16 Ocak 1935 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 7

16 Ocak 1935 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 7

Li “ Lisesi kkk et de | UGUR LIR (Başı 1 inci sahifede) dürlüğü avukatı, İsmet Azâh Levent, İzzet Akosman Afyon saylavı, Müni - re Halil Nimetullah Oztürk, Nurettin Muallım, Nurinnisa H. Fuat, Osman Nuri Aksungur Istanbul belediyesi mü fettişlerinden, Orhan Remzi Yıldızeli Sumer Bank İstanbul şubesi vezne şefi, Ormer Hazım Kız orta mektebi müdü- rü, Raif Tek Eminönü kaymakamı, Eminönü kazası Nahiyesi Beyazıt Recep Emlâk sahibi (Süleymaniye ocak reisi), Rifat Beyazıt nahiyesi mü- dürü, Talât Ozkan İstanbul Verem dispanseri başhekimi, Rıza Nuri Bir- * gi Doktor. Kazası Eminönü Nahiyesi Eminönü merkez Abdullah Eraslan Eminönü nahiye- si müdürü, Asan Us Artvin saylavı, Atıf Yürük Yüksek ticaret mektebi muallimlerinden, Bekir Sami Emlâk sah'bi, Celâl Moral Osmanlı Bankası şeflerinden, Feridun Dokakin Istanbul Umumi meclis azasından, Hakkı Ta- rik Us Giresun saylavı, Hasan Şark ecza deposu şirketi mesul müdürü, Kemal Kalmık Tayyare piyangosu Mü. şeflerinden, Mehret Emin komis- yoncu, Nesime Moral, Sıdıka Dokakin, Şevket Karesi oteli sahibi. Nahiyesi: Alemdar Akil Muhtar Ozden profesör dek tor, Ali Şükrü Şavlı Çocuk hekimi, Bahri İsmet Temizer Kulak hekimi, Besim Ömer Akalm General doktor, Burhanettin Yula Istanbul Halkevi i- dare müdürü, Cemal Erel Belediye tef- tiş heyeti, mümeyyizi, Cemal Tunca Antalya saylavı doktor, Cevat Abbas Bolu saylavı, Fahrettin Yalım Amas - ya nakliyat ambarı sahibi, Fahri Ar- gun Alemdar nahiye müdürü, Fuat Hamit Bayar doktor, Fuat Köprülü E- debiyat fakültesi dekanı, Halil Nihat Yalık Gümüşhane sayla Kazası: Eminönü Nahiyesi: Alemdar Halis Sirkeci Binbaşı mütekakdi, Halit Oğuz tatiatik mümeyyizi, Haşim Osmanlı rından, Haydar Maliye tah rada, İfüssü Sadık Durukal lar $. Türki in Eray Siva Yula” Bür- nm eşi, Necati Aktan Belediye müfettişlerinden, Necninttin Evkaf mümeyyiz lerinden, Nuri Türkkan Belediye reis smunvini, Osman Şerafettin Doktor, Reşit Aksoy Asker mükekaidi, Raşit Gökdemir Emniyet Sandığı bap mürakibi, Recep Peker Kütalıya saylayı, Refik Ahmet Sevençil mubarrir, Refik Mü nür Generel Delter, Sadık Berkem, Seibe Tev- fik Uras, Süsda Recep Peker, Şekir Odun ta diri, Nahiyesi: Alemdar Şevket Adliye memurlarından, Tahsin Geçay, lat, tetkike itiraz komisyonu T. fik Uras Belediye teftiş hey: 6 Hikmet Uyuştarucu maddeler İnhi rinden, Yunma Nadi Muğla saylavı huriyet gazetesi sahibi, £ yon Karikimar payları: saylavı, İsmail Şebinkarahisar din Daver Cümhuriyet G. Yam işleri Müdürü. Nahiyesi: Kumkapı Ahmet Nur avukat, Ahmet Nuri Maarif le- vaamu müdürü; Ali mütekmit yüzbaşı, Ahmed elyesi sahibi, Edip Maliye me murlarmdan, Emin Çetin, Fotına Şakir Mimik Doktor, Feridun Cerrahpaşa hastahanesi baş oczasımı, Hasan Fehmi Umumi Meclis asa Müseyin Avni avukat, Hı Komisyoncu, Hami Belediye zat yrisi, Haydar Kumkapı mahiye dü, Muhsin Ergin | ye E Meşküre | Ergin, Tinç, Makbula Osman Şevki Uludağ, Mahir Evkaf memurlarından, Müzafler Ec miş, Mehmet müreltip, Mehmet Ali eski İediye müdürlerinden, Kuafor suallim, Mi term Belediye iktisat Çorum saylayı, Mazhar 8 memuru, Nazmi kos Şevki Uludağ Doktor. Osman m, Osman Faiz Bakkallar, C iliyet memurlarından, Kayit At leri memurlarından, Nahiyesi: Kumkapı Rüştü Öztan Kadastro momurlarını leyen Sırrı Cam tüccarı, Salih munlii tükmidi, Şakir Mimik Germe, tüccar, Sevki Çetin Viliyet memurlarından, , Şevki fırıncı, Şevki Kersste tüesarı, Tevfik o Timç Beledi rap kâlki, Zehra Rüyü Önen, İahiyesı: Küçükpazar len emlâk sahibi, Aptullah Yök Gel yalan amca, Adalet Sali Çalım, Fahriye Kemal Tosun, Cevher Sadettin Tens. Hulusu Turumer Maarif shbat müfettişi, met Ksm Altan, Küzem Altan Hilâl ve yeker fabrikmar sahibi, Kemal Tosun, bul tütün inhisar b eli, Mehmet n HAA ve Tan şek Zak Göreksü, a "Nahiyesi: Küçükpazar Osman Kavıç türer, gükpanar pahiyeni müdürü, ÜÖmer Let Özeşücü, Zahra Romri Çamlıca Beşikloş kazası Merkez nah'yesi ülkedir Karamürsel avukat, Ahmet E rg İner ray Yy yy e Ali Rama 18 inci Mektep saraylar ilavesi, A s4 müdürlüğünde Ava irket #ahasibi, Bahattin > Baha Kâmil Belediye iktisat 5. mi rakibi, Bedim Kez o: kep müd ni avukat, Esdriye Orta mektep mualldn amip sigorta sıcmur U binbaşı Cavide Teavi Piyango memurlarından, iü ödere beyeti Dokter, Emin Osman, Feat Esref Belediye hukuk «hanın ayları, müdür müavini, Ke Tayare Piyango Gümrük memuru, Fuat Hadice Gi & haşkâtihi, Hamdi Matin tüccar, Haydar İstanbl maarif Hayri Gazhat Cemil sayin Hakkı Baro ait, İsmet Gi Büyük Millet şkanı, Kıymet mu, Lâmin Re- fik Kadınlar birliği arasından, Mahmut Alçı tepe Piyango memurlarından, Makbule 20. vektop başmunllimi, Blazhar suallik Azmi Günay komisyoncu, Mehmet E- Mil saray! , Alama üdürü, Münir Tatanbul. tera dalı yal Nafle Beykoz kund Null 22 inci m Beşiktaş Merkez nahiyesi Nail Halit serscı, Neşe't Bal ömür tüccarı, Nuri Demiryağ | Havagazı şirketi muru, Recep Ferdi Takay Doktor, Rerd Kum ri Maarif memuru, Refik Dr. ziye Orta mektep muallimlerindi bal telgraf müdürü, car, Seyfettin Meri Suat Erkâmherp imi man Recep vezacı,; Şakir okun İkinci müntehip namzedi gösterilen- lerden: Bay Köprülü Fuat, Cevat Ab- bas, Esat, Besim Ömer ya 15 inci mektep müdürü, Şasiye Beledi. e memuru, Şevket Altımaler Beşikten ka Arnavutköy nahiyesi Ahmet Ferit avukat, Bekir Edip Servet Gümüşhane saylav ik mektep müdürü, Hasan Basri Göker sal ye müdürü, Haydar Afyon sayları, Ni Mustafa tüccar, İsmail Hakkı Şarki Kaz sar saylavı. 2 Arnavutköy mahiyesi Kâmil tüccar, Mahmut Siirt saylayı, Mah- mut Göktalay Liman yirketi 6w gübeti mödü- İs töcemr, Mehmet Hu- ürlemanadı tekni, bahriye Yin «mektep muallimi, kat Kadıköy kazası Merkez nahiyesi Atıf Ural Kadıköy tütün inkisarı memeru, kale memur, Arif Reza Tap Haydar Özel Umumi davi, «Asi ilin Yenisoy, Bürheneddin Yanivez, Yapar. ebeci Cemal Ö, iliş ia mal Sude Bolu saylayı, Faruk Bozkurt, F ruk Dereli avukat, Harene Cimesx, Dökter amiral Hakkı Şinasi Erel EEEF: vi, Hayri Calâl Aktuğln avukat, Hamit Şatar İ <i müdürü, Doktor Hamdi Sunt Akal mi Saçinker Rektım şirketi Bitlis rayları, Hüse Kadıköy kazası Merkez nahiyesi vanl Cena ilmi, Münip Boyacı Oğlu Van saylavı, Mi Bbiddin Erkal memur, Neyir Niyazi Tevfik Yükselen, Niyaz Tevfik Yükselen muallim, Nureddin. Babacan Mn eni binbaşı, Doktor mütekai ik iü Erküven tüc- ver Uygun tüe Celil Aktul, 9 rüsumatta mem: Dr. Salim, Dr. Sal Ali Dilem- re, Şakir Akçay tüccer, Şevki Sungar müte kit miralay, Vehki Surmdal muallim, Yüm- nü Eğilmer müteksit kaymakam, Zeynep F: tin Yeğin, Zeki Riza Topkan tüccar, Ziya Bilğin tüccar, Erenköy nahiyesi Kemal tüccar, Melihat Mahir Öz, Mahir Öz Erenköy kız lisesi müdürü, Muammer Şen, Mustafa Şahin sivil kapdan, Mehmet «gti üyesi, Naci Eker Erenköy kız lisesinde mmal- lim, Dok din Al profösör, Refet Alice meclis âzasmdan, * Rapıp Özdemir ye Hüseyin Elbi, Serra maltay Siva 5 e Arif li Haydarbarşal, Ba» mit Gürsü avukat, İbr tüccar, Naciye Rüştü Si net Ali Morale İLLİYET ÇARŞAMBA 16 IKINCIKANUN 1935 yüzhaşı, Tevfik Yaman inhisarda memur, Tahir Atalık muallim, Vicdan Ali Moral Kazanı Usküdar # Usküdar Merkez tapu müdürü, Ahmet Ahmet Çi ea Bam müfettişi, Basri si Belediye vernedarı, Behzat diy beki Cemile muallim, Dilara Şi: Enver Gümrük memuru, Fal doktoru, Fasiha Tahir avukat Tahir karısı, Ferit Adliye kâtibi, Galip miralay mütekaidi, Hilmi üniversite idare memuru, Hurgit adliye memuru, Ham Hulus pro fesör, Hüsü Düyumuumumiy vütekai Hüsnü Şakir dektor, H Hüseyin Ayı muna, Haklı kayma i İma eczaneler müfettişi, Emlâk Bankas veznedar, İs” inttat, İsmail Arif müteksit n İsmet M. Naili avukat | Nailin Rüştü avukat, İhsmn mühendis, Kadri teknüt binbaşı | muallim, Lütfi kaymakam, Nacit avukı iâi başhekim, Muharrem Naili avukat, Ma met Al müteshbit, Mahmut Ekrem doktor, Nazmi Madamoğlu malül yü in Şahir Üsküdar miryoller m e karımı, Seyide Nazif Nehif kızı, Sandet Mur tafa Murtnfa karışı, Saffet ilk mehtep müdürü, Sami liye bera kâtibi, Şelik Bağman maarif ettişi, Şefik mütekait / gümrük müd Şekip icra rel muavini, Tahir avukat, Tal dckter, Tevfik maarif müfettişi, Tevfik e belediye azası, Turan tüzear, Vahdet koma” yoncu. Kazası Usküdar Nahiyesi Kısıklı Arif eski Jatanbul saylavi, Ahmet Pek çiftçilerden, Cemil mektep müdürü, Ha Sifisilerden, Mehmet» AK bahçeler müdürü, Macit mahkeme başleâtibi, Mahitt kaymakam, Seti Tadilâr k anylayı, Sali kâtibi, Şevket Kuzgun. Kazası Üski Nahiyesi Beylerbeyi İsmil Daktür, Vaniköy ocak başkan nir mütenkhlt, üyesi, Necati Kam Yüzmek Beylerbeyi irler bekası, Seki Yoldaşen: Sabri 8 ven avukat, Sadri Seven mütekali mirela, kiye üyesi, Salahaddin deniz ticareti suamı İt geti Adalar kazası Merkez nahiyesi üleyman Adalar C, H. F. Kı Hakkı Heybeli Ocak başlı za tüccar, Emin Ali Eskişehir mec wlan, Mihrisaz Medeni Akman, Perihan Sep ettin Uraz, Reşat Aykut Adalar kaymakamı, Adalar kazası Heybeli nahiyesi bul saylavı, Selahattin Durusoy ir kazası Burgaz nahiyesi Hilesi Öztürk Burgar, C. M. F, başkanı, Taya Zeki Bozkurt Kanalı . Bakırköy hazası Merkez nahiyesi > umum modlu aras, Masas Tabs korsa komiverliği kambiyo müdürü, Haydar Ksstan mütekalt dörir binbaşı san Önel yüksek mekt mmuhapebecl Kamal Yiğit Zahire brans komiseri, Ka a Madak Ong Ga“ Veli Sinar Bakır” ymakamı ve B., Zeki Taneri Şerk De miryollerı möşaviri Yeşilköy nahiyesi Saime Ekrem, Macide Efirdem, Ziya Er bihi, Hasan Alaş Abdullah Kere | tarı, Tah Münim Bozkir Mahmutbey köylü, dan, Mzseyin Öngel Mak Sarıyer kazası Merkez nahiyesi Aziz lstik & Süryağop endde s4 Aciz Aya Kilyos tahli v Remi Er Flarol Akay se Büyükdere, Urmil , Kölzmn Esen Mehmet Ne Şili), Tekir Ava mektebi > bap mallieb. Öz Türk Konya saylavı (Büyükdere), » Sarıyor Post müdürü. Kemerburgaz nahiyesi Yusuf Ziya Kemerben burgas), $ Yaşar Çavuş Sülün Demir Şekel Çeti Easaftan Yen'köy nahiyesi Alaattin Ortaç Dağ Yeniköy nahiye müdürü (Einirgin), Basri Akkay e reisi ! Sivasta Selçuki eserleri eli Şifahiye medresesi oymaları ve moza- vıklarıyla büyük bir sanat eseridir Sivasta Şifahiye SIVAS, (Milliyet) — Selçuki e- serlerinin yer yer yükseldiğini gör düğümüz bu şirin köşede bulunan Şifahiye medresesini okurlarıma bu mektubumla biraz anlatmak is- tiyorum, Şifahiye medresesi, Çif- teminarelerin ymacına düşer; Ana- dolu Selçuki hükümdarı birinci İizetin Keykavüs tarafından 614 hieri yılında yaptırılınışlır. Musta- til şeklinde kurulan, göğsümüzü ka bartan canlı esçrlerimiz sırasında yer alan bir köşemizdir. İzzetin Keykavüs burayı hasta- lara bağrını açan bir şifa yurdu ©- larak kurdurmuştur. Sonraları mek tep haline getirilmiş ve büyük har- bın başlangıcında askeriyeye veril- miştir. Kapının sağında, solunda birçok | kıymetli yazılara tesadüf ediliyor. Kapı üzerindeki kabartma yazıla- rın bir zaman çalındığı ve sonra- dan bulunup yerine konduğuna da- ir de halk arasında bir rivayet do- laşmaktadır. “Sıvas şehri” adlı bir eserde de buna dair yazılara rast- lanıyor.. Medresenin ( kurucusu 1219 da hayata gözlerini kapamış ve vasiyeti yerine getirilmek üzere middreşenin çinilerle süslü ve içeri girildiği zaman kalplerde alıcı bir yer bırakan köşeye gömülmüştür. Bu türbe mozayıklarla ve güzel İzmir havagazı şirketi IZMIR, 15 (Milliyet) — Hava ga gı tesisatın belediyeye © devrine ba kanlılıça müsaade edildiği buradaki a- Takadarlara bildirildi. Belediye ile şirket murahhasları 2- rasında bu hususa (dair bir mukavele hazırlanacaktır. Azılı bir sabıkalı IZMIR, 15 (Milliyet) — Geri vö- tün kumpa Uasmda işe alımmamasın - dan kızan ve yedi sene evvel furınca Mekhmedi 32 yerinden yaralıyarak öl - düren soğancı Mehmet ustabaşı Recebi 4 yerinden, kendisini tutmak istiyen a- meleden Aliyi de bir yerinden ağır su- rette yaralandı . Cani kaçarken o mahalle bekçisi O. mör taralındam kurşunla yaralanarak yakalanmıştar, Aydında Savlev seçimi ,, AYDIN, (Milliyet) — Vilâyetimizde ikinci müntehip seçimi 21 son kânunda başlayacak ve ay sonunda bitirilecektir. Kazaların hepsinde de fırka o yokl'ama- ları yapılmıştır. ikna, Fuat Fazlı Akgün umumi da » Mayri i , Jeperal Hüsameli gin, Şevket rosram maallim, Jenaral “m saylavı (Eirgân), Mahir Temrek müslim Emirgân, Rasim Ferit Talay Bursa (Yeniköy), Resai Tokat sayları (Y. 'gun mütekait miralay ÇRu- rn), Salma Ortaçdağ Yeniköy r#hiye milli saraylar İlme malım Emi İnam Ferit Demirtaş Bor Reykoz kazası Merkez nahiyesi Ihsan Kurtan Baykoz kaymakamı, İrfan Kâ“ öder Oğlm adliyeden mütekait, Ferit Erimal adem eski belediye azar, Hüs en, heyimeksn Hüemü Kertmen Hüesü m Baha Beyi , Mehmet Suer Poyraz, eski serktarı. oi Beykoz kazası Mahmut Şevket Paşa nahiyesi Kâtip Ahmed Bosi Ömerli, AL Hüseyinli, Ali Ormancı Ömerli, Hüseyin İbrahim Ömerli nehiy: üdürü. Beyhoz kazası A, Hisar nahiyesi doktor, Sadi Güngör $.W Mehese Ali Gökçen dan. Hüseyin doktor, Raye Yılmaz Li: Maske, Gebe «Çekem ni Kocimemi Kanlıca, Aziz AH Şahi dürli İ sinde yaptığı bir cenkte perişan ol Hisarı, Muzaffer Özdül mahir medresesinin kapısı tuğlalarla süslenmiştir. Oda içeri- sinde üç tane sanduka daha bulu- nuyor, Bunların kimlere ait oldu- ğu kat'i surette anlaşılmış değildir. En ziyade ileri sürülen fikirler arasmda yıllardan beri halk ara - sında dolaşagelen bir sözü de yaz- madan geçemiyeceğim: Yıldırım. Sıvasın harap olduğu- nu ve oğlu Ertuğrulun ölümü. Biribiri üzerine yüklenen bu gönül acıları, Yıldırıma © çok fazla yeis vermiştir. Tesadüfen bir çobanın kaval çalmasını görmüş ve çoba- na: “Çal çoban çal; Ertuğrul gibi vas gibi kalen ini yıkıldı?,, Bu bakıma gö- ve o zaman Ertuğrulun da bu tür- bede yer alması ileri sürülebilir. İzzettin Keykâvüs Halep üze- duktan sonra askerlerini toplaya- rak bugünkü Elbistan'a kadar gel- miştir. Burada kalelerin de düş - man eline geçmesi ve kendisinin böyle acı bir felâkete kurban git- mesi içini mütemadiyen kanatmış- tır. O da askerin silâhlarını topla- tarak kumandanları bir ev içerisi- ne doldurmuş, evi ateşlemiştir. Nihayet bu ıstıraplar arasında Iz- zettin Keykâve vereme tutulmuş en sonunda hayata gözyummuştur. diVasld saylav seçimi SIVAS, (Milliyet) — Saylav »e- gimi için lâzımgelen hazırlıklar gün geçtikçe daha ileri gitmekte- dir. Cumhuriyet Halk * fırkasında yapılan son toplantıda ikinci seçi- mi olarak kaç kişinin ayrılması hak kında görüşmeler oldu. Ve son ya- pılan saylav yasası, esaslarına göre dört yüz kişide ikinci seçimi ayrılacaktır. Tuza kadınları ve saylav seçimti TUZLA, (Milliyet) — Bayan- larımızın saylav seçilmesi haklın- da çıkan kanunun verdiği sevinçle Tuzla bayanları da Halk Fırkası. Dın önderliği altında bir toplantı hazırlayarak dün gece köy mekte- binin salonuna biriktiler.Bu top- - lantıya köyün bütün bayan ve bay- ları gelmişlerdi.Gelenlere çaylar ik ram edildi. Daha sonra mektebin başmuallimi Nadir Gündüz tarafın Jan (kadın hukuku) mevzulu bir konferans verildi. Bu konferansta eski Türklerde bayanların yeri an- latıldı, Ve mutlakıyet çağları ile #eesrutiyet, cumhuriyet çağları ara sında ötüğe dayanan bir tartma ya- pıldı. Herkes ulu önder Atatürke karşı taşan, dökülen bir sevinç bağ klığı ile bunu çok alkışladı. Bu haftadan sonra her perşenfbe günü akşamı gene böyle toplanılarak yararlı konferanslar verilmesi yün- demlendi. Bu toplantıya gelen bı yanlar sevinçle C. H. Fırkasına za kaydedildiler. Balikesir şehir ku'übü BALIKESİR ,(Milliyet) — Şe- hir kulübü 7 - 1 - 935 te açıldı. Ku- lübün mobilyası ve döşenme tarzı zariftir. Vali ve belediye reisi ku- lüp azaları önünde ve açılış esna- sında güzel bir söylevde bulundu. Mücadele ile dolu fena günleri ha- tırlattı, içtimai geyeyi anlattı, ku- Tübün devamını diledi, yoksa mah- | zun olacağını ilâve etti, l Kulübün çağırdıklarına çay sunu | Yunan. kra.cuarı Tezahürlere rağmen rejim tehlikede değil ATINA, 18 ( gönü Atina © ve Patrasta kralcılar ta- rafından yapıly» tezahürat — hakkında başbakan Bay Çaldaristen ne düşün- düğü sorulmuştur. Bay Çaldaris, kendisi iktidar mev - künde / kaldıkça cumhuriyet için teh. like olmadığı cevabını vermiştir. İran - İrak ihtilâfı CENEVRE, 15 (A.A.) — Dünkü açık celsesinde uluslar kurumu kon - seyi İran - Irak ibtilâfi hakkında Irak mümessilinin ve bu sabahki celsesinde de Iran dış işler bakanınm izabatını dinlemiştir. Bundan © sonra Sovyet murahhas Bay Litvinof, Sovyet Rusyanın ihti fın doğru ve bitaraf bir surette halledil. mesini istemekten başka bir arzusu ol- madığını açıkça söylemiş ve Bay Edes bu mesele hakkımda Lahey adalet di « vanımın (o flerinin sorulmasını telkin eb miştir. Başkan, Bay Tevkif Rüştü Aras her iki tarafı da raportör Bay Albisi ile temasta” bulunmaya davet öylas5ştir. Bu husustaki (Oraporun © yakında konseye verileceği ümit olunmaktadır. Puzar Hava vaziyeti ANKARA, 16 (A.A.) — Ziraat ve kâleti meteoroloji enetitüsünden al pan malümata göre, sen 24 saat için. de yurdun yalnız Ege alanında cenup doğusu ile akdeniz kıyılarının Antalya çevresi yağışlı geçmiştir. Diğer yerler. de beş gündenberi devam eden yağış kesilmiştir. Fakat gökyüzü doğu A - madolusu ile Karadeniz kıyılarının Ri- ze ve Trabzon çevresi hariç tutulmak üzere kes f bulutlu ve kapalı geçmiş tir. En fazla yağış Muğlada 11 ve An- talyada 3 milimetre ölçülmüştür. En yüksek sühunet Adanada sıfı rın üstünde 19, Dörtyolda 18, Silifke- de 17, Antalyada 16, İzmirde 16, Is tanbul çevresinde 13 derecedir. Zelzele meka en giden heyet döndü BALIKESİR, 15 (A.A.) — İç ve ve sağlık işleri bakanlıkları tarafın - dan gönderilen heyetler vali ile bı ber zelzele mıntakasında tetkik, bit'rerek buraya dönmüşlerdir. Val yıkım görenler hakkında şu sözleri söylemişti — Felâket görenlerin yerleştiril - meleri, iaşesi, tedavi ve türlü ihtiyaç ları için tedbirler alınmıştır. ilk gün - lerde yaralananlardan başka yeni ya- ralı da yoktur. Felâkete uğrayanlar atında hastalık yoktur. Bununla be: raber her ihtimale karşı geniş sağlık tedbirleri alınmıştır. Halk yerli yerin dedir, Yeniden yuva kurmakla meş guldür. Ayvalıklıların yardımı AYVALIK, 15 (A.A.) — Marma- ra adalarile Erdek çevresi yer sarsın- tısndan felâkete uğriyan yurttaşlara yardm olarak Ayvalıktan toplanan yatak, yorgan ve bilhassa çamaşır ve elb'seden 881 parça oşya 9 sandık o larak bu gün Balıkesir yardım komite- si başkanlığına gönderilmiştir. Çalış - ma devam ediyor. Zelzeleye uğrayanlara yardım Hilâliahmere yardımda bulunanların isimlerini müfredatı ile yazıyoruz: Kuruş 1000 H. Ah. Ist, Merk; başkanı Dr. Ge» meral Ali Çalimli. 500 Balatta Milli sinema sahibi Bay Tahsin. 100 Balatta polis komiseri Bay Mab- mat, 3030 İstanbul erkek lisesi okuyucuları — tarafmdan 4630 Tutarı, 10000 Vatanperver bir Bayan namma 10100 Menkul kıymetler ve kambiyo — borun acantaları. 24730 Genel tutarı 2000 Muse çarşısında tüccar Bay Han —— 3.4 26730 SPOR Deneme çalışması Atletizm federasyonu teknik komite» sinden: 18-1-935 cuma günü Gülhane par» kında milli takım ve diğer (bütün at- letlere açık olmak üzere bir deneme ve hazırlanma çalışması yapılacaktır. Bu deneme çalışması iki şekilde 6- lacaktır. Sürat koşucularile atlama ve atlayıcılar bir grupta ve yarı mukave- met ve mukavemetçiler de diğer grup ta koşacaklardır. İştirük edecek atletlerin © cuma sa bahı saat onda Sultanahmette Y. ME C. A. salonunda bulunmaları rica olu. nur, Seyyah mevsimi başladı Bu sone seyyah mevsimi başlamış. tır. İstanbula her seneden fazla seyyah leceği haber veriliyor. Yakında ilk seyyah kafilesi Ma rietle Pacha vapurile gelecektir. Bun- dan sonra Tbeophile © Gautier ve A- gutania Laconina, Patria, Gripaholun, Duchesse of Atholl, Statendam vapur. ları şubat ayı rarfında külliyetli mik » tarda seyyahı Istanbula getirecekler « dir. Mart ayında Milvayke, General ven | Sieuben, Atguitania, Sphinx, Gripshola vapurları, Nisan ayında da Conte Bran» camamo, Providence Monte Rosa, Ge neral Von Şieuben, Milvanke vapur « elecektir.