15 Aralık 1934 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 5

15 Aralık 1934 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 5

1934 MİLLİYET CUMARTESİ 15 KANUNEVVEL MA etlerle çok güzel bir şekilde birleştiril. | #niştir. | Diyalogları çokluğu filmi biraz tiyat-| Kİ rolaştırmıştar. Artistler kendilerine düşen vazif çok iyi bir surette başarmışlardır. Celli- | ni rolünde Frederic Marah atletik, gü- | zel ve canlıdır. Düşes rolünde Canstance | Bennet çok güzel ve çok çirindir. Fakat Donte'nin bir vatandaşmdan ziyade bir Hollywood kızına benzemektedir. Fay Wray için bunun aksi söylenebilir. Saf bir Italyan kızını çok miştir. Bütün artistler arasında bilhas- #a Frank Morgan, düşesin budala koca- TARİHİ TEFR'K£- İttihad ve 31 Her hakkı mahfuzdur. Bunlar kalbimdeki asapta görülen zâf kuvvete mübeddel olmadıkça yani kalbim klorforma mukavemet edebilecek bir hale gelmedikçe a- meliyatın caiz olmadığını müttefi- kan söylediler. Bunu da sürekli ve muntazam bir tedaviye muhtaç ol. duğunu müttefikan beyan ettiler. Şimdi onlar tarafından hergün ve | her hafta muayene ediliyorum. Bu sebepten dolayı muazzez vatana ka vuşvak lezzetini geri bıraktığıma maateessüf mecbur olacağım. Bu âcizi çakerleri def'i kabil ol. mayan kaderin hükmüne umurunu teslim ederek ölümü ve hayatı asla nazarı ehemmiyete almamağı etmiş olduğumdan, aleyhimde lacak olan dava başladığı takdirde kendimi bizzat müdafaa etmek üze re sıbhat ve âfiyeti rek hervebaâbad de; geri dönmeğe gayret edeceğim. Fa- kat doktorlar kat'i surette menede- cek olurlarsa, aile nazarını nen mes'ul olmamak için on üç se- neden beri tuttuğum meslekten çı- kan müdafaanamemi mahkömeye göndermek mecburiyetinde kalaca- ğım, Her halde muhterem hayırlı vatani teşebbi hen ve cismen iştirak edeceğimi Ce- nabshakka tekrar kasem ile temin | eylerim. İ Arap İzzet tarafından yazılan bu mektubun gülünç taraflarını izah | etmeğe hacet yoktur. Onun parasız | olduğunu yazması paraları iade- ye mecbur olmamak için uydurdu. ğu bir yalandı. Fakat para da ver- miyeceğini söylemiyor, bir miktar yardıma hazır olduğunu bildiriyor ve kendisine karşı açılacak muha- kemenin neticesinden bu — suretle kurtulacağını zannediyordu. İstan- bula gelmek istememesi de şüphe- siz hastalıktan dolayı değil, kork- tuğundan ve bir daha yakayı kurta- Tamıyacağma emin olduğundan i- leri geliyordu. Bir de Arap İzzetin Abdülhamit saltanatmda devam et- tikçe onun ve etrafındakilerin is- tipdat idaresini tekrar tesis edecek- lerine muhakkak nazarile baktığı ve onun için eski devrin geri gelmesi- ne kadar İnriçte yaşamağı muva- fık bulduğu hatıra gelebilir. Nete- yukarıda yazdığımız mektubu gönderdikten iki ay sonra 31 mart vakası zuhur edivermişti.. Bu vakada Arap İzzet gibileri- nin mühim rol oynadıkları sonra- dan olmuştu. Arap İzzet hâ. eyer çok eğlenceli, güzel bir filan diyebiliriz. MELEK te Dans rüyası Dans rüyası, isminden de anlaşıldığı gi, baştan başa bir müzikhol filmidir. Güzel rövüler ve dans » sında bir de hikâyesi vardı Jani küçük bir dansözdür. Para ihti "ayatta bir defa muayene edeyim derken tar yor. Rövünün provaları ilerlemekt Satlar, Otomobil durur. Ahali biri- Yavaş yavaş Paal Gelzer de Jani'yi Fakat onun Ted'e bir gey söylye memektedir. Rövünün v. Sesi çosrtellar mke odin alimin bir telgraf geliyor. Bir seyahata çıkmak mecburiyetinde kaldığı için rövüden wz geçilmesini bildirmektedir. Bu vaziyette müzikhol bütün dansöz- lerine yol veriyor. Jani da Ted ile res- randevu almağa muvaffak üz Bankaya giderler. V. vazgeçilmekte Tet duğunu öğreniyor. Jani'nin İm ol.) masını istemediğinden para mükabilinde | rövünün oynanmamasını temin etmiştir. Çünkü Janiyi çok seriyor ve dani bir ona, eğer muvaffak olursa evlen - e imkân olmadığını söylemiştir. Pon bumu iy sörüyü kendi parasie oyna! veriyor. Bütün i Rar aleni iekter angoje diyer. Felat Jani'nin yerime bir başkasını alıyor. |, gider. Bir çelik kasa yi Hakat otelden kasaların yalnız Tedi görü; | onu elde edebilmek için müracmak etti- Yukarda Amerikanın sevimli arti stlerinden Ginger Gogers, ortada Alice Field bu ihtiyar hahbede aşağıda: Müsaadekâr koca filminde Ketti Golian ve kabare arkadaşları kikatten ziyade fantezi vardır. Collini'nin | dığından cezasi hapse tahvil ediliyor. meşesi cidden seyircilere de sirayet et - | & Jni'yi önce kabarede görmüş ve ka mektedir. rakola kadar onu takip etmiş olan zem Benvonuto Cellini Floransa'da Mödi- | gin ve kibar bir adam, Ted, kızm maledi sis'ler için çalışan kudretli bir heykelt- | cezasını ödeyerek hapisten çıkmasını te- taştır. Fakat filmde Persöe heykelini | min ediyor, nasıl vücuda getirdiği gösterilmemekte. |, Iki genç bu şekilde tamışıyorlar. dir. Filmdeki Cellini, vaktını meşhur | © Jani büyük bir dansöz olmak hevesin #serlerini yantmalıtan ziyade kadılar a-| dedir. Günlerce müzikkol müdürü Paal rasındaki muvaffakıyetlerine yeni mu - vaffakıyetler ilâve etmeğe çalışmakla ge- girmektedir. İşte bu huyu yüzünden bir gün darağacma gitmesine ramak kalır. Fakat düşes dö Medicis tarafımdan kur- tarılır. Ve bundan sonra düşes de Celi. ni'yi seveni kadınların © arasına karışır. galada Mm ere » müdür tayin biribirlerini iyorlar, Ari li ile evlenmesine biç ye karşısında bulundu. | bir mâmi yoktur. #lanetmekte, kendisi ufak bir me- | | Saval rolünde Güstave Fröhlich çok yleğundan ça va are söylemeğe idir. Lili rolünde Camilla Horn güzel | de Sava'i | fakat çok domük ve çok soğuletur. Fotoğ- lin ireşebimder | raflar, mi görememekledir. j Jem ba | fiten her nedense iş hareketsiz oynanmıştır. Buna rağmen seyredilebi- lir. SARAY'da çok çizdi Samast eürülerik baş dan Terakki! (BAHAEDDİN ŞAKIR BEYİN BIRAKTIĞI VESİKALARA GORE) Yazan: A.C. | Arap Izzet yazdığı mektubunda son idereceparasızlığından bahsediyordu dise esnasında Londrada bulunu- yordu. Âsi askerleri susturmak ve ibti bastırmak için hareket or. dusu Selânikten İstanbula yollana- cağı zaman İstanbuldaki diplomasi mahafilinde mühim bir şayia çıka- rılmıştı. Bu şayiaya nazaran İngil- tere devleti Abdülhamidin tahtma ibka olunmasını istiyordu. İngiliz gazeteleri meşrutiyetten evvel Ab- dülhamidi “kanlı köpek,, diye tav- ederlerken başta Times olduğu halde bir çok İngiliz gazeteleri şim» di genç Türklere ve hareket ordu- suna hücum ediyorlar ve ordunun İstanbul ü yük bir lardı. Hattâ İstanbuldaki © İngiliz sefiri namına Selânikte İttihat ve Terakki erkünma müracaat eden o rada İngiliz başkonsolosu merkezi umumiyi korkutmak için hareket ordusunün İstanbula girmesi Türki. yenin tam bir izmihl, intaç ede- ceğini resmen bildiriyordu. İngiliz politikası Abdülhamidin Padişah olarak kalmasında o ka- da t ve ısrar ediyordu ki Ab. hamidin hal'edildiği İstanbul. daki ecnebi sefirler tarafından hü- kümetlerine bildirildiği gün İngi- sefiri Sir Gerald Lowsber'in İz- mirdeki İngiliz başkonsolosuna gön derdiği bir telgrafname konsolos- İ hane binası kapısına asılmış bulu- nuyordu. Bu Telgrafnamede sefir, Abdülhamidin tahtında kalmasının temin olunduğunu resmen konso- loshanelerine bildiriyordu. İngiliz politikasmıtı hangi sebeplerden do. layı böyle hareket hattı takip ettiği anlaşılamamıştı. Bunun Arap İzze- tin uzun zamandan beri Londra. da oturmasile alâkadar olduğunu zannedersek yazmağa hacet yok- tur. 31 Mart vakasından bahseden birraporunda o zamanki Alman 8 firi Baron Mareşal Abdülhamidin. tekrar istipdadı tesis etmek için İngilizlere bir takım vaitler yaptı ğını ve bu vaitleri yaparken de bü- isini unuttuğunu kaydet. mektedir. İngilizler bir | taraftan Abdülhamidi rının içine al- mağa çalışmakla beraber, diğer ta- raftan kanunu esasiye muhalif ha- reketinden dolayı şubatta azledilen Sadrazam Kâmil paşayı, İngiliz ta- raftarı olmak dolayısile tekrar ikti- dar mevkiine geçirmek için de Ab- dülhamidin tahtta kalmasını iste- Bitmedi | gi hileyi anlatıyor ve me pahasına olursa olsun rövünün muhakkak verileceğini de bildiriyar. Birden sanat aşkı kabaran Jani, tekrar eski yerini elde etmek için uğraşıyor ve muvaffak oluyor. Rövü gecesi, Büyük bir kalabalık, Jani başdansöz... nı, dansöz olmak için yaratıldığını anlar iyor ve onu ilina ediyor. Sonra Paul'ün locasma gidiyor. İki genç biribirlerini yor! Jani roliinde Joan Crawford çok iyi- dir ve hakikaten iyi dansetmektedir. Ted rolünü Franchot Tone çok güzel başar. mıştır ve Paul rolünde Clark Geble ciğ- den kedretii bir oyum göstermiştir. Fotoğraflar güzel, dekorlar güzel, ewü- kâlerneler güzel, ve bilhassa son rövü sahneleri çok güzeldir. Bu film herke. sin ve bilhassa dans sener zevkle seyredebilecekleri bir Cellini'nin maceraları Saray sineması bu hafla (Celkini'nin maceraları) ismindeki filmi göstermek. tedir, Bu film için eğer isterseniz «tari. Italya Rönesans'ının muhteşem de - hidir» diyebilirsiniz. Fakat (Altı karılı koru de a e Kral) isenindeki filmi ne kadar tarihi ise | edir. Ka e el Bir çok tehlikeli vaziyetlere düşen Celli- ni bunlardan hep zararsızca sayrılabil - mektedir. söz yapılıyor. Tad Sami'yi sermakis ve onla elen» mek istemektedir. Fakat Jani'nin hayatta bütüz gayesi meşhur bir dansöz olmak- tadır. Ted'e eğer rövüde muvaffak olur- sa sanatma devam edeceğini Fakat mavaf- hiye, mam . “Jeanne Crmeford'la Klark Gable Vale rüvan filminde