30 Aralık 1934 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

30 Aralık 1934 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

“VİFİ TEFFİKA: 43 MİLLİYET PAZAR 30 KANUNEVVEL ittihad ve Terakki! (BAHAEDDİN ŞAKIR BEYİN BIRAKTIĞI VESİKALARA GÖRE) Her hakkı mahfuzdur. Yazan: A.C. Almanların Bağdat, Avusturyanın Balkan politikası, Rusların Boğazlar politikasını önleyordu “Bize karşı büyük darbeyi vurdu- lar!,, sözü ile Baron Marşalı Kânu- nuevvel 1911 de karşılamış Çariko- un teşebbüsü hakkında “büyük bir heyecan iç'şde,, izahat vermiş, Rus ya tarafınd an istenilen şeylerin da- ir “Türk devletinin Rus himayesi al- tına girmesi demek olacağı,,nı söy- lemiş, Ruslarm İngilizlerle anlaştık | tan sonra böyle bir teşebbüste bu- tunmuş olmaları lâzimgeleceğini ve şayet böyle bir anlaşma varsa bu- aun itilâfi müselles tarafından Ber line ve Viyanaya karşı vurulmuş bir darbe demek olacağını anlat- mıştır. Alman sefiri Asım beyin bu- sözlerini dinlemiş, o fikirlere tama- mile iştirak etmekle beraber onla- ra karşı bir vaziyet almaktan çeki- nerek yalnız dinlemekle kanaat ey- ziyi kaybetse bile gene muazzam bir devlet kalabilir. Halbuki Rus harp gemilerinin Boğazlardan ser- best bir surette ( geçtikleri andan — Sust beni dinlel — Kulak kesildim. — Türk yaylmateşi ha bitti, ha bite- cek derken; gövdenin cindoruğunda bir şerapnel patladı. — Gerçek. Ammada patladıydı hana! ai Yer öylesi je Cevat, General Cevat senin adını Orduya ünledi. — Hem günlerce ünledi, — Sana Ulusal savaş madalyası ver diler. — Verdiler. Döşeğimin başucunda a- salıdır. — Olmedin. Yaşıyorsun. — Yaşarım ya! ben Atatürk'ün kur- tuluş savaşlarına da girdim. — Be kardeşim! be emekdaşım! öza- dını, soyadımı ne diye benden istiyorsun? senin özün de, soyun da, sopun da bes- belli! — Belliyse söyle! Yaşar Beşmart! Arkadaşım çok sevindi. Gözleri ışıl- dadı. Yağ bile doldu. — İşte, dedim; kişi özadını, soyadını ararken yaşayış yıllarının ac: tatlı bu denlü anılarını gözden geçirmeli. Ken- dine-ona göre bir ad bulmalı. Sevinci arttı, Gene dedim: — Yüz ya öteyi tasarla! torunların “Diödemiz bu iki adı neden almış?,, diye sorarlarsa... anaları, onlara radyo » elekt- vik sobası başında bunları anlatacaklar! Daha çok sevindi, gitti. Sandım ki (Yaşar Beşmart) olacak. Bir saat sonra Ulkü Encümenine gel- di. Kulağıma eğildi, fısıldadı: — Ekuk olma, vana yerinde iki ad buldun. Ama ben bugün Kişiliğe (Nüfu- ik (beyanname) verdim. Soya» dımı “Kavramaz” diye gösterdim. Olan e böylece kalsın. wep map WI Anladim ki benim söylediklerimin yü- esliğini, ya kavrayamamış, veya kavrat- Eğer en ya va Çer emme olarda, ir Gm — Eksik olma, dabal Yiğit arkadaşım bunu da kavrayama- dı. İçime düşen kor, bu sözedek benliği- mi yakıp kavuruyor. Ulu Ulusdaşlarım! sayın okuyanla run! Benden size birkaç salık: (tavsiye) | — Kendi özadınızla soyadınızı ken- diniz bulunuz. 2 — Yaşar Beşmart açıktır. Arkada- şımın bir benzeri varsa o alam. Özünüzü soyunuzu kendi öz tanışık — âşina, Uzam — zamanım. Aköz — saf yürekli. Olgu — hadise, vaka. Genel savaşı — harbr umum, Anlaşıklar — müttefikler. Yılmaz — dritaot, Batıyadak — guruba kadar. Cindoruk — burada “Beyribâlâsında" manasınadır. Cindoruk, bir dağın en son sivri noktasına derler. Üy- değildir. Çağammak, hayk haykırmak. e Tkçesini arıyorum, | gel itibaren Osmanlı devletinin istik- lâli tamamile suya düşmüş olur... Evvelce söylediğimi burada da tek- rar ediyorum: Rus zırhlıları Boğaz içinden geçtikleri gün Rusya İs- tanbula hâkimdir. Padişah ondan sonra yavaş yav-ş Buhara emirinin derecesine kadar sukut eder. Ecne- bilerin menfaatlerini korumak için sefirlere artık hacet bile kalmaz, konsoloslar kâfi gelir. iyeni Avrupa kıtasındaki araz nm keyfine bağlanır. Çünkü Türk lerin askeri nakliyatı Rus donan- masınm hâkim olduğu sulardan ge- çecek olursa, Türk (| seferberliği de hiç hükmüne iner. Ruslar Bo. gazlara hâkim oldukları takdirde bundan Bağdat hattı da mutazarrır olur, çünkü o hattın başlangıcı Os- manlı Payıtahtının karşısında bulu- nuyor. lüyor ki Almanların Bağdat hattı siyaseti ve Avusturyalı Balkanlarda takip ettikleri politi- ka Rusyanın Boğazlar hakkındaki emellerine nail olmasma bir dere- ceye kadar set çekiyordu. Arada yalnız bir İngiltere kalıyordu. Bu- nu da Türk siyasi o ricali gerekse Alman ve Avusturya kendi arsla- rında hallediyorlardı. 1907 deki İn- giliz - Rus mukavelesinde gizli bir madde mevcut (o olduğuna herkes kanat getiriyordu. İranın taksimin- den başka Türkiyenin dahi nüfuz mıntakalarına taksiminden bahis o lan gizli maddeye istinaden Rusya. | nın, Boğazlar meselesini Rusya le- hine halletmek i için mutlaka İngi- lizlerden müsaade almış olması lâ- zımgeleceğini kat'iyyen biliyor gi- biydi. Alman sefiri Berlin hariciye- sine gönderdiği raporunda gene di- yordu ki: “İngilterenin Basra körfezinden itibaren İrakın içeri taraflarına ka- dar o kadar büyük © menfaatleri vardır ki İngilizlerin bu havaliye sahip olmalarına mukabil Rusların Boğazlardan eçmeleri (onlara pek ucuz ür. Bağdat hattın Rus - İn- z noktai nazarma göre en basit surettte halli de bundan ibaret. Çünkü Rusya anahtarlardan bi- risini ve İngiltere de ikincisini eli- ne geçirmiş olacaktır.,, Alman sefirinin gönderdiği bu Tapor üzerine Almanya hülemeti mutlaka Türkiyenin zararına Rus- larla anlaşmaktan vazgeçmiş ola- caktı ki o sefire 3 Kânunuevvelde gönderdiği talimatta odemiştiki: “Türkiyenin mutlaka kabul etme- si lâzrmgelmeyen © ve devletlerin muvafakatine muhtaç bulunan Rus teklifinden dolayı o kadar heyeca- na kapılmasını Alman hariciyesi. nin anlayamadığını Asım beye an- latmız. Ruslardan maksatları hak- kmda fazla izahat istemesini ve bu suretle R n daha ziyade a- çılmalarını temin eylemesini ken- disine tavsiye ediniz... Rusların pek ziyade dikkat nazarını celbe- den bu tavrı hareketlerine Alman- yanın önayak olması | için hiç bir münasebet yoktur. Almanyanm Verdiği bu yeni ka- rar üzerine İstanbulda yeniden bir ik e Cermanlık mücadel, şiddetile baş göstermişti. Fa- kat Osmanlı devleti için sim bu mücadelede Osmanlı ricali baş- lıca rolleri oynamaları lâzımgelir- kalıyorlardı. Çünkü bir devletin Türkiyedeki menfaat- lerini diğer devletin menfaatlerine karşı harekete getirmekten ibaret bir siyaset rolü oynanıveriyordu. Yoksa devlet herhangi | tehlikeli bir mevkie düşmüş, biribirine zıt olan o muhtelif menfaatlerin biri- birlerine çarpışmasından Osmanlı devleti için faydalı bir netice hasıl olması bekleniyordu. Fakat, Umumui harp esnasında ve harbi mtücakip Avrupa devlet- leri tarafından neşredilen diploma- si ve siyasi raporlar tetkik edilecek olursa muhakkak olarak şu netice çıkıyordu ki Rusya ve İngiltere Suriye havalisini Fransaya vermek suretile Türkiyeyi taksime çalıştık- Tarı halde Türkiyede iktisadi ga- yeler takip eden ve Bağdat hallı- na pürüzsüz bir şekilde sahip ol. mak isteyen Almanya ile Balkan- lardaki devletlerin büyümesinden ve Rus nüfüzu altına geçerek hü. yük bir tehlike olmasından korkan serbest bir surette | HARİCİ HABERLER| Uluslar kurumunda Bir yıl içinde Yapılan çalışmalar Bilânço gelecek yıl için ümit vericidir CENEVRE, 29 (A.A.) — Uluslar arası genel kâtipliği yıllık çalışma bi- lânçosunu neşretmiştir. Bu faaliyet faz. la bir nikbinlik göstermemekle beraber gelecek yıl için büyük ümitler besle - mektedir. Bu bilânçoya, 1933 buhranlarından sonra 1934 yılı silâhsızlanma müzake- relerinin geri bırakılması ve uluslar a- rası münasebetlerinin — zorlaşmasını kaydettikten sonra Efganistan, Ekva- tör, ve Sovyetler birliğinin uluslar a- rası derneğine girmesi, Sar reyiâmınm bir usul içinde ve bitarafane hazırlan. ması ve nazik bir metele olan Macar - Yugoslav ihtilâfının hafini memnuni « yetle bildirmektedir. 1934 yılındaki siyasal işlere gelin - ce, bilânço Lâtin Amerikası meseleleri Lİ zile ve PA Ka biya ihtilâfinin neticelenmesinden do- layı sevincini gösterdikten sonra, bü- andla; daha kat'i ve daha umumi bir surette tatbiki sayesinde, meşru ticaret tedri- cen azalmıştır. Şimdi uluslar derneği muzur maddelerin gayri meşru care - tini men için uluslar arasr bir muka- yele projesi hazırlamaktadır. © Filipin adaları İ Dominyon statüsünümü kabul edecek? NEVYORK, 29 (A-A.) — Ameri- kan gazeteleri, Pasifik denizindeki w- mumi durum yüzünden, Filipin adala- rının tam istiklâl tehlikesinden kaçma rak Dominyon statüsünü kabul edece- ğini yazıyorlar. Halen Filipin adalarında balunan Amerika ayan komisyonunun bu bu susta teklilerde bulunacağı bildirili. yor. Komisyon, still hakkımdaki ka- nunda göz önüne alındığı gibi ticari manaşebatın il ü yerine, sıkı bir ökonemik münasebete muvafakat edil. | mesini Amerikadan il tir, iyecek Zeplin balonu Yakında cenubi Amerika hattında işleyecek BERLİN, 29 (A.A.) — Röyter mu- habiri tarafından malimalına müracmat edilen M. Ekner, yapılmakta olan Iz - 129 zeplininin Japonyaya kendi vası - taları ile gideceğine ve Mançuko bak- isları ile mübadele suretile salılacağına dnir haberleri tekzip etmiş ve demiştir '— Lz - 129 zeplini, Rio de Jansi- ro'da birinci teşrinde bitirilecek olan hangar yapıldıktan sonra cenubi Ame- rika hattında işliyocek ve birleşik A- merikaya birkaç uçuş yapacaktır. , Çinde veba NANKIN, 29 (A.A.) — Nankinin iki yüz mil şimalinde Tsingkinng ya- kımlarında binlerce kişi vebaya tutul muştur. Buradan doktorlar ve yardım heystleri gönderilmiştir. Yunan tabası olmıyan Rumlar ATINA, 29 (Mülliyet) — Yunan tebaası olmıyan Rumların Yunanistana gelerek yerleşmelerini o meneden bir kanun yapılmıştı. Bu kanunun bazı şiddetli kısımla na tadil olünacaktır. Atinada büyük bir telsiz merkezi ATINA, 29 (Milliyet) — Markoni yüze Atirada, büyük bir. teli merkezi yapmak üzere hükümete ba- bir itilifa varılacağı ve telsiz merke. inin yapılacağı baber alınmıştır. maric kuçuk haberle * Madrit mahkemesi eski reisicum- hur Azana ile saylav Bello haklarında takibat icrası için hiç bir sebep görme diğinden Barselonda bir vapur içinde mevkuf bulunan iki şahsın serbest bı - rakılması için emir vermiştir. * Son sene içinde Kanada nüfusu 185 bin kişi artmıştır. Begün Kana - ..danm nüfusu, 10,835,000 kişidir. * Uluslar arası adalet divanının es ki başkanı Adatci dün Amsterdamda ölmüştür. aa m Avusturya Türkiyenin tam olarak kalmasını, Türkiyenin güzel gözle- değil, fakat kendi menfaat- in kavi ve ciddi bir surette istiyorlardı. — Bitmedi — Yugoslavyada Milli fırka M. Yevtice muzahir M. Yevtiç hükümetiyle tam bir anlaşma yapıldı BELGRAT, 29 (A.A.) — Yugos- lav milli fırkası merkez komitesi, yeni siyasal durumu tetkik etmeke için dün toplanmış ve bu durumun bir inkişafını takip suretile hükümetin icraatı hak - kında bir hüküm vermeği onaylamış tr. Komite azası, toplantıdan © sonra, gazetecilere, kendilerile Yevtiç bükü- meti arasında bir anlaşma yapılmış ol- duğunu bildirmişlerdir. Yugoslavyadaki Macarlar BUDAPEŞTE, 29 (A.A) — goslavya ajansı bildiriyor: Bazı Macar ve yabancı gazeteler Yar goslavyanın Macar tobaasmı ül çıkarmağa devam ettiklerini yazıyor. Halbuki © kaçırılan 22 kişilik son grup bu ayın on beşinde gitmiş ve bunlara işlerini düzeltmek için de müh- let Yu: Bu tarihten sonra Yugoslavyadan hiç bir Macar grupu iştir, Marsilya © söikastinden sonra Yugos- lavyada oturan ecnebiler arasmda ya- pılan araştırmalarda Yugoslav pasaport Hindistanda Gandi mensucat amelesini greve teşvik ediyor BOMBAY, 29 (A.A.) — | mensucat amelesinin © davasına iştirâk ederek üçretlerin yüzde 10 indirilmesi- ni haksız bulmuş ve ameleyi protesto grevi ilân etmeğe öğütlemiştir Iş kurumları hakeme müracaat et- meği İstemişlerse de patronlar bu tek- lifi reddetmişlerdir. Mücadelenin bilhassa Ahmet Aba- zannedilnektedir. ikinci mensucat merkezi olan bu şehirde 200 bin amele çalış maktadır. Demir sanayii M. Stalin başarılan işleri takdir ediyor MOSKOVA, 29 (A.A.) — Sovyet- ler demir sanayiinin yıllık plânmin is- tenildiği gibi başarılmasından ötürü bir heyet, Bay Stalin, Molotof ve Orconi- kidzeyi ziyaret etmiş ve elde edilen za- fer dolayısile Bay Stalini (tebrik et- miştir Bay Stalin verdiği cevapta demiş» tr ki: “Teknik bir surette yetişmiş çok az adamımız vardı ve bunun için ili şık karşısında — idilke Ya mekteplerde 0- kullara teknik şeyler (öğretmek için makine © istihsal ve işlenmesini 10 yıl sonraya bırakmak, ve yahut derhal i- 4€ başlamak. Bu ikinci şıkki seçerek teknik bir surette yetişmiş işçi olma» ması yüzünden yapılması icap edecek fazla masrafı açıkça ve bilerek göze al- dik. Bu devre içinde çok makine boz- duğumuz doğrudur, fakat © unsurların en pahalısı olan (vakıt) 1 kazandık ve kadroların en kıymetlisini meydana ge- tirdik.,, Karnera çarpışıyor RIO DE JANEİRO, 29 (AA.) — Karnera ile Paolino Uzcudum arasın - daki, o büyük bir alâka ile beklenen boks maçı 5 ikincikânunda yapılacak. tır. Lindbergin çocuğu davası NORFOLK (Amerika) 29 (AA.) — Tayyareci Lindbergin çocuğunu öl. dürmekle müttebem © Hauptman'ın 2 kânunusanide görülmeğe © başlanacak davasinda, Bayan Lindberg, bizzat şa- hitlik edecektir. Bir diğer şahit te, çocuğun didyel necatı meselesinde, | şüpheli pazarlık larından dolayı bir yıl hapiste yatmış o- lan Kurtestir. Kurtes, 1932 senesinde bu pazarlıkları Hiauptman ile yapmış olduğunu, and içerek söylemeğe hazır- dır. Kongo - Brüksel hava postası BRUKSEL, 29 (A.A.) — Kongo- ya giden kraliçe Astrit'in © tayyaresi yere inince, halk Kenvaller ile Franc Hemme'un zaferlerini | karşılamak için tayyare meydanına bücum etmiştir. Yüksek memurlar tarafından res- men kabul edilen tayyareciler yolculuk- ta iniş yapılmakirım yardımsız bitiri « ler Niamey - Leopoldville | Kısınınm gok zorlukla geçtiğini söylemişlerdir. Soyadı nizamnamesinin son şekli ANKARA, 29 (Telefonla) — Devlet Şürasında değişikliklere uğ - a rayan soyadı nizamname proj. kat'i şeklini aldıkat nsonra Resmi i zetede neşrinde bazı yanlışlıklar olmuştur. Resmi Gazete bu hususta bir tavzih neşretmektedir. Bu tavzihe, göre neşrolunan 6 inci rıaddenin son fıkrası kaldırdmakta, 7 inci, 68 kizinci, 21 inci maddeler de şu şek- Hi almıştır: Madde 7 — Yabancı ırk ve millet isimleri soyadı olarak kullanılamaz Madde 8 — Bir aşirete ve kabileye ilişik anlatan soyadları kullanı lamaz ve yeniden takılamaz. Madde 21 — Evliliğin feshini veya boşanma hallerinde çocuk anasi nın yanında bile olsa soyadını seçme hak ve vazifesi babanındır. Irak hariciye nazırı Ankarada ANKARA, 29. A.A. — İrak hariciye veziri Nuri Paşa bu sabah saat 9,50 de eksprese bağlı hususi bir vagonla ve beraberinde kâtibi olduğu halde şehrimize gelmiş ve durakta dışarı işleri bakanı Bay Tevfik Rüştü Aras ile dışarı işleri genel kâtibi Bay Numan Melemen- coğlu ve bakanlık birinci ve protokol daireleri müdürleri ve İrak elçisi ve elçilik ileri gelenleri tarafından karşılanmıştır. Nuri Paşa, Ankara Palasa inm iş, ve öğleden evvel dış Bakanı Bay Tevfik Rüştü Aras'ı 2: iyaret etmiş ve bu ziyaret iade edilmiştir. Nuri Paşa öğle yemeğini hususi olarak otelde yemiştir. Karadenizde korkunç fırtına BOLU, 29. A.A. — Bugün şehre ilk har düştü. Ve her taraf beya- za büründü. Kar devam ediyor. SAMSUN, 29. A.A. -— Karadenizde korkunç bir fırtına vardır. Dündenberi vapurlar yolcu ve eşya alıp vermiyorlar. Japonyadan gelecek mallar için ANKARA, 29 (Telefonla) — 5-12-1934 tarihine kadar Japonya - dan yola çıkarılmış maliara ait olup Japonyadaki fahri konsotoslukları mızea vize edilmiş menşe şahadetna- İçimiz tarafından vizesi aranmaksı - n itilâfname hükümleri da'resinde urulmaştar. Bakanlar heyeti melerinin bu memleekiteki büyük 6 zın kabul edilerek Japon mallarını memleketimize sokulmas: kararlaşt akşam toplandı ANKARA, 29 (Telefonla) — Bakanlar heyeti dün akşan: üzeri toplanmış ve toplantı geç vakte kadar devam etmiştir. B. Venizelosa suikast davası ATINA, 29 (Gece telefonla muhabiri mahsusumuzdan) — Yüksek Adliye meclisi Atina istinaf müddeiumumisi Riganakosun (Venizelos suikasdi davasının müddejumumisi bu zattır) Korfo adasına nakline o- tir, Ökonomik konsey Atinada toplanıyor Toplantıda bulunacak olan Türk üyeleri ANKARA, 29 (AA) — Ankarada imza olunan Balkan antlaşması otatü- sü Balkan devletleri arasmda ökono - mik münasebetleri arttırma araştırmak üzere tesis olunan ököne - mik konsey son kânunun üçünde Ati - nada toplanacaklır. Bu toplantıya Türk ulusal komite- si üyesi olarak Trabzon (o saylavı B. Hasan Saka, ökonomi bakanlığı müs- teşarı Bay Faik O Kurtoğlu, dış işleri bakanlığı ticaret işleri genel müdürü Bay Vedi, Türkofisi başmüşavirlerin- den Bay Burhan Zihni ve İş bankası genel müfettişi Bay Sami iştirâk ede » cektir. Komiteye eksper sıfatile Türkofisi Balkanlar masası tetkik — şefleri Bay Huldi Sarhan ve Bay Melih, Cumhüri- yet Merkez bankası kambiyo şefi Bay Cabir, Balkan komitesi büro şefi Bay Şinasi ve dış işleri bakanlığı müdürle » rinden Bay Ali refakat eyliyecektir. Türk ulusal komitesi üyelerinden bir kısmı bugün İstanbula haraket et- iştir. Bir kısmı da yarm hareket İç işler bakanı Ankarada ANKARA, 29 (Telefonla) — Iç iş ler bakanı Bay Şükrü Kaya bu sabah şehrimize gelmiştir. Nafıa başmühend:sleri ANKARA, 29 (Telefonla) — Bile- cik nafin başmübendisi Bay Celâl, Me- yollarımı | nun yerine de Âtina polis müdürü Gazerenosun tayinine akrar vermiş - Türk - İngiliz Ticaret anlaşması Görüşmeler yakında baş- liiyor, yumurta meseles ANKARA, 29 (Telefonla) — Ingir üzlerle yeni bir ticaret uzlaşması akti için bugünlerde görüşmelere | başlan masma intizar edilmektedir. Okonomi bakanlığı efkâri umumi- yeyi son günlerde alâkadar etmiş bu- İnan yumurta meselesile meşguldür. İngiliz mallarına karşı ANKARA, 29 (Telefonla) — Hü- kümetimizce feshedilen Türkiye - Im giltere ticaret ve seyrisefain muahede- sinin 13 eylül 1935 tarihinde bitecek ve bu tarihten sonra O memleketimize sokulacak İngiliz mallarına umumi ta- rife ahkâmı tatbik edilecektir. Liste istendi ANKARA, 29 (Telefonla) — Güm rük ve inhisarlar bakanlığı gümrükleri- mize gelmiş bulunup ta hâlâ memle- ketimize sokulmamış İngiliz mallarının bir listesini gümrüklerden istemiştir. Bakanlık listeler tamamen geldik- ten sonra bunları ökonomi bakanlığına verecektir. Yunan kabinesinde Pari ve ökonomi hakanlığına müsteşar Bay Stefanopolos tayin olun” muştur. mgle Sir Con Simon B. Musso raş nafin başmühendirliğine tayin e dülmiştir. Havalar soudu ANKARA, 29. A.A. — Meteoroloji enstitüsünden * 29-12-1934 de Türkiye hava vaziyeti: Son yirmi dört saat zarfında hava taz- yiki düne nazaran bir ilâ iki milimetre arasında yükselmiştir. Bu yükseliş neti- cesi gece suhunetleri bir ilâ üç derece arasında bir düşkülük göstermiştir. Alanların en düşü suhunetleri Edir. ? nede sıfır, MİLLİYET'in yeni adı olacaktır. lini ile görüşmüş LONDRA, 25.A.A. — Deyli Telegraf badan almış Tümata atfen Sir Con ön Ai elm e İyi e kâin bir şehirde Bay Mussoliniye mülâ- ki olduğunu bu hususta malümat alınmak üzere kem Bisine müracaat edilen Sir Con Simon's” bu mülâkat havadisini ne tekzip ve ne de teyid etmiş olduğunu yalnız şu sözle ri söylemiş bulunduğunu ve etmekte” “ Buraya istirhata geldim. günü Montekarloya hareket sima Bişi Tethişçiliğe karşı CENEVRE, 29. A.A. — Uluslar ks rumu konseyinin 10,12 de tethişçiliğin tenkili hakkında kabul etmi olduğu ke: rar suretinin uluslar kurumunun bütün üyesine bildirilecektir. Bu iş hakkında notada bildirildiği veşhile — buz teklif leri konsey tarafından kurulan ve Bek sika, iagiltere, Şili, İspanya, Eramta, caristan, İtalya, Romanya, Sovyet Rus ya ve İsviçre murahhaslarından mürek” İ keb bulunan hususi komite | tetkik edilmek üzre 31 mart 1935 den ©* «vel genel kâtihliğine göndereceklerdir.