalışmaktan menedecek sanıyorum. Vatanı cidden sevenlere söyle- yiniz: Bende cüz'i bir kuvvet. gö- rürlerse, o kuvveti milletin malı, manevi bir sermayesi farzederek vatanın hayrına kullansınlar. Niyetim on, on beş gün sonra İs- tanbula girmek, fakat kimseye ha- ber vermiyerek girmek, doğruca ca Makriköyüne gitmektir, Cemi- yetin bundan sonraki o vazifeleri hakkında muntazam bir program ve intihaplar için de bir beyenna- me tertip edildikten sonra eylülün nihayetine doğru gene Avrupaya dönmektir. Eğer o vakte kadar ce- miyetimiz mükemmel bir program dahilinde yekvücut olarak hare- ket etmenin lüzumunu takdir eder ve anlarsa, Almanya, Fransa ve İn- giltere hariciye nazırlarile görüş menin başka türlü tesiri olacağına şüphe yoktur. , Lâkin bana öyle geliyor ki bu lü- zumu bir çok kimseler anlamıya- cak ve Pariste on üç sene beni ha- rap eden münazaalar orada, va- tanda da başlayacaktır. Size şifa- hen söyledim, tahriren de tekrar ediyorum: Yaşım artık bu gibi cenk ve cidale ve uğraşmağa mü- sait değildir. Şu aralık cemiyetten istifa ederek çekilmek hem çirkin ve hem fena olur. Pek yorgun ve biraz hasta olduğumu öne sürerek artık cemiyete müteallik işler” ka” rışmak istemiyorum. Vatan tehlike- den kurtuldu. Bundan sonra hisse- me düşen vazifeyi başka yolda ifa- ya çalışacağım, kardeşim.,, Yukarıya yazdığımız Ahmet Rı- za beyin bu üç mektubu, ancak bir kaç haftadanberi alenen orta- ya çıkmış olan İttihat ve Terakki cemiyeti üzerinde karanlık bulut- larm nasıl toplanmağa başladığını uzaktan yapılan bir (bakışla pek güzel anlatıyordu. Türk olmayan unsurların nam ve hesabına hare- ket eden ve memleket için muzır olacağı muhakkak addedilen ade- mi merkeziyet usulüne taraftar o- ECNEBi MATBUATI Şark meselesinden Balkanitilâfına Bükreşte çıkan el gazetesi yukarıdaki Roumaine gey elalem tarihi, boğaz > m ile Şark meselesinin hâki- iltında geçmiştir. Sultanların Türkiyei hasta adam, bütün devletle» rin matmat nazarı bulanuyor ve bu hal ihtildtlara ve harplere sebebiyet veriyordu. Balkan devletleri ise, büyük diplomatların zekâlarını tecelli etti dikleri bir entrika merkezinden baş - ka bir şey değildi. Halbuki bugün vaziyet tamamen berakistir. Dünyada hiç bir mınlaka yoktur ki sulh orada bundan iyi ta - harrür etmiş bulunsu o ve devletler bundan daha fazla bir açıklıkla teş - riki mesai etsin, Bundan yirmi sene €v veline gelinceye kadar imkânsız ad - dolunan bu hal, bugün en bedbinlerin üzerinde bile tesirini göstereöek bir hakikat olmuştu. Ankaar konferansı Türkiye, Romanya, Yananistan ve Yu goslavya arasında tam itilâfı yeniden tebarüz ettirmiştir. Bu itilâf, müşte - rek menfaatlerin tam bir anlaşması üzerine kurulduğu gibi büyük devlet- lerin yenide nenirikalarını çevirmele- rine karşı gelmek husasundaki arzu » ları üzerine de müesses bulunmakta. | dır. Bulgaristan ise, şimdiye hadar Bal kan misakına resmen ilihak etmemiş olmakla beraber, bu misaka dahil dev etlere gittikçe daha fazla yaklaşmak HARİCİ HABERLER Mütarekenin yıldönümü Bü merasimle PARIS, 12 (A. A.) —Dün bütün Fransa'da mütareke merasimi cereyan etmiştir. M. O Heryo'num reisliğimle Lyon'da cereyan eden merasim, hava - nın çok güzel olması sayesinde pek par- ale olmuştur. M. Heryo büyük bir nutuk irat ederek bütün Fransızların olursa olsun” diğer memle- nlaşına filerini methetmiş ve “Sulh fikrine, vatan fikrine hizmet et- mek lâzamdır. En aziz ve en hararetli te- menmim, Fransızların smniyeti husunda bazı endişeleri yatışmış bir vatan içinde tekrar birleşmeleridir.” Bordo (Bordenux) da yağmur altında : kimler pile rm AMR Lil (Lâle) de vatanperversne merasi- min yanı başımda müşterek cephenin ba- 21 karışıklıklara sebep olan müdahalele- ri görülmüştür. Paris'te, bir taraftan yüz binlerce halk yeğ eker sollamak çi fer desine giderken, diğer © taraftan başta yette tertip edilen bir alay da Bastil'den Nasyon'a kadar ihtilâl şarkılarını söyb- yerek ilerlemiş ve dağılacakları esnada bir müfettiş fena muameleye maruz kal- dığımdan polis müdahaleye mecbur ol - muştur. İhraç bankaları Müdürleri Balkan dev- letlerine açılan kredileri görüştüler BALE, 12 (A.A.) — Para çikaran bankaların müdürleri, beynelmilei te- diyat bankası müdürü M. Leon Frazer in reisliğinde, dün burada toplanmış - lardır. Müzakere programımda para meseleleriyle orta ve şark Avrupas: - na ve Balkan devletlerine açılan kre- diler meselesi mevcut idi. Müdürler, altın bloku devletleri tarafından Brükselde ittihaz edilen ve, İsviçre milli bankasına hararetli bir surette vuku bulan altın irsalâtı ile de sabit olduğu üzere, bloka mensup devletlerin vaziyetlerini daha ziyade kuvvetlendiren kararlar hakkında ma lümat almışlardır. e Avam kamarasında LONDRA, 12 (A.A.) — Parlamen tonun bu içtima devresinin cuma gü- nü biteceği mıhaklak gibidir. Kral, ayın yirmisinde yeni devreyi açacak: tur. Müşterek bahisler ile piyankolar hakkımdaki müzakerelerin yarın ak - şam biteceği ve meclisin, iktısadi Kah randan muztarip mmtakalar hakkın- da tahkikat yapan komisyonun rapo- Tunu dinliyebileceği zannedilmeki: - dir. M. Nevil Çemberlayn bu münase- betle komisyonun alınmasını tavsiye ettiği tetbirler hakkında hükümetin görüşlerini anlatacaktır. lan Prens Sabahaddin beyin İstan- bula hareket etmesi, vatan ufukla- rında görülen harici tehlike. — Bitmedi — ta ve bir Falihayır olmak üzere bir uz- laşma si, çük devletlerinden daha akıllı ve ma- kul gözükmektedirler. Eğer onlar da, Balkanların verdiği misali takip eder ve Balkanların gösterdikleri açıklık ve hüsnü niyetle aralarındaki ihtilâfları hallederlerte, hılamız için hiş bir kor kulu yarın mevzaa bahsolamaz. 7: kin'gerip tecollilarindandız. Ki esiki merkezi bugün Karadeniz sahillerin - de bulunmaktadır, Bulgaristan ve Balkan itilâfı Le Meager #Athie'n, ven gür lerde Bulgar propagandasının, viztain ülker ilâ; enisakıma işle ke ömade olduğuna fakat Yunanista- nın bu iştirak aleyhine hareket eyle- diğine inandırmak için büyük bir fa- aliyetle çalıştığı hakkındaki yazısını mevzuu bahseden “La Bulgarie" diyor iz mimi gayretlerde bulunduğu malüm - n Fransada heyecanlı kutlulandı | Bundan başka bütün vatanperver grup lar, meçbül askeri selimladıktan sonra, M. Dumerg'in apartımanınn önünden geçmişler ve kendisini o derece alkışlar muşlardır ki M. Dümer; pencereye gel meğe ve kendisine muhabbet, hürmet, i- tmat ve tazim hislerimi bildirmeğe gelen muhtelif heyetleri ve bu meyanda ihti- yat zabitleri murahhaslarını ieabul etme- ğe mecbur olmuştur. Bazı sağ cenah müfritleri M. Heryo”- mun indiği otelin önünde tezahürut yapı mak istemişlerse de polis kendilerini hâ- disesiz dağıtmıştır. Bütün Fransa'da bu münasebetle dini âyin yapılmıştır. PARIS, 12 (A. A.) — Saymız halk kütleleri Leopol derilen ve İ Brülmerdeki veşhül askerin mezarımda yakılan meşaleyi hörmil olan Belçika heyeti saat 22.45 te muvasalat etmiştir. Belçika heyeti hudut yakımın- da Fransiz sabık muhariplerine mülâki olmuştur. Bütün Fransa'da ehemmiyetli hiç bir hidise olmaksrzın heyecanlı merasim ya- | pılmıştar. Keza Fransız müstemlekelerinde ve ecnebi memleketlerinde de ezcümle Bük: | reş, Lizbon, Butmos Aires ve Nevyorkta | da mütareke tesit edilmiştir. l 5 Yunanistanda Patrasta'da Arnavutlar aleyhine miting yapılıyor ATİNA, 12 (Milliyet) — Batvar- dan telgrafla bildirildiğine daki bütün mili teşekküllerin reisle- ri “Epirliler umum cemiyetinin,, tale bi üzerine Arnavutlukta Yunan «kal liyeti aleyhinde yapılan tazyikatı pro testo etmek üzere pazar günü bir mi- line yapmağa karar vermislerdir. Bu- rada da "Talebe umum cemiyeti, mer kezinde toplanan bütün milli teşekkül ler murahhasları mitinge iştirake ka- rar vermişlerdir. Gazeteler Premedi- de hâdire zuhur ettiğini, muhtelif yer lerde bazı kimselerin o birçok fenalık- yazarak Arna - Yunan ekalliyeti- ne karşı olan vaiyeknde tbeldül Sima. dığımı teyit ediyorlar. İsveç veliahtı Tahranda Tahran, 12 (A.A.) — İsveç veliah ti, Pronsos İnigrit, Prens Bertil ve mai- yeti ile birlikte Tahrana muvasalat etmiştir. Veliaht refakatinde Prens Bort oduğu halde raya giderek Şe mütenkıben Başvekili ziyaret et er Başvekil kendisine hükümet a- zasını takdim eylemiş Yunan kabinesinde ATİNA, 12 (Milliyet) — Bazı ga- zetelerin Cumhurreisinin tahlifinden evvel Başvekilin kabinede bazı tadi - lât yapacağı hakkında verdikleri ha- be:İeri, M. Çaldaris tekzip etmiştir. İspanyada bulunan bombalar BİLBAO, 12 (A.A.) — Zabıta San salvadorda çok kuvvetli 200 bomba meydana çıkarmılgır. dur. O zamandanberi, ne Başvekil, ne Hariciye nazırı bu memleketin ya- kın zamanda misaka iştiraki için sa - mimi temennilerini izharda hiç bir fur satı Bilin esl Elen refikimi - Bulgar Şubat 933 tarihli beynelmilel vesika- yı imza eden dört memlekete iltihak eki sebepler malümdur. Son zamanlarda Başvekil” M. Kimon Georgief'in bir ecnebi gazeteciye söy- lediği gibi, Bulgaristan bu hususta eski vaziyetini tamamen muhafaza et mektedir. Hiç bir şüphe götürmiyen bu ifade, bu husustaki Bulgar noktai nazarını sarih surette izaha hâfidir. Ve bundan dolayı Başvekilin bu $. rine burada yeni bir şey ilâveden içti. ederiz, Esasen Le Messager d'At- hönes de bilir ki Bulgar hükümetleri, beynelmilel mahiyette bir misaka iştir rakimize mâni olan prensip meselesi» ni Balkanlarda bir yaklaşma ve uzlaş ma gayretine engel yapmak isteme » mektedirler. Bu keyfiyeti, Bulgar mat Buatına verdiği son beyanatında M, Titalesko da kabul etmiş ve Bulgaris- tanın Balkan misakına ademi iştiraki- nin, bu misakı yapanların Bulgarista- nı Balkanlarda mesai birliği eserine bilfül iştirak ediyor telâkki Şieleriz ne mâni olmadığını kaydeylemişti. Di ğer taraftan, Ankara müzakeratı nes ticelesinde neşredilen tebliğ de, Bal - han blokunun bu bloka dahil olmı - yan diğer Balkan memleketleriyle o - lan münamebetlerindeki devamlı te - rakkiyi zunnan müşahede etmektedir. Bu, Ankarada bu defa statüsü tanzim ve daimi teşkilâtı tayin olunan Balkan Alman sefiri Byngili mektepleri gezdi IZMIR, 12 (Hususi) - Izmirde bulanan “Alman sefiri mektepleri ziyaret etti. Gazi mektebinde, “Yaşasın Gazi,, Erkek lisesinde de “Ne mutlu Türküm diyene?” cümlelerini ürkçe olarak bağırdı ve bu sözler talebenin tezahüratına vesile oldu. Sefir mekteplerin mükemmeliyeti - den, İzmirin güzelliğinden hayranlıkla bahseyledi. Bu akşam konsolos tarafından sefir şerefine Bucadaki viliâsında bütün konsoloslara ziya « fet verildi. Sefir yarın Afyon yolile Ankaraya gidecektir. Yunan İktisat Nazırile İktisat Vekilimiz Bursada... BURSA, 12 (Hususi muhabiri mizden telefonla) — Yunan İktısat nazırı M. Pesmazoğlu ile İktisat vekili Celâl Bey, buğün Herekeden Er- tuğral yatile Mudanyaya geldiler. Merasimle karşılandılar, Bursa vali. si Fazlı Bey, misafirleri Mudanyad an karşılıyarak otomobillerle Bursa- ya gelindi. İktisat Vekilimizle Yunan İktisat nazırı Acemler istasyo - nunda vaktin geç olmasına rağmen birçok heyetler tarafından hararetle karşılandılar. Şehir, bu münasebeti e Türk ve Yunan bayraklarile dona- tılmıştı. Yunan İktisat nazırlarile Ik tısat vekilimiz Cumhuriyet köşkün « de, diğer zevat ta Çekirgede misafir edildiler, Yarın fabrikaları ve bu meyanda bilhassa İpekiş fabrikasını gezdikten sonra akşama Mudanya yolile ve gene Ertuğral yatile İstanbula döneceklerdir. Uç devlet erkânıharbiyeleri ara- sında mühim bir anlaşma PARIS, 12. A.A. — Pari-Midi gazetesinin Londra muhabiri İn- giliz, Fransız ve Belçika erkânı harbiyeleri arasında çok mühim an- laşmalar yapıldığını haber vererek diyor ki : “ Bu hususta Hollanda da istimzaç edilmiş isede ayrı kalmağı tercih etmiştir. Anlaşmalara göre bu üç memleketten birisi taarruza uğrarsa her üç memleketin hava kwovetleri beraberce hareket edecek ler ve bir muharebe halinde de Ingiliz tayyareleri muayyen Fransız ve Belçika üvsü havailerine geleceklerdir. Bu anlaşmaları M. Bartu Londrayı ziyareti esnasında hazırlamış ve Fransız büyük erkânı harbiye reisi ceneral Veygand da İngiltere- ye seyahatı sırasında ötesini tamamlamıştır.,, Pari-Midi gazetesi şunu ilâve etmektedir : “M. Baldvin İngiltere hadutlarının Ren'de olduğunu — söylemişti. Bu anlaşmalarla İngiliz hudutları filen Ren'e nakledilmiş olmaktadır. Rasathanemiz bir zelzele kay- detti, acaba nerde? ISTANBUL, 12. A.A. — İstan bul rasathanesi'sizmoğrafı bu sabah saat 9 u 21 dakika 36 saniye geçe şiddetli bir hareketi arz kaydet- miştir. Ba zelzelenin merkezi İstanbuldan 1020 ilâ 1050 kilometre me- safededir. Trabzon yolunda bir kamyon kazası oldu TRABZON, 12. A.A. — Dün akşam Of'tan şehrimize gelen bir kamyonet 40 metre irtifalı bir uçurumdan yuvarlandı. Yolcu kadın. lardan beşi öldü, biri âğır diğeri hafif yaralandı. Şoför ölmüş mua- vini yaralanmıştır. İsmet Pş; Hz. ile M. Mo- lotof arasında telgraflar MOSKOVA, 12 (A.A.) — Gaze» teler, teşrinievvel inkılâbının yıldönü- mü münasebetiyle İsmet Paşa ve M. Molotof arasmda alınıp verilen tebrik tolgraflarını neşretmektedirler. Muğlanın ihracatı MUĞLA, İZ (A.A.) — Vilâyetimi zin Küllük, Bodrum iskelelerinden bi- rinci teşrim ayı içinde 8 at, 3 merkep, 95 öküz, 67 inek, 121 dana, 3 domuz, 398 keçi oğlak, 1254 kümes hayvanı, 41 koyun ve İD kile sünger iliş e DA OKUDUKLARIMIZ ina Bulgaristanın ademi iştiraki - nin, bu itilâfen akdine sebebiyet veren gayelere vusul için bir mani teşkil et- memekte olduğunun resmen itirafıdır. Şunu da kaydedelim ki Bükreşte çı - han Hindependence Rornaina refiki- göçen gün bu hususla şöyle Baar li zarla yili Binler filen Balkan misakına iştirak etme - mekle beraber misaka dahil memle - hetlere gittikçe daha ziyade yaklaş- makta ve falihayır telâkki edilebile - cek bir uzlaşma siyaseti takip eyle - mektedir.” Balkan itilâfı Konse- yinin Ankara topla- nışı etrafında akisler Slovo gazetesi de: “Dört Balkan devletinin Ankara - konferans, Kral Aleksan drn feci ölümünden sonra haydedile- cek bir vak'a olmak üzere Balkanlar sistemine doğru teveccüh eylemekle Beraber henüz bu misaka iştirak et - memiş bulunmaktadır. Bulgaristanın bu misaka iştirekini ve komşu devlet. lerle itilâfın kolaylaştırmak için Ce - nevre müesiesesinin ruhu ve nizamatt ile tezat teşkil eden muahedelerin ta- mamiyeti siyasetinin haricinde bir for mül bulmak lâzımdır. Ergeç, siyase - tin tekâmülü'ile milletlerin hukuku « nun lanınmasına varılacaktır. Balkan milletlerinin an'ane ve menfaatleri nazarı dihkate alınmadan ve her Bal- kan milletinin terakkisi için birer 5 Gireson imam ve hatip- SİN lerinin bir kararı GİRESUN, 12 (A.A.) — Vilâyeti- miz şehir ve köylerindeki imam ve ha tipler kendi aralarında yaptıkları bir toplantıda dini vazifelerinden başka zamanlarda sarık ve cübbelerini çı - karmağa karar vererek sarık ve cüb- belerini çıkarıiışlar ve medeni kıya - fetle gezmeğe başlamışlardır. Azerbaycan üniversitesi MOSKOVA, 12 (A.A) — Teşrin | evvel inkılâbmın 17 iaci | münasebetiyle eyi ilk Üni versitenin açılma merasimi yayılmış” tar, GE Eserleri Almanyada menedilen bir Alman musikişinası BERLİN, 12 (A.A.) — Alman mut LİNA Yer ep eserleri kendisinin Nasyonal Sosyalisi | Ki layik olamak değiş ii ekle ele m - han il Yakı de pll ilama | semiiyle seniyesizlkde haluamaştar Pağyakeci'M Mollison O LONDRA, 12 (A.A.) — Fona tali | Da e İmei. burn yarışındalci ta tayyareci Mollison burada karaya ir Leh kanunu esasisinde tadilât VARŞOVA, 12 (A.A.) — Parla” | alah hıyasaktır. Gazetelerin yazdığına gö“ | re meclis azasının üçte ikisinden fs lası tadilâta taraftardır. man töşkil eden şeriti gözönünde töüİ madan Balkanlarda itilâf ve t mesaiye vâsl olunamaz. Bu, bir birine den çekinmehsizin ve birbiriyle rız vaziyetle bulunmaksızın Balkan &j tilâhına varan yegâne yoldur. İ olmadığı takdire, Balkan ileri münasebatındaki "dostluk, şüphe # çekingenlikten hali kalmıyacaktır.