21 Kasım 1934 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

21 Kasım 1934 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

Günün sıyasası Bugün Cenevre'de neler görüşülecek? | Milletler Cemiyeti konseyinin fevkalâde içtima bugün Cenevre- de toplanıyor. Türkiye Hariciye bakanı Rüştü Aras Beyin de ii rak edeceği bu içtimada Avrupa- nın en tehlikeli meselesi olan Sar işi müzakere edilecektir. Milletler Cemiyeti konseyi bunun müzake - resi için toplanmakla beraber, Yu- goslavya tarafından ileri sürüle - cek olan başka bir ehemmiyetli me seleyi de müzakere edeceği anla » şılmaktadır. Paris ve Belgrattan bildirildiği- ne göre, Yugoslavya hükümeti, Kral Aleksandrın katli meselesini Milletler Cemiyetine intikal etti- riyor. Binaenaleyh kapanmış telâk ki edilen bu facia tekrar dünya ef- kârmı işgal edecektir. Yugoslavya, katil hâdisesinden dolayı, bazı komşu memleketleri mesul tutmaktadır. Bu memleket. lerin, Yugoslavyadan kaçan tet - hiş unsurlarına hudutlarını açtık- ları, bunların iltica ettikleri mem- leketlerde teşkilât yaparak çalış - tıkları, hattâ bazan iltica ettikleri memleketin hükümetlerinden yar- dım gördükleri ve sulkasdi tertip ettikleri iddia edilmâktedir. Yugos iyetin, Milletler Cemi- yeti misak, on birinci maddesi- çerçevesi içine girdiğine kani- dir. On birinci maddenin hülâsası şudur: “Uluslar arasındaki iyi münase- betleri bozmak tehlikesinde bıra - kan her vaziyeti aza devletlerden her biri cemiyetin konsey veyalrut asamblesine bildirmek halkını ha idir.” Bu maddeye dayanarak Miltet- ler Cemiyeti konseyine şikâyet et- mekle Yugoslavya, Kral Aleksan- 'dr'ın ölümile neticelenen hâdise - nin uluslar arası münasebetlerini bozacak mahiyette olduğunu iddia etmektedir. Yugoslavya notasının metni he- nüz bilinmiyor. Belki bu metin an- cak Milletler Cemiyetine şikâyet yapıldıktan sonra meşredilecekdtir. Fakat Yugoslavyanın bu ikâyetle istihdaf ettiği Hırvat mültecilerinin faaliyetle - rinden Yugoslavya Marsilya sui - kasdinden evvel de şikâyetçi idi ve buşikâyet Milletler Cemiyeti konseyine ak:ettirilmişti. Yugos - lavya gazetelerinin yazdıklarma göre, memleketten kaçan bazı Hır- yatlar, Macar hükümetinin de tas- vibile Yugoslavya hükümeti aley - hine bir takım hareketler tertip et- mektedirler. Belgrattaki Vreme gazetesi son günlerde çıkan sayıla- rının birinde Macar Başvekili M. 6 'e bir sürü sualler 80: tadır ki bu suallerden Hırvat mül- tecilerinin Macar hükümetinin ma lümati içinde teşkilât yaptıkları, kendilerine silâh verildiği, hattâ Macar zabitleri tarafındaa talim edildiği mânası çıkmaktadır. Yugoslavya gazeteleri tarafın - dan son günler içinde yapılan bu neşriyata Macar matbuatı mukabil birçok isnatlarla cevap vermekte - dir. Macarların iddinlarma göre; son haftalar içinde birçok Macar tebaası sürü ile Yugoslavyadan dı- şarı atılmaktadır. Yugoslav hükü- met, pasaportsuz bazı ecnebileri memleket dışarısına çikardığını ve bunlar arasında bazı Macarla - rın da bulunduğunu kabul etmekle beraber, bunun, Macar gazeteleri- nin iddia ettiği mikyasta olduğu - nn ve yalnız Macarları istihdaf et- tiğini inkâr etmektedir. Yugoslavların şikâyetleri yalnız. Macari'tana münhasır kalmıy: Avusturya ve İtalyada da birçok Hırvat mültecileri vardır. Hattâ bunlardan bazılarının Marsilya su ikasdi ile alâkaları olduğu sabit ol- muş ve tevkifte edilmişlerdir. Meselâ İtalyada Paveliç ile Kava- ternik vardır ki bunların her ikisi de İtalya hükümeti tarafından tev kif edilmiştir. Fakat Yugoslavya - ya iade edilmiyorlar. Sonra Avus- 'turyada mevkuf olan Perçeviç var- dır. Macaristanda da âlkıbeti ne olduğu pek malüm olmıyan Ser - Vozzi vardır. Bunlar, Yugoslavya aleyhindeki hareketlerini asla giz lememiş komitecilerdir. Avusturya ve Macaristan - vekillerin alayı yapilar de yahatlerin hedefi şimdi daha iyi anlaşılmağa - Yugoslav yanm şikâyetine karşı takip ede - cekleri siyasette bu derlekler bir âhenk temin etmek istemişlerdir. Zaten Roma protokolile bu devletler böyle vaziyetlerde biribirile isti e bulunmağı kabul etmekte. a taraftan Italya, Macaristan we Avusturya, Yuğoslavyanın te - şebbüslerine karşı cephe birliği ya pacakları gibi, diğer taraftan da Yugoslavya tabii olarak küçük i lâfın ve Balkan misakı devletleri- nin yardımına mazhar olacaktır. «Yugoslavya tarafından takip dilen harici siyaset daima diğer i küçül devletinin muvafaka - tine iktiran eder. Balkan misakı devletleri ile küçük iilâf arasında bu noktadaki yakınlık ta Yugos - lav Kralının cenaze merasimi sı - ralarında Belgratta neşredilen bir tebliğ ile anlaşılmıştır. Fransanm bu şikâyet karşısın - da azacık müşkül vaziyette kalı cağı tahmin. edilebilir. Çünkü Fransa bir taraftan Yugoslavya ve küçük itilâfı gücendirmek iste- mez. Diğer taraftan da bu aralık İtalya ile anlaşmak siyaseti takip etmektedir. Dollfuss'un katlinden sonra İtalya sıyasasmın takip et- tiği yolu Fransa pek ziyade beğen mektedir. İtalya ile bir anlaşmanın ilk şartı İtalya ile Yugoslavya ara- sında bir anlaşma temin etmek nok tasında olduğuna inanan Fransa, vaziyetin böyle bir şekil almasın - dan memnun değildir. Çünkü Yu- goslavya ile İtalya arasındaki mü- leri gerginleştireceğinden dolayısile bir Fransız - laşmasının tahakkukuna mâni ola- bilecektir. Meğer ki Fransa Yugos lavyadan vazgeçsin ki bunu da ya- pamıyacağı âşikârdır. Bu noktada Fransanım Yugoslav ya şikâyetine yardımdan kaçına - mamasına diğer bir sebep te şu - dur ki cinayet Fransız toprağım - da irtikâp edilmiş ve bunda Fran- sız hükümetinin de ihmali gö müştür. Şimdi Yugoslav hüküme- ti bu cinayetin faillerini meydana için adım attığı bir sıra- da Fransa eski dostuna yardım - dan kaçınamaz. Fransa için düşünülecek bir nokta da şudur ki Almanya, son zamanlarda Yugoslavyayı Fransa- dan koparıp almak için ciddi te - şebbüsler yapmaktadır. Kralın ö- İümüne sebep olan şartlar Berlin tarafından istismar ediliyor. Al manya Yugoslavyaya mühim iktı- sadi menfaatler vadediyor ve bu noktada Almanyanın Fransadan daha iyi bir vaziyette olduğu in - kâr edilemez. Bunun içindir ki bugünkü kon - , sey içtimamda lam şikâyeti müzakere i zaman Fransa- nm ihtiyatla ğe etmesi gerek- tir, e liyeye geçiyor mu? ATINA, 20 (Milliyet) — Hükümet taraftarı gazetelerin yazdıklarına gö- re, Başvekil Iktinat nazırı Mösyö Pes mazoğluna Maliye nezaretini teklif ey- lenniştir ö Posmazoğlu kabul edip et. mediğini bugün bildireceğini söyle miştir. Mösyö Pesmazoğlu Maliye me- zartini kabul ettiği taledirde Atinadaki hikümet dar- besi teşebbüsü ATINA, 20 (Milliyet) — bei hükümet müteşebbislerimden kay. malıam Zervos ile arkadaşları tahli; ööülmişlerdir. Muhakemeleri © serbert yapılacaletır. ( ECNEBi MATBUATINDA OKUDUKLARIMIZ Mı. ırlılar ve Şark musikisi Son gelen telgraflara göre, Gazı Mustafa Kemal, Büyük Millet Mectisi nin birinci toplantısında, Türk musi - kisinin en önde ve en çabuk göz ö - nün ulundurulması lâzım geldiği- Milli ni hakkı da aldığı bu tetbir, Türkiye için asri: leşme bakımından uygun bir harkat - rupa devletleri ile yanyana ilerileme- sine mâni olacağı fikrindedir. ve bu âdetler muhafaza edildiği takdirde Türk'yenin inkıraza mahküm olacağı zannındadır. Gazi Mustafa Kemal, tanzim eiti « ğı programı adım adım tatbık etmek» tedir. Gazi Mustafa Kemal on bir yıl zarfında Türkiyeyi yeniden değiştir - miştir, Gazi Mustafa Kemal dan düşündüğü yenilikleri ve de ğişmeleri birdenbire Türk milletine yaptırmamıştır. Gazi, bütün bu yenilikle, datbik ettirmiş ve her sene bir veya iki esaslı yenilik ihdas etmekte bulunmuş tur, Bu suretle Türkiyede vücude göte rilen esaslı yenilikler yirmiden fazla» Sur. Bugünkü Türk, eski Türkten çok #arklıdır. Bu günkü Türk şapka giyi- vor, mekteplerde kadın - Italyan an. | “#Ü Törüleri YE İ kat cenerallerden iki kişi ile iki Yunan iktisat nazırı Ma- | ik rl boş yal | RSAMR HARİCİ HABERLER Amerikalıların Londra gö rüşmelerinden ümidi yok İ Japonlar bir kruvazör denize indirdiler bir de tayyare gemisi yapıyorlar NEVYORK, 20. A.A. — Amerika Bir eşik törüleri, silâhsızlanmada gene bir anlaşmadan bütün umutlarını kestiği i- gin silâh getiren ve çıkaran bütün fab- rikacıların işlerini kontrol | edecek bir e öteki uluslara söyle kontrolu için Amerikanın çizdiği | pro- je bugün Cenevrede toplanacak olan si- İâhsızlanma konferansı bürosuna v-ile- sektir .M. Müssolini'nin Amerikan pro- jesini soğuk karşıladığına dair M. Vil #on'dan hiç bir por almamıştır. Japonya iş işi bozacak LONDRA, 20.A.A, — Ingiliz diş ba | kanı Sir Simon ile Japon elçisi M. Mat- Sudcira deniz işinin siyasal ni konuşmuşlardır. İngiliz kaynaklarında söylendiğine göre Japon törüsü Vaşington anlaşma" smı hangi çağda bozacağını karar'aştır. mışır. Ancak bunu sonradan | bildire- inüşleri- M. Mac Donald uğraşıyor LONDRA, 20.A.A. — İngilizlerle Ja- ponlar arasında derin ihtilâflar mevcut olduğunu farzetmek boştur, fakat Japon heyetini teşkil eden diplomatların mü- Toplantılar Küçük anlaşma Belgrat törüsünün 'göster-| diği büyük soğuk kanlı'ığı Mei e CENEVRE, 20. A.A. — Kü lama törüleri dış bakanlarının dünkü toplantıları 16 ya kadar sürmü toplantıdan sonra hiç hir tebliğ veril memişse de Romen ve — Çekoslovak dış * bakanları Belsrat törüsünün gösterdiği büyük soğuk kanlılığı değerlemektedir- ler ve Yusoslavyanın Cenevrede iste- diklerini elde edeceklerine inanlar ol- duğunu söylemişlerdir. Yunanistanda Kurşuna dizilen nazırlar için kilise yapılacak ATINA, 20 (Milliyet) — © Dün Başvekilin riyaseti altında Mösyö Mak- simos ve Mösyö Pesmazoğlu, “mâts- yaleciden mürekkep, olafık töşekkil ©- den bir komisyon, Yunanistanın Ama. | dolu mağlübiyeti üzerine iktidar mev- line gelen ihtilâl hükümeti | tarafın dan kurşuna dizilmek sürvtile idam © dilen kral taraftarı altı nazırın kurşu- na dizildikleri Gudi mevkiinde bir ki- ise yapılmasına karar vermiştir. Sissiz Londra LONDRA, 20 (A.A.) — Londrada giliş gelişe engel olan sisin gene be irmesi üzerine bir sin sisi dağıtmak için bulduğu ülire- viyoleli makine etralında yeniden ko nuşulmağa başlamıştır. Mühendi © yedi sekir makine ile 2 sisinin yenilebileceğini söyle. “LONDRA, e) (A.A) — Dünkün- den az olmakla beraber, Londra ide İn- gilterenin şimalinde kalın bir sis taba- kası vardır. lar ile yanyana bulunuyor. Lâtın hari- | Din meselesi de | rinden ayrılmış» ketleri şarkısının ye: larını ve garp n Gazi, şark musikisinin ortadan kaldı- ve yerine garp musikisinin konulmasına delâlet ettiği için sayet değerli bir harekette bulunmuştur. De diğimiz gibi şark musikisi; Mısır şar- kısı olsun, Ermeni şarkısı olsun, Türi şarkısı olsun hakikat halde Bizans mu- sikisidir. Bu musiki Şarki Roma impe- ratorluğundan alınmış ve Mısıra, Su- riyeye, İraha, Ermenistana, Arabista- na ve Trablus garbe yayılmıtşır. Mısır şarkıları Bizans dini şarkısıdır. Bu şar kılar halihazırda Mısırda kıpti kilise lerinde okunmaktadır. Bu kilise şar - kıları, Bizansların bundan bin dört yıl evvel okuduğu şarkılardır. Ve bu « gün bütün kilise binaları da Bizans mimarisini andırmaktadır. Musiki, bir millet için ilerlettiril « mesi ve yükselttirilmesi gerek olan bir şeydir. Ve bunu yapmayan bir millet inkıraza mahkâümdur. Musiki Avrupa memleketlerinde çok terakki lir Buna mukabil şark milletle, sn elalatini eydiren şikel kople > mıştır, Bagün Türkiye veya Mısırda ba ene ez Remta sateresn löğeiyle Şürime Sir garp kenari benek | bugün, şark milletleri arasında bir masını birkaç defa istedik. Bu saretle 2 SANSAR 1304 zakeratın akamete uğramasmdan değilse de bu akamı suliyetinden kaçı yikârdır. Hatta Ingi lerin diplomasi yolu ile yaptıkları ça. lışmaların bir neticeye varıp varmıya: cağı da sorulmağa değer. Amerikan ma- hafili Japonların tekliflerinde fedakârlık gilizler pek yakın bir gerginliğin önü- | me geçmek, sonra teknik (bir uzlaşma | formülü bulmak hususunda son bir te- gebbüste bulunacaklardır. Müzakerele sı kayguma elerin bir inkitaa uğ- ramamaııı kaygusu herkesten ziyade kendisinde bulunan M. Mac Donald'a düşmüktedir. Japonlar iki yeni gemi yapıyorlar YOKOSUKA, 20. A.A. — Japon im- peratoru, nazırlar ve 20.000 den fazla kişi, 8,500 tonluk “Suzuya,, kruvazörü. nün denize indirilmesi merasiminde ha- zir bulunmuşlardır. Bugün bir tayyare gemisi inşasma başlanmıştır. Suzuya kruvazörü, en son model İn- giliz kruvazörlerinden iki defa daha kuvvetlidir. Altı pusluk 15 topu, azami 90.000 beygir kuvvetinde dört türbini yi Ve sürati 33 mil tahmin edilmek» tedir. Orta Avrupa Romada Yeni görüşmeler İtalya - Avusturya Başve- killeri Balkan müvazenesini de görüştü'er ROMA, 20. A.A, — Mussolini - Şaş- nig görüşmelerinin ikincisi çok samimi Bir hava içinde geçmiştir. Bu komuş malarda fevkalâde bir şey olmamış ve Avrupa meseleleriyle Bakan muvaze- “ Mussolini - Şuşnig mülâkatı ili mem- leket arasındaki sıkı anlaşmayı teyit et- a mülâkat esmasımda, iletisa di büriyesi tarsin edilen Ve İtalyanın ve Macaristanın müzaheretine nail olan Avusturyanın Tuna havzasında mütera- fik küvvetler arasında muvazene temin etmek vazifesine takrar başlamasına im- kün verecek şartlar tetkik olunmuştur. Keza bu mülâkatlarda tripartit anlaş lemiş ve Italyan - Avusturya kültür mü- onsebetlerinin Tüzumunu göster. miştir, İtalya ödünç para alıyor ROMA, 20 (AM) — Daily Tele. grapb muhabirinden. İtalya hükümeti, 200 milyon liralık yüzde 4 faizli ve 9 sene vadeli ikrami- yeli bir irtilraz Ilramiye- lerin mlkikiz' ker sen kin & milyon Nirettir. Atina suikastı S4 Muhakemeye cumartesi günü Pirede başlanıyor ATINA, 20 (Mülliyet) — Dün har biye nazırı ceneral Kondilisin. Fiyase- tinde toplanan bir komisyon önümüz. deki cumartesi günü Pirede © yapıla cak olan Venizelos suikasti muhake. mesinde taşkınlıklara meydan verilme- ANKARA, 20 (Telefonla) reisi Hamit Bey tayin edilmiştir. rinden biri olduğunu söylemiştir. feransın ölmesine meydan © CENEVRE, 20 (A.A.) — Ameri- ka mümessili M. Wilson, beyamatta bu- hunarak Azrerika hükümetinin Cemer - lan işlere hususi bir ehemmiyet sadete olduğunu söylemiştir. Amerikan beyeti, bu husus halım da evvelce hazırlanmış olan mukave- lenamenin maddelerini birer birer izah etmiş olduğu gibi dami bir silâhları İuralama komisyonu kurulmasına dair 0- lan maddeleri de tatbik ve tavzih eyle Bu komisyonun kurulmasından mak- sat ayrıca bir enlaşma meydana getir. imektir, bu anlaşma bütçe masraflarını müteakik bir (ash da ihtiva edecektir. Amerika (o bükümeü, M. Wilsonun söylediğine göre, pek az yenilâder gör teren bir metin hazırlamıştır. Bu metin, M. Bousguin'in raporu sından ve İngiliz projesinin bazı kt smılarından mülhem bulunmaktadır. Bütün bu muhtelif metinlerin, si- lahları bırakma hakkında genci bir mukavelename yapılmasını o beklemek. sizin ayrıca bir antlaşma tanzim edile Eskişehirden giden Holan- dalı tayyareciler ATINA, 20 (Müllüyet) — Hollan- dahı tayyareci dün öğleden bi. raz sonra Tatoi tayyare (o İstasyonuna inmiştir. Bu sabah Amstordama baro ket etmiştir. Meksikadan çıkarılan papazlar ŞIKAGO, 20 (A.A.) — Mükesilen- dan 300 papazla birlikte çıkarılan Mek- siko piskoposu Leopold buraya gel iniş ve yalımda Meksikmda komünist idaresinin başına geçeceğini söylemiş » tir. Büyük bir uçak NEVYORK, 20 (A-A.) — “Va namerik Airvays,, Kalifomiya le Çin arasında bir hava yolu açmak için bü- yük bir deniz uçağı yaptırmaktadır. Bu yol Havay ve Filipin adaların. dan geçecektir. Yapılmakta olan de- niz uçağı 32 yolcu alacak ve hiç dur- mesi için alınması lizam gelen tedbir- leri almağa karar vermiş gevyek, ağlatan. ve ruhah aaifleten kaldırmağa muvaffah © İabileceğiz. Fakat yüksek bir düşün- Ge ile yazdığımız“ bu şeyler Mısırda menli bir surette karşılanmıştır. İşte #nillet, kendi muzikisini ve şarkılarını kaldırmıştır. Niçin biz de hakikati söy lemekten çekiniyoruz? Niçin Mısır mil leti bu eski vğ hazin şarkıları ortadan kaldırarak ve yerine gençleri kızlarımızın rahlarına şecaat Hitlerin mutemedi Da'ly Herald gazet: sinin diplema- si muhabirinin öğrendiğine göre, Hit- madan 3000 mil gidecektir. ki maddelere muvafakat ederse o tak dirde Almanya, Fransanın çok büyük ehemmiyet verdiği şark pahıtına ken- in de girmesi hususunu teemmül ba ta savvurların İngiliz hükümetince sem- pati ile karşılandığını görürse, kit Parise giderek bu hususlar da Fransız hükümeti ile de gizli mü- zakerelere girişilecektir. Daily Herald muhabiri bu habere aşağıdaki müta - leaları da ilâve ediyor: Almanlar Versay muahedesinin kendilerini diğer milletlerin dahi si - lâhsızlanacakları hakkında verilen va. it üzerine silâhsızlanmağa sevkettiğini daima iddia etmişlerdir. Versây maa- edesinin teslihat hahkındaki hüküm İngiliz hükümetine Almanyanın aşa - ğıya kaydedilen tasavvurlarını ey mek üzere memuriyeti mahsusa ile Londraya göndermiştir. milletlerin teslihatlarının tahdidini ve Almanyaya 1932 senesinde vadedilen hakuki müsavatı tahakkak ettirmeğe muvaffakıyet elvermediğinden dolayı Almanya kendisini Versailles muahe- desinin beşinci faslının ihtiva eti heri tahtidata tâbi addetmediğin: edecektir. 2 — Almanya diğer millet- lerle tam bir hukuki müsavat elde et- tikten sonra Milletler Cemiyetine ve silâhsızlanma konferansına tekrar gi recektir, 3 — Eğer Fransa yukarıda- lâhsızlanma konferansını akim bırak - maştır. Binaenaleyh Versay muahede sinin vezettiği tahdidat, ahlâki esas -" larım kaybetmiş ve umumi silâhsız - lanmağı meneylemiş olduğundan mua hedenin bu husustaki hükümlerini gayri mevcut imiş gibi saymak Al - manyanın hem hakkı ve hem de vazi- fesidir. Almanya artık kendisini bu tah | didata töbi tutmadığı cihetle, Ribben- trop belki bu kayıtların kuvvet ve me riyetten resmen ishat: lâızm geldiğini Kazanç temyiz komisyonu reisliği Ziraat Bankası idare meclisi azalığı. na seçilen eski mebuslardan Cemal Beyden açılan bir numaralı kazanç | temyiz komisyonu reisliğine iki numaralı kazanç temyiz. komisyonu Silâhları bırakma konferansının ölmesine meydan verilmiyecek CENEVRE, 20. A-A. — Silahları birakma konferansı bürosü iöp- lantısının sonunda M. Hendersön, Röyter ajansı muhabirine beyanatta bulunarak bu toplantının şimdiye kadar yapılmış toplantıların en iyile- M. Henderson, demiştir ki : ceğiz. Silâhları bırakmaya ait bir mukavelename hazırlayacağız ve daimi bir komisyon kuracağız. Silâhları bırakma hak- “ kında Amerikan projesi Amerikalılar silâh ticareti meselesinin yoluna konulmasını isteyorlar Kon bilmesi için, ancak bazı teli rmda değişildik yapılmıştır. M. Wilson, Amerikan © projesinin sma hatlarını şu suretle anlatmıştır: Bu proje, bosa clâha imalât e devletin eslihin imalitını ve bu silâh arın ihracat ve ithalini neşir yolu kasma Tâhiar hakkındaki ahkâmı, şiddetlidir, Armarika bükümetimin filrince, si“ lâhları bırakma daimi komisyonu, eslâ- ba imal ve tcareti ve bütçeler mulste- viyatının neşri meseleleri ile meşgul olacak asıl müessesedir. Bütün bu meselelere ait malümet, tek bir vosika haline © getirilecek ve tasdik edilmek üzere alikadar devlei- racağım söylemiştir. İngiliz kralı Kamarada Dünya sulhünden endişeli olduğunu saklamadı LONDRA, 20.A.A: — İngiltere Krem hı, bugün parlimentonun yeni çelsesini açmıştır, Nutkunda, Kral ezcümle de" miştir ki 4 “ Dünya sulhunun idamesi mese lesi, hükümetime çok ciddi endişeler vermekten geri kakmamaktadır. Hükür metim milletler cemiyetinin otoritesini genişlemesini, siyasetinin en esaslı mol” tası olarak devam etlirecektir. Hükü” metim, silâhları bırakma konferansı m8” #aisinin muayyen neticeler alınmasına daha müsait bir politika havasi içinde tekrar başlanmasını ciddi — bir surette ümit etmektedir. Bu arada ayrıca görüs gülebilecek meseleler haldımda uluslaf || | en b lan oda emen iğ gi etmesini görmek en büyük Ticareti bahriye vaziyeti pere sürette nazarı dikkate çarpmaktadır. Yük vapurlerımızın ciddi parlamento. sanayii bü şubesine muvakkat bir yer dem yapabilmek için tedbirler | almağ? davet edilecektir. : Melburn - Avusturya yo" lunda bir facia MELBURN, 20 (AA.) tah körfezindekti kumluğa tayyare işkemlesi, 19 ik teşrinde, He barttan Melburna uçan birinin denize o düştüğü ve içindi 9 yolcu ile iki pilotun bo p göstermektedir. & pildirecektir. Daily Herald'a göl betrop'un evvelemirde İngiliz | kümeli nezdinde Sondaj yapacağıd"” ve Alman teklifinin mahiyeti de lardır. İngilterenin hudutta meselesinden Alman noktai nazari, tasvip ettiği malümdar. Bununla ber Versay muahedesinin askeri hü, kümleriyle kendisini artık mul tutmadığı hakkında > Alman yanın taraflı beyanatını Londranın tastip ©, dip etmeyeceği göphelidir. il —— SEF FE >ml EEERETEŞBEZ Şira Sz SE... EEE 7214