21 Ocak 1935 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 5

21 Ocak 1935 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 5

MÜTEFERRİK$ Poliste Bir çocuk feci bir şekilde ostan kuyusunda öldü! ki gün akşam üzeri geç vakit Maltepe- kalkarak Kartala gitmek üzere yola Vakit geç olduğundan bun- yürüdükten sonra karanlık bas- İki genç tarlalar arasmda karanlıkta bir aralık bunlardan Arifin a- fi kaymış ve kendini tutamıyarak ö- de bulunan bir bostan kuyusuna yu- iter, ned birdenbire © arkadaşımın meye dığını anlamağa çalışırken o da ku- delikanlı çok derin ve ağzına ka- su dolu olan bostan kuyusundan vee içim çırpmmışlar kı bağırmışların da etrafta kimse bu- dığından yardımlarına giden olma- tır, Bunlardan Ahmed biraz yüzmek iğinden kuyunun kenarına kendini yilmiş ve düşüp bayılmıştır. kaç saat yattıktan sonra soğuğun e kendini toparlıyan Ahmed ol: Yerden kalkmış ve arkadaşı Arifin fudan çıkamadığını anlayınca olanca gene tarlalar arasında karanlıkta a başlamıştar, Ahmed bir müd. koştukta sonra ileride bir asker çan tesadüf etmiş ve vakayı anlat. r. Derhal fenerlerle kuyu başına gi- &sker ve jandarmalar birçok araş- yapmışlarsa da Arifin cesedi bu- mıştır. Diğer taraftan vaka Kar- larmasma da bildirilmişti tesi gün jandarmalar kuyunun içi. aradıkları zaman Arifin bo- ve delikanlının cesedini çıkarmış- Kömür çarptı, öldü wpaşada havuzda bulunan İzmir nda tayfa otuz yaşlarında Murad ölü olarak bulmuşlardır. Mei ürden zehirlenip öldüğü anlaşıl- Bir çocuk yandı şide deği öldürdü. kendisi da öldü miyerin Ayasağa Cendere köyünde an Hayrullah dört beş gün önce mak üzere köyden çıkmış, pılan araştırmada Ha; i ıyrullah dün dere yanlarında Kanlderede ölü ola- 8 söyle olmuştur: Hayrullah, avlan- üzere Kanlıdereye gitmiş, ince bir inün üzerinde durarak avlanmağa Belçika kralı 1 ; kraliçesi kış sporlarına çek meraklıdır üteveffa Belçika kralı Albert celeyin önünü görmeden yürüyen iki #çocuğun bostan kuyusuna düşüşleri V ed ve Arif adlarında iki başlamıştır. Hayrullah bir ördek vur - muş, bunu almak isterken köprü göç » müş, kendisi dereye saşlanarak boğul- muştur. ma Görünmeyen kaza bir adamı öldürdü Çatak Karacaköyünde Hayrettin, evinin önüne arabasile gelmiştir. Hay - rettin, arabadan un çuvallarını indirir - ken, arabada bulunan çifte patlamış, çi- kan kurşun, Hayrettinin sol omzunu de- lerek öldürmüştür. Bir motör çalındı Rumelifeneri'nde Temel Reisin 2 ton- Jak Tazı adlı motüru çalınmıştır. Motö- ru, Rumelifenerinden Eyüp ile oğulları Jiyaş ve İzzet çalmıştır. Bunların motö- ru Romanya, ın veya Rizeye kaçırdıkları sanılmaktadır. 3 Bir barda kavga Evvelki akşam Yıldız bi dise olmuş ve bir kadınla ralanması ile neticelenmiştir. Hadise şöyle olmuştur: Taksimde Yıl- dız barına şöför Recai ve metresi Ba - lantina giderek bir masaya oturmuşlar- dır. Bir masaya da İspiro, Süküti, Nus- ret isimlerinde üç arkadaş gelerek otur- muşlardır. Şoför Recai ve metresi Balantina ka- sap oyunu oynamışlar ve tekrar masale- rma gelmişlerdir. Bundan bir kaç daki- ka sonra diğer masada oturan gençler kadını dansa kaldırmışlardır. Kadın, bun- lardan ancak ikisine muvafakat ederek dansetmiş, ve üçüncü defasında yoruldu- Kunu söyliyerek kalkımamıştır. Bunun ü- zerine üç genç kızarak kadını ve Recai- yi tahkire başlamışlardır. Aralarında kav ga çıkmış, İspiro rakı şişesini kadının ına atmıştır. Recni de elinden yaralan- mıştır, Polis hepsini yakalamış, hakların. da tahkikata başlamıştır. LP SEKTESİnden öldü. — Ba- iarköyünde Levi sokağında oturan v: Galatada Omer Abit hanında yazıhanesi bulunan Yani, dün sabah 8,45 te Ba- kırköyünden hareket eden trene binmiş ve tren Yenikapı ietayomana geldiği za- ienalık egçirmiş ve derhal ölmüştür. Derhal istasyon doktoru Bay Ahmet tarafmdan muayene edilmiş ve kalp sek- tesinden öldüğü tesbit edilmiştir... * ZEHİRLENDİ. — Havagazı Şir- keti tesviyecisi Kâmil oğlu Rasim İs- veç Konsoloshanesi karşısında havagazı borularını tamir ederken çıkan gazdan baygınlık geçirmişse de yapılan tedavi | #ayesinde kurtarılmıştır. * KOMUR HIRSIZI, — Yedikule havagazı fabrikasından kömür çalmak üğere giren ve Şehremininde oturan Ya- yakalanmıştır. *ÜĞİR FABRİKA YANACAKTI. — Osmünbeyde Ahmetbey sokağındaki ko Tonya fabrikasının bacasından yangın çık mışsa da söndürülmüştür. . Geçenelrde Leo- MİLLİYET PAZARTESİ 21 İKİNCİIKANUN 1935 İ w HABERLER| CEMİYETLERDE Et fiatlarından Endişe! Celepler dün bir toplantı yaptılar Celepler Cemiyeti idare heyeti dün bir toplantı yaparak mezbaha resminin ye- ni alacağı şekil üzerinde görüşmüşlerdir. Bu toplantıda Ziraat ve Dahiliye Vekâ- letlerine bir telgraf çekilmesine karar verilmiştir. Celeplerin iddialarına göre, vaziyet şöyledir: Şimdiye kadar Istanbul mezbahasın- da kesilen koyunlardan mezbaha resmi 0- larak alınan resim hayvan başıma 214 kuruştur. Sığır başından ise on bir lira alınmaktadır. Halbuki bir şubattan iti. baren mezbaha resmi kilo başına alına- caktır. Kilo üzerine (9) kuruş resim faz iadır, Büyük bir koyundan 360 kuruş, bir öküzden 27 lira, bir mandadan 35 li- ra resim alınması İizmgelecektir. Hal. buki bu pek ağırdır. Diğer taraftan Celepler Cemiyeti ida- re heyeti âzasından bir zat şunları #öy- lüyor: — Bu resmin tatbiki halinde müstah- sil ve mutavassıtın göreceği müşkülüt- tan başka, şarktan gelen © ehemmiyetli miktarda hayvan da bundan sonra gel miyecektir. İleride, bilhassa kış mev - simlerinde et fiatlarında gayritabii yük- ve bu işte de ihtikâra meydan ve- rilecektir. Bugünkü hale göre, on iki lira mezbaha resmi veren bir mandanın 400 kilo »t kesabile, bundan sonra, 36 liva ve- recektir ,, Sarıkamışte define SARIKAMIŞ, 20 (A. A.) — Burada çobanlar tarafından bir define bulundu. ğu hükümete haber verilmiştir. Defi- heyi saklayanlar takip edilmektedir. Kültür Bakanı Edirnede teftişte bulunan kültür bakanı Bay Abidin Ozmenin bugün' şehrimize dönmesi beklenmektedir. Hava vaziyeti ANKARA, 20 (A. A.) —200. 1.935 de Türkiyede hava vaziyeti: Ziraat Vekâleti meteoroloji enstitü. sünden alınan malümata göre son 24 sa- at içinde yurdun Karadeniz kıyıları tax mamile yağışlı, diğer yerler kapalı geç- miş ve yer yer bir milimetre etrafında yağışlar olmuştur. Orta Anadoluda, hava subuneti düne pararan 3 edrece kadar düşmüştür. Ge- bında Bölü, Kastamonuda 13, Eskişehir, Yozgatta 12, Erzurumda 11, Ankarada 10, Karsta 9 derecedir. En yüksek suhunet te sıfırın üstünde | 17 derece olarak Adanada kaydedilmiş. tir. Harbiyenin Ankaraya nakli Ankarada, Yenişehirde yapılan Harbi- ye mektebi binasının iç kısımları da bir iki ay içinde bitecektir. Son günlerde mektebin kaloriferleri | yapılmaktadır. Söylenildiğine göre Harbiye o mektebi, hazirandan sonra Ankaradaki yeni bina ya taşınacaktır. Kiymetli br kütüphane VATIKAN, 20 (A. A.) — Meşhur Kattani ailesinin evrakı, tamamile mu - bafaza edilmek üzere Vatikan kütüpha- nesine nakil ve teslim edilmişti Bu evrak arasında 200.000 & sika, 2:700 cilt tarih, felsefe ve edebiyat Kitapları ve 354 senesinden 132 senesi: ne kadar olan zamana Bit, el yazıları var: dar, ; Bundan başka Prens Kattani, 8.000 cilt ihtiya eden kendi hususi kütüpha- mesini de Vatikan'a terketmiştir. Lehistanda zelzele VARŞOVA, * 20 (A. A.) — Yerin alimda vuku bulan bir zelzele, Ka - toviçte 600 metre (derinliğinde bir maden ocağını çökertmiştir. Teprak altında kalan yedi ame - leden dördü kurtarılmıştır. aden kuyusunda LEYEJ © (Liege) 20 (AA) — Homventte çöken bir maden ocağının içerisinde gömülü kalan beş işçinin kurtarılmaları bekleniyor. Bunların yardım dileyen sesleri di- sardan duyulmaktadır. İşsizliğe karşı çare PARIS, 20 (A, A.) — Entransijan ga- zetesine beyenatta bulunan Mesai nazırı Bay Jakyo (Jaguier) hükümetin işsizli- ği azaltmağı istihdaf eden plânını şu yol- da izah etmiştir: “— Büyük bir inşaat plânı tahakkuk ettirmek, tedricen yabancı el emeğini bertaraf etmek, mesai saatleri haricinde çalışma işini yoluna koymak, bazı şehir- lere ve kommünlere şarta yardunda bu- lunmak ve sosyal sigorta usüllerinde değiisiklik yapmak.,, İstanbul yüzde Doksan beş Reyini verdi (Başı Inci sahifede) cektir. Sandıklar kazalarda ayrılan hu- erlere konduktan sonra, mızıka ça- İnacak ve halk tezahürat (o yapacaktır. Burada halk hatipleri konferans verecek lerdir. Kaza merkezleri bu vesile ile fev- kalâde bir şekilde donatılacaktır. Böyle bir şey yok Dünkü Cumhuriyetie Fatih kay» | makata; Bay Halâkun £ teftiş oona- sında Fâtih sandığının bulunduğu yerde hasr adamları. sandığın beş” dan uzaklaştırdığı yazılmıştır. Bu hususta C. H. F, Fatih kazası heyeti idare başkanı avukat Bay Ce- malettin Fazıl demiştir ki: 1 — Cumhuriyet gazetesinde yazılı olan yazıyı ben de gördüm. Kaymia | kam Bay Halök ile | beraber dolaş» tağam için ob; rim ki ne böyle bir vak'a mevcuttur , ne de böyle bir #öz işitilmiştir. Biz de bu yazıya hay» ret ettik.,, : ... Usküdarda da halk, ikinci müntehip seçimine yüzde doksan beş nisbetinde, şevk ve heyecanla iştirâk etmiştir. Memlekette ANKARA, 20 (A-A.) — Saylav imi işleri memleketin her tarafın. da süratle ilerlemektedi al Bir çok yerlerde ikinci müntehip / seçimine başlandığı Bi İerde de ikinci müntehipler seçil ve her tarafta C. H. F. namzetleri hemen hemen ittifakla kazanmışlar- dır. Gelen haberlere göre: i Seçim münasebetile belediye dai - ' relerinin önü bir bayram yerini an - dırmaktadır. Halk seçim işlerine kar- v büyük bir alâka © göstermekte ve reylerini içten , gelen bir bağlılıkla fırka namzetlerine vermektedir. Şehrimiz ikinci müntehibi seçimi yarın bitecektir. Her sınıf halk rey- İerini vermek için büyük bir tehalük göstermektedir. Isparta, Tekirdağı, Denizli ve U- şakta seçime bugün ( başlanmışlır. Antal da yarın başlanacaktır. Sah günü tekmil İzmir vilâyetin - de seçim işleri bitmiş olacal İzmirde seçim IZMIR, 20 (A.A.) — Karaburun hariç olmak üzere merkezde ve ka- zalarda ikinci müntehip seçimi bit - iştir, me 82,358 müntehipten 70044 rey vermişlerdir. Bunlardan 33,600 i erkek, 36 bini kadındır. Hindistanda .Seğuk dalgası (Başı 1 inci sahifede) , bilinde pamuk rekoltesi kâmilen mahvol- muyüür. Amerikada kar fırtınası NEVYORK, 20 (A, A.) — Bütün A- merika'da şiddetli kar fırtınası hüküm sürmektedir. Şimdiye kadar bu yüzden 20 kişi telef yahut kaybolmuştur. Bir- çok yerlerden, yolların ve demiryolları» nın mahsur kaldığı bildiriliyor. En şid- detli soğuklar Seatile ile Kolorado ha- de kaydolunmuştur. mma Kimsesiz çocuklara yardım! SIVAS, (Milliyet) — Çocuk €- sirgeme kolu burada çok iyi işler sörmektedir. Sıvas ilk okullarına giden kim- sesiz ve fakir çocuklardan 120 si- ne elbize ve ayakkabi vermek ü- zeredir. Elbiseler, Sıvas sanatlar evi - nin tezgâhlarından çıkan kumaş- lardan seçilmiştir. Bundan başka da kimsesiz ç0- cuk baba ve analarına da dörder Tira vermeği' kestirmiştir. Üç ölü çocuk doğurdu SIVAS, (Milliyet) — Akde- ğirmen mahallesinde oturan Müş- takın karısı bir doğumda üç ço - cuk doğurmuş ise: de çocukların İl üçü de ölmüştür. Turhal şekerleri Sıvasta SIVAS, (Milliyet) — Bugün - lerde piyasamıza her gün Samsun trenile Turhal şekeri gelmektedir. La Sıvasta ikinci müntehip seçimi SIVAS, (Milliyet) — İkinci müntehip seçimi üç gün içinde bit- miştir. Nahiyelerde seçim işlerini re edecek olan belediye mecli zalarından seçilenler sandıklarla beraber nahiyelere gitmişlerdir. Köylerde de seçim altı gün i- çinde bitecektir. İkinci kânunun yirmi altısında ikinci seçim işi bi- tecektir. Sıvas için 146 ikinci se- Fırka çok mühim Bir beyanname Neşredecek (Başı 1 inci sahil kaca eksik namzet gösteri söyleniyor. İkinci müntehip seçimlerine mem- İeketin her yerinde devam edilmek - tedire, İç işler bakanlığına gelen ma- lümata göre, Bursa, Elâziz, Muğla, Seyhan, Siirt, Trabzon, Urfa, Zongul- dak vilâyetlerinde ikinci müntehip seçimi bitmiştir. Ankarada seçim bu sabah başla - mıştır. Ve 20 bine yakın yurttaş sandık başma gelerek reyini İcullan- mıştır. Bilhassa bayanların haklarını kullanmak için gösterdikleri heyecan ve tehalük bilhassa göze çarpıyor - ceği de ha. General İsmet İnönü ile Bay Re- cep Peker ve Bakanlar öğleden som ra belediyeye gelerek reylerini ver - mişlerdir. < İntihap dolayınile belediye, fırka daireleri ve müoaseseler | donanmış- tar, Meclisi umumiler seçimine şubatın 15 inden sonra başlanacaktır. simizde ikinci müntehip seçimine başlan muş ve 22 bin bayan ve bay reyini ver- miştir. Kurultay Başkanı Kâzm Ozalp, Başbakan İsmet Inönü ve bütün bakan- lar belediye dairesine gelerek reylerini vermişlerdir. Vilâyete bağlı kazalarda ikinci mün- tehip seçimi bitmiştir. Şark misakı (Başı 1 inci sahifede) Hali hazırda bu davetleri kalbetmek zamanı gelmi; Teklifler Bu hususta bir takım teklifleri ile- ri sürülmüştür. Eğer bu tekler ka- bul edilecek olursa barışı ihlâl et - mek istiyen her hangi bir devletin önü ne bir mania çıkarılmış olur. Kendilerine bu teklifler bilidiril » miş olan (devletlerin bu husustaki mesuliyetlerini idrak etmeleri icap e- filiyata e. Geçen yıl uluslar kurumu, büyük bir ulusun kendisine iltihakma şahit' olmuş ve büyük ulus barıın tarsini emrine iştirâke olan arzusunu müsbet bir surette izhar eylemiştir. Sovyet hükümetinin bu şark misakı akti imkânma yol aç tur, Bir çok aylardanberi alâkadar hü- kümetler, bü misakın unsurlarını tet- kik etmektedirler. Hepi in her hangi bir mem- leket bir tecavüze kalkışdığı tak- dirde bütün sulh tarafdarlarını kar- şsısında bulacaktır, demenin zama. ne gelmiştir. bir Bay Litvinof ben, resmi bir yes'ka ile bu işi iyi bir neticeye isal etmek hususundaki azınimizi izhar ettik. Bizim ümitlerimiz boşa çıksa da müşterek temayüllerimizi tahakkuk ettirmek barış teçvinatlarını arttırma li için faaliyetlerimize devam ettikten sonra geri almıyacağız , ben buna kaniim. Parış sabır, şecaat"ve irade eseri- mek için bundan daha iyi bir tabir bulunamaz. Şark misakı projesinin tahakku- kuna uğraşmakla beraber Bay Mus- ini ile tamamen mutabık kalmış soli olduğumuz noktai nazarları da ta « baktık ettirmeğe çalışacağız. Genel mesai hu « şeydir. edilecek olan , endişenin sebeplerinin net değiştirmekten £ başka bir se- mere vermez. Her ne kadar her $6- imkânsız yi ayni zamanda yapmak sıkıya ise de her şey biribirine sıkı bağlıdır. Tetkikine © geçen Yıl başlanılmış olan proje ile bu yıl ortaya atılmış olan projeden müstakil olarak emni- yet Avrupanm her hangi bir mta - kasında (o otarsin © edilebi Fransız hükümeti, eminim ki, buna katiyen ve tamamen © müzaheret &- d er. MOSKOVA, 20 (A. A.) — Tas A- jansı bildiriyor: (o Tzvestin gazetesinia nevredeki ine beyanatta bu- lunan Bay Titülesco şöyle demiştir : “Romanya ile Sovyet Rusya arasın» daki diplomasi münasebetlerinin yeni- 'den tesis edilmiş olması keyfiyetini siya- si hayatımın en mühim işlerinden adde- diyorum.,, Romanya, Avrupanın her tarafında yapılmakta olan müzakereleri büyük bir alâka ile takip etmektedir. p Romanya'nın coğrafi vaziyeti, onun bir şark misokimın akdi için yapılmakta olan mü in bir an evvel netice” lenmesini arzu etmekte olmasını izaha kâfidir. Roma itilâfı Biz Roma itilâfını Tuna havzasında yapılacak bir teşriki mesainin esası detmekteyiz, Romanya, bu itilifa büti samimiyeti ile iştirik edecektir. Fakat bunu yaparken © küçük anlaşmanın ve Balkan anlaşmasının âzası ufatile giriş- miş olduğu isahhütleri hesaba katacak» tar. Avusturyanın İstiklâli m İinci sahifede) Nazilerin müfettişi işe başladı Nöye Viner Tageblat gazetesine göre, B. Hitlerin Avusturyadaki eski müfettişi Habicht Avusturya» da nazi propagandasının idaresini Münihte tekrar ele alacaktır, Avusturya Almanlarının toplantısı menedildi > YEKANA; 20. A.A. — Hüküme- tin Noelden evvel yapılan propa- ganda toplantısma benzer lk tıları müsamaha ile karşılamıyacağı nı Rayh Almanları federasyonuna tebliğ ettiği bildirilmektedir. Noel den evvel yapılan toplantıda Al man elçici Fon Papen nutuk söy- lemişti. Bunun üzerine federasyon tarafından tertibi düşünülen top- lantı tehir edilmiştir. İngilterenin vaziyeti LONDRA, 20.A.A. — Observer gazetesine göre, B. Flanden ve Laval'ın Londrayı ziyaretleri esna sında Sir Con Saymen Roma and- laşmasının Avusturyaya ait hü- kümleri lehinde resmen bir nevi tasvib beyanatında bulunacaktır. Üç memura işten El çektirildi (Başı Linci sahi Talât iş merkez müralbi Bi) Makid. din ve müfettişlerden Bay Musmmer, Bay Hikmet ve Bay Muhtar'dan teşek” kül eden bu ikinci heyet derhal silolarda | işe başlamıştır. Varılacak neticeye, sali. hiyettar komisyonun tahkikatile alâka, am büyük bir ehemmiyet Uç memura işten el çektirildi Aldığımız malümata göre, salâhiyet- tar komisyon yolsuzluk işlerini tahkika başismadan önce, umumi müdürlük em. rile Haydarpaşa... silosunda vazife gö- ren üç memura işten el çektirilmiştir. Bu memurların vaziyetleri hakkında tah kikat yapıldığı ösylenmektedir. Ziraat ! Bankası lstanbul şubesinde çalışan tah kik komisyonu bu meseleyi de gözden geçirmektedir. Dün sabah bankada bir toplantı yapıldı Dün sabah Ziraat Bankasında Ziraat müsteşarı Bay Atıfın reisliği altında bir Ütoplantı yapılmıştır. Komisyon âzasın - dan Bay Kemâl ile banka müdür vekili Bay Hâmit ve buğday işlerile meşgul bulunan müdür muavini Bay Mehmet As de iştirâk ettikleri bü toplantıda Mike ei o ile başarılması vaziyeti bilha movaunbahöolmğtar. © Macar - Yugoslav Meselesi E (Baş: 1 inci sahifede) ansı bildiriyor : Yugoslavya Pomak ih- tilâfı hakkında uluslar kurumu konseyi tarafından alınmış olan karardan bahse- den Max gazeteli muhtelif mutalea- lar yürütmektedirler. > Bu gazetelerden bazısı bu kararın iça hal sureti olması ümidini izhar et. k bir gidiş git ee ii men hizmette bulunduğunu yazmaktadır... * Pester Lloyd gazetesine nazaran Ma- car hükümetinin vermiş olduğu bel, | ler arasmda Marsilya hadisesi le | letmaya yarayacak her türlü izahat ver dır. Ve Macaristan bu meseledeki son sözüdür. Ulusir kurumu konseyinin dünkü ka- varı, Macar moltai mezarından etmi. niyete şayandır. Zira ,Macarisianın men faati bu meselede de Avrupanın barış umman eni ola akl ME wlitomenildiz: Muhahiflerin Pesti Hirlap #azetesi, Mican terinin Çenevreda tmevaffik ola. mamış olmasına teessüf etmekte, vasive tin temamile kararsız olduğunu yazdık. tan sonra yakında daha iyi bir anlaşma neticesinde uluslar kurumu konseyinin Marsilya meselesini her hangi bir çarpış maya inahal bırakmaksızın kapatılabile. ceği ümidini izhar etmektedir. Siyasi temaslar » 20.A.A. — Bay Beck, Ma- ar dışarı işleri bakamı Bay de Kanya ile Danziy yüksek komiseri Bay Losto- ri, Bay Titülesco ile Bay Lavalı kabul et- miştir. CENEVİ Habeş meselesi CENEVRE, 20.A.A. — Uluslar kuru mu konseyi Italyan - Habeş meselesini ele almıştır. Her iki taraf muallak, me. selelerin halli için doğrudan doğruya müzakerelere girişmeyi kabul etmiştir. CENEVRE, 20.A.A. — Her ibi taraf, 1908 tarihli andlaşmanın beşinci madde si esası üzerine sporu yapmaktır. pold karısı kraliçe Astrid'le bera - ber İsviçreye gitmiş ve orada karlı dağlarda epice bir müddet eğlen- miştir, Yeni kral ile kraliçeyi yukarı- daki resimde karlı lar içinde kurulan küçük köşklerinden çikıp gezerken görüyorsunuz. Kral ile kraliçe ahiren memleketleri çimci ayrılmıştır. Bir kısmını ba- yanlar teşkil etmektedir. Almanya Irlanda ticareti DUBLIN, 20 (A, A.) — Resm ima. hafil, Almanya - Irlanda ticaret muk velesinin imza edileceği hakkındaki ha- beri tekzip ve müzakerelerin ecreyanını takip ettiğini beyan eylemekle beraber, mann ar dd im yahate çok meraklı bir adamdı. iporu çok severdi. En çok hoşlan- ğı eğlence sarp dağlara, Alple- fe tırmanmaktı. Onun için bir gün elçikada Alpinizm yaparken ka- alara düşerek öldü. Yeni Belçika kral üçüncü Li old ise spora o çok düşkündür. Balkan anlaşması Küçük anlaşma ile Balkan anlaşması sa İle olan ittifakımız harici si- yasetimizin esasını teşkil etmektedi Romanya ile Sovyet Rusya ve Sovyet Rusya ile Fransa arasındaki dostluk, bü- tün bu ittifeklerin normal bir surette ajiyette bulunmalarının zswanını teşkil etmektedir. Bu ittifaklar, hiç bir devlet aleyhine mü değildir ve Avru- ae ibikretirinei etmiştir. —— ——————— dan işgal edilmekte olan kısmında sulh için birer teminattır. Bu, Sovyet Rusya ile olan münase » beterimizin inkişafını, ne kadar takdir etmekte olduğumu gösterir. Zira, Rus- ya'nın Fransa ile olan münasebetlere ne kader büyük bir ehemmiyet atfetmekte ©'d: ğunu biliyorum.,, Filistin Yahudileri için VAŞINGTON, 20 (A.A.) Vistinin tebriesi ve yurtsuz yahudi! için ulusal bir sığınak © kurul. hustalarını halledecek olan kuru! ya, Amerikadaki lerine mensup 3 on üyenin namı na 100 delege iştirâk edecektir. eri bakanı — İckes ile haham ya She Benimi AP.