22 Şubat 1935 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 8

22 Şubat 1935 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 8

Harbiye Mektebi Talebe Kayıd ve Kabul Talimatnamesi: Harbiye Mektebi Kuman- danlığından : 1 — Bu sene Harbiye Mp. ne, As , Hakim ve Muallim sı- nıfma Milli Müdafaa Vekâle- tinin göstereceği nisbet içinde ana vatanın iç ve (o dışmdan Türk talebe kayıt ve kabul o- Tunacakdır. a) Tam devreli lise mezün- ları Harbiye Mp. ne girebilir- ler. Bunlardan bir sene sonra müracaat edenler imtihansız, iki veya daha ziyade sene son- ra müracaat edenler As. lise - lerden birinde bakalorya im- tihanma tabi tutulurlar. Lise mezunlarından gayri, smıf ve ihtisas Mp. leri ve liselere mua dil oldukları kültür Bakanlı ğınca tesbit edilmiş olan ekal- İiyet ve Ecnebi Mp. lerinden mezun olan Türk talebe As. li- selerin birinde mezuniyet im- tihanı geçirmedikçe ve Türk diline tam: vakıf olmadıkça Harbiye Mp. ne kabul edil- mezler. b) Ana vatan dışından M. be girmek isteyen Türk tale- benin de As. liselerden birinde bakalorya imtihanı vermeleri, Türk diline vakıf ve Türk ta- biiyetinde olmaları lâzımdır. Olmayanlar bir sene zarfında Türk tabiyetine geçeceğine dair bir senet verirler. (Bir se- ne zarfında tabiyetini değiş- tirmeyenler olursa Mp. masra- fı kendilerinden alınarak Mp. den çıkarılırlar). e) İstekliler (16) yaşmı bi- tirmiş ve (23) yaşma henüz girmemiş olmak, d) Üniversitede okurken As, halim ve muallim olmak isteyen talebeden birinci sıni- fa girmek isteyenlerin en yu- karı (22) ikinci smıfa (23) üçüncü smıfa (24) yaşlarmı bitirmiş olmaları lâzımdır. e) Vücudunun teşekkülâtı ve sıhhatı (tam teşekküllü he- y'eti sıhhiyece yapılan müa- yenede) orduda ve her iklim- de faal hizmete müsait bulun- mak. f) Ahlâk ve seciyesi ve aile- sinin hiç bir fena hali ve fena şöhretler sahibi o olmadığına dair vesaik göstermek. (İca- bında Mektep K. lığınea muh- telif kanallarla yapılacak tah- kikat neticesi müsbet çıktığı takdirde Mp. e kayıt ve kabul olunur. Menfi zuhurunda ise kabul olunmaz. Müracaat eden ler bu hususta hiç bir hak tale- binde bulunamazlar). 2 — Birinci maddedeki şart ları haiz olanlardan İstanbul- da bulunanlar her sene Mart başmdan Temmuz nihayetine kadar doğrudan doğruya Har- biye Mp. K. lığına ve İstanbul haricinde bulunanlar bulun- dukları yerlerin en büyük as- keri K.nma veya askerlik şubesi reisliğine en geç Tem- muz nihayetinde Harbiye Mp. de bulunacak veçhile istida ile müracaat ederler. İsti aşağıda yazılı kâğıt ve vesika- larmı bağlarlar. a) Nüfus teskeresi veya musaddak sureti. b) Mütehassıs tam bir he- y'eti sıhhiye tarafından mu- saddak sıhhat ve aşı vesikala- rı Caşı vesikaları olmıyanlara askeri hekimlerce aşı yaptırı- hır.) e) Mezun bulunduğu mek- tebin şahadetnamesi ve mek- tebin vereceği resmi hüsnühal kâğıdı. - d) Mektebe kabul olunduğu takdirde Askeri kanunlar, ni- zamlar ve talimatları tama- men ve aynen kabul ettiğini “matık velisinin endisinin ve hakiki tabletleri İzi soğuktan ve bütün ağrılardan korur. 1135 Eyüp sulh 'abkömi şahsiye bakimli- inden : Tamamına 880 lira kıymet takdir olu- nan Balatta Hamami Muhittin maballe- sinde Kesme Kaya caddesinde bir tara- fı kantarcı İbrahim ağa bane ve bahçe si bir tarafı Mehmet efendi hane ve bah- çesi ve bir tarafı Emine hanım arsası ve bir tarafı tariki âm ile muhat 61 No, ha bir bap hanenin nısıf hissesi açık art tarma suretile Eyüp sulh mahkemesi ah- kâmu şahsiye hakimliğinden satılacaktır. Satış şartnamesi 23 Şubat 935 tarihin. de divanhaneye talik edilmiştir. 23 Mart 935 tarihine müsadif cumartesi “günü saat 14 den 16 ya kadar açık arttırma suretile satılacaktır. Arttırmaya iştirak için yüzde 7 buçuk teminat akçesi alı- nır, Müterâkim vergi ve tanzifat vakıf icaresi emlâk sahiplerine dellâliye müş teriye aittir. Hakları tapu sicillerile sa- bit olmadıkça ipotekli alacaklılarla di- ğer alikadaranın irtifak sahiplerine ilân tarihinden ilibaren 20 gün içinde evrakı müsbitelerile bildirmeleri lâzımdır. Bi- rinci arttırma kıymeti muhamminenin yüzde 75 ini bulmadığ rakdirde en son arttıranın teahhüdü baki olmak üzere ikinci arttırma 15 gün sonra yani 8 Ni- san 935 tarihine müsadif pazartesi gü- nü saat İ4 den 16 ya kadar icra edile- cek ve en çok arttırana ihale olunacak- tar. (8388) birer teahhüt senedi ; saralı, uyku halinde gezer, sidikli, bayılmak ve çırpınmak hasta- lığıma müptelâ olmadıklarma dair taliplerin velilerinin teah- bütnameleri. Bu gibi hastalıklardan biri- le mektebe girmezden evvel malül olduğu bilâhare anlaşı- lan talebe mektebden çıkarı- lır. Ve o talebe için sarfedilen bütün masraflar velisine taz- min ettirilir. (514) 4 11 Şubat 935 te pazarlıkla alınacağının duyurulması is- tenen (850) adet yün eldive- nin miktarı 1540 adede çıka- rılmıştır. Pazarlığı 25 Şubat 935 pazartesi günü saat 14 de İzmitte Fırka binasımdaki sa- tmalma komisyonunda yapıla- cakdır. Tutarı 847 liradır. Ka- ti teminatı 127 liradır. İzmitte | satmalma komisyonunda tutu lan nümune görülebilir. İstek- Tilerin belli gün ve saatte tica- “ret odasına kayıtlı olduğunu gösterir vesikasiyle gelmeleri. (788 (654) 1061 901 Kırıkkalede San'atlar Mek- tebi binası yeni tediye şartla- rına göre kapalı zarfla ihalesi yapılmak üzere eksiltmeye konmuşdur. Keşif bedeli : 67589 lira 35 kuruşdur. Şart- name ve keşif evrakı 338 ku- ruşluk Maliye vezne makbuzu mukabilinde Vekâlet İnşaat Şubesinden verilecekdir. İha- lesi : 6-3-935 çarşamba günü saat on birde Komisyonumuz- da yapılacakdır. Muvakkat te minatı : 4629 lira 47 kuruş luk banka mektubu veya ma- liye vezne makbuzudur. Ek- siltmeye girecekler 2490 nu- maralı kanunla şartnamede is- tenen bedelleri teminat ve tek- lif mektublarile birlikde ihale günü en son saat 10 a kadar Komisyonumuz Reisliğine ve- rilmiş bulunacakdır. (793) (810) 1256 ZAYI — Titanbul ithalât nün 23426 No, İr beyanname 4-034 tarihinde almış olduğum 3A8 liralık 128963 No, b depozit i i çam ikna MİLLİYET CUMA Sıvas Belediye Reisliğindeni 1.— Sivasta yapılacak ve projesi 15-2-935 gününde! bakaya konulmuştur. 2.— Proje bir maket “he tiva edecektir. Kaidenin bütün tafsilâtı makette ve resimde | gösterilecektir. 3.— Maket alçıdan veya mez ve yumuşamaz bir madde. PETROL NİZAM. SAÇLARI j Besler - Kuvvetlendirir - Dökülmesini keser » Uzatır. PETROL NİZAM Tecrübe edilmiş en iyi sıç ilâcıdır “Atatürk,, heykelinin o maketi n başlıyarak iki ay için müsa- ykelin modeli,, ve bir resmi ih- | buna benzer kolaylıkla eğil- | | den olacaktır. 4. — Proje ve maket ikinci ay nihayetinde yani Nisanm 15 inci günü Sivasta bulundu. Müsabaka 16 Nisan 935 5.— Müsabakaya girebili gereklidir. 6 Müsabakayı kazana için yapılmasmda da mali gar kımı alacaktır. Şartnne İstanbul Cumh bul Belediyesinde Ankara Maarif cemiyetinde bulunaca almaları daha fazla bilgi edinm menine müracaatları, (912) Sıhhat ve içtimai Muavenet Müdürlüğünden: Sıhhat ve İçtimai Munvsi esi için defter, cedvel ve Trah rakı matbua açık eksiltme us senesi Mart ayının onuncu pa mesi bedelsiz olarak Müdürlü rulmak üzere gönderilmelidir. salı günü yapılacaktır. mek için fenni ehliyet vesikası Kartal Malmüdürlüğünden: Vergi Borcu (o Sahibinin İsmi Hissesi Cinsi Mevkii Köyü Lira K. 7168 10 Salih Rauf kızı Hatice Adile Feyzullah Vakfı 12/4 Arazi “ Salih Rauf kızı Ha- 12/3 Bina Hamam tice Adile 152 00 Feyzullah Vakfı 12/8 “5 > ” 892 11 Viktorya kızı Vir. Tamamı Hane Rahman. Kar” jini maa bahçe lar (o tal Un de- Bağdat Pem Zirmehi - cnddesi < GE Yukarıda mevki ve cinsleri yazıl olan emlâk ve arazi vergi borcundan dolayı satılığa çıkarılmıştır. Birinci | ihalesi 7-3-935 kat'i ihalesi 16-3-935 günleri saat 15de yapılacak” tır. Taliplerin ihale günlerinde yüzde 7,5 pey akçelerile bir- likte Kartal Malmüdürlüğünde hazır bulunmaları ilân olu nur. (848) 1309 na ikramiye verilecek ve esas 7 izi takdirdi a z anti verdiği takdirde tercih hak. 12/3. Arazi latasyon Maltep? uriyet Halk Fırkasmda İstan- Belediyesinde ve Ankara Türk ktır. Talip olan san'atkârlarm ek isteyenlerin Belediye Encü- 6148 00 114 00 ” ” Jini 497 35 Mihran net Vekâleti Trahom mücade- om kartları namile 14 kalem ev- ulile basdırılacakdır. İhale 935 zar günü saat 15 dedir. Şartna- ğümüz Mutemetliğinden her zaman almabilir, İsteklilerin muvakkat teminat akçesi olan 135 lira ile beraber Mart aym beşte Müdürlüğümüze müracaatları. (949) Dr. İHSAN SAMİ BAKTERİYOLOJİ LABOKATUARI Umumi kan tahlilâtı, frengi nokta nazarından (Wasserman ve Kahn tes- mülleri) kan küreyvatı sayılması, Ti- fo ve ısıtma hastalıkları teşhisi, ide rar, balgam, cerahat, kazurat, ve su tahlilâti, Ultra mikroskopi, hususi a- wlar istihzarı. Kanda üre, şeker. Klo- rür, Kollesterin miktarlarının te yini, Divanyolu No, 188. Tel, 20961. 11022 Lefkoşa - Girne Kazaları Şer'iye mab- kemesi nezdinde. Lefkoşada münalid mahkemede. Müddei: Arços sakinlerinden Ulviye Mulla Hassan ve Müddemaleyh: Lefko- şalı olup elyevm ikametgâh: namalum Nevzad Ali Çavuş miyanclerinde. Ikametgâbı namalum olup Kıbrısda bulunmuyan müddeaaleyh bir kıta Zelb- pamenin nasıl ve ne suretle layılı veç- hile tebliğ edilmiş addedileceğini emre- den işbu mahkemenin bir emri için Müddei vekili avukat Fadil Niyazi efen- dinin müracastı üzerine ve müddei ve vekili tarafından işbu davaya leffedilen tahlifname badelmutalen işbu mahkeme bir kıta cedbnamenin ancak : (1) İşbu emrin ve celbnamenin birer suretlerinin Kıbrısda münteşir (Haber) gazetesi ile iki nüshada neşri. (2) Emrin ve celbnamenin birer surets lerinin Tetanbulda münteşir yevmi bir ga- zete de iki defa nejri. (3) Ayni emir ve celbnamenin suret» lerinin müddeaaleyhin en yakım akriba- sna tebliği, (4) Ayni emir ve celbname suretleri nin mahkeme ilân tahtasma talilci sureti le tebliğ icra edilmiş addedileceğini em- reyler. Ve yine işbu mahkeme (1935 senesi Martının yirmi yedinci günü kablezzeval ast onda işbu davanın iştimsi için tayin edildiğini ve müddensleyh balâde mez- kür tarihde işbu mahkeme huzurunda isbatı vücud etmeye ihmal ederse. İş bu davaya mütesllik her hangi bir ilân- namenin mahkeme ilân Tahtasına talik emreyler. 4 Şubat, 1935 tarihinde ita olunmuş 4 yulat, 1935 tarihinde tasdir kalım maştar. Aslına mutabileter. Lefkoşa ve Girne Kazaları Şeriye Mahkemesi Halimi A, Burhaneddin Istanbul 7 inci icra memurluğundan! Bir bortçan dolayı mahcuz olup satıl matma karar verilen ev eşyası va şişe ler 28-2.935 gününe gelem © perşembe saat 9 dan ona kadar Azapkapıda Nili- fer sokak 7 No. du satılacağı ilân olu sur. (8407) Hayrebolu as, hukuk mahkemesinden? Müddei Hayrebolumun Ilyas mahalle- sinden Ahmed kızı Fatma ie Müdde- leyh Alpulluda Emin çavuş oğlu aşçı Devriş arasmdaki boşanma — davasında müddaleyh Derviş namma çıkarılan &a- vetiyenin kendisinin ikametgâhmda bu- İunamaması hasebiyle tebliğ edilmemiş olduğundan ilânen tebliğat icrasına ksa- rar verilmiş ve muhakeme günü olarak 11-3.935 pazartesi günü saat 9 tayin © dilmiş olduğundan müddaleyh Devrişin muayyen alan günde muhakemede hazır bulunması veya vekil göndermesi Tühe- mu ilân olunur. (8410) Ecnebi memleketlere giden tüccar ve seyyahlara Banka Komerçiyale İtalyana Börmayesi: 700,000,000 (lbtiyat akçesi * 580,000,000 Liret) Traveller» (Seyyahin çekleri) satar Liret, Frank, İngiliz lirası veya Doları Frank olarak satılan bu çekler sayesinde nereye gitseniz paranızı kemali emniyetle ta şır ve her zaman isterseniz dünyanın her taraf, şehirde otek lerde vapurlarda, trenlerde bu çekleri en küçük tediyat için nakit makamında kolayılıkla istimal edebilirsiniz. Travellers çek- leri hakiki sahibinden başka kimsenin kullanamayacağı bir şekilde tertip ve ihtas edilmiştir. (5999) 818 m onuncu Pazar günü #aaton Dr. CEMS'in NASIR İLÂCI Tesviyeci ve Tornacı alınacaktır Kırıkkale Fabrikaları tesviyeci ve tornacı alın&” cakdır. İsteklilerin imtihan için istida ile Ankara'da Fişenk Fabrikasma, İstanbul'da Bakırköy Barut OFabrikasma, İz mirdekiler de Halkapınar Silih Tamirhanesine müracaat“ ları. (526) 902 Umumi deposu: İngiliz Kanzuk ccza- mesi; her eczanede bulunur, Cidi ve müessir bir nasır ilâcıdır. 1222 Lefkoşa « Girne mahkemei şer'iyesi nezdinde Lefkoşada münakid mahkeme No, 2133. Müddei: Arçoz sakinlerinden Ulviye Mulla Mehmed ve Müddenaleyh: Lefkoşalı olup elyeven ikametgâhı namalüm Nevzad Ali Çavuş miyanelerinde Müddenaleyh tarafına #leyhinizde ikame olunan davadan do- layı 1935 martının 27 inci günü kablez- zeval saat 10 da yukarıda zikrolunan mahkeme huzurunda isbatı vücud etme- niz işbu celbname ile emrolunur. Malü- munuz olsun ki isbatı vücud etmediğiniz. takdirde mmüddei tarafınıza yeniden ihba- ya lüzum görmeksizin davasını takib ©- 'debilecekdir. Müddeinin talebi bervec- hintidir: 1. 23 Kânunusani 1930, tarihin- de müddeiye ile beyninizde & münakid nikâh muci önce müddeiye zevcei gayri medhulünbihanız (isede müddeiye ile malen küfüv olmadığınızdan müddeiye le beyninizdeki nikâhm © feshedilmesi hakkında mahkemeden emir o isdarı, 2. Takriben Eylül, 1931 de Kıbrısdan gaybubetedib revcei gayri medhulünbi- banız olan müddeiyeyi nafakasız ve mün fiksiz bırakdığınız ve Müddeiyeye nikâh dan bu ana kadar nafaka olarak Bir nes- bu gün dahi müddeiyenin nafakasını tes- viye etmek üzere Kıbrısta bir güna ma- nız bulunmadığı cihetle müddeiye ile 'beyninizdeki nikâhın feshedilmesi hak- kında mahkemeden emir ısdarı. 3. Müd- deiye ile beyninizde o münakid nikâhda tesmiye edilmiş mihri müaccel olan elli lirayı müddeiyeye tediye eylemeniz ve müddeiyenin nafakası olmak üzere tari- hi davadan itibaren müddeiyeye yevmi ki şilin tediye eylemeniz zımnında mah kemeden emir ısdarı, 4, Müddeiye ayni zamanda İşbu davanın masraflarını ta leb eyler. 1933 Eylülünün 8 İnci günü Lefkoşar dn ita olunmuşdur. Müddeiye avukatı Fadıl Niyazi Şeri'ye hakimi £ A. Burhan İstanbul Beşinci İcra Memurluğundan: Emniyet Sandığı Namma 400 lira mukabilinde birinci derecede ipotek olup yeminli üç ehlivukuf tarafından tamamına 1716 lira ki” met takdir edilen Yeşilköy, K öyiçi mahallesinde Orhaniye *€ Refahiye sokak yeni 66 No. lu kâgir maa bahçeli birevint# mamı açık arttırma vazedilmiş olduğu 25-3-935 tarihin? müsadif pazartesi günü saat 14 ten 16 ya kadar dairede bii rinci arttırması icra edilecektir. Arttırma bedeli kıymeti m9 hamminenin yüzde 75 ni bulduğu takdirde müşterisi üzerin | bırakılacaktır. Aksi takdirde enson arttırmanın taahhüdü bakı kalmak üzere arttırma 15 gün daha temdit edilerek | 9-4-935 tarihine müsadif salı günü saat 14 ten 16 ya kadaf | keza dairemizde yapılacak ikinci açık arttırmasında arttırım” bedeli kıymeti muhamminenin yüzde 75 ni bulmadığı dirde satış 2280 No. lu kanun ahkâmına tevfikan geri bırak” lr, Satış peşindir arttırmaya iştirak etmek isteyenlerin j meti muhamminenin yüzde 7,5 nispetinde pey akçesi vey? milli bir bankanın teminat mektubunu hamil bulunmaları 18” zımdir. Hakları tapu sicilli ile sabit olmıyan ipotekli alaca” | larda diğer alâkadaranm ve irtifak hakkı sahiplernin bu h$” larmı ve hususile faiz ve masarife dair olan iddialarını evrak müspiteleri ile birlikte ilân tarihinden itibaren nihayet 20 gö zarfmda dairemize bildirmeleri lâzımdır. Aksi takdirde iğ ları tapu sicilli ile sabit olmıyanlar satış bedelinin pa; , masından hariç kalırlar müterakim vergi, tenviriye, il den mütevellit belediye rusumu ve vakıf borçları borçlu”? aittir. Daha fazla malümat almak isteyenler 5-3-935 hinden itibaren herkesin görebilmesi için dairede açık bulW” durulacak arttırma şartnamesi ile 934-6098 No. lu dosya97; | müracaatla mezkür dosyada mevcut vesaiki görebilecekl€ i ilân olunur. (947) ürlürünleni | Maltepede tütün enstitüsü binasmın etrafına dik İ üzere şartnamesi mucibince (188) aded muhtelif ağaç 9? İ alımacakdır. Vermek isteyenlerin pazarlığa iştirak i için 27-2-935 tarihine müsadif çarşamba günü saat gur yüzde 7,5 güvenmelerile Cibalide Levazım ve Mübaysat besine müracaatları. (824) a e 1) 8) ISTANBUL BELEDİYESİ ILANLAR Rk: Sin Belediye Memurlarına yardım “Cemi: yetinin 9 10-4.834 tarihinde almış olduğum 380 | kongresinde yapılan tekliflerin görüşülmesi için 2 Mart liralık 126962 No. 1. deposit makbumu. | Cumartesi saat 16 da Belediye Merkez binasında tekra” lanacağından Üyenin gelmeleri. (956) ” — Istanbul ithalât gümrü- ünün 23430 No. lu içi