29 Ocak 1935 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

29 Ocak 1935 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

Istanbuldan gelen mektuplar eğer ele geçerse neler olacaktı? IHARİCİ HABERLER| Yazan: Son Yemen valisi Mahmut NEDIM Talimat nereden ve nasıl geliyordu? - Yıldız- da çevrilen fırıldaklar - İtirafın sonunda —Evet efendimiz... Bu mektup- la bu esirleri âzât etmek için çalış- mamı emir — Sen de çalıştım. — Işin bu şekil alacağını tahmin edemezdim. — Sen de bunca zaman çöllerde dolaştın, bedevilerin şeyhlerin, ka- bile reislerinin içlesâni dışlarını nasıl tahmin edemezdin ki böyle olacağını haber vermemiş mi idin? — Hayır efendim; —O halde doğrudan doğruya günahkâr sensin! Bu sözüm üzerine sararan Sait, derhal tekzip etti: — Hayır, hayır efendimiz, ken- dilerine yazmıştım, şimdi hatırla- yorum, Urbanın bu işe razı olamı- yacaklarını, bir mesele çıkmak ih- timali olduğunu arzetmiştim. — Ne cevap verdi. — Bu hususu (o mesküt geçti, ve (yap) emrini verdi. İtiraf ai Şimdi vesika el- de etmek lâzım, — Ebülhüda ariel sana yaz- dığı mektuplar nerede? — Hepsini imha etmşitim! — Neden imha ediyordun, ma- demki iyi bir iş yaptığına kanidin, hem niçin bu hususta bana bir şey söylemedin. Hükümetin haberi ol- madan çölde sen ne hak ve sıfat ile intrikalar çevirdin, demek ki fena bir iş yaptığım biliyor ve bilerek yapıyordun. — Ebülhüda efendi hazretleri, kimseye bir şey söyleme, sen sade benim dediklerimi yap diye yazar- dı. — Ebülhüda efendi padişah mr- dır, sadrazam mıdır, nazır mıdır, nedir ve ne sıfatla sana emrediyor, hiç düşünmedin mi? — Arzetmiştim, padişah demek ben demekim, aramızda fark yok- tur, derdi, İstanbulda iken ben de bizzakiğörmüştüm, halife hazretle- rinin kendilerine büyük bir muhab- bet ve emniyeti vardı, ben de emir- lerini makamı hilâfetten ilham a- Jaşak' veriyorlar zannediyordum. *—Bana, dedim, Ebü a efen- dinin mektuplarını bulup getirecek- sin, bunları imha ettiğine inanmı- yorum, mutlaka ( birkaçını olsun saklamışsındır, bulup getireceksin, yoksa işin fenadır. Sait, gene yerlere kapandı, inle- di, ağladı ve yeminler (ederk, tek mektup bile saklamamış olduğunu iddia etti. O gün fazla ısrar etmeden; işi tat lıya bağlamayı muvafık buldum: — Peki, dedim anlayorum ki se- ni iğfal eden Ebülhüda efendidir büyüsüne tutulmuş olacaksın, mademki itiraf ettin, seni serbest bırakıyorum, ancak bu görüşmemiz. den sende kimseyi haberdar etmi- yeceksin, bu, ikimizin arasında bir olarak kalacaktır. Haydi gidebi- irsin... Sendeliye sendeliye, yerlere ka- dar iğilerek, selâmlar vererek, ye- minler ederek yanımdan çıktı. Düşünüyordum; deki ki Ebül. hüda nüfuz mıntakasını genişlet mek, Hicaza da el atmak için plân- lar kurmuş, ve ilk o hamlede buna muvafafk olmuştu. Buna herne bahasma olursa ol- sun mâni olmak, bu fesat fırıldağı- nı ez atmak lâzımdı. ilmek te lâzımdı ki. E- balda “Suriye, Irak, Necit, Filis- tin kıtalarında oynadığı oyunlarla neden iktifa etmiyor, (o Araplarla meskün koskoca kıtalarda manen hükümran oluşunu neden az görü- yor da, binbir tehlikeyi göze alarak Hicaza da el atıyor? Bu muammanın da anahtarmı bulmak icap ediyordu. Fakat, şim- dilik bunu bir tarafa bırakarak, her şeyden evvel bu gailenin mün- defi olması için çalışmak en muva- fık hattı hareketti. İngiliz konsoloshanesinden al- dıkları vesikalarla mahkemeye mü- racaat edip âzat kâğıdı alan esirle ri Ciddede kaleye topliyor, prada alakoyuyordum. Evvelâ buna İngi- Hiz konsolashanesi itiraz eder gibi oldu ise de bu hareketimin sebebi- ni şu suretle izah ettim: “ Çölden bedevilerin o Ciddeye hücum ederek bu esirleri ele geçir- mek, hattâ hepsini kılıçtan geçir- mek niyetinde olduklarını haber al. dım, Bunları kalede muhafaza et- mezsek böyle bir hücumdan koru- yabilmek imkân ve ihtimali yoktur. İsterseniz serbest bırakayım, fakat bu yüzden tahaddüs edebilecek fe- lâketlerin mes'uliyeti de size ra- ci olur., , Bunun üzerine konsoloshane bu bir şey kalmıştı. Müşir Osman paşa Ciddeye muvasalât etti, Karşı kar- şıya geldiğimiz zaman; — Beğendin mi yaptığın işi Mah mut Nedim Bey, dedi, beğendin mi, ben buraya hareketimi emre- den telgrafı alır almaz işi anladım, bu senin marifetin, hiç ( saklama, beni buralaraa kadar sen yordun, hem de öyle bir o gailenin başma çektin ki... Söyle (bakayım, bana ne kastın var? Müşir Osman paşayı çok sever- dim, ellerine sarıldım; — Paşam, dedim, bu işi sizden başka hiç kimse düzeltemeyecek, buna, eminim, siz de benim kadar eminsiniz. Yalnız geldiğinizi işitin- ce bile bedeviler silâhlarını bir ta- rafa bırakacaklardır, düşününüz ki hâlâ kan akıyor, çok müşkül, çok fena günler geçiriyoruz. Böyle bir günde sizin hizmetten, muavenet- ten çekineceğinizi kim tasav- vur edebilir. Paşa müteessir oldu; — Şaka ediyorum, evlâdım, de- di, şaka ediyorum, biz son nefese kadar bu devlete (o hizmet etmeğe ahdetmişiz. Elverir ki bir iş görebi- lelim. Şimdi anlat bakalım, vaziyeti iyice, etraflıca hikâye et.. Söylediklerimi dikkatle sonuna kadar dinleyen paşa, sözüm bitin- ce sordu: — Peki, elbette senin de düşün- düklerin vardır, ne çare tasavvur e- diyorsun, ne yapsak dersin, fikrini söyle bakayım? Bunu üzerine dedim ki: Paşam, bence yegâne çare şu- dur: Ben etraftan gelen ve âzât gâ- ğıdı alan esirleri kalede muhafaza ediyorum. Zaten bunların bir tara- fa gidecek halleri yok. Nereye git- sinler, ne yapsınlar, serbest birak- sam aç kalacaklar... Son zamanlar da gelenlerin hemen hepsi çoluk ço- cuklarını çölde bırakarak gelmiş- ler... Şimdi ben bunları serbest bı- rakayım, bir taraftan da şeyhlere si zin tarafınızdan haber gönderelim, is kalkar Bn gelirler. o Bunlarla görüşelim, eminim ki anlaşırız. Bi- ze bu adamlara bir fenalık, zulüm etmiyeceklerine dair söz versinler, esasen bu biçarelerin şunun bunun iğfalâtma kapılarak bu işi yaptık- larını da söyleriz, işim doğrusu da zaten budur. Böylece anlaştıktan sonra hep birlikte kalkar giderler. Mesele de kapanır. Ne dersiniz? —Bitmedi — Gümtük muhafaza memurları ANKARA, 28 (Telefonla) — Güm rük muhafaza memurlarının iş saati haricinde görecekleri işlerden dolayı çalışma ücreti alamıyacaklarını güm- rük ve Inhisarlar bakanlığı bir genel buyruk ile alâkadarlara bildirmiştir. Maliye tahsildarları ve varidat memurları ANKARA, 28 (Telefonla) — Vi lâyetlerin maliye tahsildarları ve va dat memurları hakkında vilâyetler zibat komisyonunca verilen kararın, itiraz halinde dabilive bakanlığı in- zibat komisyonluğu ve Devlet şürasın- ca teftişe tâbi Yutularak maliye bakan lığı inzibat komisyonunca makzetmek kararı verilemiyeceğini Devlet şüras kararlaştırmıştır. MİLLİYET SALI 79 PKİNCİKANUN 1935 Boyuna Boğuşacaklar mı? Bolivyalılar isterlerse yüz bin kişilik ordu çıkaracaklar ŞILI Santiyagosu, 28 (A.A.) — Bo- Hivya harbiye nazırı B. Zalles, Şako har- bi için demiştir ki : Şako harbi ancak hakem karar neticelenebilir. Muhariblerden hiç sulh şartlarını ötekine kabul ettirebile- cek kuvvete sahib değildir. Generl Bolivyanın zaf görlermeden kendini müdafanda devam edeceğini ilâ ve a Yüz Mr bir ordu ŞiLı ANEY (GOSU, Z8A.A, — siyaset o adamlarından en ileri geleni bahrişe nazırı ve liberallerin fide- ri B, Zalleş mütenekkiren Santiyagoya gelmiştir. B. Zalles, genel ye dan evvel 60,000 ni muharib ol- mak üzere 100,000 kişilik bir ordu temin edeceğini söylemiştir. B .Zalles iç vaziyetin sakin olduğunu da bildirmiştir. Petrol kavgası ŞILI SANTIYAGOSU ,28. A.A.— Bolivya harbiye nazırı, Paraguaylıların i petrol mıntakasını ele geçirmek hayallerinin boş olduğunu söylemiştir. Meksikada suikasdcılar MEKSIKO, 28.A.A. — Hükümet ve- di suikastcinin i haber vermek- tedir. Diğer taraflar, pölis, birçok v.i- yetlere, bir isyan hareketinin mevcudiye tini “e vesikalar bulunduğunu bil. dirmektedi, "MEKSIKO, AA — Gunlajaradan Falisko mİ ei asilerin başı Ma- musl Manaz'ı öldürmüşlerdir. Ajansın bir tashihi masından dolayı buraya yanlış azim! Moskova şeklinde çıkmıştır, Özür tashih ederiz. F ransada Parlemantarizmin son tecrübesi mi yapılıyor? BORDO, 28.A.A.— B. Flanden, mec» Wste » “Hatırlayınız ki, demişti, parlar Ee son ini yapıye- “Ee liye nazar; Ayandan “Lasri, bu ibareyi olduğu gibi kabul etmiyor. Dün, irad ettiği bir nutuleta, onu şu'yol- da tashih ve ikmal etmiştir; “ Hatırlayınız ki, eski eumhuriyetci- Hik inancını ; tatmin eden © parlamcnta- rizmin son tecrübesini yapıyoruz. Şu anda mukadderatile © oynanılan, rejimi kuranların tasavvur ettikleri şekildeki parlamentarizm değil, bir kaç yıldan be- ridir sosyalizmin, demagojinin ve fırka- lar inhitatmın yarattıkları parlamenta- rizm'dir.,, Yeni sosyalistler PARIS, 28, A.A, — Kamil Peltan'ın radikal cosyalist grubu bir kongre yap- miş ve programın esas noktalarını izah etmiştir; Para kuvvetlerine karşı mücadele, fa- şizme karşı mücadele, bütün sol fırka» larla birleşmek suretile demokrasi ile cumhuriyetin yaşamaları için mücadele. PARİS, 28.A.A. — Fransa sosyalist partisi kongre halinde toplanmış, isyan yolu ile inkilâba aleyhtar olduğunu Girmiş, parlimentodaki yeni-ssyali, grubunu, Fransiz sosyalist grupları Camhuriyetci sosyalistlerle müşterek hai ae etmeği araştırmağa davet etmiş- Dpi Şen Cindy illl Bi rupa ve scunda kuvvetler müvazenâsi politikasma aleyhtar lap, Fransız AL man yaklaşması taraftarıdırlar. Yeni yayalar erili müdafan bütçesini kar edeceklerini tanhhüd etmekte fakat Ml hizmetinin artırılmasını isteme- mektedirler. Sarda korku var Bir çok kimseler evlerine erzak depo ediyorlarmış SARREBRUK, 28, A.A. — Sarda ih» tiyat erzak ile stokların bildirilmesi mee- bur olacağı söyleniyor. Alman cephesi ökonomi müşaviri Doktör Savlkule muh. tırada şu tebliği neşretmiştir; > > eyer api a şahsi ols, ticari sel için olsun bir çok toptan erzak alınmıştır. Bu şekil işlerin ilerler mesine mani olacaktır. Bir taraftan ga- yet tabi olarak eksilen erzakın yerine yenilerini getirmek bir taraftan da ihti- yatlarla stokları bildirmek mecburiyeti olacağından satm alınıp saklanan bu er- zaktan yapılması düşünülen istifade ya- pılmıyacaktar.,, Çarpan tren makinisti ölüme mahküm oldu MOSKOVA, 28 (A.A.) — Mosko- - Leningrat arasında, Torbine istas yosunda ağın yedindi günü vakabulan ve 23 kişinin ölümü ile 7 kişinin de ya ralanmasma sebep olan şimendifer ka- zası dolavısile, mahkeme, çarpan tre- nin malinistini ölüme, islasyan me - muru Karapolu da 10 yıl hapis ceza- sma çarptarmıştır. Beş diğer suçlu hakkında 3 den 7 dar muhtelif cezalar tayin © - Bulgaristanda Bu sefer de b de bir fabri- kada ameleyi kışkırtmak istediler SOFYA, 28 (A. A.) — Bir takım si- Bihle komünistler, Sofya civarmdaki bir fabrikaya girerek, bekçiyi bağlamışlar, telefon tellerini kesmişler, smeleye kar- şi da bazı sözler söyledikten sonra, polis yetişmeden kaçmışlardır. Bir kaç gün evvel, gene bazı komü- nistler bir amele trenini durdurarak, nu- tuklar söyleyip dinlettikten sonra tekrar salıvermişlerdir. ğ Misispi taştı Boğulanların sayısını şimdi- den kestirmek kabil değil MARKS (Amerika), 28.A.A. — Ma- halline gönderilen bir memur, sular al- tında kalan Misisipi mıntakasmda binler- ce ehalinin dayanılmaz iztaraplarını ân- latmaktadır. Bu adamım söylediklerine nazaran, ölenlerin sayısını tesbit etmek biçbir vakit mümkün © olumuyacaktır. Herhalde bu sayı çok yüksektir. Beyazlarla zenciler, sk farkı gözet meksizin, birlik olup, yiyecek ve giyecek göndersin diye tanrıya yalvarıyorlar. Binlerce hayvan, faciada telef olmuş- tur, Sefaleti tebvin etmek ve salgın hasta- kıkların önüne geçmek için, birçok sihhi- ye memurları geceli gündüzlü çabalıyor- Tar. Fasta'da kar yağıyor ORAN, 28.A.A, — Fasta şiddetli ve sürekli tte kar yağmaktadır. Elha- ceb havalisile muvasalâ kesilmiştir. Altmış kadar çocuk da bulunan bir mıntaka ekmeksiz kalmıştır. Bunlara, tay yara ile ekmek Ymm Adalarda vaziyet Kalimnosta kiliselerin kapıları kapandı ATINA, 28 (Milliyet) — Atina ga- zeteteri Kalimnos adasındaki vaziyet hakkında yeni haberler | veriyorlar. Bu haberlere göre Kalimnos adasında örfi idare devam etmekte olduğu gi- bi şehir ve köylerde kuvvetli karakol- lar gece gündüz dolaşmakta, evleri ve eşhasın üzerini aramaktadırlar. Ahali © ruhani âyinleri menederek kilise kapılarını kapatmış ve üstleri » ne siyah örtüler örtmüştür. Mongolistanda Bir çarpışma Mongolistan başbakanı vaziyeti izah ediyor ULANBATO, 28, A.A, — Buinor gö- lü civarında Mongolistan Cumhuriyeti müfrezelerinin Mançuri topraklarına gi- rerek Mançuri müfrezesine tecavüz et- tiği hakkında yabancı gazeteler tarafın- dan ortaya atılan haberler üzerine Mon- golistan başbakanı Bay Gondun bu ha- berlerin hakikate uymadığını bildirmiş- ör. Filhakika 24-1 tm de bir Mon gol müfrezesi Sumu de silâhlı 17 kişinin Mançari cihetinden W dudu geçerek iza- bat istemek için kenducrine doğru ile- releyen müfreze kumandanı Dondupu yakalamak ve sevk etmek teşebbüsünde bulunduklarını görmüşlerdir. | Silah ile mukavemet etmek isteyen Dondup ağır surette yaralanmış ve vaka' mahallinde ölmüştür. Bunu takip eden müsademede her iki tarafta zayiat vermiştir. Mongol Cumhuriyeti hükümeti hadisenin esbabı- Bi araştırmak üzere vak'a mahalline me- sul memular göndermiştir... Mengoli. tan başbakanı Sune'nin asırlardan beri Mongol topraklarına dahil olduğunu ilâ ve etmiştir. Souyetlerle Japonlar çarpışmadılar MOSKOVA, 28. A.A. — Buirno gö- Tü yakınında Sovyet kıtaatile Japon Man Şuri kıtaatı arasında müsademeler olduğu hakkında yabancı gazetelerde çıkan har berlerin asılsız ve uydürma olduğunu bildirmeğe Tasa ajansı mezundur. Buri- no gölü Mongol Cumhuriyeti ile Man- guri arasında ve Sovyet kududundan 200 km. uzaktadır. Buna binaen orada Sovyet kıtatinin bulunmayacağı aşikâr- duğu hakındaki şayia da asılsızdır. Ke- #a Mançuri hududunda Sovyet tayare- teri uçarak Hailer yakmında o Maoçuri köylerine ateş açtığı hakkındaki haber. ler de uydurmadır. Barışıklığa doğru TOKYO, 28. A.A. — Rengo ajansı. om bildirdiğine göre, Çindeki Japon £e- iri B. Ariyoski ve Şanghaydaki Japon ataşemiliteri B. Suzuki bugün Nankin'e hareket edecekler ve orada icra komitesi m B. Ouang-Tehing-Ouen ve mare- Tehang-Kai-Tchek ile görüşecekler- ÜL Be rükdlemelerde Çin-Mançuri hududundaki son hadiselerle Çin-Japon umumi münasebetleri meselesinin mev- zuubahis olacağı tahmin edilmektedir. Silâhlı komünistler) Şirketlerin id pallöyeze ii ları faiz ve temettu hisseleri " ANKARA, 28 (Telefonla) — Şirketlerin harice yoıyacakları fi iz ve temettü hisselerinin ne suretle tesviye olunacağı hakında Mi bakanlığının hazırladığı proje bugünlerde bakanlar heyetinden çı ter. Maliye bakanlığı faiz ve hissei temettülere mukabil ihracına niyet verilecek kereste, zeytin tanesi, halı kilim, ve cezri ve diğer t boyalara somak, mazi, gitre, gül yağı, taze sebze ve meyva stokt ne kadar olduğunu ökonomi bakanlığından sormuştur. Kıyafet kanunu nizamnamesi ANKARA, 28 (Teiefonla) — Ruhani kisvelerin mabet ve haricinde giyilemiyeceğine dair kanunun tatbik suretini gösteren zamname projesi Devlet şürası umumi heyetince kabul edilmiştir. Kültür bakanı Ankaraya döndü ANKARA, 28 (Telefonla) — Kültür bakam Bay Abidin Öz! yanında orta tedrisat genel müdürü Bay Hasan Ali olduğu halde Ankaraya dönmüştür, Türk - Ingiliz ticaret uzlaşması ANKARA, 28 (Telefonla) — İngiltere ile hükümetimiz arasi tediye müvazenesi esasına müsleni t ticaret uzlaşması smüinakeresimdiii rada başlanmıştır. Fransız başbakanının Londra seyahatı PARIS, 28 (A.A.) — Bay Flandin Londraya hareketinden Maliye nazırı, Fransız bankası umum müdürü ve muamelâtı nakdiye dürü ile, beynelmilel mali meseleler hakında görü; tür. Bazı riva) görüşmüş! ler hilâfına olarak, maliye nazırı, Başvekil Bay Flandin'e refaket yecektir. Marmara adalarının sar- sıntıları devam ediyor Sağlık bakanının sarsıntı yerinde gö dükleri ve yapılan yardımlar ANKARA, 28.A.A, — Zelzele saba sında yaptığı tetkik ve teftişden evveli- si gün şehrimize dönen sağlık ve soy- sal Bakan: Dr. Bay Refik Saydam, Er- dek ve Marmara adlarındaki zelzele hak kında Anadolu ajansına aşağıdaki beya- üzre hükümetçe verilen karar ve başve- kilimden aldığım emir üzerine 21-1935 de Ankaradan hareket ve 23-1-935 den itibaren teftişe başladım. Balıkesir vali- si ve dahiliye ve sihbiye vekâletleri tef- tiş heyetleri reisleri beraberimde idi. Er- dek, Paşalimanı, Ayşa ve Marmara ada- larını dolaştım. Zelzelenin en büyük ha- sarı bu üç adada yaptığı ve buralarda meskün ahaliye zarar verdiği görülüyor- du, Zelzele henüz bitmiş değildir, fakat şid detini tahfif etmiştir ve şimdiki | halde yirmidört saatte bir kaç defaya münha- $ır zararsız sarsıntdar halinde tekerrür etmektedir. Zelzelenin olduğa tarihden heri alı- nan seri, sistematik tedbirler, civar ka- sabalar ve köyler belinin da yardımla, felâketin acısını azalieizk hu- susunda çok faydalı olmuş ve ilk bir iki günün heyecanı geçer geçmez tam bir organizasyon balisde, açıkta kalan va- tandaşların acılarını dindirmek imkânı husule gi Zarar yeküma çöyle bulâza edilebilir Erdek merkezi kazası da dahil olduğu halde Marmara nahiyesi merkezile, Çi- narlı, Gündoğdu, Asmalı Paşalimanı, Ba- hiklı, Harmanlı, Poyrazlı, Tuzla, Türekli, Yiğitler, Ekinli Nor, — Ocaklı, Ilhanç, köylerinde 9055 nülusun / saki, 2092 haneden 180 ni tamiri üzre 460 ev yıkılmış ve 4 kişi ölmüş, 27 k'şi yaralanmıştır. Yapılan ve yapılacak işler : 1 — Aileler temamen çadır altına 2- lunmışlardır. Ve bazı adeler şimdiden yeni meskenlerine girmişlerdir. 2 — İstisnasız bilumum aileleri ror aylık inşesi kendilerine verilmiş! 3 — Kereste kınmen gelmiş ve inşaat mükrezesi ve fishikasirden ve civar vilâ- yetlerden bulunan taşcı ve dülger usta ları mahalline gelmiş ve işe başlamışlar. dir ve daha gönderilecektir. Marmara adasmda (açılan bir doktorlu ve bir sihhiye memuru revir, beraber daima cnre a- antik yoktur. Her adada dai- mi bir sihhat memuru vardır, Ve iki ta- arasında gi tegaddiden mütevellid bir rahatsızlık yok tur. 8 — Halk için muvakkaten birer kat- k ve lüzumlu müştemilâtlı barakaların inşası onbeş gün zarfında temamen bi- tecek şekilde tertibat alınmıştır. 9 — Halk yıkılan Geleli al altında kas lan eşyalarını ve gıda maddelerini çi karmaya başlamışlardır. 10 — Bundan sonra Hilâliahmer fakir ve kimsesizlerle yeni çocuklu ve çok ço- cuklulara iaşe yardımı yapacaktır. 11 — Halk, muavenet heyetlerine ve bilhassa inşaata yardıma davet edilmiş ve işe başlamışlardır. 12 — Arzu eden ailelere kereste ve diğer icab eden malzemesi verilerek 0s- ki malzemelerinden de istifade şartile is- | tedikleri büyüklükde mesken yapm edilmi na müsaade 13 — Inzibat hiçbir zaman boz mıştır ve her ada ve köy nezaret dadır. 14 — Erdekle muvasala her gün İçiB' min edilmiştir. 15 — Inşaat mesaisi haftada iki defi 17 — Vaziyet, normale girmek üz 18 — Dabhiliye ve sihhat teftiş hes leri reisleri vazifelerine avdete mezu9 Immışlardır. Türk vatanının böyle acilardan dal uzak kalmasını dilerken, her 4 buradaki vatandaşlara yapılan ve yapılmakta olan yardımları şükranla “İ sevinçle anarım. Sovyetlerin kaybi Başbakanımız ve dış bakf nımız taziye ettiler MOSKOVA, 28.A.A. — Gaz Bay Kubişefin vefatı münasebetle kiye başbakanı İsmet İnönü tarafundif) gönderilmiş olan taziyet telgrafı ile Bİ Türkiye büyük elçisi Bay Vasif Çi da Bay Moloto'fa bir taziyet ü göndermiştir. Gazeteler, Türkiye Hariciye vekili Bay Şükrü Kaya'nın, gönd olduğu taziyet telgrafının metnini mojretmektedirler. Cenaze kaldırıldı MOSKOVA, 28.A.A. — Bay fin cenaze merasimi dün Mosko kızıl meydanında Bay Sialine, Kagonoviteb, Voroşilof, Kalenine ile Kezi komitenin diğer azası da hazır ğu halde icra edilmiştir. Bu münasebetle müteveffanın sitâfĞ) şine müteallik bir çok nutuklar irad miştir, Muhasebe müdürleri arasında JANKAR, 28 (Telefonla) — bulunan Jandarma muhasebe Tüğüne hava ve deniz muhasebe dürü B. B. Recai, Hava ve deniz sebe müdürlüğüne sü bakanlığı | hasebe mümeyyizlerinden Mü Askeri fabrikalar muhasebe | m Fehmi, İstanbul maliye teşkil çıkta kaka memurlarından memuru Nazmi Bozdoğan lüğüne, bina memuru Ata Genç müdürlü Haydarpaşa ka: mera İzzet Azmi Kule sisi güne, Kazanç memuru İhsan malmüdürlüğüne, Kazanç yo memuru İsmail Halkı Hekime müdürlüğüne, yoklama memuru leyman Kâmil Midyat mal ğüne, tetkik memuru Aziz Solhan müdürlüğüne, tetkik memuru Kemal Kızıltoprak mal müdürli Beyoğlu tahakkuk memuru Ci din Akdağ mal ar şleri ü memuru Tevfik Şirdan mal Tüğüne tayin edilmiştir.