16 Aralık 1934 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 7

16 Aralık 1934 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 7

afiyeti umumiye, iştihasızlık sl Askeri Liselerin 9-10-11 inci Sınıflarına Talebe Alınıyor: Askeri lisesinin 9 cu sınıfma 183, Maltepe Lisesinin 9 cu sı- Mfma 50 ve Bursada bulunan Bursa lisesinin 9 cu smıfına 116 kişi daha almacaktır. Bu mekteplerin onuncu ve onbirin- “i smıflarımna da bir mıktar talebe daha alınacaktır. Onuncu ie bilhassa onbirinci sınıfa çıkacak istekliler tercihen alınacak 2 — İsteklilerin mezkür mektep Müdürlüklerine müracaat 'k oradan öğrenecekleri kaydı kabul şartlarma göre ev- rmı tamamlamaları lâzımdır. 3 — Bir seneden fazla tahsili terk etmiş olan talebe me- Zun bulundukları sınıfların bü tün derslerinden imtihan edilir. er. Bunda muvaffak olurlarsa o zaman talebeler imektebâ alı wrlar, Hususi mekteplerden mezun olanlar hakkında aynı Muamele tatbik edilir. 4 — Muhtelif suretlerde sivil ve Askeri omekteplerden Sıkarılmış talebe mektebe alınmaz. 5 — Sivil Liselerde ikmali olanlarla smıftan dönenler a- 6 — Dokuzuncu s#rmfa girecekler için yaş haddi 15-19 Onuncu smıfa 16-20 On birinci sınıfa 17-21 dir. 7 — Mektebe girmek için yaşmı büyülten veya küçülten ,Mktebe alınmaz. 8 — Evrakı mektebe giden talebe mektep tarafmdan da- Yet vuku bulmadıkça mektebe gitmemelidir. Aksi takdirde mektebe kabul edilmemesinden dolayi mektep İdareleri öm Yul olmadığı gibi avdet masraflarmı da kendisi vermesi © 9 — Bulunduğu yerde tam teşkili sıhhi hey'et bulunma- Mâsr hasebiyle muayenesini tamam yaptırmayan talebe mekte kağrıldıktan sonra mektepçe muayeneleri o tamamlattırılır. Ve Sihhi halleri sebebiyle kabule şayan görülmezlerse mekte Be alınmaz. Bu gibi Talebenin dönmüş masrafları da kendi- lerine aittir. © 10-—— Taahhüt senedi vermek için velisi olmayan ve 18 Yaşmı bitirmiyen talebe alınmaz. 18 yaşmı bitiren talebe- kendisi taahhüt senedi ver ebilir. 11 — Evvelce Askeri liselere girmek için müracaat eden Yemüsabaka imtihanın da kazanamadığından dolayi mekteple re almmayan talebe ellerinde bulunan evra''larını derhal ev- velce müracaat ettikleri liselere gönderecekler ve oradan alacak ları emre göre hareket edeceklerdir. - (8369) 9910 Deniz Levazım Satınalma Komisyonu Reisliğ.nlen: 700 ton Rekompoze kömürü : Kapalı zarfla eksiltmesi 24 Birinci Kânun 934 pazartesi günü saat 14 de, Deniz Kuvvetleri ihtiyacı kapalı zarf usulile eksiltmeye konulan 700 ton Rekompoze kömürü yukarda yazılı gün Ve saatte ihalesi icra edilecektir. Şartnamesini görmek iste- | Yenlerin her gün ve eksiltmeye gireceklerin de o gün ve saat- te Kasımpaşada Deniz Matbaası karşısmdaki binada kâin | Komisyonumuza müracaatları. (8156) — 9700 | İstanbul Milk Emlâk Müdürlüğünden: & Beyoğlunda Şişlide Feriköy Birinci kısım mahallesinin | Hacı Mansur sokağında elyevm Şişli Nahiye Müdüriyetinin Oturduğu Sazanof apartmanı denilen ve altı katta altı daire- | “den ibaret bulunan 41 No. İr apartıman bedeli dört sene ve dört müsavi taksitte nakten ödenmek şartile 13620 lira bedel i kapalı zarf usulile satılacaktır. İsteklilerin £ teklif Mektuplarile 1022 Jiralık teminat akçelerini 31-12-934 pazar &ünü saat 12 buçuğa kadar Komisyon Riyasetine vermeleri. İ (R) (8252). İstanbul Liseler artırma Eksiltme komisyonundan: Haydarpaşa Lisesi Erkek Muallim kısmı talebeleri için: ii. Enaz Ençok : ibiselik Kumaş. .800 1000 metre: Ayrı şartnameik Bİbise diktirilmesi 300 400 ; armin Ml DA ekl e era 600 ; 800 şan ML Yendil 600 800 gil iş ame üz Havlusu © 300 400 Eee ea Kollu Fanilâ || 300 400 Gön giris Kolsuz Fanilâ || 300 O 400 PA çer Don 600 800 : Haydarpaşa Lisesi Erkek Muallim kismi talebeleri için yukaraa Yazılı eşya yanlarında gösterildiği üzere şartnameleri mucibin <e 2490 sayılı kanuna göre kapalı zarf usulile eksiltmeye ko- Mulmuştur, Eksiltme 2-1-935 çarşamba günü saat 14,30 da Is- tanbul Maarif İdaresi binasmda Liseler Muhasebeciliği odai- pe yapılacaktır. İstekliler buna ait şartları ve numuneleri tanbul Erkek Lisesinde bulunan Komisyon Kitabetine mü- , Mcaatla öğrenmeleri ve eksiltmeye girecekler Bibi işleri yaptıklarına dair 934 senesine ait Ticaret vesaikini teklif mektuplarile eksiltme saatinden evvel komisyona ver- meleri teminatlarını da işbu saatten evvel Lise'er Muhasebeci: İği veznesine yatırmaları ilân olunur. (8511) yedlerinde bu 1 — Askeri Liselerimizden İstanbulda bulunan kuleli | Deniz yolları İŞLETMESİ : Karaköy Köprübaşı Tel, 42362 — Sirkeci Mühürdarzade Han. Tel, 22740 İSKENDERİYE YOLU İİ ANKARA vapuru 18 Birinci Kânun SALI günü saat 11 de İskenderiye'ye kadar. (8512) Istanbul asliye birinci hukuk mahke- mesinden: İstanbul belediyesile Tuk- inde İmam sokağında 26 No, da El masyanın banesinde mukim Kadri Os. man ve Baliçekapıda Hacı Bekir ba- ında mukim Ali Muhittin arasındaki davadan dolayı Büyükadada Dil mesi- resine ait icar ve ecri misil bedeli ola- rak ceman (6257) lira (71) kuruşun 275-929 tarihinden itibaren yüzde beş tavzihan 16-7-933 tarihinde sadır olan ilamların tebliği sırasında adliye bina - sının yangını dolayısile ziyaa uğrama- si basebile 2367 No, hu kanuna tevfi - kan yapılan yenileme neticesinde yu- karıdaki hükmün ve tavzihin yeniden ilâma bağlanmasına dair mahkemeden muta 6-10-934 tarihli ilimin, ikamet - gühi hazırı meçhul bulunan memaileyh Kadri Osmana hukuk usulü muhakeme. leri kanununun İ41 ci maddesi maci- bince on gün müddetle ilânen tebliği. Be karar verilmiş olduğundan muma. ileyh müddeti mezkürenin hitamından itibaren on beş gün zarimda | temyizi dava etmediği takdirde hakkındaki yu- | karıda yazılı hükmün ketbi katiyet ey! liyeceği ilâm tebliği makamıma kaim olmak üzere ilân olunur. (5879) İ | Usküdar hukuk İökimliğinden: Ls. | tanbul belediyesi tarafmdan verilen ar- zahalde Boğuziçinde Kanlıca mahalle - sinin Bostan sokağında 2 ve 4 defa ki mükerrer sayılı Vasil oğlu Hiristo ve Atamaş mirasçıları Katine ve saire uh - terindeki gayri menkulüm. müvekkili namına istimlikine lüzum hasıl oldu - ğundan istimlâk hakkına da menfaati umumiye kararı alındığı ve 46-934 ta- rih ve 2497 No. lu kanun hükümlerine göre 840 melre murabbumdan ibaret © lan bu gayri menkulün beher metresi - ne 35 K. tan 1574 lira kıymet takdir edildiği ve bunun yüzde 20 fazlasile kıymeti bankaya yatırıldığı ve mezkür kanunun 14 cü maddesi hükmüne tev- Fikan bilâhara ihtilâf © zuhuründa ha- kemler marifetile tekdir olunacak kıy mete esas olmak üzere mevki ve vazi- yeti hazırasının tesbiti delâil suretile tevsiki talep edilmiş ve mahkemece MİLLİYET PAZAR 16 KANUNEVVEL de işbu istek muvafık “görülerek ehli rilmiş we bu hususta 19-12.934 teni hine müsadif çarşamba günü suat 9 da yövmü keşif olarak tayin — kılınmış ve belediyeden verilen muameleli evrakta ikametgâhları meçhul bulunduğu bah » sedilon eşhasa da ayrıca ilân ve tebli. gat icrasına karar verilmiş olduğun - dan bunlardan Kanlıca o mahallesinde Bostan sokağında 2 No. da sakin iken bilihara İkametgâbları meçhul bulu « pan Katine, ve Todori ve Oranya ve Panayotun kesilen gün ve saatte ha - zm bulunmaları füzumu ve aksi tak - dirde muhakemenin gıyaplarında yapı” lacağı ilânen tebliğ olunur. £ (5878) a e Usküdar hukuk hökimliğinden: İs- tanbul belediyesi vekili Hasan Fehmi tarafından verilen iştidada Boğaziçin- de Kanlıca mahallesinde Çubuklu cad- 'desinde eski 14 - 16 - 18 ve yeni 17 - 13 - 19 No. larla murakkam Simon ve Tanaş ve ekmekçi Kigerk ve Karabet ve Haçster ve Raşo ve Santuhet Kero- te Okide, Hoyrat uhtelerinde mukayyet gayri menkülün müvekkili namına is tmlâline lüzum hasıl olduğu ve is- timlâk hakkımda meafaali umumiye ka- rarı da alındığı 4-6-934 tarih ve 2497 No. lu kanun hükümlerine göre 5460 metre murabbandan (ibaret olan bu gayri menkulün beher metresine elli beş kuruştan 2369,40 ve içindeki bina- lara 103 lira kıymet takdir edildiği ve bunun da yüzde 20 fazlasile | kıymeti bankaya yatırddığı ve mözkür Okan nun İ4 üncü maddesi hükmüne tevfi- kan bilâhara ihtilâf zuhurunda hakcım- ler marifetile takdir olunacak kıymete «sas olmak üzere mevki ve vaziyeli ba- sırasmın tesbiti delâil suretile | tevsiki talep edilmiş ve mahkemece © de İşbu istek muvafık görülerek chli vukuf ma- riletile tesbiti delâile karar verilmiş ve bu hususta 19-12-934 tarihine müsadif çarşamba günü saat 9 yevmi keşif ola. . 1934 2 2 uma Fosfatlı Şark Malt Hulâsas 7” TASARRUF DIREĞİNE SARILAN FELAKET “4 UÇURUMUNDAN KURTULUR: Kullanınız. Her eczane! de satllır. 10102 rak tayin kılmış ve belediyeden veri- len muameleli evrakta ikametgihları meçhul bulunduğu tesbit edilen eşbasa da uyrıca ilânen tebligat icrasma karar €n mahallesinde Çubuldu caddesinde es- ki 14 ve 16 ve 18 ve yeni 17, 18,19 No. larda evvelce ikamet ettiklerinden kesilen gün ve saatte mahallinde hazır balmmaları lüzumu ve aksi © takdirde muamelenin gıyaplarında yapılacağı i- lânen tebliğ olunur. (5877) Gazetecilik ve Matbaactlık T. A. Ş. (5876) aaa minenin Ümumü Neşriyat ve Yazı İşleri | Müdürü Etem İzzet BENİCE