22 Ocak 1935 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

22 Ocak 1935 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

Delilik bir türlü olmaza.... Burun delisi bir adamla görüştüm “Bir bilmece kitabı okurken, burnum dıvara kadar zuadı, Elimle bas- tırmasam üç patlıcan ri geçer!..,, Kahvede oturuyor - dum. İçeriye birisi r. girdi. Kılık bakımın. dan hiç bir aykırılığı göze çarpmadığı için onu herkes gibi bir kahve içip dinlenme- ğe gelmiş müşteriler- den biri sanmıştım. Fakat yanımıza yak Jaşınca yüzünde bir & bir boru gibi uzata- rak bin ihtiyatla yer- leşti, Elleri gene burnu- mun yanmda, garso - na seslendi: — Bana bir kahve yap!... | Kendi kendime: rına göstermek ii ği bir ya- rası filân mı var? Diye düşün- düm. burnu, du. O halde" neden, ellerile kapa- Dah be tuhaf müşlerinin kahvesi geldi. Fincanı tutmak için ister istemez, ellerini burnundan Fincanı elile tutup ağzına götüre- ceği yerde, kendisi masaya eğil - di ve burnunu, elleri arasından bi- rakmadan, ağzmı meydana ie racak bir tavırla fincandan bir yu- dum kahve aldı, İkinci — | Sağlık Bakanı Zelzele yerini Görmeğe gitti (Başı 1 inci sahifede) doğanla görüştüm. Bana şu malümatı. verdi: — Sarsmtılar hafif ve fasılalı süret- te devam ediyor. Buna rağmen halkın kuvvei maneviyesi yerindedir. İaşe ve inşaat işleri sürat ve intizamla cere - yan etmektedir. Münakalât hususi mo- törlerle görülüyor. Kısa bir zamanda enkazm temizlenmesi, barakaların in- şası gibi işlerin ikmal edileceğini ümit ediyoruz. Halikm bir aylık iaşe ihti - yaçları temin edilmiştir. Bu işleri gör- mek üzere teşkil edilmiş olan komis - yonlar larına devam ediyorlar, Halkın ahvali sıhhiyesi iyidir. Son gün lerde hasta ve yaralı yoktur. Marmara, Avşa ve Paşaliman adala - rmda ve bu adalar üzerindeki bütün köylerde sıhhat ve fen memurları her gün vazifelerile meşgul olmaktadır. Dabiliye ve sıhhiye teftiş heyetle - ri reisleri ve mülkiye müfettişi ile bir- İ Bikte bütün işler ehemmiyetle ve ya « kından takip edilmektedir. Halk her taraftan teberrünta devam ediyor. İs- tanbulda ve diğer bazı ( vilây: İ bir çok hamiyetli zatlarm felâketze delerin imdadına koşmak için yüksek miktarda teberrüatta bulunduklarını şükranla işidiyoruz. Ciheti askeriye - den verilen inşaat müfrezesi ve bun - İİ | lardanmanda inşaat ustaları mıntaka, Sigarası ağzında, elini tekrar burnuna götürdü: Beyazıtta otururum. ca Niçin sordumuz ? — Bir yerde teşerrüf ettik gi- bi geliyor da... — Acaba kalpakçılar başımda mı? Bu sorgu, pek yerinde düşmedi vi ben bozmadım: Sanırsam orada olacak!., Söz, burada kesilince, ben bir gayret daha ettim: — Affedersiniz, dedim, burnu- nuzda bir rahatsızlığınız mı var? Gözlerini devirerek beni uzun uzun süzdükten sonra sesini bir - denbire tatlılaştırarak: — Efendim; onu hiç sorma - yın, dedi, bendenizin — burnum, gün günden büyüyor... zanheder... Aman bir yere çarp - mayım, diye çektiği sıkıntıyı sor - maym... Bu kısa izahatı alınca, merakım büsbütün arttı, Yanımdakine sor- dum: — Acaba, kendisile konuşmak östesem canı sıkılır mı? — Hayır... hayır... Çok uysal- deli yanına oturmuşum gibi b Karşıdan geldiğimi görünce; delikanlıda gene bir derlenip top- anma oldu. Elleri, hep öyle burnunun iki da; düşünüyordu. K, 4 mak için bir bahane ararken, ak- Irma geldi. Bir sigara çıkarıp ağ- zıma koydum, ceplerimde kibrit bulamadığım için: — Affedersiniz, dedim, kibri - tiniz var mı? i ği Başını kaldırıp kömür rengin- deki gözlerile (gözlerimin içine — Yok! diyip başını çevirecek diye korktum. Fakat; demedi, ve burnundan ayırmağa nasılsa kıydığı sol elile cebinden bir kibrit kutusu çıkarıp uzattı: — Siz yakın, sonra ben de ya- karım! Sözleri hiç te deli sözüne ben- zemiyordu. Ben, ondan önce dav- ranıp paketimden bir sigara il-ram ettim; baktı, beğenmedi: — Yenice içemem, Göğsüme dokunuyor). dedi. ad al kendi on birlik paketin- en bir sigara çıkarıp uzaktığım kibritin alevinde yaktı. Söz kapısını gene ben açtım: — Bu yakınlarda mi oturuyor- sunuz? nu geçer! Meydana çıkarsam kor- karsınız. — Aman, vazgeçin!., gene öyle saklı kalsm... Burun delisi, sözüne devam et- dedim, ti: — Bir kitap okuyordum. Tatlı bir romandı. Şimdi adı ak- lımda değil. Böyle okurken, okur- e yor. başlamış. Kitabı num büyümeğe çektikçe, burnum büyüyordu. Böy- İe büyüye büyüye, duvarı buldu. gene eski yerine geldi. — Demek, sizin burnunuz, kâh uzayan, kâh kısalan burunlardan... — Çok şükür ki öyle... Hemen elini burnuna götürdü: tım yerinde... Yoksa, ne yastığı - ma sığar, ne yorganıma... Bu koca burunla ben nasıl uyurum. — Doktora göstermediniz mi? — Aman onların adını anma - Gözlerini kırparak, gayet mü- binbir şey Sorar gibi sordu; — Yaş ilerledikçe, £ burun da büyürmüş, diyorlar, siz ne dersi - niz, doğru mu? — Hayır, dedim, tersine, yaş - ii bedii kısalır, © Sevindi: —Hay Allah rası olsun. Ben de hekimlere ve söylüyorum da mediğim için hepsini hatırımda tu- tamadım. Yanmdan ayrıldığım o zaman, ilk işim, elimle burnumu O yokla- mak. oldu. İnsana, kırk gün deli derlerse deli olurmuş. Bir delinin yanmda kırk dakika burun lâfı Oedende burnu uzamasından korksa hakk yok mu? Salâheddin Güngör adlilLi İahaksalki lara gönderilmiştir. Bunlrla beraber halk ta barakaların bir an evvel inşası- na canla başla çalışmkıdır. Halk şim- mermiye izan Bük Yeli da barakalara nakledilecektir. Şehrimizden yardım edenler © | Marmarada zelzele felâketine uğ- | rayan yurtaşlarımıza şehrimizden de Sağlık bakanı bay doktor Refik Saydam yardan edenler çoğalmaktadır. Şehri- miz Hilâliahmer cemiyetini deftere yeniden para yatıranlar şun- lardır: ş Kuruş Muallim Bay M. Ali Şevki arası hayattaki faydalarını teslim bu- yg ia kalmışlardır. yesile alâkadar bulunan büyük ülke - İerin vaziyeti de hesaba katılmak su- retile, faydalı bir tarzda ie edile- ceği ümidini beslemekted Balkan itilâfını teşkil eden dört ce de çok güzel neticeler vermiş olan müşterek siyasayı takip hususundaki kuvvetli arzularını bir kere daha müt- tefikan teslik eylemişlerdir. Yeni saylavların Listesi (Başı kinci sahifede) kezinde rına devam et - miştir. Öğrendiğime göre saylav namzetleri listesi Ankarada ha - zırlanacak ve liste şubat ayının ilk günlerinde İstanbulda toplanacak olan Fırka Riyaset divanında kat'i şeklini alacaktır. Müracaatlar de- vam etmektedir. Namzetler arasında görülecek bayanların kimler olacağı henüz kararlaşmış değildir. Fırkanın bu bayanları seçmekte çok hassas ve müşkülpesent davranacağı anlaşıl- maktadır. Bu defaki listede çeçen defa olduğu gibi yine işçilerden namzetler ler görülecektir. MİLLİYET SALI Zi IKINCIKANUN 1935 Türk inkılâbının Uyandırdığı Hayranlık (Başı 1 inci sahifede) müştür. Bay Koffin muharririmize de- | miştir kiz — Robert Kolej'in mesaisinden mer- #unum. Memleket için daha faydalı bir bilgi ocağı haline getirilmesi için her #eyi yapacağız. Maksadımız, Türk mil. İetina yardımdır. Türk inkılâbının hay- ranıyız. “Ankarayı gördüm. Yeni inşa edilen Amerika şehirlerine benziyor. Şu farkla ki, siz daha plânlı hareket ediyorsunuz. ve şehriniz daha güzeldir. Ankarayı gör- mezden evvel Amerikalıların çabuk iş yapmalarından övümürdük. Artık çabuk İş yapmakta Türk, Amerikalıları geride beralemıştar. “Robert Kolej, bir Türk mektebi ola. rak yaşayabilir. Bunu anladık ve Türk milletine en fazla fayda temin edecek bir yolda ri kotinizden çok iyi intibalarla ayrılıyo - rum. Buradaki yaşayış'arınızı lara anlatacağım, Yeni Türkiye ber sa- hadaki başarışını Atatürk'e borçludur. Ne mutlu Türk milletine ki; tarihinin en nazik, en tehlikeli bir gününde, her za- ük bir adar sayılacak bir şe- İkinci seçim bitti (Başı 1 inci sahifede) lediye dairesinin önüne gelmiştir, Bu- rada bir ba; tarafından nutuk söy- İN ve seçimin faziletinden bahse- Eminönü kazasının aragi da evvelâ Beyazıtta toplanmıştır. Büyük bir alayla ve tezahüratia kaldırılmış Divanyolundan Fırka merkezi önün - den geçirilerek kaza merkezine geti- akşama kadar İstanbul vilâyeti hudu- 'du içinde reye iştirak edenlerin adedi 300 bine y. Tasnife göre eye iştirak edenlerin nisbeti yüzde 87 dir. Bunların içinde yüzde kırk sekiz kisi kadın ve yüzde S1 sekizi de er- kektir, İstanbul halkının reylere iştirak su- retile gösterdiği ulusal alâka pek tak- ilmektedir. yaptıktan sdara reyleri tesbit ederek Beticeyi istanbul vilâyetine bildirecek Bu suretle bugün öğleden sonraya keps saat ikiye kadar mülhakatta- ki intihabın neticesi de anlaşılmış ola- caktır. Tamif ne netice yn Yapılan tasmifte bütün vatandaşla- ile 'H. F, ye rey verdikleri görülmüş Dün C.H F, İstanbul vilâyet idarâ* beyeti reisi Cemal Tunca bir muhar. ririmize demistir ki: isaambrl vilâyeti belediye hudu- du içindeki reylerin neticesi anlaşıl - ”"Mülhsakattaki intibabatm neticesi de ancak yarın (bugün) anlaşılacak - tra, Ankara, İzmir ve Bordurda ANKARA, 21 (Telefonla) — Iç işler bakanlığına gelen haberlere gö- Bordur ve İzmirde il ANKARA, 21 (A. A.) — Ankara şeh- ri ikinci müntehipleri seçimi bitti. Kadın erkek rey sahibi 40.860 idi. Bunun 37 bin 542 si reylerini kullanmışlar ve ie- Gsnasız reylerini C. H. Fırkası namzet- lerine vermişlerdir. Vilâyetlerde seçim IZMIR, 21 eli Müntehibi sani seçimi bitmiştir. Seçilen 1214 ikin nefsi erkek; 56 se kadındır. Vilâyete bağlı kazalardan da 855 erkek ve 151 i ka- dındır. Ayvalıkta AYVALIK, 21 (A.A.) — Dün şeh- rimizde ikinci seçici intihabatı yapıl- mıştır. Bugün yapılan tasnifte 12,158 müntehibin 3,810 u bayan 4,529 u bay olmak üzere 8,339 reyini kullanmış ve ittifakla Halk Fırkası namzetlerinden 14 bayan ve 40 bay ikinci seçici seçilmişlerdir. Antalyada ANTALYA, 21 (A.A.) — Antalya- da gi kazalarında ikinci seçiciler inti- habı bugün saat sekizde başlamış, yir- mide bitmiştir, Boluda BOLU, 21 (A.A.) — 17 ikincikâ- nunda vilâyetin her tarafında başlıyan ikinci müntehip seçimi bugün Düzce, kaza ve nahiyelerile Bolu Merkez kazabasmda bitmiştir. Bayanlar yüzde yetmiş mirbetinde 4e- çime iştirak etmiştir. Aym 23 ünde intihap nihayet bulacaktır. Kayseride KAYSERİ, 17 (A.A) ee lâyetin her tarafında ikinci s« Eçe mıntıkasında yeni şoseler AYDIN, (Milliyet) — İzmir na. fya baş mühendisi B.Nuri evvelki gün Aydında gelmiş ve baş mü- hendisimiz B. Kemal'e Tire Aydın yoluna giderek yolun vilâyetimiz çevresindeki ve İzmir vilây: in köprü ovasındaki kısmı üzerinde tetkikat yapmışlardır. Bay Nuri'den bu yol hakkında malümat vermeğni reca eltim. Öğrendiklerimi okurlarımıza bil. diriyorum : — 26 Ağustosta açıla resmi ya- pılacak olan Ti Aydın yolunun mtının (İzmir tesviyeiturabiye ve inşaat si bitirilmiştir. O Yalnız 24-30 kilometre arasında bir kilo- metrelik kisminin tesviyeiturabiye- tirmek üzere bu bir kilometreya 4 metro üzerinden yaptırıyoruz. Bi- lâhara bu da genişletilecektir. Aydın vilâyeti çevresindeki kıs- ma gelince tesviyetiturabiyesi biti- rilmiş fakat imalât sanaiyesi nok- sandır, Daha yapılacak iki büyük ve 10 küçük köprü vardır. Fakat bu köprülerin yanlarından varyani açarak 26 ağustostan iti- baren gidiş geliş temin oluna. caktır. Ancak bu yaz mevsimi i- çin olup kışım geçilemez. B. Nuriden vilâyetimizle İzmir vilâyetini nerelerle birleştirdiğini sordum. — Bu yol evvelâ Aydm ve İzmir vilöyetlerini Balikesir, Çanakkale ve Bursa vilâş irleştirecek- tir. İkincisi de vi Menderes havzası Gediz havzasile birleştire- x Aydın - Tire - Torbalı nemen - Berğama - İv- 0Ml)* Gilngöemele > Çarmiala) Güngörmezden Edremit - Bur- baniye - Ayvalık. Yine Güngörmezden Balıkesir - Susurluk - Bursa, İkinci - Aydın, Tire, Dağ Marmara, Kasaba. Veya Aydın - Tire - Çatal - Ba- yandır - Sinancılar « Kasaba. Birinci kısım üzerinde Mene- men yanında Gediz üzerindeki 200 metroluk ahşap köprü yerine 160 küsur metroluk beton arme bir köprü de yaptırıyoruz. Dedi. Aydından Denizliye doğru gi- den yolun tesviyei turabiyesi de yapı), Bu kısım şimdiden Horsunluya ilertilmiştir. Aydın > nizli yolu bitince bu yolla İzmir vi. lâyeti bu taraftan Denizli-Burdu İsparta, Afyon, Konya Adanaya bağlanacaktır. Ve yine Afyondan rika ve Ankaraya bağlana- pe yollar cumhuriyetin ikinci on yılında tamamen bitirilecek ve Ödemiş, dn hr erin bağlanmış olaca Hiç yoktan bir cinayet MERZİFON, (Milliyet) — Bay- Ölen, bir ailenin biricik çocuğu- dur. Valdesi teessüründen deliye anali mrüştür. Sivasta elektrik tesisatı SIVAS, (Milliyet) — Şehrimi- ze elektrik tesisatı ilerlemektedir. İşiksız mahallelere de ışık veril - mektedir. tihabatı Bayraklariz süs- eke arklar ben Se GE SŞkida io birliği gibi gibi vi- lâyetin her tarafından gelen telyazıla- rma göre bütün mülhakatta ikinci $9- çim intihabatı bitmiş C. H. F. namzet- leri ittifakla kazanmışlardır. Gece $0 hir elektriklerle tenvir kre va Bayburtta i BAYBURT, 21 (Milliyet) — Bugün şehrimizde — İkinci mistehip seçimine büyük bir alâka MEMLEKETTE? > di Gedizde Fu: Kongresi topl GEDİZ (Milliyet) — G& Gediz kaza kongresi topli lonunda Vali Bay Hazım Ti lav Bay Hakkı Löler, vik kanı Bay Elem Yücelin b pek kalabalık dinleyici ve 8 duğu halde açıldı. Başkanlık lâyet başkanı Etem Yücel, kanlık divanma C, H. F. ki Bay Sadık Atay, yazgı man Alay, Şaphaneli Musta Ku za idare heyetinin bir heyeti raporu okundu, çok bu rapor ittifskla onaylandı. Kongre canlı ve ateşli o ilerden gelen dilekler ve bu sında bulunan Gediz Spor is timlâk ettireceği saha için umumi meclisin ve beledi; dileği ittifakla onaylandı. Gi ye kadar devam eden kong! sonra yapılan toplantıda kazai yeti seçiminde idare heyotinsi tay, Nuri Ocak, Bayan Dudu Janyalı, Ahmet Hurşit, Emin met Tan seçildiler. idare Heyeti kendi toplanti kanlığa Bay Sadık Atay, Bay Hasan Alanyalıyı seçmii İncir nakliyesi Dün Aydın demiryol tişleri Germencikte bazı ii tahsillerile temas ederek incir nakliyatında tatbik © tasarruf üzerinde ko geçen sene tonu 1280 kus lolunan inciri bu sene 1189 tan götürüleceğini söyl Germencik İzmire (108 redir. Halbuki Ödemiş, metre olduğu halde inciri 650 kuruşa götürülm. da bu fark göz önüne kumpanyanın taşıdığı yret etmemek mümkün "Mahsul fiatlarmın çok ğü bu zamanda kumpan! tedbirli davranması ve 18 parken her yeri bir dır. Germencikten İzmire ve kam 20 paraya deve naktiyat yapılırken kum kendi zararınadır. Kumpanya muhtelif alır arasında tatbik ettiği la birbirine uymuyor. Ü mıntakasından İzmire cirlerden ayni nisbet ve ki tatbik edilmesi hususundal incir müstahsilleri talep dirler. Fotyadis çiftiiği Meb'usumuz Bay Adn kamız vilâyet idare heyeti! tem Kadri, Ziraat baı rü Muhterem ve Kadastro | memuru Seyfi dün Bi derek Fotyadis çifthliği de tetkikat yapmışlar ve çi lan kövlülerimizle temas dir. Sıvasta bir köprü. SIVAS, (Milliyet) — İlk kadın Klüp resi © Fırkacısı Bay Riza Vural, ameli hasiplişe M. Emin, genel Savni 5 Ergenekon Idman Yurdu Naim Aziz Yenli, baş ayzıcı! Yüce, muhasiplige Bay liğe, Bar Hasan, Genel Manisada Tali yardım MANİSA, (Milliyet) nedenberi çocuk bab di yardımı ile çalışan W ma kurumamuz bu sen€ beş yoksul çocuğumuza sıcak yemek vermekte kitap, kalem, defter, ibi larımı MI RPERFEFFAYEMEZREREMRAK EEE İRK mMe&> NE i oi