23 Ocak 1935 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 7

23 Ocak 1935 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 7

TİYATRODA Raşit Rizayı Bırakıvermişler mi Tiyatro mahafili bunu be- ğenmeyor, gelenler kaç- madıkların — söyleyorlar Ankarada temsiller vermekte olan artist Kaşı: Rıza ve arkadaşlarından birdenbire o ayrıla- veya arust teşekkülü bulunsaydı, ra- git Rızayı bırakan bu artistleri dirka- ifiye etmek lâzım gelirdi. Bu artistler haklarını aramakta serbesttirler, hattâ hakları verilmediği takdirde tiyatroyu da terkedebilirler, fakat evvelden ha- ber vermek şartile... Bu artistler osasta haklı bile olsa- lar, haklarını aramak için tuttukları Yol münasebotsizdir.,, Şehir tiyatrosunda yer yok Diğer taraftan şayi olan bir babe- ve göre, Raşit Kızayı bırakan artistler tehir tiyatrosuna gireceklermiş. Bizim Yaptığımız tahkikata © göre, bu haber doğru değildir. Şehir tiyatrosunun bugünkü kadro- $u kümilen dolu olduğu gibi, vali Bay Muhittin Ustündağ, şehir tiyatrosunu artietlerin bir daha (kadroya alınmamalarını eşprettiğinden bugün i- Şin bu artistleri şehir tiyatrosuna gir- Mmelerine ihtimal yoktur. Yaşar; “Kaçmadım,, diyor Diğer taraftan Bay Şadi bir gazete- Ye beyanatında, Raşit Mizayi yalnız bi , Dün kendisile konuştuğumuz bu ar. tistlerden Bay Yaşar da diyor ki: — Bu tam bir tiyatro oyunu oldu. Bay Şadi benm sanatına hürmeikâr ol duğam hocumdır. Fakat zanmetmiyo- Tüm ki beni ve arkadaşlarımı daha çir- in vaziyete sokacak beyanatta bulun sun, Eğer büyük tanıdığımız, sanatkârle. İma hürmet ettiklerimiz bizi böyle Tiyato oyunu © yapmıyalım, Raşit sayı Benden çok seven yoktur diye ben de idein edebilirim. — Yalnız beni duyduğu zaman Bayan Hahdeyi alıp kend.sme gelmemi Ve bir iş yapmak tasavvuru Gıvuğunu Ye umuda mene açmasını soyle Raşit Rızayı müşkül vaziyetten kur- tarmax için vayyare arayan w-, Şadi Onu çok sevselerdi böyle düşüümez.er- di. Ben Bay Şadiden iş istemedim. Bu- mu iddia edemezler. Süreyya © öpcreti sakala nm abana ile om Bay Şadi yalnız beni ii atme- seydi, ben de bu hakileti söylemez - mak isterim. Küçüktüm bu iş dn, Zevkizni öldürmekten karlara diği iş ee EE SA Bir gemi kurtarıldı Bep gün evvel sis yüzünden Marma- ra'da hura feneri civarında Ganos mev- kiinde karaya oturan Fenlandiya ban- dıralı 6 bin ton buğday yüklü Rohzkal vapura Türk gemi kurtarma anonim şir- ketinin Alemdar ve Sezar tahlisiye va- purları tarafından salimen kurtarılmış Gelibolu Honsnna demirlernmiştir. j | İ İ Vapurculuk şirketinin Loit Tri- estino kumpanyasından satın aldı- ğı Kampodoğlio vapuru dün sa- bah limanımıza gelmiştir. Yeni gemi, şubattan itibaren iş- lemeğe başlıyacaktır. İçindeki ma- zot tesisatı, geminin teslim almdığı Cenevede değiştirilmişti LIM ANDA 44 vapur Buzlar arasında Karadeniz Sovyet liman- larında va- purlar mahsur bu'uauyor Mariampol ve Odeso limanların dan Pirede bulunan vapur armatör lerine çekilen telgraflara göre Ka- radenizde 44 vapur buzlar arasın- da kalmıştır. Sovyet Rusyanm beş buz kıran gemisi bu vapurları kur- tarmakla meşguldür. Bu vapurlar meyanında Yunan bandıralı A. Mi mis, Perontzis, Haralambos ve Ma- iotis vapurları bulunmaktadır. Odesa limanında buzlar 30 san- timetre kalınlığındadır. o Derecei hararet sıfırın altında 38 dir. Ode- sa limanında dördü ecnebi olmak üzere bir çok vapurlar buzlar ara - sında kalmıştır. Tunada Tolca yakınında İngi- Viz bandıralı Beronitin, Romanya bandıralı Buenresti, Yunan bandı- ralı Kostis ve Baykar © vapurları buzların çözülmesini beklemekte - dirler. Bu vapurlardan Baykar ke- e yüklü olduğu halde müşkül bir vaziyette bulunmaktadır. POLİSTE Halin Tepesinden aşağı Ayağı kayan camcı 12 metreden düşerek öldü Dün sabah Kerestecilerde Seb- ze halinin üstündeki tepe camları- nı macunlamak üzere dama çıkan Nazımın birdenbire ayağı kaymış ve camin üstüne yuvarlanmışlır. Camlar Nazımın sıkletine dayana» mıyarak kırılmış ve zavallı ame le 12 metre yüksekten yere düşe - rek ölmüştür. 5 Hırsız -- Kartaltepede Kü- cükbağda 7 numaralı inekçi Musta- fanın mandırasında çalişan önele Mustafanın altın saati ile kordo - u vapuru dün geldi Yeni vapura ad koyma merasimi yakında yapılacak ii la elindeki gemileri yenilemiştir. Ve bugünkü ihtiyacı fazlasile kar. şılamış olmaktadır. Dün limanımıza gelen gemiye, (Aksu) adı takılacaktır. (Aksu) ve (Güneysu) gemilerinin ad kon ma merasimi yakında yapılacak - tar. MAHKEMELERDE Bir otomobil Faciası davası Şoför iki gene mahküm oldu, fakat karar tatbik edilmiyecek Beyoğlunda Altı parmak mağa- zası civarında bir kişinin ölümü,3 kişinin de yaralanması ile netice - lenen bir otomobil kazası yapmak» tan suçlu şoför Celâlin duruşması dün bitmiştir. Şoför Celâlin 2 se- ne hapise konulmasına ve 200 lira para cezası vermesine karar veril - miştir, Fakat bu suçu af kanunun - dan evvel işlemiş olduğu için bu hükmün tatbikine mahal olmadığı da karara ilâve olunmuştur. Dördünci Vakıf hanının yeri Dördüncü Vakıf hanımın yeri i- gin belediye ile evkaf arasın: çılan davaya dün devam edilmiştir. Dünkü muhakemede belediye avu katı Rami Başaran dayada müruru zaman olmadığını, çünkü davanın 928 de açıldığını söylemiş, evkaf avukatı Haşim murur zaman iddi- | asında israr etmiştir. Duruşma Dör düncü Vakıf hanınm hangi tar'hte yapıldığınm tesbiti için başka gü- ne bırakılmıştır. * Zimmet ve ihtilâs yapmaktan suçlu Erenköy belediye tahsildarı Bay Abdürrahimin duruşması dün ağır cezada bitmiş, suçu sabit olma dığından beraetine karar verilmiş- tir. * Akalar köyünde Aliyi silâhla tehdit ederek parasını almak suçi İ le muhakeme edilen A'ini İ ruşması dün bitmiş, A bit olmamış, fakat çalma eşyayı bi- lerek aldığı anlaşılmış,3 gün hapi- se konulmasına karar verilmiştir. * Şişide oturan Yugoslavya ta- basından Bayan İstavrina dün ye- dinci istintak hâkimi U tarafından Türklüğü tahkir etmek suçundan dolayı tevkif edilmiştir. * Öldürmek isteğile Refeti yara» lamaktan suçlu Mustafanın dün a- ğir cezada duruşması © bitirilmiş, mahkeme Mustafanm 10 sene müd detle hapise konulmasına karar ver miştir. gi nunu ve çakısını çalan İbrahim ya- * Kazaen yedi yaşında katil ol- du — Bundan bir kaç gün evvel Bakırköyünde bir kaza olmuş, ye- di yaşında bir çocuk av tüfeği ile ve yanlışlıkla Dursune isminde bir kadını yaralamıştı. Tedavi edilmek üzere Haseki hastahanesine kaldı- rılan bu kadın dün ölmüştür. Ka - za hakkında tahkikat yapılmakta» dır. * iş bulmak vadile — Yağka - panında oturan Mehmet polise mü racaatla Muhittin ismindeki bir şahem iş bulmak vadile iki lirasını dolandırdığını söylemiştir. Mu - hiltin yakalanmıştır. anda eski bir halk komiseri mahkemede BUDAPEŞTE, 22. A.A. — Macaris- tan kızıl Macat ik, karar e Rakoşi'nin cezası ölüm veya mücbbed hapis olabilir. Bela Kun'un eski bir zabiti olan Ra- Kkoşi, mağlubiyetten sonra Rusyaya çit- miş, 1926 da Macaristan'a dönerek tev- kif edilmiş, 8 sene hapse mahküm edil mişti. O zaman s5 olarak komünist pro- paçandası yaptığı gösterilmişti. Şa bu cezasını bitirmiştir. Yeni İKONOMI Dış panayırlarda Türk malı Milli komite resmen te- şekkül etmek üzredir Dış panayir ve sergilere iştirak işlerini gözden geçiren “Milli ko- mite, resmen teşekkül etmek üze- redir. Dün yapılan son bir toplan- bda, Türkofisin gösterdiği lüzum üzerine : kararlaştırılan komitenin esasları bir daha göz - den geçirilmiştir. Komite ilk olarak Brüksel panayırına iştirak imkân- larını ara; fs Öz Türkçe ile Bilmecemiz Osmanlıca karşılıklarını yamdığımız kelime- la bil lerin öz türkçe e ei çekiyor ve karanlanara hediyeler veriyoruz! Müddet: Perşembe günü akşama kadardır. bilmecemiz 1234567891011 uA REUNM SOLDAN SAĞA Bunun için yakında, tacirlere ay r ayrı malümat verilecek ve müşte- rek hazırlığa başlanacaktır, Ofista ambalâj serg'si Türk ofis İstanbul şubesinde ye- ni bir ambalaj sergisi açılmıştır. Muhtelif maddelerin ambalajını ve tasnifini gösteren koleksiyonları ihtiva eden bu sergi dünden itiba- ren tacirlere ve alâkadarlara gös- terilmeğe başlanmıştır. Koleksi - yonlar, belli başlı şehirlerimizde de dolaştırılacak ve alâkadarların istifadesine konacaktır. Marmariste sün ercilik ilerliyor Marmaris ve Bozburunda sün- gercilik gün geçtikçe ilerlemekte - dir. Süngercilik Marmarisin en iyi gelir kaynaklarından biri olmuş - tur, Bu sene kış çalışmaları da he- saba katılarak yalnız süngerden Marmaris ve Bozburuna altmış bin Vira girmiştir. Tüccar elinde da- ha mühim miktarda stok sünger vardır. Marmariste 24 kangava ve yedi makine vardır, Marmariste narenciye v3 turfandacılık Marmaris tarfandacılık ve na- renciye de çok ileri gidecek bir yol tutmuştur. Narenciye ve turfanda için belediye tarafından su getiril- miştir. Halka parasız verilmek üze re bir narenciye fidanlığı vücuda getirilmektedir. Metruk Mal satışları Yeni komisyon bugünlerde işe başlıyor Gayri mübadiller işlerini gör - mek üzere Heyeti vekile kararile | ve Bay Faik Nüzhetin reisliği al - tında teşkil edilmiş olan komisyon henüz işe başlamamıştır. Sebebi ko misyona gayri mübadiller namma girecek olan iki kişinin Maliye ba- kanlığı tarafından henüz seçilme- miş olmasıdır. Gayri mübadiller cemiyeti, gay- ri mübadiller arasında itimat ka zanmış olan kimselerin isimlerini gösteren bir listeyi ait olduğu ma- kama bidirmiştir. P Bu isimler arasmdan Maliye bâr kanlığı iki kişi seçecektir. yri mübadillerce itimadı ka- zanmış olan kimseler geçenlerde yapılan kongrede idare heyeti a- zalığına seçilen kimselerdir. Mali- yenin bugün komisyona tebligatta bulunması bekleniyor. Bugün e - mir geldiği takdirde komisyon aza sı tamamlanmış olacak ve işe baş- mam hiç bir mâni kalmıyacak - Komisyon ilk iş olarak Ziraat bankasınca yapılmakta olan metrük mallar satış işlerini dosyaları bankadan devir alacak- tır. Bundan sonra Ziraat bankası- nin metrük emval satışı ile biç bir alâkası kalmıyacaktır. Bir vapur battı A Cenub kutbunda DUNEDIN, 22.A.A. — Telsizle alınan | bir habere göre, Ellsvorth keşif heyetine V: buzkaran gemisi şi zerinde uçabilmek için mü- nasib bir yer bulamamış oldukları anla. 1 — Sert 4, kezset 3, 3 — Oküsün karısı 4, Mülliyetin yeni sr 3, Şart edatı 2, 3 — Bir içki 4, Ezilmiş 4, 4 — Bir kümes hayvanı 3, Afrilnda bir men bir a, 5 — Gaya 3, Nota 2; Beyaz 2, 6 — Mastar 4 7 — isimleri sıfat yapan sat 2, Dünya 4. 8 — Kurak sütünden yapılan bir içki 5, Ya» maz, 9 — Hükümet merkesinin son hecesi 2; Ra: but edatı 2 10 — Nota 2, Kadın değil 8, 1) — idare eden, nazar kılan 5, Fiil 2, Nota 2, YUKARDAN AŞAĞI « 1 — Bir yaz meyvası 5, 3 — Valide 3, Hazer, Amade 4, Nota 2, 3 — Çile değil 3, Uzak 4, 4 — Can 4, Çocuk yemeği 4, 5 — Genişlik 2, 6 — Çabuk 3, Kuvvet 3, ozonlu 3, Rabıt ik valide 4, Haş edatı 2 Ab 2, 10 — Asmaktan emir 2; Nota 2, istifham 2. 11 — Telgraf 3; Rabet edatı 2, Siyah 4, ÇAGIRIŞLAR Hilâ iahmer şubeleri toplantıları Hlâliahmer kurumu Unkapanı nahiye sinden : 1 — Haydar, Haraçcı, Demir kun mahalle şubeleri ikincikânmun yir. mi beşinci cuma günü saat enbeşde C. H. F, Unkapanı semt ocağında, 2 — Ab- di subaşı, Küçük Kiustafapaşa, Müftün- li mahalle şubeleri ikincikânun yirmibe- şinci cuma akşamı sant yirmide C. H. F. Cibali semt ocağında, Yasaya göre otuz dört yıllığını ödemiş bulunan yukarı şabelere yazılı Üye arkadaşlar gösterilen gün, saat ve yerlerde Genel toplantıla. rm üzere gelmeleri dilenir. Göz Hekimi Dr. S. Şükrü Ertan Birinci sınıf mütehassıs (Bâbıli) Ankara enddesi No. 60 2 Ur. NIŞANYAN «e ğlu Tokatliyan Oteli yanımı İ Mektep sokak No, 35 317 Bir daktilo aranıyor Dışarda şubeleri olan yüksek bir ulu- sal müessise, Almanca veya Fransızca veya İngilizce eyi bilen güçlü bir Türk daktilo bayan arayor. Maaş dolgundur. İsteyenler mufassal adıilerini İstanbul 373 posta kutusuna acele bildirsinler. İst, beşinci icra memurluğundan : Bir alacağın temini için haczedilip satışma karar verilen kadm erkek yün ve tire ve spor yüz çiftten fazla çorap Mahmut paşada Kürkçü hanı önünde 28-1-1935 tarihine müsadif pazartesi günü saat 13 te açik arttırma ile satılacağı ilân olu- nur, (7266) İst. beşinci icra memurluğundan 5 Bir alacağın temini için haczedilüp para- ya çevrilmesine karar verilen fiyat mar- kalı 503 modeli kamyonet 28-1.935 pa- zartesi günü saat 17 de Taksimde mer | ki talebine mütedair olan davadan dolayi kez garajında açık arttırma suretile sa- tılacağı ilân olunur .(7267) Istanbul beşinci icra memurluğundan: Bir alacağın istifası zımamda evvelce haczedilip bu sster paraya çevrilmesine karar verilen iki kürk manto 27-1-935 pazar günü saat onüçte Mahmutpaşada Kürkçü hanında 48-49 numaralı dükkâ- pm önünde açık arttırma ile satılacağın. dan alıcıların yevm ve vakti mezkürda hazır bulunacak memuruna müracaatları ilân olunur. (7256) Büyük bir halis çelik fabrikasi; töccarlarla ve bilhassa Ankara resmi devairi ile münasebeti bulanan meslekden ve sanayle aşina Türkiyede bir mümessil arıyor tekliflerin Fransızca veya “Almanca olarak “ W. |. 3187, rumuzi ile İstanbul 176 numern'u posta kutusu adresine gönlerilmesi. Teskin Eden Hararet Ağrılarınızı dindiriniz. Tebahhur eden ve çamaşırları kirleten ma- yilerin mazarratından ari olarak tabil bir tedbir ile | sancılarmızı teskin ediniz. Ağrıyan mahalle delikli bir ALLCOCK yakısı ya- pıştırınız. Müessir, nüfuz eden ve mütemadi bir hararet & vasıtasile hemen sancrlarınız zail olacaktır. ALLCOCK yakısını istediğiniz kadar vücudunuzda tutabilirsiniz. En küçük hareketlerinizden istifa- de ederek tesirini icra edecektir. İşinizde, yazıhanenizde ve sokakta sizi tedavi etmeğe devam ve 80- ğuğa karşı muhafazaya yardım edecektir. Hararet tevlit etmeler”; itibarile ALLCOCK yakıları: Bel ağrıları, Romatizma,Nevralji, adale sertliği, böbrek sancıları ve algınlığını teskin ve tedavi eder, gün eczahanelerde 40 kuruşa sa- MÜHİM: Taklitlerinden sakın. mak için Kartal markalı ve kırmızı daireli ALLCOCK yakılarını mnu- sirren isteyiniz. Dr. A. KUTIEL Karaköy Topçular caddesi No 33 152 İstnbul asliye mahkemeleri birinci ye- nileme bürosundan: 4 K. Evvel 933 ta- rihinden evvel ikame olunup | İstanbul asliye birinci Hukuk mahkemesinde der desti rüiyet ve Döyçe Bank ile Koço Paskalidis ve Levi arasında mütekevvin dava dosyasının yenilenmesi için verilen beyanname ve gönderilen davetiyenin Levinin ikametgâhı meçhul olduğu bo- yanile mubaşiri tarafından bilâ tebliğ ia de edilmiş ve bir ay müddetle ilânen teb lizat ifasına ve 263-935 tarihine mü- sadif salı günü saat 14 de Yenileme muz melesine başlanılmasına karar verilmiş olduğundan mezkür günde yeni posta- hane binasında köin birinci yenileme bü rosuna gelmediği takdirde 2367 numa- ralı kanun ahkâmma tevfikan yenileme nin gıyabında yapılacağı ilân olunur. (7255) İstanbul asliye mahkemesi birinci bu- kuk dairesinden : Hacı Nesip mirascıla» rı Saliha Bedriye, Hafife Binnaz ve Sı- dıka Hikmet tarafından Fatihte Dülger zade Karaman caddesinde 19 No. da körrer No, hu haneye mevzu haczin fek ikametgâhı hazırı meçhul bulunan mü- maileyh Mehmet Aliye tebliği muktezi ik Gida suretinin H. U. M. K. 141 inci mad deni mucebince on beş gün müddetle ilâ nen tebliğine karar verilmiş olduğundan mümaileyh Memet © Ali işbu istidaya imezkür müddet işinde cevap vermediği takdirde hakkında muamelei giyabiyede bulunulacağı dava arzu bali suretinin tebliğ makamına kaim olmak üzere ilân olunur. (7253) Buğaziçinde Çubuklu ve Beykoz sahik lerinde demirli bulunan Albanya nam vapurda iken balen serede bulunduğu bilinemeyen Mustafa Hacı Osman: Istanbul İlinci icra memurluğundan: S.S. Piridiyon'dan ve şürekâsmdan temliken alacaklı olan Noko Dimotun ile Soviyet ticaret hariciye mümessiliğimin e 4 m edilmiş olduğu malumunuz olmek | ra ve iflâs kanununun 103 üncü mad"! sine tevfikan tarafınıza tebliği muktezi ihbar ve taktiri kıymet raporunun tebli ği yerine geçmek üzere keyfiyet ilânen tebliğ olunur .(7261) —— İstanbul beşinci icra memurluğundan: Bir alacağın temini için hacız edilip s8- tişına karar verilen hane eşyası 30-1-938 çarşamba günü saat 9,5 te Beşiktaşta Si. nanpaşa cami ittisalinde Teke sokak 20 numaralı hanede açık arttırma ile satıla- cağı ilân olunur. (7252)